Szybkość i siła technik

Awatar użytkownika
Shikarui
Postać porzucona
Posty: 2074
Rejestracja: 6 lut 2018, o 17:25
Wiek postaci: 24
Ranga: Sentoki | Lotka
Krótki wygląd: - Czarne, długie włosy; w jednym paśmie opadającym na prawą pierś ma wplecione kolorowe, drewniane koraliki
- Lewe oko w kolorze lawendy
- Na prawym oku nosi opaskę
- Średniego wzrostu
Widoczny ekwipunek: Łuk, kołczan ze strzałami, zbroja, płaszcz, torba na tyłku, kabura na prawym udzie, wakizashi przy lewym boku i za plecami na poziomie pasa, średni zwój, mały zwój przy kaburze,
GG/Discord: Angel Sanada#9776
Multikonta: Koala

Szybkość i siła technik

Post autor: Shikarui »

PROBLEM
Techniki, zarówno reberu jak i jutsu, posiadają dość spore opisy. Część wstawek jest kompletnie zbędna i zmusza użyszkodnika do latania od tematu do tematu.
Po drugie przychodzi ciągle dopytywanie się "a ile prędkości ma ta technika". Na konkretnym poziomie techniki mają swoją prędkość i z jakiegoś powodu maluje się ona ukrytą statystyką siedzącą jedynie w głowie ś.p. Avy i reszty administracji. Niektóre techniki takie cyferki posiadają, ale większość nie. To ułatwiłoby robotę, wiedzieć czy ktoś ze 120 szybkości ucieknie przed tym (bo tyle akurat szybkości ma ta technika, jakby ktoś nie wiedział), czy jednak zostanie złapany.

ROZWIĄZANIE
Zamiast pisać "prędkość tego reberu mieści się między słabym a miernym" nie wystarczyłoby napisać cyferki? Jak wiele by to ułatwiło!
Po drugie - proponowałabym pododawać do technik, które tego wymagają, ich szybkość, czy też siłę.
0 x
Obrazek

Fine.
Let me be Your villain.
Awatar użytkownika
Hayami Akodo
Posty: 1277
Rejestracja: 20 sie 2017, o 15:45
Wiek postaci: 26
Ranga: Samuraj
Krótki wygląd: https://imgur.com/a/9wDbR
- po lewej stronie aktualne ubranie Hayamiego,
plus kremowy płaszcz i czarne rękawiczki bez palców
- długa blizna na piersi po pojedynku z Megumi Ishidą
- blizna na prawej nodze po walce pod Murem
Widoczny ekwipunek: - włócznia yari
- katana
- plecak
Multikonta: brak
Aktualna postać: Hayami Akodo

Re: Szybkość i siła technik

Post autor: Hayami Akodo »

Ja osobiście z tym się zgadzam - siła, owszem, może być mierna czy duża, ale jak to się przekłada na praktykę, wiedzą to tylko jedni bogowie, a wraz z bogami Ava. I takie cyferki mogą być uproszczeniem dla MG (bo nie musiałabym dołączyć do chóru spod tytułu "a ile szybkości ma ta technikaaa?"), ale z drugiej strony nie zmieniajmy ludzi w żywe kalkulatory, to w końcu RPG i opisy być muszą. Po prostu zachowajmy w tym umiar, o!
0 x
Obrazek though my body may decay on the isle of Ezo
my spirit guards my lord in the east


voice |PH| theme | bank | vibe 1|vibe 2
Awatar użytkownika
Yamanaka Inoshi
Postać porzucona
Posty: 3431
Rejestracja: 12 lut 2018, o 22:35
Wiek postaci: 18
Ranga: Dōkō
Krótki wygląd: - Akcent Karmazynowych szczytów - Francuski
- Blond włosy długością do ramion
- Zielone oczy - w stylu Yamanaka
- Wzrost 161
- Łuskowaty kombinezon
- Widoczne bandaże na dłoniach.
Widoczny ekwipunek: Stalowe elementy pancerza, maska
Duży miecz na plecach
Plecak
Kabura z prawej strony na udzie.
GG/Discord: Tario#3987/64789656
Multikonta: Hoshigaki Maname
Aktualna postać: Jun
Lokalizacja: Soso

Re: Szybkość i siła technik

Post autor: Yamanaka Inoshi »

Generalnie środkowa wartość progu. Czyli np 120 i wtedy mniej niz tyle ma trudno uniknąć. No i pewnie jak nie ma napisane to srodkowa progu chociaz fajnie by bylo gdyby określono przy niektorych technikach zwlaszcza bestiach i summonach te progi szybkosci etc. Nie liczba a prog bo progi mogą się zmienić jakby nie było
0 x
Awatar użytkownika
Asaka
Postać porzucona
Posty: 1496
Rejestracja: 18 maja 2018, o 13:08
Wiek postaci: 27
Ranga: Sentoki
Krótki wygląd: Białowłosa, złotooka, niewysoka
Widoczny ekwipunek: Kabury na broń na udach; duża torba na pośladkach; bransoletka na prawym nadgarstku; obrączka na palcu; wielki wachlarz na plecach
Aktualna postać: Airan

Re: Szybkość i siła technik

Post autor: Asaka »

Ale my to wszyscy wiemy, a i tak jest to uciążliwe, jak się nie pamięta, który próg był który i trzeba latać do innego tematu i sprawdzać. Bez sensu to jest, jakby nie można było po prostu liczby wstawić i tyle. Wtedy nikt nie miałby żadnych wątpliwości i nie trzeba byłoby niczego liczyć, ot tylko porównać i koniec historii.

Dodatkowo techniki żywiołowe w ogóle nie mają określonej szybkości i weź teraz zgaduj zgadula, czy to taki instant, czy jednak musisz czekać - przy niektórych to oczywiste, a niektórym jednak by się przydało coś dopisać. A jak wiadomo, jeden rabin powie tak, a drugi powie... :D

Btw, bardzo podobają mi się niektóre mgliste opisy technik. Przykładowo technika poziomu C u Kosekich:
Nazwa
Shōton: Kurenai no Kajitsu
Pieczęci
Baran
Zasięg
Wokół użytkownika lub kilka metrów od niego
Koszt
E: 24% | D: 18% | C: 15% | B: 12% | A: 9% | S: 6% | S+: 3%
Dodatkowe
Brak dodatkowych wymagań
Opis Tym razem mamy przed sobą technikę typowo defensywną. Po aktywacji swojego Kekkei Genkai, shinobi używający kryształu wytwarza kopułę, w której można się ukryć na czas ataku. Bariera ta należy do dosyć wytrzymałych zarówno z zewnątrz, jak i od wewnątrz, dzięki czemu można jej użyć nie tylko do obrony, ale również do uwięzienia kogoś. Biorąc pod uwagę całkiem niezłą (jak na tą rangę kryształu) szybkość powstawania, jest całkiem skuteczną techniką, zdolną wytrzymać większość technik tego samego poziomu, a nawet niektórych z wyższych rang. Kryształowa kopuła ma jedną, naprawdę bolesną wadę, mianowicie nie broni swojego użytkownika od spodu, więc wszelkie ataki dotonu albo podkopy wystarczą, by dostać się do środka. Tak samo jest z wydostaniem się z kopuły.
Ten kryształ w reberu ma szybkość określoną jako "bardzo słabą", a tutaj mamy w opisie "całkiem niezłą (jak na tą rangę kryształu) szybkość powstawania". Czyli, że jaką? Trochę lepszą niż połowa progu "bardzo słabego"? A może "słabą", albo jeszcze coś innego? (: I pewne więcej jest takich kwiatków.
0 x
· ·

Obrazek
· · ·
seasons don't fear the reaper
nor do the wind, the sun or the rain
Awatar użytkownika
Akashi
Postać porzucona
Posty: 1240
Rejestracja: 25 lip 2017, o 22:58
Wiek postaci: 20
Ranga: Wędrowiec
Krótki wygląd: Jednooki młodzieniec o fioletowych włosach. Odziany w skórzany płaszcz ze znakiem jashina na plecach
Widoczny ekwipunek: Skórzany płaszcz, kazeshini

Re: Szybkość i siła technik

Post autor: Akashi »

Co do samego pomysłu jest dobry i to mega. Trochę nakładu pracy to wymaga. Jednak pojawia się jeden problem. Większość klanów nie miała reworków, więc czy opłaca się dopisywać wartości do nich, jak i tak mogą zostać diametralnie zmienione? To samo tyczy się żywiołów, które robią się dość sporo i zapewne będą robić jak dzieci naszych dzieci będą odchodzić z tego świata. kappa
0 x
Obrazek
Awatar użytkownika
Jawa
Administrator
Posty: 4223
Rejestracja: 10 mar 2015, o 23:33
Ranga: Head Admin
GG/Discord: MxPl#7094
Multikonta: Sasame | Sumi

Re: Szybkość i siła technik

Post autor: Jawa »

Słowne określenia poziomów szybkości reberu pochodzą jeszcze z czasów wcześniejszych niż wspomniane przez was bóstwo, bo właściwie były od początku tej edycji (a może był i we wcześniejszej? nie wiem). Trochę wróżę z fusów, ale domyślam się, że taki rozwiązanie miało po prostu oddać bardziej opisowy charakter forum, które nie kładło nacisku na cyferki.

No ale fakt, informacja dotycząca statystyk reberu podana w obecny sposób nie jest łatwa w odbiorze. Co sądzicie o tym, żeby w klanach z reberu rozwiązać to po prostu bardziej czytelną tabelką, która po pierwsze - będzie bardziej wyróżniała się przy opisach dotyczących klanu, a po drugie - będzie zawierała nie tylko słowny poziom, ale też konkretne wartości statystyk.

Na szybko pogląd:

Ranga | Szybkość... | Wytrzymałość
D.......| Słaba (40).... | Słaba (40)
C.......| Mierna (80)... | Mirna (80)

I tak dalej.


To można byłoby załatwić dość szybko. Jeżeli chodzi o unormowanie wszystkich technik i przydzieleni im szybkości - to już kwestia wymagająca większego przedyskutowania. Przydzielenie wszystkim technikom danej rangi konkretnej wartości statystyk byłoby chyba zbyt dużym uogólnieniem, przez co jutsu tak naprawdę należałoby rozpatrywać i opracowywać indywidualnie.
0 x
Awatar użytkownika
Yamanaka Inoshi
Postać porzucona
Posty: 3431
Rejestracja: 12 lut 2018, o 22:35
Wiek postaci: 18
Ranga: Dōkō
Krótki wygląd: - Akcent Karmazynowych szczytów - Francuski
- Blond włosy długością do ramion
- Zielone oczy - w stylu Yamanaka
- Wzrost 161
- Łuskowaty kombinezon
- Widoczne bandaże na dłoniach.
Widoczny ekwipunek: Stalowe elementy pancerza, maska
Duży miecz na plecach
Plecak
Kabura z prawej strony na udzie.
GG/Discord: Tario#3987/64789656
Multikonta: Hoshigaki Maname
Aktualna postać: Jun
Lokalizacja: Soso

Re: Szybkość i siła technik

Post autor: Yamanaka Inoshi »

Jednak do tej pory tak było ocir. Techniki i ich siła i szybkość były brane jako środkowa wartość progu. Tak było w 80% przypadków chyba, że w treści techniki było inaczej.

Ogólnie można nad tym posiedzieć ale kto to zrobi?
0 x
Awatar użytkownika
Jawa
Administrator
Posty: 4223
Rejestracja: 10 mar 2015, o 23:33
Ranga: Head Admin
GG/Discord: MxPl#7094
Multikonta: Sasame | Sumi

Re: Szybkość i siła technik

Post autor: Jawa »

Odnośnie tych wartości, to miałem na myśli techniki z innych dziedzin niż klanówki z reberu, bo chyba o to chodziło dziewczynom we wcześniejszych postach.
0 x
Awatar użytkownika
Yamanaka Inoshi
Postać porzucona
Posty: 3431
Rejestracja: 12 lut 2018, o 22:35
Wiek postaci: 18
Ranga: Dōkō
Krótki wygląd: - Akcent Karmazynowych szczytów - Francuski
- Blond włosy długością do ramion
- Zielone oczy - w stylu Yamanaka
- Wzrost 161
- Łuskowaty kombinezon
- Widoczne bandaże na dłoniach.
Widoczny ekwipunek: Stalowe elementy pancerza, maska
Duży miecz na plecach
Plecak
Kabura z prawej strony na udzie.
GG/Discord: Tario#3987/64789656
Multikonta: Hoshigaki Maname
Aktualna postać: Jun
Lokalizacja: Soso

Re: Szybkość i siła technik

Post autor: Yamanaka Inoshi »

Tak, ja mówię o zwyczajnych żywiołach. Co do technik reberu i ich siły chyba Sabaku jest jedynym klanem który ma podbite te statystyki i opisane ponad zwyczajne poziomy siły reberu lub rangi.
0 x
Awatar użytkownika
Asaka
Postać porzucona
Posty: 1496
Rejestracja: 18 maja 2018, o 13:08
Wiek postaci: 27
Ranga: Sentoki
Krótki wygląd: Białowłosa, złotooka, niewysoka
Widoczny ekwipunek: Kabury na broń na udach; duża torba na pośladkach; bransoletka na prawym nadgarstku; obrączka na palcu; wielki wachlarz na plecach
Aktualna postać: Airan

Re: Szybkość i siła technik

Post autor: Asaka »

To na pewno ułatwi sprawę i nie trzeba będzie latać z tematu do tematu (a przede wszystkim uzupełniać informacji w każdej technice osobno), żeby się upewnić ile wynosił próg "przeciętny". Tyle, że wiele technik z klanówek ma w opisach jeszcze słowne opisy, że coś jest silniejsze/szybsze/wytrzymalsze niż reberu na danym poziomie i to też, wydaje mi się, przydałoby się ogarnąć i zerknąć na te techniki, bo jest to zwyczajnie nieczytelne. Fajnie, że są lepsze, ale jak to w takim razie rozpatrywać (przykład w moim poprzednim poście, pierwszy z brzegu, a zaręczam, że jest tego więcej).

No i żywiołowym też by się przydało i to koniecznie, bo w tej chwili nie ma tam nic, o czym też już mówiłam i myślę, że dziewczynom o to też między innymi chodziło. W tej chwili to wygląda tak, jakby wszystkie te techniki żywiołowe były instant, ale czy tak jest i czy tak powinno być? A jeśli tak, to stosowna informacja też by się przydała (:
0 x
· ·

Obrazek
· · ·
seasons don't fear the reaper
nor do the wind, the sun or the rain
Support nr 6
Support
Posty: 2059
Rejestracja: 9 cze 2015, o 22:55

Re: Szybkość i siła technik

Post autor: Support nr 6 »

Temat jest rozwojowy i bardzo monotonny. Trwają bowiem na zapleczu prace nad różnymi reworkami i to podczas nowych opracowań obecnych technik jest czas i miejsce, by to wszystko wprowadzać. Nie wiem, czy powinienem uchylać rąbka tajemnicy, ale trwa rework jednej z dziedzin i tam już jest w paru miejscach podmianka właśnie ze słówka opisującego dany próg na liczbę.

Nie da się tego na raz zrobić ze wszystkim, ale temat chyba można przenieść na dość dłuuuugo do "do wprowadzenia", prawda? :P

Jeśli chodzi o podmianki w reberu, to "tabela" Ocira dobrze wygląda. Czy na przykład twórca tematu chciałby zrobić takie tabelki dla chociaż części klanów z reberu? Czy może jest ktoś inny chętny?

Czy są jeszcze inne pomysły na usprawnienie tego tematu?
0 x
Awatar użytkownika
Yamanaka Inoshi
Postać porzucona
Posty: 3431
Rejestracja: 12 lut 2018, o 22:35
Wiek postaci: 18
Ranga: Dōkō
Krótki wygląd: - Akcent Karmazynowych szczytów - Francuski
- Blond włosy długością do ramion
- Zielone oczy - w stylu Yamanaka
- Wzrost 161
- Łuskowaty kombinezon
- Widoczne bandaże na dłoniach.
Widoczny ekwipunek: Stalowe elementy pancerza, maska
Duży miecz na plecach
Plecak
Kabura z prawej strony na udzie.
GG/Discord: Tario#3987/64789656
Multikonta: Hoshigaki Maname
Aktualna postać: Jun
Lokalizacja: Soso

Re: Szybkość i siła technik

Post autor: Yamanaka Inoshi »

Mogę porobić te tabele ale to dopiero jutro/po jutrze
0 x
Awatar użytkownika
Kaito
Gracz nieobecny
Posty: 462
Rejestracja: 11 sty 2018, o 21:08
Wiek postaci: 17
Ranga: Dōkō
Krótki wygląd: ♠ kruczoczarne włosy
♠ błękitne oczy
♠ rekinie kły
♠ 178 cm wzrostu, szczupły
♠ ubiór: szara koszulka, niebieska zbroja z białym futerkiem wokół kołnierza, bojówki z wieloma kieszeniami, czarne trapery
Widoczny ekwipunek: ♠ czarne rękawiczki z blaszką, bez palców
♠ torba umieszczona tam, gdzie plecy kończą swą szlachetną nazwę
♠ kabura umieszczona na prawym udzie
♠ sztylet u boku

Re: Szybkość i siła technik

Post autor: Kaito »

Te tabele Ocira są spoko, czytelne.

Ja tylko dodam od siebie, że popieram głosy wyżej, żeby w miarę możności przenieść jako "do wprowadzenia" to samo rozwiązanie w kwestii żywiołów podstawowych. Bo nie oszukujmy się, przy Reberu się poskacze po tematach, ale coś się można na ten temat dowiedzieć, a przy żywiołach bazowych, to już w ogóle jest zgaduj zgadula obecnie. Coś niby wynika z opisów samych żywiołów, który szybszy, który wytrzymalszy, ale takie opisy to tam wiecie... Na nic się zdadzą, bo już choćby technik różnych rang z różnych żywiołów nijak nie idzie porównać.
0 x
Awatar użytkownika
Sans
Administrator
Posty: 5407
Rejestracja: 14 lut 2015, o 11:23
Wiek postaci: 8
Multikonta: Yuki Hoshi; Uchiha Hiromi; Papyrus

Re: Szybkość i siła technik

Post autor: Sans »

Ogólnie pomysł jest bardzo dobry, popieram całym serduszkiem, ale SHIET! Toż to pod tym kryje się rework wszystkich technik! Mają rozmach, skubańce. Dobra, my wiemy że takie precyzyjne rzeczy są graczom potrzebne, teraz większość nowych technik dostaje już bardziej ogarnięte określenia od tych starych no i co mogę obiecać... będziemy to dodawać, wciskać te cyferki, ale na pewno nie wszystkie od razu.
Tabelki Ocirkowe są spoko, też popieram, ale takie indywidualne poprawianie tabelek... na tak, ale nie ma co się spodziewać natychmiastowych efektów. Chociaż może teraz z nowym technicznym... kappa
0 x
Obrazek
Awatar użytkownika
Kaito
Gracz nieobecny
Posty: 462
Rejestracja: 11 sty 2018, o 21:08
Wiek postaci: 17
Ranga: Dōkō
Krótki wygląd: ♠ kruczoczarne włosy
♠ błękitne oczy
♠ rekinie kły
♠ 178 cm wzrostu, szczupły
♠ ubiór: szara koszulka, niebieska zbroja z białym futerkiem wokół kołnierza, bojówki z wieloma kieszeniami, czarne trapery
Widoczny ekwipunek: ♠ czarne rękawiczki z blaszką, bez palców
♠ torba umieszczona tam, gdzie plecy kończą swą szlachetną nazwę
♠ kabura umieszczona na prawym udzie
♠ sztylet u boku

Re: Szybkość i siła technik

Post autor: Kaito »

Seinar, tak tylko napomknę, że "niekoniecznie wszystkich technik", żebyście może też nie podeszli do tego na zasadzie, że naprawdę każda technika ma być osobno określona. Nie wiem czy faktycznie o to Ci chodziło, czy może miałeś na myśli, że to i tak mnóstwo tematów pod tabelki (bo to też prawda), ale moim zdaniem wystarczyłyby przynajmniej na chwilę obecną te tabelki "a la Ocir" ze średnią szybkością i wytrzymałością na danej randze żywiołów. Tak jak jest w sumie i teraz przy Reberu, tylko bardziej czytelnie.

Co do pojedynczych technik, to może to być przydatne, ale nie w przypadku każdej jednej techniki, tylko może takich, które z jakiegoś powodu wyłamują się z progów swojej rangi - bo takie techniki, jeśli jest ku temu jakieś uzasadnienie, mogą przecież istnieć, no i wtedy wypadałoby to faktycznie dookreślić ściśle w danej technice. Ale żeby tak odgórnie i z automatu robić każdą technikę osobno, to chyba zbytnia szczegółowość i przesadyzm w robocie dla Was, której nawet przy tabelkach rangowych jest dużo. Co prawda takie rozwiązanie nie pozostawiałoby przynajmniej już żadnych wątpliwości w kwestii oceny dwóch technik przez MG/sędziego, ale z drugiej strony też za bardzo przybliżyłoby nas do wspomnionych wcześniej przez kogoś u góry "kalkulatorów", a to też nie jest dobre. Tak sobie po prostu myślę, że nawet jeśli coś takiego wchodziłoby w grę, to może jednak akurat z tym pomysłem się wstrzymać i zrobić na razie same tabelki + ew. takie wyjątki, które muszą zaistnieć?

No chyba że tak jak mówię - źle Cię zrozumiałam i chodziło tylko o tabelki rangowe, to wtedy pomińcie ten pościk :P
0 x
Zablokowany

Wróć do „Wprowadzone”

Użytkownicy przeglądający to forum: Obecnie na forum nie ma żadnego zarejestrowanego użytkownika i 4 gości