Masz w głowie pomysł, który zrewolucjonizuje rozgrywkę? Nie wiesz komu o nim opowiedzieć? Śmiało więc wykorzystaj ten dział do opublikowania go i umożliwienia innym ocenienia go. Upewnij się tylko wcześniej, czy podobny pomysł nie znajduje się w dziale "Odrzucone"!
DodatkoweNie można łączyć z innymi technikami w celu zwiększenia siły techniki np. Raiton: Kuroi Kaminari. Wymaga Kontroli Chakry S+, Wymaga 200 Wytrzymałości
Opis Technika wspomagająca polegająca na pokryciu całego ciała chakrą pioruna. Jutsu pobudza układ nerwowy użytkownika zwiększając jego siłę, refleks i szybkość. Niestety sam shinobi musi wykazać się pewną krzepą by wytrzymać stres jaki wywołuje przebywanie w tej technice.
UwagaTechnika zajmuje miejsce na wspomagacz. Potrzebny jest odpoczynek: 5 tur - 1 za każde 20pkt powyżej 200 Wytrzymałości (min. 1). Maksymalna ilość tur użytkowania: 5 + 1 za każde 20pkt powyżej 200 Wytrzymałości (max. 9/10)
Jest to kinjutsu, możliwe do nauki tylko ze specjalnego, zdobycznego zwoju (wyprawa Rangi A) - na świecie istnieją jedynie 2 sztuki zawierające tę wiedzę.
Tutaj od Ayumu, mega podobają mi się propozycję, że zostajemy z tym, co powyżej wzięliśmy czyli: KC S+, 10% na turę opłaty, Limit tur używania i odpoczynku, wartości powiększane/obniżane przez Wytkę, Wymg wytki 200 - jak Yami ładnie zauważył - nie da się ciągle jechać na 130%, obniżyłem też rangę wyprawy na A.
Chyba wygląda to najlepiej ze wszystkich
0 x
Chakra Ariiego - dla sensora wyczuwalna jako spokojna, ciepła i dobroduszna Chakra w formie Rzeźnika - zimna, wyczuwalna woń krwi, morderczy zamiar wisi w powietrzuChakra w formie Mindy - znudzona, "rozbrykana", skrytaPH Bank WT
Jestem bardzo zadowolony patrząc na rozwój tej dyskusji. Widać, jak długą drogę przeszła ta technika od pierwszego posta gdzie mieliśmy +80PA/30% aktywacja i 15% na turę/Wyprawa rangi S do obecnej formy +180PA / 10% na turę / Wyprawa rangi A. To pokazuje też, ile ty, Arii, nauczyłeś się podczas moderowania tego pomysłu, co odczytuję jako swój osobisty sukces jako mentora.
Uważam, że nowa wersja techniki jest już prawie gotowa do wprowadzenia, ale jest jeszcze kilka rzeczy, które można by tutaj doszlifować.
1. Cieszę się, że sam uznałeś, że w obecnej formie ten wspomagacz nie zasługuje na wyprawę rangi S po zdobycie, lecz zaledwie A. Inni nazwaliby to samozaoraniem, ja natomiast cennym doświadczeniem, z którego w przyszłości może wyrosnąć coś pięknego. Niemniej jednak, musimy wrócić do rangi S, bo nie widzę powodu, aby tą rangę i przez to jakość całego wspomagacza obniżać. To w trosce o przyszłe dyskusje na ten temat, żeby za miesiąc nie wpadł pomysł, że w sumie to może jednak obniżymy do B i znowu wszystko w dół, bo jakiś Ziutek tak sobie wymyślił.
2. Po odzyskaniu rangi S należałoby ponownie podbić bonusy, aby tą rangę S odzwierciedlały. Podpowiem, że prawidłowa odpowiedź, to +80/+80/+80. Zastanawiam się jeszcze nad zaimplementowaniem w jakiejś formie tej obrony, którą Raiton no Yoroi dawało w kanonie. Jeśli możesz, to udostępnij proszę linki do twoich źródeł, o których wspomniałeś, z których wynika działanie inne, niż podane na podrzuconej przeze mnie wiki. Zobaczymy, może racja leży jednak właśnie tam.
3. Obecny licznik tur jest bardzo nieatrakcyjny i należy go zmienić. Z nieukrywanym zawodem i rozczarowaniem muszę przyznać, że mój pomysł z hard capem na 10 tur był jednak najlepszy i to jego należałoby tutaj zaimplementować, jeśli już w ogóle cokolwiek. Wciąż jestem tutaj rozdarty.
4. Koszt musi spaść do standardowej techniki rangi S z 1/2 kosztu za podtrzymanie, standardowo. Tak jak wspomniał Ayumu, RnY nie daje chakry jak inne wspomagacze, lecz nawet uszczupla nasze zasoby bladoniebieskiej energii, więc tutaj nie możemy być zbyt surowi, aby jednak nie zabierać całego komfortu czy QoL podczas stosowania tej techniki. Myślę, że ograniczenie z punktu 3 jest już i tak wystarczająco krzywdzące i poważnie zastanawiam się jednak nad jego zniesieniem, ale najpierw chcę wysłuchać jeszcze uważnie głosów innych graczy, aby nikt nie czuł się pominięty. Przydałaby się w tym celu tabelka poprawiona o ten i wyżej wymienione szczegóły, aby każdy mógł ocenić to zgodnie z własnym sumieniem, wiedzą i w jak najlepszym interesie forum.
Ogólnie bardzo dobra robota za co serdecznie dziękuję.
Ogólnie co do wymaganej wytrzymałości. Ja tak tylko wspomnę że Raikage miał niesamowicie wytrzymałe ciało przez co ten zapis o wymaganej Wytrzymałości można podciągnąć pod 200. Nie wiem czy robi to różnice Sławkowi czy nie ale kosmetycznie nawet można.
Skalowanie z SC. Tutaj brzmi to nieźle ale pamiętajmy że zasada jest taka że SC do technik buffujących to się liczy SC *1/4 czyli zakup 40SC to bonus 10PA do techniki. Przy czym ja oczywiście liczył bym to jako 10PA do puli tych obecnych 240PA podzielonych na 3 więc 40SC zwiększyłoby bonus do RnY na stacie o równo 3PA. 250/3 ~ 83
Limit tur. W sumie to można by wprowadzić. Jednym z ograniczeń wspomagacza jest limit tur. Tutaj mamy doczynienia z techniką której zdobycie wymaga wyprawy S ale to daje nam duży bonus statystyk. Niby wymaga podtrzymania chakrą ale jak gdzieś tam wyżej było wspominane to da się zrobić w nieskończoność prawie. Wobec tego dajmy podstawowe powiedzmy 6 tur + tura za każde 25PA wytki powyżej wymaganej tłumacząc to tym że technika bardzo mocno obciąża organizm zwiększając możliwości ciała (dwa progi w górę). Korzystając dłużej jakiś debuff do fizycznych może i wymóg przynajmniej fabularnych 12h/24h odpoczynku od tej techniki.
Jak coś się pozwoliłem z tym co było to sorry nie chce mi się nadrabiać
W przypadku buffowania stat w większej ilości nie powinno. Inaczej jaki sen zapisku o 1/4 SC do wzmacniających jak masz 40SC technikę bufującą 4 fizyczne i masz 1:1 SC względem dodatkowych PA tutaj masz z kolei 3/4 wartości.
PA z SC powinno iść do puli i być dzielone między ilość atrybutów wzmacnianych
//EDIT
A w sumie to chyba jednak nie ma wielu technik buffujących wiele atrybutów na raz więc
Kiedy ostatnio pytałem administrację na Discordzie względem Debufów Kwasu i parowej zbroi dostałem informację, że to się dzieli między staty.
Tak więc aby RnY dawała 90/90/90 to potrzeba 120 SC.
Czyli jak zauważamy wszyscy - Rny powinno mieć modyfikację. Zarówno kosztową - koszt na pełną turę, wzmocnienie wymagań na wytrę - 200 (Raikage A i jego ojciec mieli wysoką witkę, mogli być przemieszczani techniką Mabui bez konsekwencji, jedyną osobą oprócz nich, która przeżyła była Tsunadę przez Sozo Saisei). Plus staty - 80/80/80 są za wysokie. 60/60/60 jest optymalne, 180 stat dodatkowo dla postaci, co jest wypośrodkowane między innymi wspomagaczami. Nie zapomnijmy również o ilości tur maksymalnych i debuffach za przekroczenie tego - świetna propozycja zrównująca z innymi wspomagaczami.
Brook, skarbie, to twoja technika i będziesz odrzucał co będziesz chciał dlatego proszę innych adminów: Jawę i Ario (Hoshi, jak chce to też zapraszam) , o komentarz i dalsze możliwe dyskusje i argumenty . Wszystko jest nerfione albo ma buffa (klany, w których nie ma graczy), dlatego zapraszam do dyskusji i znerfienia zbalansowania jednego z mocniejszych wspomagaczy.
P.S. Sławek zaorałeś sam siebie myśląc, że pozycja technicznego wystarcza do dyskusji i zamknięcia tematu
P.S. 2 i tak cię loffciam
0 x
Chakra Ariiego - dla sensora wyczuwalna jako spokojna, ciepła i dobroduszna Chakra w formie Rzeźnika - zimna, wyczuwalna woń krwi, morderczy zamiar wisi w powietrzuChakra w formie Mindy - znudzona, "rozbrykana", skrytaPH Bank WT
Z racji, że nie mogę zasnąć to ja bym jeszcze zaproponował jedną rzecz bo jak sobie patrzę na to jak lubimy się powoływać na mangę &anime gdy jest to wygodne (bo jak nie jest to mówi się że nie można zrobić zgodnie z m&a bo niezbalansowane - cudowne podwójne standardy) to w naszej wersji RnY nie widzę żadnego zapisu o tym że nie można używać innych technik w trakcie używania niż taijutsu. A jak prześledzimy anime i mangę to jedyny użytkownik tej techniki Raikage nie używał żadnych Chidori, żadnych Gianów czy innych Raitonowych technik, a jedynie Raiton no Yori i taijutsu.
Nawet miał opracowane taijutsu z killerem bee zamiast uczyć się jakiegoś Kirin czy coś. Tak więc kierując się m&a może warto dodać do RnY zapisek o tym że nie można w trakcie używania korzystać z żadnej innej techniki chakrowej.
Widoczny ekwipunek: Czerwona maska Tengu. Ryū owinięty jest w minimalne, zużyte ubrania – strzępy ciemnej tkaniny i bandaże, z drobnymi elementami lekkiego pancerza. Z butów to Ryū nosi przede wszystkim tabi wyglądające jak gruba skarpeta z oddzielonym dużym palcem i wzmocnioną podeszwą.
Dałem się zaangażować w dyskusję w środku nocy, to i ja dam propozycję:
Nazwa
Raiton no Yoroi
Ranga
S
Pieczęci
Brak
Zasięg
Bezpośredni
Koszt
S+: 10% (1/2 na turę)
Bonusy
DodatkoweNie można łączyć z innymi technikami w celu zwiększenia siły techniki np. Raiton: Kuroi Kaminari. Wymaga Kontroli Chakry S+, Wymaga 160 Wytrzymałości
Opis Technika wspomagająca polegająca na pokryciu całego ciała chakrą pioruna. Użyta w ten sposób technika nie tylko tworzy wokół użytkownika ochronny płaszcz błyskawic rażący jakiegokolwiek przeciwnika, który wejdzie z nim w kontakt. Jednocześnie jutsu pobudza układ nerwowy użytkownika zwiększając jego siłę, refleks i szybkość. Niestety sam shinobi musi wykazać się pewną krzepą by wytrzymać stres jaki wywołuje przebywanie w tej technice.
UwagaTechnika zajmuje miejsce na wspomagacz. Limit tur zależny od wytrzymałości użykownika, tabelka poniżej; po tym czasie wymagany jest długi odpoczynek.
Jest to kinjutsu, możliwe do nauki tylko ze specjalnego, zdobycznego zwoju (wyprawa Rangi S) - na świecie istnieją jedynie 2 sztuki zawierające tę wiedzę.
Wytrzymałość
Limit tur:
161-200
7 tur
201-240
8 tur
241-280
9 tur
281+
10 tur
Z całej dyskusji zrozumiałem przede wszystkim, że większego nerfa potrzebują pigułki aniżeli rny.
- Zwiększam wymóg Kontroli Chakry na S+ ponieważ uważam, że to na tyle skomplikowana i dająca tyle stat technika, że samo S nie wystarczy. Można się zgodzić lub nie, tak naprawdę zostawiam tu decyzję innym technicznym - nie wiem czy jest jakiekolwiek odniesienie, do którego można by porównać tę technikę. Ale jeśli sobie wyobrażam technikę, która polega na tym, że robi się wokół użytkownika jutsu tak potężną chakrę, że daje tyle siły i wszystkiego, to tu widziałbym jednak najwyższą kontrolę swojej chakry.
- Zostawiam koszt podzielony przez pół. Jeśli w tym modelu ilość tur zależy zarówno od wytrzymałości jak i chakry, to wrzucając tu pełen koszt czułbym się jakbym robił użytkownikom tej techniki na złość, a tak nie jest!
- Zostawiam 160 wytki, ponieważ porównując do takiego AnK nie ma potrzeby podnoszenia do 200. CSa kanonicznie (wiem, że argument pod tezę, ale takie lubię) przeżywała 1 na 10 osób, a ma wymóg 120 wytki. Mi tam 160 wystarczy.
- Nałożyłem bloker na maksymalnie 10 tur i wymóg odpoczynku po wyczerpaniu limitu. Dodałem tabelkę wzorowaną na tej z CSa, skoro oba wspomagacze bazują na tym, że ich użytkownik musi mieć odpowiednią krzepę. Wydaje mi się odpowiedne, aby się to tu znalazło. W tym dostrzegłem największy mankament tej techniki, który należało znerfić - była za długa, a teraz ma swoje ramy, w których może działać.
Dziękuję za przygotowanie nowej tabelki świetna robota!
1) Ale tutaj niestety jeżeli chodzi o wytkę - dla mnie wymaganiem jest, żeby miała 200 - jak już Gundan wspominał, kanonicznie potrzebne było potężne ciało, którego nie da się ot tak rozerwać, wytrzymałość poszczególnych jednostek musi być o wiele wyższa niż pozostałych - dziękuję Gundan za powyższy argument z kanonucznością, bo to mój ulubiony
2) Licznik 100% jest też ważny - jeżeli wybierze ten wspomagacz ktoś z UW Mistrzowska Kontrola automatycznie koszta spadają o 1/3 jeszcze, czyli praktycznie technika byłaby za free i nie wpłynęła by tak na zejście chakry + koszt nadal przy KC S+ przy ilości 120-140% nie jest wysoki i raniący, jasne inne wspomagacze otrzymują dodatkową chakre, ale taka jest ich specyfika i są też obostrzenia w danych wspomagaczach. I jeżeli chodzi o to UW to ja często z walki wychodzę z praktycznie pełnym bakiem chakry - technika musi nieść za sobą konsekwencje
3) 80/80/80 na wtedy sens i jest znośną dawką stat przy wszystkich tych obostrzeniach
To byłoby krzywdzące 1/4 jest chyba odpowiednim założeniem na coś nakładającego staty fizyczne - od tego też było SC jako dodatek - więc tutaj kolejny punkt do dyskusji
Czyli jeśli dana postać czegoś nie robiła, to jest to kanoniczna informacja, że powodem było to, że nie mogła? Trzeci Raikage dosłownie używał RnY jednocześnie z Raiton: Jigokuzuki, więc
Ja natomiast mogę znaleźć dwa źródła potwierdzające, że RnY zapewniało fizyczną ochronę przed atakami i to bardzo potężną, czego nie ma u nas na forko: https://cdn.readnaruto.com/file/mangap/ ... 000/16.jpg https://cdn.readnaruto.com/file/mangap/ ... 3000/3.jpg
Dlaczego nikt nie dodaje w swoich propozycjach tego do RnY? Czyżby podwójne standardy i aplikujemy kanon tylko wtedy kiedy to wygodne?