Misje
- Papyrus
- Administrator
- Posty: 3836
- Rejestracja: 8 gru 2015, o 15:36
- Ranga: Fabular
- GG/Discord: Enjintou1#8970
- Multikonta: Yuki Hoshi; Uchiha Hiromi; Sans
Re: Misje
Wszystko ładnie i wszystko pięknie, ale taka rozpiska niewiele zmieni. Powiedziałbym, że nawet nic nie zmieni. Dlaczego? Misje to nie jest pojedynek 1 vs 1, gdzie daje się jednego przeciwnika i ustala mu się pulę PH odpowiednią. Misje C to często walka np. z trójką bandytów. Podział 900PH na trzech to nie to samo co 900PH na jednego. W dodatku mowa tutaj tylko o przeciwnikach, a w misjach co ambitniejszych misjodawców trudność nie jest jedynie wyznaczana przez poziom przeciwników, ale również skomplikowanie misji. I bez ściemy, że takich kombinowanych misji nie ma, bo trzymam oczko na tym co się dzieje i wiem, że bywają. Wiadomo - nie wszystkie.
Ekhem, dodać takie cosik można i progi wydają się rozsądne, ale faktyczny poziom misji to i tak kwestia MG. Mogę dać komuś przeciwnika z wydanym 1200PH nawet, gdy gracz ma 500PH i jak tylko chcę, to gracz przeżyje. Aby było "fair", to poturbuję trochę gracza, ale ostatecznie mu się uda.
No, więc chodzi mi o to, że takie coś warto dodać, aby gracze wiedzieli na co się porywają i nowi misjodawcy wiedzieli co szykować, ale poziom misji i tak jest wyznaczany poprzez MG i to, jak poprowadzi akcję. Dlatego też właśnie są sprawdzane wynagrodzenia za misje, a nie akceptowane z góry. I tam mam prawo ja i reszta odrzucić misję jeżeli uznam, że poziom był zaniżony. Albo zmniejszyć wynagrodzenie z C na D, gdy uznam, że misja taki poziom prezentowała.
Ekhem, dodać takie cosik można i progi wydają się rozsądne, ale faktyczny poziom misji to i tak kwestia MG. Mogę dać komuś przeciwnika z wydanym 1200PH nawet, gdy gracz ma 500PH i jak tylko chcę, to gracz przeżyje. Aby było "fair", to poturbuję trochę gracza, ale ostatecznie mu się uda.
No, więc chodzi mi o to, że takie coś warto dodać, aby gracze wiedzieli na co się porywają i nowi misjodawcy wiedzieli co szykować, ale poziom misji i tak jest wyznaczany poprzez MG i to, jak poprowadzi akcję. Dlatego też właśnie są sprawdzane wynagrodzenia za misje, a nie akceptowane z góry. I tam mam prawo ja i reszta odrzucić misję jeżeli uznam, że poziom był zaniżony. Albo zmniejszyć wynagrodzenie z C na D, gdy uznam, że misja taki poziom prezentowała.
0 x
you best prepare for a hilariously bad time
- Reika
- Martwa postać
- Posty: 2046
- Rejestracja: 15 kwie 2015, o 19:21
- Wiek postaci: 28
- Ranga: Sentoki
- Krótki wygląd: Popatrz na Avatar, a po szczegóły zapraszam do mojej KP <3
- Widoczny ekwipunek: Kabura na prawym udzie, torba na uzbrojenie przy pasie i dwie katany na plecach
- Link do KP: http://www.shinobiwar.pl/viewtopic.php?f=32&t=245
- Multikonta: Brak
Re: Misje
Osobiście popieram cały ten pomysł, bo w końcu będzie wiadomo, czego można się spodziewać i czy ma się jako taką szansę na powodzenie misji. Co do samych progów, to zostawię tą decyzję tym co się lepiej na tym znają, choć te co podał Ayato są nie najgorsze. Mam tylko jedno zastrzeżenie. Misje D - do 500PH, spoko, ale tylko na życzenie gracza. Czyli że jeśli ktoś chce odwalać jakąś zwykłą robotę, bez narażania tyłka, to niech ją sobie odwala, bo na tym polegały takie misje, jednak jeśli ktoś chce już od początku jakiegoś wyzwania, czyli ściganie złodzieja, czy coś w tym guście, to wtedy taki przedział można dla niego zastosować. Krótko mówiąc, kto chce, to ma, a kto nie chce, to nie ma. Od misji C w górę nie ma już dyskusji, bo to już lepszy przedział, gdzie zawsze dochodzi do konfrontacji, więc no :3
Co do wypowiedzi Raya. No właśnie też się zastanawiałam, jak to jest z tymi PH gdy jest kilku przeciwników na raz, no ale z drugiej strony też nie należy przesadzać z ich liczbą, gdy użytkownik jest sam jeden, bo czasami liczebność wroga może być większą zgubą, niż ich prawdziwa siła. Bardziej mnie interesuje temat misji grupowych w tym momencie, bo idzie się ze wsparciem po to, żeby się wspierać i żeby było chociaż trochę łatwiej, a tu guzik, bo dowala się jeszcze więcej przeciwników, żeby ''trzymać poziom'' misji i żeby nie było za łatwo, co jest dla mnie meh, bo nie o to tu chodzi.
Dlatego tym bardziej jestem za tym, żeby ustalić dla misji C-S jeden, konkretny próg PH przeciwników, żeby wszystko było jasne. Nawet dla misji grupowych, bo chodzi właśnie o to, żeby w grupie było łatwiej, a nie tak samo, albo jeszcze bardziej trudno. Uprzedzając tych, którzy zaczną zaraz krzyczeć o podział wynagrodzenia między uczestników w takim wypadku. Owszem, byłabym za tym, żeby kasa była dzielona na osoby, ale nie PH, dlaczego? Ponieważ PH jest doświadczeniem użytkownika, który uczy się w tym momencie współpracy i walki w grupie. Nawet jeśli łatwiej radzi sobie z przeciwnikiem, to nadal dostaje jakąś lekcję i wyciąga jakieś wnioski z walki grupowej.
Tak jak powiedział Ray, sporo zależy od samego MG. Owszem, bo jeśli MG leci po najmniejszej linii oporu, byle szybko, to misje będą kiepskie, ale jeśli przysiądzie do tego i pokombinuje, to nawet słaby przeciwnik może stać się naprawdę groźny, choćby przez zastawianie pułapek, czy walki z ukrycia. Trzeba mieć tylko dobry pomysł i wyobraźnię.
Podsumowując, popieram wprowadzenie konkretnych progów PH dla przeciwników do wszystkich rodzajów misji, z wyjątkiem D, które byłyby na życzenie graczy.
Co do wypowiedzi Raya. No właśnie też się zastanawiałam, jak to jest z tymi PH gdy jest kilku przeciwników na raz, no ale z drugiej strony też nie należy przesadzać z ich liczbą, gdy użytkownik jest sam jeden, bo czasami liczebność wroga może być większą zgubą, niż ich prawdziwa siła. Bardziej mnie interesuje temat misji grupowych w tym momencie, bo idzie się ze wsparciem po to, żeby się wspierać i żeby było chociaż trochę łatwiej, a tu guzik, bo dowala się jeszcze więcej przeciwników, żeby ''trzymać poziom'' misji i żeby nie było za łatwo, co jest dla mnie meh, bo nie o to tu chodzi.
Dlatego tym bardziej jestem za tym, żeby ustalić dla misji C-S jeden, konkretny próg PH przeciwników, żeby wszystko było jasne. Nawet dla misji grupowych, bo chodzi właśnie o to, żeby w grupie było łatwiej, a nie tak samo, albo jeszcze bardziej trudno. Uprzedzając tych, którzy zaczną zaraz krzyczeć o podział wynagrodzenia między uczestników w takim wypadku. Owszem, byłabym za tym, żeby kasa była dzielona na osoby, ale nie PH, dlaczego? Ponieważ PH jest doświadczeniem użytkownika, który uczy się w tym momencie współpracy i walki w grupie. Nawet jeśli łatwiej radzi sobie z przeciwnikiem, to nadal dostaje jakąś lekcję i wyciąga jakieś wnioski z walki grupowej.
Tak jak powiedział Ray, sporo zależy od samego MG. Owszem, bo jeśli MG leci po najmniejszej linii oporu, byle szybko, to misje będą kiepskie, ale jeśli przysiądzie do tego i pokombinuje, to nawet słaby przeciwnik może stać się naprawdę groźny, choćby przez zastawianie pułapek, czy walki z ukrycia. Trzeba mieć tylko dobry pomysł i wyobraźnię.
Podsumowując, popieram wprowadzenie konkretnych progów PH dla przeciwników do wszystkich rodzajów misji, z wyjątkiem D, które byłyby na życzenie graczy.
0 x


|| Karta Postaci || Pieniądze || Punkty Historii || Głos ||
Re: Misje
Analizując to co czytałem, stwierdzam, że Reika ma rację. Trzeba ustalić konkretny próg PH dla przeciwników na danym poziomie misji. Nie tak jak sugeruje Ayato. Weźmy przedział 1500 - 2500 dla misji rangi B. Rozpiętość przedziału to aż 1000 PH, a wiecie ile to jest 1000 PH? Tyle co dodatkowa dziedzina na S + staty/KC, a jednak jest różnica czy ktoś dostanie przeciwnika z Genjutsu na B + KC na C czy przeciwnika z Genjutsu na B, Katonem na S i KC na B. Moim zdaniem takie przedziały jakie zaproponował Ayato nie mają zbytniego sensu, bo i tak nikt mający 1500 PH nie podejdzie do misji rangi B bez obaw, że dostanie kogoś dużo silniejszego. I tak zapewne będzie podchodził do tej misji na luzie mając minimum te 2500 PH, ale 2500 to za dużo jak na misję rangi B, gdzie się podobno trafiają przeciwnicy do 2000. I proponuję, żeby ustalony próg PH na danej misji był wartością maksymalną. Czyli przykładowo: dla misji rangi B powinno to (moim zdaniem) być 1500 PH i teraz tak: można trafić maksymalnie kogoś z 1500 PH, ale nie trzeba, bowiem silny przeciwnik to nie jedyne zmartwienie. Jeśli każda misja będzie polegała jedynie na zabijaniu wrogów to to będzie nieciekawe, nie?
I tutaj dochodzimy do "misji supportowych". Ja rozumiem, że takie misje nie mogą być zbyt proste, ale jednak postacie wsparcia nie mają szans z wykwalifikowanymi zabójcami. MG mógłby zmniejszyć więc poziom PH dla takiego NPCeta, ale jednocześnie postawić gracza przed bardzo trudnym wyzwaniem. Przykładem może być jakaś taka mini-wojna, gdzie gracz miałby dotrzeć do danego NPCeta i go uratować. Nie musiałby walczyć z wrogami (znacznie potężniejszymi niż on sam), ale musiałby jakoś się przekraść niezauważony (co także byłoby bardzo trudne).
Ale wracając do tematu, Reika także ma rację. Obecnie jest tak, że im więcej graczy idzie na misję tym jest więcej przeciwników, a przecież po to się chodzi wspólnie na misje, żeby było łatwiej, nie? To trzebaby zmienić. I teraz tak: ktoś pewnie powie, że to zły pomysł, bo gracz za szybko by się dokoksił. Taki Doko chodząc na B z kimś kto ma 2500 PH byłby wstanie dość szybko wbić wysoki próg punktowy. Moim zdaniem to nie jest do końca prawda. Misja rangi B trwa tyle (biorąc pod uwagę ilość postów wymaganych, co przekłada się na czas trwania) co 3 misje rangi D. Trzy misje rangi D to 60 PH. Jedna misja rangi B to 80 PH. Zatem dla 20 PH więcej (80 - 60 = 20) taki Doko zaryzykowałby życie swojej postaci (bo nawet mając potężnego sojusznika i tak może umrzeć). Moim zdaniem te 20 PH to nie jest jakoś tak specjalnie dużo. Odnośnie wynagrodzenia, to moim zdaniem każdy powinien dostać pełne Ryo i pełne PH. Obecnie i tak misje dają tak niewiele Ryo, że nie ma potrzeby dodatkowo tego dzielić (za Bitwę o Atsui najemnicy dostali 2000 Ryo, a było to liczone jak misja rangi A. Za odbycie normalnej misji rangi A gracz dostałby 650, więc znacznie mniej).
To tyle ode mnie.
I tutaj dochodzimy do "misji supportowych". Ja rozumiem, że takie misje nie mogą być zbyt proste, ale jednak postacie wsparcia nie mają szans z wykwalifikowanymi zabójcami. MG mógłby zmniejszyć więc poziom PH dla takiego NPCeta, ale jednocześnie postawić gracza przed bardzo trudnym wyzwaniem. Przykładem może być jakaś taka mini-wojna, gdzie gracz miałby dotrzeć do danego NPCeta i go uratować. Nie musiałby walczyć z wrogami (znacznie potężniejszymi niż on sam), ale musiałby jakoś się przekraść niezauważony (co także byłoby bardzo trudne).
Ale wracając do tematu, Reika także ma rację. Obecnie jest tak, że im więcej graczy idzie na misję tym jest więcej przeciwników, a przecież po to się chodzi wspólnie na misje, żeby było łatwiej, nie? To trzebaby zmienić. I teraz tak: ktoś pewnie powie, że to zły pomysł, bo gracz za szybko by się dokoksił. Taki Doko chodząc na B z kimś kto ma 2500 PH byłby wstanie dość szybko wbić wysoki próg punktowy. Moim zdaniem to nie jest do końca prawda. Misja rangi B trwa tyle (biorąc pod uwagę ilość postów wymaganych, co przekłada się na czas trwania) co 3 misje rangi D. Trzy misje rangi D to 60 PH. Jedna misja rangi B to 80 PH. Zatem dla 20 PH więcej (80 - 60 = 20) taki Doko zaryzykowałby życie swojej postaci (bo nawet mając potężnego sojusznika i tak może umrzeć). Moim zdaniem te 20 PH to nie jest jakoś tak specjalnie dużo. Odnośnie wynagrodzenia, to moim zdaniem każdy powinien dostać pełne Ryo i pełne PH. Obecnie i tak misje dają tak niewiele Ryo, że nie ma potrzeby dodatkowo tego dzielić (za Bitwę o Atsui najemnicy dostali 2000 Ryo, a było to liczone jak misja rangi A. Za odbycie normalnej misji rangi A gracz dostałby 650, więc znacznie mniej).
To tyle ode mnie.
0 x
Re: Misje
Chcę się wypowiedzieć, bo za posta nie dam rady się chwycić... Eh... Może coś wniosę? Któż to wie.
Tak więc, chcesz ustalić jednolity poziom w misjach? Tak. Tylko na co to komu? Jeśli misje byłyby jednolite, to z czasem stałyby się schematyczne i nużące. Chyba są ludzie od sprawdzania misji właśnie po to, ażeby zweryfikować, czy misja została prawidłowo poprowadzona (na prawidłowym poziomie). Gracz nie ma w swoim interesie inwigilacji progów PH przeciwników. Jak wiemy, nie trzeba od razu walczyć na każdej misji. Podczas niektórych zleceń można przecież po prostu zrobić przeszpiegi/zwiady, unikając walki.
Przywołując rzeczowy przykład z A&M Naruto, tytułowy bohater już na początku swojej przygody, został przydzielony do wykonania misji rangi C. Miał on jedynie eskortować starca, który wynajął ich do wykonania takiego zlecenia, nie miał on również pieniędzy. Zmusiło go to do ogarnięcia sobie shinobich, o takim poziomie, a nie innym (mowa tutaj o drużynie 7, która jeszcze nie umiała nawet poruszać się po różnych powierzchniach za pomocą chakry). W rzeczywistości otrzymali za przeciwnika jednego z mistrzów mieczy Zabuzę i Haku. Mogą nastąpić różne ewentualności, a gracz nie musi przecież podejmować się zlecenia, któremu nie sprosta. Ludzieee... trochę logiki. Odwołuję się do przykładu z Naruto, gdzie protagonista otrzymał rzeczywiste szczegóły dotyczące misji, a następnie zgodził się na wykonanie misji, pomimo zaniżonego wynagrodzenia. Postacie raczej nie są na tyle głupie, ażeby pchać się na przykładowe zabójstwo lidera szczepu, gdy ktoś im zaproponuje kilkaset ryo. No ludzie... trochę gry fabularnej.
Proponuję o wiele lepsze rozwiązanie... Jakie?
Misję według rang. Co to znaczy?
Po spełnieniu określonych wymagań, tzn tych do awansu, gracz będzie mógł się upewnić, co go rzeczywiście czeka na takowej misji. Żeby nie było potem lamentu "ejj bo mam 2k ph, a mnie typo sklepał na C".
Jak miałoby to wyglądać?
Dōkō (Uczeń) | Wyrzutek D
Małe wyjaśnienia wraz z przykładami:
Karygodne błędy? Zabicie zleceniodawcy, zabicie osoby eskortowanej, rozkopanie ogródka, który trzeba było wyplenić.
Niskie ryzyko? Istotna luka, na przykład złe zaplanowanie napadu, zaufanie nieznajomej osobie w istotnej kwestii (zdradzenie jej informacji na temat ściśle tajnej operacji)
Średnie ryzyko? Zły przebieg walki z przeciwnikiem; spuszczenie z oczu osoby eskortowanej na dziesięć minut
Wysokie ryzyko? Zagapienie się na kilka sekund, brak koncentracji; zły takt podczas negocjacji
Zróbcie z tym konceptem co chcecie. Użyjcie, wywalcie... wasza wola. Według mnie, to jeden z lepszych pomysłów, który by nie ograniczył fabularów i nieco uściśliłby temat misji. To tyle ode mnie.~
Tak więc, chcesz ustalić jednolity poziom w misjach? Tak. Tylko na co to komu? Jeśli misje byłyby jednolite, to z czasem stałyby się schematyczne i nużące. Chyba są ludzie od sprawdzania misji właśnie po to, ażeby zweryfikować, czy misja została prawidłowo poprowadzona (na prawidłowym poziomie). Gracz nie ma w swoim interesie inwigilacji progów PH przeciwników. Jak wiemy, nie trzeba od razu walczyć na każdej misji. Podczas niektórych zleceń można przecież po prostu zrobić przeszpiegi/zwiady, unikając walki.
Przywołując rzeczowy przykład z A&M Naruto, tytułowy bohater już na początku swojej przygody, został przydzielony do wykonania misji rangi C. Miał on jedynie eskortować starca, który wynajął ich do wykonania takiego zlecenia, nie miał on również pieniędzy. Zmusiło go to do ogarnięcia sobie shinobich, o takim poziomie, a nie innym (mowa tutaj o drużynie 7, która jeszcze nie umiała nawet poruszać się po różnych powierzchniach za pomocą chakry). W rzeczywistości otrzymali za przeciwnika jednego z mistrzów mieczy Zabuzę i Haku. Mogą nastąpić różne ewentualności, a gracz nie musi przecież podejmować się zlecenia, któremu nie sprosta. Ludzieee... trochę logiki. Odwołuję się do przykładu z Naruto, gdzie protagonista otrzymał rzeczywiste szczegóły dotyczące misji, a następnie zgodził się na wykonanie misji, pomimo zaniżonego wynagrodzenia. Postacie raczej nie są na tyle głupie, ażeby pchać się na przykładowe zabójstwo lidera szczepu, gdy ktoś im zaproponuje kilkaset ryo. No ludzie... trochę gry fabularnej.
Proponuję o wiele lepsze rozwiązanie... Jakie?
Misję według rang. Co to znaczy?
Po spełnieniu określonych wymagań, tzn tych do awansu, gracz będzie mógł się upewnić, co go rzeczywiście czeka na takowej misji. Żeby nie było potem lamentu "ejj bo mam 2k ph, a mnie typo sklepał na C".
Jak miałoby to wyglądać?
Dōkō (Uczeń) | Wyrzutek D
- Jeśli nie popełni karygodnych błędów, to zdoła wykonać:
Misje rangi D
Istnieje średnie ryzyko zakończenia niepowodzeniem:
Misji rangi C
Istnieje wysokie ryzyko zakończenia niepowodzeniem:
Misji rangi B, A, S
- Jeśli nie popełni karygodnych błędów, to zdoła wykonać:
Misje rangi D
Istnieje średnie ryzyko zakończenia niepowodzeniem:
Misji rangi C, B
Istnieje wysokie ryzyko zakończenia niepowodzeniem:
Misji rangi A, S
- Jeśli nie popełni karygodnych błędów, to zdoła wykonać:
Misje rangi D, C
Istnieje średnie ryzyko zakończenia niepowodzeniem:
Misji rangi B, A
Istnieje wysokie ryzyko zakończenia niepowodzeniem:
Misji rangi S
- Jeśli nie popełni karygodnych błędów, to zdoła wykonać:
Misje rangi D, C, B
Istnieje średnie ryzyko zakończenia niepowodzeniem:
Misji rangi A
Istnieje wysokie ryzyko zakończenia niepowodzeniem:
Misji rangi S
- Jeśli nie popełni karygodnych błędów, to zdoła wykonać:
Misje rangi D, C, B
Istnieje niskie ryzyko zakończenia niepowodzeniem:
Misji rangi A
Istnieje średnie ryzyko zakończenia niepowodzeniem:
Misji rangi S
- Misja rangi D - pijaczyna, dzik, horda kretów; >300 PH (TYLKO W STATYSTYKI)
Misja rangi C - zbuntowany wyrzutek, niedoświadczony samuraj, rzezimieszek, bandyta, złodziej; 800-1200 PH
Misja rangi B - grabieżcy, członkowie szajek shinobi, wyrzutki, zwyczajni samurajowie; 1500-2100 PH
Misja rangi A - mafiozi, liderzy większych społeczności, władcy prowincji, wojny domowe, shogunowie, zmodyfikowani genetycznie shinobi; 3100-3900 PH
Misja rangi S - smoki, legendarni shinobi (mogą być przyzwani za pomocą Edo Tensei), ogoniaste bestie; 4500-5500 PH
Małe wyjaśnienia wraz z przykładami:
Karygodne błędy? Zabicie zleceniodawcy, zabicie osoby eskortowanej, rozkopanie ogródka, który trzeba było wyplenić.
Niskie ryzyko? Istotna luka, na przykład złe zaplanowanie napadu, zaufanie nieznajomej osobie w istotnej kwestii (zdradzenie jej informacji na temat ściśle tajnej operacji)
Średnie ryzyko? Zły przebieg walki z przeciwnikiem; spuszczenie z oczu osoby eskortowanej na dziesięć minut
Wysokie ryzyko? Zagapienie się na kilka sekund, brak koncentracji; zły takt podczas negocjacji
Zróbcie z tym konceptem co chcecie. Użyjcie, wywalcie... wasza wola. Według mnie, to jeden z lepszych pomysłów, który by nie ograniczył fabularów i nieco uściśliłby temat misji. To tyle ode mnie.~
0 x
Re: Misje
A ja osobiście dodam pewien pomysł, który doda różnorodności chociaż trochę do naszych misji i rozwiąże problem. Można też podać w misjach np. zalecany próg minimalny PH <nie oznacza, że nie można z mniej lub więcej iść>, ale wraz z nim powinno się wykonać misję.
Dodać rangi C-, C+, B-, B+ itd., ale bez rozszerzenia D.
Jakby to wyglądało?
Takie C- dalej wymagałoby 30 postów, ale dawało by 5 PH mniej, z czego C+ dawałoby już te 5PH więcej (względem standardowej C)
Te rangi uzupełniły by poziom misji, w których jest duży przeskok PH.
Dodać rangi C-, C+, B-, B+ itd., ale bez rozszerzenia D.
Jakby to wyglądało?
Takie C- dalej wymagałoby 30 postów, ale dawało by 5 PH mniej, z czego C+ dawałoby już te 5PH więcej (względem standardowej C)
Te rangi uzupełniły by poziom misji, w których jest duży przeskok PH.
0 x
Re: Misje
Według mnie nie powinno się określać z góry dokładnych progów ph, bo tak jak napisał Ray, może być różnie. Co do tych C-, C+ itp, no ok, wprowadzajcie sobie, skoro tak tego chcecie, ale szczerze mówiąc też byłbym za tym, by pozostało tak jak jest, bo nie widzę sensu w aż takim rozdrabnianiu tego wszystkiego. Jestem za dodaniem notek z proponowanymi progami ph, z naciskiem na to, iż są one tylko proponowane i można zrobić np zwykłych bandytów, albo chociażby wykoksanego shinobiego, który gracza nie zabije tylko ze względu na poziom misji. Raz miałem misję D, na której oszczędziła mnie kunoichi tak szybka, że moja postać myślała że teleportuje się z drzewa na inne drzewo i to właśnie o to mi chodzi, mówiąc o tych bardzo silnych shinobi na misjach o niskich rangach.
0 x
-
- Support
- Posty: 2059
- Rejestracja: 9 cze 2015, o 22:55
Re: Misje
Swoje zdanie wyrażę krótko - popieram Ayato w kwestii progów przy których osiągnięciu ryzyko porażki na misji nie będzie niemożliwe. Ale z drugiej strony popieram też Raya, że misje to nie tylko walka, ale też kombinowanie, rozkminy .
A co do misji C-, C+ etc. etc. - niezbyt mi się to widzi (bo kto pójdzie na C jak za 5PH mniej jest łatwiej? I tak samo z B oraz A. No i w jaki sposób zrobienie misji C- przybliża postać do spełniania wymagań na awans na wyższą rangę?
Co do Meido i misji supportowych (temat bardzo podobny który przeniosłem do archiwum z racji pojawienie się tego -> http://shinobiwar.pl/viewtopic.php?f=21&t=3164) - przydałoby się w opisie misji konkretnych rang dodać, że postać ma się na misji wykazać, a nie musi to oznaczać sklepania tyłków NPC, a np. pomoc sojuszniczemu NPC przez leczenie/walkę z innymi NPC ~
Jeśli na misje grupowe idzie się z myślą, by przede wszystkim było łatwiej, a nie by, zbliżyć postacie w fabule... To wynagrodzenie w ryo jest dzielona na graczy, ale PH już nie? Bo co? Bo PH jest niepodzielne? Trochę trzymania się zasad - idziemy grupą, jest łatwiej bo przeciwników mniej na głowę, więc dzielimy się po równo wynagrodzeniem. LUB Idziemy grupą, wrogów jest więcej/są silniejsi (ale nie, że nagle misja C to B, B to A), ale jest nas dwójka/więcej i potrafimy współpracować i zakończyć misję powodzeniem = na głowę idzie pełne wynagrodzenie.
No i czy Inuzuka nie powinien dzielić się PH i ryo ze swoimi ninkenami? kappa
Wyjaśnienie Gyo (niskie, średnie, wysokie ryzyko) jest całkiem ciekawe, ale czy sam system jest potrzebny... Nie wiem.
Więcej głosów! Więcej!
A co do misji C-, C+ etc. etc. - niezbyt mi się to widzi (bo kto pójdzie na C jak za 5PH mniej jest łatwiej? I tak samo z B oraz A. No i w jaki sposób zrobienie misji C- przybliża postać do spełniania wymagań na awans na wyższą rangę?
Co do Meido i misji supportowych (temat bardzo podobny który przeniosłem do archiwum z racji pojawienie się tego -> http://shinobiwar.pl/viewtopic.php?f=21&t=3164) - przydałoby się w opisie misji konkretnych rang dodać, że postać ma się na misji wykazać, a nie musi to oznaczać sklepania tyłków NPC, a np. pomoc sojuszniczemu NPC przez leczenie/walkę z innymi NPC ~
Jeśli na misje grupowe idzie się z myślą, by przede wszystkim było łatwiej, a nie by, zbliżyć postacie w fabule... To wynagrodzenie w ryo jest dzielona na graczy, ale PH już nie? Bo co? Bo PH jest niepodzielne? Trochę trzymania się zasad - idziemy grupą, jest łatwiej bo przeciwników mniej na głowę, więc dzielimy się po równo wynagrodzeniem. LUB Idziemy grupą, wrogów jest więcej/są silniejsi (ale nie, że nagle misja C to B, B to A), ale jest nas dwójka/więcej i potrafimy współpracować i zakończyć misję powodzeniem = na głowę idzie pełne wynagrodzenie.
No i czy Inuzuka nie powinien dzielić się PH i ryo ze swoimi ninkenami? kappa
Wyjaśnienie Gyo (niskie, średnie, wysokie ryzyko) jest całkiem ciekawe, ale czy sam system jest potrzebny... Nie wiem.
Więcej głosów! Więcej!
0 x
Re: Misje
Dzielenie wynagrodzenia za misje grupowe nie ma sensu. Dlaczego? Pójdę sam na misję rangi D i po 15 postach (gracz + mg) dostanę 20 PH i 100 Ryo. Pójdę z kimś na misję rangi C, będzie łatwa i w ogóle, ale ... 45 postów (2 graczy + mg), a wynagrodzenia tylko 25 PH i 125 Ryo. W czasie tego jednego C dałbym radę zrobić 2 czy 3 D i dostać znacznie większą nagrodę. Po prostu, przy podziale wynagrodzenia misje grupowe stają się po prostu nieopłacalne.
0 x
Re: Misje



Do tych wszystkich, którzy twierdzą, że misje grupowe są TRUDNIEJSZE od zwykłych. Czemu idziecie razem? Bo ja jakoś nigdy nie widziałem nikogo, kto by mówił "O, pójdę samotnie na B, bo mam większe szanse na przeżycie", a za to ludzie zazwyczaj mówią "Pójdę z A lub B, to może przeżyję". Dlaczego tak jest? Dlatego, że pomimo wzrostu poziomu trudności misji w przypadku pójścia na nią grupą, szanse na śmierć MALEJĄ. Dalej pytacie dlaczego? Bo druga osoba na misji nie oznacza, że z B robi się 2x trudniejsza B, a tylko trochę trudniejsza. Te wszystkie argumenty, które miały niby świadczyć o trudności misji (hurr durr), że niby dużo przeciwników, że niby MG rzuca bardziej rozwiniętego wroga KONTRUJE właśnie liczba graczy idących na misję. We dwójkę, trójkę zwyczajnie ŁATWIEJ. Macie combo, możecie się komunikować, macie zwyczajnie drugą osobę przy boku. Dla Reiki, jak sądzisz, że grupowa misja jest trudna, to mogłaś iść na samotną, a nie z Yoichim. Yoichi poprosił Cię o pójście na misję? To chyba nie po to, żeby sobie utrudnić, nie? I w jednym, i w drugim przypadku Twoja argumentacja nie ma najmniejszego, ale to kompletnie najmniejszego sensu. Misje nie mają być łatwe. Misje mają być dostosowane do poziomu graczy biorących w nich udział. Mają stanowić wyzwanie po to, żeby ich ukończenie dawało adekwatną nagrodę w postaci stosownego wynagrodzenia. To nie ma być zlecenie, które staje się łatwiejsze za każdym razem, gdy dorzucić jedną osobę do worka więcej, żeby przyfarmić sobie postać bez żadnego zagrożenia. "Uczenie się współpracy i walki w grupie" jest jeszcze lepsze, niż wspominanie o ilości przeciwników. Pograjcie w cztery osoby w makao, to dopiero PH nazbieracie. Na wynagrodzenie za misję powinny się składać profity za samą jej trudność, walkę, możliwe zagrożenie, a nie trzymanie się za rączki z drugim graczem, zrywanie kwiatków i oczekiwanie takiego samego wynagrodzenia. Od początku SW było mówione, że rozwój szybki nie będzie, że jego trudność również wzrośnie, a teraz, gdy te zasady są utrzymywane, ktoś nagle narzeka, że misja jest dla niego za trudna. Taka miała być.
Odnosząc się jeszcze do tych argumentów z drużynami. Ludzie... Tam był odgórny system wioskowy, który przydzielał zlecenia. Siedziały nad tym tęgie głowy, które przydzielały je do odpowiednich shinobi, którzy sprawią, że misja zakończy się powodzeniem. W Hidenie siedział nad tym nawet Shikamaru. Tutaj macie osady rodowe/klanowe, które tak naprawdę rzadko zlecają cokolwiek. Przynajmniej takie misje mogę polecić na palcach jednej, być może dwóch dłoni. Zleceniodawca kasy podwójnie wykładać nie będzie. Daje zlecenie, wyznacza za jego wykonanie (powiedzmy) 1000ryo i chce mieć je zrealizowane. Jego guzik obchodzi czy idziecie w dwadzieścia osób, czy też wykonacie je sami. Nie będzie dokładał kasy tylko dlatego, że zadanie zamierzacie wykonać ze swoją dziewczyną, PH oddzielnie wpadać nie powinny, o czym pisałem wyżej. Naprawdę "podoba" mi się to spojrzenie, że chcemy wszystko dostać łatwiej, ale z taką samą nagrodą jakbyśmy robili to ciężej. Logika godna naśladowania.
Misje supportowe nie mają najmniejszego sensu. Planowanie postaci supportowej wiąże się z wolniejszym rozwojem albo z potrzebą szukania pomocy u innych postaci. Nic się na to nie poradzi, taka specyfika postaci. Jestem na nie za kombinowaniem w tym temacie.
Rozpiska Gyo całkiem mi się podoba. Jeśli już tak bardzo czegoś potrzebujecie, to bierzcie tego allegrowicza. Choć rangi Doko, Akoraito itp. można zmienić na przykładową sumę PH gracza. Wtedy ktoś spojrzy, że ma 600PH i na takiej, a takiej misji ma taką i taką szansę na powodzenie. Jeśli źle rozłożył punkty i build mu się posypał, to jego wina. Nikt mu nie gwarantuje, że misja zakończy się sukcesem tylko dlatego, że trochę nafarmił.
Co do C-, C, C+ itp. Pewnie! Dodajmy jeszcze C1i1/3, żeby rozdrobnić bardziej. Pomysł niepotrzebny, mechanika na tym ucierpi, jeszcze bardziej się skomplikuje i jeśli różnica pomiędzy przykładowo C-, a C będzie polegała tylko na stracie 5PH, a w zamian uzyskamy mniejsze ryzyko śmierci postaci, to nie będzie opłacało się iść na zwykłe C, bo i po co? Niektórzy się o 5PH potrafią kłócić, ale to są tak minimalne wartości, że nie warto narażać dla tego postaci. Ogólnie się nie sprawdzi i ludzie będą robili słabsze misje, bo profit.
0 x
Re: Misje
Nie rozumiem tych co mówią że wszyscy by chodzili na łatwiejsze C, to nie jest tylko 5 PH. To jest AŻ 5 PH.
Po co mieszać w ogóle z tymi C+ i C- itd. Za to uściślenie progu PH jest w porządku, ale też nie popadajmy w skrajność. C nie jest równe C.
Kiedyś mi chyba Narubi z swojego pierwszego konta co mu w wakacje zmarło prowadził misję gdzie miałem po swojej stronie 2 samurajów, element zaskoczenia przeciwko 7 zwykłym bandytą. Niby banał ale, dwóch z nich ukrył na drzewach z łukami i jak bym przypadkiem nie wszedł akurat na gałąź to bym zginął w pułapce. Może nie mieli oni 1000PH rozłożonego na kilka osób, ale było to trudne że tak powiem.
Inna moja C to była walka z 3 zwykłymi ludkami gdzie jedyną ich siłą było to że jeden miał kilka notek wybuchowych.
A teraz Murai mi prowadzi C z 2 shinobimi gdzie jako kuglarz mam spory problem z jednym z nich bo jest z klanu Aburame i mnie kontruje.
Moim zdaniem właśnie pięknym jest to że idziesz na misję i nie wiesz czy spotkasz kilka osób do pomordowania czy stoczysz walkę trudną. Można dodać progi PH, ale bardzooo ogólne. Bardziej przemawia do mnie coś typu że na misji rangi C nie mogą przeciwnicy mieć więcej niż na przykład 100 szybkości, albo nie mogą korzystać z technik wyższych niż C.
Co do chodzenia w kilku na misję to jestem za tym że Ryo są co prawda dzielone na pół, ale PH są normalnie. To tyle

Po co mieszać w ogóle z tymi C+ i C- itd. Za to uściślenie progu PH jest w porządku, ale też nie popadajmy w skrajność. C nie jest równe C.
Kiedyś mi chyba Narubi z swojego pierwszego konta co mu w wakacje zmarło prowadził misję gdzie miałem po swojej stronie 2 samurajów, element zaskoczenia przeciwko 7 zwykłym bandytą. Niby banał ale, dwóch z nich ukrył na drzewach z łukami i jak bym przypadkiem nie wszedł akurat na gałąź to bym zginął w pułapce. Może nie mieli oni 1000PH rozłożonego na kilka osób, ale było to trudne że tak powiem.
Inna moja C to była walka z 3 zwykłymi ludkami gdzie jedyną ich siłą było to że jeden miał kilka notek wybuchowych.
A teraz Murai mi prowadzi C z 2 shinobimi gdzie jako kuglarz mam spory problem z jednym z nich bo jest z klanu Aburame i mnie kontruje.
Moim zdaniem właśnie pięknym jest to że idziesz na misję i nie wiesz czy spotkasz kilka osób do pomordowania czy stoczysz walkę trudną. Można dodać progi PH, ale bardzooo ogólne. Bardziej przemawia do mnie coś typu że na misji rangi C nie mogą przeciwnicy mieć więcej niż na przykład 100 szybkości, albo nie mogą korzystać z technik wyższych niż C.
Co do chodzenia w kilku na misję to jestem za tym że Ryo są co prawda dzielone na pół, ale PH są normalnie. To tyle

0 x
Re: Misje
W takim razie dajcie określony próg dziedzin? Adekwatny do rangi wykonywanej misji.
Co to oznacza?
Przykładowo na misji rangi B, oponent może używać maksymalnie technik rangi B.
et cetera. Nie wypowiadam się co do reszty, bo mi się nie chce, ale pomysł z tymi C-, C+ jest całkiem ciekawy.
Co to oznacza?
Przykładowo na misji rangi B, oponent może używać maksymalnie technik rangi B.
et cetera. Nie wypowiadam się co do reszty, bo mi się nie chce, ale pomysł z tymi C-, C+ jest całkiem ciekawy.
0 x
Użytkownicy przeglądający to forum: Obecnie na forum nie ma żadnego zarejestrowanego użytkownika i 7 gości