Genjutsu - doprecyzowanie mechaniki

Narubi

Genjutsu - doprecyzowanie mechaniki

Post autor: Narubi »

PROBLEM
Witam. Bardzo mi się podoba mechanika Genjutsu, ale widzę dwa problemy:
  1. Pierwszy problem polega na tym, że trudność wyjścia z Genjutsu rangi D jest taka sama jak trudność wyjścia z Genjutsu rangi S. W obu przypadkach wystarczy przebić Psychikę genusera za pomocą własnej Konsekwencji. To samo tyczy się złapania przeciwnika w technikę. Genuserowi tak samo ciężko (albo łatwo) jest złapać wroga w technikę genjutsu rangi D co w technikę genjutsu rangi S. Moim zdaniem to bzdura. Genjutsu rangi S powinno być dużo mocniejsze i dużo mocniej oddziaływać na cel niż genjutsu rangi D. Chociażby dlatego, że wymaga więcej chakry.
  2. Drugi problem dotyczy ogólnie technik i rozwoju dziedziny Genjutsu. Na randze A mamy technikę:
    Nazwa
    Utakata
    Pieczęci
    Brak
    Zasięg
    15 metrów
    Koszt
    C: 35% | B: 25% | A: 17% | S: 15% | S+: 5%
    Dodatkowe
    Łapiemy za pomocą gestu
    Opis Utakata to technika, którą można nazwać słabszym "Kuro Kuukan Goumon". Bowiem aby rzucić na kogoś to Genjutsu potrzeba wykonać gest, a nasz ruch dłonią ofiara musi dostrzec. W momencie kiedy ofiara spojrzy na ów gest, zostaje złapana w iluzję, dokładniej w świat iluzji. Bowiem użytkownik może kreować własny świat wedle swoich upodobań. Możemy sprawić by przeciwnika zaatakowały korzenie drzew, nagle pojawiły się kruki, który zaatakowały by ofiarę, możemy sprawić by oponent się nie ruszał czy też inne wyimaginowane rzeczy. Ogranicza nas tutaj wyobraźnia. Technika może być użyta jednocześnie na jedną osobę, gdyż takimi prawami rządzi się to jutsu. Właśnie tego rodzaju techniki Genjutsu sprawiają, iż walka z użytkownikiem tej dziedziny jeden na jednego jest ciężka do wygrania. A więc prawdziwy świat pozostaje bez zmian, a wszystko dzieje się w głowie człeka złapanego za pomocą Utakaty.
    Uwaga Jest to kinjutsu, możliwe do nauki tylko ze specjalnego, zdobycznego zwoju - na świecie istnieją jedynie 2 sztuki takowych, zawierających tę wiedzę.
    Która ... robi wszystko, ale jest też zakazana. A także technikę:
    Nazwa
    Kokuangyo no Jutsu
    Pieczęci
    Tygrys
    Zasięg
    35 metrów
    Koszt
    C: 35% | B: 25% | A: 17% | S: 15% | S+: 5%
    Dodatkowe
    Brak dodatkowych wymagań
    Opis Jedna z potężniejszych technik iluzji, która polega na zamknięciu wroga w iluzorycznym, ciemnym pomieszczeniu. Przez takie zastosowanie, przeciwnik nie widzi nic poza głęboką ciemnością i tym samym zostaje pozbawiony jednego z kluczowych zmysłów. Tym samym przeciwnik nie jest w stanie zauważyć nadchodzących ataków.
    Która to z kolei oślepia ludzików w promieniu 35 metrów i wymaga jednego znaku. W przypadku technik rangi B mamy taką jedną:
    Nazwa
    Raigen Raikochu
    Pieczęci
    Baran → Koń → Wąż → Tygrys
    Zasięg
    Strefa w promieniu ok. 50 metrów
    Koszt
    E: 35% | D: 30% | C: 20% | B: 15% | A: 10% | S: 4% | S+: 4%
    Dodatkowe
    Brak dodatkowych wymagań
    Opis Silna technika genjutsu, wpływająca bezpośrednio na zmysł wzroku oponenta. Po złapaniu przeciwnika w jutsu, widzi on przepływający przez użytkownika potężne wyładowanie elektryczne, które w jednej chwili wytwarza oślepiające światło, które pozbawia cel wzroku. W takim stanie najczęściej nie będzie on już w stanie wykonać uniku (chyba że potrafi walczyć na ślepo), co pozwala shinobi na najspokojniejsze w świecie pozbycie się wroga.
    Która także oślepia. Wymaga 4 pieczęcie i jej zasięg wynosi 50 metrów.
    Podczas, gdy na S jest jedynie:
    Nazwa
    Kuro Kuukan Goumon
    Pieczęci
    Brak
    Zasięg
    10 metrów
    Koszt
    C: 50% | B: 40% | A: 30% | S: 20% | S+: 10% (5% na turę)
    Dodatkowe
    Przeciwnik musi widzieć użytkownika
    Opis Użytkownik genjutsu zamyka swoją ofiarę w swoim świecie iluzji, w którym kontroluje wszystkie wizje i obrazy. Jest to kwintesencja użytkowników tej dziedziny, bowiem jedyne co nas ogranicza w tej technice to własny umysł, który nie będzie mógł sobie czegoś wyobrazić. Przykładowo, możemy stworzyć las tam gdzie go nie ma, nagle pojawi się za nami ognisty smok czy też wszelkiego rodzaju inne rzeczy. Ograniczeniem jest tutaj tylko umysł. Aczkolwiek trzeba pamiętać, że i chakra jest tutaj odpowiednim czynnikiem. Ponieważ płacimy ją cały czas. Jednak ma ona dodatkowy efekt, ponieważ kiedy tylko ofiara zostanie złapana, automatycznie nie może się ruszać, a cały świat który kreujemy jest tylko iluzją w umyśle, tam też może wykonywać ruchy takie na które użytkownik pozwoli.
    Uwaga Jest to kinjutsu, możliwe do nauki tylko ze specjalnego, zdobycznego zwoju - na świecie istnieją jedynie 2 sztuki takowych, zawierających tę wiedzę.
    [/quote]
    Do czego zmierzam? Ano do tego, że techniki genjutsu z rangi A i S praktycznie się nie różnią. Do tego na randze A mamy technikę oślepiającą, która tak na prawdę wcale nie wygląda na silniejszą niż technika oślepiająca rangi B (w sumie czasem nawet to B jest lepsze, bo ma większy zasięg). Te dwie rzeczy powodują, że po prostu nie ma motywacji do tego, by rozwijać genjutsu (co najwyżej dla Techniki Atutowej) powyżej rangi B.
ROZWIĄZANIE
Proponuję wprowadzić system, który spowoduje, że techniki wyższych rang będą jeszcze potężniejsze, a techniki niższych rang jeszcze słabsze.
  • Genjutsu rangi D: Psychika użytkownika: -20
  • Genjutsu rangi C: Psychika użytkownika: -10
  • Genjutsu rangi B: Bez zmian
  • Genjutsu rangi A: Psychika użytkownika: +10
  • Genjutsu rangi S: Psychika użytkownika: +20
Krótkie wyjaśnienie: W rzeczywistości PSYCHIKA UŻYTKOWNIKA NIE ULEGA ZMIANIE. Po prostu podczas "obliczania" czy genjutsu zadziała czy nie użytkownik jest traktowany jakby miał odpowiednio więcej lub mniej psychiki (w zależności od rangi użytej techniki).

Przykładowo:
Przeciwnik ma 30 Konsekwencji. My mamy 29 Psychiki. Taki przeciwnik będzie w pełni odporny na nasze iluzje rangi D-B (29 - 20 = 9, 9 < 30; 29 - 10 = 19, 19 < 30; 29 < 30), ale za to na techniki rangi A-S będzie w pełni podatny (29 + 10 = 39, 39 > 30; 29 + 20 = 49, 49 > 30).

Mam nadzieję, że jest to zrozumiałe.

Ale, żeby nie było zbyt cukierkowo, ograniczymy trochę te bonusy. Ktoś z wysoką Kontrolą Chakry lepiej kontroluje przepływ chakry w organizmie, więc trudniej jest go zaburzyć (przypominam, że genjutsu polega na zaburzeniu przepływu chakry). Powinno się dostawać bonusy do Konsekwencji wynikające z rozwoju KC.
  • KC ranga E - A: Bez zmian
  • KC ranga S: +10 Konsekwencji
  • KC ranga S+: +20 Konsekwencji
Takie rozwiązanie pozwoli zniwelować bonus wynikający z wysokiej (A-S) rangi użytych technik genjutsu.

Inny ciekawy przykład:
Przeciwnik ma KC na S+ i 1 Konsekwencji. My mamy 40 Konsekwencji. Techniki genjutsu rangi D będą nieskuteczne (1 + 20 = 21, 40 - 20 = 20; 20 < 21).

DODATKOWE UWAGI
Nie chcę na siłę zmieniać i buffować genjutsu. Po prostu widzę problem, który trochę mnie razi w oczy i dlatego, mając wolną chwilę postanowiłem napisać ten temat. Jak nie przejdzie to trudno. Nie będę płakał jak po stracie postaci :). Chciałbym dodać, że przed założeniem tego tematu konsultowałem to z modem technicznym Avaricem i powiedział, że wg niego pomysł nie jest zły.
0 x
Hakai

Re: Genjutsu - doprecyzowanie mechaniki

Post autor: Hakai »

Problemem tego pomysłu jest to, że początkujący gracze nie mają dużo tej psychiki kiedy grają genjutsu. Obawiam się, że mogło by się skończyć to tym, że kiedy będą używać swoich technik D które będą dla nich standerdem ich psychika w gen będzie bardzo bliska zeru jak i nie jemu równa.
0 x
Jiro

Re: Genjutsu - doprecyzowanie mechaniki

Post autor: Jiro »

Popieram Hakaia, będzie to wielki cios dla kogoś początkującego, "ale late będzie lepszy", gram jako Uchiha, tutaj też "late jest lepszy", ale jak na razie nie widzę nawet przebłysku tegoż late'a, dodatkowo obecny system jest prosty i skuteczny (w większości przypadków), a Ty chcesz wprowadzać tutaj jeszcze więcej tych cyferek, przeliczania itp, po za tym kc nie równa się konsekwencji. Po prostu nie widzę potrzeby zmian w tym systemie, co do technik, jestem neutralny, ale mylisz się co do technik oślepiających, ta z B oślepia słabiej (bo to przebłysk światła) i tylko chwilowo (chyba chwilowo ;d), a ta z A całkowicie oślepia przeciwnika, po prostu widzi on ciemność.
0 x
Narubi

Re: Genjutsu - doprecyzowanie mechaniki

Post autor: Narubi »

Cztery sprawy. Jeden: ok. Nie wziąłem pod uwagę tego, że to krzywdzi nowych graczy. Można jednak dać dopisek "Psychika nie może spaść poniżej 20 punktów". Dwa: Nie gracze będą to liczyć tylko sędziowie i prowadzący misje. Trzy: Co do KC, moim zdaniem tak, bo im lepiej kontrolujesz chakrę tym trudniej ją zaburzyć, poza tym ten pomysł wyrównuje late game. Cztery: Problem jest. Co najwyżej można się zastanawiać czy warto go rozwiązać :).
0 x
Hakai

Re: Genjutsu - doprecyzowanie mechaniki

Post autor: Hakai »

Też słabo bo co ktoś ma 20 psychiki i nie opłaca mu się pakować punktów bo i tak kolejne 20 które rozda mu utnie bo używa D. Ja bym proponował to jak juz. te końcowe etapy są tu niemal takie same. Zmiana w mojej wersji taka ze nie ma takiego kopniaka dla słabych gen. Chociaż pewnie nie o to pierwotnie chodziło a o to aby ludzie nie wpadali tak w D kiedy są nie wiem kozakami.


D Bez zmian
C + 5 psychiki
B + 10 psychiki
A + 15 psychiki
S +20 psychiki
0 x
Shinji

Re: Genjutsu - doprecyzowanie mechaniki

Post autor: Shinji »

Generalnie najprostszym rozwiązaniem byłoby rozpisanie ilości bonusowej konsekwencji dawanej przez Kai w zależności od rangi genjutsu. Co prawda byłby to mniejszy buff dla genjutsu niż to co jest tutaj, ale rozwiązanie takie byłoby znacznie prostsze, a przez to uniknęlibyśmy ogromnej ilości matematyki.
Proponuję:

D i C: +65 konsekwencji
B: +50 konsekwencji
A: +45 konsekwencji
S: +40 konsekwencji

Inna kwestia, że rodzą się pewne komplikacje przy bólu, ale został on przedstawiony jako bardziej efektywna opcja wyjścia z genjutsu niż Kai więc w jego przypadku chyba nawet może pozostać jak jest obecnie.

Rozwiązanie takie przy okazji zachowywałoby pewien charakter konsekwencji czyli
konsekwencja > psychika = nie wrzucisz mi genjutsu

Tego typu zmiana wiązałaby się co prawda z pewnymi poprawkami w Uchiha, ale dotyczyłyby one 2 technik.
0 x
Midori

Re: Genjutsu - doprecyzowanie mechaniki

Post autor: Midori »

A co wy na takie rozwiązanie?

D - Łapie przedział konsekwencji niższy o jeden poziom od poziomu naszej psychiki
C - Łapie przedział konsekwencji niższy o jeden poziom od poziomu naszej psychiki
B - Łapie przedział konsekwencji do paru punktów mniejszy niż nasza psychika
A - Łapie przedział konsekwencji równy poziomowi naszej psychiki lub niższe
S - Łapie przedział konsekwencji do paru punktów większy niż nasza psychika oraz niższe
0 x
Narubi

Re: Genjutsu - doprecyzowanie mechaniki

Post autor: Narubi »

Konkretne wartości proszę. Poza tym ... tematem już dawno przestałem się interesować kappa.
0 x
Awatar użytkownika
Jawa
Administrator
Posty: 4225
Rejestracja: 10 mar 2015, o 23:33
Ranga: Head Admin
GG/Discord: MxPl#7094
Multikonta: Sasame | Sumi

Re: Genjutsu - doprecyzowanie mechaniki

Post autor: Jawa »

Ja jestem zwolennikiem bonusowej Psychiki w zależności od rangi techniki. W ten sposób te techniki które teoretycznie mają wyższą rangę i dają to samo co słabsze odpowiedniki, będą bardziej kuszące do używania z racji cięższego wydostawania się. Propozycja Hakaia odnośnie konkretnych wartości wydaje się całkiem dobra. Wysoka KC dająca bonusową Konsekwencję? Ma sens, z racji lepszej kontroli chakry możemy sprawniej zaburzać jej przepływ. Z pewnością nie są to jakieś wielkie utrudnienia mechaniki, ale dodadzą nieco smaczku i kopa Genuserom.
0 x
Narubi

Re: Genjutsu - doprecyzowanie mechaniki

Post autor: Narubi »

W sumie nie spodziewałem się, że Mus mnie poprze. Dzięki :).
0 x
Jiro

Re: Genjutsu - doprecyzowanie mechaniki

Post autor: Jiro »

Po głębszym przemyśleniu, koncepcja przedstawiona przez Hakaia, jest spoko :d
0 x
Support nr 6
Support
Posty: 2059
Rejestracja: 9 cze 2015, o 22:55

Re: Genjutsu - doprecyzowanie mechaniki

Post autor: Support nr 6 »

Czyli w skrócie:

1. Bonus do psychiki przy używaniu technik genjutsu wyższej rangi:
  • D Bez zmian
    C + 5 psychiki
    B + 10 psychiki
    A + 15 psychiki
    S +20 psychiki

1. Bonus do konsekwencji przy posiadaniu wysokiej KC:
  • KC S: +10 Konsekwencji
    KC S+: +20 Konsekwencji

Te rozwiązania są najmniej rakowe, czynią używanie genjutsu bardziej interesującym (a matematyki wiele nie przybywa) + trzyma się całkiem nieźle ram uniwersum.


WYPOWIADAĆ SIĘ. Bo jak nie to w ciągu 24h wprowadzę według własnej woli. Hue.
0 x
Narubi

Re: Genjutsu - doprecyzowanie mechaniki

Post autor: Narubi »

No ja jestem za :v
0 x
Awatar użytkownika
Ichirou
Posty: 4033
Rejestracja: 18 kwie 2015, o 18:25
Wiek postaci: 35
Ranga: Seinin
Krótki wygląd: Chodzące piękno.
Widoczny ekwipunek: Hiramekarei, gurda, fūma shuriken, torba, dwie kabury
Lokalizacja: Atsui

Re: Genjutsu - doprecyzowanie mechaniki

Post autor: Ichirou »

Może być.
0 x
Obrazek
KP PH bank głos koty dziennik
Support nr 6
Support
Posty: 2059
Rejestracja: 9 cze 2015, o 22:55

Re: Genjutsu - doprecyzowanie mechaniki

Post autor: Support nr 6 »

Wprowadzam i przenoszę temat.
0 x
Zablokowany

Wróć do „Wprowadzone”

Użytkownicy przeglądający to forum: Obecnie na forum nie ma żadnego zarejestrowanego użytkownika i 2 gości