Uniwersalizm

Yamiyo

Re: Uniwersalizm

Post autor: Yamiyo »

A ja powrócę do wątku Nauczyciela. Nie wiem czy ktoś to odnotował, ale postawiłem dość konkretne pytanie: Co z nauką dziedzin Bukijutsu i Taijutsu? Nie rozwijają się one jak normalne dziedziny tylko poprzez rozwój statystyk. Proponuję więc umożliwić posiadaczom tego UN obniżenie kosztów statystyk ucznia na określonych zasadach:
Wiem, że te zasady są strasznie rozbudowane, ale to tylko propozycja.
0 x
Kazaru

Re: Uniwersalizm

Post autor: Kazaru »

Co do uniwersalizmu uważam, że to aż tak słabe nie jest. Zanim ktoś dojdzie do poziomu z UN zazwyczaj ma już dużo statystyk i te punkty robią się cholernie drogie. Wtedy 15 PA już nie jest takie słabe.

Ja bym może proponował kompletnie przekwalifikować tą UN, zmienić nazwę, a w efekcie niech ona daje 20-25 PA do rozdzielenia dowolnego.

Aż tak wielka różnica to nie jest, a zawsze buff.

Z nauczycielem już bym nie kombinował, wydaje mi się że podwójne PH za posty + 25% tańsze dziedziny dla ucznia to już wystarczająca opcja. Może jedynie dla zachęty dodałbym, że nauczyciel przez szlifowanie swoich umiejętności i wykładanie wszystkiego uczniom też ma łatwiej w nauce o jakieś 10% chociaż, żeby go dzieciaki tak szybko nie dogoniły ^^
0 x
Masaru Yoshida

Re: Uniwersalizm

Post autor: Masaru Yoshida »

Ja mogę iść po tą umke, a moje staty nie są tak kolorowe xD Wytrzymałość w ogóle u mnie jeszcze jest po cenie 3PH za sztukę, więc no wiesz :v Pomysł żeby dać do dowolnego wydania jest okej i jest fabularny ładnie. Bo trenujesz i jak trenujesz dziedzinę w której masz talent to nauczysz się więcej z takiej na przykład szybkości.
0 x
Yamiyo

Re: Uniwersalizm

Post autor: Yamiyo »

A ja jestem przeciwny dowolnemu rozdaniu. Uniwersalizm to umiejętność dla wojowników, więc powinna wzmacniać cechy fizyczne. No chyba, że mowa o dowolnym rozdaniu w szybkość, wytrzymałość i siłę. Wtedy może byłoby to ok. O żadnym rozdawaniu punktów w konsekwencję czy psychikę nie może być mowy, a nad percepcją można by pomyśleć.

A co do Nauczyciela. Ja jednak jestem za swoim pomysłem (chociaż można go lepiej opisać).
0 x
Kazaru

Re: Uniwersalizm

Post autor: Kazaru »

No, miałem na myśli właśnie te atrybuty czysto fizyczne.

I byłbym za podpięciem percepcji też, refleks przecież także wzrasta podczas wieloletnich walk.
0 x
Katsuko

Re: Uniwersalizm

Post autor: Katsuko »

Dajmy +10 do siły, wytki, szybkości za styl. Jeśli chodzi o ilość PA, to nie jest to jakaś powalająca ilość, ale boost będzie przede wszystkim dla tai/buki userów.
0 x
Awatar użytkownika
Reika
Martwa postać
Posty: 2046
Rejestracja: 15 kwie 2015, o 19:21
Wiek postaci: 28
Ranga: Sentoki
Krótki wygląd: Popatrz na Avatar, a po szczegóły zapraszam do mojej KP <3
Widoczny ekwipunek: Kabura na prawym udzie, torba na uzbrojenie przy pasie i dwie katany na plecach
Multikonta: Brak

Re: Uniwersalizm

Post autor: Reika »

Jak szybkość, to i percepcja, ale wtedy będzie za dużo na raz, dlatego proponuję dwa warianty dla Uniwersalizmu, w zależności od tego, w co dana postać idzie. Pierwsza opcja, to +10 do siły i wytrzymałości, jeśli postać chce być mięśniakiem o niewyobrażalnej sile, a druga opcja to +10 do szybkości i percepcji, jeśli ktoś chce iść w speeda. Dzięki temu Uniwersalizm będzie odpowiadał za wszystkie atrybuty fizyczne, ale od postaci będzie zależało, w którą stronę pójdzie. Każdy, kto będzie chciał tą UN, będzie musiał wybrać.

EDIT: Ewentualnie rozbić to na dwa osobne UN. Wspaniała Kondycja (+10 do siły i wytrzymałości) oraz Świetny Refleks (+10 do szybkości i percepcji)

EDIT2: No i w sumie jestem przeciwna, żeby było to uzależnione on liczby stylów, bo nie każdy chce pakować w aż trzy, bo zwyczajnie mu to nie potrzebne. Uzależniłabym to raczej od progów atrybutów, bo można być takim samym koksem w statach mając jeden styl, jak i wszystkie trzy.
0 x
Awatar użytkownika
Yasuo
Posty: 1517
Rejestracja: 20 lip 2017, o 20:57
Wiek postaci: 28
Ranga: Kosho
Widoczny ekwipunek: Link do widocznych przedmiotów znajduje się na samej górze KP
GG/Discord: .iwaru
Multikonta: Tenshi

Re: Uniwersalizm

Post autor: Yasuo »

Reika, zauważ, że szybkość jest zależna zarówno od percepcji (albo jakoś tak odwrotnie), ale także od wytrzymałości. Jeśli uniwersalizm miałby dawać tylko dwie statystyki, to zwyczajnie nie byłby uniwersalny.

Jeden poziom Uniwersalizmu powinien więc dawać wszystkie statystyki fizyczne. Np. +10 Szybkości, +10 Siły, +5 Percepcji, + 5 Wytrzymałości. Wtedy byłoby to 30 PA na poziom, a statystyki byłyby rozłożone równomiernie.

A co do tego, żeby statystyki nie były zależne od stylów, to warto to przemyśleć.
0 x
- Mowa
"Myśli"
Prowadzone Misje: -

Wzór Misji:
Wzór Nowej Lokacji:
[/list][/fieldset]
Plotki i Ciekawostki
  • Brak - brak
[/quote][/code]
Katsuko

Re: Uniwersalizm

Post autor: Katsuko »

Jak to nie mają być zależne od stylów? A od czego, koloru włosów? Chyba logiczne, że im ktoś ma więcej stylów, tym więcej widzi powiązań między nimi i tym więcej na tym zyskuje. A jeśli nie na ilości stylów to przynajmniej od progów PA, bo w innym wypadku jacyś ninuserzy będą to brali, żeby się doekspić.

I nie, rozbicie tego na kilka statystyk jest bez sensu. Zbadajcie ile czasu i PH trzeba wydać na aż 3 style. Przecież to wieczność, należy się coś za to.
0 x
Murai

Re: Uniwersalizm

Post autor: Murai »

UN Uniwersalizm faktycznie powstała dla tych dla których liczą się najbardziej statystyki. Z kolei 2 style to opcja dzięki której zyskuje się większy movepool i uniwersalność w obraniu stylu walki właśnie. No i można łączyć Tai/Buki. Zauważcie że w technikach A dostaje się ogromne ilości statystyk, jednej bądź drugiej. I możesz zadecydować czy chcesz +25 Siły czy Szybkości, co w dużej mierze znaczenie ma.

Zakładając że Uniwersalizm powinien być liczony od ilości stylów (bo to po prostu logiczne), to powinien dawać odpowiednie korzyści. +5 do każdej statystyki (poza Konserwą i Psychiką) ZA STYL to według mnie dobra opcja. A że cena jednego PH wacha się od 3 do 8PH (od 1 do 200 statów) to ostatecznie możesz oszczędzić nawet do 160PH. Za styl. A jak masz dwa, to nawet 320. To całkowicie zwraca koszt dwóch stylów.

I jestem przeciwny dowolnemu rozdawaniu. Ponieważ, jak sama nazwa wskazuje i ogólne założenie, użytkownik chcąc nie chcąc ćwiczy całe ciało w każdym aspekcie. Rozdawanie statów dowolnie to domena AnK, SM i Szczepu Jugo. Czyli personalizacja dodatkowych stat jest dość luksusowa i tak dobrze jest.
0 x
Kazaru

Re: Uniwersalizm

Post autor: Kazaru »

Murai mnie przekonał.
0 x
Awatar użytkownika
Yasuo
Posty: 1517
Rejestracja: 20 lip 2017, o 20:57
Wiek postaci: 28
Ranga: Kosho
Widoczny ekwipunek: Link do widocznych przedmiotów znajduje się na samej górze KP
GG/Discord: .iwaru
Multikonta: Tenshi

Re: Uniwersalizm

Post autor: Yasuo »

Czyli +5 do Szybkości, Wytrzymałości, Siły i Percepcji? Razem 20 PA za styl? No cóż. 30 to to nie jest, ale lepsze niż 15, więc mnie również przekonuje. Zwłaszcza, że Percepcja dla lalkarza jest mega ważna.
0 x
- Mowa
"Myśli"
Prowadzone Misje: -

Wzór Misji:
Wzór Nowej Lokacji:
[/list][/fieldset]
Plotki i Ciekawostki
  • Brak - brak
[/quote][/code]
Awatar użytkownika
Defrevin
Założyciel Forum
Posty: 2109
Rejestracja: 11 lut 2015, o 22:31

Re: Uniwersalizm

Post autor: Defrevin »

Na chwile obecną wygląda to tak (tutaj opcja UN Nauczyciela moja jest przedstawiona, bo większość była za takim rozwiązaniem). Z kolei dla UN Uniwersalizmu, dopisałem dla wszystkiego te +5 percepcji, ale w dalszym ciągu uzależniamy to od liczby stylów walki. Zgadza się?
0 x
Jeśli masz ważną sprawę, pytanie lub potrzebujesz pomocy związanej z funkcjonowaniem forum, proszę wyślij do mnie prywatną wiadomość. Z chęcią zapoznam się ze sprawą i rozwieje wszelkie wątpliwości.
Kazaru

Re: Uniwersalizm

Post autor: Kazaru »

Jestem za.
0 x
Awatar użytkownika
Reika
Martwa postać
Posty: 2046
Rejestracja: 15 kwie 2015, o 19:21
Wiek postaci: 28
Ranga: Sentoki
Krótki wygląd: Popatrz na Avatar, a po szczegóły zapraszam do mojej KP <3
Widoczny ekwipunek: Kabura na prawym udzie, torba na uzbrojenie przy pasie i dwie katany na plecach
Multikonta: Brak

Re: Uniwersalizm

Post autor: Reika »

Niech będzie :<
0 x
Zablokowany

Wróć do „Wprowadzone”

Użytkownicy przeglądający to forum: Obecnie na forum nie ma żadnego zarejestrowanego użytkownika i 4 gości