Mapy
Mapy
PROBLEM
Dość proste (aczkolwiek nadal bardzo estetyczne), mapy krainy, które nie oddają w pełni geografii całego świata. Mogą one służyć jako mapy polityczne/taktyczne/poglądowe, ale nie budują one klimatu oraz nie oddają dokładnego położenia wszystkich lokacji opisanych na grze.
ROZWIĄZANIE
Mogę stworzyć mapy każdej prowincji lokacji, jak i spróbować stworzyć mapy miast, do każdej większej lokacji.
DODATKOWE UWAGI
Załączam przykład jednej z map, jaką jestem w stanie stworzyć. Oczywiście kooperacja leży po obu stronach, więc potrzebowałbym przynajmniej bardzo prostego szkicu lokacji. Tj. nawet rysunek zrobiony w aplikacji paint, z oznaczonymi miejscami gdzie co ma być.
Mapa
Dość proste (aczkolwiek nadal bardzo estetyczne), mapy krainy, które nie oddają w pełni geografii całego świata. Mogą one służyć jako mapy polityczne/taktyczne/poglądowe, ale nie budują one klimatu oraz nie oddają dokładnego położenia wszystkich lokacji opisanych na grze.
ROZWIĄZANIE
Mogę stworzyć mapy każdej prowincji lokacji, jak i spróbować stworzyć mapy miast, do każdej większej lokacji.
DODATKOWE UWAGI
Załączam przykład jednej z map, jaką jestem w stanie stworzyć. Oczywiście kooperacja leży po obu stronach, więc potrzebowałbym przynajmniej bardzo prostego szkicu lokacji. Tj. nawet rysunek zrobiony w aplikacji paint, z oznaczonymi miejscami gdzie co ma być.
Mapa
0 x
- Han Gug
- Postać porzucona
- Posty: 151
- Rejestracja: 13 sty 2020, o 21:08
- Wiek postaci: 19
- Ranga: Dōkō
- Link do KP: http://shinobiwar.pl/viewtopic.php?f=33&t=5866
Re: Mapy
Przy współpracy z fabularnymi całkiem pomysł mógłby z tego wyjść. Dokładne mapki każdej prowincji, można dodać trochę nowych miejscówek i wykorzystać przy wojnach, zamiast tych śmiesznych mapek z garnizonami. Dla mnie kozak.
0 x
- Yasuo
- Posty: 1517
- Rejestracja: 20 lip 2017, o 20:57
- Wiek postaci: 28
- Ranga: Kosho
- Widoczny ekwipunek: Link do widocznych przedmiotów znajduje się na samej górze KP
- Link do KP: viewtopic.php?p=55892#p55892
- GG/Discord: .iwaru
- Multikonta: Tenshi
Re: Mapy
Generalnie pomysł rzeka, ale sam myślałem kiedyś o tym. Dodatkowo można to odpowiednio oskryptować.
Najprostszy przykład: https://www.w3schools.com/html/html_images_imagemap.asp
Mogę to zrobić. No i przy tworzeniu samych map też mogę pomóc. Nie wiem na ile czas pozwoli, ale to byłoby genialne.
Jestem na tak...
Najprostszy przykład: https://www.w3schools.com/html/html_images_imagemap.asp
Mogę to zrobić. No i przy tworzeniu samych map też mogę pomóc. Nie wiem na ile czas pozwoli, ale to byłoby genialne.
Jestem na tak...
0 x
- Mowa
"Myśli"
Prowadzone Misje: -
Wzór Misji:
Wzór Nowej Lokacji:
"Myśli"
Prowadzone Misje: -
Wzór Misji:
[/list][/fieldset]
[/quote][/code]
- Shiyasu
- Postać porzucona
- Posty: 119
- Rejestracja: 20 lut 2020, o 14:03
- Wiek postaci: 17
- Krótki wygląd: White Rabbit
- Widoczny ekwipunek: Czerwony płaszcz z kapturem, wakizashi przy pasie.
- Link do KP: http://shinobiwar.pl/viewtopic.php?f=33&t=8072
- GG/Discord: 12377440
- Lokalizacja: tuż obok
- Harisham
- Martwa postać
- Posty: 797
- Rejestracja: 17 sty 2020, o 01:23
- Link do KP: http://shinobiwar.pl/viewtopic.php?p=130785#p130785
- Multikonta: Harikido, Prosiaczek
Re: Mapy
Pomysł byłby dobry, ale tylko i wyłącznie pod warunkiem, że wprowadzimy zakaz tworzenia nowych tematów, co jest nierealne. W momencie gdy wszystko musiałoby być opisane na mapie, gracze musieliby utracić możliwość tworzenia własnych tematów np wiosek, czy jakichś polanek i lasów. Jeśli bowiem mapa będzie już skończona i ktoś będzie chciał umieścić w naszym świecie coś nowego, to musiałby jakoś to też umieścić na mapie, co byłoby niemożliwe bez konsultacji z twórcą mapy oraz modem/adminem fabularnym (a ci obecnie mają już dużo roboty).
Ponadto w momencie gdy stworzy się już mocno szczegółową mapę, rodzi się pytanie kiedy przestać? Czy tworzyć plany miast i osad? Wtedy może powstać problem np z tworzeniem domów graczy, ponieważ każdy budynek będzie musiał być uwzględniony na planie osady. Ponadto nasz świat ma to do siebie, że okazyjnie i powolutku od czasu do czasu się zmienia. W momencie, gdyby np zniszczono dany klan i musiał on wyemigrować gdzieś indziej już jako szczep, to nagle znów musimy wnosić poprawki na mapę. Jeśli dana osada zostanie zniszczona, to znów aktualizacja mapy. W ten sposób praktycznie co event trzeba będzie mapę zmieniać znacząco, nie wspominając już o pomniejszych zmianach przynajmniej ran na parę tygodni.
Podsumowując, to w mojej opinii taka mapa to zbyt dużo pracy w porównaniu do zysków. Byłby to projekt, który nieustannie trzeba by aktualizować i to robić to z sensem, a już obecnie często tworzą się problemy odnośnie tego, co jest w naszym świecie dozwolone i istnieje, a co nie. Łatwo się mówi, że byłoby to fajne i pomocne, ale ilość włożonej w to pracy jest niewspółmierna do korzyści.
Ponadto w momencie gdy stworzy się już mocno szczegółową mapę, rodzi się pytanie kiedy przestać? Czy tworzyć plany miast i osad? Wtedy może powstać problem np z tworzeniem domów graczy, ponieważ każdy budynek będzie musiał być uwzględniony na planie osady. Ponadto nasz świat ma to do siebie, że okazyjnie i powolutku od czasu do czasu się zmienia. W momencie, gdyby np zniszczono dany klan i musiał on wyemigrować gdzieś indziej już jako szczep, to nagle znów musimy wnosić poprawki na mapę. Jeśli dana osada zostanie zniszczona, to znów aktualizacja mapy. W ten sposób praktycznie co event trzeba będzie mapę zmieniać znacząco, nie wspominając już o pomniejszych zmianach przynajmniej ran na parę tygodni.
Podsumowując, to w mojej opinii taka mapa to zbyt dużo pracy w porównaniu do zysków. Byłby to projekt, który nieustannie trzeba by aktualizować i to robić to z sensem, a już obecnie często tworzą się problemy odnośnie tego, co jest w naszym świecie dozwolone i istnieje, a co nie. Łatwo się mówi, że byłoby to fajne i pomocne, ale ilość włożonej w to pracy jest niewspółmierna do korzyści.
0 x
5 linijek i do przodu. To moje nindo. Dobre, nie?
W związku z licznymi problemami:
Mianownik: Harisham
Dopełniacz: Harishama
Celownik: Harishamowi
Biernik: Harishama
Narzędnik: Harishamem
Miejscownik: o Harishamie
Wołacz: Harishamie
W związku z licznymi problemami:
Mianownik: Harisham
Dopełniacz: Harishama
Celownik: Harishamowi
Biernik: Harishama
Narzędnik: Harishamem
Miejscownik: o Harishamie
Wołacz: Harishamie
- Uzumaki Hibana
- Gracz nieobecny
- Posty: 1068
- Rejestracja: 8 lip 2018, o 18:36
- Wiek postaci: 26
- Ranga: Wyrzutek C
- Krótki wygląd: Wysoka, czerwonowłosa, złotooka kobieta, z dużą blizną na twarzy.
Ubranie czarne z czerwonymi elementami. - Widoczny ekwipunek: Kabura na prawym udzie. Torba przy pasie. Dwa miecze przy biodrach.
- Link do KP: viewtopic.php?f=33&t=5993&p=92024#p92024
- GG/Discord: 66265515
Re: Mapy
Przykro mi to mówić - a mówię to jako miłośniczka map - ale jestem na: NIE.
Oczywiście, nie mówię, że obecne mapy są idealne. Najbardziej razi mnie brak skali i budowy terenu, ale robienie szczegółowych planów to przesada.
Byłabym natomiast za tym, aby nanieść morfologię terenu i strefy klimatyczne. Machnijmy Midori na zielono, pustynie na żółto, a obok Yinzin wklejmy wieloryba. To by dodało klimatu naszym mapkom
W pozostałych kwestiach zgadzam się z Harishamem, dokładne plany nie zostawiałyby miejsca wyobraźni.
Moim zdaniem, wystarczy, że przerobimy obecną mapę na podobieństwo zdjęcia satelitarnego i będzie super ; )
Oczywiście, nie mówię, że obecne mapy są idealne. Najbardziej razi mnie brak skali i budowy terenu, ale robienie szczegółowych planów to przesada.
Byłabym natomiast za tym, aby nanieść morfologię terenu i strefy klimatyczne. Machnijmy Midori na zielono, pustynie na żółto, a obok Yinzin wklejmy wieloryba. To by dodało klimatu naszym mapkom

W pozostałych kwestiach zgadzam się z Harishamem, dokładne plany nie zostawiałyby miejsca wyobraźni.
Moim zdaniem, wystarczy, że przerobimy obecną mapę na podobieństwo zdjęcia satelitarnego i będzie super ; )
0 x

Prowadzone misje: "Złota Amaterasu" - D; "Wojna i pokój" - C Towarzysz: Onna

- Yamanaka Inoshi
- Postać porzucona
- Posty: 3431
- Rejestracja: 12 lut 2018, o 22:35
- Wiek postaci: 18
- Ranga: Dōkō
- Krótki wygląd: - Akcent Karmazynowych szczytów - Francuski
- Blond włosy długością do ramion
- Zielone oczy - w stylu Yamanaka
- Wzrost 161
- Łuskowaty kombinezon
- Widoczne bandaże na dłoniach. - Widoczny ekwipunek: Stalowe elementy pancerza, maska
Duży miecz na plecach
Plecak
Kabura z prawej strony na udzie. - Link do KP: http://shinobiwar.pl/viewtopic.php?f=32&t=4957
- GG/Discord: Tario#3987/64789656
- Multikonta: Hoshigaki Maname
- Aktualna postać: Jun
- Lokalizacja: Soso
- Yasuo
- Posty: 1517
- Rejestracja: 20 lip 2017, o 20:57
- Wiek postaci: 28
- Ranga: Kosho
- Widoczny ekwipunek: Link do widocznych przedmiotów znajduje się na samej górze KP
- Link do KP: viewtopic.php?p=55892#p55892
- GG/Discord: .iwaru
- Multikonta: Tenshi
Re: Mapy
A ja nie zgadzam się z przedmówcami. Z jednego prostego powodu. Moim zdaniem stworzone mapy nie byłyby w żaden sposób wiążące. Możnaby je podlinkować gdzieś w jakimś temacie i kto będzie chciał, to się będzie do nich stosował. A kto nie, to nie. Jeśli twórca danej mapy będzie chciał dodać nową lokację, to doda. Jeśli nie to nie doda. Jeśli jakieś miasto zostanie zniszczone, to twórca mapy może je usunąć, ale nie musi. To jak z avatarami. Niby każdy z nas może sobie wstawić obojętnie jakiego avka, ale tak na prawdę opis wyglądu w KP jest wiążący. Jeśli na avatarze postać gracza ma zielone oczy, a w KP opisane są niebieskie, to postać ma oczy niebieskie i żaden avatar tego nie zmieni. Gdyby tak spojrzeć na ten temat, to nawet nie musimy dyskutować o tym w "Zmianach". Równie dobrze moglibyśmy od razu zacząć realizować ten projekt w "Offtopie".
0 x
- Mowa
"Myśli"
Prowadzone Misje: -
Wzór Misji:
Wzór Nowej Lokacji:
"Myśli"
Prowadzone Misje: -
Wzór Misji:
[/list][/fieldset]
[/quote][/code]
Re: Mapy
Chodziło mi raczej o stworzenie map, które posiadałyby takie "core" lokacje, które raczej nie ulegają zmianom. Tj. większe miasta, pasma górskie, rzeki, duże lasy. Można stworzyć sytuację, gdzie mały lasek znajduje się, albo jest częścią czegoś. Rzeczy takie duże miejscowości, główne trakty itp. nie znikają z mapy ot tak.
Z drugiej strony, mam program na tyle dobry i szczwany, że wszystkie zmiany w mapie, mógłbym wykonywać na bieżąco. To nie stanowi większego problemu.
Z drugiej strony, mam program na tyle dobry i szczwany, że wszystkie zmiany w mapie, mógłbym wykonywać na bieżąco. To nie stanowi większego problemu.
0 x
- Harisham
- Martwa postać
- Posty: 797
- Rejestracja: 17 sty 2020, o 01:23
- Link do KP: http://shinobiwar.pl/viewtopic.php?p=130785#p130785
- Multikonta: Harikido, Prosiaczek
Re: Mapy
Jeśli ma być robiona mapa, do której nie trzeba się stosować, to w gruncie rzeczy robimy mapę, która jest niekanoniczna ergo jest fanfikiem. Fanfików można robić do woli, ale nie powinny one należeć do obowiązującej mechaniki.
Samo polepszenie map natomiast wprowadzenie mapy fizycznej faktycznie niekoniecznie zaszkodzi, jednak wciąż wypadałoby, aby osoba, która będzie to robić znała się trochę na geografii. To nie jest tak, że jeśli ten świat ma się trzymać kupy, to można sobie góry i rzeki poustawiać losowo, zależnie od widzimisię. No chyba, że po prostu stwierdzimy, że olewamy jakiekolwiek sensowne światotwórstwo, ale odnoszę wrażenie, że obecnie administracja idzie w innym kierunku.
To, natomiast, że ktoś może łatwo i szybko wprowadzać zmiany nie jest szczególnie istotne. Samo rysowanie mapy nie jest aż tak dużym problemem. Problemem jest to, czy hipotetyczna lokacja z tematu "Polana z grzybami" jest daleko od "Wioski drwali", czy raczej znajduje się obok "Strumienia w górach". Takie rzeczy powinny być ustalane przez administrację, ponieważ w momencie gdy da się swobodę graczom nagle okaże się, że bardziej popularne prowincje są wypełnione wioskami bez żadnego sensu (położenie miejscowości względem siebie jest bardzo istotne, jeśli chcemy jakkolwiek zająć się demografią naszego świata), natomiast inne mniej popularne prowincje składają się jedynie z głównej osady i paru okolicznych polanek.
Samo polepszenie map natomiast wprowadzenie mapy fizycznej faktycznie niekoniecznie zaszkodzi, jednak wciąż wypadałoby, aby osoba, która będzie to robić znała się trochę na geografii. To nie jest tak, że jeśli ten świat ma się trzymać kupy, to można sobie góry i rzeki poustawiać losowo, zależnie od widzimisię. No chyba, że po prostu stwierdzimy, że olewamy jakiekolwiek sensowne światotwórstwo, ale odnoszę wrażenie, że obecnie administracja idzie w innym kierunku.
To, natomiast, że ktoś może łatwo i szybko wprowadzać zmiany nie jest szczególnie istotne. Samo rysowanie mapy nie jest aż tak dużym problemem. Problemem jest to, czy hipotetyczna lokacja z tematu "Polana z grzybami" jest daleko od "Wioski drwali", czy raczej znajduje się obok "Strumienia w górach". Takie rzeczy powinny być ustalane przez administrację, ponieważ w momencie gdy da się swobodę graczom nagle okaże się, że bardziej popularne prowincje są wypełnione wioskami bez żadnego sensu (położenie miejscowości względem siebie jest bardzo istotne, jeśli chcemy jakkolwiek zająć się demografią naszego świata), natomiast inne mniej popularne prowincje składają się jedynie z głównej osady i paru okolicznych polanek.
0 x
5 linijek i do przodu. To moje nindo. Dobre, nie?
W związku z licznymi problemami:
Mianownik: Harisham
Dopełniacz: Harishama
Celownik: Harishamowi
Biernik: Harishama
Narzędnik: Harishamem
Miejscownik: o Harishamie
Wołacz: Harishamie
W związku z licznymi problemami:
Mianownik: Harisham
Dopełniacz: Harishama
Celownik: Harishamowi
Biernik: Harishama
Narzędnik: Harishamem
Miejscownik: o Harishamie
Wołacz: Harishamie
- Uzumaki Hibana
- Gracz nieobecny
- Posty: 1068
- Rejestracja: 8 lip 2018, o 18:36
- Wiek postaci: 26
- Ranga: Wyrzutek C
- Krótki wygląd: Wysoka, czerwonowłosa, złotooka kobieta, z dużą blizną na twarzy.
Ubranie czarne z czerwonymi elementami. - Widoczny ekwipunek: Kabura na prawym udzie. Torba przy pasie. Dwa miecze przy biodrach.
- Link do KP: viewtopic.php?f=33&t=5993&p=92024#p92024
- GG/Discord: 66265515
Re: Mapy
Jeśli chcemy utrzymać geograficzny realizm, służę pomocą.
Jednak, nie upierałabym się przy tym mocno, ponieważ Administracja wzorowała się na twórczości Kishimoto, a on geografem nie był: "O machnę se tutaj pustynie, ot tak, bo chcem".
Pozory można zachować, ale już teraz widać, że na pewne rzeczy trzeba będzie przymknąć oko (albo zmieniać opisy prowincji, żeby pasowały do swojego położenia)
Jednak, nie upierałabym się przy tym mocno, ponieważ Administracja wzorowała się na twórczości Kishimoto, a on geografem nie był: "O machnę se tutaj pustynie, ot tak, bo chcem".
Pozory można zachować, ale już teraz widać, że na pewne rzeczy trzeba będzie przymknąć oko (albo zmieniać opisy prowincji, żeby pasowały do swojego położenia)

0 x

Prowadzone misje: "Złota Amaterasu" - D; "Wojna i pokój" - C Towarzysz: Onna

- Moderator Techniczny
- Moderator
- Posty: 801
- Rejestracja: 7 maja 2020, o 00:34
- Wiek postaci: 100
- Ranga: Spellcaster/Effect
- GG/Discord: Wolfig#2761
- Multikonta: Mujin, Jinpachi
- Aktualna postać: Mujin, Jinpachi
Re: Mapy
Według mnie to szukanie na siłę sposobu, żeby oddelegować wyobraźnię graczy i możliwość tworzenia świata przedstawionego gdzie indziej. Mapy są celowo minimalistyczne po to, żeby każdy mógł dokładać swoje cegiełki do dynamicznego i ciągle rozwijającego się uniwersum. Piszesz, że "nie budują one klimatu oraz nie oddają dokładnego położenia wszystkich lokacji opisanych na grze". Zgadzam się. Klimat budowany jest przez opisy, które znajdują się w dziale każdej prowincji. Klimat budowany jest przez lokacje tworzone przez użyszkodników. Klimat powinien być budowany słowem i wyobraźnią, a nie mapą. Dlatego, choć zgadzam się, że przykład, który zaprezentowałeś, jest bardzo ładny, to jakkolwiek nie pasuje on do naszego forum. Nakłada zbyt wiele ograniczeń na naszych uzdolnionych graczy, którzy świetnie sobie radzą z tworzeniem SW.
Jestem na nie.
Jestem na nie.
0 x
-
- Support
- Posty: 2059
- Rejestracja: 9 cze 2015, o 22:55
Re: Mapy
Jeden gracz dostał pozwolenie na stworzenie mapy do jednej prowincji (która nie miała ani jednego wątku czy napisanego w nim postu od momentu powstania forum). Efektem była właśnie ta próba
-> http://shinobiwar.pl/viewtopic.php?f=169&t=5988
Mapa musiała odpowiednio wcześniej zostać zatwierdzona wraz z opisanymi co ważniejszymi lokacjami bądź ciekawszymi wątkami. Wszystko pięknie i ładnie, nikt nie miał większych problemów z tym rozkładem albowiem nie ingerował w fabularne wątki, które do tej pory powstały dlatego miał swobodę w tworzeniu spójnej lokacji.
Nie licząc wyczerpujących się chęci, które widać w braku uzupełnienia opisów pozamiejskich ten jeden "projekt" zajął astronomiczną ilość czasu, a wszystko było to możliwe tylko i wyłącznie dlatego, że wątek świecił pustkami a więc nie było potrzeby analizy pozostałych wątków przy określeniu ich zgodności z powstającą mapą i lokacjami. Punktem wyjściowym wskazanego wcześniej projektu było najpierw stworzenie mapy zaś potem dobrze (lub mniej) poprowadzonych opisów wątków, które zgadzały się z przygotowaną mapą.
A teraz do już istniejących lokacji miała powstać by mapa, która musiałaby uwzględnić już istniejące wątki i ich opisy aby nowo powstały twór był z nimi zgodny. Do tego w takim przypadku ilość pracy nie tylko się podwaja ale ze względu na użytkowość takich map ilość prowadzonych rozmów i prób określenia co i jak dla jednego miasta/lokacji będzie dość długi. Potem stworzenie takiej mapy to kolejny punkt.
Nie licząc kwestii ilości pracy i jej problematyki pojawia się kolejny punkt jakim jest wymuszenie na graczach używanie ograniczonego zbioru lokacji. Przedstawienie świata to jedno ale nie jest sądzę aby było potrzebne tworzenie map niczym z RPG gdzie każde pomieszczenie musi zostać rozrysowane bo bez tego ani rusz.
I proszę nie łączyć klimatu z narysowaną mapą. Narysowana mapa nie sprawia, że coś jest od razu bardziej klimatyczne, staje się bardziej statyczne. Przez wprowadzanie zbyt dużych ram wszystko staje się spłaszczone. Nie licząc kwestii że gdyby powstały mapy powinny mieć oznaczone przybliżone punkty i linie jak jest to u nas aktualnie. Nie mamy tutaj satelity, która robiłaby zdjęcia naszych miast.
Nikt nie zabroni narysowanie mapy do lokacji którą tworzysz skoro uznasz to za dobre dopełnienie i poprawę klimatu.
Poprawki map to materiał na jeszcze inną większą rozprawkę gdzie odejście Twoje i twojego programu uniemożliwiałoby ich wprowadzenie co doprowadziłoby do nieścisłości a więc tym samym jeszcze większego rozgardiaszu.
Tyle w temacie jestem na nie.
-> http://shinobiwar.pl/viewtopic.php?f=169&t=5988
Mapa musiała odpowiednio wcześniej zostać zatwierdzona wraz z opisanymi co ważniejszymi lokacjami bądź ciekawszymi wątkami. Wszystko pięknie i ładnie, nikt nie miał większych problemów z tym rozkładem albowiem nie ingerował w fabularne wątki, które do tej pory powstały dlatego miał swobodę w tworzeniu spójnej lokacji.
Nie licząc wyczerpujących się chęci, które widać w braku uzupełnienia opisów pozamiejskich ten jeden "projekt" zajął astronomiczną ilość czasu, a wszystko było to możliwe tylko i wyłącznie dlatego, że wątek świecił pustkami a więc nie było potrzeby analizy pozostałych wątków przy określeniu ich zgodności z powstającą mapą i lokacjami. Punktem wyjściowym wskazanego wcześniej projektu było najpierw stworzenie mapy zaś potem dobrze (lub mniej) poprowadzonych opisów wątków, które zgadzały się z przygotowaną mapą.
A teraz do już istniejących lokacji miała powstać by mapa, która musiałaby uwzględnić już istniejące wątki i ich opisy aby nowo powstały twór był z nimi zgodny. Do tego w takim przypadku ilość pracy nie tylko się podwaja ale ze względu na użytkowość takich map ilość prowadzonych rozmów i prób określenia co i jak dla jednego miasta/lokacji będzie dość długi. Potem stworzenie takiej mapy to kolejny punkt.
Nie licząc kwestii ilości pracy i jej problematyki pojawia się kolejny punkt jakim jest wymuszenie na graczach używanie ograniczonego zbioru lokacji. Przedstawienie świata to jedno ale nie jest sądzę aby było potrzebne tworzenie map niczym z RPG gdzie każde pomieszczenie musi zostać rozrysowane bo bez tego ani rusz.
I proszę nie łączyć klimatu z narysowaną mapą. Narysowana mapa nie sprawia, że coś jest od razu bardziej klimatyczne, staje się bardziej statyczne. Przez wprowadzanie zbyt dużych ram wszystko staje się spłaszczone. Nie licząc kwestii że gdyby powstały mapy powinny mieć oznaczone przybliżone punkty i linie jak jest to u nas aktualnie. Nie mamy tutaj satelity, która robiłaby zdjęcia naszych miast.
Nikt nie zabroni narysowanie mapy do lokacji którą tworzysz skoro uznasz to za dobre dopełnienie i poprawę klimatu.
Poprawki map to materiał na jeszcze inną większą rozprawkę gdzie odejście Twoje i twojego programu uniemożliwiałoby ich wprowadzenie co doprowadziłoby do nieścisłości a więc tym samym jeszcze większego rozgardiaszu.
Tyle w temacie jestem na nie.
0 x
- Tsukune
- Posty: 2773
- Rejestracja: 24 maja 2015, o 23:14
- Wiek postaci: 30
- Krótki wygląd: Czarne lub szarawe włosy, brudnoczerwony kolor oczu. "Szeroki" uśmiech. Wystające dwa kiełki. Na szyi materiałowa opaska z krzyżem i trumną. Zabandażowane lewe przedramię, pod którym znajduje się tatuaż 2 głowego węża
- Widoczny ekwipunek: Futerał na plecach, wachlarz w pokrowcu przyczepiony do paska, rękawica łańcuchowa na lewej ręce, dziwna rękawica na prawej ręce, pasek z biczem, laska
- Link do KP: viewtopic.php?f=33&t=803&p=4864#p4864
Re: Mapy
To może zamiast uwzględniać wszystkie opisy itp itd po prostu na danej mapie zaznaczyć gdzie są dokładniej góry, górki, trawa, lasy i tyle by wystarczyło. Przynajmniej tak na "oko" można by dokładniej ustalić co mogłoby znaleźć się w danej lokacji bo patrząc na tą "mapę" http://shinobiwar.pl/viewtopic.php?f=99&t=6#p21 wygląda jakby wszystko było płaskie...tak wiem że to zwykłe czepianie się itp itd ale można by po prostu zaznaczyć te wspomniane miejsca jak właśnie główne punkty charakterystyczne jakie były na start. Gdzie są góry, jakieś wyższe wzniesienia, jeziorka itp itd. Wydaje się to "niewiele" ale takie coś mogłoby w pewnym sensie pomóc graczom tworzyć bardziej pasujące do danego obszaru klimatyczne miejscówki.
Jednak mi to tam rybka czy to się pojawi czy też nie. Zaproponowałem coś co w pewnym sensie "łączy" pomysł tworzenia mapek z osobami które są temu niechętne. Dzięki takiemu rozwiązaniu "powiedzmy" wilk syty i owca cała. Z jednej strony taka mapa bardziej ukaże wygląd terenu danej prowincji z drugiej nie będzie trzeba zaznaczać tych miejsc jakie stworzyli gracze. Zostaną naniesione jedynie najważniejsze punkty [które powstały na samym początku forum] i tyle.
No ale jak mówiłem. Mnie to ni chłodzi ni grzeje.
Edit: możnaby też przy okazji "grubszą" kreską zaznaczyć np: Prowincje należące do Karmazynowych szczytów, To do Samotnych Wydm...po prostu by wzrokowo można było też poniekąd dostrzec że prowincja X,Y,Z należą do tego miejsca. Oczywiście nie musi być napisane że dane oznaczenie to Karmazynowe Szczyty. Po prostu wzięcie w koło tych 3 prowincji z K.S. da wizualnie pogląd że te miejsca są jako jeden powiedzmy "kraj"
Jednak mi to tam rybka czy to się pojawi czy też nie. Zaproponowałem coś co w pewnym sensie "łączy" pomysł tworzenia mapek z osobami które są temu niechętne. Dzięki takiemu rozwiązaniu "powiedzmy" wilk syty i owca cała. Z jednej strony taka mapa bardziej ukaże wygląd terenu danej prowincji z drugiej nie będzie trzeba zaznaczać tych miejsc jakie stworzyli gracze. Zostaną naniesione jedynie najważniejsze punkty [które powstały na samym początku forum] i tyle.
No ale jak mówiłem. Mnie to ni chłodzi ni grzeje.
Edit: możnaby też przy okazji "grubszą" kreską zaznaczyć np: Prowincje należące do Karmazynowych szczytów, To do Samotnych Wydm...po prostu by wzrokowo można było też poniekąd dostrzec że prowincja X,Y,Z należą do tego miejsca. Oczywiście nie musi być napisane że dane oznaczenie to Karmazynowe Szczyty. Po prostu wzięcie w koło tych 3 prowincji z K.S. da wizualnie pogląd że te miejsca są jako jeden powiedzmy "kraj"
0 x
-
- Support
- Posty: 2059
- Rejestracja: 9 cze 2015, o 22:55
Re: Mapy
Brak nowych propozycji przez tak długi okres czasu + wątpliwości większości dlatego do odrzuconych.
0 x
Użytkownicy przeglądający to forum: Obecnie na forum nie ma żadnego zarejestrowanego użytkownika i 4 gości