Żywioły przypisane

Awatar użytkownika
Sayona Kidori
Gracz nieobecny
Posty: 282
Rejestracja: 25 sie 2020, o 14:05
Multikonta: -

Żywioły przypisane

Post autor: Sayona Kidori »

PROBLEM
Zazwyczaj połączenie dwóch żywiołów daje jeden, unikalny żywioł. Tak jest w przypadku niemal wszystkich żywiołów łączonych.. Poza magnetyzmem i wybuchem, które mają identyczne żywioły składowe, czyli doton i raiton. Więc by zachować spójność w logice dwa żywioły - jeden łączony, może zmienić wymagania dla jednego z nich?

ROZWIĄZANIE

Opcje w sumie są dwie - albo zmienić żywioły potrzebne do otworzenia magnetyzmu albo do wybuchu. Z tego co widziałam na wiki, doton i raiton są przypisane do wybuchu (“Explosion Release (爆遁, Bakuton) is hinted to be made of the Earth[13] and Lightning natures”), więc prędzej zmieniłabym Maji. Ten element z kolei w wiki miał żywioły składowe doton i futon (“Magnet Release (磁遁, Jiton) is implied to be created by simultaneously combining the Wind and Earth natures”), które u nas na forum z kolei ma klan Koseki z kryształem, który na wiki nie ma do końca sprecyzowanych żywiołów, poza dotonem (“Used in the anime, Crystal Release (晶遁, Shōton) is suggested to be made of at least the Earth nature”). Wychodzi na to, że jest lekkie zamieszanie.
Teoretycznie można zrobić tak jak mówi wiki: dać Maji żywioły które ma Koseki, a Koseki dać doton i coś.. Proponuje jednak to uprościć i postąpić nieco niezgodnie z wiki, za to ułatwić sobie zmianę i zmienić jedynie Maji i dać im raiton i futon. Ta kombinacja żywiołów nie występuje u nas na forum w żywiołach łączonych ani na wiki w żadnych żywiołach łączonych, nie byłoby problemu zatem nawet gdyby chciano wprowadzić jakieś kolejne.

DODATKOWE UWAGI
Podejrzewam, że w takim przypadku prawo by nie działało wstecz, więc aktualnie grający Maji pewnie by zostali przy żywiołach aktualnych czyli doton+raiton, choć nie wiem dokładnie jaka jest polityka forum względem takich zmian :P
0 x
Awatar użytkownika
Jun
Postać porzucona
Posty: 1735
Rejestracja: 31 maja 2020, o 01:14
Wiek postaci: 22
Ranga: Kenshi | Akoraito
Krótki wygląd: Kapelusz
Widoczny ekwipunek: Zbroja
Duża torba
Miecz i śpiwór
Manierka
GG/Discord: Tario#3987/64789656
Multikonta: Maname | Kabuki
Aktualna postać: Kayo
Lokalizacja: Shigashi no Kibu

Re: Żywioły przypisane

Post autor: Jun »

Nie wszystko musi być zgodne z wiki/naruto
0 x
" RP/PBF to nie zabawa już "
Awatar użytkownika
Ayatsuri Yuu
Posty: 585
Rejestracja: 25 wrz 2020, o 14:23
Wiek postaci: 22
Ranga: Ogar
Krótki wygląd: szczupły, delikatnie umięśniony, czarnowłosy, zielonooki
Widoczny ekwipunek: odznaka ninja, duża torba, bandaże na rękach, dwie kabury na broń, duży pojemnik na substancję na ramieniu (pełen piasku), Yakei, płaszcz

Re: Żywioły przypisane

Post autor: Ayatsuri Yuu »

Tylko że skąd założenie, że połączenie dwóch konkretnych żywiołów jest zawsze takie same? Jakby ok, może być, ale przecież nie musi. Porównałbym to do gotowania - to, jakie masz składniki jest ważne, ale sposób przyrządzenia może kompletnie zmienić potrawę. Kiełbaska po pieczeniu w ognisku może by" prawie surowa a może byc spalona na węgiel.
Pytanie brzmi, czy jest jakaś potrzeba żeby zawsze różniły się żywioły składowe albo wnosi to coś istotnego do rozgrywki? Wydaje mi się, że nie.
No i problematyczne byłoby zmienianie jednak, ludzie mają swoje koncepty wraz z żywiołami, a pozwolenie by starzy zostali z poprzednią wersją doprowadzi do niespójności fabularnych.
0 x
Awatar użytkownika
Mujin
Postać porzucona
Posty: 1143
Rejestracja: 1 paź 2019, o 22:14
Wiek postaci: 34
Ranga: Wyrzutek
Krótki wygląd: Wysoki (197cm). Kobieca uroda i długie włosy ukryte pod czapką. Wątłej, niepozornej budowy. Maska na twarzy. Bandaże na rękach. Kurta, workowate spodnie, czapka z niewielkim daszkiem. Wszystko w ciemnozielonym kolorze. Lekkie buty ninja.
Widoczny ekwipunek: Duża torba przy prawym boku, duży zwój na plecach, po bukłaku przy pasie, ręce obwinięte bandażami
GG/Discord: Wolfig#2761

Re: Żywioły przypisane

Post autor: Mujin »

Zakładając że chcemy żeby każde KG miało inne połączenie żywiołów, to tak. To zmiana wypadałaby żeby się pojawiła.
Zakładając że chcemy robić wszystko zgodnie z kanonem to tak, też powinniśmy to zmienić żeby pasowało do żywiołów przedstawionych na wiki.
Czy to jest konieczne żeby wprowadzać takie zmiany na tym etapie rozgrywki? Nie jestem przekonany. Głównie dlatego że i wymagałoby to ogromnej zmiany dla graczy i powodowałoby nieścisłości fabularne (dwie postacie robią magnetyzm inaczej?) co już tu było poruszone.
Oprócz tego nie widzę zwyczajnie szkody w tym, że 2 żywioły są robione w inny sposób. Shinobi-war jest inspirowane Naruto, więc to jest wyjaśnienie. W 100% nie musi się go trzymać.

Osobiście uważam że ze zmianą poszłoby zbyt wiele problemów, cofek i dziur fabularnych. I dlatego mimo że pomysł trzymania się wiedzy z wiki ogólnie gra dobrze, to w tym przypadku nie wydaje mi się.

Ale opinia technicznych byłaby bardziej mile widziana.
0 x
Support nr 6
Support
Posty: 2059
Rejestracja: 9 cze 2015, o 22:55

Re: Żywioły przypisane

Post autor: Support nr 6 »

Tak jak Terumi mając Katon+Doton może mieć wapno, gumę i lawę. Tak 2 połączenia tych samych żywiołów mogą dawać różne efekty wydaje. Wydaje się to sensowne.
0 x
Zakku
Gracz nieobecny
Posty: 25
Rejestracja: 11 lis 2020, o 00:09

Re: Żywioły przypisane

Post autor: Zakku »

Siemanko,

Powiem tak, o ile Maji wydaje się jeszcze w jakimś stopniu grywalne, o tyle Haretsu na początku prawie wcale - atak KG z bliska, rozwijalne KG na dwóch z góry ustalonych żywiołach.
Wystarczy spojrzeć na listę aktywnych graczy w klanie żeby samemu wyciągnąć wnioski lub próbować zrobić sobie z tego jakiś sensowny build.

Może warto by wycofać wymagania co do jednego żywiołu dla Maji np. "KG rozwijane na zasadzie jeden żywioł składowy [Doton] + jeden z wybranych [Raiton lub Futon]", i analogicznie dla Haretsu np. "KG rozwijane na zasadzie jeden żywioł składowy [Raiton] + jeden dowolny [Doton lub Futon]" - coś w ten deseń.

Da to graczom większą swobodę w wyborze ścieżki rozwoju.
Tak jak wspominali przedmówcy, forum inspierowane jest Naruto - nie zawsze idzie to w parze z balansem :)
0 x
Awatar użytkownika
Jun
Postać porzucona
Posty: 1735
Rejestracja: 31 maja 2020, o 01:14
Wiek postaci: 22
Ranga: Kenshi | Akoraito
Krótki wygląd: Kapelusz
Widoczny ekwipunek: Zbroja
Duża torba
Miecz i śpiwór
Manierka
GG/Discord: Tario#3987/64789656
Multikonta: Maname | Kabuki
Aktualna postać: Kayo
Lokalizacja: Shigashi no Kibu

Re: Żywioły przypisane

Post autor: Jun »

Maji jest jednym z najsilniejszych klanów. Haretsu również jest bardzo silne, nie jest tak często grywane bo jest bardzo "straight" forward ale zawsze był jakiś haretsu który nie mógł narzekać na swoje zdolnośći
0 x
" RP/PBF to nie zabawa już "
Zakku
Gracz nieobecny
Posty: 25
Rejestracja: 11 lis 2020, o 00:09

Re: Żywioły przypisane

Post autor: Zakku »

Mówię jak to widzę z perspektywy nowego gracza z 500 PH do wydania ;)
Oprócz miejsc w spisach własciwie chyba nic nie stoi na przeszkodzie by się wyspać nawet z 4k PH, zainwestować w klan XYZ i se nim grać - tylko czy jest sens i jaki z tego fun?

Poczytałem sobie dokładniej Maji i zwracam klanowi honor.

Jednak w Haretsu to straight forward krępuje ruchy.

Proszę, potraktujcie to jako opinie nowego gracza.
Nie widzę może wszystkich zależności, ale mówię jak to wygląda z perspektywy osób świeżo przyjętych na forum.
Wiem, że jest pełno innych klanów i UW, ale może komuś zawsze marzyło się granie właśnie tym klanem?
Zależy chyba nam na nowych graczach by i dzieci ich dzieci pisały na forum, co nie? xd
0 x
Awatar użytkownika
Hikari
Martwa postać
Posty: 2488
Rejestracja: 24 sie 2015, o 18:56
Wiek postaci: 26
Ranga: Akoraito
Krótki wygląd: Prawe oko mocna zieleń, lewe intensywnej czerwieni. Długie kruczoczarne włosy sięgające do połowy ud. Ogólnie mówiąc dobrze zbudowany mężczyzna mierzący 182cm.

Re: Żywioły przypisane

Post autor: Hikari »

Osobiście jestem przeciwny zmianom na obecnym poziomie rozgrywki. Nie potrzeba wcale rozbudowywać klan, niektóre są mało popularne więc mało osób nimi gra. Przykład Terumi, gdzie miałem towarzystwo przez miesiąc, dwa, a tam gram samotnie. To nie problem jakie żywioły trzeba wybrać, a małej popularności w anime/mandze czy niewielka ilość technik zazwyczaj o tym decyduje, a także liczba zakazanych.
0 x
I'm never on fire
Cause i'm the real fire.
Awatar użytkownika
Jun'ichi
Martwa postać
Posty: 1906
Rejestracja: 31 maja 2018, o 12:41
Wiek postaci: 21
Ranga: Dōkō
Krótki wygląd: Przeciętnego wzrostu i wagi chłopiec, którego pokryte bliznami ciało skryte jest pod prostą, dwukolorową szatą. Twarz jako szczególnie szpetna jest całkowicie zakryta maską.
Multikonta: -
Lokalizacja: Warszawa

Re: Żywioły przypisane

Post autor: Jun'ichi »

Ja popieram zmianę Maji na Doton + Fuuton. Obecnie nie ma chyba nawet aktywnych graczy w tym klanie więc zmiana nie wprowadzi zamętu, a jedynie jakąś logikę w tym jakie żywioły tworzą jakie KG. Owszem, pewnie łatwiej byłoby dać Bakuton jako Doton + Futon ale myślę że za X czasu znowu temat by powrócił i ktoś domagałby się wprowadzenia poprawnych żywiołów jak to widnieje na wiki.

Próbowałem nawet znaleźć jakiś argument, który mógłby skłonić do wprowadzenia takiej zmiany ale... poza tym że tu zaszła w ogóle jakaś pomyłka na etapie tworzenia klanu Maji, nie mam żadnego. Tak więc nie jest to temat w którym wnosimy o zmianę czegoś bo się nie sprawdza, tylko raczej temat w którym wskazany został błąd, który wypadałoby naprawić póki nie ma żadnych, aktywnie grających Maji. To jak rozwiązać kwestię tych, którzy MOŻE wrócą, to już inny temat i nie uważam żeby należało się tym zasłaniać.

Edit@
zwracam honor, Youmu jedna jest aktywna, a mi zwyczajnie jakoś od dawna umykała na liście aktywnych : ) Mimo to swoje zdanie podtrzymuję, zaś kwestię tego jak można byłoby to rozwiązać z Youmu, należałoby omówić osobno.

Edit2@
Co do różnych efektów łączenia tych samych żywiołów - chyba tylko Yoton jest takim przypadkiem i najlepiej porównać go do tego, co napisał Yuu:
"to, jakie masz składniki jest ważne, ale sposób przyrządzenia może kompletnie zmienić potrawę. Kiełbaska po pieczeniu w ognisku może by" prawie surowa a może byc spalona na węgiel."
Nie istnieje chyba inny przykład z m&a poza elementem Błota, który powstaje z tych samych składowych co Mokuton i na dobrą sprawę jest kopią tego co i tak mamy w Dotonach.
0 x
Obrazek

I do not want the sun to rise if she will not be there
Support nr 6
Support
Posty: 2059
Rejestracja: 9 cze 2015, o 22:55

Re: Żywioły przypisane

Post autor: Support nr 6 »

Ogólnie powiem tak, nie pali się z tym. To co mamy na forum nie jest zawsze 1:1 z anime/mangi. Nie mamy idealnego przeniesienia technik. Oczywiście byłoby lepiej gdybyśmy mieli większą zgodność z Lore, dlatego powiem tak.
Zmiana może wejść ale dopiero w momencie w którym nie będzie aktywnych użytkowników Maji. Nie jest to zmiana, która będzie game changerem dla klanu a co za tym idzie jej priorytet zmiany jest znacznie mniejszy, zaś problem, który mogłaby stworzyć nie jest warty świeczki.

24h i "do wprowadzenia"
0 x
Awatar użytkownika
Sans
Administrator
Posty: 5407
Rejestracja: 14 lut 2015, o 11:23
Wiek postaci: 8
Multikonta: Yuki Hoshi; Uchiha Hiromi; Papyrus

Re: Żywioły przypisane

Post autor: Sans »

Trochę sobie na ten temat pogadaliśmy i właściwie to wprowadzanie tego na tym etapie gry wprowadzi więcej szkody niż pożytku. Czekanie, aż w klanie nie będzie zupełnie ludzi to też takie czekanie w nieskończoność trochę, a później wypadałoby jeszcze pamiętać, że była propozycja, by coś takiego wprowadzić.

Więc ostatecznie - szkoda sobie tym tak naprawdę głowę zawracać. Co innego jest dodać jeden dodatkowy konieczny żywioł gdy klan nie ma żadnego, bądź ma jeden. A co innego zmieniać któryś, gdy już ma wymagane dwa...

Tak czy siak przenoszę do odrzuconych.
0 x
Obrazek
Zablokowany

Wróć do „Odrzucone”

Użytkownicy przeglądający to forum: Obecnie na forum nie ma żadnego zarejestrowanego użytkownika i 5 gości