Zmiana stylistyczna i systemowa rang dziedzin.

Kaien

Zmiana stylistyczna i systemowa rang dziedzin.

Post autor: Kaien »

PROBLEM
Jedne klany, jak np. Shabondama mają bardzo fajnie rozpisany poziom ich 'pasywki' czyli ich rozwoju Kekkei Genkai. Oczywiście chodzi mi tylko o te Reberu Di, Shi itd. Tymczasem inne klany mają notatkę na początku tematu która, uwaga, zawiera w sobie to samo co tamte Reberu, tylko zupełnie inaczej podane np. Klan Kaguya.
To rodzi pewnym graczom (wedle rozmowy na SB i komunikatorze prywatnym) pewne wątpliwości.
Po pierwsze rodzi się pytanie - Skoro wbijamy dziedzine np. na C i piszemy na to trening taki sam jakbyśmy pisali na technike C ( I wydajemy PH oczywiście) to tą pasywke, poziom Reberu już mamy czy nie?
Po drugie: Czy jeśli dany klan nie ma tych reberu to wbijanych dziedzin trzeba się uczyć?
Po trzecie: Usłyszałem też, że są osoby które wbijają i dziedzine i poziom pasywki...

ROZWIĄZANIE
Dla mnie KAŻDY klan powinien mieć rozpisane na każdą range poziomy Reberu, wedle notki na początku lub tego co zmienia się w jutsu. Reberu powinno symbolizować daną range, dany poziom KG i nauczenie się tego oznacza wbicie pasywy na dany poziom, stąd powinna być dopiska 'Wymagane by nauczyć się technik tej rangi'.
Są to rozwiązania stylistyczne, mające na celu graczom ułatwić zycie i zrozumienie, a polegające na usystematyzowaniu tego co już jest. Będe pracował teraz dalej na Shabondama i Kaguya (Wybór przypadkowy, sa najbliżej siebie)

U shabondama jest, jak wspomniałem poziom Reberu który wygląda tak: Obrazek
Nazwa
Suihō Kanri: Reberu Di
Na tej randze shinobi zyskuje (przy użyciu specjalnej dmuchawki) umiejętność wytwarzania baniek mydlanych. Nie są to może wytwory prima sort, ale zawsze to coś. Można mniej więcej kontrolować rozmiar wytworzonych kulek, te zaś przy odpowiednim użyciu są w stanie odwrócić uwagę oponentów... zaś przy kontakcie uwalniają nagromadzoną wewnątrz chakrę, lekko uderzając cel. Jedna bańka ma siłę trącenia palcem... za to kilkanaście już może zapiec. A to dopiero ranga D. Ruchem baniek można dość dobrze kontrolować... o ile nie wieje, rzecz jasna. I w pobliżu nie ma użytkownika Fuutonu, gdyż na obecnym poziomie tej sztuki bańki bardzo łatwo "zdmuchnąć".
Średnica baniek
Koszt baniek
W związku z tym pomysłem jestem za wprowadzeniem dodatkowego wersu by wyglądalo to tak: Obrazek
Nazwa
Suihō Kanri: Reberu Di
Na tej randze shinobi zyskuje (przy użyciu specjalnej dmuchawki) umiejętność wytwarzania baniek mydlanych. Nie są to może wytwory prima sort, ale zawsze to coś. Można mniej więcej kontrolować rozmiar wytworzonych kulek, te zaś przy odpowiednim użyciu są w stanie odwrócić uwagę oponentów... zaś przy kontakcie uwalniają nagromadzoną wewnątrz chakrę, lekko uderzając cel. Jedna bańka ma siłę trącenia palcem... za to kilkanaście już może zapiec. A to dopiero ranga D. Ruchem baniek można dość dobrze kontrolować... o ile nie wieje, rzecz jasna. I w pobliżu nie ma użytkownika Fuutonu, gdyż na obecnym poziomie tej sztuki bańki bardzo łatwo "zdmuchnąć".
Średnica baniek
Koszt baniek
Uwagi
Opanowanie tego jest wymagane do nauki jutsu tej z rangi.
A co za tym idzie, jak już taką dopiske mamy, proponuje zrobić to i innym klanom, np. tu wezme Kaguya i informacje z ich notatki przed technikami i zmiane tego co jest w krótki opis ich KG, a potem w każdej randze...:
Obrazek
Nazwa
Shikotsumyaku: Reberu Di
Pierwszym poziomem rozwoju tego Kekkei Genkai jest pasywne wzmocnienie twardości kośćca. Uderzenia obuchowe nie robią na nas większego wrażenia, zaś samymi kośćmi... w zasadzie już teraz można walczyć. Oczywiście, na razie wyciągnięcie fragmentów szkieletu z ciała jest dość problematyczne, ale w końcu to dopiero początek. Zyskujemy dostęp do pierwszego tańca.
Prędkość wyciągania kości
Kilkanaście sekund (ok. 15 sekund)
Uwagi
Opanowanie tego jest wymagane do nauki jutsu tej z rangi.

DODATKOWE UWAGI

Zmiane taką proponuje dla każdego klanu który nie ma poziomów rozpisanych wedle Reberu. Dodatkowo jak zaprezentowałem powyżej jestem w stanie to zrobić 'sam' i pisze się na to.
+ Skąd 15 sekund? Na Randze B kości wydobywane są w sekunde, na C w kilka... To na D gdzie jest to problematyczne strzeliłem że kilkanaście będzie odpowiednie.

Pozdrawiam.
0 x
Shirokaze

Re: Zmiana stylistyczna i systemowa rang dziedzin.

Post autor: Shirokaze »

Według mnie jest to świetny pomysł. Graczom było by zdecydowanie łatwiej i przyjemniej (If you know what i mean).
Zmiana zdecydowanie na plus, dobrze zrobi so forum.
Pozdrawiam Cieplutko xD
0 x
Awatar użytkownika
Ichirou
Posty: 4026
Rejestracja: 18 kwie 2015, o 18:25
Wiek postaci: 35
Ranga: Seinin
Krótki wygląd: Chodzące piękno.
Widoczny ekwipunek: Hiramekarei, gurda, fūma shuriken, torba, dwie kabury
Lokalizacja: Atsui

Re: Zmiana stylistyczna i systemowa rang dziedzin.

Post autor: Ichirou »

Za.
0 x
Obrazek
KP PH bank głos koty dziennik
Kamiru

Re: Zmiana stylistyczna i systemowa rang dziedzin.

Post autor: Kamiru »

Za.
0 x
Awatar użytkownika
Vulpie
Posty: 2545
Rejestracja: 17 lut 2015, o 17:36
Multikonta: Misae Misaki

Re: Zmiana stylistyczna i systemowa rang dziedzin.

Post autor: Vulpie »

Zmiana praktycznie minimalna. Nie chcę mi się wierzyć, że gracze mają problem ze zrozumieniem tego. KG z Reberu dostaje się po wbiciu rangi w dziedzinie i nauki owego poziomu jak jutsu. [czyli Reberu rangi D jak trening jutsu D]
Natomiast niektóre klany mają instantową pasywkę - jak Kaguya, nie musi odbywać treningu, aby kości się zmieniły.

Rozwiązanie jest dobre, ale poszedłbym w drugą stronę. Zamiast Reberu wygodniej byłoby zrobić pasywki wbite od razu po dziedzinie, bez nauki w formie jutsu. I tyle ode mnie.
0 x
Kaien

Re: Zmiana stylistyczna i systemowa rang dziedzin.

Post autor: Kaien »

Mówisz bzdure Araf. Pomysł jest taki by ludzie uczyli sie Reberu jako poziomu dziedziny. Shabondama wbija poziom za ph, uczy się Reberu i ma jutsu. Kaguya robi to samo- wydaje ph tylko ze nie ma zadnego reberu, nie ma czego się uczyc a trening pisze i tak jak Shabondama. Nie wiem kto ci wmówił ze jest inaczej ale informuje cie, ze jedyną różnicą między nimi i ich nauka jest brak przejrzystości u tych drugich (i wielu wielu innych klanow! )
0 x
Awatar użytkownika
Vulpie
Posty: 2545
Rejestracja: 17 lut 2015, o 17:36
Multikonta: Misae Misaki

Re: Zmiana stylistyczna i systemowa rang dziedzin.

Post autor: Vulpie »

Napisałem to wyżej. Że teraz jedne klany mają reberu w pasywce, a drugie się uczą jako jutsu podlegające pod dziedzinę ;.;

I jestem za ujednoliceniem. Tylko w drugą stronę, żeby nie trzeba było się uczyć reberu tylko po wbiciu dziedziny było. Spokojnie chłopie.
0 x
Kaien

Re: Zmiana stylistyczna i systemowa rang dziedzin.

Post autor: Kaien »

Lepiej chyba jest: 1) wydać ph na range 2) Napisać nauke kolejnego Reberu (czyli poziomu opanowania KG) 3. Profit, Masz możliwość nauki innych jutsu z tej rangi.
Teraz jest tak, ze klany z Reberu maja tak jak powyżej, a inne nie pisza reberu tylko piszą tak jakby pusta nauke by mieć jutsu. Np ja jako Kaguya podnosząc klanowe nie pisalem naukę na Reberu czyli opanowanie kg tylko na "nowa rangę " co sprowadzilo sie do bełkotu na kilka linijek ze kości są mocniejsze bo tak.
Po raz ostatni - Ta zmiana upieksza to co jest by wyglądało ladniej i bylo bardziej zrozumiale co z czym.
0 x
Rinsari

Re: Zmiana stylistyczna i systemowa rang dziedzin.

Post autor: Rinsari »

Jestem za pomysłem Kaiena rękami i nogami.
0 x
Awatar użytkownika
Vulpie
Posty: 2545
Rejestracja: 17 lut 2015, o 17:36
Multikonta: Misae Misaki

Re: Zmiana stylistyczna i systemowa rang dziedzin.

Post autor: Vulpie »

No i rozumiem całkowicie twój zamiar i jestem za. Poza jedną zmianą - nie piszesz treningu odnośnie zdobycia reberu. Dostajesz go po prostu ot tak, instant, w momencie gdy wbijesz dziedzinę na wyższa rangę.

Bo idąc tą logiką to wbicie Nin/Tai/Katonu/czegokolwiek na rangę wyższą też mogłoby wymagać nauki.

Mi jest bez różnicy, chociaż wolę moją ideę. Nie zmienia to faktu, że ta część pomysłu, która mówi o dodaniu reberu do każdego klanu jest właściwa. I według mnie powinna zostać wprowadzona. Czyli jestem na tak, tyle, że bez nauki reberu. Howgh.
0 x
Hakai

Re: Zmiana stylistyczna i systemowa rang dziedzin.

Post autor: Hakai »

Jestem za pomysłem Arafinwe .
0 x
Naguri

Re: Zmiana stylistyczna i systemowa rang dziedzin.

Post autor: Naguri »

Za
0 x
Ryu

Re: Zmiana stylistyczna i systemowa rang dziedzin.

Post autor: Ryu »

Popieram pomysł Arafa.

Tylko w drugą stronę, żeby nie trzeba było się uczyć reberu tylko po wbiciu dziedziny było

Czyli jestem za tym, by kupić dziedzinę za PH, i nie pisać treningu ani do niej ani do Roberu. Po prostu płacę w PH i dostaję dziedzinę + roberu bez treningu. I nie będzie zamieszania.
0 x
Kamiru

Re: Zmiana stylistyczna i systemowa rang dziedzin.

Post autor: Kamiru »

Rozwinięcie Arafa jest jeszcze prostsze, więc jestem jeszcze bardziej za.
0 x
Awatar użytkownika
Defrevin
Założyciel Forum
Posty: 2109
Rejestracja: 11 lut 2015, o 22:31

Re: Zmiana stylistyczna i systemowa rang dziedzin.

Post autor: Defrevin »

Troszkę się pogubiłem Panowie w waszych dywagacjach. Obecnie jest tak, że zdobywając odpowiednią ilość PH otwieramy dziedzinę (pisząc trening fabularny), a następnie otwieramy sobie dostep do technik, które uczymy się już jedynie poprzez pisanie treningów fabularnych (nie płacąc za to PH).

Chcecie to zmienić?

P.S. Jestem na urlopie, piszę ze smartfona, przepraszam z góry za błędy.
0 x
Jeśli masz ważną sprawę, pytanie lub potrzebujesz pomocy związanej z funkcjonowaniem forum, proszę wyślij do mnie prywatną wiadomość. Z chęcią zapoznam się ze sprawą i rozwieje wszelkie wątpliwości.
Zablokowany

Wróć do „Odrzucone”

Użytkownicy przeglądający to forum: Obecnie na forum nie ma żadnego zarejestrowanego użytkownika i 2 gości