Style Walki i Natury Chakry, a tworzenie KP

Awatar użytkownika
Yasuo
Posty: 1517
Rejestracja: 20 lip 2017, o 20:57
Wiek postaci: 28
Ranga: Kosho
Widoczny ekwipunek: Link do widocznych przedmiotów znajduje się na samej górze KP
GG/Discord: .iwaru
Multikonta: Tenshi

Style Walki i Natury Chakry, a tworzenie KP

Post autor: Yasuo »

Na wstępie powiem, że jest to temat naprawdę drażliwy i kontrowersyjny. I w sumie fajnie by było jakby przeszedł, ale nie będę go na siłę próbował przepchnąć.

PROBLEM
Problemem są następujące fragmenty we wzorze KP:
ROZWIĄZANIE
Dlaczego uważam to za mały problem? Bo generalnie wymuszają na graczu wybór, którego musi się sztywno trzymać, nawet jeśli są inne, dużo lepsze wybory. Oczywiście, pierwsze pierwszy cytat jasno mówi, że postacie mają być przemyślane. Jednak nie zawsze da się dobrze przemyśleć postać. Mogę to powiedzieć na swoim przykładzie. Tworząc postać mojego Yasuo zamierzałem iść ostro w statystyki i ciągle się tego trzymam i w tym kierunku rozwijam swoją postać. Techniki żywiołowe póki co mnie nie interesują, ale może jak osiągnę 2000-2500 PH to pomyślę o jakimś żywiole? Kto z Was tworząc nową postać z 500 PH, myśli o tym jaka ta postać będzie jak zdobędzie te 2000-2500 PH? To tak jakby zarabiając 2000 złotych, myśleć o tym co się kupi, gdy będzie się mieć na koncie 10 milionów dolarów. To samo jest ze stylami walki. Ktoś idzie ostro w ninjutsu/żywioły/kekkei genkai i nie myśli o stylu walki wręcz czy za pomocą broni. Potem niestety jest ograniczony do jednego tylko stylu walki.

Odnośnie samych żywiołów. Oczywiście, że każdy ninja/samuraj posiada wrodzony żywioł. Jednak - jak zresztą było pokazane w M&A - żywioły najpierw trzeba odkryć. Naruto nie wiedział jaki miał żywioł, dopóki nie zrobił testu z karteczką. Dlatego więc uważam, że skoro postać nie wie jaki posiada żywioł wrodzony, to nie musi go wybierać w KP. Bo po co?

Odnośnie stylów walki. Sprawa jest bardzo podobna. To czy postać posiada predyspozycje do konkretnego stylu walki (i jest np. uśpionym geniuszem walki kataną), czy po prostu niczym Rock Lee trenuje ciężko, nie posiadając żadnych predyspozycji, to już sprawa indywidualna. Nie każdy musi posiadać wrodzone predyspozycje do konkretnego stylu walki (może po prostu jakiś rozwinąć za pomocą ciężkiej pracy). Dlatego też uważam, że wpisywanie stylów walki na początek w KP także nie powinno być konieczne.

DODATKOWE UWAGI
Zacznijmy od tego, że jeśli ktoś nie wpisał w KP żywiołu, ale w historii postaci opisał, że wie jaki ma żywioł, to oczywiście mamy sprzeczność. W takim wypadku musiałby wpisać w KP ten żywioł. Podobna sprawa ma się ze stylami walki. Jeśli ktoś opisał w historii postaci, że od dziecka uczył się chanbary, to ten styl musi wpisać w KP. Jeśli natomiast niczego takiego nie ma w KP, to uważam, że wpisywanie natury chakry/stylu walki nie jest konieczne.

I teraz tak. Jeśli ta zmiana miałaby wejść, to osoby, które mają taki problem powinny dostać możliwość jednorazowej zmiany stylu walki lub natury chakry. Jednak z założeniem, że nie mają żadnych technik podpadających pod ten styl czy naturę chakry, no i historia postaci umożliwia taką zmianę. Jednak każdy taki przypadek byłby rozpatrzony oddzielnie.

Nawiasem mówiąc, uważam, że w/w zasady można by także odnieść do wyrzutków, którzy nie rozwinęli swojego kekkei genkai i nie wiedzą z jakiego klanu pochodzą. Wtedy też można by się pokusić o stwierdzenie, że "skoro nie wie, to nie musi wpisywać". Jednak uważam, że Kekkei Genkai jest na tyle istotnym wyborem (zwłaszcza, że jest wybór pomiędzy osobami z kekkei genkai, bezklanowcami i samurajami), że umożliwienie zmiany kekkei genkai to byłaby zbyt duża przesada. Dlatego nawet nie mam zamiaru proponować tego pomysłu.

Dodatkowo, doszły mnie słuchy, że administracja odmawia próśb o zmianę natury chakry/stylu walki (no w sumie to nie jest dziwne, bo nawet na górze jak byk pisze, że nic w KP nie podlega zmianie). Nie rozumiem dlaczego. To nie jest coś co jest gamechangerem i nagle sprawia, że dana postać jest OP lub wprowadza zaburzenia w balansie rozgrywki. To po prostu możliwość naprawienia błędów (w przypadku starych graczy), a także uniknięcia ich w przyszłości (w przypadku nowych graczy/nowych postaci).

Od siebie - tak personalnie - dodam, że obecne zasady bardzo uderzają w samurajów. Ktoś kto tworzy samuraja będzie pewnie rozwijał głównie statystyki fizyczne, a o żywiole chakry pomyśli dopiero w późniejszym etapie gry (Seinar jest wyjątkiem XD). Sęk w tym, że samurajowie mogą mieć jedynie jeden żywioł chakry. Inni gracze (tj. tacy, którzy nie grają samurajami) mogą sami naprawić błędy, które popełnili podczas tworzenia KP. Wybrałeś zły styl? Uważasz, że postać byłaby lepsza w walce inną bronią? Rozwiń sobie statystyki, wykup drugi styl walki i sprawa załatwiona. To samo w przypadku natur chakry. Uważasz, że wybrałeś złą naturę? Inna byłaby lepsza? Rozwiń tą złą na rangę B, rozwiń drugą, lepszą naturę i zacznij w nią inwestować. Samurajowie nie mogą tak zrobić.

I tak na zakończenie powiem. Nie próbuję przepchać tej zmiany po to, by wzmocnić swoją postać. Oczywiście nie przeczę, że gdyby taka zmiana weszła, to bym na niej skorzystał. Niemniej jednak obecnie mam dość przemyślaną koncepcję rozwoju własnej postaci i nie przewiduję rozwijania żywiołu*, póki co.
*Co oczywiście może się zmienić, jeśli ta zmiana wejdzie kappa
Tak więc, zapraszam do dyskusji.

I PS: Przeglądnąłem dział z odrzuconymi pomysłami i podobny temat nie rzucił mi się w oczy.
0 x
- Mowa
"Myśli"
Prowadzone Misje: -

Wzór Misji:
Wzór Nowej Lokacji:
[/list][/fieldset]
Plotki i Ciekawostki
  • Brak - brak
[/quote][/code]
Awatar użytkownika
Jawa
Administrator
Posty: 4223
Rejestracja: 10 mar 2015, o 23:33
Ranga: Head Admin
GG/Discord: MxPl#7094
Multikonta: Sasame | Sumi

Re: Style Walki i Natury Chakry, a tworzenie KP

Post autor: Jawa »

Co do stylu walki można by pomyśleć i wpisywać do KP dopiero jak się go nauczymy, bo wiadomo, podwórkowa bijatyka którą ma na początku większość postaci (czyli nieotwarty żaden styl a jedynie zadeklarowany jakiś) dużo różni się od wyćwiczonego... czegoś. Tutaj jeszcze niech ktoś się wypowie.

Jednak jeśli chodzi o naturę chakry, to jestem zdecydowanie przeciwny. Tłumaczenie że ktoś na początku rozgrywki nie będzie wiedział z czym się wiąże dany wybór jest słabe, bo wszystkie techniki żywiołów i klanów są dostępne do wglądu przed założeniem KP.
To nie jest tak, że jeśli nasza postać nie odkryła żywiołu to nie ma żadnego. Świadomość posiadanego przez postać żywiołu w fabule =/= dane w KP. I są to cechy WRODZONE, tak jak kolor oczu itp. Więc gdy tylko dana postać ożywa przez akcept KP to cechy wrodzone musi mieć zdefiniowane.
To tak jakbyś zostawiał puste pole wyglądu dopóki nasza postać kogoś nie spotka albo nie spojrzy w lustro. Skoro do tego momentu nikt jej nie widzi to po co to wpisywać?

Nie widzę również żadnej szkody dla samurajów. Kolejność o której piszesz jest naturalna, co zupełnie nie ma związku z wyborem czegokolwiek na start. Poza tym ej, jak ktoś przychodzi na to forum to raczej liznął trochę naruto i wie z czym się je daną naturę chakry.

PS. Często się tu śmiejemy że "hue hue zmiana pod siebie", ale serio z treści Twojego pomysłu wynika że jest to ewidentnie zmiana pod Ciebie, zwłaszcza ta "możliwość jednorazowej zmiany dla poszkodowanych", czy jak to tam zostało sformułowane.
0 x
Awatar użytkownika
Yasuo
Posty: 1517
Rejestracja: 20 lip 2017, o 20:57
Wiek postaci: 28
Ranga: Kosho
Widoczny ekwipunek: Link do widocznych przedmiotów znajduje się na samej górze KP
GG/Discord: .iwaru
Multikonta: Tenshi

Re: Style Walki i Natury Chakry, a tworzenie KP

Post autor: Yasuo »

Generalnie nie traktowałbym tego jako "szkodę". To po prostu ułatwienie graczom rozgrywki. Bo co komu przeszkadza to czy mam Katon czy Doton czy Fuuton czy Suiton czy Raiton? Nic. Dlaczego muszę to określać przed startem rozgrywki? Szczerze mówiąc? Przy tworzeniu Yasuo miałem super zamysł, idę ostro w statystyki, 240 speeda i zabijam na strzała. Chociaż doskonale wiem co dają każde natury chakry i znam większość technik żywiołowych niemalże na pamięć, to nad naturą chakry w ogóle się nie zastanawiałem. Wziąłem Katon, bo jedna technika chanbary tego żywiołu wymagała (Kaengiri).

Dlatego w tym wypadku samuraj jest poszkodowany. Grając samurajem niejako masz określony styl gry - taką jakby "metę" (jeśli grałeś powiedzmy w Lola czy Dotę czy inną grę MOBA lub tego typu podobne gry, to powinieneś wiedzieć o czym mówię). Same ceny za statystyki/dziedziny/dodatki mówią jak masz grać. "Inwestuj PH w to co jest tanie (statystyki), a omijaj to co jest strasznie drogie (dziedziny i KC) i dzięki temu stworzysz prawdziwego potwora." Oczywiście to nie jest sztywne i część graczy pewnie wyłamuje się z tego schematu, ale pewnie większość jednak się go trzyma. Nie mogę tego potwierdzić w 100%, ale wydaje mi się, że większość samurajów nie patrzy na wybór żywiołu przy tworzeniu KP i wpisują albo cokolwiek, albo swój ulubiony żywioł, który jednak nie pasuje do samuraja. Podobnie jest ze stylami walki. Osoba robiąca postać pod Ninjutsu/Żywioły/Kekkei Genkai raczej nie analizuje też stylu walki. Oczywiście mogę się mylić, ale zakładam, że to co powiedziałem jest prawdą. Tak na chłopski rozum. Oczywiście pewnie dałoby się to jakoś potwierdzić albo obalić, przeprowadzając ankietę chociażby.

Jeśli uważasz, że to zmiana pode mnie, to trudno. Twoja opinia. Być może tak jest, kto wie? Jednak wiem, że parę osób też miało podobny problem. Jeśli miałbym mówić personalnie, to słyszałem, że Shiga np. chciał zmienić swój styl walki czy coś tam. Odmówiono mu podobno. Ciężko mi ocenić ilu graczy jest w podobnej sytuacji, bo większość postów w "Prośbach do Administracji" jest ukryta, ale skoro problem dotyczy większej ilości osób, to może warto rozważyć jego naprawę? Oczywiście nie jest to duży problem i na dobrą sprawę nic się nie stanie, jeśli to nie przejdzie. Ale po prostu jest to coś co utrudnia graczom życie (przynajmniej niektórym), bo muszą sobie przemyśleć całą koncepcję postaci, a jeśli tego nie zrobią i dobiją do 2500 PH (czy jakiejś innej ilości, nie mnie oceniać) i nagle powiedzą sobie "Na cholerę ja wziąłem ten styl walki?! Przecież to mi nie pasuje! To jest słabe! Chciałbym coś innego!". Obudzą się z ręką w nocniku i nic już nie zrobią. Pal sześć już ten styl walki, bo tam większość technik jest mega podobna. Jednak żywioły różnią się znacznie. Jeśli ktoś skopie przy wyborze żywiołu, to chyba tylko usunięcie postaci mu zostaje lub męczenie się z czymś co jest niegrywalne (w jego ocenie).

Niemniej jednak, będę bardzo zadowolony, jeśli chociaż przejdzie możliwość zmiany stylu walki (i niewybierania go na start). Może mi to nie pomoże, ale innym graczom z pewnością :).
0 x
- Mowa
"Myśli"
Prowadzone Misje: -

Wzór Misji:
Wzór Nowej Lokacji:
[/list][/fieldset]
Plotki i Ciekawostki
  • Brak - brak
[/quote][/code]
Awatar użytkownika
Numa
Martwa postać
Posty: 618
Rejestracja: 3 kwie 2018, o 12:12
Wiek postaci: 16
Ranga: Wyrzutek
Krótki wygląd: Brązowooki chłopak, rasy białej. Posiada ciemnobrązowe włosy.
Widoczny ekwipunek: -Hełm zakrywający twarz pozostawiający jedynie małą szczelinę na jego oczy.
-Czarny płaszcz z kapturem.
Multikonta: Ni ma

Re: Style Walki i Natury Chakry, a tworzenie KP

Post autor: Numa »

W sumie rozumiem problem sam staję przed dylematem, a może tak po cichaczu podmienić na ten Gouken na Rankanen. Choć sam nie jestem pewien co lepsze. Style podobne ale no wiadomo są nieco inne. A przecież jeszcze żadnego się nie uczyłem tak oficjalnie. Sprawia to że kusi i irytuje.

Żywioły poniekąd są podobne, jednak fakt że gdy ktoś urodził się z jakimś żywiołem to nie za bardzo może to zmienić, jeden jest po prostu dominujący. Choć w realiach forum i tak nikt dopóki się tego nie nauczysz nie wykryje żywiołu. Ranmaru tego nie robi sensory z tego co pamiętam też. Więc w sumie ktoś mógł by się mylić że jest urodzonym futonowcem.


Kwestia jednak bardziej mechaniczna niż fabularna więc co ja mogę wiedzieć. Tak jak jest cierpi nieco wygoda. Ale tragedii też nie ma.
0 x
- Myśli Numy -
- Słowa Numy -
Obrazek[/center]
Nie odpowiadam przed żadną władzą.
Oraz mogę mówić i robić co mi się żywnie podoba.
Bez ponoszenia żadnych konsekwencji !
Nie posiadam siły, wpływów czy pieniędzy.
Mało, nie mam nawet pracy.
Jestem Bezdomnym !
[youtube]https://www.youtube.com/watch?v=-QdgoBYUHBU[/youtube]
Awatar użytkownika
Yasuo
Posty: 1517
Rejestracja: 20 lip 2017, o 20:57
Wiek postaci: 28
Ranga: Kosho
Widoczny ekwipunek: Link do widocznych przedmiotów znajduje się na samej górze KP
GG/Discord: .iwaru
Multikonta: Tenshi

Re: Style Walki i Natury Chakry, a tworzenie KP

Post autor: Yasuo »

Trochę offtop, ale:
Nie radziłbym tego mówić publicznie, bo jeszcze bana dostaniesz albo co XD. No i w sumie nie radziłbym tego robić w ogóle, bo pewnie to wyłapią bez problemu.

No i zgadzam się z Twoją opinią w 100%.
0 x
- Mowa
"Myśli"
Prowadzone Misje: -

Wzór Misji:
Wzór Nowej Lokacji:
[/list][/fieldset]
Plotki i Ciekawostki
  • Brak - brak
[/quote][/code]
Support nr 6
Support
Posty: 2059
Rejestracja: 9 cze 2015, o 22:55

Re: Style Walki i Natury Chakry, a tworzenie KP

Post autor: Support nr 6 »

Żywioł chakry jako rzecz wrodzona powinna być ustalana na starcie.
Jeśli zaczynamy bez stylu walki to myślę ze można byłoby odblokować możliwość dokonania wyboru dopiero w trakcie gry, bo jest to rzecz nabyta a nie wrodzona.
0 x
Awatar użytkownika
Numa
Martwa postać
Posty: 618
Rejestracja: 3 kwie 2018, o 12:12
Wiek postaci: 16
Ranga: Wyrzutek
Krótki wygląd: Brązowooki chłopak, rasy białej. Posiada ciemnobrązowe włosy.
Widoczny ekwipunek: -Hełm zakrywający twarz pozostawiający jedynie małą szczelinę na jego oczy.
-Czarny płaszcz z kapturem.
Multikonta: Ni ma

Re: Style Walki i Natury Chakry, a tworzenie KP

Post autor: Numa »

@ Yasuo
Raczej nic nie zrobią za nieco żartobliwą opinię. Zmieniać po cichu nie zmieniałem, też raczej nie zamierzam w najbliższym czasie robić takich rzeczy nielegalnie. Też nikogo nie zachęcam, bana za coś takiego to nie warto. Po prostu pokazuję nieco kuriozum sprawy.
0 x
- Myśli Numy -
- Słowa Numy -
Obrazek[/center]
Nie odpowiadam przed żadną władzą.
Oraz mogę mówić i robić co mi się żywnie podoba.
Bez ponoszenia żadnych konsekwencji !
Nie posiadam siły, wpływów czy pieniędzy.
Mało, nie mam nawet pracy.
Jestem Bezdomnym !
[youtube]https://www.youtube.com/watch?v=-QdgoBYUHBU[/youtube]
Awatar użytkownika
Yamanaka Inoshi
Postać porzucona
Posty: 3431
Rejestracja: 12 lut 2018, o 22:35
Wiek postaci: 18
Ranga: Dōkō
Krótki wygląd: - Akcent Karmazynowych szczytów - Francuski
- Blond włosy długością do ramion
- Zielone oczy - w stylu Yamanaka
- Wzrost 161
- Łuskowaty kombinezon
- Widoczne bandaże na dłoniach.
Widoczny ekwipunek: Stalowe elementy pancerza, maska
Duży miecz na plecach
Plecak
Kabura z prawej strony na udzie.
GG/Discord: Tario#3987/64789656
Multikonta: Hoshigaki Maname
Aktualna postać: Jun
Lokalizacja: Soso

Re: Style Walki i Natury Chakry, a tworzenie KP

Post autor: Yamanaka Inoshi »

A ponoć w domyśle styl walki to też jest wyborem " predyspozycji " postaci do walki konkretnym stylem. A przynajmniej tak było to tłumaczone jak ja pytałem.

No i w domyśle ponoć jest to styl z jakim nasza postać coś tam łapała albo ćwiczyła wcześniej +-
0 x
Chise

Re: Style Walki i Natury Chakry, a tworzenie KP

Post autor: Chise »

Zgadzam się z opinią większości (jak mi się wydaje), to znaczy o możliwości wybierania stylu później, a natury czakry nie. Argument był powtarzany - natura czakry jest wrodzona, styl zaś w znakomitej większości sprawa wyuczona i zależna od treningu.
Wypowiem się tylko co do rzuconej na początku propozycji jednorazowej zmiany. Jeśli ktoś nie wykupił jeszcze stylu walki i nie nauczył się technik to nie byłoby chyba z tym problemu z chwilą wejścia w życie tego pomysłu, prawda? Styl stawałby się obowiązujący z chwilą wykupienia go, więc...
0 x
Awatar użytkownika
Ame
Postać porzucona
Posty: 645
Rejestracja: 11 sty 2018, o 21:22
Wiek postaci: 23
Ranga: Dōkō
Krótki wygląd: jak na av
Widoczny ekwipunek: *Zanbato na plecach
*Miecz obosieczny przy pasie
*Torba na zadzie

Re: Style Walki i Natury Chakry, a tworzenie KP

Post autor: Ame »

Czytając to naszła mnie taka myśl co do kosztów stylu walki. Żeby w ogóle styl był coś warty, wymaga sporej inwestycji w statystyki, nie mówiąc o kolejnych stylach. Rozwój na forum i tak jest powolny, może warto byłoby pomyśleć o obniżeniu kosztów kolejnych stylów albo wręcz przeciwnie - dać pierwszy styl za darmo. Analogicznie do żywiołu: dostajesz go za darmo i od Ciebie zależy czy rozwiniesz go wyżej. Za podbijanie stylu i tak płaci się statystykami, które w długofalowej perspektywie dają najwięcej, ale rozwija się je długo i przede wszystkim monotonnie.
0 x
Przez miesiące, patrzył na pełny lili wodnej staw i stawał się świadom, że nie może być to zwykły rekin morski. Element, który zmienił jego charakter to wlasnie wybor bestii. Kiedy wrócił był nieco inny. Nie posiadał jeszcze paktu, jednak już do czegoś się zobowiązał, reprezentowania cechy tego zwierzęcia swoim nastawieniem. - Hakai o Ame. Obrazek
Awatar użytkownika
Asaka
Postać porzucona
Posty: 1496
Rejestracja: 18 maja 2018, o 13:08
Wiek postaci: 27
Ranga: Sentoki
Krótki wygląd: Białowłosa, złotooka, niewysoka
Widoczny ekwipunek: Kabury na broń na udach; duża torba na pośladkach; bransoletka na prawym nadgarstku; obrączka na palcu; wielki wachlarz na plecach
Aktualna postać: Airan

Re: Style Walki i Natury Chakry, a tworzenie KP

Post autor: Asaka »

Natura chakry powinna być niezmienna. Wrodzona to wrodzona, nie ma się co rozwodzić.

Co do stylu, to powinna być możliwość nie brania go na początku, a obecnym graczom dania jednorazowej możliwości zmiany, jeśli żadnego nie rozwijali. Jak sama robiłam KP to pytałam dwie osoby (nie randomowych graczy, żeby była jasność) o to zagadnienie i obie nie potrafiły mi wytłumaczyć na cholerę mi to jest na początku, na co to wpływa, ani czy to, co wybiorę, automatycznie na późniejszym etapie zajmie mi slota w stylach walki (; - tu opinie w ogóle były sprzeczne i niczego sensownego się nie dowiedziałam.
0 x
· ·

Obrazek
· · ·
seasons don't fear the reaper
nor do the wind, the sun or the rain
Awatar użytkownika
Hitsukejin Shiga
Martwa postać
Posty: 2743
Rejestracja: 26 wrz 2017, o 20:12
Wiek postaci: 20
Ranga: Doko
Krótki wygląd: Forteca-san. Po lepszy pogląd kierować się do podpisu.
Widoczny ekwipunek: Na plecach wypełniony kołczan i torba, z namiotem na torbie. Do tego na jednej ręce kusza, na drugiej pazurzasta rękawica. No i oczywiście zbroja, maska, bandaże i pełen fortecowy ekwipunek.

Re: Style Walki i Natury Chakry, a tworzenie KP

Post autor: Hitsukejin Shiga »

Całkowicie na tak względem zmiany stylu.

Całkowicie na nie ze zmianą żywiołu - to wrodzone jak kolor oczu, płeć itd. Twój czakroobieg ma takie predyspozycje i taką naturę i koniec. Tego nie można zmieniać.

Co do stylu - jeśli wejdzie możliwość zmiany stylu to optuje za tym, żeby była jednorazowa możliwość zmiany posiadanego stylu przez graczy, bo wielu z obecnych graczy dowiadując się co to po co to i na co to dowiedziało się, że musi wziąć styl i tyle i nie ma dyskusji. I na przykład ja wziąłem byle co, chanbare, żałuje do dzis bo ani razu nie użyłem jeszcze, a już jestem przy progu 2k PH :))))


Tak, nadal boli.
0 x
Obrazek Aktualny wygląd fortecy-sana.
Uśmiech normalny, nie od ucha do ucha, ale jednak kły zwierzęce, kły bestii ze stali - ostatnie zęby jaśniejsze. Całe ciało owinięte bandażami. Mocne buty, rękawice z płytami na dłoniach. Na lewym ręku widoczna kusza z systemem szpulowym. Na prawym ręku pazurzasta, przerażająca rękawica. Na plecach u boku wypełniony kołczan, na biodrze duża torba, a na niej zwinięty namiot. Ogólnie całe ciało opancerzone pancerzem Shinobi, a na głowie, prócz bandaży wszystko ukrywających (Chyba, że jasno zaznaczone, że jest inaczej), znajduje się maska jeżdzca głodu.

Ekwipunek
PRZEDMIOTY PRZY SOBIE (WIDOCZNE): Ozdobne tachi przy pasie, zbroja (+rękawice), kołczan i bełty na plecach, duża torba ze zwojami i namiot, maska, rękawica z pazurami, Kusza z systemem szpulowym na ręku, w formie rękawicy z bronią, oprócz torby ze zwojami - moneta Akuryo na szyi.
PRZEDMIOTY SCHOWANE (NIEWIDOCZNE):Duża torba, a w niej:

Cztery puste manierki (od Hirokiego dwie, jedna po robieniu kompresu, jedna po wypiciu samemu.) Pozostałe manierki: Piąta u Chise, szósta u Harumi, siódma u Akaruiego, ósma u Hirokiego, dźwięwiąta u Juranu, dziesiąta w zwoju.

Mały zwój 2 - 5 spreparowanych notek (2,5 objętości), 5 notek świetlnych (2,5 objętości), 5 bombek chilli (10 objętości), 10 metrów łańcucha (100 objętości) - 115/150

Mały zwój 3. - 3 wybuchowych notek (1,5 objętości), pojemnik z formaliną duży i mały (40 objętości), szpony (20 objętości), mały zwój (10 objętości), 2 zabawne bombki dymne z konfetti i jedna z efektem czaszki (6 objętości), jadeitowy ozdobny zestaw medyczny (20 objętości) - 97,5/150

Mały zwój 4. - Dolne pól ciała Harumi.

Mały zwój 5. - Górne pół ciała Harumi.

Średni zwój 1 - Ciało Shikariego Nary.

Średni zwój 2. - 1 manierka z wodą (10 objętości), ogniskowy zestaw do gotowania (100 objętości), krzesiwo i hubka (15 objętości), 7 wakizashi (140 objętości) - 265/400.

Średni zwój 3. - Pełen wody z techniki Fuin no Mizu.

Średni zwój 4. - Pełen książek i dokumentów.

Średni zwój 5. - Pełen książek i dokumentów.
Statystyki
KEKKEI GENKAI: Fumetsu - Dar wyznawców Kultu krwawego Boga Jashina.
NATURA CHAKRY: Katon.
STYLE WALKI: Dwa style walki: Bukijutsu Chanbara oraz Taijutsu Rankanken
UMIEJĘTNOŚCI:
  • Wrodzona -
  • Brak.
  • Nabyta -
  • Brak.

PAKT:
ATRYBUTY PODSTAWOWE:
  • SIŁA 70
    WYTRZYMAŁOŚĆ 77
    SZYBKOŚĆ 121
    PERCEPCJA 70
    PSYCHIKA 1
    KONSEKWENCJA 1 | 16
SUMA ATRYBUTÓW FIZYCZNYCH: 328
KONTROLA CHAKRY: A
MAKSYMALNE POKŁADY CHAKRY: 107%
MNOŻNIKI: Brak.
POZIOM ROZWOJU DZIEDZIN NINPŌ:
  • NINJUTSU E
    GENJUTSU E
    STYLE WALKI
    • Chanbara S
    • Rankanken B
    • ---
    IRYōJUTSU A
    FūINJUTSU D
    ELEMENTARNE:
    • KATON A
      SUITON E
      FUUTON E
      DOTON E
      RAITON E
    KLANOWE B
Znane techniki
Fuinjutsu:
[ E] Fūin no Jutsu
[ D] Fūin no Mizu
[ D] Bakuryūgeki

Iryojutsu:
[ D] Chiyute no Jutsu
[ D] Katto no jutsu
[ C] Naosute no jutsu
[ C] Chakra Kogeki
[ C] Okasho
[ C] Tsutenkyaku
[ C-WT] Saikenchiku
[ B] Chakra no Mesu
[ B] Shikon no Jutsu
[ B] Saikan Chūshutsu no Jutsu
[ B-WT] Kasseika
[ B-WT] Bakushin
[ A] Ishoku
[ A] Shosen no jutsu
[ A] Ranshinsho
[ A] In’yu Shōmetsu
[ A] Kyori Chiyu no Jutsu

Ninjutsu:
[ E] Bunshin no Jutsu
[ E] Henge no Jutsu
[ E] Kai
[ E] Kawarimi no Jutsu
[ E] Kinobori no Waza
[ E] Suimen Hoko no Waza
[E] Nawanuke no Jutsu

Katon:
[ D] Katon: Hōsenka no Jutsu
[ D-WT] Katon: Yomi Seppun
[ C] Katon: Gōkakyū no Jutsu
[ C] Katon: Kasumi Enbu no Jutsu
[ C] Katon: Kaen Senpū
[ C] Katon: Ryūka no Jutsu
[ C] Katon: Endan
[ C] Katon: Kaengiri
[ B] Katon: Dai Endan
[ B] Katon: Karyu Endan
[ B] Katon: Karyudan
[ B] Katon: Benjigumo
[ B] Katon: Haiseikisho
[ B] Katon: Hibashiri
[ B] Katon: Hosenka Tsumabeni
[ B-WT] Katon: Hitsukejin
[ B-WT] Katon: Arashi Hinote
[ B-WT] Katon: Yomi Hando
[ A] Katon: Onidoro
[ A] Katon: Goryuka no jutsu
[ A] Katon: Suyaki no jutsu
[ A] Katon: Ryūen Hōka no Jutsu
[ A-WT] Katon: Yakitsuku Daichi
[ A-WT] Katon: Kutabare!

Bukijutsu Chanbara
[ D] Fūma Ninken
[ C] Mikazukigiri
[ C] Omotegiri

Taijutsu:
[ D] Dainamikku Akushyon
[ D] Dainamikku Entorī
[ D] Aian Kurōī
[ C] Hayabusa Otoshi
[ C] Kage Buyō
[ C] Shishi Rendan
[ C] Ushiro Hi-Ru
[ B] Doroppu Kikku
[ B] Hando Oda
[ B] Kosa Ho
[ B] Seishun Furu Pawa

Taijutsu - Rakanken
[ C] Assho
[ C] Gangeki
[ C] Hosho
[ C] Shogekisho
[ C] Shoshitsu
[ C] Tokken
[ B] Girochin Doroppu
Podręczna ściągawka zawartości zwojów:
Mały zwój 2 - 5 spreparowanych notek (2,5 objętości), 5 notek świetlnych (2,5 objętości), 5 bombek chilli (10 objętości), 10 metrów łańcucha (100 objętości) - 115/150

Mały zwój 3. - 5 wybuchowych notek (2,5 objętości), pojemnik z formaliną duży i mały (40 objętości) , 2 pigułki ze skrzepniętą krwią (2 objętości), szpony (20 objętości), mały zwój (10 objętości), 2 zabawne bombki dymne z konfetti i jedna z efektem czaszki (6 objętości), jadeitowy ozdobny zestaw medyczny (20 objętości) - 100,5/150

Mały zwój 4. - Dolne pól ciała Harumi.

Mały zwój 5. - Górne pół ciała Harumi.

Średni zwój 1 - Ciało Shikariego Nary.

Średni zwój 2. - 1 manierka z wodą (10 objętości), ogniskowy zestaw do gotowania (100 objętości), krzesiwo i hubka (15 objętości), 7 wakizashi (140 objętości) - 265/400.

Średni zwój 3. - Pełen wody z techniki Fuin no Mizu.

Średni zwój 4. - Pełen książek i dokumentów.

Średni zwój 5. - Pełen książek i dokumentów.
Mnisia maska jeżdzca.
Nazwa
Maska "Głód".
Typ
Ubranie, Maska
Objętość
Do noszenia na twarzy lub w torbie, 20
Waga Fūin
25
Opis Maska Głodu to prosty stosunkowo przedmiot. Zasłania całą twarz i jest dość gruba, przez co żeby ciężar jej był nieodczuwalny, a sama maska przyległa odpowiednio do ciała konieczne jest zawiązanie jej z tyłu głowy paskiem. Wykonana z wytrzymałej stali, oprze się większości broni miotanych, a także technik do rangi B włącznie, za wyjątkiem technik penetracyjnych, których efekt zostaje pod ocenę MG. Maska ma stosunkowo prostą budowę, ważna jest łuskowata pancerna struktura, cienkie otwory na oczy i rogi sponad oczu przypominające wydłużone oczy lub brwi. Maska głodu prezentuje się jak zdarta przednia część hełmu samuraja i tym w rzeczywistości jest - została oderwana z marionetki która była ciałem jeźdźca głodu - Kabuto.
Cena
600 ryou
Link do tematu postaci
KLIK!
Piękne ząbki Shigi.
Nazwa
Sumairu + Kiba
Typ
Unikat/Broń
Opis Sumairu oraz Kiba to dwa oddzielne przedmioty, a raczej zestawy przedmiotów łączące się w jedną upiorną całość. Po rozcięciu swoich policzków i ust, poszerzając uśmiech niczym przy "uśmiechu kota Cheshire", użytkownik Sumaire zakłada sobie dwie trójkątne nakładki z nierdzewiejącego metalu w które wchodzi rozdarta skóra - taki separator w postaci ruchomych metalowych łuków nie pozwala skórze się zregenerować i policzkom zrosnąć, zostawiając użytkownikowi niesamowicie wielki i szeroki uśmiech (który jednak nie odsłania zębów, jeśli mamy zamknięte usta - uśmiech jest po prostu znacznie dłuższy wtedy niż u normalnych śmiertelników), co przy okazji pozwala znacznie szerzej otwierać usta. Kiba to para szczęk, dolna i górna, składające się z takich samych pod względem ilości zębów co normalne ludzkie, jednak te zęby są wykonane z nierdzewiejącego metalu i mają bardzo ostre, spiczaste kształty niczym kły zwierzęcia lub potwora, co pozwala z łatwością szarpać oraz rwać mięso i cieńsze materiały. Zęby niestety muszą być wyrywane jeden po jednym, a potem kły wkręcane na śrubach w mięso jedno po drugim. Na dziąsłach na stałe zostają zamontowane metalowe okowy w formie gwintowanego otworu na wkręcenie kła, ale także pełniące role stopera powstrzymującego odrost zwykłego zęba.
Właściwości Sumairu zwiększa możliwości rozwarcia ust, co pozwala na większe i głębsze ugryzienia, Kiba pozwala wyrywać i rwać gryziony materiał ze względu na ostrość kłów i ich twardość.
Dodatkowe Aby poprawnie wykorzystać Sumairu oraz Kibę użytkownik musi posiadać iryojutsu lub regenerację pozwalającą na bardzo sprawne zregenerowanie tkanek do wsadzonych łuków Sumairu oraz do zregenerowania dziąseł by Kiba były w stu-procentach użyteczne.
Wytrzymałość
100 punktów
Zdobycie
500 ryou + misja C na "zamontowanie".
Link do tematu postaci
KLIK!
Nazwa
Suiseki - Krzesiwo
Typ
Dodatek
Opis Suiseki to nic innego jak specjalny kieł/ząbek który montuje się zamiast zwykłego stalowego kła do istniejącej już, zamontowanej w szczęce szyny z otworami - do gotowego produktu Kiba. Suiseki jest stworzony z magnezu który uderzając o zwykły metal - pocierając, uderzając i tak dalej, wystarczy kłapnięcie zębami - krzesi dużą ilość iskier co pozwala podpalać łatwopalne płyny/gazy jeśli te są w zasięgu do 25 cm od ust użytkownika krzeszącego iskry.
Zdobycie
300 za sztukę.
Link do tematu postaci
KLIK!
Awatar użytkownika
Boyos
Administrator
Posty: 4140
Rejestracja: 11 lut 2018, o 11:20
Ranga: Starszy Kapral
GG/Discord: Boyos#3562
Multikonta: Ario

Re: Style Walki i Natury Chakry, a tworzenie KP

Post autor: Boyos »

Również zgadzam się z przedmówcami. Zmiana natury chakry nie powinna wchodzić w grę, a co do stylu najlepiej by go było określać dopiero wtedy kiedy zaczniemy trening. Jest to coś co osoby, które jeszcze nie otworzyły konkretnego stylu mogłoby chcieć zmienić, ale już nie mogą by podjęta została decyzja na początku, a jak wiadomo czasem bywa tak, że to jak zaczynamy rozwijać postać zaczyna się rozwiajać nieco inaczej spojrzenie na postać... więc o ile natura chakry to rzecz wrodzona gracz powinien mieć możliwość wyboru stylu dopiero kiedy będzie go wykupywał.
0 x
Obrazek
Awatar użytkownika
Yasuo
Posty: 1517
Rejestracja: 20 lip 2017, o 20:57
Wiek postaci: 28
Ranga: Kosho
Widoczny ekwipunek: Link do widocznych przedmiotów znajduje się na samej górze KP
GG/Discord: .iwaru
Multikonta: Tenshi

Re: Style Walki i Natury Chakry, a tworzenie KP

Post autor: Yasuo »

Cóż. Strasznie dużo głosów jest za możliwością zmiany stylów walki i bardzo dużo osób przeciwko możliwości zmiany natury chakry. Mówiłem, że nie będę na siłę bronił tej natury chakry, ale mam jeszcze jeden argument.

Generalnie sorka bardzo, ale nie kupuję tej gadki o fabule. Rozumiem. Fabuła fajna sprawa. Immersja rozgrywki fajna sprawa. Jednak mechanika także jest bardzo ważną sprawą i powinna być traktowana oddzielnie. Oczywiście obie wersje muszą ze sobą idealnie współgrać i tworzyć większą całość, ale te dwa elementy są całkowicie autonomiczne. Reasumując, nic nie stoi na przeszkodzie, żeby trochę nagiąć fabułę, wzmacniając jednocześnie mechanikę. Nic nie stoi na przeszkodzie, żeby dać graczowi możliwość zmiany natury chakry lub umożliwić mu to, żeby nie musiał jej wpisywać przy tworzeniu KP. Ja gram samurajem. Nie wiem jaką mam naturę chakry, bo jej jeszcze nie rozwinąłem. W swoich postach nie użyłem nawet słowa "Katon" (no chyba, że widziałem jak ktoś inny jej używa, ale nie pamiętam dokładnie). Gram tak jakbym nie miał natury. Ale to nie jest argument, prawda? To tylko podsumowanie tego co myślę na ten temat. A teraz przejdźmy do argumentu...

Mówicie, że nie można zmienić natury chakry, bo jest wrodzona. A wiecie co jeszcze jest wrodzone? Chociażby Mangekyou Sharingan. Przynajmniej tak wnioskuję z opisu. Uchiha rodzi się z jakimiś genami, te geny determinują to czy będzie w stanie używać ścieżki Kamui, Amatarasu, Tsukiyomi, Kotomatsukami czy Susanoo. Z tym, że Uchiha przy tworzeniu KP nie musi wybierać ścieżki swojego sharingana. Przynajmniej nic mi o tym nie wiadomo. Reasumując, skoro Uchiha nie wybiera ścieżki swojego MS'a, to uważam, że nie byłby to wielki problem, jeśli pozwoli się graczom nie wybierać na start żywiołu chakry.

Inna metoda rozwiązania tego problemu, to nakazanie wszystkim Uchihom określenia swojej ścieżki podczas tworzenia KP. Tak, żeby było sprawiedliwie. Bo nie może być tak, że ścieżka rozwoju Sharingana jest determinowana przez geny, natura chakry jest determinowana przez geny, ale jedno muszę z góry określić, a drugie nie.
Bardzo się z tym zdaniem zgadzam. Jednak czuję, że w przypadku mojego samuraja jest tylko jedna właściwa droga. Wybór Katonu zablokował mi tak na prawdę dostęp do jednego z najbardziej potrzebnych elementów buildu postaci i nie ukrywam, że to mnie prawdopodobnie będzie boleć znacznie bardziej niż chambara Shigę.

To tyle z mojej strony. Więcej argumentów nie mam. Póki co. Przemyślcie kwestię Mangekyou Sharingana i natury chakry.
0 x
- Mowa
"Myśli"
Prowadzone Misje: -

Wzór Misji:
Wzór Nowej Lokacji:
[/list][/fieldset]
Plotki i Ciekawostki
  • Brak - brak
[/quote][/code]
Awatar użytkownika
Yamanaka Inoshi
Postać porzucona
Posty: 3431
Rejestracja: 12 lut 2018, o 22:35
Wiek postaci: 18
Ranga: Dōkō
Krótki wygląd: - Akcent Karmazynowych szczytów - Francuski
- Blond włosy długością do ramion
- Zielone oczy - w stylu Yamanaka
- Wzrost 161
- Łuskowaty kombinezon
- Widoczne bandaże na dłoniach.
Widoczny ekwipunek: Stalowe elementy pancerza, maska
Duży miecz na plecach
Plecak
Kabura z prawej strony na udzie.
GG/Discord: Tario#3987/64789656
Multikonta: Hoshigaki Maname
Aktualna postać: Jun
Lokalizacja: Soso

Re: Style Walki i Natury Chakry, a tworzenie KP

Post autor: Yamanaka Inoshi »

To porównanie jest nie fair bo dajesz tutaj wspomagacz. To co, Juugo ma też od razu wszystkie swoje Wt " przyszłe " podać bo też ma gdzieś tam zapisane jakie manipulacje ciałem może wykonać?

Przy sharinganie i tak projektujesz swoje susano i inne takie rzeczy jak wzór twojego mangekyo.
Mówisz o naginaniu fabuły dla mechaniki. I w sumie w jednym wypadku mówisz o cesze stałej a w drugiej o cesze której na 85% nie osiągnie i dodatkowo... Wspomagaczu specjalne dla tego klanu.

Albo lepiej, kto jakich dziedzin się nauczy bo ma " predyspozycje"

No proszę cię yasuo. W tej chwili podajesz całkowicie nieporównywalne rzeczy.
Twoja postać nie wie jaką ma naturę ale ty jako gracz wiesz jaka naturę masz odkryć, geez. To takie trudne?
Wprowadźmy tokeny na reset postaci jak w MMo. Polepszy Roleplay.
0 x
Zablokowany

Wróć do „Wprowadzone”

Użytkownicy przeglądający to forum: Obecnie na forum nie ma żadnego zarejestrowanego użytkownika i 5 gości