Pasożyt

Jinta
Postać porzucona
Posty: 73
Rejestracja: 23 lip 2020, o 03:07
Wiek postaci: 22
Ranga: Ronin
Krótki wygląd: Murzyn z afro
Widoczny ekwipunek: Tachi przy lewym boku

Pasożyt

Post autor: Jinta »

  • PROBLEM
    Mało atrakcyjna UW Pasożyt. Nikt nigdy z tym nie grał.

    ROZWIĄZANIE
    Uatrakcyjnienie Pasożyta:

    - Dać mu Wiedze o Przeszczepach na start.
    Nie tak łatwo jest zdobyć taką wiedzę, a przecież w tej UW chodzi właśnie o te felerne przeszczepy. Taka postać powinna wiedzieć o swoich wyjątkowych predyspozycjach i sposobie w jaki można je konkretnie spożytkować, zatem Wiedza o przeszczepach dla pasożyta powinna być dostępna na start.

    EWENTUALNIE MOŻNA ROZWAŻYĆ...
    - Dać przeszczep od NPC po przekroczeniu progu PH
    I jak wiadomo lub nie - nikt nigdy u nas nie miał przeszczepu KG, co jeszcze bardziej zniechęca do brania UW Pasożyt. Można jednak rozwiązać ten problem.
    Po przekroczeniu sumy np 1000/2000 PH, Pasożyt mógłby wybrać się na Wyprawę C/B w trakcie której pozyskałby składniki genetyczne od NPC, żeby jednak nie było za łatwo, trzeba by było wziąć koleżanke/kolege medyka na taką Wyprawe i przeszczep przeprowadzić w jej trakcie, przykładowo pod koniec.
    Odbycie takiej wyprawy byłoby jednorazowe i dotyczące tylko pierwszego z trzech przeszczepów przysługujących pasożytowi, dwa pozostałe należałoby sobie załatwić klasycznie.

    DODATKOWE UWAGI

    Uchiha może brać oczy od NPC, a ich KG jest konkret. W Akiyamie za range dostaje się wiedze o przeszczepach i możliwość wykonania przeszczepu. Starczy więc odpowiednio pokombinować i sprawa z tymi przeszczepami wcale nie jest taka ciężka, a pasożyt, czyli UW które sie o to opiera nie ma z tego tytułu żadnych dodatkowych bonusów, no poza superaśnymi eksperymentami. Taki zabieg miałby Pasożytowi ułatwić po prostu zdobycie pierwszego KG.

    Rozumiem jednak, że może to nie przejść.

    Zatem proszę także o rozważenie dodania samej Wiedzy o przeszczepach na start, bez tego ułatwienia w postaci wyprawy.

    Pozwoliłem sobie rozpisać, jak by to moim zdaniem mogło wyglądać kappa
  • Wersja bez wyprawy
  • Wersja z bonusową wyprawą
0 x
Awatar użytkownika
Harisham
Martwa postać
Posty: 797
Rejestracja: 17 sty 2020, o 01:23
Multikonta: Harikido, Prosiaczek

Re: Pasożyt

Post autor: Harisham »

Generalnie popieram pomysł, aby Pasożyty miały z miejsca wiedzę o przeszczepach. Skoro ci z Żelaznym Ciałem mają wiedzę o Bramach, to czemu nie. Minimalnie uatrakcyjni to owo UW. Wtedy na pośmiertnej, gdy ma się już trochę ph i jest sens bawić się w medykowanie, można wziąć Pasożyta i szybko szukać jakiegoś przeszczepu. Nie sądzę jednak, aby ta zmiana jakkolwiek miła, w jakikolwiek sposób wpłynęła na to, że ktokolwiek wybierze to UW. Problem z Pasożytem imo jest inny. Biorąc Pasożyta poświęcasz UW po to, aby w późniejszym etapie, z trudem, zdobyć to, co klanowcy mają już na starcie. Pasożyt po pierwszym przeszczepie bowiem jest mechanicznie tym samym, co członek klanu, od którego został wzięty przeszczep. Po co więc (poza powodami fabularnymi) brać pasożyta i robić sobie dziwny build oraz sporo się napracować nad przeszczepem, skoro zaczynając grę w klanie ma się praktycznie to samo, bez konieczności udziwniania i de facto psucia buildu? Tym bardziej, że raczej nie ma dużego wyboru nad tym, jaki klan się przeszczepia. Możliwości na zdobycie materiałów do przeszczepu są rzadkie, więc bierze się to co jest, a nie to, co się chce. Mechanicznie sensu więc to wszystko nie ma. Lepiej od razu zaczynać klanem takim jakim się chce.

Odnośnie zaś dodania do tego UW wypraw, to zdecydowanie jestem na nie w przedstawionej formie. Jasne, może być wyprawa (raczej po przekroczeniu 2000 ph. 1000 ph to śmiesznie mało jak na przeszczep), w której uzyskujemy przeszczep. Dodawanie wymogu gracza medyka jednak nie ma sensu. Ów medyk nie ma dosłownie żadnego interesu (poza fabularnym), aby brać udział w tej wyprawie. Skoro więc nic na tym nie zyska, to na ową wyprawę nie wyruszy. Dodając więc taki wymóg, sprawiamy, że tym bardziej nikt Pasożyta nie weźmie, bo owa wyprawa po przeszczep nigdy się nie odbędzie.
0 x
5 linijek i do przodu. To moje nindo. Dobre, nie?

W związku z licznymi problemami:
Mianownik: Harisham
Dopełniacz: Harishama
Celownik: Harishamowi
Biernik: Harishama
Narzędnik: Harishamem
Miejscownik: o Harishamie
Wołacz: Harishamie
Awatar użytkownika
Papyrus
Administrator
Posty: 3835
Rejestracja: 8 gru 2015, o 15:36
Ranga: Fabular
GG/Discord: Enjintou1#8970
Multikonta: Yuki Hoshi; Uchiha Hiromi; Sans

Re: Pasożyt

Post autor: Papyrus »

Poszedłbym tutaj o krok dalej i pozwolił na posiadanie dowolnego przeszczepu/eksperymentu już na start, a dalej trzeba już fabularnie resztę. Pasożyt to jedyna UW która nie daje nic na start aktualnie i dlatego jest absolutnie niewybieralna. W zamian za bycie w jakimś klanie zyskujesz możliwość zyskania umiejętności klanu na progu 2k PH? To brzmi żałośnie. A wiedza o przeszczepach jak najbardziej na start być powinna.
0 x
you best prepare for a hilariously bad time
Awatar użytkownika
Harisham
Martwa postać
Posty: 797
Rejestracja: 17 sty 2020, o 01:23
Multikonta: Harikido, Prosiaczek

Re: Pasożyt

Post autor: Harisham »

Jak pisałem, zgadzam się z wiedzą o przeszczepach. Nie podoba mi się jednak dawanie przeszczepu na start. Kompletnie bowiem wtedy nie widzę, czym taki pasożyt miałby się różnić od klanowca-wyrzutka. Zaczyna z otwartym KG, które może dowolnie rozwijać, ma się dostępne jeszcze dwa przeszczepy, a ponadto pasożyt może jeszcze brać eksperymenty i ma wiedzę o przeszczepach. Ergo po wprowadzeniu tego, co proponuje Exodia, granie wyrzutkiem będzie nieopłacalne. Pasożyt ma to samo plus wiedzę o przeszczepach i eksperymenty. W dodatku nie zajmuje slota w klanach. Jeśli już rzeczywiście chcemy uatrakcyjniać pasożyta to prędzej zmniejszyłbym im kary za rozwijanie kolejnych KG.
0 x
5 linijek i do przodu. To moje nindo. Dobre, nie?

W związku z licznymi problemami:
Mianownik: Harisham
Dopełniacz: Harishama
Celownik: Harishamowi
Biernik: Harishama
Narzędnik: Harishamem
Miejscownik: o Harishamie
Wołacz: Harishamie
Jinta
Postać porzucona
Posty: 73
Rejestracja: 23 lip 2020, o 03:07
Wiek postaci: 22
Ranga: Ronin
Krótki wygląd: Murzyn z afro
Widoczny ekwipunek: Tachi przy lewym boku

Re: Pasożyt

Post autor: Jinta »

Mi się wydaje, że problemem nie jest tutaj ilość PH potrzebna do rozwinięcia kolejnej przeszczepionej dziedziny, bo to zawsze idzie wyfarmić.
Chodzi raczej o to, że w ogóle taki przeszczep jest piekielnie trudno załatwić (geny, medyk itd), i raczej kierowałbym się tym jak ułatwić zdobycie chociaż tego pierwszego przeszczepu dla pasożyta, niekoniecznie od buta, choć podoba mi się nawet pomysł Exodii, znacznie większe perspektywy na start by były, których na ten moment ta UW nie daje.
0 x
Support nr 6
Support
Posty: 2059
Rejestracja: 9 cze 2015, o 22:55

Re: Pasożyt

Post autor: Support nr 6 »

Tylko wówczas pojawi się problem, którego chcieliśmy się pozbyć czyli wszyscy gracze którzy nie mogą brać klanu gdyż jest zajęty braliby UW dostając w zasadzie to samo i omijając limity klanowe. Problem Pasożyta jak wspominacie to brak realnych bonusów na start zaś te wszystkie eksperymenty nie mówią zupełnie nic gdyż nie ma takich mechanik (przynajmniej tak mi się wydaje).

Bardziej podoba mi się pomysł aby pierwszy był dostępny od NPC na jakiejś wyprawie większego kalibru. Zaś w przypadku pozostałych zwiększyć możliwości drugiego i trzeciego KG nie zaś tak jak jest aktualnie dla klasycznego przeszczepu. Co do wiedzy... tutaj nie wiem jak to uszczknąć bo tak właściwie człowiek dowiaduje się o tym po fakcie.
0 x
Awatar użytkownika
Papyrus
Administrator
Posty: 3835
Rejestracja: 8 gru 2015, o 15:36
Ranga: Fabular
GG/Discord: Enjintou1#8970
Multikonta: Yuki Hoshi; Uchiha Hiromi; Sans

Re: Pasożyt

Post autor: Papyrus »

Okej, ale nadal pozostaje problem oderwania od reszty UW, które dają cokolwiek od razu. Pasożyt na start nie daje nic i to jest jego główny problem. Okej dawałby wiedzę ale po kiego to dla gracza który zaczyna? Jakie profity masz, że może kiedyś jak dojdziesz do 2k PH to będziesz mógł zrobić wybrany przeszczep? Nawet nie wiesz czy będziesz wtedy tym grać. Jeśli UW nie daje czegokolwiek na start, to jaki jest sens ją brać?

Jeśli już to ten próg PH po którym można zyskać przeszczep powinien być relatywnie niski żeby nie odstraszyć. 1k PH nawet.
0 x
you best prepare for a hilariously bad time
Awatar użytkownika
Kirei
Postać porzucona
Posty: 15
Rejestracja: 10 sie 2020, o 21:09

Re: Pasożyt

Post autor: Kirei »

Wtrącę się, bo myślałem nad tym UW przy tworzeniu KP ale brak pewnych bonusów mnie odrzucił - jakie są przeszczepy przedmówcy już wyjaśnili... A na co tak właściwie pozwalają eksperymenty? Bycie takim Hanzo, czy bardziej Haku albo innym mutantem spod rąk Orochimaru?
0 x
Obrazek
Mowa
Awatar użytkownika
Harisham
Martwa postać
Posty: 797
Rejestracja: 17 sty 2020, o 01:23
Multikonta: Harikido, Prosiaczek

Re: Pasożyt

Post autor: Harisham »

W sumie wyprawa C, na której otrzymuje się przeszczep wraz z wiedzą, nie brzmi źle (wtedy myślę, że nie trzeba dawać wiedzy na start). Wyprawa C to nie aż tak dużo (tak naprawdę najmniej ile można dać) i jak się człowiek spręży, to po pół roku gry można uderzać. Problem wtedy powstaje inny. Jak wybrać które KG otrzyma gracz dzięki tej wyprawie? Wydaję mi się zbyt dużym ułatwieniem byłoby oddawanie tego wyboru graczowi. Jak też rozumiem rzut kostką odpada. Myślę więc, że warto też pochylić się nad tą sprawą.
0 x
5 linijek i do przodu. To moje nindo. Dobre, nie?

W związku z licznymi problemami:
Mianownik: Harisham
Dopełniacz: Harishama
Celownik: Harishamowi
Biernik: Harishama
Narzędnik: Harishamem
Miejscownik: o Harishamie
Wołacz: Harishamie
Awatar użytkownika
Jun
Postać porzucona
Posty: 1735
Rejestracja: 31 maja 2020, o 01:14
Wiek postaci: 22
Ranga: Kenshi | Akoraito
Krótki wygląd: Kapelusz
Widoczny ekwipunek: Zbroja
Duża torba
Miecz i śpiwór
Manierka
GG/Discord: Tario#3987/64789656
Multikonta: Maname | Kabuki
Aktualna postać: Kayo
Lokalizacja: Shigashi no Kibu

Re: Pasożyt

Post autor: Jun »

Wyprawa C to +- poziom trudności zbliżony do misji B
0 x
" RP/PBF to nie zabawa już "
Awatar użytkownika
Tsukune
Posty: 2773
Rejestracja: 24 maja 2015, o 23:14
Wiek postaci: 30
Krótki wygląd: Czarne lub szarawe włosy, brudnoczerwony kolor oczu. "Szeroki" uśmiech. Wystające dwa kiełki. Na szyi materiałowa opaska z krzyżem i trumną. Zabandażowane lewe przedramię, pod którym znajduje się tatuaż 2 głowego węża
Widoczny ekwipunek: Futerał na plecach, wachlarz w pokrowcu przyczepiony do paska, rękawica łańcuchowa na lewej ręce, dziwna rękawica na prawej ręce, pasek z biczem, laska

Re: Pasożyt

Post autor: Tsukune »

To może jak ktoś z UW pasożyt chciałby od razu przeszczep to może takowy wpisać lecz nie może to byc przeszczep żadnego KG tylko ewentualnie jakiś eksperyment. Wtedy też wyjaśnialoby to skad posiadałby wiedzę o przeszczepach

A w innym wypadku to może pozwolić aby ten pierwszy przeszczep mógłby być od NPC? Wtedy byłoby to jakieś ułatwienie zdobycia pierwszego przeszczepu ale aby to zrobić byłaby odpowiednią wyprawa np C po oczy itp itd etc
0 x
Awatar użytkownika
Jun
Postać porzucona
Posty: 1735
Rejestracja: 31 maja 2020, o 01:14
Wiek postaci: 22
Ranga: Kenshi | Akoraito
Krótki wygląd: Kapelusz
Widoczny ekwipunek: Zbroja
Duża torba
Miecz i śpiwór
Manierka
GG/Discord: Tario#3987/64789656
Multikonta: Maname | Kabuki
Aktualna postać: Kayo
Lokalizacja: Shigashi no Kibu

Re: Pasożyt

Post autor: Jun »

Ja tam sądzę, że ograniczyć to UW albo do postaci pośmiertnych, po prostu.

ALBO

zrobić tak, że ten który je weźmie, dostaje dostęp do kuźni i może startowo sobie opracować EKSPERYMENT jaki został mu zrobiony, tyle. Wycena i tak przechodzi przez kuźnię i akcept admina także no ja wielkiego problemu nie widzę. Wtedy ma eksperyment który jest jego " uw " a pozostałe ma normalnie.

Wilk syty i owca cała imo, bo dalej może robić dodatkowe eksperymenty, przeszczepy etc.
0 x
" RP/PBF to nie zabawa już "
Jinta
Postać porzucona
Posty: 73
Rejestracja: 23 lip 2020, o 03:07
Wiek postaci: 22
Ranga: Ronin
Krótki wygląd: Murzyn z afro
Widoczny ekwipunek: Tachi przy lewym boku

Re: Pasożyt

Post autor: Jinta »

W sumie tak, eksperyment + wiedza na start brzmi calkiem sensownie. Tylko kwestia tego jak w praktyce wyglada mechanika takiego eksperymentu i co konkretnie można a co nie.
0 x
Awatar użytkownika
Seinaru
Martwa postać
Posty: 2526
Rejestracja: 5 lip 2017, o 13:55
Wiek postaci: 29
Ranga: Samuraj
Krótki wygląd: Trupioblada cera, charakterystyczny brak głowy
Widoczny ekwipunek: Nagrobek

Re: Pasożyt

Post autor: Seinaru »

Wiem że nikt nie lubi czytać tasiemców w pomysłach, dlatego swoje zdanie postaram się opisać jak najzwięźlej.
Wiedza na start na nie. Był taki pomysł już przy wprowadzaniu eksperymentów, ale ostatecznie nie chcieliśmy udostępniać ludziom na start czegoś co można łatwo komuś przekazać i ostatecznie rozpowszechnić wiedzę, która powinna być cenna. Ci którzy wiedzę zdobywają na misji znają już zazwyczaj jej wartość i nie rozgadują jej na prawo i lewo. Poza tym sama wiedza o przeszczepach nic nie daje bez Iryo A i wiedzy o wykonywaniu przeszczepów. Dlatego to taki martwy bonus, bezużyteczny na start, który może bardziej zaszkodzić niż coś zrekompensować.

Mi osobiście od zawsze podobała się idea eksperymentów i uważam, że to one powinny stanowić teraz trzon Pasożyta, a przeszczepy KKG byłyby wtedy tylko dodatkiem z trudnymi wymaganiami takimi jak są teraz. Eksperymenty trzeba by było jednak zreworkować tak, aby były dostępne od początku gry i od razu były atrakcyjne. Oczywiście z faktem że coś dostaje się na start wiąże się fakt, że nowi gracze którzy nie znają mechaniki będą musieli się z tym pomęczyć aby coś takiego sobie opracować (a wraz z nimi oceniający), ale uważam że obecnie to najlepsze rozwiązanie. Nie wiem ile w tym moim pomyśle jest już rzeczy które zostały tu wspomniane, no ale zbierając to do kupy po mojemu to widziałbym to tak:
  • Istnieją trzy rangi eksperymentów: D, B i S. Różnią się one od siebie stopniem ingerencji w ciało oraz bonusami, jakie dostarczają danej postaci.
  • Każdy Pasożyt może zacząć grę z jednym eksperymentem rangi D i następnie ulepszać go wyprawami o odpowiedniej trudności. Aby podnieść rangę z D na B należy odbyć wyprawę rangi C, natomiast podnieść rangę z B na S należy odbyć wyprawę rangi A.
    Komentarz: Wszyscy lubią ewolucyjne rzeczy, które rozwijają się razem z postacią, prawda? Inni mają swoje kkg, które sobie podnoszą, a Pasożyty mieliby swoje mutacje, które z czasem stają się silniejsze. Nie można jednak dać im od razu zbyt silnych mocy, a z drugiej strony pozostawienie słabego eksperymentu do końca gry sprawia, że później staje się on bezużyteczny.
  • Każdy Pasożyt może mieć dwa eksperymenty rozwijane jak wyżej, jednak tylko jeden może podnieść do rangi S (drugi jest wtedy ograniczony maksymalnie do rangi B). Dodatkowo każdy eksperyment zabiera slot przeszczepu KKG przysługujący Pasożytom.
    Komentarz: gdyby mieliby dwa eksperymenty i trzy kkg to byłoby trochę za mocne kek. Poza tym z tymi maks rangami to już balans do ustalenia, to moja propozycja.
Tak wyglądałoby to z grubsza. Oczywiście wciąż pozostaje kolejny problem nie do przeskoczenia, czyli fakt że nikt nie wie co w ogóle można zrobić eksperymentem i jak się za to zabrać. Chciałbym zaproponować taki wzór/szablon przykładowego eksperymentu, który mógłby posłużyć za bazę dla potomnych. Dobre byłoby to o czym ktoś już tu wspomniał, czyli Animal Cursed Seal, jednak wydaje mi się że może to być nieco kontrowersyjne i dawanie tego za wzór jest trochę niebezpieczne, żeby nie zaczęły nam się mnożyć jakieś podrobione wspomagacze i "tryby". Dlatego dam coś bardziej uniwersalnego i przystępnego.
Nazwa
Trucizna
Opis W ciało Mieczysława zostały wszczepione gruczoły jadowe produkujące truciznę, którą może on wykorzystywać zarówno w walce bezpośredniej, jak i podczas misji skrytobójczych. Gruczoły znajdują się pod pachami i są połączone kanałami jadowymi z paznokciami Mietka, które zostały przeobrażone w krótkie, ostre szpony, które po wbiciu się w ciało mogą zaaplikować truciznę do organizmu ofiary. Możliwa jest również ekstrakcja trucizny w małych ilościach na zewnątrz na życzenie użytkownika, aby móc dodać kilka kropel np. do czyjegoś napoju. Sam Miecio jest niewrażliwy na działanie własnej trucizny.
Ranga D Właściwości trucizny Prostej, mogą być trochę podbite żeby to miało jakikolwiek sens.
Ranga B Właściwości trucizny Zaawansowanej będące rozwinięciem tych z rangi D
Ranga S Właściwości trucizny Mistrzowskiej będące rozwinięciem D i B
Link do tematu postaci
KLIK!
No i w sumie to taki najprostszy pomysł jak najprościej opisany. Tak naprawdę eksperymentem może być wszystko - super oczy, skrzydła, trucizny, myślę że jakieś zmiany a'la zwierzołak też mógłby przejść gdyby to było zrobione z głową i bez furry, gumowe ciało orochimaru (albo luffyego lol) itp. itd. Uważam jednak, że nie ma tu miejsca na magiczne mocy typu kontrola nad ogniem, jakieś magiczne promienie czy inny fantasy shit.
I jeszcze słówko dla ludzi, którzy uważają że eksperymenty powinny być udostępnione dla wszystkich, a nie tylko dla Pasożyta - NIE.
0 x
Jeśli czytasz ten podpis to znaczy, że jestem już martwy...
Awatar użytkownika
Jun
Postać porzucona
Posty: 1735
Rejestracja: 31 maja 2020, o 01:14
Wiek postaci: 22
Ranga: Kenshi | Akoraito
Krótki wygląd: Kapelusz
Widoczny ekwipunek: Zbroja
Duża torba
Miecz i śpiwór
Manierka
GG/Discord: Tario#3987/64789656
Multikonta: Maname | Kabuki
Aktualna postać: Kayo
Lokalizacja: Shigashi no Kibu

Re: Pasożyt

Post autor: Jun »

Podpisuje się każdym mieczem jaki mam pod Seinarem. Dobra robota mordko.
0 x
" RP/PBF to nie zabawa już "
Zablokowany

Wróć do „Wprowadzone”

Użytkownicy przeglądający to forum: Obecnie na forum nie ma żadnego zarejestrowanego użytkownika i 4 gości