#1 - transfery postaci
#1 - transfery postaci
Problem
Sprawa ma się następująco - w chwili obecnej brakuje dowolności rozwoju przy wykonaniu transferu, a drugim, ważniejszym powodem jest fakt, że zamierzam przedstawić inny pomysł awansowania postaci oparty na punktach historii - a niestety obecnie transfer ich nie daje, tylko daje sztywne wartości atrybutów oraz dziedzin/kc.
Rozwiązanie
Rozwiązanie jest proste - zamiast przydzielać jak obecnie różne wartości - dać postaci X punktów historii i już on to sobie rozłoży w jaki sposób mu wygodniej. Za górny pułap jaki można otrzymać z transferu dałbym.. 1000 punktów historii (mniej więcej tyle mi wychodzi po zsumowaniu KC C, dziedziny C, dziedziny B, 100 punktów atrybutów). I w sumie tyle.
Zaraz się jednak pojawią głosy (pozdrawiam Yoshi), że ale jak to, przecież ktoś da sobie dziedzinę na S i będzie niszczył świat. No tak, problem jest jednak taki, że dziedzina rangi S to koszt 810 punktów historii. Co z tego, że ktoś da dziedzinę S, jak jego kontrola będzie marna i jedna technika zdj rangi zje mu 50% chakry? Jak pójdzie 1 genjutsu, to zabraknie mu pewnego atrybutu, by każdy bez problemu sobie z j tych iluzji nie wychodził. Jak pójdzie w dziedzinę fizyczną, to zabraknie mu atrybutów by cokolwiek znaczyć w walce - i tak przykłady można mnożyć, takie rozwiązanie rozwoju jest zdecydowanie nieopłacalne, a i tak każdy jak leci nie osiągnie przy transferze tego pułapu punktowego.
Myślę jednak dwojako i zapobiegawczo - w razie gdyby tak powyższa część przeszkadzała, to zawsze można transfer podzielić. Iść X punktów historii na rozwój dziedzin oraz X punktów historii na rozwój atrybutów. Jest to trochę wymuszanie rozwoju, no ale to tylko wyjście awaryjne, gdyby powyższe nie pasowało.
Jest jeszcze jedna kwestia co do transferów, a mianowicie liczba technik, która obecnie jest ograniczona. Proponuję to usunąć i dać możliwość przypisania sobie technik jakie nas interesują (jeśli tylko mamy rozwiniętą dziedzinę, spełniamy wymagania na technikę i nie należy ona do technik zakazanych). Nie widzę bowiem powodu, dla którego miałoby tak nie być - techniki i tak są darmowe. Lepiej puścić gracza by budował fabułę i robił misję, niż dać mu mało technik i przez X czasu obserwować jak wchodzi tylko na forum, rzuca trening i wychodzi, bo przecież musi poprawić swój arsenał technik.
@edit: Proponowałbym też przy transferach wypełniać licznik misji w taki sposób, by otrzymana ilość PH z nich wynikała (+ może to też być wyznacznik ile ryo postaci przyznać, ale to już niekoniecznie).
Dodatkowe uwagi
To właściwie tyle, pozdrawiam i idę pisać awanse. >.>
Sprawa ma się następująco - w chwili obecnej brakuje dowolności rozwoju przy wykonaniu transferu, a drugim, ważniejszym powodem jest fakt, że zamierzam przedstawić inny pomysł awansowania postaci oparty na punktach historii - a niestety obecnie transfer ich nie daje, tylko daje sztywne wartości atrybutów oraz dziedzin/kc.
Rozwiązanie
Rozwiązanie jest proste - zamiast przydzielać jak obecnie różne wartości - dać postaci X punktów historii i już on to sobie rozłoży w jaki sposób mu wygodniej. Za górny pułap jaki można otrzymać z transferu dałbym.. 1000 punktów historii (mniej więcej tyle mi wychodzi po zsumowaniu KC C, dziedziny C, dziedziny B, 100 punktów atrybutów). I w sumie tyle.
Zaraz się jednak pojawią głosy (pozdrawiam Yoshi), że ale jak to, przecież ktoś da sobie dziedzinę na S i będzie niszczył świat. No tak, problem jest jednak taki, że dziedzina rangi S to koszt 810 punktów historii. Co z tego, że ktoś da dziedzinę S, jak jego kontrola będzie marna i jedna technika zdj rangi zje mu 50% chakry? Jak pójdzie 1 genjutsu, to zabraknie mu pewnego atrybutu, by każdy bez problemu sobie z j tych iluzji nie wychodził. Jak pójdzie w dziedzinę fizyczną, to zabraknie mu atrybutów by cokolwiek znaczyć w walce - i tak przykłady można mnożyć, takie rozwiązanie rozwoju jest zdecydowanie nieopłacalne, a i tak każdy jak leci nie osiągnie przy transferze tego pułapu punktowego.
Myślę jednak dwojako i zapobiegawczo - w razie gdyby tak powyższa część przeszkadzała, to zawsze można transfer podzielić. Iść X punktów historii na rozwój dziedzin oraz X punktów historii na rozwój atrybutów. Jest to trochę wymuszanie rozwoju, no ale to tylko wyjście awaryjne, gdyby powyższe nie pasowało.
Jest jeszcze jedna kwestia co do transferów, a mianowicie liczba technik, która obecnie jest ograniczona. Proponuję to usunąć i dać możliwość przypisania sobie technik jakie nas interesują (jeśli tylko mamy rozwiniętą dziedzinę, spełniamy wymagania na technikę i nie należy ona do technik zakazanych). Nie widzę bowiem powodu, dla którego miałoby tak nie być - techniki i tak są darmowe. Lepiej puścić gracza by budował fabułę i robił misję, niż dać mu mało technik i przez X czasu obserwować jak wchodzi tylko na forum, rzuca trening i wychodzi, bo przecież musi poprawić swój arsenał technik.
@edit: Proponowałbym też przy transferach wypełniać licznik misji w taki sposób, by otrzymana ilość PH z nich wynikała (+ może to też być wyznacznik ile ryo postaci przyznać, ale to już niekoniecznie).
Dodatkowe uwagi
To właściwie tyle, pozdrawiam i idę pisać awanse. >.>
0 x
Re: #1 - transfery postaci
W sumie to za, tylko większość graczy którzy kp mają z transferów mają wszystko według obecnego systemu. A jeśli oba Twoje tematy wejdą, to czeka ich sporo liczenia, ile to PH dostali na start.
0 x
Re: #1 - transfery postaci
Bez poświęceń nie ma zmian na lepsze. Wyliczenie PH z dziedzin i kc, to kilka sekund pracy. Jeśli chodzi o atrybuty, to max pięć minut - liczyć najniższym kosztem. Gdyby ktoś rozwinął ponad najniższy koszt, to te 1-50 liczyć jako te z 70 startowych, a resztę kosztem 50+ jako te z transferu. Proste i szybkie, a unikniemy takich problemów jak.. chuunin który nie spełnia wymagań na chuunina. :-P
0 x
Re: #1 - transfery postaci
No i dobra... Co to wszystko zmieni? Będziesz mógł dać sobie lekko inaczej dziedziny czy staty? Bo raczej wielkich modyfikacji nie zrobisz sobie aktualnie. A transfer postaci to nie ma być EPICKI START, tylko jakiś bonus po prostu na start... Chcesz zmienić coś co jest jedynie małym aspektem gry, bo i tak z czasem kreujesz postać tak jak chcesz. Dla mnie jest to bezsensowne, zmiana by mi nie przeszkadzała, jednak jest to jakby to nazwać... Zmiana koloru z zielonego na zielony.
0 x
- Jawa
- Administrator
- Posty: 4223
- Rejestracja: 10 mar 2015, o 23:33
- Ranga: Head Admin
- GG/Discord: MxPl#7094
- Multikonta: Sasame | Sumi
Re: #1 - transfery postaci
Soh, owszem, planujemy totalną zmianę w transferach, chcemy też, by wszystko było oceniane tak samo, gdyż do tej transfery były oceniane zbyt różnorodnie. Jeżeli jednak chodzi dokładnie o punkty historii... Spójrz na to z tej strony, masz ich tysiąc, jednakże zauważ, że dziedziny nie są wcale takie tanie. Mając otwarte 4 dziedziny płacisz już o 20 więcej za następne. Mając powyżej 50 PA chciałabym zauważyć, że koszt 1PA kosztuje 6PH. Więc moim zdaniem powinny być odpowiednie standardy: Dziedzin, PA, Wykonanych misji. Co do transferów które zostały ocenione, to nie wiem jak to będzie wyglądało, gdyż sam zauważ ile byłoby z tym roboty. Ponadto, jeżeli tak się upieracie, to będzie można pomyśleć nad wymianą: Dziedzina=30 PH. Czy coś takiego. To jest pomysł do zrealizowania, ale nie w takowej formie.
0 x
Re: #1 - transfery postaci
Musisz przeczytać temat z moim drugim pomysłem, wtedy dokładnie zrozumiesz o co chodzi i po co taka zmiana.
Tu nie będzie jakiś różnic.
Wziąłem obecny max za transfer i dziedziny/atrybuty/kc zamieniłem na ich koszt PH i wyszło 1000~ stąd podane tutaj 1000ph, przy nowych transferach stracić mogą tylko te osoby, które za bardzo postanowią pójść w jeden atrybut, ale to nie będzie jakaś wielka różnica. Tak więc praktycznie wszystko będzie takie samo, z tym, że to teraz gracz będzie sobie ustalał co chce rozwinąć za zdobyte na postaci doświadczenie (raczej doświadczenie za transfer) i tyle. + czytaj pomysł z awansami!:-P
Tu nie będzie jakiś różnic.
Wziąłem obecny max za transfer i dziedziny/atrybuty/kc zamieniłem na ich koszt PH i wyszło 1000~ stąd podane tutaj 1000ph, przy nowych transferach stracić mogą tylko te osoby, które za bardzo postanowią pójść w jeden atrybut, ale to nie będzie jakaś wielka różnica. Tak więc praktycznie wszystko będzie takie samo, z tym, że to teraz gracz będzie sobie ustalał co chce rozwinąć za zdobyte na postaci doświadczenie (raczej doświadczenie za transfer) i tyle. + czytaj pomysł z awansami!:-P
0 x
Re: #1 - transfery postaci
Troszku nie jestem w temacie, bo ja nie transferowy - jakąż to krzywdę w rozwoju postaci robi graczom transfer, dając im ów KC na C, dziedziny na C, dziedziny na B i 100 PA? Czy to na prawdę mało i nie daje możliwości sobie postaci rozplanować? Skoro jest to ekwiwalent 1000 PH czyli 10 misji rangi A - to proszę mi wytknąć, gdzie tu "Transferowcy" są pokrzywdzeni, skoro są do przodu dalej, niż którykolwiek z "KP'ciaży" będzie w ciągu najbliższych 6 miesięcy.
To naprawdę nie jest duża "kara" musieć sobie rozdać coś tak, jak Admini zasugerowali - jak się nie podoba, zaczynać było od początku i sobie wszystko zbierać jak ziarnko do ziarnka.
POZA tym:
to co się tutaj odbywa, to nie transfery, bowiem w obecnym systemie tzw. transferową postacią można sobie grać na forum bazowym i tutaj - więc co to za transfer? Dla mnie to jedynie pokazanie, że się gdzieś czymś grało i za to ma się bonus na start, przy zachowaniu 2 postaci: bazowej i transferowej.
Tutaj pytanie - czemu nie można "transferować" postaci z np. Bleach'a? Skoro idzie o pokazanie, że ktoś grac umie :P? Pytanie niby głupie, ale pod rozwagę.
I jeszcze jedno: Bez urazy, ale to brzmi z lekka jak kompromitacja administracji - jak to transfery nie były oceniane tak samo, tj. według jednolitych kryteriów. Już samo przyznanie się do tego brzmi delikatnie mówiąc nie poważnie i proszę się o to nie obrażać, ale tak to wygląda - bo w przeciwiestwie do propozycji Soh'a to jest prowadziwy problem, który jednak nie powinien wypłynąć do ogółu, ale być przez osoby odpowiedzialne rozwiązany we własnym gronie.
To naprawdę nie jest duża "kara" musieć sobie rozdać coś tak, jak Admini zasugerowali - jak się nie podoba, zaczynać było od początku i sobie wszystko zbierać jak ziarnko do ziarnka.
POZA tym:
to co się tutaj odbywa, to nie transfery, bowiem w obecnym systemie tzw. transferową postacią można sobie grać na forum bazowym i tutaj - więc co to za transfer? Dla mnie to jedynie pokazanie, że się gdzieś czymś grało i za to ma się bonus na start, przy zachowaniu 2 postaci: bazowej i transferowej.
Tutaj pytanie - czemu nie można "transferować" postaci z np. Bleach'a? Skoro idzie o pokazanie, że ktoś grac umie :P? Pytanie niby głupie, ale pod rozwagę.
I jeszcze jedno: Bez urazy, ale to brzmi z lekka jak kompromitacja administracji - jak to transfery nie były oceniane tak samo, tj. według jednolitych kryteriów. Już samo przyznanie się do tego brzmi delikatnie mówiąc nie poważnie i proszę się o to nie obrażać, ale tak to wygląda - bo w przeciwiestwie do propozycji Soh'a to jest prowadziwy problem, który jednak nie powinien wypłynąć do ogółu, ale być przez osoby odpowiedzialne rozwiązany we własnym gronie.
0 x
Re: #1 - transfery postaci
Chodzi Asagi tutaj przede wszystkim o to, że są u nas gracze na prawdę z różnych for, dlatego też są oni oceniani różnie względem siebie, ale oczywiście nie ponad miarę pułapu jakiego tutaj ustaliliśmy na początku. Najsilniejszymi postaciami były postacie administracji, reszta była dostosowywana do tego poziomu. Ja np. dalej do tej pory jeśli sprawdzam, to oceniam względem bonusów rozdanych już w sprawdzonych transferach. Rozbieżności mogą jedynie wynikać z tego, że każdy z członków składu jest inny, ma nie co innego doświadczenia i stąd może wynikać czasem różnica w raz większej liczbie punktów, raz w innej dziedzinie, ale nie przesadzajmy już z takimi okresleniami.
Poza tym zastanawiam się co raz poważniej nad odejściem od transferów. Już nie raz zdarzyło się, że osoby, które nas opuściły, ponownie z tego korzystały, a wiadomo, zależy nam na nowych graczach, ale nie uważam, że powinniśmy tak tolerancyjnie podchodzić do ich niezdecydowania.
Poza tym zastanawiam się co raz poważniej nad odejściem od transferów. Już nie raz zdarzyło się, że osoby, które nas opuściły, ponownie z tego korzystały, a wiadomo, zależy nam na nowych graczach, ale nie uważam, że powinniśmy tak tolerancyjnie podchodzić do ich niezdecydowania.
0 x
Jeśli masz ważną sprawę, pytanie lub potrzebujesz pomocy związanej z funkcjonowaniem forum, proszę wyślij do mnie prywatną wiadomość. Z chęcią zapoznam się ze sprawą i rozwieje wszelkie wątpliwości.
Re: #1 - transfery postaci
Można to łatwo ukrócić, by na jedną przerzucaną postać przysługiwał tylko jeden transfer. To nie jest problem akurat. Asagi, pomysł ten jest wymogiem do wprowadzenia pomysłu z rangami postaci. Bo w chwili obecnej postać transferowa by miała 0 PH i weź tu ją awansuj. Transfery starałem się tu rozpisać w miarę przyjemnie dla graczy i by nie były zbyt trudne do oceny, a przy okazji by były kompatybilne z awansami.
Chyba, że pomysł awansów nie przejdzie, to nie trzeba~
Ps. Można też zrobić tak, że to co da administracja zamienić na wydane ph i tyle, ale w sumie subiektywnie uważam, że mała zmiana co do transferów by się przydała.
Chyba, że pomysł awansów nie przejdzie, to nie trzeba~
Ps. Można też zrobić tak, że to co da administracja zamienić na wydane ph i tyle, ale w sumie subiektywnie uważam, że mała zmiana co do transferów by się przydała.
0 x
Re: #1 - transfery postaci
Problemem się robi kiedy jakiś użytkownik gra na większej liczbie for i może sobie wybierać z transferowanych kont. A uwierz mi, tacy też są tutaj ludzie..
0 x
Jeśli masz ważną sprawę, pytanie lub potrzebujesz pomocy związanej z funkcjonowaniem forum, proszę wyślij do mnie prywatną wiadomość. Z chęcią zapoznam się ze sprawą i rozwieje wszelkie wątpliwości.
Re: #1 - transfery postaci
Def, coś takiego jak transfer od początku do końca powinno być oceniane tylko przez 1 osobę która ma władze absolutną bo wtedy kryteria są jednolite i nie ma opcji dyskutowania - podoba się bierzesz, nie podoba się - post/dwa negoocjacji i albo ok, albo na drzewo.
Ewentualnie, przez 3 oceniających na raz w sensie ostateczna ocena jest uśredniona - nie byłoby niejasności.
Soh, co do awansów - przeliczenie postaci transferowej, na postać nie transferową nie powinno stanowić najmniejszego problemu. Skoro ktoś ma tego chuunin'a, to raczej musi wymagania na niego spełniać. Wyrobienie jounina to tylko kwestia czasu, zwłaszcza że bazowe atrybutów punkty (czyli te z transferu takowoż jak dla mnie), się wliczają do wymagań, więc gdzie problem?
Ewentualnie, przez 3 oceniających na raz w sensie ostateczna ocena jest uśredniona - nie byłoby niejasności.
Soh, co do awansów - przeliczenie postaci transferowej, na postać nie transferową nie powinno stanowić najmniejszego problemu. Skoro ktoś ma tego chuunin'a, to raczej musi wymagania na niego spełniać. Wyrobienie jounina to tylko kwestia czasu, zwłaszcza że bazowe atrybutów punkty (czyli te z transferu takowoż jak dla mnie), się wliczają do wymagań, więc gdzie problem?
0 x
Re: #1 - transfery postaci
Nie stanowi, ale jak powiedziałem - subiektywnie uważam, że ogólny system transferów warto edytować. Choćby dla takich rzeczy, by nie biegał chuunin, który nie spełnia wymogów na swoją rangę. By licznik misji postaci z transferu (czyli postaci z jakimś już doświadczeniem) nie był wyzerowany. Dzięki mojemu rozwiązaniu postać będzie pełna, czyli pozbawiona dziwnych luk, czy niedomówień, a przy okazji w sposób płynny wpasuje się w nowy system awansowania (powtarzając ponownie - jeśli on przejdzie, bo obecnie nie widać nim zainteresowania ze strony graczy, czy też administracji).
0 x
Użytkownicy przeglądający to forum: Obecnie na forum nie ma żadnego zarejestrowanego użytkownika i 3 gości