Na początek pozwolę sobie przytoczyć tutaj dwie techniki, bo w sumie ich porównanie dzisiaj wywołało moje przeraźliwe żażenowanie i rozbawienie.
Klon Senju
- Nazwa
- Moku Bunshin no Jutsu
- Pieczęci
- Tygrys → Pies → Wąż
- Zasięg
- Obszar danej prowincji, w której znajduje się gracz
- Koszt
- E: 26% | D: 18% | C: 14% | B: 10% | A: 6% | S: 4% | S+: 2% + to, co przekażemy
- Dodatkowe
- Statystyki równe oryginałowi (poza wytrzymałością).
- Opis Technika tworząca określoną ilość kopii użytkownika, które dosłownie wyrastają z jego ciała. Każda z nich posiada swoje zasoby chakry, które oryginał musi przekazać podczas procesu tworzenia, a także własną wolę i umiejętność mowy. Klon ma do dyspozycji wszystkie techniki klanowe i Tai/Buki (bez wykorzystywania chakry) znane przez pierwowzór i ekwipunek poza wyjątkowymi rzeczami pokroju notek czy bombek. Klon, jako że stworzony z drewna, jest bardzo wytrzymały i może walczyć nawet z bronią przeszywającą go na wylot. Trzeba bardzo się postarać, by unieszkodliwić takiego klona. W przeciwieństwie do innych klonów, ten potrafi komunikować się na odległość z oryginałem przez sieć korzeni roślin poprzez “podłączenie się” do niej obydwu stron. Klon zyskuje tym samym funkcję doskonałego zwiadowcy. Jest to jedna z najlepszych technik duplikujących.
- Ranga B Zakłóca w niewielkim stopniu wszystkie zdolności sensoryczne rozwinięte do poziomu B. Inne doujutsu (poza Sharingan: San Tomoe i wyżej) oraz umiejętności sensoryczne mają problem z doszukaniem się zależności między oryginałem, a klonem.
- Ranga A Zakłóca słabsze zdolności sensoryczne (rangi B i niższych, w tym Sharingan: San Tomoe) i osłabia w niewielkim stopniu działanie wszystkich doujutsu i zdolności sensorycznych rozwiniętych do rangi A. Wyjątkiem tutaj może być technika sensoryczna Kagura Shingan, a Mangekyou Sharingan rozpoznaje klona bez trudu.
- Ranga S Zakłóca doujutsu i zdolności sensoryczne na tym samym poziomie, dla których klon jest nierozpoznawalny względem oryginału. Wyjątkiem jest Eternal Mangekyou Sharingan, który jest w stanie stwierdzić, że ma do czynienia z klonem Senju.
- Nazwa
- Kage Bunshin no Jutsu
- Pieczęci
- Specjalna pieczęć
- Zasięg
- Obszar danej prowincji, w której znajduje się gracz
- Koszt
- Pokłady zawsze dzielą się równo między użytkownika i klony
- Dodatkowe
- Statystyki identyczne co oryginał, Max 5 klonów;
- Opis Wyjątkowa pod wieloma względami technika klonowania. Po złożeniu pojedynczej pieczęci występującej tylko w tej technice i jej pochodnych, możliwym jest stworzenie w pełni materialnego klona bez wykorzystania surowca, jak ma to miejsce chociażby przy tworzeniu klonów żywiołowych. Jest on stworzony wyłącznie z chakry użytkownika, która dzieli się równo pomiędzy klonami i oryginałem. Przykładowo stworzenie jednego Bunshina dzieli chakrę użytkownika na dwa, co daje 50%. Im więcej kopii, tym mniejsze zasoby chakry ma pojedyncza jednostka. Co ważne, klony posiadają własną wolę i samodzielnie podejmują działania. Bunshiny można zniszczyć zadając im jakiekolwiek obrażenia. Po zniszczeniu 2/3 niewykorzystanej chakry wraca ona do wykonawcy, podobnie jak doświadczenia i zmęczenie klonów. Bunshin może wykonywać wszelkie techniki znane oryginałowi (poza drobnymi wyjątkami), skopiowaniu ulega również ekwipunek który znika wraz z klonem, do którego należał (jedynie podstawowy). Klon jest interesujący również dlatego, że nie znika natychmiastowo po zadaniu obrażeń, pozostaje jeszcze przez kilka chwil. Element zaskoczenia idący za tym manewrem może być kluczowy w naszej strategii. Z racji identycznych pokładów chakry, jedynie Mangekyou Sharingan będzie w stanie odróżnić repliki od oryginału. W przypadku zbierania przez klona chakry natury możemy używać maksymalnie dwóch innych z racji ogromnego skupienia potrzebnego do zbierania chakry natury.
- Uwaga <span style="color: red"><span style="display: block; margin: 0; padding: 0; text-align: justify;">Jest to kinjutsu, możliwe do nauki tylko ze specjalnego, zdobycznego zwoju - na świecie istnieją jedynie 3 sztuki zawierające tę wiedzę.
1. Reika</span></span>
- Ranga
- Ilość max
- Statystyki
- Ekwipunek
- Wolna Wola
- Bonus
- Wada bonusu
- Wytrzymałość
ROZWIĄZANIE
Albo zmienić wytrzymałość mokutonowego klona, dodając wzmiankę "Po otrzymaniu obrażeń, które byłyby śmiertelne dla oryginału klon znika"... Albo dodać taką wzmiankę do KBnJ by przestał być tak niezbalansowany. Ale jestem otwarty na dyskusję.
DODATKOWE UWAGI Brak.