- Nazwa
- Genjutsu: Sharingan
- Pieczęci
- Brak
- Zasięg
- Wzrokowy
- Koszt
- Wspomnienie:
E: 24% | D: 18% | C: 15% | B: 12% | A: 9% | S: 6% | S+: 3% - Iluzja:
D: 45% | C: 35% | B: 25% | A: 15% | S: 10% | S+: 5% - Kontrola zwierząt, summonów i bijū:
E: 36% | D: 28% | C: 20% | B: 16% | A: 12% | S: 8% | S+: 4% (na turę) - Powstrzymanie furii demona:
E: 25% | D: 20% | C: 10% | B: 7% | A: 5% | S: 3% | S+: 3% - Zdzieranie ogonów:
E: 36% | D: 28% | C: 20% | B: 16% | A: 12% | S: 8% | S+: 4% (za każdy)
- Wspomnienie:
- Dodatkowe Kontakt wzrokowy z celem, Sharingan: San Tomoe, dziedzina genjutsu rangi C → B → A → S.
- Opis Podstawowa zdolność wchodząca w repertuar technik klanu Uchiha. Użytkownik za pomocą jednego spojrzenia w oczy swojego rywala jest zdolny do wykonania kilku czynności. Pierwszą z nich jest pokazanie własnych wspomnień (wymóg genjutsu rangi C). Nieważne jak dawno one się wydarzyły. Wystarczy ułamek sekundy, a osoba znajdująca się pod wpływem Genjutsu, ujrzy wszystko co chce Uchiha. Drugą opcją jest stworzenie iluzji (wymóg genjutsu rangi A). Nie jest to jednak byle co, a prawdziwy majstersztyk porównywalny swoimi możliwościami z Utakatą i Kuro Kuukan Goumon. Genjutsu nie ogranicza się jednak jedynie do ludzi. Równie dobrze możemy użyć go na zwierzęta, summony, a nawet bijū i przejąc nad nimi kontrolę. W przypadku bijū wymagane jest posiadanie Mangekyō Sharingan (oraz genjutsu rangi S), ale nie musi być aktywny. Ostatnią z opcją jest wejście bezpośrednio do umysłu Jichuriki i powstrzymanie furii demona jeszcze zanim zdążą pojawić się ogony (wymóg genjutsu rangi B). W przypadku Mangekyō Sharingan'a i Eien no Mangekyō Sharingan'a możliwe jest zdarcie wszystkich ogonów poza ostatnim. Nie można tego jednak dokonać w przypadku walki z osobą, której udało się zaprzyjaźnić z bijū, gdyż następuje swojego rodzaju wymiana chakry pomiędzy demonem, a Jinchuriki.
- Nazwa
- Genjutsu: Sharingan
- Pieczęci
- Brak
- Zasięg
- Wzrokowy
- Koszt
- Wspomnienie:
E: 25% | D: 20% | C: 10% | B: 7% | A: 5% | S: 3% | S+: 3% - Iluzja:
E: 55% | D: 45% | C: 35% | B: 25% | A: 17% | S: 15% | S+: 5% - Kontrola zwierząt, summonów i bijū:
E: 35% | D: 30% | C: 20% | B: 15% | A: 10% | S: 4% | S+: 4% (na turę) - Powstrzymanie furii demona:
E: 25% | D: 20% | C: 10% | B: 7% | A: 5% | S: 3% | S+: 3% - Zdzieranie ogonów:
E: 35% | D: 30% | C: 20% | B: 15% | A: 10% | S: 4% | S+: 4% (za każdy)
- Wspomnienie:
- Dodatkowe
- Kontakt wzrokowy z celem, Sharingan: San Tomoe, dziedzina genjutsu rangi A.
- Opis Podstawowa zdolność wchodząca w repertuar technik klanu Uchiha. Użytkownik za pomocą jednego spojrzenia w oczy swojego rywala jest zdolny do wykonania kilku czynności. Pierwszą z nich jest pokazanie własnych wspomnień. Nieważne jak dawno one się wydarzyły. Wystarczy ułamek sekundy, a osoba znajdująca się pod wpływem Genjutsu, ujrzy wszystko co chce Uchiha. Drugą opcją jest stworzenie iluzji. Nie jest to jednak byle co, a prawdziwy majstersztyk porównywalny swoimi możliwościami z Utakatą i Kuro Kuukan Goumon. Genjutsu nie ogranicza się jednak jedynie do ludzi. Równie dobrze możemy użyć go na zwierzęta, summony, a nawet bijū i przejąc nad nimi kontrolę. W przypadku bijū wymagane jest posiadanie Mangekyō Sharingan, ale nie musi być aktywny. Ostatnią z opcją jest wejście bezpośrednio do umysłu Jichuriki i powstrzymanie furii demona jeszcze zanim zdążą pojawić się ogony. W przypadku Mangekyō Sharingan'a i Eien no Mangekyō Sharingan'a możliwe jest zdarcie wszystkich ogonów poza ostatnim. Nie można tego jednak dokonać w przypadku walki z osobą, której udało się zaprzyjaźnić z bijū, gdyż następuje swojego rodzaju wymiana chakry pomiędzy demonem, a Jinchuriki.
- Nazwa
- Tsukuyomi
- Pieczęci
- Brak
- Zasięg
- Wzrokowy
- Koszt
- C: 50% | B: 40% | A: 30% | S: 20% | S+: 10%
- Dodatkowe
- Aktywny Mangekyō Sharingan, dziedzina genjutsu rangi A
- Opis Najpotężniejsze genjutsu na świecie (zaraz po Kotoamatsukami), zamknięte w lewym oku Uchihy. Technika oparta na iluzorycznym stworzeniu świata, do którego przenosimy przeciwnika i torturujemy go. Jutsu powoduje znaczne wycieńczenie psychiczne i fizyczne oponenta, ponieważ jedna sekunda w realnym świecie odpowiada kilku godzinom (a nawet dniom, lub tygodniom) w świecie Tsukuyomi. Przełamanie genjutsu powoduje zaburzenie równowagi u użytkownika. Po wyjściu z świata tworzonego przez Uchiha, ofiara jest na skraju wyczerpania. Aby odzyskać siły musi spędzić kilka dni w szpitalu, a walka jest prawie niemożliwa. W przypadku wytrzymałości poniżej 100 pozostawia uraz psychiczny zdolny do usunięcia jedynie przez najlepszych medyków. Genjutsu to jest silniejsze niż zwykłe, dlatego próg konsekwencji potrzebny do wyjścia jest większy o 40 punktów. Przekazana przez kogoś chakra nadal wyswabadza bez problemu.
- Uwaga Uszkodzenie wzroku: 3% za użycie (lewe oko)
- Nazwa
- Kotoamatsukami
- Pieczęci
- Brak
- Zasięg
- Wzrokowy
- Koszt
- C: 50% | B: 40% | A: 30% | S: 20% | S+: 10%
- Dodatkowe
- Aktywny Mangekyō Sharingan, dziedzina genjutsu rangi A
- Opis Najpotężniejsza technika Genjutsu świata. Jest do tego stopnia potężna, że ofiara nie ma pojęcia o jej działaniu. Użytkownik wykonując technikę zmienia cały światopogląd swojej ofiary. Na czym to w praktyce polega? Uchiha jest w stanie dobrowolnie zmienić ofiarę. Wszystko zależy od samego wykonującego. Może to być zmiana na dobre lub złe. Można wymusić na kimś ochronę kogoś lub czegoś, a nawet chęć zniszczenia lub zabicia. Ofiara nabytą wolę traktuje jak własną. Nie ma pojęcia, że została zmanipulowana i dąży do wykonania celu powierzonego przez Uchihę. Technika możliwa jest do wykonania raz na 10 lat fabularnych (w normalnych warunkach) lub raz na dzień ( w przypadku, gdy użytkownik posiada geny Senju). Dane oko nie może przez ten cały czas posiadać aktywnego Mangekyō Sharingan. W przypadku jego aktywacji pojawia się tylko w jednym, ale bonus do percepcji jest ten sam. Sytuacja ta nie zmienia się nawet po przeszczepie oczu. Pomóc może jedynie upływ czasu lub przeszczep genów Senju, które przyśpieszą regenerację oka (nawet tego które użyło techniki). Genjutsu to jest silniejsze niż zwykłe, dlatego próg konsekwencji potrzebny do wyjścia jest większy o 65 punktów. Przekazana przez kogoś chakra nadal wyswabadza bez problemu.
- Uwaga Uszkodzenie wzroku: 5% za użycie (wybrane oko) oraz zablokowanie Mangekyō Sharingan dla danego oka przez określony okres czasu.
Patrząc na te trzy techniki być może tylko mnie wydaje się, że wymagania są lekko za duże, a może nie tylko mnie, no i jeszcze kilka innych rzeczy:
- Genjutsu: Sharingan - jest słabsze niż dwie pozostałe techniki, więc dlaczego wymaga Genjutsu na A?
- Tsukuyomi - Genjutsu, a wytrzymałość wpływa na odporność przed tym?
- Kotoamatsukami - wybieramy ścieżkę z MSa, żeby dostać jedną technikę, która wymaga Genjutsu A i możemy użyć jej dwa razy, a potem zostajemy oślepieni na 10 lat fabularnych... Nie wspominając, że spokojnie można wyjść z tej techniki przy pomocy Kai, jeśli ma się odpowiednią ilość konsekwencji i jest się świadomym, iż się jest w iluzji, a jak wiadomo, to nie jest problem. Czemu? Spotkanie jakiegoś sensora czy kogokolwiek takiego jako NPC i po problemie.
ROZWIĄZANIE
- Genjutsu: Sharingan - zmienić wymaganie Genjutsu z A na B.
- Tsukuyomi - zamiast wytrzymałości, zmienić na psychikę, a także dodać różnicę między psychiką a konsekwencją, która wynosić będzie np: 30. Oznacza to, że jeśli różnica między użytkownikiem Tsujki, a potencjalnym celem będzie wynosiła 31, to po złapaniu w tą technikę będzie odczuwał jej efekty. Czemu tak? Raczej jedna z ofiar tej techniki w M&A czyli Kakashi, padł po chwili znalezienia się w tej iluzji, a jego konsekwencja raczej nie była niska, bo co jak co, ale organizm jego był zniszczony przez atak na psychikę, który po prostu go wycieńczył.
- Kotoamatsukami - usunąć wymagane Genjutsu lub zmniejszyć na B. Zwiększyć dodatkowy próg konsekwencji z 65 na 100. Dodać wzmiankę, że ofiara nie może ot tak z dupy dowiedzieć się, że jest w iluzji i poprosić kogoś, o uwolnienie się z niego, choć również dobrze może być i bez tego, z racji iż fabular może to ogarnąć w razie takich akcji. Zmniejszyć liczbę z 10 do 2-3 lat fabularnych, żeby technika była użyteczna.
DODATKOWE UWAGI
Yoshi to Uchiha i boostuje Uchiha kappa