Hitokugutsu (wow, jestem)

Kari

Hitokugutsu (wow, jestem)

Post autor: Kari »

PROBLEM
Nazwa
Hitokugutsu
Pieczęci
Brak
Zasięg
Ciało
Koszt
C: 50% | B: 40% | A: 30% | S: 20% | S+: 10%
Dodatkowe
Świeże ciało, Iryojutsu A, wiedza o przeszczepach
Opis Technika znana tylko najbardziej wtajemniczonym marionetkarzom, uważana za największy sekret tegoż klanu. Technika ta jest właściwie specjalnym zabiegiem, którego poprawne przeprowadzenie skutkuje wszczepieniem elementów mechanicznych w organizmy żywe, a przekładając na język bardziej zrozumiały - montowanie w ciele części kukiełek. Zabieg posiada szereg wymogów, w tym zaawansowanej wiedzy medycznej, jednak efekty przechodzą najśmielsze oczekiwania. Znając sekrety tej techniki możemy instalować protezy kończyn u siebie i innych ludzi zgodnie z zasadami przeszczepu. Elementy kukieł są połączone z naszym układem nerwowym co ostatecznie skutkuje pełną kontrolą nad doczepionym elementem i zawartymi w nim mechanizmami. Istnieje też alternatywny wariant, który pozwala na zamianę czyjegoś ciała w pełnoprawną kukiełkę. Zachowuje ona umiejętności Shinobi, z którego została stworzona (dotyczy tylko jednej dziedziny, niemożliwa do rozwinięcia), posiada ona również własne zasoby chakry, która może być przez kuglarza uzupełniana jego chakrą, ale dopiero po potyczce. Cały zabieg polega na zastępowaniu wnętrzności ciała mechanizmami, za wyjątkiem serca. Kukła posiada rangę przyznawaną przez administrację po udanym zabiegu. Zabieg ten musi być szczegółowo opisany (minimum 60 linijek, aczkolwiek jest to absolutne minimum). Wbijając rangę S w Klanowych kuglarz ma możliwość przeprowadzenia na sobie zabiegu przeistoczenia się w pełnoprawną kukiełkę (z pierwotnego ciała zostają tylko serce i mózg, wymogi długości wyznacza administracja), jednak pojawia się kolejne rygorystyczne wymaganie - odpowiednia wytrzymałość organizmu (180 Wytrzymałości) albo doświadczonego medyka (Iryojutsu A) w celu sztucznego podtrzymywania funkcji życiowych podczas zastępowania ciała elementami mechanicznymi (jednoczesne spełnienie obydwu warunków podnosi szansę na poprawne wykonanie zabiegu).
Uwaga Jest to technika zakazana, możliwa wyłącznie dzięki specjalnemu zwojowi znajdującego się w posiadaniu lidera Klanu. Do jego nauki wymagane są zasługi dla klanu i odpowiednia ranga fabularna. W przypadku Nukeinów wymagana jest misja rangi A. Szczegóły i pozwolenie na zdobycie trzeba uzgodnić z Administracją.
Z tą techniką są zasadniczo dwa problemy. Po pierwsze, posiada strasznie wysokie wymagania. Dlaczego tak twierdzę? Otóż możliwość tworzenia kukieł używających technik jest w zasadzie jedyną potężną zdolnością Ayatsuri (no i kontrolowanie setki marionetek, ale to wymaga zamiany w marionetkę siebie). Wymóg Iryojutsu z jednej strony tu pasuje, ale z drugiej strony... nie. Dlaczego?

Otóż sama przemiana części ciała w "protezę" zdecydowanie powinna wymagać Iryojutsu, jako że jest to zabieg mający na celu między innymi, w jakimś stopniu, leczenie (np. poprzez zastąpienie oderwanej nogi protezą). Technika ta posiada jednak również drugą opcję - stworzenie marionetki władającej technikami, a zatem jest to w zasadzie mocno znerfiona wersja Edo Tensei. Tutaj jednak wymóg Iryojutsu wydaje się nie na miejscu, szczególnie patrząc na "pasywkę" Ayatsuri. Stanowi ona, iż użytkownicy Kugutsujutsu są w stanie tworzyć trucizny (czyli to, co im w walce potrzebne) bez znajomości Iryojutsu, a więc sugeruje ona brak konieczności rozwijania tej dziedziny. No i taki Ayatsuri sobie myśli "spoko, trucizny mam bez Iryojutsu, to w zasadzie nie mam po co rozwijać, szczególnie, że muszę rozwijać również Fuuinjutsu". A tutaj klops.

Nie oszukujmy się, bez tego jutsu Ayatsuri słabo wypadają na tle innych klanów. W zasadzie jedyną naprawdę silną osobą nie używającą Ludzkich Kukieł była Chiyo, ona miała jednak "Dziesięć Legendarnych Kukiełek stworzonych przez wielkiego mistrza bla, bla bla...". I tak muszą oni rozwijać Fuuinjutsu, aby przenosić swoje kukły, po co zatem wymuszać na nich opanowanie kolejnej dziedziny tylko dla jednej, choć jedynej mogącej konkurować z A i S-kami innych klanów, techniki.

Drugi problem, acz mniej skomplikowany, to brak logiki. Wg aktualnej mechaniki wszystkie ludzkie kukły mogły używać tylko jednej dziedziny. Sasori jednak spokojnie korzystał ze zwojów i Fuuinjutsu, choć sam był kukłą... Tak samo zamiana własnego ciałą w marionetkę blokuje nam na zawsze rozwój...

ROZWIĄZANIE

Swoisty kompromis - rozdzielić tą technikę na dwie. Jedna do protez i zamiany własnego ciała - ona z wymogiem Iryojutsu, technika dla tych, którzy chcą się trochę w medycynę pobawić. Taka "żywa" kukła miałaby też wszystkie zdolności marionetkarza i mogła się dalej rozwijać.
Druga technika to modelowe ludzkie kukły, czyli stworzenie z martwego wroga. One miałyby tylko jedną dziedzinę, niemożliwą do rozwoju. Nie wymagałyby jednak Iryojutsu A, tylko niczego lub, ewentualnie, jakiejś rangi Fuuinjutsu (tą dziedzinę każdy marionetkarz musi rozwijać).

Położyłoby to kres nieporozumieniom i jękom "czemu muszę rozwijać zupełnie nową dziedzinę na A (to jest notabene koszt 420 PH, czyli nie tak mało) tylko dla jednej techniki, bez której mój klan na wyższych rangach jest bezużyteczny w porównaniu do reszty?".

DODATKOWE UWAGI

Dla tych co wiedzieli, że wylądowałem w szpitalu - jednak żyję :P
0 x
Narubi

Re: Hitokugutsu (wow, jestem)

Post autor: Narubi »

Hmm ... koszt rozwoju dziedziny na A to nie 420, a 520 PH. Poza tym, rozwijając Iryojutsu na A dostajesz dostęp zarówno do tej techniki jak i do technik Iryo i możesz np. zrobić komuś przeszczep czy coś w ten deseń. No i ciężko mi stwierdzić czy lalkarze są słabi bez tej techniki. Pewnie wszystko zależy od marionetki, której używają. Ale ogólnie to masz rację ... rozbicie tej techniki na dwie byłoby dobrym pomysłem. Podejrzewam, że to już jest rozbite na dwie techniki (a dokładnie na dwa warianty tej samej techniki), ale w takim wypadku to tylko zaciemnia opis, więc tak. Jestem za.
0 x
Kari

Re: Hitokugutsu (wow, jestem)

Post autor: Kari »

Sęk w tym, że to wydawanie tych PH tylko dla jednej techniki. Nie każdy Ayatsuri musi być medykiem, skoro i tak każdy musi być mistrzem pieczętowania. Po co dorzucać im kolejną "wpierającą" dziedzinę?
0 x
Midori

Re: Hitokugutsu (wow, jestem)

Post autor: Midori »

Nigdy nie jestem fanem stwierdzenia którego uzyła narubi a mianowicie "Poza tym, rozwijając Iryojutsu na A dostajesz dostęp zarówno do tej techniki jak i do technik Iryo i możesz np. zrobić komuś przeszczep czy coś w ten deseń." Wydaje mi się to strasznie głupie wytłumaczenie będące dla mnie równe braku wytłumaczenia. Ktoś chcę zdobyć daną zdolność do swojej budowy postaci i nie potrzebne mu techniki które nie są jego corem a jakimiś pierdami co czasami przydać się mogą ale generalnie nie muszą. Więc tłumaczenie, że coś jest nawet ok bo ktoś dostaje jeszcze jakieś techniki z dziedziny ale w zamian musi ją rozwinąć do czegoś co z nią jest niemal, że nie związane uważam za zbędne zawsze.

Co do rozdzielenia jestem na tak mimo, że w mojej skali dalej jest to za bardzo stratne dla ciebie.
0 x
Awatar użytkownika
Jawa
Administrator
Posty: 4225
Rejestracja: 10 mar 2015, o 23:33
Ranga: Head Admin
GG/Discord: MxPl#7094
Multikonta: Sasame | Sumi

Re: Hitokugutsu (wow, jestem)

Post autor: Jawa »

Ayatsuri w obecnej formie jest klanem dającym ogromne spektrum możliwości rozwoju. Są opcje pod Szybkość kukiełek, ilości, zaawansowane mechanizmy, pieczętowanie żywiołów do miotaczy, a nawet protetykę i możliwości tworzenia ludzkich kukiełek. Specjalnym zabiegiem było danie wielu różnych dziedzin w wymaganiach, żeby nie można było kompleksowo opanować każdej możliwej sztuki w klanie. I uważam to za dobre i właściwe.Zresztą serio? Pracowanie przy zwłokach raczej z samego założenia powinno wymagać konkretnej wiedzy o ludzkim organizmie.

I teoretyczne rozdzielenie techniki na 2 nie spowodowałoby usunięcia wymagań Iryojutsu, tak tylko mówię.
0 x
Narubi

Re: Hitokugutsu (wow, jestem)

Post autor: Narubi »

Że tak się wtrącę. Niech będzie, przyznam Ci rację. Praca przy zwłokach powinna wymagać konkretnej wiedzy o ludzkim organizmie. Ale jednak uważam, że grzebanie w ludzkich zwłokach wymaga mniejszej wiedzy niż grzebanie we własnym brzuchu, jeszcze na żywca, nie? Czy zatem nie powinniśmy rozdzielić tych technik i sprawić, by ta technika zmieniająca zwłoki w kukiełki wymagała Iryo rangi powiedzmy C, a ta, która zmienia ciało użytkownika rangi A? Ewentualnie ... ta, która tworzy ze zwłok kukiełki - Iryo rangi B, a ta, która przerabia własne ciało - Iryo rangi S. To byłby jakiś balans. Ale to tylko propozycja.

I marionetkarze wcale nie muszą rozwijać Fuinjutsu. Wystarczy im ranga D. Można by się było nawet zastanowić nad tym czy nie dać marionetkarzom możliwości pieczętowania kukiełek w zwojach bez konieczności posiadania Fuinjutsu.

Ale tak jak mówiłem, to są tylko moje propozycje. Ja lalkarzem nie gram, więc mi to w sumie obojętne czy to zostanie zmienione czy nie.
0 x
Kari

Re: Hitokugutsu (wow, jestem)

Post autor: Kari »

Rozumiem wymaganie Iryoujutsu w przypadku protezy czy przemienienia się w marionetkę. Twierdzenie jednak, że każdy sposób działania na zwłoki wymaga Iryou, oznaczałoby dodanie wymagania Iryou do np. pieczętowania ciał. Bo przecież też działamy na trupie... W Hitokugutsu działanie ogranicza się do "wyprucia flaków" wrogowi i użycia jego kości (i czasem skóry) jako materiałów. Organy są nam całkowicie niepotrzebne, a do rzeźbienia w kościach Iryoujutsu ciutkę nie pasuje.

Murai, sam twierdzisz, że marionetkarze cechują się dużą wielozadaniowością, a chcesz ich wielozadaniowość ograniczać. Ayatsuri nie mają potężnych technik, są pod względem czystej siły znacznie słabsi od innych klanów. Dlatego właśnie jakby w zamian mają wiele możliwości. Jednakże co im tych "wielu możliwości", jak i tak muszą dla nich rozwijać inne dziedziny. Przestają oni być klanem, a raczej posiadaczami grupy technik z różnych dziedzin, dostępnych tylko dla nich. To może dodajmy do wszystkich technik opartych na chakrze wymaganie Ninjutsu?

Narubi, marionetkarze muszą rozwinąć Fuuinjutsu na B, żeby móc pieczętować kukły w małych zwojach. Na D mogą tylko w dużych, co praktycznie nic nie zmienia w stosunku do kukieł niezapieczętowanych.
0 x
Awatar użytkownika
Jawa
Administrator
Posty: 4225
Rejestracja: 10 mar 2015, o 23:33
Ranga: Head Admin
GG/Discord: MxPl#7094
Multikonta: Sasame | Sumi

Re: Hitokugutsu (wow, jestem)

Post autor: Jawa »

@Kari

Polecam również zapoznać się z definicją słowa "wielozadaniowy" przed jego używaniem. Bo to boli moje serduszko specjalisty od PC : (

Nie każdy klan jest równie silny, ale istnieje mnóstwo sposobów by tą siłę równoważyć. Przykładowo WT, konkretne buildy, itd. Kuglarze istotnie dostają wiele możliwości, ale wymóg konkretnych dziedzin do opanowania niektórych z nich to nieunikniona rzecz. Zresztą i tak podczas swojej gry decydować się będziesz musiał na rozwój innych dziedzin, więc gdzie tutaj jest problem? Jeśli chcesz klanu gdzie trzeba rozwijać jedną dziedzinę by być OP to trzeba było nie brać Ayatsuri, którzy są dobrzy dzięki własnej twórczości i odpowiedniej kombinacji dziedzin. I zaskoczę cię - nie ma pokrewieństwa pomiędzy twórcą kuglarstwa, Kankuro, Chiyo, Shamon (II Kazekage) i Shinkim (z Boruto). Sasori-Chiyo to jedyna znana para kuglarzy, którzy są spokrewnieni. Tak tylko mówię.
0 x
Midori

Re: Hitokugutsu (wow, jestem)

Post autor: Midori »

Jeśli chodzi o ledwie kości to nie wystarczyło by "Otwarta dziedzina medycznego ninjutsu". Ty chyba starcza by mieć wiedzę o szkielecie.
0 x
Masaru

Re: Hitokugutsu (wow, jestem)

Post autor: Masaru »

Zgadzam się że dobrze by było to rozdzielić. I ułatwić tworzenie kukiełek, albo jeśli nie to pozwolić chociaż korzystać nwm z 2-3 dziedzin ludzkim lalką. Lalkarze gdzieś na średnim poziomie są stwierdzam obiektywnie wyrąbiści. Takie 5 lalek to praktycznie mokra plama z takiego nawet Uchiha bądź innych jemu podobnych.Na wysokim poziomie w sumie jedyne dobre rozwiązanie jest jakoś tak porobić żeby przejąć nad przeciwnikiem kontrolę swoimi żyłkami. Bo wtedy to nawet nieśmiertelni wyznawcy jashina z rangą S klanowej nie podskoczą. Tak więc nie uważam że jakiś strany buff się lalkarza należy, ale naprawdę przydałoby się rozdzielić to i ułatwić troszkę tworzenie żywych lalek. Proteza to powinna mieć to A albo i nawet S medyczne bo to jest spoko rzecz. Ale żywa lalka to max C-B. Przecież nie robisz wszystkiego jak w żywym ciele. Tutaj właściwie to jedyne co zostaje z dawnego ciała to możliwość używania ich zdolności jakie dostali w genach. Gdyby pozwalało z większej ilości korzystać to jak najbardziej A się należy.
0 x
Awatar użytkownika
Jawa
Administrator
Posty: 4225
Rejestracja: 10 mar 2015, o 23:33
Ranga: Head Admin
GG/Discord: MxPl#7094
Multikonta: Sasame | Sumi

Re: Hitokugutsu (wow, jestem)

Post autor: Jawa »

Rozdzielenie dwóch technik było przeze mnie rozpatrywane, ale zdecydowanie proteza będzie łatwiejsza od zmiany siebie/kogoś w kukiełkę, a nie na odwrót. Masaru sam zauważył że Ayatsuri dopiero na "late" ma w tyłach, ale na late poza kukiełkami kuglarz powinien dysponować czymś jeszcze. Decyzja ta raczej nie pozostanie zmieniona, a wprowadzenie trochę zajmie. Jest dużo rzeczy w kolejce do zrobienia : (
0 x
Midori

Re: Hitokugutsu (wow, jestem)

Post autor: Midori »

Jak dla mnie drogie w uj to wszystko rozwijać tym bardziej ze kukielko wladcy muszą rozwijać staty by moc ogarniac klanówke a to tez drogie okropnie wiec no halo...
0 x
Support nr 6
Support
Posty: 2059
Rejestracja: 9 cze 2015, o 22:55

Re: Hitokugutsu (wow, jestem)

Post autor: Support nr 6 »

Myślę, że próba upchnięcia trzech skomplikowanych elementów w jednej technice nie była do końca dobrym pomysłem.
  • Wszczepianie ludziom części kukieł
  • Przemiana siebie w kukłę
  • Przemiana świeżego ciała w kukłę
Milej byłoby rozbić to na dwie techniki, gdzie miano zakazanej miałaby tylko przemiana trupa w kukłę. Wszczepy (sobie i innym) są trudnym zabiegiem, stąd też wszelkie wymogi są jak najbardziej na miejscu, ale zamknięcie tylu potężnych zdolności dla Ayatsuri w jednej, zakazanej technice jest imo złe.

Nikt nie każe lalkarzom rozwijać iryo, a jeśli chcą mieć dostęp do tej konkretnej dziedziny - protetyki i żywych kukieł - muszą się naprawdę wykazać.

Poziom Iryo:
  • B + wiedza o przeszczepach - maksymalnie całe kończyny (i tylko one)
  • A - przemiana całego swojego ciała (ze zdobyciem zakazanej - przemiana trupa w lalkę)
Ta opcja jest sporym uproszczeniem w kwestii wszczepów, stąd też drugi wariant. Czyli zdjąć wymóg iryo / dodać do niego opcję obejścia systemu w postaci medyka (postać innego gracza, nie npc) który ma iryo rozwinięte na tyle, by wykonywać przeszczepy. I tak lalkarz robi protezę, medyk operuje. Magia ~

Jedynie przemiana trupa wymagałaby od ayatsuri iryo na A ~

Wyglądałoby to mniej więcej tak:
Nazwa
Hitokugutsu
Pieczęci
Brak
Zasięg
Ciało
Koszt
C: 20% | B: 15% | A: 10% | S: 5% | S+: 4%
Dodatkowe
Iryojutsu B, wiedza o przeszczepach | Medyk zdolny wykonywać przeszczepy
Opis Technika znana tylko najbardziej wtajemniczonym marionetkarzom, uważana za największy sekret tegoż klanu. Technika ta jest właściwie specjalnym zabiegiem, którego poprawne przeprowadzenie skutkuje wszczepieniem elementów mechanicznych w organizmy żywe, a przekładając na język bardziej zrozumiały - montowanie w ciele części kukiełek. Ulepszeniu mogą podlegać tylko kończyny, a i to jedynie pojedynczo. Zabieg posiada szereg wymogów, w tym zaawansowanej wiedzy medycznej, jednak efekty przechodzą najśmielsze oczekiwania. Znając sekrety tej techniki możemy instalować protezy kończyn u siebie i innych ludzi zgodnie z zasadami przeszczepu. Elementy kukieł są połączone z naszym układem nerwowym co ostatecznie skutkuje pełną kontrolą nad doczepionym elementem i zawartymi w nim mechanizmami. Jeśli lalkarz nie jest wystarczająco rozwinięty w sztukach medycznych, może skorzystać z pomocy lepszego użytkownika iryo, który przeprowadzi zabieg.
Nazwa
Hitokugutsu
Pieczęci
Brak
Zasięg
Ciało
Koszt
C: 50% | B: 40% | A: 30% | S: 20% | S+: 10%
Dodatkowe
Świeże ciało, Iryojutsu A, wiedza o przeszczepach
Opis Technika znana tylko najbardziej wtajemniczonym marionetkarzom, uważana za największy sekret tegoż klanu. Technika ta jest właściwie specjalnym zabiegiem, którego poprawne przeprowadzenie skutkuje wszczepieniem elementów mechanicznych w organizmy żywe, a przekładając na język bardziej zrozumiały - montowanie w ciele części kukiełek. Zabieg posiada szereg wymogów, w tym zaawansowanej wiedzy medycznej, jednak efekty przechodzą najśmielsze oczekiwania. Znając sekrety tej techniki możemy instalować protezy kończyn u siebie i innych ludzi zgodnie z zasadami przeszczepu. Elementy kukieł są połączone z naszym układem nerwowym co ostatecznie skutkuje pełną kontrolą nad doczepionym elementem i zawartymi w nim mechanizmami. Istnieje też alternatywny wariant, który pozwala na zamianę czyjegoś ciała w pełnoprawną kukiełkę. Zachowuje ona umiejętności Shinobi, z którego została stworzona (dotyczy tylko jednej dziedziny, niemożliwa do rozwinięcia), posiada ona również własne zasoby chakry, która może być przez kuglarza uzupełniana jego chakrą, ale dopiero po potyczce. Cały zabieg polega na zastępowaniu wnętrzności ciała mechanizmami, za wyjątkiem serca. Kukła posiada rangę przyznawaną przez administrację po udanym zabiegu. Zabieg ten musi być szczegółowo opisany (minimum 60 linijek, aczkolwiek jest to absolutne minimum). Wbijając rangę S w Klanowych kuglarz ma możliwość przeprowadzenia na sobie zabiegu przeistoczenia się w pełnoprawną kukiełkę (z pierwotnego ciała zostają tylko serce i mózg, wymogi długości wyznacza administracja), jednak pojawia się kolejne rygorystyczne wymaganie - odpowiednia wytrzymałość organizmu (180 Wytrzymałości) albo doświadczonego medyka (Iryojutsu A) w celu sztucznego podtrzymywania funkcji życiowych podczas zastępowania ciała elementami mechanicznymi (jednoczesne spełnienie obydwu warunków podnosi szansę na poprawne wykonanie zabiegu).
Uwaga Jest to technika zakazana, możliwa wyłącznie dzięki specjalnemu zwojowi znajdującego się w posiadaniu lidera Klanu. Do jego nauki wymagane są zasługi dla klanu i odpowiednia ranga fabularna. W przypadku Nukeinów wymagana jest misja rangi A. Szczegóły i pozwolenie na zdobycie trzeba uzgodnić z Administracją.
O ile Exodia się zgodzi, bo technika będąca rozwinięciem innej byłaby nadal na A, co się trochę kłóci z definicją rozwinięcia (ale wymogi są większe, więc może jest ok).
0 x
Awatar użytkownika
Ichirou
Posty: 4033
Rejestracja: 18 kwie 2015, o 18:25
Wiek postaci: 35
Ranga: Seinin
Krótki wygląd: Chodzące piękno.
Widoczny ekwipunek: Hiramekarei, gurda, fūma shuriken, torba, dwie kabury
Lokalizacja: Atsui

Re: Hitokugutsu (wow, jestem)

Post autor: Ichirou »

Też byłbym za rozbiciem tego na dwie osobne techniki i powyższe dzieło Kamirczaka brzmi ok.
0 x
Obrazek
KP PH bank głos koty dziennik
Midori

Re: Hitokugutsu (wow, jestem)

Post autor: Midori »

Kamiru szary i od razu dobre pomysły. Popieram i wracam na forum nawet z tej okazji .
0 x
Zablokowany

Wróć do „Wprowadzone”

Użytkownicy przeglądający to forum: Obecnie na forum nie ma żadnego zarejestrowanego użytkownika i 8 gości