Poniżej zebrane propozycje technik, którym należy się przyjrzeć przy zwiększaniu zakresu możliwości:
- Nazwa
- Kyakubu Satsu
- Pieczęci
- Tygrys -> Baran
- Zasięg
- 25 metrów
- Koszt
- E: 24% | D: 18% | C: 15% | B: 12% | A: 9% | S: 6% | S+: 3%
- Dodatkowe
- Brak dodatkowych wymagań
- Opis Jutsu pochodzące w Genjutsu z szuflady "krępującej przeciwnika". Złożenie dwóch pieczęci, a następnie wysłanie odpowiedniej ilości niebieskiej energii do oponenta skutkować będzie iluzją, która wciąga naszą ofiarę pod ziemię. Dokładniej to zapadają się jej nogi w piach! Coś na kształt ruchomych piasków, lecz nie jesteśmy w stanie z tego wyjść za pomocą zwykłej siły fizycznej i innych naturalnych sztuczek. Technika wydająca się ciężka do pokonania ale stopień zaawansowanie nie jest wymagający, więc niestety wyjście z niej jest równie proste jak złapanie.
- Nazwa
- Kuroichi
- Pieczęci
- Smok -> Królik -> Małpka ->Wąż | Sharingan - Brak pieczęci
- Zasięg
- 20 metrów
- Koszt
- E: 36% | D: 28% | C: 20% | B: 16% | A: 12% | S: 8% | S+: 4% (na turę)
- Dodatkowe
- Sharingan - można złapać za pomocą wzroku
- Opis Chyba najlepsza technika dostępna na tej randze. Bowiem dzięki niej możemy stworzyć u przeciwnika w głowie naszą iluzję, swego rodzaju klona. Jest dokładnym odzwierciedleniem naszego wyglądu, a także może wykonywać wszelakiego rodzaju gesty, mówić i się ruszać. Niestety w przypadku próby walki tym klonem technika zostaje rozproszona. Jednak to nie jest wszystko, gdyż samo stworzenie klona jest słabym wyjściem czyż nie? Otóż, po wykreowaniu Genjutsu nasza postać jest niewidoczna. Możemy zajść przeciwnika od tyłu, z boku czy po prostu wyprowadzić niespodziewany atak. Zaraz po takowym ruchu Kuroichi rozpada się na węże. Dzieje się tak w każdym wyjściu z techniki. Możemy również użyć tego na większej grupie.
- Nazwa
- Kurama Himo Baindo
- Pieczęci
- Baran
- Zasięg
- 15 metrów
- Koszt
- E: 36% | D: 28% | C: 20% | B: 16% | A: 12% | S: 8% | S+: 4%
- Dodatkowe
- Brak dodatkowych wymagań
- Opis Specyficzne jutsu, które jednak pozwala unieruchomić przeciwnika i ułatwia nam tym samym wyeliminowanie go. Po uruchomieniu jutsu, wokół oponenta (bądź oponentów) pojawiają się ogromne pnącza czegoś w rodzaju groszku, które po chwili atakują i ściśle obwiązują przeciwnika, uniemożliwiając mu ruch. W międzyczasie, użytkownik techniki rozpływa się dosłownie w powietrzu, znikając całkowicie by pojawić się zaraz w jednym z strąków mając pełne pole do popisu jak zabić swojego przeciwnika.
- Nazwa
- Jigyaku no Jutsu
- Pieczęci
- Brak
- Zasięg
- Bezpośredni
- Koszt
- E: 36% | D: 28% | C: 20% | B: 16% | A: 12% | S: 8% | S+: 4% (1/2 na turę)
- Dodatkowe
- Użytkownik musi trzymać głowę rozproszonego celu
- Opis Jutsu używane głównie przez śledczych i szpiegów, aktywowana poprzez dotknięcie głowy. Użytkownik przesyła wtedy prosto do mózgu celu własną chakrę, zaczynając manipulować umysłem oponenta. Jeżeli jest to wykonywane odpowiednio zręcznie i subtelnie, użytkownik jest w stanie zmusić cel techniki do udzielenia mu odpowiedzi na każde pytanie, jakiekolwiek tylko zada manipulujący.
- Nazwa
- Magen: Jubaku Satsu
- Pieczęci
- Pies → Wąż → Małpa → Wół → Tygrys
- Zasięg
- 20 metrów
- Koszt
- E: 36% | D: 28% | C: 20% | B: 16% | A: 12% | S: 8% | S+: 4%
- Dodatkowe
- Brak dodatkowych wymagań
- Opis Technika stosowana do eliminowania pojedynczych celów. Efektem techniki jest iluzja jak to użytkownik po prostu na oczach ofiary rozpływa się w powietrzu, a następnie cel zostaje opleciony przez gałęzie drzewa, które nagle wyrosło tuż za interesującym użytkownika osobnikiem. Podczas, gdy przeciwnik próbuje wydostać się z pętającej go rośliny, z korony (bądź pnia, zależy jak wysoka jest iluzja drzewa) wysuwa się użytkownik, mogąc zadać ostateczne uderzenie.
- Nazwa
- Nehan Shōja no Jutsu
- Pieczęci
- Tygrys | Brak
- Zasięg
- Promień od używającego - 100 metrów | Bezpośredni
- Koszt
- E: 36% | D: 28% | C: 20% | B: 16% | A: 12% | S: 8% | S+: 4%
- Dodatkowe
- Brak dodatkowych wymagań
- Opis Technika powodująca uśpienie większej ilości osób. Dzięki jej użyciu można spowodować uśpienie nawet stadionu wypełnionego po brzegi ludźmi. Warunkiem jest spojrzenie na cząstkę iluzji - w tym wypadku opadających białych piór - które powodują uśpienie przeciwnika. Aby wyjść z genjutsu wystarczy użyć techniki Kai co sprawia, że wpadnięcie w genjutsu jest równie proste co z niej wyjście. Jednak istnieje również druga odmiana tej techniki. Bezpośredni kontakt. Dotknięcie ofiary, a także utrzymanie z nią kontaktu przez około 4-5 (dwie tury) sekund powoduje natychmiastowe zaśnięcie, oczywiście w tym czasie robimy się coraz bardziej senni. A więc by uchronić się przez bezpośrednim atakiem tego Jutsu trzeba zorientować się przez okres dwóch tur, że coś jest nie tak.
1. Obecnie genjutsu nie spełnia swojej funkcji, gdyż gracz i tak ma świadomość, że wpada w działanie iluzji. To, że genjutsu tworzy iluzję jest więc iluzją samą w sobie.
2. Technik iluzji jest stanowczo za mało, jak na chęć oszukania innego gracza. Zbyt łatwo jest się ich nauczyć. (innym rozwiązaniem jest poszerzenie kanonu?)
3. Łatwiej mi uwierzyć w przekształcenie iluzji, a więc czegoś niematerialnego, niżeli w Raiton: Rairyū no Tatsumaki elektrycznego (materialnego) smoka na jakąś inną zwierzynę.
W opisach technik można podać zakres możliwych zmian albo pozostawić sytuację do analizy MG. Jeśli uzna on, że coś jest przesadzone, zawsze można cofnąć.
Tak jak wspomniał Yasuo, niektóre z tych zmian nie byłyby tylko zmianami fabularnymi, ale też mniej lub bardziej wpływały na świadomość/znajomość technik i ich granic. Dzięki temu genjutsu chociaż trochę zbliży się do tożsamości, jaką powinno mieć.
A dlaczego nie robić tego przez WT? Z prostego powodu. Samuraje odcinają głowy a katonowcy bawią się ogniem. Genuserzy zaś oszukują iluzją. To powinien zagwarantować już kanon, ponieważ na tym opiera się cała dziedzina. Samuraje nie walczą kijem, a katonowcy nie mają zimnych ogni. Każdy zasługuje na jakąś oryginalność, dlatego genuserzy nie powinni zaprzątać sobie głowy modyfikacją kanonu, tylko tworzeniem czegoś oryginalnego, nieznanego nikomu.
Idąc za głosami Avarice'a i Defrevina, wydaje mi się że wprowadzenie tego będzie udanym wstępem do reworku.
