Uniwersalizm

Yamiyo

Uniwersalizm

Post autor: Yamiyo »

PROBLEM
Generalnie problemem jest lekka niekompatybilność opisu tej umiejętności z obecnym systemem statystyk i - jak to nazwał chyba Kan - progresywnymi stylami walki. Chodzi o to, że w "starym systemie" mogłem wydawać PH na tai/buki praktycznie bez żadnych ograniczeń. Było jasno powiedziane, że każdy taki poziom daje mi 5 Wytrzymałości, Szybkości i Siły (razem 15 statystyk). Teraz jednak jest trochę inaczej. Po pierwsze dlatego, że jest to ograniczone do liczby maksymalnie trzech stylów walki tai/buki. Po drugie dlatego, że rozwijanie statystyk obecnie jest jedynym sposobem na rozwój poziomów taijutsu i bukijutsu.

Ciężko mówić o takim "problemie" bez podparcia się przykładem. Więc przykładowo: ktoś ma 320 PA (Siła + Szybkość + Wytrzymałość + Percepcja), co daje mu Kenjutsu na S, Taijutsu na B i Shurikenjutsu na D. Razem 9 poziomów Buki/Tai, a to się równa +45 Wytrzymałości, Siły i Szybkości. Zatem +135 (3x 45) PA: 320 -> 455. To automatycznie podnosi jego Taijutsu na S i Shurikenjutsu na C, a więc kolejne +10 (z B na S są 2 poziomy) i +5 (z D na C jest 1 poziom) Szybkości, Wytrzymałości i Siły. Zatem dodatkowe +45 (3x 15) PA: 455 -> 500, co podnosi jego Shurikenjutsu znowu o jeden poziom i ... kolejne +5 Siły, Szybkości i Wytrzymałości: PA: 500 -> 515. Tym sposobem ktoś zdobył jedną umiejętnością aż 195 PA. Tak to powinno działać? Bardzo bym chciał, ale jednak wydaje mi się, że wtedy umka byłaby zbyt OP. Oj jakbym chciał, żeby to tak działało, bo chyba mam zamiar pograć tą umiejętnością w przyszłości :P.

ROZWIĄZANIE
Wprowadzić jakieś bardziej przejrzyste skalowanie tej umiejętności. Lub po prostu wyjaśnić (najlepiej w opisie tej UN) jak to dokładnie działa, żeby później nie było niedomówień w stylu "myślałem, że to daje więcej statystyk - zgłaszam reklamację".

Generalnie można by zrobić coś takiego, że powiedzmy jeden styl = +5 Siły, Szybkości i Wytrzymałości, dwa style = +15 Siły, Szybkości i Wytrzymałości, a trzy style = +25 Siły, Szybkości i Wytrzymałości. Wtedy oczywiście te statystyki podnosiłyby rangi bukijutsu i taijutsu, jednak gracz nie dostawałby dodatkowych PA (bo przecież liczyłaby się ilość stylów, nie ranga dziedzin). Jednak +25 Siły, Szybkości i Wytrzymałości to moim zdaniem trochę mało, zwłaszcza biorąc pod uwagę wydatki. 350 PA i jakieś 490 PH to nie jest wcale tak mało. Oczywiście jest różnica w posiadaniu 425 PA, a 350, jednak ciągle uważam, że powinien to być trochę większy boost.

Druga opcja to zrobić to tak tak jak jest teraz: każdy poziom tai/buki daje +5 do tych statystyk, ale te statystyki nie wpływają na rozwój dziedzin (czyli nie dają dodatkowych statystyk).

DODATKOWE UWAGI
Jak już mówiłem. Rozważam w przyszłości grę pod tą właśnie UN, więc teraz niejako sam siebie nerfię. Ja jednak tak nie uważam. Po prostu staram się jakoś doprecyzować działanie tej UN, by potem nie pluć sobie w brodę, że wziąłem coś co okazało się po prostu za słabe (albo, że były dużo lepsze alternatywy).

I od razu mam pytanko o UN:
Czy wg Was w tej umiejętności też przydadzą się zmiany? Chodzi mi o doprecyzowanie ilości PH, które można zyskać za taki wspólny trening. Miałem tą zmianę pisać razem z tą, ale stwierdziłem, że to jednak głupi pomysł. Chciałbym się jednak upewnić, więc proszę, powiedzcie co o tym myślicie :).

Z góry dzięki za przeczytanie tego tematu i wszelkie opinie :).

PS: Żeby długo nie szukać (jak ktoś chce się upewnić czy coś): link do umiejętności.
0 x
Awatar użytkownika
Tsukune
Posty: 2773
Rejestracja: 24 maja 2015, o 23:14
Wiek postaci: 30
Krótki wygląd: Czarne lub szarawe włosy, brudnoczerwony kolor oczu. "Szeroki" uśmiech. Wystające dwa kiełki. Na szyi materiałowa opaska z krzyżem i trumną. Zabandażowane lewe przedramię, pod którym znajduje się tatuaż 2 głowego węża
Widoczny ekwipunek: Futerał na plecach, wachlarz w pokrowcu przyczepiony do paska, rękawica łańcuchowa na lewej ręce, dziwna rękawica na prawej ręce, pasek z biczem, laska

Re: Uniwersalizm

Post autor: Tsukune »

Mi się wydaje że ta umiejka od Uniwersalizmu działa tylko na pierwszy wybrany styl i nic poza tym. Uważam że wtedy by to było dobre. Ewentualnie dać np: pierwszy styl daje +5 co poziom, przy drugim stylu co 2 poziomy a przy trzecim daje co 3 poziom te +5 i chyba każdy byłby szczęśliwy ale to tylko moje zdanie
0 x
Masaru Yoshida

Re: Uniwersalizm

Post autor: Masaru Yoshida »

A mnie pasuje tak jak jest. Bowiem weź pod uwagę jedną rzecz, styl kosztuje 150PH drugi a trzeci to już w ogóle 290PH Więc uważam że raczej jest to okej. To nie tak że dostajesz tych punktów od groma prawie za darmo. Wcześniej musisz kupić sobie style. Te 3 style to koszt 490PH czyli brakuje troszkę i masz dziedzinę rangi A. To też nie tak że ma te PA do rozdania na co chcesz, tylko jasno określone. Wiec i zrównoważone, i w ogóle okej. Nie dotykać, nie psuć kappa
0 x
Awatar użytkownika
Defrevin
Założyciel Forum
Posty: 2109
Rejestracja: 11 lut 2015, o 22:31

Re: Uniwersalizm

Post autor: Defrevin »

W sumie można by to określić jako dwukrotność tego co normalnie przyznajemy za posta - czyli tak jak teraz oceniamy post w trakcie bonusowych letnich PH za fabułę. Nie będzie to ogromna liczba PH, acz odczuwalna na dłuższą metę jeżeli tylko skrzętnie będziecie kontynuować relację mistrz-uczennica.
0 x
Jeśli masz ważną sprawę, pytanie lub potrzebujesz pomocy związanej z funkcjonowaniem forum, proszę wyślij do mnie prywatną wiadomość. Z chęcią zapoznam się ze sprawą i rozwieje wszelkie wątpliwości.
Yamiyo

Re: Uniwersalizm

Post autor: Yamiyo »

Nie będziemy xD. Masaru nie bierze tej UMki xD. Chyba.
0 x
Awatar użytkownika
Defrevin
Założyciel Forum
Posty: 2109
Rejestracja: 11 lut 2015, o 22:31

Re: Uniwersalizm

Post autor: Defrevin »

Dopisek "za każdy kolejny otwarty styl walki". A co to oznacza? Że w przypadku 1 stylu walki mamy tylko 15 dodatkowych atrybutów fizycznych. "Tylko 15", bo to jednak 45 PH, a że można mieć 3 style, więc ta wartość wyniosłaby znacznie więcej, zwłaszcza gdy przekroczymy przelicznik 3PH za 1 atrybut...
A to już poprawiona wersja UN - dopisano "W wyniku wspólnych treningów obydwoje zyskują również dwa razy więcej PH za post wspólnej fabuły".
0 x
Jeśli masz ważną sprawę, pytanie lub potrzebujesz pomocy związanej z funkcjonowaniem forum, proszę wyślij do mnie prywatną wiadomość. Z chęcią zapoznam się ze sprawą i rozwieje wszelkie wątpliwości.
Yamiyo

Re: Uniwersalizm

Post autor: Yamiyo »

Co do Uniwersalizmu. Rozumiem, że nie powinno się dać zbyt mało statystyk, ale 15 punktów to nie jest też znowu tak bardzo dużo. Ok. Jest to jakiś zysk w postaci PH, ale no cóż. Niewielki. Kiedyś ta umiejętność dawała +25 Szybkości, Siły i Wytrzymałość jeśli ktoś wbił Skę na Taijutsu/Bukijutsu. A przecież takich stylów walki można było mieć kilka, więc automatycznie kolejne +25 Szybkości, Siły i Wytrzymałości. Itd. itp. Generalnie rzecz ujmując, ta UN potrafiła dać użytkownikowi kolosalne ilości statystyk. 15 punktów za styl to całkiem niewiele, nie uważacie? Proponuję dać po 10.
Ale oczywiście to tylko moja propozycja, z którą nie trzeba się zgadzać. Ważne, że wytyczyliśmy sobie jakiś kierunek, w którym zmierzamy. A czy to będzie +5 czy +10? To już mniej istotne. Co najwyżej po prostu nie będę grał tej UN jeśli stwierdzę, że jest za słaba. Ważne jednak jest dostosowanie tej umiejętności do obecnego systemu.

Co do Nauczyciela. To mam dwa przemyślenia na jego temat. Generalnie po pierwsze. Umiejętność ta jest typowo robiona "pod supportów". Jeśli gracz chce wspierać swoimi umiejętnościami innego gracza to Nauczyciel byłby całkiem ok. Zwłaszcza jeśli ten jeden gracz jest znacznie silniejszy. Ja bym jednak nie szedł w tą stronę. Ja bym spróbował zachęcić graczy do zostawania nauczycielami (tj. brania tej umiejętności). Niech uczeń ma -25% do rozwoju dziedzin. Niech ma te 2x więcej PH za fabułę treningową. To są dwa bonusy dla ucznia. Podczas, gdy dla nauczyciela jest tylko jeden bonus - 2x więcej PH. Moim zdaniem trochę ubogo. Dlaczego miałbym zostać nauczycielem skoro mogę znaleźć takiego naiwnego (sorka kappa) Masaru, którego namówię do wzięcia tej umiejętności? Zyskam 2x więcej PH za trening z Mistrzem i do tego -25% kosztu dziedzin. Dlatego uważam, że nauczyciel powinien dostawać większy bonus. Proponuję:
Nie byłyby to duże ilości (chociaż na pewno większe niż w przypadku ucznia), a zachęciłyby osoby do brania tej umiejętności. I jeszcze jedna sprawa:
Generalnie fragment ten odnosi się do Bukijutsu (dokładnie Kenjutsu) i przed zmianą w systemie stylów walki Nauczyciel rzeczywiście mógł nauczyć Ucznia Kenjutsu (bo rozwijało się jak zwyczajną dziedzinę) z obniżonym kosztem. Teraz jednak to nie jest możliwe. Reasumując, obecnie Nauczyciel nie pozwala nauczać Taijutsu/Bukijutsu, a to przecież jak najbardziej możliwe! Co robimy z tym fantem? Można by dać dopisek, że nauczyciel (na określonych zasadach) może obniżyć uczniowi koszt statystyk. Mógłbym opisać takie coś, ale teraz mi się nie chce i chciałbym zapytać po prostu o Wasze zdanie w tym temacie.

PS: Dziękuję, Def, że ciągniesz ten temat :).
0 x
Masaru Yoshida

Re: Uniwersalizm

Post autor: Masaru Yoshida »

Chciałbym zwrócić na coś uwagę skoro już przy umkach jesteśmy.
Nie uważacie że żelazne ciało powinno dawać 25% do wytki?
A tropiciel tak samo jak wyciszenie się i krycie się +25% percepcji? Jak ktoś się wyciszy to mniej rzeczy go rozprasza, czyli może bardziej się skupiać na tym co robi. A tropiciel wymaga od osoby dużego ogarniania terenu wokoło, zresztą krycie się też. Trzeba mieć nieźle rozwiniętą percepcję żeby kryć się równocześnie ogarniając otoczenie żeby np gałązki nie złamać z trzaskiem.
0 x
Awatar użytkownika
Sans
Administrator
Posty: 5407
Rejestracja: 14 lut 2015, o 11:23
Wiek postaci: 8
Multikonta: Yuki Hoshi; Uchiha Hiromi; Papyrus

Re: Uniwersalizm

Post autor: Sans »

Uniwersalizm jest dostosowany do reszty UN i wyważony względem tych UN dających 25%. Licząc, że ktoś dobije do okolic 180 pkt danego atrybutu UN da mu ok 45 dodatkowych punktów. Tutaj po osiągnięciu 3 styli też otrzymujemy 45 pkt. Stąd nie będzie zwiększania tych wartości.
0 x
Obrazek
Yamiyo

Re: Uniwersalizm

Post autor: Yamiyo »

Niby masz rację, ale ... po pierwsze, te +25% dają przy 180 +45 dodatkowych punktów. To prawda. Ale przy powiedzmy 250? Dadzą 62 (lub 63 po zaokrągleniu). Jest różnica, prawda? Po drugie, jest różnica w tym, że +45 punktów idzie w jeden atrybut, co technicznie rzecz biorąc zwiększa poziom tego atrybutu o jeden (czyli z np. Ponadprzeciętnego na Wielki), podczas gdy ja miałbym powiedzmy mam 50 Szybkości, 1 Siły i 30 Wytrzymałości (reszta w percepcję, bo jestem lalkarzem) i nagle zrobi mi się 65 Szybkości, 45 Wytrzymałości i 16 Siły. Niby jest jakaś różnica, ale generalnie te 45 punktów rozdzielone między trzy statystyki nie wygląda aż tak "potężnie".
0 x
Awatar użytkownika
Sans
Administrator
Posty: 5407
Rejestracja: 14 lut 2015, o 11:23
Wiek postaci: 8
Multikonta: Yuki Hoshi; Uchiha Hiromi; Papyrus

Re: Uniwersalizm

Post autor: Sans »

Szybciej dorobisz się 3 styli niż 250 pkt atrybutu powiązanego z rozwojem kolejnego jak np wytrzymałość i szybkość.
Stąd nazwa uniwersalizm. Jeśli coś wspomaga wszystko to jednostkowo będzie to słabsze niż UN skupiająca się na jednym atrybucie.
0 x
Obrazek
Yamiyo

Re: Uniwersalizm

Post autor: Yamiyo »

Ja to doskonale rozumiem, ale nie musi mi się to podobać. Róbcie jednak co chcecie :).
0 x
Awatar użytkownika
Defrevin
Założyciel Forum
Posty: 2109
Rejestracja: 11 lut 2015, o 22:31

Re: Uniwersalizm

Post autor: Defrevin »

Proszę nie napomykajmy tylu spraw w jednym wątku, bo niczego ostatecznie nie załatwimy.
Mi również wydaje się, że w propozycji przedstawionej przeze mnie, nie będzie to tak odbiegało od innych UN w przeciwieństwie do Twojej sugestii Yamiyo. W każdym razie, dalej podtrzymuje swoje zdanie.
0 x
Jeśli masz ważną sprawę, pytanie lub potrzebujesz pomocy związanej z funkcjonowaniem forum, proszę wyślij do mnie prywatną wiadomość. Z chęcią zapoznam się ze sprawą i rozwieje wszelkie wątpliwości.
Awatar użytkownika
Defrevin
Założyciel Forum
Posty: 2109
Rejestracja: 11 lut 2015, o 22:31

Re: Uniwersalizm

Post autor: Defrevin »

W sprawie uniwersalizmu już się wypowiedziałem wraz z moderatorem technicznym, fajne byłoby otrzymać uwagi jeszcze innych graczy, jeżeli nie zgadzają się z poniższą propozycją i oponują za sugestiami Yamiyo.
Dwa razy więcej PH przy wspólnej fabuły, to jest wystarczający bonus, bo jest również dodatek za dłuższą fabułę z innym graczem, a kooperatywa między nauczycielem, a uczniem właśnie tego wymaga. Tak wiec biorąc pod uwage zarówno ten dodatek jak i fakt, że PH nauczyciel za fabułę będzie otrzymał jeszcze dwukrotnie więcej, wydaje mi się na prawdę wystarczającym urozmaiceniem dla jego rozwoju - zwłaszcza że mówimy wciąż tylko o UN. Nie da się ukryć jednak, że faktycznie jest to supportowe UN, wiec jedyne co mi tu przychodzi do głowy to tylko osłabienie bonifikacji względem ucznia, bo to nie on opanowuje to UN tylko własnie jego mentor. To już jednak uzalezniam od uwag jeżeli takowe się pojawią.

Daję 24h na wypowiedzenie się innym, w przypadku braku krytycznych głosów, wprowadzam swoje propozycję.
0 x
Jeśli masz ważną sprawę, pytanie lub potrzebujesz pomocy związanej z funkcjonowaniem forum, proszę wyślij do mnie prywatną wiadomość. Z chęcią zapoznam się ze sprawą i rozwieje wszelkie wątpliwości.
Awatar użytkownika
Reika
Martwa postać
Posty: 2046
Rejestracja: 15 kwie 2015, o 19:21
Wiek postaci: 28
Ranga: Sentoki
Krótki wygląd: Popatrz na Avatar, a po szczegóły zapraszam do mojej KP <3
Widoczny ekwipunek: Kabura na prawym udzie, torba na uzbrojenie przy pasie i dwie katany na plecach
Multikonta: Brak

Re: Uniwersalizm

Post autor: Reika »

Em, no to ja się wypowiem, bo widzę, że Uniwersalizm został porządnie zjechany i teraz nawet nie opłaca się tego brać. Popieram Yamiyo co do propozycji +10, albo zrobienia tego na zasadzie Wytrzymałości Psychicznej i Mistrza Iluzji, że poszczególne atrybuty wzrastają o te 25%. Jeśli to za duży boost, to wywalcie szybkość, bo ona bez percepcji i tak słabo działa, więc zostanie wtedy tylko siła i wytrzymałość, czyli idealnie na przykład pod bramy. W każdym wypadku w tej formie Uniwersalizm jest strasznie biedny i w ogóle fuj.

Co do Nauczyciela, to jest wszystko git.
0 x
Zablokowany

Wróć do „Wprowadzone”

Użytkownicy przeglądający to forum: Obecnie na forum nie ma żadnego zarejestrowanego użytkownika i 8 gości