AnK

Awatar użytkownika
Mukutaro
Postać porzucona
Posty: 345
Rejestracja: 15 wrz 2023, o 10:51
Wiek postaci: 30
Ranga: Tsume/Pazur
Widoczny ekwipunek: Katana przy pasie, sztylet za pasem, plecak, Zanbatō na plecach
GG/Discord: wolfig

Re: AnK

Post autor: Mukutaro »

Oczywiście, że wyjdzie gorzej. Przeglądnąłem nieco wątek i propozycja Brooka względem tego co jest obecnie i wcześniejszej propozycji nakładania ran jest nieskończenie gorszym dealem dla AnK.
  • Brook proponuje spadek WSZYSTKICH fizycznych statystyk o 5/10%. Co oznacza także Wytrzymałość, z jakiegoś powodu, która normalnie nie jest zmniejszana otrzymywanymi ranami ani niczym innym poza Katonowym statusem (a i tak tylko na chwilę). Czyli jest to wyjątkowo parszywe bo konsekwencje AnK są nawet gorsze niż otrzymywania ran. Plus co jeśli Wytrzymałość spadnie poniżej minimalnego 121? Nie można aktywować? To też byłoby kiepskie.
  • Nie można tego zmniejszyć wysoką Wytrzymałością. W żaden sposób, gdzie normalnie rany mógłbyś ignorować większą Wytką, tak w propozycji (i w sumie obecnie także) dostajesz -5/10% do wszystkich stat fizycznych i nie za bardzo masz z tym co zrobić.
  • Deal jest tym gorszy im więcej w danej statystyce mamy, bo powyżej 200 zaczynają się jeszcze większe straty niż marne -80/-80
Więc jeśli aktualnie maksymalne konsekwencje to -80/-80, czyli 160, to negatywne konsekwencje wszystkich statystyk mogą sięgnąć do -35%/-35%/-35%/-35% albo -70%/-70%/-70%/-70% jeśli dobrze liczę. Co przy samej wytce 121 daje utratę 42/84 wytki, nie mówiąc o innych statystykach. Mając staty fizyczne 100/121/100/100 stracimy 35+42 +35+35 albo 70+84+70+70. No dobry deal, dobry. Taki nie za dobry.

Plus o, zobaczcie, Jugo nie ma żadnych negatywnych stron przy wychodzeniu. Tak samo jak SM. Kolejny raz AnK najgorszym wspomagaczem w grze, warto było się dopominać czegokolwiek, co?
2 x
Awatar użytkownika
Brook
Moderator
Posty: 238
Rejestracja: 6 kwie 2024, o 13:44
Aktualna postać: Souei

Re: AnK

Post autor: Brook »

Kurde jak Shinsu wejdzie poczytać te wasze komentarze to mu się autentycznie przykro zrobi. <kappa>
Ogólnie chciałem przypomnieć, że pomysł nie dotyczył tego jak zreworkować debuffy do AnK, tylko jak umożliwić sensowne włączanie i wyłączanie mając na uwadze, że te debuffy są wpisane w mechanikę tego. Z tego zaczęło się przerabianie tego na rany i ta propozycja. Jeśli macie pomysł jak to zrobić bez ruszania debuffów w ogóle to też spoko.
Sama propozycja nakładania się debuffa za turę używania, a nie za sam fakt odpalenia w danej fazie uważam za nawet spoko, tylko może rzeczywiście wymagający złagodzenia.
Można wyłączyć wytkę i siłę z debuffa, a wtedy będziemy mieli 35% spadek czyli przy statach 200 po 70 do speeda i percy w dół, podobnie do tego co mamy teraz. Przy wydłużeniu działania odpowiednio więcej, ale wtedy imo zasłużone.
Na drugim poziomie przeliczcie proszę sami bo nie mam kurde już czasu żeby to dokończyć, a chciałem napisać, że jestem tutaj elastyczny.
0 x
Awatar użytkownika
Rei Uta
Posty: 678
Rejestracja: 5 maja 2021, o 14:27
Wiek postaci: 17
Ranga: Wyrzutek
Krótki wygląd: - Różowe włosy.
- Czarne Haori przewiązane jedwabnym obi, tego samego koloru luźne spodnie oraz wysokie buty za kostkę.
- Patrz avatar.
- Po resztę zapraszam do kp.
Widoczny ekwipunek: - Torba biodrowa.
- Duży zwój na plecach.
Aktualna postać: Rei
Lokalizacja: Cały świat.

Re: AnK

Post autor: Rei Uta »

Skoro już to naprawiamy to tak żeby nie trzeba było więcej wracać do tamatu.
Zastosuję się do zmian o których mówisz Brook i wezmę pod uwagę to o czym pisał Mus.
Zobaczymy co z tego wyjdzie <catok>
0 x
Awatar użytkownika
Ayumu
Posty: 220
Rejestracja: 1 lip 2023, o 09:23
Wiek postaci: 24
Ranga: Wyrzutek B
Krótki wygląd: Ogromny rozmiar, dotkliwie poparzone ciało i twarz.
Widoczny ekwipunek: Kamizelka shinobi

Re: AnK

Post autor: Ayumu »

A może zostać przy ranach, ale nie w formie rany gwarantowanej, a ataku z określoną siłą zależną od używania?

Czyli np. Po wyłączeniu AnK użytkownik dostaje hita z siłą 120 + 10 za każdą rundę 1 poziomu, +20 za każdą rundę 2 poziomu.
Do odpoczynku licznik się nie zeruje, a przy kazdym wyłączeniu dostaje się hita. Używając 4 rundy pierwszego poziomu, a później aktywując 2 raz i jadąc jeszcze 2 rundy, dostanie się za pierwszym razem hita za 160, za drugim hita za 180.

Można zestackować wytkę na postaci, żeby się bronić i wydłużać działanie, łagodzi krótkie pojedyncze użycie.
Mając na zboostowanej postaci cap w postaci 230 wytki (żelazny organizm + ciężarki), to taki rozsądny maks wytki, jesli ktoś nie jest zwyrodnialcem płacącym 16 PH za statę.
7 rund bezkarnego 1. poziomu, 6 rany lekkiej albo np.
3 rundy bezkarnego poziomu 2, 3 z raną lekką, dalej 3 średnie, i potem ciężkie.

Od tego powiedzmy maksimum łatwo zejść w dół do innych wartości, pomijam też kwestię mieszania, bo można by tego robić setki wariantów. Od 170 Wytki jesteśmy w stanie przynajmniej 1 turę mieć bezkarnie 1. poziom, ale raczej spodziewamy się, że nie używamy pierwszego tylko na turę.

Rozwiązanie to pomogłoby w krótkim używaniu, pozwalało na używanie wielokrotne, pozwalało na uodpornienie się w jakimś stopniu, oraz sprawiało, że musimy ciągle balansować, czy sami nie zginiemy, ale łatwiej niż z automatycznym zgonem. Dostajesz hita, widzisz, że 2 dodatkowe rundy AnK Cię zabiją, no to dezaktywujesz go teraz "bo po ranie jesteś zbyt przemęczony, żeby go używać". No i byłoby dalej szybkim rozwiązaniem dla Taiuserów ładujących w wytkę.
2 x
Awatar użytkownika
͏͏͏͏Αkira͏͏͏͏
Posty: 232
Rejestracja: 18 lut 2024, o 15:07
Wiek postaci: 24
Ranga: Mieszkaniec miasta
Widoczny ekwipunek: ◈ Torba
Multikonta: Mijikuma | Ryū

Re: AnK

Post autor: ͏͏͏͏Αkira͏͏͏͏ »

Propozycja Ayumiego wydaje mi się najlepiej rozwiązująca problem, o który chodzi w pomyśle, propsuje
0 x
Awatar użytkownika
Brook
Moderator
Posty: 238
Rejestracja: 6 kwie 2024, o 13:44
Aktualna postać: Souei

Re: AnK

Post autor: Brook »

Ja tylko Reiek to zgrabnie opracuję to jak najbardziej można rozważyć.
0 x
Awatar użytkownika
Shins Hyo
Posty: 201
Rejestracja: 12 gru 2023, o 07:02
Wiek postaci: 30
Ranga: Wyrzutek D
Krótki wygląd: Shins ubrany jest w czarny strój zasłaniający większość jego ciała. Widoczne są jedynie niebieskie oczy.
Widoczny ekwipunek: Wielki Kunai na plecach
Płaszcz
GG/Discord: shintarguar

Re: AnK

Post autor: Shins Hyo »

W moim pomyśle za bardzo przywiązaliście się do wartości liczbowych i do tego, by spadały wszystkie staty fizyczne. To są kwestie poboczne, równie dobrze można zmniejszyć kary za turę oraz obniżać tylko te staty, co są obniżane obecnie.

Istotą mojego pomysłu jest to, że o tym, jaki debuff do stat mamy świadczy ile tur mieliśmy odpalone AnK sumarycznie. Bez względu na to, czy to było jednym ciągiem, czy x razy po 1 turze, czy jakkolwiek inaczej. Kwestie liczbowe są do dogadania.

Nabijanie ran w momencie wyjścia ze wspomagacza wydaje mi się bardzo zdradliwy, bo może się okazać, że wspomagacz będzie dla gracza bardziej zabójczy, niż przeciwnik.
0 x
Awatar użytkownika
Ayumu
Posty: 220
Rejestracja: 1 lip 2023, o 09:23
Wiek postaci: 24
Ranga: Wyrzutek B
Krótki wygląd: Ogromny rozmiar, dotkliwie poparzone ciało i twarz.
Widoczny ekwipunek: Kamizelka shinobi

Re: AnK

Post autor: Ayumu »

Wrócę do mojej propozycji:

Było
Proponowane, ale piszemy o tym raze (a nie 2 razy, bo jest w obu poziomach.
0 x
Awatar użytkownika
Ichirou
Posty: 4025
Rejestracja: 18 kwie 2015, o 18:25
Wiek postaci: 35
Ranga: Seinin
Krótki wygląd: Chodzące piękno.
Widoczny ekwipunek: Hiramekarei, gurda, fūma shuriken, torba, dwie kabury
Lokalizacja: Atsui

Re: AnK

Post autor: Ichirou »

    Ja się obawiam tej mechaniki zadawania obrażeń vs wytka, bo to może potem prowadzić do sytuacji, że ktoś się będzie odpalał/wyłączał bez żadnych szkód.

    Nie można całego tego systemu przy okazji uprościć? Dla mnie ta rozpiska licznika zawsze była jakaś nieczytelna, dodatkowo przechodzenie z 1 poziomu na 2 w trakcie dodatkowo robi jakieś zamieszanie. Osobiście proponowałbym coś takiego:
    • Maksymalna liczba tur w ciągu fabularnej doby dla AnK wynosi bazowo 5. Za każe +40 Wytki powyzej 120 (wymaganych do Ank) dodatkowa tura. Czyli przy 200 Wytki jest 7 tur.
    • Po zakończeniu AnK dostaje się kary do Siły, Szybkości, Percepcji, które wymagają odpoczynku:
      • 1 poziom AnK: -10 za każdą turę działania
      • 2 poziom AnK: - 15 za każdą turę działania
      • Można uruchomić AnK w ciągu doby więcej niż raz (może z jakimś małym odstępem, żeby nie robić tego w jednej walce?). Kary do statystyk ze zmęczenie nie znikają (czyli dostaje się bonusy do AnK, ale tez i kary, więc kolejne odpalenie AnK będzie dawało trochę mniej). Oczywiście bonus do puli chakry nie odnawia się.
      I chyba tyle. Cyferki do ewentualnej korekty. Do wywalenia te stare rozpiski liczników.
      Można dać na 2 poziom 2x większą karę niż na 1 poziomie, żeby było bardziej boleśnie i żeby się zastanowić, czy jest sens od razu odpalać się na fulla.
    2 x
    Obrazek
    KP PH bank głos koty dziennik
    Awatar użytkownika
    Ichirou
    Posty: 4025
    Rejestracja: 18 kwie 2015, o 18:25
    Wiek postaci: 35
    Ranga: Seinin
    Krótki wygląd: Chodzące piękno.
    Widoczny ekwipunek: Hiramekarei, gurda, fūma shuriken, torba, dwie kabury
    Lokalizacja: Atsui

    Re: AnK

    Post autor: Ichirou »

    Dostałem dwa lajki, więc poczułem się zmotywowany do ubrania tego pomysłu w coś bardziej do wrzucenia.
    Według mnie taka forma jest dużo prostsza niż obecna mechanika dziwnego przeliczania poziomów i tur, a daje negatywne efekty adekwatne do czasu trwania AnK oraz pozwala na więcej niż jedno użycie w trakcie misji.
    Cyferki do możliwej korekty lub do późniejszego łatwego hotfixowania.

    Nie podejmuje tematu bonusów z AnK bo to osobny temat.
    5 x
    Obrazek
    KP PH bank głos koty dziennik
    Awatar użytkownika
    Tenshi
    Posty: 167
    Rejestracja: 10 paź 2023, o 13:32
    Wiek postaci: 15
    GG/Discord: .iwaru
    Multikonta: Yasuo

    Re: AnK

    Post autor: Tenshi »

    0 x

    Awatar użytkownika
    Ichirou
    Posty: 4025
    Rejestracja: 18 kwie 2015, o 18:25
    Wiek postaci: 35
    Ranga: Seinin
    Krótki wygląd: Chodzące piękno.
    Widoczny ekwipunek: Hiramekarei, gurda, fūma shuriken, torba, dwie kabury
    Lokalizacja: Atsui

    Re: AnK

    Post autor: Ichirou »

    1. Osobiście byłbym za tym, żeby kary z wcześniejszych odpaleń działały podczas trwania kolejnego uruchomienia z AnK, ale to do decyzji technicznych. To też będzie wtedy wymuszać poważniejszą decyzję, czy wyłączyć AnK, czy nie, bo tak to ktoś będzie się odpalał tylko w chwili jak będzie potrzebował stat.
    2. Przechodzić z pierwszego na drugi na pewno tak. Z drugiego z powrotem na pierwszy - nie jestem pewien, ale chyba mogłoby być, skoro Juugo mogą.
    3. Nie dawałbym większych niż -20 za turę, bo za dużo już będzie.
    1 x
    Obrazek
    KP PH bank głos koty dziennik
    Awatar użytkownika
    Shindo
    Postać porzucona
    Posty: 418
    Rejestracja: 13 wrz 2023, o 05:31
    Ranga: Dōkō
    Krótki wygląd: - Aparycja - avatar
    - Szara lniana koszula
    - Czarne spodnie
    - Czarne buty
    Widoczny ekwipunek: - Zbroja (czarna)
    - Duża torba z tyłu za plecami
    GG/Discord: shindo1313
    Multikonta: Tapion
    Aktualna postać: Kaito Mizukane

    Re: AnK

    Post autor: Shindo »

    Długość trwania AnK nie może nie mieć limitu.
    Sennin Modo u nas trwa 5 tur więc długość AnK proponuje również ustawić na 5 tur.
    0 x
    Narrator / Myśli / Mowa KP | PH | BANK Prowadzone Misje:
    1. Shabondama Haruki - Misja D
    2. Zakata Hyuga - Misja D
    Awatar użytkownika
    Ichirou
    Posty: 4025
    Rejestracja: 18 kwie 2015, o 18:25
    Wiek postaci: 35
    Ranga: Seinin
    Krótki wygląd: Chodzące piękno.
    Widoczny ekwipunek: Hiramekarei, gurda, fūma shuriken, torba, dwie kabury
    Lokalizacja: Atsui

    Re: AnK

    Post autor: Ichirou »

    SM może być wydłużone KBNJ - chociaż to akurat rzadkość bo wymaga zakazanej. Poza tym SM nigdy nie był tykany, więc czas działania tego trybu może być jeszcze kiedyś (może nigdy) zaktualizowany.
    Wydaje mi się, że czas działania od Wytki jest znośnym rozwiązaniem i trochę utrzymuje ducha starej wersji AnK.
    Można ewentualnie zmniejszyć startowy limit od 4 tur. Wydaje mi się, że ten poziom 240-280 to raczej maksimum, co można wycisnąć bazowo przy buildzie pod wytkę, więc limit by był na poziomie 8 (lub 7 jeśli zmniejszyć startowe tury do 4).
    Poza tym dezaktywacja tego trybu po 7-8 turach to już będą duże kary, które raczej wykluczą postać z dalszej walki na sensownym poziomie.
    0 x
    Obrazek
    KP PH bank głos koty dziennik
    Awatar użytkownika
    Ayumu
    Posty: 220
    Rejestracja: 1 lip 2023, o 09:23
    Wiek postaci: 24
    Ranga: Wyrzutek B
    Krótki wygląd: Ogromny rozmiar, dotkliwie poparzone ciało i twarz.
    Widoczny ekwipunek: Kamizelka shinobi

    Re: AnK

    Post autor: Ayumu »

    W sumie fajne, zaczynając od 5 tur.

    Dorzuciłbym możliwość leczenia kar, mniej więcej równoważne ranie średniej za każdą rundę - nikt nie wyleczy sobie w misji 5 ran średnich do końca walki, ale da opcje do drużynówek i eventów. OFC leczenie nie resetowałoby limitów odpalenia, tylko zdejmowało kary.
    1 x
    Zablokowany

    Wróć do „Wprowadzone”

    Użytkownicy przeglądający to forum: Obecnie na forum nie ma żadnego zarejestrowanego użytkownika i 6 gości