Ayatsuri i ich Hitokugutsu: Hotetsu

Kiku

Ayatsuri i ich Hitokugutsu: Hotetsu

Post autor: Kiku »

PROBLEM
Jestem w Ayatsuri i są za słabi.

ROZWIĄZANIE
Zbuffować Ayatsuri.

DODATKOWE UWAGI
Żartowałam. kappa

A teraz na poważnie.

PROBLEM
Nazwa
Hitokugutsu: Hotetsu
Pieczęci
Brak
Zasięg
Ciało
Koszt
C: 20% | B: 16% | A: 12% | S: 8% | S+: 4%
Dodatkowe
Iryojutsu B, medyk zdolny wykonywać przeszczepy
Opis Technika znana jedynie zaawansowanym marionetkarzom. Jest to specjalny zabieg, którego poprawne przeprowadzenie skutkuje wszczepieniem elementów mechanicznych w organizmy żywe, a przekładając na język bardziej zrozumiały - instalowanie w ciele części kukiełek. Ulepszeniu mogą ulec tylko kończyny kuglarza. Zabieg posiada szereg wymogów, w tym zaawansowanej wiedzy medycznej, jednak efekty przechodzą najśmielsze oczekiwania. Znając sekrety tej techniki możemy instalować protezy kończyn u siebie i innych ludzi zgodnie z zasadami przeszczepu. Elementy kukieł są połączone z naszym układem nerwowym, co ostatecznie skutkuje pełną kontrolą nad doczepionym elementem i zawartymi w nim mechanizmami. Jeśli lalkarz nie posiada odpowiedniego doświadczenia medycznego, to może skorzystać z pomocy lepszego użytkownika iryojutsu, który przeprowadzi zabieg zamiast niego.
Tak, tak, droga administracjo, rozmawiałam o tym z Twofacem, a wszystko zaczęło się od moich kilku pytań, bo opis techniki jest niejasny, nieprecyzyjny. Doszliśmy jednak do porozumienia w sprawie problemów, jakie gnębią ów technikę, a żeby było łatwiej, to je wypunktuje, ale najpierw wstęp.
Jak widać, jest to technika, która umożliwia... no właśnie, co? Niby instalowanie w ciele części kukiełek, ale po co w tym koszta chakry w takim razie? I dlaczego jest to techniką, skoro wymaga Ishoku, które jest... no od przeszczepów i jest wymogiem. Wychodzi na to, że Hitokugutsu: Hotetsu to technika dla techniki (sztuka dla sztuki, dla niepojętnych), sztuczne ograniczenie i nic więcej. Równie dobrze mogłoby jej nie być, ale jest, by byle medyk z Iryojutsu na A nie mógł robić tego, co robi Ayatsuri.

1. Wymogi Iryojutsu. Technika zakłada, że wymaga Iryojutsu na B. I dla mnie jest to zrozumiałe - w końcu trzeba amputować kończynę i zaleczyć ją, a później zamontować protezę. Jednak dalej jest, że wymaga jednak Ishoku, czyli techniki od przeszczepów, która jest rangi A. Zatem po co ten wymóg B, skoro wymaga jednak A? Okej, Ishoku jest do montowania, zatem do czego jest Hitokugutsu: Hotetsu? I jeżeli zamontować protezę może inny medyk, to dlaczego Ayatsuri musi posiadać tę technikę ORAZ Iryojutsu rangi B? Po co mu to Iryojutsu rangi B? To nie ma sensu.

2. Koszty chakry. Czemu one służą? Do czego się one odnoszą? Kto je płaci, skoro zabieg może zostać wykonany przez medyka?

3. Wymóg wytrzymałości. Tutaj już z Twofacem mieliśmy różne zdania. Technika wymaga wytrzymałości takiej, jak do przeszczepów. O ile w przeszczepach to rozumiem, bo do naszego ciała zostaje dołączone obce, które nie jest nasze, a które organizm musi przyjąć i utrzymać, tak z protezą jest to dla mnie niezrozumiałe. Amputacja to zabieg, który jest drastyczniejszy, niż wszczepienie oka, jednak wcale nie jest groźniejszy czy trudniejszy. Kończyny amputowano już dawno temu jeszcze na polach bitew, a później przypalano rany, by biedak się nie wykrwawił i ludzie to potrafili przeżyć, o ile nie wdało się zakażenie. Przeszczepy są do dzisiaj ryzykowne i znacznie trudniejsze do wykonania, niż zwyczajne ucięcie kończyny. Amputacja przebiega pod narkozą lub znieczuleniem (które jest możliwe chociażby poprzez specyfiki z Towarów Luksusowych), a więc jedyne obciążenie organizmu, to utrata masy (która zostaje zastąpiona w sumie protezą, a więc niekoniecznie utrata, a zaburzenie jej) i utrata krwi. Według mnie wymóg wytrzymałości powinien być mniejszy.

ROZWIĄZANIE

Rozwiązanie to zupełna zmiana tej techniki, aby odnosiła się ona nie do samego zabiegu, a do całego procesu, jakim jest tworzenie specjalnych protez bojowych i montowania ich w ciele.

Ad 1. Aby technika miała sens i rację istnienia, należy pozbyć się z niej wymogu Ishoku, a więc techniki od przeszczepów. Tym samym wymogiem Iryojutsu nie jest teraz ukryta w opisie ranga A, a podany na tacy wymóg Iryojutsu rangi B. Żeby jednak nie było tak łatwo, to zamiast Ishoku pojawiłby się jeszcze jeden wymóg - zdobycia wiedzy. Byłaby to wiedza o możliwej mechanizacji ciała w taki sposób, aby protezy były wyposażone w mechanizmy bojowe, które można uruchamiać za pomocą chakry. Byłaby to też wiedza o tym, jak taką bojową protezę zaprojektować i jak z niej korzystać, a także jak wykonać zabieg "montowania". Czyli wiedza o możliwym "przeszczepie", konstrukcji protezy i zabiegu. Byłby to wymóg misji rangi B.
TL;DR - Wymóg Iryojutsu rangi B i Misja rangi B po wiedzę o bojowych protezach.

Ad 2. Usunąć koszta chakry. Jest to zabieg, a nie technika. Właściwie nie powinno być to nawet techniką, a po prostu... możliwością lub umiejętnością, która byłaby odpowiednio opisana.

Ad 3. Zmniejszyć wymóg wytrzymałości. I teraz podnoszą się krzyki "jak to?!", "80 to nie jest dużo!", "jeszcze czego!". Już tłumaczę. Przeszczep wymaga 80 wytrzymałości za pierwszy i 120 za drugi. Polega on na tym, że w ciało wszczepione jest obce ciało, a w naszym kodzie genetycznym jest zmiana (według tematu z przeszczepami - dołącza się odcinek kodu genetycznego do naszego). Aktualnie do przeszczepów czy to nerki, czy wątroby, czy serca, pacjent musi być odpowiednio przygotowany i w odpowiedniej kondycji fizycznej. Dzisiaj, gdzie wspiera nas niesamowita technologia, specjalne leki (które są tworzone poprzez uzyskiwanie odpowiednich związków chemicznych) oraz wiedza medyczna zbierana przez tysiące lat. I to nadal jest zabieg ryzykowny, gdyż ciało może przeszczep odrzucić, a w takim przypadku jest poważne zagrożenie życia. Do tego, u nas na forum, dochodzi mieszanie w kodzie genetycznym, które już z samego brzmienia jest... poważne. Ostatnio czytałam o tym, że zmiany w kodzie DNA są jak wyrok śmierci (tutaj macie więcej o tym), a co dopiero w czasach, które da się porównać do średniowiecza.
Amputacja natomiast, to zabieg, który stosuje się od zarania dziejów. Prawdziwym jej problemem jest poziom bólu, krwotok i możliwość wdania się zakażeń. Próg bólu eliminuje narkoza lub znieczulenie - to oczywiste. Krwotok eliminuje technika Iryojutsu rangi B (a więc na poziomie wymogu) Teiryū Chishiro no Jutsu...
Nazwa
Teiryū Chishiro no Jutsu
Pieczęci
Brak
Zasięg
Bezpośredni
Koszt
C: 20% | B: 16% | A: 12% | S: 8% | S+: 4% (1/2 na turę)
Dodatkowe
Technika działa tylko na krwotokach. Wymaga znajomości Naosute no Jutsu
Opis Technika którą można zastosować zamiast Chiyute no Jutsu bądź Naosute no Jutsu, tym razem została ona wyspecjalizowana do tamowania krwotoków. Nie można tego użyć przy złamaniu, lecz jest ona niezawodna przy np. zablokowaniu krwi tryskającej z odciętej kończyny. Shinobi wytwarza z własnej chakry sporą bańkę, którą przykłada do kikutu, sprawiając że po kilku sekundach zatamowane jest każde krwawienie, a po paru minutach jest on w pełni zagojony. Niestety, przerwanie techniki sprawia że trzeba ją zacząć od początku.
Zaś ostatni problem rozwiązują odpowiednie warunki i sprzęt medyczny. Dodatkowo wytrzymałość jest statystyką, która u Ayatsurich z czasem traci sens zupełnie, gdyż osoba decydująca się na protezy bojowe dojdzie do momentu, w którym umechaniczni całe swoje ciało. A wtedy za co odpowiada wytrzymałość? Jedynie za chakrę.

Zatem według mnie wymóg ten powinien wynosić STAŁE 60 wytrzymałości. Aby nie było za mało, ale nie za dużo. Dodatkowo dodałabym o warunkach przeprowadzania zabiegu - muszą być odpowiednie, najlepiej szpitalne. Takie umechanicznienie ciała i tak byłoby sprawdzane przez administrację zapewne, więc jeżeli ktoś podjąłby się go w polowych warunkach, to admini mogliby uznać, że wdało się zakażenie i... i jest problem.
TL;DR - Wymóg wytrzymałości obniżyć do stałych 60, dopisać wzmiankę o warunkach w jakich powinien być przeprowadzany i konsekwencjach niezadbania o nie.

4. Dopisać do techniki o tym, że nie są łączone w żaden sposób nerwy z proteza, aby nie było głupoty, że ktoś odczuwa cokolwiek poprzez protezę. Zamiast tego napisać, że sterowanie protezą odbywa się za pomocą układu chakry, który zostaje z nią połączony.

5. Dodać wzmiankę o tym, że ewentualne uszkodzenia protezy i jej naprawę oraz inne szczegóły na ten temat wyjaśniane byłyby w momencie dodawania specjalnej protezy do kuźni. Tam ustalano by cenę za całą, mechanikę jej, wymiary i resztę, a naprawianie byłoby zależne od zniszczeń.

DODATKOWE UWAGI

Przepraszam Twoface'a za to, że się rozpisałam, a prosił mnie, abym tego nie robiła. Wolę wszystko wytłumaczyć za jednym razem, niż później się produkować w kilku postach. xd

Jeżeli pomysł się przyjmie, to mogę stworzyć projekt poprawionej wersji tej techniki z podaną tutaj wizją.
0 x
Awatar użytkownika
Yamanaka Inoshi
Postać porzucona
Posty: 3431
Rejestracja: 12 lut 2018, o 22:35
Wiek postaci: 18
Ranga: Dōkō
Krótki wygląd: - Akcent Karmazynowych szczytów - Francuski
- Blond włosy długością do ramion
- Zielone oczy - w stylu Yamanaka
- Wzrost 161
- Łuskowaty kombinezon
- Widoczne bandaże na dłoniach.
Widoczny ekwipunek: Stalowe elementy pancerza, maska
Duży miecz na plecach
Plecak
Kabura z prawej strony na udzie.
GG/Discord: Tario#3987/64789656
Multikonta: Hoshigaki Maname
Aktualna postać: Jun
Lokalizacja: Soso

Re: Ayatsuri i ich Hitokugutsu: Hotetsu

Post autor: Yamanaka Inoshi »

Koszty chakry są tutaj zapewne z takich samych powodów jak przy Fuinach, że można tego użyć w trakcie misji czy coś na graczu bądź npc.

Gdzie pewnie koszta chakry odnoszą się do zwyczajnie albo jakiejś pomocy chakry przy samym zabiegu.

Ogólnie to nie wiem co sądzić o tej propozycji.

W domyśle ta technika mogłaby być zastąpiona wiedzą o mechanizmach do kukieł ale wtedy mogłby je opanować każdy i np taki ja by sobie zrobił kukłe z super mechanizmami skomplikowanymi jak u ayatsuri bo mam wiedzę... W tym wypadku taką kukłe zrobi tylko ayatsuri i tylko on wie jak łączyć ludzkie z martwym kukłowym.
[ gdzie według mnie nie potrzeba by Ayatsuri miał rozwinięte iryo nawet teraz]
Bo ja sądzę, że jeśli ayatsuri będzie miał tą technikę nauczoną bez posiadania iryo[ bo no nie oszukujmy się, bez wiedzy iryo jest to tylko sucha informacja] a nauczyć się można zawsze, ale wykorzystać mechanicznie już jak spełni się wymogi... Gdzie wedlug mnie wystarczy drugi iryoninja który zostanie zwyczajnie pokierowany przez takiego człowieczka jak to zrobić i ot, wtedy masz współpracę graczy bo jeden ma jedno, drugi ma drugie.

Ogólnie wymagania wytrzymki to ciekawa sprawa. Trudno mi się tutaj odnieść do czegoś bo mam podobną zagwozdkę w związku z inną techniką.

Co do samego "czucia" protezy. Imo to trochę naciągane ale musi odpowiadać w jakimś stopniu prawdziwej ręce bo inaczej nie byłabyś w stanie wykorzystywać tej ręki do technik bo nie zgromadzisz na niej chakry już a zrobisz zwyczajne " chakra flow " na rękę i jedynie to. Nie wiem po co wrzucać obecną naukę do zabawy w przeszczepy gdzie gramy w świecie kotów ninja, gadających żab i ludzi skaczących na 10 metrów w górę i czarujących z palca więc nie wiem po co wtrącać tutaj info o o przeszczepach i mieszaniu w kodzie genetycznym, jak wygląda to w rzeczywistości.
To już akurat wasz problem jako klanu czy w to pakować się wam opłaca dawać czy nie. Poza tym, wtedy jak dla mnie to odpowiada to za wytrzymałość i odporność waszego rdzenia ;>
Ale jeśli gracz napisze odpowiednio to nie ma tego problemu. Otóż, sytuacja o której mówisz jest zwyczajnie do decyzji mg czy kogoś kto tę misję sprawdza.
I tak każda musi przejść przez kuźnię.
0 x
Awatar użytkownika
Misae
Posty: 1564
Rejestracja: 17 gru 2017, o 10:38
Wiek postaci: 28
Ranga: Akoraito
Krótki wygląd: Białowłosa, o dwukolorowych tęczówkach - lewa srebrzysto-biała, a prawa fiołkowa, ubrana w płaszcz, rękawiczki ze stalowym ochraniaczem. Na szyi kwiatowa kolia, powyżej, po prawej stronie pozioma blizna; różowe kanzashi we włosach
Widoczny ekwipunek: Torba na lewym i prawym biodrze;plecak
GG/Discord: Misae#1695

Re: Ayatsuri i ich Hitokugutsu: Hotetsu

Post autor: Misae »

Arashi mnie zabije jak nic... no ale lecimy :D
Umiejętność wykonywania przeszczepów moim zdaniem powinna być potrzebna, wszak jakby nie było jest to przeszczep. Po prostu faktycznie zmiana Iryo B na Iryo A by było wszystko jawnie i jasno


Koszty chakry powinny zostać. Tak samo jak w Ishoku:
Nazwa
Ishoku
Pieczęci
Brak
Zasięg
Bezpośredni
Koszt
B: 25% | A: 15% | S: 10% | S+: 5% (od zabiegu)
Dodatkowe
Posiadanie odpowiedniego komponentu; Wymagana wiedza o przeszczepach
Opis Technika polegająca na wszczepieniu danej osobie czyjegoś genu, albo części ciała. Dzięki temu DNA łączy się i dana osoba może, np. zapanować nad nowo wszczepionym KG, albo posiąść nowe oko, jeśli stracił stare, etc. Warto wiedzieć, że wykonanie zabiegu na sobie jest o wiele trudniejsze i niebezpieczniejsze. Dodatkowe informacje na temat przeszczepów można znaleźć w innym temacie.
Tu również może być przeszczep kończyny - czyli jak dla kuglarza np. ręki. Chakra jest zapewne dla powstrzymania krwawienia, odpowiedniego połączenia elementów i podtrzymaniem tkanek w dobrym stanie. Oba to zabiegi i oba mają koszt więc jak dla mnie powinien on zostać.
W przypadku protezy ciało obce jest sztuczną kończyną ale tak samo jak w przypadku innego organu musi się przyjąć i zostać zaakceptowane przez organizm, bo jest to dla niego dość drastyczne i niecodzienne utrudnienie. Stąd wytrzymałość = wytrzymałości do normalnego przeszczepu.
Sądzę, że dla wielu łatwiej będzie znaleźć medyka, który ma poziom A i może wykonywać przeszczepy niż Misja rangi B, która dla mnie powinna być już wyprawą skoro tak stawiasz sprawę i trudniejsza.
Poza tym subtelnie przypomnę, że również do tworzenia ludzkich kukiełek potrzebne jest Iryo A, co jakby nie było jest dla Ayatsuri ważną sprawą więc tak czy siak czy do protez czy kukiełek się przyda.
0 x
Obrazek
Awatar użytkownika
Yasuo
Posty: 1517
Rejestracja: 20 lip 2017, o 20:57
Wiek postaci: 28
Ranga: Kosho
Widoczny ekwipunek: Link do widocznych przedmiotów znajduje się na samej górze KP
GG/Discord: .iwaru
Multikonta: Tenshi

Re: Ayatsuri i ich Hitokugutsu: Hotetsu

Post autor: Yasuo »

Powiem co mniej więcej sądzę na ten temat. Po pierwsze zacznę od tego, że w obecnej formie Ayatsuri wcale nie jest słabe. Sam tym grałem (zanim mnie na evencie trzeci raz nie ubili, hehe). Nie ma potrzeby, by na siłę to buffować, więc nie będę płakał jak te buffy jednak nie przejdą.

Ale chciałbym przedstawić swój punkt widzenia na parę kwestii.

Po pierwsze, koszta chakry:
Z kosztami chakry jest tak jak tutaj ludzie mówią. Płacisz chakrę od zabiegu/przeszczepu. To niby logiczne, nieprawdaż? Jednak generalnie sprawa wygląda tak, że na forum nie ma jasno opisanego systemu regeneracji chakry. Dlatego przyjmuje się, że każda postać zaczyna misję z maksymalną jej ilością (bo np. fabularnie dzień wcześniej jadła, spała i w ogóle zregenerowała ją całą). Dlatego jak grałem Ayatsuri, to - przyznam się szczerze - nawet nie odliczałem sobie chakry jak pieczętowałem przedmioty czy kukiełki poza misjami, bo wiedziałem, że podczas misji i tak będę jej full. Oczywiście niby nie powinno się tak robić, bo zawsze można zostać zaatakowanym przez NPCetów (interwencja fabularna) czy chociażby innego gracza, ale to inna bajka. Generalnie uważam, że koszt pieczętowania ma sens, bo przecież podczas misji możemy pieczętować wiele rzeczy. Jednak koszt wykonania takiego zabiegu jak np. przeszczep takiego sensu już nie ma zbytnio. To nie jest pewnie coś co robi się w 15 minut. Fabularnie taki zabieg trwa pewnie z minimum 8 godzin. Wątpię, żeby podczas misji był na to czas. No niby jest, jeśli Mistrz Gry da jakiegoś timeskipa (jak np. możliwość spędzenia nocy w ryokanie), ale podczas standardowej misji sensu trochę nie ma. Niby można zdobyć oko Uchiha podczas misji. Zrobić przeszczep podczas tej samej misji i walczyć z innymi Uchihami dalej podczas tej samej misji. Na wyprawach byłoby to już bardziej przydatne. Reasumując, koszt za zabieg bym zostawił i generalnie nie przejmował się nim, o ile nie chcesz wykonywać zabiegów bezpośrednio na misjach.

Po drugie, wiedza medyczna:
Niby jest potrzebna wiedza medyczna, by wszczepić sobie mechaniczną kończynę. To prawda. Jednak potrzebna jest też zaawansowana wiedza medyczna by w ogóle taką kończynę stworzyć. Kończyna ta bowiem musi posiadać sztuczne tenketsu, coś na wzór mięśni, itd. itp. Po prostu musi zachowywać się jak normalna ręka, która wykonana została z drewna i dodatkowo posiada odpowiednie mechanizmy. Później trzeba połączyć jeszcze tą drewnianą kończynę z układem nerwowym pacjenta, podpiąć system chakry i tego typu sprawy.

Reasumując, już same wykonanie odpowiedniej protezy wymaga potężnej wiedzy z zakresu iryojutsu, nie mówiąc już o wykonaniu odpowiedniego zabiegu. To tak jakby powiedzmy zwykłemu mechanikowi samochodowemu kazać naprawić silnik Boeinga. Nie znam się na tym, ale pewnie te dwa silniki jednak się trochę różnią. Czyli po prostu uważam, że zwyczajny iryonin nie da rady dokonać przeszczepu "lalkowej" kończyny, chociaż oczywiście może zostać kierowany przez Ayatsuri.

Przechodząc do konkluzji. Uważam, że skoro Ayatsuri jest w stanie wykonać odpowiednią protezę (co samo w sobie jest bardzo skomplikowane), to ma wystarczająco dużą wiedzę medyczną, by także ją przeszczepić. I ktoś powie, że to nic nie zmienia. Otóż zmienia bardzo dużo. Pragnę Wam przypomnieć, że Ayatsuri posiadają odpowiednią wiedzę medyczną sami z siebie. Można to zaobserwować chociażby po aktualnej mechanice. Ayatsuri są w stanie wytwarzać bardzo mocne trucizny, nie rozwijając iryojutsu. Co prawda nie potrafią sami z siebie (czyli bez znajomości standardowego iryojutsu) leczyć rannych, ale wyspecjalizowali się w takiej medycynie, która wzmacnia ich umiejętności kuglarskie.

Dlatego uważam, że wymóg posiadania Ishoku MÓGŁBY ("mógłby" nie znaczy "powinien") zostać usunięty w ogóle, bo jest wyjątkowo sztuczny. Dlaczego Ayatsuri mogą robić wyjątkowo potężne trucizny (co samo w sobie wymaga wyjątkowo dużej wiedzy medycznej), ale do swoich potężnych technik transplantacyjnych potrzebują jednak Iryojutsu? To mija się z celem lekko, bo z jednej strony klan umożliwia graczom tworzenie trucizn bez znajomości Iryojutsu, a z drugiej strony i tak wymaga tego, by to Iryojutsu rozwijać.

Oczywiście podczas samego procesu przeszczepiania danego "cosia" pojawia się dużo krwi i w ogóle. Jeśli Ayatsuri nie zna się na iryojutsu to nic z tym nie zrobi i zabieg się nie powiedzie. Wtedy powinien być medyk, który zajmie się podtrzymaniem funkcji życiowych (do tego teoretycznie wystarczy jedynie Iryojutsu rangi B).

Podsumowując:
Nazwa
Hitokugutsu: Hotetsu
Pieczęci
Brak
Zasięg
Ciało
Koszt
C: 20% | B: 16% | A: 12% | S: 8% | S+: 4%
Dodatkowe
Wymagane: Iryojutsu B lub asystent znający Iryojutsu B
Opis Technika znana jedynie zaawansowanym marionetkarzom. Jest to specjalny zabieg, którego poprawne przeprowadzenie skutkuje wszczepieniem elementów mechanicznych w organizmy żywe, a przekładając na język bardziej zrozumiały - instalowanie w ciele części kukiełek. Ulepszeniu mogą ulec tylko kończyny kuglarza. Zabieg posiada szereg wymogów, w tym zaawansowanej wiedzy medycznej, jednak efekty przechodzą najśmielsze oczekiwania. Znając sekrety tej techniki możemy instalować protezy kończyn u siebie i innych ludzi zgodnie z zasadami przeszczepu. Elementy kukieł są połączone z naszym układem nerwowym, co ostatecznie skutkuje pełną kontrolą nad doczepionym elementem i zawartymi w nim mechanizmami. Jeśli lalkarz nie posiada odpowiedniego doświadczenia medycznego, to może skorzystać z pomocy lepszego użytkownika iryojutsu.
Nazwa
Hitokugutsu: Karada
Pieczęci
Brak
Zasięg
Ciało
Koszt
C: 35% | B: 25% | A: 15% | S: 10% | S+: 5%
Dodatkowe
Wymagane: Świeże ciało, znajomość Hitokugutsu: Hotetsu
Opis Technika znana tylko najbardziej doświadczonym marionetkarzom, uważana za największy sekret klanu Ayatsuri. Jutsu to jest właściwie specjalnym zabiegiem, którego poprawne przeprowadzenie skutkuje wszczepieniem elementów mechanicznych w świeże ciało i tym samym prowadzi do stworzenia ludzkiej kukiełki. Zachowuje ona umiejętności shinobi, z którego została stworzona (dotyczy tylko jednej dziedziny, niemożliwa do rozwinięcia) oraz posiada własne zasoby chakry. Zasoby te mogą być uzupełniane po potyczce chakrą kuglarza. Cały zabieg polega na kolejnym zastępowaniu wnętrzności ciała mechanizmami (za wyjątkiem serca). Kukła posiada rangę przyznawaną przez administrację po udanym zabiegu. Zabieg ten musi być szczegółowo opisany (minimum 60 linijek, aczkolwiek jest to absolutne minimum). Osiągając rangę S w dziedzinie klanowej, kuglarz ma możliwość przeprowadzenia na sobie zabiegu przeistoczenia się w pełnoprawną kukiełkę (z pierwotnego ciała zostają tylko serce i mózg, wymogi długości wyznacza administracja), jednak pojawia się kolejne rygorystyczne wymaganie - odpowiednia wytrzymałość organizmu (180 Wytrzymałości) albo doświadczonego medyka (Iryojutsu A) w celu sztucznego podtrzymywania funkcji życiowych podczas zastępowania ciała elementami mechanicznymi (jednoczesne spełnienie obydwu warunków podnosi szansę na poprawne wykonanie zabiegu).
Uwaga Jest to technika zakazana, możliwa wyłącznie dzięki specjalnemu zwojowi znajdującemu się w posiadaniu lidera Klanu. Do jego nauki wymagane są zasługi dla klanu i odpowiednia ranga fabularna. W przypadku Nukeinów wymagana jest misja rangi A. Szczegóły i pozwolenie na zdobycie trzeba uzgodnić z Administracją.
Tak bym to widział.
0 x
- Mowa
"Myśli"
Prowadzone Misje: -

Wzór Misji:
Wzór Nowej Lokacji:
[/list][/fieldset]
Plotki i Ciekawostki
  • Brak - brak
[/quote][/code]
Kiku

Re: Ayatsuri i ich Hitokugutsu: Hotetsu

Post autor: Kiku »

Koszta chakry:
Otóż tak, kiedy mam liczyć te koszta? Na początku zabiegu? Na koniec? Przez całe ileś godzin zabiegu mam sobie podzielić te procenty i rozłożyć? Przecież to nie jest jutsu, które używasz i jest. Ewentualnie mogłabym być za tym, że jak już muszą być te bzdurne i nikomu potrzebne koszta, to dałabym je mniejsze + podtrzymanie, tak jak jest w technikach, które TRWAJĄ. A to technika, która trochę trwa. Tak jak napisał Yasuo - dochodzi też regeneracja chakry. Rozumiem, że chakra się nie regeneruje wtedy, gdy jest w chociaż najmniejszym stopniu wykorzystywana. Jeżeli są stałe koszta tak, jak aktualnie, to płacisz za technikę na start i do czasu zakończenia zabiegu i tak wyregenerujesz chakrę. Czyli koszt jest zbędny. Jakby zmienić na podtrzymanie, to ma to chociaż sens. Mi nie chodzi tutaj o buffowanie, a o nakierowanie tej całej techniki na jakiekolwiek tory logiki, bo aktualnie jest tak bezsensowna, że ciężko to opisać.

Czucie w protezie:
Nie, nie łączymy żadnych nerwów, ani nie tworzy się sztucznych tenketsu. Nie robi się takich rzeczy. Tak samo, jak z aktualnym postępem technologicznym nie ma tak, że czujesz poprzez protezę, tak i tutaj nie byłoby. I tak, nawet jeżeli połączy się nerwy, to skąd będą odbierać sygnały? Proteza jest drewniana czy tam metalowa, a żeby w niej czuć chociaż w najmniejszym stopniu, potrzebna jest normalna tkanka. Inaczej czucie byłoby jedynie wtedy, gdy trafi się na nerw. I byłby to zwyczajnie ból. Zatem nie łączy się nerwów, a sterowanie jest za pomocą chakry, kanałów chakry, a nie samych punktów. Po co te punkty tam? Jak je umieścić? Jeżeli dałoby się tworzyć tenketsu, to dałoby się też zniszczone tenketsu zastępować nowymi. Obecną naukę podaję jako przykład i rozsądne uzasadnienie. Oczywiście, łatwiej byłoby napisać "bo chakra" i tyle, ale czy to byłby jakiś argument? Nie sądzę.

Pojęcie przeszczepu:
Jakim cudem jest to według Ciebie, Misae, przeszczep?
"Przeszczepianie narządów, transplantacja (z łac. transplantare, czyli „szczepić” , od trans „poza czymś” i plantare, „sadzić”) – przeszczepienie narządu w całości lub części, tkanki lub komórek z jednego ciała na inne (lub w obrębie jednego ciała)."
Nawet bez tej sztywnej definicji jest to oczywiste, że przeszczepem jest zamienianie obecnej tkanki, na inną. Nie przeszczepia się protezy. W ogóle jak to brzmi? xd
Protezę się montuje, bo jest to mechaniczne "urządzenie". Stosując porównanie jak Yasuo - czy lekarz przeszczepiający ręce potrafiłby zamontować ramię do robota? Mówimy tutaj o biomechanice, a nie przeszczepach. W jaki sposób niby drewno i metal mają się przyjąć? Co może zostać odrzucone skoro nie jest to organiczna tkanka? Proteza jest ciałem obcym, ale nie obcą tkanką, która może zostać odrzucona. W innym wypadku wszyscy z metalowymi śrubami w kościach mieliby bardzo, bardzo poważne problemy.

Wytrzymałość:
Amputacja jest jedynie w domyśle, bo właściwie taką protezę zapewne każdy i tak montowałby sobie dopiero wtedy, gdyby stracił swoją prawdziwą rękę. A to można obejść - najpierw ucinasz sobie rękę i leczysz ją Iryojutsu B. Tydzień później chcesz zamontować protezę. Masz zaleczony KIKUt (pozdrawiam Ocira xd) i do czego wtedy odnosi się wytrzymałość? Przecież już nie ucinasz sobie ręki (bo została ucięta wcześniej czy to przez samego siebie, czy przez przeciwnika na misji, a to przecież nie jest określone wymogami wytrzymałości). O to chodzi, że ta wytrzymałość nie ma tutaj żadnego logicznego sensu, jednak rozumiem, że jest ograniczeniem, o którym wspominał mi Twoface na PW - aby byle żółtodziób z 600 PH z transferu na start nie był w stanie od razu robić sobie takiej protezy. Dlatego też chciałabym obniżyć wytrzymałość, a nie ją usunąć.

Mechanika protezy:
Wrócę do tego tematu troszkę. O to chodzi, że aktualnie technika, o której mowa, odpowiada wyłącznie za zabieg dołączania protezy do ciała. Nie ma tam ograniczenia w tworzeniu, a przecież, tak jak pisał Yasuo, stworzenie odpowiedniej protezy, która będzie podłączona z ciałem i kanałami chakry, to też nie jest coś, co każdy mechanik czy tam kowal w swoim warsztacie byłby w stanie wykonać. Dlatego Iryojutsu rangi B rozumiem tutaj jako wiedzę medyczną niezbędną do zrozumienia jak taką protezę stworzyć.
I, jak już pisałam, nie tworzy się tenketsu, ani nie robi się sztucznych mięśni, bo wszystko działa na mechanice jak z kukiełek, jedynie zasilanej czymś zupełnie innym (bo przecież nie steruję tym linkami chakry, bo nie mam palców w tej ręce) i montowanej do żywego ciała. I również układ nerwowy nie zostaje połączony, bo nie ma to sensu, ani zastosowania.

I na koniec dodam, że mylą Wam się techniki. Ta odnosi się do tworzenia i montowania bojowych protez w ŻYWYCH organizmach. Za mechanizację trupów odpowiada zupełnie inna technika, która jest znacznie trudniejsza.

EDIT: Zapomniałam o jednej sprawie.

Trudność:
Nie, nie chodzi mi tutaj, aby technikę buffować czy nerfić, a stworzyć ją w rozsądnej, logicznej i konkretnej wersji, która nie ma błędów logicznych i jest zrozumiała. Dlatego nie obchodzi mnie fakt, że według Misae łatwiej znaleźć medyka z Iryojutsu A, niż pójść na misję rangi B po wiedzę. Technika powinna zostać tak stworzona, aby możliwe było jej wykonanie przez jednego Ayatsuri i tyle. Przecież nigdzie nie jest zapisane ograniczenie, że zabieg montowania protezy bojowej musi być wykonywany na sobie. Można to wykonywać na kimś innym i technika powinna zostać opisana tak, by zakładała wykonanie przez jednego Ayatsuri, a nie Ayatsuri i jakiś medyk.
W dodatku chciałabym zaznaczyć, że medyk nie może być NPC. Ilu mamy graczy z Iryojutsu na A? Dwóch? Zakładam, że góra dwóch. Tego jednak nie wie nikt, oprócz administracji, bo na forum panuje totalne uhide. Skąd mam wiedzieć do kogo uderzyć o pomoc w zabiegu? Przecież mogę pisać anonse na czacie i ogłoszeniach, ale czy ktoś mi odpisze, czy ktoś zdradzi, że ma Iryojutsu na A? Wątpię. Zresztą dogadanie się to kolejny problem. Według mnie wcale nie jest łatwiej znaleźć medyka z Iryojutsu na A (bo przecież gracz nie musi się zgodzić albo zwyczajnie odejdzie z forum, a wszyscy wiemy, że Iryojutsu do popularnych dziedzin nie należy, bo nie jest czysto ofensywne, a w to niemalże każdy celuje), niż wykonać misję rangi B, gdy już i tak mamy Klanówkę na B, Iryojutsu na B i z tego powodu też Kontrolę Chakry na minimum C. Zatem trochę PH już zostaje wykorzystane i misja rangi B wielkim problemem nie powinna być. A może nawet nie misja, a wyprawa. Jest mi to obojętne.
0 x
Awatar użytkownika
Yasuo
Posty: 1517
Rejestracja: 20 lip 2017, o 20:57
Wiek postaci: 28
Ranga: Kosho
Widoczny ekwipunek: Link do widocznych przedmiotów znajduje się na samej górze KP
GG/Discord: .iwaru
Multikonta: Tenshi

Re: Ayatsuri i ich Hitokugutsu: Hotetsu

Post autor: Yasuo »

Kiku, nie chodzi o to, żeby w tej kończynie było czucie czy coś w ten deseń. Tenketsu są po to, by w ogóle móc wykonywać techniki. Jeśli taka proteza nie będzie posiadała tenketsu to nie wykonasz nią rasengana chociażby, ale rasengan to mały pikuś. Zrobisz sobie sztuczną nogę i bez tenketsu nie ustoisz na wodzie, ani nie przyczepisz się do ściany. Mało tego, prawdopodobnie sztuczną ręką nie dasz rady wykonywać pieczęci. A jak przeszczepisz sobie dwie ręce to praktycznie pozbawisz się możliwości korzystania z technik klanowych. Reasumując, bez sztucznego układu chakry i sztucznych tenketsu technika ta to shit totalny i chyba tylko ktoś kto stracił rękę w walce się na to zdecyduje.

I ciągle uważam, że Ayatsuri posiadają odpowiednią wiedzę medyczną i nie potrzebują dodatkowych wymogów w postaci iryojutsu.
0 x
- Mowa
"Myśli"
Prowadzone Misje: -

Wzór Misji:
Wzór Nowej Lokacji:
[/list][/fieldset]
Plotki i Ciekawostki
  • Brak - brak
[/quote][/code]
Kiku

Re: Ayatsuri i ich Hitokugutsu: Hotetsu

Post autor: Kiku »

Wydaje mi się, że to niekoniecznie kwestia tenketsu, a po prostu układu chakry. Tenketsu to takie nasze tętnice dla chakry, a układ sam to, załóżmy, żyły. W ten sposób to rozumiem. ;p
Ayatsuri posiadają wiedzę, ale konkretnie na tematy trucizn. Nawet nie znają sposobów na tworzenie leków. Zatem to nawet nie wiedza medyczna, a może drobna cząstka umiejętności Alchemik. Tworzenie kukieł to mechanika, a ta technika jako jedyna łączy prawdziwie mechanikę i życie, zatem jest biomechaniką. To coś więcej, niż przerabianie zwykłego ciała na kukłę, bo i tak samemu się nią steruje za pomocą nici chakry. Proteza, to kontrola bez tego. Dlatego dodałabym wymóg Iryojutsu, które zresztą i tak będzie potrzebne nie do samego łączenia protezy z ciałem, co amputacji w taki sposób, by się tym nie zabić. xd

No i halo, halo! Może jakiś mod czy admin by się odezwał i nie obraziłabym się, gdyby to był TwoFace. kappa
0 x
Awatar użytkownika
Jawa
Administrator
Posty: 4223
Rejestracja: 10 mar 2015, o 23:33
Ranga: Head Admin
GG/Discord: MxPl#7094
Multikonta: Sasame | Sumi

Re: Ayatsuri i ich Hitokugutsu: Hotetsu

Post autor: Jawa »

Jak dla mnie to tak:
1. Wywalić wymaganie Ishoku - do takiego zabiegu powinna wystarczyć jedynie ta technika - zarówno do stworzenia protezy jak i jej wszczepienia czy zamontowania.
2. Które zasady z przeszczepu powinny zostać - na pewno wiedza, na pewno niewymagana obecność medyka znającego się na przeszczepach.
3. Co do wytki - przeszczep dla siebie wymaga 80 konsy i 100 wytrzymałości. 80 wytki jest potrzebne pacjentowi gdy ktoś inny mu coś przeszczepia. Moim zdaniem o wiele częstsze będą przypadki instalowania jakiejś protezy samemu sobie, niż prawdopodobieństwo że skuma się dwóch ayatsurich z tą techniką i wymaganym iryo.
Dlatego jeśli chcemy nerfić próg wytki to od poziomu 80 konsy i 100 wytki, a nie od 80 wytki. Poza tym ja tego wymogu bym nie ruszał z jednego prostego powodu. Wciąż mówimy tutaj o zabiegu modyfikacji/wymiany zdrowej kończyny wg widzimisię kuglarza czy pacjenta, a nie ubieranie w protezę kikuta sprzed dwóch lat. Jednak tutaj sprawa ma się moim zdaniem identycznie jak podczas przeszczepiania dłoni Dohito. Oczywiście, robimy zmiany w genach bla bla bla, ale to podwyższa chyba jedynie poziom trudności zabiegu dla samego medyka, nie zaś wymagany próg wytki dla pacjenta.
4. Koszt chakry - wcześniej był bez sensu, bo zabieg wg opisu można było wykonywać również przy pomocy Ishoku. Jeśli jednak tą techniką potraktujemy jako zabiegową w tym przypadku, to można uznać że podczas operacji korzystamy z chakry z miliona różnych powodów. Można to również wywalić całkowicie, naprawdę niczego to nie zmieni.

WAŻNE
4. Protezy nie mają własnego układu chakry ani żadnych połączeń nerwowych. Rozmawialiśmy wczoraj o tym na admińskiej konfie i stanęło na tym, że niedługo pojawi się sprecyzowanie kwestii, którzy wszyscy do tej pory błędnie uważali za pewnik. Normalna sztuczna ręka nie wykona nam żadnych technik, lecz może zostać wyposażona w określone mechanizmy wykorzystujące chakrę jak np. klanówkowa tarcza chakrowa. I to w zasadzie tyle. To tylko zapowiedź i wyjaśnienie kwestii którą podjął Yasuo, a nie część tego tematu.

Oto moja propozycja omawianego jutsu.
Nazwa
Hitokugutsu: Hotetsu
Pieczęci
Brak
Zasięg
Ciało
Koszt
C: 20% | B: 16% | A: 12% | S: 8% | S+: 4%
Dodatkowe
Iryojutsu B, do wykonania zabiegu potrzebna jest wiedza o przeszczepach
Opis Technika znana jedynie zaawansowanym marionetkarzom. Jest to specjalny zabieg, którego poprawne przeprowadzenie skutkuje wszczepieniem elementów mechanicznych w organizmy żywe, a przekładając na język bardziej zrozumiały - instalowanie w ciele części kukiełek. Znajomość techniki obejmuje również wiedzę na temat tworzenia zaawansowanych protez zdatnych do użycia przez ludzi. Ulepszeniu mogą ulec tylko kończyny kuglarza. Zabieg posiada szereg wymogów, w tym zaawansowanej wiedzy medycznej, jednak efekty przechodzą najśmielsze oczekiwania. Znając sekrety tej techniki możemy instalować protezy kończyn u siebie i innych ludzi (wymagania dla pacjentów zgodnie z mechaniką przeszczepów). Elementy kukieł są połączone z naszym układem nerwowym, co ostatecznie skutkuje pełną kontrolą nad doczepionym elementem i zawartymi w nim mechanizmami.
0 x
Awatar użytkownika
Yamanaka Inoshi
Postać porzucona
Posty: 3431
Rejestracja: 12 lut 2018, o 22:35
Wiek postaci: 18
Ranga: Dōkō
Krótki wygląd: - Akcent Karmazynowych szczytów - Francuski
- Blond włosy długością do ramion
- Zielone oczy - w stylu Yamanaka
- Wzrost 161
- Łuskowaty kombinezon
- Widoczne bandaże na dłoniach.
Widoczny ekwipunek: Stalowe elementy pancerza, maska
Duży miecz na plecach
Plecak
Kabura z prawej strony na udzie.
GG/Discord: Tario#3987/64789656
Multikonta: Hoshigaki Maname
Aktualna postać: Jun
Lokalizacja: Soso

Re: Ayatsuri i ich Hitokugutsu: Hotetsu

Post autor: Yamanaka Inoshi »

A dlaczego nie wykona żadnej techniki taka ręka? A to się nie kłóci aby z całym systemem zostawania lalką? Przecież gracz dalej może wykonywać wtedy WSZYSTKIE normalne techniki mimo, że np jest już tylko rdzeniem a ciało to kwestia przeskoczenia nim do kolejnego gdzie cały układ to jedynie ten rdzeń.

Inna kwestia, to skoro nie wykona żadnej techniki to jak niby ma wysuwać np skryte ostrze czy aktywować mechanizm? Przecież nie Ayatsuri nie może tego robić [ wedle rozmów jakie odbyłem na to wygląda ] Ostatnio nawet wyszło, że w protezach nie może być mechanizmów wcale, bez względu na to czy ayatsuri czy nie [ z wyjątkiem ostrza ] Chyba, że gość stanie się rzeczywiście kukłą w całości.

Poza tym, i tak cały zabieg przygotowania do techniki[jakiejkolwiek] to skumulowanie chakry -> oddanie jej w jakiś sposób. Tutaj jedynie wydłuża się nieznacznie droga bo tej jednej ręki tak jakby nie ma [ no ale można to tłumaczyć przelaniem chakry na przedmiot ]
Nie wiem, ja myślę, że nie ma co udziwniać i komplikować sprawy zbytnio.
0 x
Awatar użytkownika
Yasuo
Posty: 1517
Rejestracja: 20 lip 2017, o 20:57
Wiek postaci: 28
Ranga: Kosho
Widoczny ekwipunek: Link do widocznych przedmiotów znajduje się na samej górze KP
GG/Discord: .iwaru
Multikonta: Tenshi

Re: Ayatsuri i ich Hitokugutsu: Hotetsu

Post autor: Yasuo »

Seinaru, rozumiem, że wyszło Wam na konfie adminowej, że protezy nie posiadają żadnego układu chakry. Ok. Ale nie wydaje Ci się, że jest to mega, gruba przesada? Rozumiem, że mechanizmy i te sprawy, ok. Ale bez układu chakry w ręce Ayatsuri nawet pieczęci nie złoży, nie mówiąc już o kontrolowaniu swoich marionetek. Bez układu chakry w sztucznej nodze, Ayatsuri nie ustoi na wodzie, ani nie wejdzie po pionowej ścianie.

Reasumując, jako gracz - który oczywiście nie gra Ayatsuri - nie jestem w stanie się na to zgodzić. Zrobicie oczywiście jak zechcecie, bo to w końcu Administracja tutaj rządzi, ale ja jako gracz, nigdy nie zaakceptuję takiej decyzji. Dlaczego? Bo mówisz, że ktoś prędzej sobie przeszczepi zdrową kończynę niż kikut sprzed dwóch lat. Powiem tak. Nikt normalny tego nie zrobi raczej, bo zwyczajnie nie będzie się to opłacać. Po co mam mieć lalkowe mechanizmy w rękach, skoro mogę użyć kukiełek? Mogę pluć ogniem z kukiełki. Mogę robić tarczę kukiełką. Po co mam tracić możliwość wykonywania pierdyliarda technik, wymagających pieczęci; po co mam tracić połowę dostępnych kukiełek (na Sce jest 10 kukiełek, jeden palec = 1 kukiełka, w normalnej ręce jest 5 palców wyposażonych w układ chakry)? Tylko po to, by móc robić sobie z ręki tarczę? Bezsens. Sorry.

I mylisz się. Jest to jak najbardziej część tego tematu. Autorka zaproponowała drobny buff dla Ayatsuri, który moim zdaniem jest jak najbardziej w porządku. Ayatsuri muszą rozwijać Fuinjutsu, klanówkę, iryojutsu (obecnie), statystyki. Za dużo wymagań, żeby coś wycisnąć z tego klanu (w porównaniu chociażby do takiego Sabaku, który może rozwijać... tylko klanówkę, trochę KC i trochę statystyk i i tak będzie koksił). Dodatkowo bulą pierdyliard ryo na lalki. Lekki buff im się przyda, nie sądzicie? A Wy, droga administracjo? Niby się zgadzacie z tym co tutaj zostało powiedziane (a przynajmniej Seinaru), ale za plecami graczy wprowadzacie jeden z najgorszych i najbardziej bolesnych nerfów jaki do tej pory widziałem na forum, bo "Wam się wydaje, że tak powinno być". Oczywiście mówiąc "wprowadzacie" mam na myśli to, że teraz otwarcie o tym mówicie. Nigdzie nie było napisane, że sztuczne kończyny nie posiadają układu chakry (sam Seinaru napisał, że trzeba to doprecyzować i opisać). Co by było jakby ktoś użył tej techniki, nie wiedząc o tym, że to shit totalny (moim zdaniem) i nagle podczas walki/misji okazałoby się, że w tej ręce nie ma chakry? No ja bym się osobiście wściekł i pewnie z miejsca zrobił nową postać albo w ogóle odszedł z forum.

A jak to się ma do tematu? Ano tak, że moim skromnym zdaniem, nawet jeśli usuniecie Iryojutsu z wymagań, zrobicie coś, żeby tą technikę zbuffować, to i tak będzie praktycznie bezużyteczna. Sorka, ale sami na "adminowej konfie" wprowadziliście takiego nerfa tej techniki, że nawet najlepsze buffy jej nie uratują.

Podsumowując tego posta, powiem jeszcze tyle. Personalnie nic nie mam ani do Buki, ani do Exodii, ani do Seinara, czy do każdego innego członka administracji (i moderacji oczywiście). Nie chciałbym, żebyście odebrali ten post jako atak w Waszą stronę. Po prostu uważam, że zrobiliście coś, czego robić się nie powinno. Po pierwsze, skoro od zawsze sztuczne kończyny nie miały układu chakry, to powinniście graczy o tym poinformować. Po drugie, jeśli nie byliście pewni i dopiero na konferencji ustaliliście taką wersję, to moim zdaniem powinniście dopuścić graczy (głównie Ayatsuri) do głosu i zapytać ich co oni o tym sądzą. Ten nerf jest po prostu zbyt duży, żeby ustalać/wprowadzać go za plecami graczy. Tyle ode mnie.
0 x
- Mowa
"Myśli"
Prowadzone Misje: -

Wzór Misji:
Wzór Nowej Lokacji:
[/list][/fieldset]
Plotki i Ciekawostki
  • Brak - brak
[/quote][/code]
Kiku

Re: Ayatsuri i ich Hitokugutsu: Hotetsu

Post autor: Kiku »

Wow, czyli grać Ayatsuri pod protezy z mechanizmami, to jak grać... nie-shinobi. Po co jest technika, która nic nie daje, a jedynie zabiera? Może warto w takim razie dodać Samobójstwo no jutsu, ale nie zapomnijcie dodać wymogów. kappa

Post Yasuo w sumie podsumowuje problem, ale i tak napiszę to swoimi słowami.

1. Okej, Ishoku out, a zostaje wymóg Iryo na B.
2. Potwierdzam.
3. Co? Konsekwencja? To proteza może mnie łapać w genjutsu? Co to za brednie, aby statystyka, która odpowiada wyłącznie za obronę przed genjutsu odpowiadała tutaj za... za co? Za odporność psychiczną? A przed czym się bronię psychicznie jako Shinobi? W dodatku jako shinobi, który doskonale zna się na mechanice kukieł i protez, zna się bardzo dobrze na medycynie i spełnia wymóg wytrzymałości. To po kiego ta konsekwencja? Ta statystyka odpowiada za obronę przed genjutsu i z pewnością nie mieszałabym jej w protezy, ani nawet przeszczepy. To totalna bzdura i sztuczne, głupie ograniczenie.
Co do wytrzymałości... teraz już nie wiem, ale byłabym wciąż za tym, aby obniżyć ją. Dlaczego? Argumenty są wyżej. Obniżyłabym ją do 70-80 skoro wymóg normalnie wynosi 100.
4. Rozumiem, że to tylko zapowiedź, ale wolę wytknąć błędy zanim to będzie oficjalne i znów trzeba będzie tworzyć potężny temat z pomysłem zmiany.
Pierwsza sprawa - wykluczacie samych siebie. Piszesz o tym, że nie ma połączenia nerwowego, a w zaproponowanej przez ciebie wersji jest "Elementy kukieł są połączone z naszym układem nerwowym, co ostatecznie skutkuje pełną kontrolą nad doczepionym elementem i zawartymi w nim mechanizmami". To jak jest?
Druga sprawa - jak to żadnych technik nie wykonam przez protezę? Przypominam, że babcia Chiyo używała technik z drewnianą ręką bez najmniejszych problemów. Sasori w pełni był kukłą, ale i tak używał technik i to z tych palców, które niby nie mogą korzystać z chakry. Zresztą pozbawienie się możliwości wykonywania technik, to zupełna bzdura. Na co komukolwiek taka proteza, skoro łatwiej przeszczepić sobie rękę i to bez wymogu rozwijania dodatkowo klanówki? No właśnie, nikomu. Wykonanie tej techniki w zaproponowanej formie, to nawet dla kogoś już bez ręki nie ułatwienie, a kara.

Post Inoshiego pomijam, bo tam są jakieś niestworzone rzeczy, które nie są nigdzie zapisane, a więc nie biorę ich pod uwagę. Nie są mechaniką, a gadaniem.

PS No i mówimy tutaj nie o modyfikacji/wymiany zdrowej ręki, ani nie o ubieraniu kikuta sprzed dwóch lat. Mówimy tutaj o zabiegu niezależnie od okoliczności czy to kikut sprzed dwóch, pięciu czy dwudziestu lat, czy to amputacja z widzimisię, czy świeża utrata nogi/ręki w boju, czy na siłę wymiana kończyny na protezę u przymuszonej do tego ofiary.
0 x
Awatar użytkownika
Yamanaka Inoshi
Postać porzucona
Posty: 3431
Rejestracja: 12 lut 2018, o 22:35
Wiek postaci: 18
Ranga: Dōkō
Krótki wygląd: - Akcent Karmazynowych szczytów - Francuski
- Blond włosy długością do ramion
- Zielone oczy - w stylu Yamanaka
- Wzrost 161
- Łuskowaty kombinezon
- Widoczne bandaże na dłoniach.
Widoczny ekwipunek: Stalowe elementy pancerza, maska
Duży miecz na plecach
Plecak
Kabura z prawej strony na udzie.
GG/Discord: Tario#3987/64789656
Multikonta: Hoshigaki Maname
Aktualna postać: Jun
Lokalizacja: Soso

Re: Ayatsuri i ich Hitokugutsu: Hotetsu

Post autor: Yamanaka Inoshi »

Akurat konsekwencja nie odpowiada tylko za odporność na genjutsu. Ta statystyka odpowiada też za takie rzeczy jak odporność na ból [ tak bo wytrzymałość sprawia, że jest się tylko twardszym ] A co za tym idzie jak wiele jesteś w stanie znieść i to zignorować i walczyć dalej.

Podam ci przykład.

ucieli ci rękę ->
- Jashin nie zareaguje bo on nie czuje bólu, stąd u niego konsekwencja działa nieco inaczej.
- Gość mający X konsekwencji będzie w stanie działać dalej, gorzej ale będzie.
- Gość mający X+X więcej konsekwencji mimo ran będzie działać bez problemów.
- Gość nie mający konsy zwyczajnie złapie się za ranę mimowolnie i zwyczajnie nie ma tu problemu na darmowe dobicie przez przeciwnika, może nie zdążyć. Dużo zależy od samego MG no ale wiadomo... Już pomijam kwestie, że z bólu możesz zwyczajnie stracić przytomność jeśli mg tak zdecyduje. A przy tej statystyce sytuacja jest nieco inna bo daje ci podstawę by tego nie zrobić no ale z jakiegoś powodu mało kto o tym pamięta.
Popieram
No cóż, pomijaj ale fakty są takie, że jeszcze 2 dni temu Tensa usunął sobie nowo stworzoną postać bo go " uświadomiono " właśnie przez czerwonych, że nie może grać na protezy bo nie doda do nich mechanizmów. Nawet miotacza żywiołów. Te rzeczy są niedoprecyzowane na tyle, że wszystko " co ktoś " czerwony " powiedział " jest argumentem.

Edit
Vel - Koryguje, nie ktoś a Buka mówił, że nie puści, tyle.
0 x
Kiku

Re: Ayatsuri i ich Hitokugutsu: Hotetsu

Post autor: Kiku »

Konsekwencja odpowiada wyłącznie za odporność na genjutsu. Jeżeli powiedziano ci inaczej, to cię okłamano. Statystyki definiuje jeden temat (o ten) i nie ma tam nic na temat odporności na ból. Gadać sobie można, ale dopóki nie jest to wprowadzone jako mechanika, to nie działa i nie należy się tym przejmować.
Z tego co widziałam konsekwencja w innym ujęciu znajduje się w Juugo. Rozumiem, że to na potrzeby specyfiki klanu i szału związanego z chakrą natury. Na ogół konsekwencja to TYLKO I WYŁĄCZNIE odporność na genjutsu.

Słucham? Nie ukrywam w tym momencie już, że mój plan na postać również zakłada build na protezy. Chcę wymienić wszystkie kończyny na bojowe protezy. I mam teraz zmienić zupełnie zamysł na postać lub ją usunąć, bo Admini jedno gadają, a mechanika mówi o drugim? Technika mówi jasno - do własnego ciała wszczepia się cześci kukły. Kukły mogą mieć mechanizmy, miotacze żywiołów i inne bajerki, zatem nie korzystając nawet z wysokich zasobów inteligencji można wydedukować, że proteza może mieć mechanizmy. Koniec i kropka. Jak jest inaczej, to ma być to zapisane w mechanice, a nie na ślinę. Co to za bzdura, aby forum mówiło o jednym, a admini o drugim? I jak ma gracz wiedzieć co jest prawdą na forum? Nie przyjmuję tego argumentu, że coś może być inaczej, niż jest zapisane na forum. Jak ktoś mówi, że jest inaczej, to niech to wprowadzi, a nie tworzy problemy, że gracze muszą usuwać postacie, które świeżo stworzyli. Jestem zbulwersowana i nie ukrywam tego.
0 x
Awatar użytkownika
Yasuo
Posty: 1517
Rejestracja: 20 lip 2017, o 20:57
Wiek postaci: 28
Ranga: Kosho
Widoczny ekwipunek: Link do widocznych przedmiotów znajduje się na samej górze KP
GG/Discord: .iwaru
Multikonta: Tenshi

Re: Ayatsuri i ich Hitokugutsu: Hotetsu

Post autor: Yasuo »

Zgadzam się z Kiku w 100%. Konsekwencja odpowiada tylko i wyłącznie za odporność na genjutsu (+ Juugo). Zmniejsza ból płynący z technik iluzji, osłabiając pewnie tą iluzję. Kiedyś był tam tekst o zwiększonej odporności na ból i że postać nie wygada się podczas tortur i tego typu rzeczy, ale widocznie z tego zrezygnowano, skoro opis tej statystyki jest inny. Odporność na ból to tylko i wyłącznie wytrzymałość. Reasumując, konsekwencja powinna zniknąć z tematu o przeszczepach i tego typu rzeczy, bo obecnie to się kupy nie trzyma, ale mniejsza o to, bo to nie o tym jest ten temat (chociaż po części tak).

I chciałbym dodać jeszcze coś odnośnie tych sztucznych kończyn. Jasne, że można pozwolić graczom składać pieczęci ze sztuczną ręką, bo tak na prawdę nie wiemy jak te pieczęci działają i w ogóle po co są, za wyjątkiem tego, że pokazano je w anime/mandze. Jednak to i tak nie rozwiązałoby dwóch podstawowych problemów:
a) Brak możliwości chodzenia po wodzie/cieczy czy pionowych ścianach. To jest naprawdę duże utrudnienie. Sam gram samurajem i nie mam ninjutsu na randze E i naprawdę przyznam, że bardzo często mi brakuje tej możliwości.
b) Brak możliwości kontroli kukiełek przeszczepioną ręką. Potencjał bojowy takiego Ayatsuri: -50%. Ktoś na randze S może kontrolować 10 kukiełek. Jak sobie rękę przeszczepi, to tylko 5. Jak drugą rękę, to 0. To już mega duży problem.
To jest to o czym mówię. Rozumiem Tensiaka doskonale. Pewnie sam bym tak zrobił.
Tego przyznaję się, że nie zauważyłem, ale z tego co kojarzę, ten fragment jest też w obecnej wersji techniki. Nawiasem mówiąc, słyszałem, że na forum istnieje ukryty wątek, w którym wypowiadają się administratorzy i moderatorzy i zwyczajny gracz nie ma do niego dostępu. Wątek ten nazywa się "Beta". Wiesz co to oznacza? Nasze kochane Shinobi War ciągle jest w fazie beta testów kappa Drobne wpadki mogą się jeszcze pojawić ;).
0 x
- Mowa
"Myśli"
Prowadzone Misje: -

Wzór Misji:
Wzór Nowej Lokacji:
[/list][/fieldset]
Plotki i Ciekawostki
  • Brak - brak
[/quote][/code]
Chise

Re: Ayatsuri i ich Hitokugutsu: Hotetsu

Post autor: Chise »

Zgadzam się z Kiku. Odporność na ból to nie konsekwencja (nie wiem skąd ten śmieszny pomysł, skoro w opisach wytrzymałości jest bardzo wyraźnie opisane "Wytrzymałość odpowiada za kondycję fizyczną i możliwości przyjmowania obrażeń. Wysoka Wytrzymałość pozwala walczyć w stanie w którym normalny człowiek zwijałby się na ziemi z bólu."). Konsekwencja za to ma w opisie "Konsekwencja zmniejsza również ból będący częścią danej iluzji." i nie ma to nic wspólnego z przeszczepami i protezami. Bezsensowny wymóg jest we własnych przeszczepach.
I tak samo jestem zdezorientowana coraz bardziej w zakresie protez. Brak czakry? Mechanizmów? To wychodzi kompletnie bez sensu. Cokolwiek czerwoni wymyslili na tej swojej sławetnej konfie powinni to przemyśleć jeszcze z parę razy.
0 x
Zablokowany

Wróć do „Wprowadzone”

Użytkownicy przeglądający to forum: Obecnie na forum nie ma żadnego zarejestrowanego użytkownika i 3 gości