Mechanika Wody

Meido

Mechanika Wody

Post autor: Meido »

PROBLEM
Siemanko w moim "nowym pomyśle". W sumie myślę o nim od jakiegoś czasu. Ktoś pomyśli, że chcę zmieniać jakoś Suitony. Po części tak, ale nie zamierzam tutaj proponować żadnych zmian w mechanikach technik. Po prostu chciałbym zaproponować pewne "uściślenie mechaniki". Chodzi mi o ilość wody. Jak wiemy niektóre techniki wodne (a właściwie większość) wymagają dostępu do wody. Niektóre techniki też tą wodę wytwarzają. Jednak nie jest powiedziane ile tej wody jest potrzebne np. do stworzenia Mizu Bunshina, a ile wody wytwarza taka Mizurappa. Czy 10 litrów wody w gurdzie (bo tyle tam wchodzi) starczy na wytworzenie klona?

ROZWIĄZANIE
Proponuję zatem:
  1. Jasno określić przy każdej technice ile litrów wody potrzebuje do prawidłowego działania i ile litrów wody wytwarza (o ile wytwarza).
  2. Jasno określić ile jednostek Fūin ma jeden litr wody, tak by wiedzieć ile tego można zapieczętować za pomocą techniki Fūin no Mizu.
  3. Wprowadzić coś na wzór "ubywania" wody w zależności od terenu:
    • Teren wrogi wodzie - np. -50% zgromadzonej wody na turę - różne pustynie (gdzie woda szybko paruje), tereny lodowe (np. Hyuo, gdzie woda szybko zamarza, ale w takim wypadku dałoby się ją odzyskać), itp.
    • Teren nieprzyjazny wodzie - np. -25% zgromadzonej wody na turę - lasy, gdzie woda wsiąka i tego typu klimaty.
    • Teren przyjazny wodzie - woda nie znika - np. tereny miast w klimacie umiarkowanym. Woda nie wsiąknie w murowany chodnik (ani nie wyparuje, ani nie zamarznie), itp.
    Woda, z powodu wtłoczonej doń chakry, nie znika jeśli zostaje użyta do techniki.
  4. Można by jakiś maksymalny rozmiar (ewentualnie może być różny dla każdej techniki), z którego woda może być zbierana. Co z tego, że do Mizu Bunshina potrzeba przykładowo 10 litrów wody i mamy tą wodę, ale rozlaną na obszarze powiedzmy 100 metrów kwadratowych i zebranie jej w jednym miejscu pewnie będzie wymagało w cholerę czasu (a może nawet jakiejś WT)?
  5. Proponuję zmienić opis niektórych technik. Głównie te, które wymagają obecności zbiornika wodnego i dostosować go do tej "nowej mechaniki wody". Oczywiście to opcjonalna opcja i sam nie jestem co do tego przekonany, ale wydaje mi się, że np. takie Mizu Bunshiny, jeśli tylko jest woda w pobliżu, to mogą powstać (chociaż nie powstają ze zbiornika wodnego od którego nie mogą się oddalać; taki paradoks :3).
No i to chyba tyle.

DODATKOWE UWAGI

Dodam jeszcze, że podobną mechanikę można by zastosować do np. technik Sabaku czy Maji, ale póki co skupmy się na wodzie, bo tamto wymaga trochę głębszego przemyślenia (a przynajmniej z mojej strony). Może kiedyś napiszę na temat Sabaku/Maji. Zobaczymy.

A teraz życzę wszystkim miłego dnia :).
0 x
Midori

Re: Mechanika Wody

Post autor: Midori »

Za nawet. Woda jest mocno ograniczona o ile nie grasz na wyspach. A czy na tyle silna by przywiązanie się do tego jednego miesca miało aż takie dobre skutki? Fajnie by było gdyby była dalej użyteczna na kontynencie. Pomijając już pustynie gdzie raczej suitonowiec musi napierdzielać kunaiami i nin E
0 x
Masaru

Re: Mechanika Wody

Post autor: Masaru »

TAK TAK TAK i jeszcze raz tak. Najbardziej mnie tutaj mierzi że nie wiem ile wody mogę pieczętować w zwoju, oraz nie wiem czy ona wyleje się jak z dzbanka, czy tryśnie, tak jak w anime jak Tenten rozwaliła tą techniką ścianę. Podoba mi się twój pomysł mega.
Tylko usunąć można z tym terenem. Sędzia oceni samemu albo prowadzący.
0 x
Meido

Re: Mechanika Wody

Post autor: Meido »

Dzięki za poparcie dla tego pomysłu. Zobaczymy co z tego wyjdzie :).

PS: Ta technika:
Nazwa
Raiton: Ikazuchi no Kiba
Pieczęci
Brak
Zasięg
Dowolny
Koszt
E: 36% | D: 28% | C: 20% | B: 16% | A: 12% | S: 8% | S+: 4%
Dodatkowe
Wymaga posiadania dwóch metalowych broni
Opis Użytkownik wyciąga ręce do góry, w których to trzyma kunai lub jakieś inne ostrze. Kumuluje chakre, które zabiera się w dłoniach, by następnie wystrzelić do nieba, w postaci dwóch piorunów. Kiedy tylko to się stanie trzeba czekać jedną turę na efekt. Wysłana wiązka powoduje, iż na niebie gromadzą się chmury burzowe. Użytkownik posiada władze nad pierwszym wyładowaniem atmosferycznym, którym może wycelować gdzie chce. Szybkość samego uderzenia jest ogromna i trzeba nie lada wprawy by uniknąć ataku, lecz samo perfekcyjne trafienie nie zawsze skończy się śmiercią. Otóż otrzymanie takiego ciosu prowadzi do paraliżu ciała lub miejscowego jak ręka czy noga lub para kończyn. Oparzeń, a w przypadku słabszych osobników nawet śmierci. Sama burza po prostu jest zwyczajna, towarzyszą jej pioruny i deszcz, lecz rozchodzi się po kilku turach, w zależności od różnych czynników.
Także powinna zostać uwzględniona, chociaż to Raiton. Po prostu wytwarza deszcz, który na jakimś obszarze generuje wodę (przez ileś tur).
0 x
Awatar użytkownika
Hikari
Martwa postać
Posty: 2488
Rejestracja: 24 sie 2015, o 18:56
Wiek postaci: 26
Ranga: Akoraito
Krótki wygląd: Prawe oko mocna zieleń, lewe intensywnej czerwieni. Długie kruczoczarne włosy sięgające do połowy ud. Ogólnie mówiąc dobrze zbudowany mężczyzna mierzący 182cm.

Re: Mechanika Wody

Post autor: Hikari »

Wiadomo, że jest przed reworkiem Suiton jak i wszystko. Pewnie w nim będzie dodane, tylko maja chłopaki sporo do roboty i to zajmuje kupę czasu. Fajnie jest wypisać taki pomysł, ale zrobić to masa pracy, która wykonują i dojdą do tego.
Jak chcesz aby zrobili to teraz to zaproponuj już poprawione opisy itd. Zrobione to.
0 x
I'm never on fire
Cause i'm the real fire.
Meido

Re: Mechanika Wody

Post autor: Meido »

Hikaś gonna hejt kappa

A tak serio, to wprowadzenie mojego pomysłu to raptem dopisanie jednej linijki tekstu do opisu techniki (oczywiście technik jest kilka). Ewentualnie jakieś drobne zmiany w opisach technik i dodanie jednego tematu odnośnie wody. That's all. Robota na max. godzinę czy półtorej (ale na ten temat nie będę się także wypowiadał, bo wiadomo ... z boku każdy może powiedzieć takie coś). No i nie będę szykował opisów, bo zaraz zacznie się dyskusja (i hejty), że 20 litrów wody na Mizu Bunshin (przykładowo) to za dużo lub za mało; że 5 litrów wody z Mizurappy to za dużo lub za mało i tego typu sprawy. Takie kwestie wolałbym zostawić administracji. No i chciałem jeszcze zaznaczyć, że nie mam bladego pojęcia co obecnie jest reworkowane, a co nie jest reworkowane. Dział "Pomysły" jest po to, by proponować zmiany, więc korzystam z tej opcji. I prosiłbym Cię, drogi Hikari, byś się już tak nie irytował (no chyba, że się nie irytujesz, więc przepraszam :) ).
0 x
Masaru

Re: Mechanika Wody

Post autor: Masaru »

Ja mogę się w sumie spróbować podjąć <delfineł> Tylko bez hejtów ok XD?
0 x
Awatar użytkownika
Kenshi
Postać porzucona
Posty: 425
Rejestracja: 3 sty 2017, o 12:21
Wiek postaci: 25
Ranga: Sentoki
Krótki wygląd: Wysoki, szczupły brunet o jasnych, żółtych tęczówkach. Cechą charakterystyczną jest głęboka blizna przecinająca twarz. Mężczyzna nosi lekki, przewiewy strój w którego skład wchodzą spodnie, tunika, okrycie głowy i szyi - wszystko w odcieniach bieli.
Widoczny ekwipunek: Płaszcz, tunika, okrycie głowy i szyji, rękawiczki, blaszane plakietki na nadgarstkach oraz pochwa z kataną przypasana u boku.
Multikonta: Azuma
Lokalizacja: Atsui

Re: Mechanika Wody

Post autor: Kenshi »

Bez ;) Jak wrzucisz to będzie zawsze można to przedyskutować.
0 x
Wiem, że niektórzy mają ser­ca jak dzwon

Silne, głośne, pra­wie niez­niszczal­ne

Lecz zim­ne jak żela­zo, z które­go je odlano
Obrazek
Masaru

Re: Mechanika Wody

Post autor: Masaru »

Postawcie mi za to pomnik jak to zrobię kappa
Do soboty wieczora coś spróbuję poskładać xD
PS. Do soboty wieczora Kenshi będzie na glebie błagał moją postać o litość po przegranym pojedynku <kappapride>
0 x
Masaru

Re: Mechanika Wody

Post autor: Masaru »

Robi się, ale już teraz można dawać propozycję co tak co nie.

Po pierwsze wnioskuję o zwiększenie pojemności gurdy z 10 litrów do 15. Troszkę ładniej to będzie wyglądało, jak by ktoś ją kupił i z niej korzystał do technik wodnych.

Ruszam tylko techniki które potrzebują lub produkują wodę, a nie mgły, mazie, oleje itd.

Jak nie komentuje znaczy dodałem tylko wymaganą wodę.
Techniki rangi D
Techniki rangi C
Techniki rangi B
Tyle mam na razie. Niech ktoś powie co o tym myśli. Od razu mówię, nie jestem użytkownikiem wody, i nie będzie ona również moim 2 żywiołem. Więc staram się być obiektywny. <delfineł> Chyba nie ma sensu bawić się w to wysychanie nie? To admin albo sędzia oceni prawda? Po co ograniczać ludzi.
0 x
Sarutobi Kazumi

Re: Mechanika Wody

Post autor: Sarutobi Kazumi »

Na nie.

Mizurappa tworząca stały i silny strumień wody zdolny kogoś odepchnąć / ugasić mały pożar = 20 litrów wody? To jedno wiadro. Jedno małe wiadro.

Suiton: Suirō no Jutsu - w 15 litrach zamknie się ciało dorosłego człowieka? Ło panie, genialne.

Suiton: Takitsubo no Jutsu - jak niby dać tu litry, skoro Jutsu tworzy ciągle istniejący wodospad w którym przelewają się kolejne (może nawet hektolitry) wody.



Ogólnie, pomysł chybiony całkowicie. Niepotrzebne rozdrobnienie sytemu gdzie opisy i wyobraźnia też powinny grać równie dużą rolę, co cyferki. O ile nie większą. Zaraz przyjdzie kolej na piasek Maji i Sabaku? To naprawdę nie ma sensu. Może jeszcze wyznaczymy, jak szybko w metrach na sekundę biega, truchta i spaceruje postać co 20 punktów szybkości?

Jedyne, co w tym temacie jest słuszne, to przeliczenie litrów wody do zapieczętowania w zwojach i w jaki sposób można to wypuścić.

Raz jeszcze, na nie.
0 x
Awatar użytkownika
Ichirou
Posty: 4026
Rejestracja: 18 kwie 2015, o 18:25
Wiek postaci: 35
Ranga: Seinin
Krótki wygląd: Chodzące piękno.
Widoczny ekwipunek: Hiramekarei, gurda, fūma shuriken, torba, dwie kabury
Lokalizacja: Atsui

Re: Mechanika Wody

Post autor: Ichirou »

Uważam, że takie dokładne obliczania są zbędne. Serio. Prowadzący/sędzia powinien chyba móc ocenić takie sytuacje. Z tego co pamiętam, SW szło w możliwą prostotę, a nie rozpisywanie wszystkiego. Jeszcze opisy techniki typu "wymaga kałuży/małego zbiornika wody/jeziora" są spoko, ale dokładne wyliczenia podawane w litrach to przesada. Są one na tyle przybliżone i niedowymiarowane, że w większości przypadków błąd gruby jest bardziej niż pewny. Pomysł dokładnych obliczeń w litrach uważam za bardzo chybiony.

A jak już mam się czepiać konkretów:
Jak chcesz oszacować ilość wody wytworzonej przez wodę płynącą, wystrzelony strumień itd. to nie bierz pod uwagę samej geometrii. Woda stworzona przez wodospad to nie tylko objętość, która jest w danym czasie zawarta w tej geometrii zbliżonej do prostopadłościanu. Pomnóż przekrój poprzeczny (czyli powierzchnię, przez którą przepływa) strumienia przez przybliżoną prędkość strumienia. Otrzymasz strumień objętości, czyli objętość wytwarzanej wody w danej jednostce czasu.

Mizurappa - wystarczy rzucić okiem na filmik na YT. Jest tam znacznie, znacznie więcej niż 20 litrów.
Suiton: Takitsubo no Jutsu - wyjaśnienie wyżej.
Suiton: Suirō no Jutsu - 15 litrów? Mało.
Suiton: Ja no Kuchi, Suiton: Suigadan, Suiton: Suiryūdan no Jutsu - też za mało.


Jeśli chodzi o pieczętowanie w zwojach to fakt, warto o tym zawrzeć dokładniejsze informacje.
0 x
Obrazek
KP PH bank głos koty dziennik
Awatar użytkownika
Natsume Yuki
Postać porzucona
Posty: 1885
Rejestracja: 11 lut 2015, o 23:22
Wiek postaci: 31
Ranga: Nukenin S
GG/Discord: 6078035 / Exevanis#4988
Multikonta: Iwan zza Miedzy

Re: Mechanika Wody

Post autor: Natsume Yuki »

W sumie wszystko co mógłbym chcieć powiedzieć podał Ichi, więc tylko się podczepię do jego wypowiedzi.
0 x
Meido

Re: Mechanika Wody

Post autor: Meido »

Powiem tylko, że Kazumi, Ichi i Natsu nie mają racji moim zdaniem. Po co np. podali ilość kartek do wykonania danej techniki w Kami? Albo dlaczego podano ilość gramów gliny potrzebnej przy technikach Douhito? Albo ilość robaków przy Aburame? Wiecie, że odznacza się to wielką niekonsekwencją? A poza tym, co z tego, że podacie ilość litrów pieczętowanych w zwojach skoro nikt nie będzie wiedział ile dana technika wymaga wody? A poza tym ... nie ma coś takiego "MG interpretuje" działanie techniki. MG może interpretować sytuację, ale nie mechanikę rozgrywki. Nie ma czegoś takiego i nie powinno być. Przykładowo: biorę sobie do gurdy 10 litrów wody z myślą "stworzę z tego Mizu Bunshina". W krytycznej sytuacji będę chciał to zrobić i nagle MG powie coś w stylu "Sorka, ale z 10 litrów nie zrobisz Mizu Bunshina. Giniesz." albo coś w tym stylu. Reasumując, wymagania technik powinny być jasno opisane, a ilość litrów wody jest właśnie takim wymaganiem. Tyle ode mnie.
0 x
Yujiro

Re: Mechanika Wody

Post autor: Yujiro »

Pomysł okej, ale rozpisywanie konkretnych wartości faktycznie mija się z celem. Pierwsza rzecz, to że sam czlowiek do bunshina wymaga pewnie z 50l, a technika z lecącym smokiem pewnie z 4-5hektolitrow i teraz to wytwórz xD
Mg moze opisać zbiornik jaki mamy do dyspozyji/wytworzylismy przy pomocy techniki. Jeżeli chcemy się tak rozdrabniac, to jeszcze predkosc wiatru i napięcie i natężenie raitonu, a mf będzie siedział z excelemi wpisywal w rubryczki :D
Pisane z telefonu, więc polskie znaki kuleją :v
0 x
Zablokowany

Wróć do „Wprowadzone”

Użytkownicy przeglądający to forum: Obecnie na forum nie ma żadnego zarejestrowanego użytkownika i 2 gości