- Nazwa
- Hitokugutsu
- Pieczęci
- Brak
- Zasięg
- Ciało
- Koszt
- C: 50% | B: 40% | A: 30% | S: 20% | S+: 10%
- Dodatkowe
- Świeże ciało, Iryojutsu A, wiedza o przeszczepach
- Opis Technika znana tylko najbardziej wtajemniczonym marionetkarzom, uważana za największy sekret tegoż klanu. Technika ta jest właściwie specjalnym zabiegiem, którego poprawne przeprowadzenie skutkuje wszczepieniem elementów mechanicznych w organizmy żywe, a przekładając na język bardziej zrozumiały - montowanie w ciele części kukiełek. Zabieg posiada szereg wymogów, w tym zaawansowanej wiedzy medycznej, jednak efekty przechodzą najśmielsze oczekiwania. Znając sekrety tej techniki możemy instalować protezy kończyn u siebie i innych ludzi zgodnie z zasadami przeszczepu. Elementy kukieł są połączone z naszym układem nerwowym co ostatecznie skutkuje pełną kontrolą nad doczepionym elementem i zawartymi w nim mechanizmami. Istnieje też alternatywny wariant, który pozwala na zamianę czyjegoś ciała w pełnoprawną kukiełkę. Zachowuje ona umiejętności Shinobi, z którego została stworzona (dotyczy tylko jednej dziedziny, niemożliwa do rozwinięcia), posiada ona również własne zasoby chakry, która może być przez kuglarza uzupełniana jego chakrą, ale dopiero po potyczce. Cały zabieg polega na zastępowaniu wnętrzności ciała mechanizmami, za wyjątkiem serca. Kukła posiada rangę przyznawaną przez administrację po udanym zabiegu. Zabieg ten musi być szczegółowo opisany (minimum 60 linijek, aczkolwiek jest to absolutne minimum). Wbijając rangę S w Klanowych kuglarz ma możliwość przeprowadzenia na sobie zabiegu przeistoczenia się w pełnoprawną kukiełkę (z pierwotnego ciała zostają tylko serce i mózg, wymogi długości wyznacza administracja), jednak pojawia się kolejne rygorystyczne wymaganie - odpowiednia wytrzymałość organizmu (180 Wytrzymałości) albo doświadczonego medyka (Iryojutsu A) w celu sztucznego podtrzymywania funkcji życiowych podczas zastępowania ciała elementami mechanicznymi (jednoczesne spełnienie obydwu warunków podnosi szansę na poprawne wykonanie zabiegu).
- Uwaga Jest to technika zakazana, możliwa wyłącznie dzięki specjalnemu zwojowi znajdującego się w posiadaniu lidera Klanu. Do jego nauki wymagane są zasługi dla klanu i odpowiednia ranga fabularna. W przypadku Nukeinów wymagana jest misja rangi A. Szczegóły i pozwolenie na zdobycie trzeba uzgodnić z Administracją.
Otóż sama przemiana części ciała w "protezę" zdecydowanie powinna wymagać Iryojutsu, jako że jest to zabieg mający na celu między innymi, w jakimś stopniu, leczenie (np. poprzez zastąpienie oderwanej nogi protezą). Technika ta posiada jednak również drugą opcję - stworzenie marionetki władającej technikami, a zatem jest to w zasadzie mocno znerfiona wersja Edo Tensei. Tutaj jednak wymóg Iryojutsu wydaje się nie na miejscu, szczególnie patrząc na "pasywkę" Ayatsuri. Stanowi ona, iż użytkownicy Kugutsujutsu są w stanie tworzyć trucizny (czyli to, co im w walce potrzebne) bez znajomości Iryojutsu, a więc sugeruje ona brak konieczności rozwijania tej dziedziny. No i taki Ayatsuri sobie myśli "spoko, trucizny mam bez Iryojutsu, to w zasadzie nie mam po co rozwijać, szczególnie, że muszę rozwijać również Fuuinjutsu". A tutaj klops.
Nie oszukujmy się, bez tego jutsu Ayatsuri słabo wypadają na tle innych klanów. W zasadzie jedyną naprawdę silną osobą nie używającą Ludzkich Kukieł była Chiyo, ona miała jednak "Dziesięć Legendarnych Kukiełek stworzonych przez wielkiego mistrza bla, bla bla...". I tak muszą oni rozwijać Fuuinjutsu, aby przenosić swoje kukły, po co zatem wymuszać na nich opanowanie kolejnej dziedziny tylko dla jednej, choć jedynej mogącej konkurować z A i S-kami innych klanów, techniki.
Drugi problem, acz mniej skomplikowany, to brak logiki. Wg aktualnej mechaniki wszystkie ludzkie kukły mogły używać tylko jednej dziedziny. Sasori jednak spokojnie korzystał ze zwojów i Fuuinjutsu, choć sam był kukłą... Tak samo zamiana własnego ciałą w marionetkę blokuje nam na zawsze rozwój...
ROZWIĄZANIE
Swoisty kompromis - rozdzielić tą technikę na dwie. Jedna do protez i zamiany własnego ciała - ona z wymogiem Iryojutsu, technika dla tych, którzy chcą się trochę w medycynę pobawić. Taka "żywa" kukła miałaby też wszystkie zdolności marionetkarza i mogła się dalej rozwijać.
Druga technika to modelowe ludzkie kukły, czyli stworzenie z martwego wroga. One miałyby tylko jedną dziedzinę, niemożliwą do rozwoju. Nie wymagałyby jednak Iryojutsu A, tylko niczego lub, ewentualnie, jakiejś rangi Fuuinjutsu (tą dziedzinę każdy marionetkarz musi rozwijać).
Położyłoby to kres nieporozumieniom i jękom "czemu muszę rozwijać zupełnie nową dziedzinę na A (to jest notabene koszt 420 PH, czyli nie tak mało) tylko dla jednej techniki, bez której mój klan na wyższych rangach jest bezużyteczny w porównaniu do reszty?".
DODATKOWE UWAGI
Dla tych co wiedzieli, że wylądowałem w szpitalu - jednak żyję :P