Masz w głowie pomysł, który zrewolucjonizuje rozgrywkę? Nie wiesz komu o nim opowiedzieć? Śmiało więc wykorzystaj ten dział do opublikowania go i umożliwienia innym ocenienia go. Upewnij się tylko wcześniej, czy podobny pomysł nie znajduje się w dziale "Odrzucone"!
Tak jak mówiłem - nie mam jeszcze pomysłu na taijutsu, a raczej pod ten rodzaj kwalifikują się tańce Kaguya. Pamiętam, że takie coś jest, podobnie u Hyuugów. No muszę przemyśleć jak to zrobić, a może w ogóle zostawić te klany bez ruszania - bo to jednak coś innego niż technika "Macham mieczem, +50 do siły"
Co do kunaiów i senbonów - w anime nie było różnicy żadnej między kunaiami i służyły do tego samego. Senbony służyły do nakładania trucizn i z tym coś mogę pomyśleć.
Jeśli chcemy robić od nowa style (znowu) to trzeba faktycznie spojrzeć na to całościowo i w mojej skromnej opinii najlepszy byłby model "style dają po prostu staty, a jutsu jakieś unikalne rzeczy". Popatrzmy na Seido. U nich korzystanie z broni miotanych dawałoby staty, a techniki polegałyby czysto na dodatkowych opcjach. Na przykład kontrolowanie broni przez żyłki, zakrzywianie toru lotu, ukrywanie jednej broni w drugiej, itd. - zależnie od rangi stylu. Na D są żyłki, na B zakrzywianie, na S potężne zawracanie. W stylu pod łańcuchy jutsu dawałoby oplątywanie przeciwnika i unieruchamianie go, łapanie rzeczy i rzucanie nimi. W dzidach kontrolę dzidy przez kabel, bardziej defensywną grę, trzymanie dystansu od wroga. To jest bardzo podobne do tych bonusowych rzeczy w broniach które proponuje Kai - dodatkowe efekty sytuacyjne. Tylko bez dodawania statystyk, bo te mamy już w bazowym bonusie ze stylu. A resztę technik wywalić, bo to bonusy do statystyk ubrane w fabularny fluff - od teraz po prostu bijesz się w danym stylu i opisujesz jak bijesz. I masz statystyki pasującego stylu, w którym się bijesz.
Kaguya miałoby o tyle fajnie, że u nich nie trzeba by wiele zmieniać - mają swoje tańce które dają premie do statystyk, a tworzenie broni pozwalałoby im na tworzenie dowolnych broni z kości i tym samym dostępu do dowolnych specjalnych bonusów z tych broni. Mogliby sobie stworzyć sztylet i korzystać z jego specjalnego skilla, tak samo z kataną, ogromnymi broniami, itd. Jest mało klanowych stylów, ale wielu z nich nie trzeba by aż tak zmieniać.
Problem fatycznie pojawia się w Taijutsu, ale trochę już rozwinąłem wątek w tym temacie w tym poście. Goken może mieć walkę w powietrzu, wybijanie przeciwnika w powietrze i tak dalej, a bazowo dostawać +5/5 Szybkości Percepcji na D, 10/10 na C, 15/15, 20/20 i 25/25. Rakanken zasłanianie się otoczeniem, celowe przyjmowanie uderzeń. Klonowe mogłyby mieć nawet tańsze techniki klonowania jako bonus albo lepsze staty klonów, żeby robić more like Naruto. Mógłbym przygotować prototyp dla kilku stylów, tylko żeby była dobra wola adminów na to żebym nie marnował czasu na pomysł który od razu będzie zamknięty.
Nawiązując do rozmowy na dsc, podoba mi się zmiana tego, aby ta broń nie była tylko efektem wizualnym, ale jednak chciałbym, aby statystyki były głównie dodawane przez styl, a nie przez samą broń, jednak broń mogłaby mieć efekty. Zastąpiłbym też dodatkowe PA ewentualnym efektami negatywnymi na PA przeciwnika.
Krótkie ostrze: Kunai, Trójkunai, Kama, Sztylet, Karamubitto, Sztylet Sai
Brak dodatkowych właściwości: Bokken, Wielki Kunai, Miecz obosieczny (ze względu na pasywne bonusy dla stylu), Rękawica łańcuchowa, podobnie bełty i strzały.
Nie podobają mi się te efekty. Imo za bardzo wydziwiaste.
Ja bym zrobił tak - dla każdego stylu zaproponowałbym powiedzmy po 3 sprzęty, każdy w innej cenie w gradacji od najprostszego do najdroższego. Wiadomo, dany styl wymaga swojej broni. Najsłabszy sprzęt pozwalałby na aplikowanie bonusów wielkości max. rangi, drugi max. rangi A, i trzeci max. rangi S - żeby wymusić upgrade sprzętu. W takiej chanbarze obecnie najbardziej opłaca się Wielki Kunai, najtańszy i z najdłuższym ostrzem.
Można też dodać ew. bronie specjalne - które mogłoby działać tak, że zmieniałyby bonus ze stylu na inną statę. Np. Wielki Miecz zmieniałby bonusy z szybkości na siłę. Aczkolwiek nie wiem, czy to ma sens.
Plus bronie specjalne pod różne techniki, jak np. Wachlarz.
W przypadku taijutsu można dodać, że bez broni daje tylko 50% efektu, a z odpowiednim narzędziem typu kastet dopiero 100%. Żeby jakoś wyważyć tai i buki. Bo pod kątem kosztowym to buki nie ma sensu w stosunku do tai.
Natomiast nie chciałbym, żeby bronie dodawały kolejne bonusy i efekty, bo to kolejne stackowanie czegoś i tylko utrudni grę.