Żywioły przypisane
- Sayona Kidori
- Gracz nieobecny
- Posty: 282
- Rejestracja: 25 sie 2020, o 14:05
- Link do KP: http://shinobiwar.pl/viewtopic.php?f=33&t=8842
- Multikonta: -
Żywioły przypisane
PROBLEM
Zazwyczaj połączenie dwóch żywiołów daje jeden, unikalny żywioł. Tak jest w przypadku niemal wszystkich żywiołów łączonych.. Poza magnetyzmem i wybuchem, które mają identyczne żywioły składowe, czyli doton i raiton. Więc by zachować spójność w logice dwa żywioły - jeden łączony, może zmienić wymagania dla jednego z nich?
ROZWIĄZANIE
Opcje w sumie są dwie - albo zmienić żywioły potrzebne do otworzenia magnetyzmu albo do wybuchu. Z tego co widziałam na wiki, doton i raiton są przypisane do wybuchu (“Explosion Release (爆遁, Bakuton) is hinted to be made of the Earth[13] and Lightning natures”), więc prędzej zmieniłabym Maji. Ten element z kolei w wiki miał żywioły składowe doton i futon (“Magnet Release (磁遁, Jiton) is implied to be created by simultaneously combining the Wind and Earth natures”), które u nas na forum z kolei ma klan Koseki z kryształem, który na wiki nie ma do końca sprecyzowanych żywiołów, poza dotonem (“Used in the anime, Crystal Release (晶遁, Shōton) is suggested to be made of at least the Earth nature”). Wychodzi na to, że jest lekkie zamieszanie.
Teoretycznie można zrobić tak jak mówi wiki: dać Maji żywioły które ma Koseki, a Koseki dać doton i coś.. Proponuje jednak to uprościć i postąpić nieco niezgodnie z wiki, za to ułatwić sobie zmianę i zmienić jedynie Maji i dać im raiton i futon. Ta kombinacja żywiołów nie występuje u nas na forum w żywiołach łączonych ani na wiki w żadnych żywiołach łączonych, nie byłoby problemu zatem nawet gdyby chciano wprowadzić jakieś kolejne.
DODATKOWE UWAGI
Podejrzewam, że w takim przypadku prawo by nie działało wstecz, więc aktualnie grający Maji pewnie by zostali przy żywiołach aktualnych czyli doton+raiton, choć nie wiem dokładnie jaka jest polityka forum względem takich zmian :P
Zazwyczaj połączenie dwóch żywiołów daje jeden, unikalny żywioł. Tak jest w przypadku niemal wszystkich żywiołów łączonych.. Poza magnetyzmem i wybuchem, które mają identyczne żywioły składowe, czyli doton i raiton. Więc by zachować spójność w logice dwa żywioły - jeden łączony, może zmienić wymagania dla jednego z nich?
ROZWIĄZANIE
Opcje w sumie są dwie - albo zmienić żywioły potrzebne do otworzenia magnetyzmu albo do wybuchu. Z tego co widziałam na wiki, doton i raiton są przypisane do wybuchu (“Explosion Release (爆遁, Bakuton) is hinted to be made of the Earth[13] and Lightning natures”), więc prędzej zmieniłabym Maji. Ten element z kolei w wiki miał żywioły składowe doton i futon (“Magnet Release (磁遁, Jiton) is implied to be created by simultaneously combining the Wind and Earth natures”), które u nas na forum z kolei ma klan Koseki z kryształem, który na wiki nie ma do końca sprecyzowanych żywiołów, poza dotonem (“Used in the anime, Crystal Release (晶遁, Shōton) is suggested to be made of at least the Earth nature”). Wychodzi na to, że jest lekkie zamieszanie.
Teoretycznie można zrobić tak jak mówi wiki: dać Maji żywioły które ma Koseki, a Koseki dać doton i coś.. Proponuje jednak to uprościć i postąpić nieco niezgodnie z wiki, za to ułatwić sobie zmianę i zmienić jedynie Maji i dać im raiton i futon. Ta kombinacja żywiołów nie występuje u nas na forum w żywiołach łączonych ani na wiki w żadnych żywiołach łączonych, nie byłoby problemu zatem nawet gdyby chciano wprowadzić jakieś kolejne.
DODATKOWE UWAGI
Podejrzewam, że w takim przypadku prawo by nie działało wstecz, więc aktualnie grający Maji pewnie by zostali przy żywiołach aktualnych czyli doton+raiton, choć nie wiem dokładnie jaka jest polityka forum względem takich zmian :P
0 x
- Jun
- Postać porzucona
- Posty: 1735
- Rejestracja: 31 maja 2020, o 01:14
- Wiek postaci: 22
- Ranga: Kenshi | Akoraito
- Krótki wygląd: Kapelusz
- Widoczny ekwipunek: Zbroja
Duża torba
Miecz i śpiwór
Manierka - Link do KP: viewtopic.php?p=143621#p143621
- GG/Discord: Tario#3987/64789656
- Multikonta: Maname | Kabuki
- Aktualna postać: Kayo
- Lokalizacja: Shigashi no Kibu
- Ayatsuri Yuu
- Posty: 585
- Rejestracja: 25 wrz 2020, o 14:23
- Wiek postaci: 22
- Ranga: Ogar
- Krótki wygląd: szczupły, delikatnie umięśniony, czarnowłosy, zielonooki
- Widoczny ekwipunek: odznaka ninja, duża torba, bandaże na rękach, dwie kabury na broń, duży pojemnik na substancję na ramieniu (pełen piasku), Yakei, płaszcz
- Link do KP: http://shinobiwar.pl/viewtopic.php?f=33&t=8939
Re: Żywioły przypisane
Tylko że skąd założenie, że połączenie dwóch konkretnych żywiołów jest zawsze takie same? Jakby ok, może być, ale przecież nie musi. Porównałbym to do gotowania - to, jakie masz składniki jest ważne, ale sposób przyrządzenia może kompletnie zmienić potrawę. Kiełbaska po pieczeniu w ognisku może by" prawie surowa a może byc spalona na węgiel.
Pytanie brzmi, czy jest jakaś potrzeba żeby zawsze różniły się żywioły składowe albo wnosi to coś istotnego do rozgrywki? Wydaje mi się, że nie.
No i problematyczne byłoby zmienianie jednak, ludzie mają swoje koncepty wraz z żywiołami, a pozwolenie by starzy zostali z poprzednią wersją doprowadzi do niespójności fabularnych.
Pytanie brzmi, czy jest jakaś potrzeba żeby zawsze różniły się żywioły składowe albo wnosi to coś istotnego do rozgrywki? Wydaje mi się, że nie.
No i problematyczne byłoby zmienianie jednak, ludzie mają swoje koncepty wraz z żywiołami, a pozwolenie by starzy zostali z poprzednią wersją doprowadzi do niespójności fabularnych.
0 x
- Mujin
- Postać porzucona
- Posty: 1143
- Rejestracja: 1 paź 2019, o 22:14
- Wiek postaci: 34
- Ranga: Wyrzutek
- Krótki wygląd: Wysoki (197cm). Kobieca uroda i długie włosy ukryte pod czapką. Wątłej, niepozornej budowy. Maska na twarzy. Bandaże na rękach. Kurta, workowate spodnie, czapka z niewielkim daszkiem. Wszystko w ciemnozielonym kolorze. Lekkie buty ninja.
- Widoczny ekwipunek: Duża torba przy prawym boku, duży zwój na plecach, po bukłaku przy pasie, ręce obwinięte bandażami
- Link do KP: http://shinobiwar.pl/viewtopic.php?f=33 ... ab4e4c54f1
- GG/Discord: Wolfig#2761
Re: Żywioły przypisane
Zakładając że chcemy żeby każde KG miało inne połączenie żywiołów, to tak. To zmiana wypadałaby żeby się pojawiła.
Zakładając że chcemy robić wszystko zgodnie z kanonem to tak, też powinniśmy to zmienić żeby pasowało do żywiołów przedstawionych na wiki.
Czy to jest konieczne żeby wprowadzać takie zmiany na tym etapie rozgrywki? Nie jestem przekonany. Głównie dlatego że i wymagałoby to ogromnej zmiany dla graczy i powodowałoby nieścisłości fabularne (dwie postacie robią magnetyzm inaczej?) co już tu było poruszone.
Oprócz tego nie widzę zwyczajnie szkody w tym, że 2 żywioły są robione w inny sposób. Shinobi-war jest inspirowane Naruto, więc to jest wyjaśnienie. W 100% nie musi się go trzymać.
Osobiście uważam że ze zmianą poszłoby zbyt wiele problemów, cofek i dziur fabularnych. I dlatego mimo że pomysł trzymania się wiedzy z wiki ogólnie gra dobrze, to w tym przypadku nie wydaje mi się.
Ale opinia technicznych byłaby bardziej mile widziana.
Zakładając że chcemy robić wszystko zgodnie z kanonem to tak, też powinniśmy to zmienić żeby pasowało do żywiołów przedstawionych na wiki.
Czy to jest konieczne żeby wprowadzać takie zmiany na tym etapie rozgrywki? Nie jestem przekonany. Głównie dlatego że i wymagałoby to ogromnej zmiany dla graczy i powodowałoby nieścisłości fabularne (dwie postacie robią magnetyzm inaczej?) co już tu było poruszone.
Oprócz tego nie widzę zwyczajnie szkody w tym, że 2 żywioły są robione w inny sposób. Shinobi-war jest inspirowane Naruto, więc to jest wyjaśnienie. W 100% nie musi się go trzymać.
Osobiście uważam że ze zmianą poszłoby zbyt wiele problemów, cofek i dziur fabularnych. I dlatego mimo że pomysł trzymania się wiedzy z wiki ogólnie gra dobrze, to w tym przypadku nie wydaje mi się.
Ale opinia technicznych byłaby bardziej mile widziana.
0 x
-
- Support
- Posty: 2059
- Rejestracja: 9 cze 2015, o 22:55
Re: Żywioły przypisane
Tak jak Terumi mając Katon+Doton może mieć wapno, gumę i lawę. Tak 2 połączenia tych samych żywiołów mogą dawać różne efekty wydaje. Wydaje się to sensowne.
0 x
Re: Żywioły przypisane
Siemanko,
Powiem tak, o ile Maji wydaje się jeszcze w jakimś stopniu grywalne, o tyle Haretsu na początku prawie wcale - atak KG z bliska, rozwijalne KG na dwóch z góry ustalonych żywiołach.
Wystarczy spojrzeć na listę aktywnych graczy w klanie żeby samemu wyciągnąć wnioski lub próbować zrobić sobie z tego jakiś sensowny build.
Może warto by wycofać wymagania co do jednego żywiołu dla Maji np. "KG rozwijane na zasadzie jeden żywioł składowy [Doton] + jeden z wybranych [Raiton lub Futon]", i analogicznie dla Haretsu np. "KG rozwijane na zasadzie jeden żywioł składowy [Raiton] + jeden dowolny [Doton lub Futon]" - coś w ten deseń.
Da to graczom większą swobodę w wyborze ścieżki rozwoju.
Tak jak wspominali przedmówcy, forum inspierowane jest Naruto - nie zawsze idzie to w parze z balansem
Powiem tak, o ile Maji wydaje się jeszcze w jakimś stopniu grywalne, o tyle Haretsu na początku prawie wcale - atak KG z bliska, rozwijalne KG na dwóch z góry ustalonych żywiołach.
Wystarczy spojrzeć na listę aktywnych graczy w klanie żeby samemu wyciągnąć wnioski lub próbować zrobić sobie z tego jakiś sensowny build.
Może warto by wycofać wymagania co do jednego żywiołu dla Maji np. "KG rozwijane na zasadzie jeden żywioł składowy [Doton] + jeden z wybranych [Raiton lub Futon]", i analogicznie dla Haretsu np. "KG rozwijane na zasadzie jeden żywioł składowy [Raiton] + jeden dowolny [Doton lub Futon]" - coś w ten deseń.
Da to graczom większą swobodę w wyborze ścieżki rozwoju.
Tak jak wspominali przedmówcy, forum inspierowane jest Naruto - nie zawsze idzie to w parze z balansem

0 x
- Jun
- Postać porzucona
- Posty: 1735
- Rejestracja: 31 maja 2020, o 01:14
- Wiek postaci: 22
- Ranga: Kenshi | Akoraito
- Krótki wygląd: Kapelusz
- Widoczny ekwipunek: Zbroja
Duża torba
Miecz i śpiwór
Manierka - Link do KP: viewtopic.php?p=143621#p143621
- GG/Discord: Tario#3987/64789656
- Multikonta: Maname | Kabuki
- Aktualna postać: Kayo
- Lokalizacja: Shigashi no Kibu
Re: Żywioły przypisane
Maji jest jednym z najsilniejszych klanów. Haretsu również jest bardzo silne, nie jest tak często grywane bo jest bardzo "straight" forward ale zawsze był jakiś haretsu który nie mógł narzekać na swoje zdolnośći
0 x
Re: Żywioły przypisane
Mówię jak to widzę z perspektywy nowego gracza z 500 PH do wydania 
Oprócz miejsc w spisach własciwie chyba nic nie stoi na przeszkodzie by się wyspać nawet z 4k PH, zainwestować w klan XYZ i se nim grać - tylko czy jest sens i jaki z tego fun?
Poczytałem sobie dokładniej Maji i zwracam klanowi honor.
Jednak w Haretsu to straight forward krępuje ruchy.
Proszę, potraktujcie to jako opinie nowego gracza.
Nie widzę może wszystkich zależności, ale mówię jak to wygląda z perspektywy osób świeżo przyjętych na forum.
Wiem, że jest pełno innych klanów i UW, ale może komuś zawsze marzyło się granie właśnie tym klanem?
Zależy chyba nam na nowych graczach by i dzieci ich dzieci pisały na forum, co nie? xd

Oprócz miejsc w spisach własciwie chyba nic nie stoi na przeszkodzie by się wyspać nawet z 4k PH, zainwestować w klan XYZ i se nim grać - tylko czy jest sens i jaki z tego fun?
Poczytałem sobie dokładniej Maji i zwracam klanowi honor.
Jednak w Haretsu to straight forward krępuje ruchy.
Proszę, potraktujcie to jako opinie nowego gracza.
Nie widzę może wszystkich zależności, ale mówię jak to wygląda z perspektywy osób świeżo przyjętych na forum.
Wiem, że jest pełno innych klanów i UW, ale może komuś zawsze marzyło się granie właśnie tym klanem?
Zależy chyba nam na nowych graczach by i dzieci ich dzieci pisały na forum, co nie? xd
0 x
- Hikari
- Martwa postać
- Posty: 2488
- Rejestracja: 24 sie 2015, o 18:56
- Wiek postaci: 26
- Ranga: Akoraito
- Krótki wygląd: Prawe oko mocna zieleń, lewe intensywnej czerwieni. Długie kruczoczarne włosy sięgające do połowy ud. Ogólnie mówiąc dobrze zbudowany mężczyzna mierzący 182cm.
- Link do KP: http://shinobiwar.pl/viewtopic.php?f=33&t=1307&p=12435
Re: Żywioły przypisane
Osobiście jestem przeciwny zmianom na obecnym poziomie rozgrywki. Nie potrzeba wcale rozbudowywać klan, niektóre są mało popularne więc mało osób nimi gra. Przykład Terumi, gdzie miałem towarzystwo przez miesiąc, dwa, a tam gram samotnie. To nie problem jakie żywioły trzeba wybrać, a małej popularności w anime/mandze czy niewielka ilość technik zazwyczaj o tym decyduje, a także liczba zakazanych.
0 x
Cause i'm the real fire.
- Jun'ichi
- Martwa postać
- Posty: 1906
- Rejestracja: 31 maja 2018, o 12:41
- Wiek postaci: 21
- Ranga: Dōkō
- Krótki wygląd: Przeciętnego wzrostu i wagi chłopiec, którego pokryte bliznami ciało skryte jest pod prostą, dwukolorową szatą. Twarz jako szczególnie szpetna jest całkowicie zakryta maską.
- Link do KP: http://shinobiwar.pl/viewtopic.php?f=32 ... 429#p86350
- Multikonta: -
- Lokalizacja: Warszawa
Re: Żywioły przypisane
Ja popieram zmianę Maji na Doton + Fuuton. Obecnie nie ma chyba nawet aktywnych graczy w tym klanie więc zmiana nie wprowadzi zamętu, a jedynie jakąś logikę w tym jakie żywioły tworzą jakie KG. Owszem, pewnie łatwiej byłoby dać Bakuton jako Doton + Futon ale myślę że za X czasu znowu temat by powrócił i ktoś domagałby się wprowadzenia poprawnych żywiołów jak to widnieje na wiki.
Próbowałem nawet znaleźć jakiś argument, który mógłby skłonić do wprowadzenia takiej zmiany ale... poza tym że tu zaszła w ogóle jakaś pomyłka na etapie tworzenia klanu Maji, nie mam żadnego. Tak więc nie jest to temat w którym wnosimy o zmianę czegoś bo się nie sprawdza, tylko raczej temat w którym wskazany został błąd, który wypadałoby naprawić póki nie ma żadnych, aktywnie grających Maji. To jak rozwiązać kwestię tych, którzy MOŻE wrócą, to już inny temat i nie uważam żeby należało się tym zasłaniać.
Edit@
zwracam honor, Youmu jedna jest aktywna, a mi zwyczajnie jakoś od dawna umykała na liście aktywnych : ) Mimo to swoje zdanie podtrzymuję, zaś kwestię tego jak można byłoby to rozwiązać z Youmu, należałoby omówić osobno.
Edit2@
Co do różnych efektów łączenia tych samych żywiołów - chyba tylko Yoton jest takim przypadkiem i najlepiej porównać go do tego, co napisał Yuu:
"to, jakie masz składniki jest ważne, ale sposób przyrządzenia może kompletnie zmienić potrawę. Kiełbaska po pieczeniu w ognisku może by" prawie surowa a może byc spalona na węgiel."
Nie istnieje chyba inny przykład z m&a poza elementem Błota, który powstaje z tych samych składowych co Mokuton i na dobrą sprawę jest kopią tego co i tak mamy w Dotonach.
Próbowałem nawet znaleźć jakiś argument, który mógłby skłonić do wprowadzenia takiej zmiany ale... poza tym że tu zaszła w ogóle jakaś pomyłka na etapie tworzenia klanu Maji, nie mam żadnego. Tak więc nie jest to temat w którym wnosimy o zmianę czegoś bo się nie sprawdza, tylko raczej temat w którym wskazany został błąd, który wypadałoby naprawić póki nie ma żadnych, aktywnie grających Maji. To jak rozwiązać kwestię tych, którzy MOŻE wrócą, to już inny temat i nie uważam żeby należało się tym zasłaniać.
Edit@
zwracam honor, Youmu jedna jest aktywna, a mi zwyczajnie jakoś od dawna umykała na liście aktywnych : ) Mimo to swoje zdanie podtrzymuję, zaś kwestię tego jak można byłoby to rozwiązać z Youmu, należałoby omówić osobno.
Edit2@
Co do różnych efektów łączenia tych samych żywiołów - chyba tylko Yoton jest takim przypadkiem i najlepiej porównać go do tego, co napisał Yuu:
"to, jakie masz składniki jest ważne, ale sposób przyrządzenia może kompletnie zmienić potrawę. Kiełbaska po pieczeniu w ognisku może by" prawie surowa a może byc spalona na węgiel."
Nie istnieje chyba inny przykład z m&a poza elementem Błota, który powstaje z tych samych składowych co Mokuton i na dobrą sprawę jest kopią tego co i tak mamy w Dotonach.
0 x
-
- Support
- Posty: 2059
- Rejestracja: 9 cze 2015, o 22:55
Re: Żywioły przypisane
Ogólnie powiem tak, nie pali się z tym. To co mamy na forum nie jest zawsze 1:1 z anime/mangi. Nie mamy idealnego przeniesienia technik. Oczywiście byłoby lepiej gdybyśmy mieli większą zgodność z Lore, dlatego powiem tak.
Zmiana może wejść ale dopiero w momencie w którym nie będzie aktywnych użytkowników Maji. Nie jest to zmiana, która będzie game changerem dla klanu a co za tym idzie jej priorytet zmiany jest znacznie mniejszy, zaś problem, który mogłaby stworzyć nie jest warty świeczki.
24h i "do wprowadzenia"
Zmiana może wejść ale dopiero w momencie w którym nie będzie aktywnych użytkowników Maji. Nie jest to zmiana, która będzie game changerem dla klanu a co za tym idzie jej priorytet zmiany jest znacznie mniejszy, zaś problem, który mogłaby stworzyć nie jest warty świeczki.
24h i "do wprowadzenia"
0 x
- Sans
- Administrator
- Posty: 5407
- Rejestracja: 14 lut 2015, o 11:23
- Wiek postaci: 8
- Multikonta: Yuki Hoshi; Uchiha Hiromi; Papyrus
Re: Żywioły przypisane
Trochę sobie na ten temat pogadaliśmy i właściwie to wprowadzanie tego na tym etapie gry wprowadzi więcej szkody niż pożytku. Czekanie, aż w klanie nie będzie zupełnie ludzi to też takie czekanie w nieskończoność trochę, a później wypadałoby jeszcze pamiętać, że była propozycja, by coś takiego wprowadzić.
Więc ostatecznie - szkoda sobie tym tak naprawdę głowę zawracać. Co innego jest dodać jeden dodatkowy konieczny żywioł gdy klan nie ma żadnego, bądź ma jeden. A co innego zmieniać któryś, gdy już ma wymagane dwa...
Tak czy siak przenoszę do odrzuconych.
Więc ostatecznie - szkoda sobie tym tak naprawdę głowę zawracać. Co innego jest dodać jeden dodatkowy konieczny żywioł gdy klan nie ma żadnego, bądź ma jeden. A co innego zmieniać któryś, gdy już ma wymagane dwa...
Tak czy siak przenoszę do odrzuconych.
0 x

Użytkownicy przeglądający to forum: Obecnie na forum nie ma żadnego zarejestrowanego użytkownika i 5 gości