Kontrowersyjny temat o Reberu, czyli "Rakberu"

Awatar użytkownika
Papyrus
Administrator
Posty: 3835
Rejestracja: 8 gru 2015, o 15:36
Ranga: Fabular
GG/Discord: Enjintou1#8970
Multikonta: Yuki Hoshi; Uchiha Hiromi; Sans

Kontrowersyjny temat o Reberu, czyli "Rakberu"

Post autor: Papyrus »

Na wstępie chciałbym przywitać wszystkich w moim małym piekle, które urządzam. Zalecam sporo spokoju, rozsądku, trzeźwego myślenia i w razie czego trochę maści na ból wiadomo jakich partii ciała.

PROBLEM
Problem? Reberu. Całe możliwości technik Shoton/Hyoton/Mokuton no Jutsu: Reberu X. Co mi w nich nie pasuję. Otóż weźmy przykład z Shotonu. Jest to najtwardszy z żywiołów tworzonych pośród wymienionej trójki, ale jednocześnie najwolniejszy. Za pierwszy poziom Reberu, czyli D płacimy 10% chakry, tworząc całkiem znośny, ale rzekomo wyjątkowo powolny kryształ. Zasięgi 15m bez skupienia, 60m ze skupieniem. No okej. Wymiary to 3x10x10. Za poziomy dalsze płacimy 8/6/4/2 procent chakry. Jesteśmy zmuszeni do korzystania zawsze z najwyższego poziomu, bo wiadomo - najsilniejszy i najmniejsze koszta. Już wiecie o co mi chodzi? Na poziomie D za 10% tworzymy mały, kruchy kryształ, a na poziomie S za 2% tworzymy ogromne (20x50x50) bryły kryształu zdolnego bez najmniejszego problemu blokować bijuudamy (Shoton twardszy od Mokutonu, a Mokuton na randze B ma technikę do blokowania Bijuudamy, więc...), czy tylko ja zauważyłem jak porąbane (yeah, użyłem tego słowa) to jest? Nie dość, że koszty są śmiesznie niskie, bo 2% za stworzenie bez skupienia w odległości 75m od siebie bryły 20x50x50 (czyli 50 000 metrów sześciennych objętości) o wytrzymałości zdolnej blokować Bijuu (a nawet zamknąć go w tym, bo na to pozwala poziom S Shotonu), to jeszcze zmuszenie użytkownika do korzystania zawsze z najlepszej wersji. Kolejny rak jest w tym, że reberu to JEDYNE jutsu na forum, jedyna technika, na którą nie wpływa KC w żaden sposób, a koszty maleją, chociaż siła rośnie.

ROZWIĄZANIE
Haha~! Witam w sali tortur. A tak na poważnie - dwie rzeczy, które się łączą i jedna bez drugiej nie istnieje:
1. Rework kosztów reberu. Jaki? Otóż dodajemy do tego zmniejszone koszty na zasadzie poziomu KC. Jak miałoby to wyglądać? Weźmy na przykład wszystkie poziomy:
Reberu Di: KC E - 10%, KC D - 8%, KC C - 5%, KC B - 2%, KC A - 1% , KC S - 1%, KC S+ - niezauważalne koszty (albo 1%)
Reberu Shi: KC E - 20%, KC D - 15%, KC C - 8%, KC B - 5%, KC A - 3%, KC S - 2%, KC S+ - 1%
Reberu Bi: KC E - 30%, KC D - 25%, KC C - 15%, KC B - 10%, KC A - 8%, KC S - 4%, KC S+ - 3%
Reberu Ei: KC E - 50%, KC D - 40%, KC C - 30%, KC B - 20%, KC A - 15%, KC S - 10%, KC S+ - 4%
Reberu Esu: KC E - 65%, KC D - 55%, KC C - 45%, KC B - 35%, KC A - 25%, KC S - 15%, KC S+ - 8%
Skąd te koszty? Czy są one z kosmosu? Czy są one z dupy? Nie, są one uzasadnione technikami. Techniki każdej z tej rang zaczynają się o 5% wyżej kosztów. Tutaj zmniejszyłem o 5%, bo techniki są wyspecjalizowane w danej rzeczy i wzmacniają ogólne możliwości poprzez no odpowiednie użycie. Ranga A zaczyna się na KC E od 55%, tutaj od 50%. A czy koszty na dalszych poziomach też są z kosmosu/dupy? Nie, też są uzasadnione takim spadkiem jak są w technikach.
Drastycznie, prawda? Dlaczego tak podałem wyżej. Chore zasięgi, chore wytrzymałości/szybkości (zależnie czy Hyoton, czy Shoton, czy Mokuton), chore objętości, niesamowite możliwości, pełna dowolność w ich użyciu.
Dlaczego Reberu Esu zaczyna się od E tak wysokiego? Bo poziomem S można władać od KC C, a reberu teoretycznie można od E, więc musiałem zrobić tak, by poziom C był 5% niżej niż techniki rangi S z tego poziomu, a te z KC E i D wymyśliłem.
Dlaczego też dodajemy KC? Proszę mi wytłumaczyć na jakiej zasadzie techniki większe/mocniejsze mają większe koszta, a twory silniejsze/większe mniejsze? 2% na S za taką wytrzymałość? Komentarz powyżej.

2. Uwolnienie Reberu. Tak! Zdejmujemy kajdany z Reberu. Baliście się, że teraz ze swoją rangą A musicie tworzyć kosztowne, ale cholernie wytrzymałe twory? Spokojnie, bo poziom wyższy pozwala też korzystać z poziomów niższych. Nie zawsze musisz tworzyć tak samo wytrzymały lód. To wymaga myślenia (wiem, boli), a nie nakutwiania najsilniejszą wersją swojego żywiołu, bo lel - najtańsza i najskuteczniejsza.

DODATKOWE UWAGI
Yeah, jestem samobójcą. Robię pod siebie, nerfię innych, a balans jest iluzją.
Pozdrawiam, dla ochłonięcia polecam posprawdzać sobie dokładnie Shoton/Mokuton/Hyoton i wtedy ze mną porozmawiać. <3
0 x
you best prepare for a hilariously bad time
Kamiru

Re: Kontrowersyjny temat o Reberu, czyli "Rakberu"

Post autor: Kamiru »

Hurr durr, jak tak można, klan mi nerfić ;v


A tak bardziej serio i w skrócie to jestem za, dobre rozwiązanie.
0 x
Kari

Re: Kontrowersyjny temat o Reberu, czyli "Rakberu"

Post autor: Kari »

Dobra, skoro wy jesteście za to ja jestem przeciw :P

A tak na serio - uwzględniłeś w swojej rozpisce tylko Reberu KG żywiołowych. A co z takimi np. Sabaku czy Nara? Oni nie mają w Reberu wielkości tworów tylko zasięg, więc zwiększenie kosztu z poziomu na poziom będzie dla nich... nieopłacalne. Nawet pomimo zwiększenia owego zasięgu.

Nie podoba mi się też uzależnienie kosztu Reberu od KC. Reberu charakteryzuje się tym, że polega na najprostszej możliwej kontroli danego żywiołu, "prostackiej" wręcz. Natomiast przy technikach ten żywioł nierzadko zmienia nieco swoje możliwości, czy też tworzy rzeczy "ponad rangę".

Jednakże wiem, że trzeba coś z tym Reberu w KG zrobić. Dlatego proponuję nieco inne rozwiązanie. Stworzyć tabelkę rozmiarów tworów wielkości D-S. Wtedy w Reberu żywiołowych polegających na tworzeniu różnych tworów podane byłoby kilka kosztów, po jednym dla każdej "wielkości" dostępnej na danej randze. Tak więc na D tworzylibyśmy twory wielkości D drogo i tylko tyle. Na C tworzylibyśmy twory C drogo i D trochę taniej itd.

Co wy na to? Nie psulibyśmy wtedy systemu możliwością wykorzystania niższych Reberu, za co dziękuję Bogu. Ucząc się jakiegoś "poziomu" danej czynności człowiek odruchowo wykorzystuje ten "poziom". Celowe robienie czegoś gorzej nie zawsze wychodzi, jak również wymaga ćwiczeń.
0 x
Hakai

Re: Kontrowersyjny temat o Reberu, czyli "Rakberu"

Post autor: Hakai »

Jestem neutralny w tym pomyśle. Głównie chodzi mi o Haretsu z którego pochodzę. Ten klan płaci stałe koszty za cios. Np D - 10%. Myślę ,że tego nie powinniśmy dotykać bo to akurat wyjątek jeśli chodzi o klany na forum. Podobnego nie ma. kappa
Głównym zainteresowaniem darzę jednak to by dało się używać niższych reberu. Brzmi to fajnie i tu jestem głównie za ale to oczywiście wiąże się z jakimś mechanizmem na koszty bo nie logiczne by było gdybyśmy płacili mniej za o wiele większy i twardszy blok kryształu.
A może uzależnić koszta od poziomu klanówki a nie KC? Jeśli masz poziom równy swojemu raberu płacisz jego normalną cenę a jeśli chcesz użyć niższego o rangę -10% o dwie -20% itd?
0 x
Awatar użytkownika
Papyrus
Administrator
Posty: 3835
Rejestracja: 8 gru 2015, o 15:36
Ranga: Fabular
GG/Discord: Enjintou1#8970
Multikonta: Yuki Hoshi; Uchiha Hiromi; Sans

Re: Kontrowersyjny temat o Reberu, czyli "Rakberu"

Post autor: Papyrus »

Nie ukrywam, że przede wszystkim chodzi mi o klany żywiołowe, gdyż z resztą zaczynają się schody. Zatem proponuję, aby reberu w klanach żywiołowych (tych tworzących, czyli Shoton, Hyoton, Mokuton) wyglądało to właśnie tak jak podałem. Co do klanów Kaminari i Terumi sprawa jest inna, bo ich możliwości tworzenia są znacznie bardziej ograniczone niż powyższych trzech. Tutaj nie mam niestety pomysłu jak to zrobić, dlatego też nie będę udawał, że mam jakiś plan. Zresztą liczę też na Kana i Jiro, którzy właśnie od mechanik są, że wpadną na jakieś dobre rozwiązanie.

Kari, tak samo jak techniki Dotonu rangi D, to "prostacka" kontrola żywiołu, a koszty chakry są i są one uzależnione od KC. Kontrolowanie żywiołu połączonego z dwóch innych nie jest niczym prostym. Techniki nie są ponad rangę, a są wyspecjalizowanym reberu. Kryształ potrafi się tworzyć zwyczajnie, ale techniką możesz sprawić, że kolce się nie wytworzą, a wysunął dla przykładu. Więc ta myśl jest błędna.
Co do tabelek wielkości... wychodzi na to samo co z reberu. W końcu poziomy reberu odpowiadają za większe i mocniejsze materiały, tylko Ty chcesz usunąć KC z tego. No i nadal czekam - na jakiej zasadzie wyższy poziom dziedziny zmniejsza koszta użycia jej? Mając Raiton na A powinienem strzelać nim za 4% chakry w takim razie. KC w tym przypadku również musi być, gdyż większa wprawa w korzystaniu pozwala na mocniejsze wykorzystanie, a nie na tańsze tworzenie.

Hakai, co do Haretsu, to tak jak napisałem wyżej - ciężko mi wymyślić jak uzależnić KC w takich klanach. Grasz tym klanem i jeżeli uważasz, że jest to okej, to okej. Ja na razie nie wykryłem w tym żadnych nieprawidłowości. Znów poziomy klanówki zamiast KC... tak jak wyżej - wyższa dziedzina nie sprawia, że koszty spadają, a że nasze możliwości się poszerzają. Od kosztów chakry jest Kontrola Chakry i tak powinno zostać skoro obowiązuje to wszystkich technik.

W skrócie - temat ten odnosi się do klanów Yuki, Koseki, Senju. Co do reszty jak coś wymyślę, to z pewnością tutaj dodam.
0 x
you best prepare for a hilariously bad time
Kamiru

Re: Kontrowersyjny temat o Reberu, czyli "Rakberu"

Post autor: Kamiru »

Miło byłoby zobaczyć zdanie innych na ten temat, jakby nie było, dwa z tych klanów mają graczy, a liczy się głos każdego na forum. ~
0 x
Awatar użytkownika
Reika
Martwa postać
Posty: 2046
Rejestracja: 15 kwie 2015, o 19:21
Wiek postaci: 28
Ranga: Sentoki
Krótki wygląd: Popatrz na Avatar, a po szczegóły zapraszam do mojej KP <3
Widoczny ekwipunek: Kabura na prawym udzie, torba na uzbrojenie przy pasie i dwie katany na plecach
Multikonta: Brak

Re: Kontrowersyjny temat o Reberu, czyli "Rakberu"

Post autor: Reika »

Jestem za pomysłem Raya. Bardzo dobrze przedstawiony problem i zaproponowane dobre rozwiązanie odnośnie tych trzech klanów. I weźcie tą technikę Senju odpierającą Bijuudamy z rangi B i dajcie na S, bo to jest rak niesamowity <facepalm>
0 x
Shigeru

Re: Kontrowersyjny temat o Reberu, czyli "Rakberu"

Post autor: Shigeru »

Droga Reiko, gdybyś miała choć odrobinę dobrej woli, może byś najpierw sprawdziła cały klan i dowiedziała się że Senju ma już barierę potężniejsza od tej wymienionej przez Ciebie - Mokuton: Hōbi no Jutsu [pierwsza została wytworzona jako ochrona przed falą uderzeniową pocisku miniaturki Kjubiego, druga służy do bezpośredniej ochrony]. Co to za technika - sprawdź sobie, pogoogluj, albo cofnij się do a&m. Bo tak się składa, że ja z kolei każde z tych Jutsu znalazłem, obejrzałem, przeanalizowałem i sklasyfikowałem. I bariera do której ty się odwołałaś - nie umywa się do tej bariery podanej przeze mnie. I ta bariera podana przeze mnie jest nieporównywalna z technikami Mokutonu poziomu S, stąd znalazła się na randze A. Z tego powodu razi mnie rzucanie sloganami bez przemyślenia całej koncepcji.

Co do tematu - już niejednokrotnie zwracałem na to uwagę, że dobrze by było kompleksowo poprawiać/naprawiać/zmieniać rzeczy, które uderzają w konkretne klany, których specyfika jest podobna.. W tym przypadku jeśli to jest ów taka "niesprawiedliwość" proponuje wprowadzić takie zmiany również w innych klanach opierających się o żywiołowość.

Ale zrobicie jak chcecie, mam dość walczenia z Wami :) Szkoda mi już palców na wstukiwanie klawiszy.
0 x
Awatar użytkownika
Hikari
Martwa postać
Posty: 2488
Rejestracja: 24 sie 2015, o 18:56
Wiek postaci: 26
Ranga: Akoraito
Krótki wygląd: Prawe oko mocna zieleń, lewe intensywnej czerwieni. Długie kruczoczarne włosy sięgające do połowy ud. Ogólnie mówiąc dobrze zbudowany mężczyzna mierzący 182cm.

Re: Kontrowersyjny temat o Reberu, czyli "Rakberu"

Post autor: Hikari »

Shigi nikt nie robi, aby tylko twój klan ucierpiał, ale też i ród Yuki, oraz Shoton. Co do pomysłu jestem za tylko trzeba rozwiązać pozostałe klany, poza tym... Takie reberu jest słabsze od technik i sporo, a koszta?
Na randze S:
-Technika: C: 50% | B: 40% | A: 30% | S: 20% | S+: 10%
-Reberu: Reberu Esu: KC E - 65%, KC D - 55%, KC C - 45%, KC B - 35%, KC A - 25%, KC S - 15%, KC S+ - 8%

Różnica jest niewielka, podczas gdy technika jest dużo silniejsza od reberu, dlatego te koszta nie podobają mi się.

Może być oczywiście i dla wszystkich żywiołowych, mi to nie przeszkadza tylko po normalnych kosztach, zmniejszonych, a nie tych obecnych.
0 x
I'm never on fire
Cause i'm the real fire.
Kamiru

Re: Kontrowersyjny temat o Reberu, czyli "Rakberu"

Post autor: Kamiru »

Shig, tak trochę abstrahując od tematu... To jaką rangę twoim zdaniem ma bijuudama? Jeden z najpotężniejszych ataków, który w przypadku kyuubiego mógł niszczyć góry, a inne bijuu, choć słabsze, nadal siały postrach. Ranga A? Może B? Skoro blokuje ją bez trudu defensywa rangi A (inna sprawa, że raszmony ninjutsu na tej samej randze nie są w stanie jej zablokować, nie wspominając już o braku jakiegokolwiek uszczerbku, a defensywy dotonu A kompletnie w kwestii bijuudam leżą). Więc jeśli blokowanie bijuudamy, ataku będącego podstawą do tworzenia rasengana (ranga A, rozwinięcie z wiatrem A/S) nie zasługuje na mokuton S to wyobrażając sobie potęgę technik tej rangi widzę prawdziwe cuda. I proszę, nie traktuj tego jako ataku w twoją stroną, złośliwości ani wytykania błędów, a jedynie chęć zdobycia wiedzy, jak potężne są jedne rzeczy na forum względem drugich.


Hikari, to może niech reberu będzie nieco silniejsze w wykonaniu? Albo obniżmy koszta o dodatkowe X% bo obecne reberu jest sporym problemem.


Oprócz Yuki, Senju i Kouseki warto poruszyć tu sprawę Sabaku.

Tym dwóm szczepom (a w przyszłości może klanom) należałoby podnieść zasięg. Nie dość, że są słabsi od wyżej wymienionej trójki (o origami nie wspominając) to ich zdolności opierają się na kontroli piasku, ale nie jego wytwarzaniu, co stawia ich w gorszej sytuacji od "grubej trójki". No i koszta reberu im także można by ujednolicić według planu Raya.


Albo to wszystko jest stekiem bzdur a istnienie to iluzja, huh.
0 x
Shigeru

Re: Kontrowersyjny temat o Reberu, czyli "Rakberu"

Post autor: Shigeru »

Powtórzę jeszcze raz - pierwsza technika została wykorzystana do ochrony przed falą uderzeniową, a także przez Hashirame w OVA do odbicia (a raczej odrzucenia) pocisku wystosowanego przez Hashirame. Wtedy kopuła uległa wgnieceniu. Kolejna sprawa - używał tego sam YAMATO, a on był falsyfikatem prawdziwego użytkownika Mokutonu, który zapewne przez całe swoje życie musiał poznawać wiedzę o Mokutonie. Idąc tym tropem - a więc, że Yamato nie wykorzystywał żadnego Jutsu sklasyfikowanego na S bo zwyczajnie był na to za cieńki - na jakiej to powinno się znajdować randze? Nadal obstajesz za S? Na randze A mamy tego lepszą wersję, która jednak ogranicza się do najbliższego otoczenia. Jakbym zamierzał stworzyć WT mogące pokryć większy teren - to własnie wtedy powinno to wylądować na S - tak jak inne obszarowe kanoniczne techniki.

Mokuton jest jednym z najpotężniejszych Kekkei Genkai o na prawdę wszechstronnych zdolnościach. Nie bez powodu gram też tym klanem bo jako jeden z nielicznych widzę możliwość innych kierunków jego rozwoju (co będąc jeszcze na DS wywoływały kolejne kłótnie, które wygasły gdy się okazało, że miałem rację ws. kwitnących roślinek) - stąd nim gram. Wychodząc na przeciw pytaniu Kamiru to wydaje mi się, że połowe technik byście zaklasyfikował użytkownikowi na randze S, tak by najlepiej nie mógł tego w ogóle wykorzystać. Innym podnieśmy wymagania, sobie obniżmy koszty chakry, a tym pierwszym jeszcze je podnieśmy :) Tak to wygląda w waszym wydaniu. Może zwyczajnie wrzućcie to jako klan Premium, bo boje się, że za miesiąc nie będę mógł czegokolwiek użytkować, bo wszystko w odniesieniu do innych klanów jest po prostu za potężne?

Nauczcie się, że Senju właśnie w tym się specjalizują, w obszarowym atakowaniu i defensywie. My w przeciwieństwie do innych klanów nie mamy specjalnych oczu pozwalające patrzeć nam na 15 km w dal, albo przejrzeć iluzje, lub nie posiadamy KG, które wyostrzy nam wszystkie zmysły tak, że odnajdziemy kogokolwiek będziemy chcieli po zapachu z odległości kilku kilometrów (BA NAJLEPSZE - nie płacąc właśnie za to w ogóle chakrą). Senju nie możemy błyskawicznie się zregenerować, ani przekazać swojej chakry w celu przywrócenia kogoś do życia, tylko i właśnie możemy próbować złapać i zgnieść lub się właśnie bronić. A skoro Hashirama czyli jedyny prawdziwy Mokutończyk potrafił takie rzeczy, to właśnie i my jako prawdziwi Mokutończyny powinniśmy móc robić takie rzeczy.
0 x
Awatar użytkownika
Vulpie
Posty: 2545
Rejestracja: 17 lut 2015, o 17:36
Multikonta: Misae Misaki

Re: Kontrowersyjny temat o Reberu, czyli "Rakberu"

Post autor: Vulpie »

To nie temat do technik, dlatego olewam ten temat. Nie mam zamiaru o nim rozmawiać.

Tak ogólnie czy nie powinno być każde (każde) reberu traktowane jednakowo i koszt też identyczny? W mojej opinii tak właśnie powinno się stać, a nie tylko wyjątkowo dla 3 klanów inaczej niż wszystko.

Wzmacniać reberu? Reberu właśnie ma być podstawową manipulacją klanową i tak bym to zostawił.
0 x
Kamiru

Re: Kontrowersyjny temat o Reberu, czyli "Rakberu"

Post autor: Kamiru »

Przepraszam za wprowadzenie w błąd, nie chodziło mi o kopułę na randze B (której wytrzymałość zależy od użytkownika, a to jakoś ma ocenić MG/Sędzia). W tym punkcie się z tobą zgadzam, mogłem podać nazwę jutsu, o które mi chodziło. A konkretniej to miałem na myśli.
Nazwa
Mokuton: Hōbi no Jutsu
Pieczęci
Brak
Zasięg
Dowolny
Koszt
E: 55% | D: 45% |C: 35% | B: 25% | A: 17% | S: 15% | S+: 5%
Dodatkowe
Brak dodatkowych wymagań
Opis Jutsu polega na błyskawicznym utworzeniu osłony w kształcie głowy smoka, która charakteryzuje się olbrzymią wytrzymałością. Defensywa tej technika jest na tyle silna, że jest w stanie zatrzymać Bijuudama z bliskiego dystansu bez żadnego uszczerbku na swojej strukturze.
Tymczasem raszmony:

Nazwa
Kuchiyose: Sanjū Rashōmon
Pieczęci
Pieczęci Kuchiyose
Zasięg
Dowolny
Koszt
C: 35% | B: 25% | A: 17% | S: 15% | S+: 5%
Dodatkowe
Wymaga znajomości Kuchiyose: Rashōmon
Opis Jest to ulepszona wersja techniki Kuchiyose: Rashōmon. W tym przypadku zamiast jednej potężnej bariery tworzymy aż trzy, która stojąc jedna za drugą dają nam nieporównywalnie większą ochronę i tym samym czyni nam praktycznie nietykalnym na wypuszczone w nas ataki. Pomimo swojej niewątpliwej wytrzymałości bariery nie są w stanie jednak powstrzymać Bijudamy.

Jedna defensywa jest dla każdego Senju z A w klanówkach, raszmon (1 brama) trzeba zdobyć, bo ograniczają go zwoje (misja, wyprawa, znalezienie kogoś, kto już ma), później dopiero można normalnie nauczyć się przywołania III. I tak, choć techniki stoją na tej samej randze, ich możliwości defensywne są znacznie inne. I nie widzę nigdzie, by zasięg tej bariery odnosił się jedynie do najbliższego otoczenia ~ I czy bijuudama w takim wypadku jest techniką zdolną bez problemu przebijać defensywy rangi A... By nie zrobić krzywdy innej defensywie? Jakby nie patrzeć, były to najpotężniejsze ataki bijuu, zaklasyfikowane najpewniej jako ranga S.

Wynika stąd, że balans, na którym tak bardzo ci zależało w temacie ze zmianami Hyuuga, gdzie podałem argumenty potwierdzające moje spostrzeżenia, tak w tym wypadku nie istnieje.


Idąc jednak dalej.
Pytanie więc, czy jest ten balans, czy go jednak nie ma, ale nie to jest najważniejsze. Dalej czytam...
To w końcu Senju mają specjalizację, czy jednak są wszechstronni? Trochę się gubię.

Są w kanonie mokutonu bariery, techniki ofensywne, klony, możliwość szpiegowania ludzi ziarenkami (dowolny zasięg, dowolny czas trwania) dyby "wyciągają z pojmanego przeciwnika chakrę". No i jeszcze kontrolowanie bijuu, gubię się w tej ilości specjalizacji. Proszę więc, nie przecz samemu sobie.
To jest twój punkt widzenia, który popierasz argumentami, że niszczy to balans, tudzież, że próbuję oszukać regulamin. Zauważ jednak, że niektóre z tych zmian (dążące jedynie do zrównoważenia sił) nie weszły w życie, inne z kolei zostały poddane zmianom (inaczej kompromisowym rozwiązaniom) by każdy mógł je zaakceptować, a przynajmniej tolerować. Tymczasem, patrząc na to, co napisałem wyżej, kwestia balansu a używanie technik Hashiramy, by nadal zostały technikami Hashiramy, jest bardzo problematyczna. Może więc porzućmy temat i poczekajmy na wynik działań reworków w wykonaniu Kana i Jiro?

Faktycznie, błyskawicznie nie możesz się zregenerować. W uhide, bo to wt.
A zapytałem po prostu o siłę bijuudamy, od tematu pomysłu odbiegliśmy bardzo.

Wszystko co powyżej napisałem nie ma na celu obrażenia twojej osoby, czy też usilnego nerfienia klanu, pokazuję jedynie swoje przemyślenia na ten temat i rozumiem twoją potrzebę bronienia tego, co sam stworzyłeś, czym sam grasz etc. ale nie jest to jedynie moja opinia na ten temat.

I żeby nie było, że używam przykładów wziętych z głowy (czyli dziurawej pamięci).
Obrazek
Obrazek
Nazwa
Mokuton no Jutsu: Reberu Di
Najniższa ranga klanowa, która pozwala na wytworzenie Uwolnienia Drewna. Bardzo łatwo tego dokonać - wystarczy złożyć pieczęć Węża i przesłać chakrę do otoczenia. Pozwala to na szereg ciekawych możliwości - użytkownicy mogą wytwarzać drewniane przedmioty, np. miecze, kije, etc. Poziom ten jest bardzo łatwy do opanowania, więc są również jego minusy. Jest nim chociażby zasięg.
Wytrzymałość
Kontrola Chakry + Siła
Zasięg
Wielkość Max.
Koszt Chakry
10% na turę
Nazwa
Mokuton: Henge no Jutsu
Pieczęci
Ptak → Pies → Wąż
Zasięg
Dowolny
Koszt
E: 12% | D: 10% | C: 6% | B: 3% | A: 2% | S: 2% | S+: 2%
Dodatkowe
Cel transformacji musi być co najmniej naszej budowy
Opis Odmiana techniki Henge no jutsu. Polega na pokryciu swojego ciała drewnianą kopułą, która następnie przybiera wygląd danego obiektu w który chcemy się zmienić. Technika jest o tyle lepsza od swojej oryginalnej wersji gdyż pozwala również przybrać głos obiektu pod który się podszywamy.
Nazwa
Mokuton: Kawarimi no Jutsu
Pieczęci
Tygrys → Świnia → Wół → Pies → Wąż
Zasięg Max.
15 metrów
Koszt
E: 12% | D: 10% | C: 6% | B: 3% | A: 2% | S: 2% | S+: 2%
Dodatkowe
Brak dodatkowych wymagań
Opis Pokrewna techniki Kawariami no Jutsu, która polega na pozostawieniu po sobie w obłokach dymu drewnianej kukły ubranej w nasze ubrania tuż po zadaniu nam ciosu. Dzięki temu, że władamy elementem drewna, nie potrzebujemy szukać kłody do podmiany, gdyż sami tworzymy ją w procesie wykorzystania podmiany.
Nazwa
Mokuton: Mokusei Hiketsu no Jutsu
Pieczęci
Brak
Zasięg
Palce dłoni
Koszt
E: 12% | D: 10% | C: 6% | B: 3% | A: 2% | S: 2% | S+: 2%
Dodatkowe
Brak dodatkowych wymagań
Opis Rozwinięcie podstawowej właściwości klanu Senju, jaką jest kontrola drewna. Po pewnym treningu można wytwarzać przedmioty mniejsze i bardziej precyzyjne, co w ostateczności pozwala nam zrobić klucz uniwersalny, którego możemy użyć by otworzyć większość dostępnych zamków. Te bardziej precyzyjne jednak będą odporne na nasze starania.
Obrazek
Nazwa
Mokuton no Jutsu: Reberu Shi
Podwyższenie umiejętności klanowych wiąże się z szeregiem nowych możliwości. Przede wszystkim, Mokuton dość znacząco zyskuje na rozmiarach. Teraz można go również wykorzystać do ofensywy. Dzięki dość dużej różnorodności technik - teraz można wytwarzać chociażby kolce, pale i niewielkie drzewa - istnieje wiele możliwości. Do tego wzrastają również możliwości defensywne, pozwalając użytkownikom na wykonywanie twardszych barier. Dzięki zwiększeniu umiejętności kontroli Mokutonu, koszt technik również nieznacznie maleje.
Wytrzymałość
Kontrola Chakry + Siła
Zasięg
Wielkość Max.
Koszt Chakry
8% na turę
Nazwa
Mokuton: Kouskou
Pieczęci
Wąż
Zasięg Max.
25 metrów
Koszt
E: 25% | D: 20% | C: 10% | B: 7% | A: 5% | S: 3% | S+: 3%
Dodatkowe
Brak dodatkowych wymagań
Opis Prosta, acz skuteczna technika Mokutonu. Pozwala ona wytworzyć kilka twardych, drewnianych kłód, które następnie są wysyłane w kierunku przeciwnika. One zaś skutecznie unieruchamiają całe jego ciało ze szczególnym skupieniem na rękach, co uniemożliwia mu składanie pieczęci, a co z tym idzie - również utrudnia uwolnienie się.
Nazwa
Mokuton: Mokukasuiwa
Pieczęci
Brak
Zasięg
Dowolny
Koszt
E: 25% | D: 20% | C: 10% | B: 7% | A: 5% | S: 3% | S+: 3%
Dodatkowe
Brak dodatkowych wymagań
Opis Technika, która ma na celu utrudnienie lub nawet uniemożliwienie poruszania się wcześniej uwięzionemu przeciwnikowi. Za pomocą Mokutonu wytwarza się wokół przeciwnika koło z naostrzonymi palami skierowanymi w stronę głowy więźnia. Takie zabezpieczenie sprawia, że bardzo ciężko się uwolnić.
Obrazek
Nazwa
Mokuton no Jutsu: Reberu Bi
Trzeci poziom kontroli Mokutonu. Trzeba tu przyznać, że możliwości względem Reberu Shi rosną znacząco. Wytwarzanie drewna zyskuje na płynności, wytwory są wytrzymalsze i można je wysyłać na większe dystanse. Dzięki poprawionemu wytwarzaniu drewna, koszty tworzenia Mokutonu również nieznacznie maleją. Do tego od tej pory Senju zyskuje również możliwość kontrolowania już istniejących drzew - może na przykład zmusić rośliny, by smagały lub pętały przeciwników.
Wytrzymałość
Kontrola Chakry + Siła
Zasięg
Wielkość Max.
Koszt Chakry
6% na turę
Nazwa
Mokuton: Mokujōheki
Pieczęci
Szczur → Pies → Tygrys
Zasięg
Kilka metrów przed używającym
Koszt
E: 35% | D: 30% | C: 20% | B: 15% | A: 10% | S: 5% | S+: 4%
Dodatkowe
Brak dodatkowych wymagań
Opis Uniwersalna technika mokutonu, która tworzy drewnianą kopułę chroniącą przed atakami zdolną pomieścić nawet kilkanaście osób. Kopułę również można wykorzystać do zamknięcia w niej przeciwnika i tym samym uniemożliwić mu ucieczkę. Siła techniki zależna jest od zdolności użytkownika. Przykładowo Hashirama był w stanie przy pomocy tej techniki uchronić się przed Bijudamą Dziewiecioogoniastego.
Nazwa
Mokuton: Daijurin no Jutsu
Pieczęci
Tygrys → Koń → Tygrys → Wąż
Zasięg
Taki jak w pasywnym Mokutonie użytkownika
Koszt
E: 35% | D: 30% | C: 20% | B: 15% | A: 10% | S: 5% | S+: 4% (2% - utrzymanie)
Dodatkowe
Brak dodatkowych wymagań
Opis Ofensywna technika elementu drewna, która polega na stworzeniu naostrzonych kolców, które z dużą prędkością pędzą w stronę naszego przeciwnika. Kolce można także szybko zmienić w tarczę i przykładowo zasłonić się przed nadchodzącym atakiem.
Nazwa
Moku Bunshin no Jutsu
Pieczęci
Tygrys → Pies → Wąż
Zasięg
Dowolny
Koszt
Wedle życzenia użytkownika
Dodatkowe
Brak dodatkowych wymagań
Opis Pomocna technika dzięki której stworzyć możemy drewnianego klona który potrafi wszystkie techniki klanowe użytkownika. Klon potrafi łączyć się z wszelką roślinnością dlatego też jest idealny do zwiadu. Dodatkowymi atutami techniki jest to, że klon posiada zwiększoną wytrzymałość poprzez wykorzystanie elementu drewna dzięki czemu zwykły cios nie jest w stanie go zniszczyć. Dodatkowo rozróżnić klona od oryginału może jedynie Sharingan na poziomie Eternal. Ponadto poprzez dotyk klon jest w stanie przekazać wszystkie informacje. To wszystko sprawia, że jest to klon idealny.
Nazwa
Mokuton: Chakra Shizu
Pieczęci
Brak
Zasięg
Dowolny
Koszt
E: 35% | D: 30% | C: 20% | B: 15% | A: 10% | S: 5% | S+: 4% (za 5 ziaren)
Dodatkowe
Brak dodatkowych wymagań
Opis Bardzo użyteczna technika klanu Senju, pozwalająca wytropić uciekającego przeciwnika nawet na ogromne dystanse, lub by móc łatwiej odnaleźć sojuszników. Jutsu polega na wytworzeniu dużej ilości maleńkich ziarenek, które następnie podrzuca się oponentowi lub podaje towarzyszowi. Dzięki tymże roślinkom shinobi jest w stanie określić dokładne położenie tej osoby, niezależnie jak daleko się ona znajduje.
Nazwa
Mokuton: Jukai Heki
Pieczęci
Ptak → Królik → Wąż
Zasięg
Kilka metrów przed używającym
Koszt
E: 35% | D: 30% | C: 20% | B: 15% | A: 10% | S: 5% | S+: 4%
Dodatkowe
Brak dodatkowych wymagań
Opis Defensywna technika Mokutonu. Użytkownik wytwarza z drewna drewnianą ścianę ze splecionych ze sobą drewnianych bali. Osłona taka tworzy właściwie nieprzebity mur - ze względu na bardzo ścisły splot między balami tarcza jest bardzo wytrzymała i pozwala na zablokowanie nawet czegoś poruszającego się z dużą prędkością.
Nazwa
Mokuton: Mokusatsu Shibari no Jutsu
Pieczęci
Wąż
Zasięg
Dowolny
Koszt
E: 35% | D: 30% | C: 20% | B: 15% | A: 10% | S: 5% | S+: 4%
Dodatkowe
Wymaga znajomości Mokuton: Kouskou
Opis Technika podobna do Mokuton: Kouskou, służąca tym razem do spętania celu nieco większego niż poprzednio - w tym wypadku możemy związać np. sporej wielkości summona lub duże stworzenie. W jutsu są wykorzystywane drewniane wici, wyrastające z podłoża lub użytkownika. Atakują one wskazany cel, starając się go związać i unieruchomić.
Nazwa
Mokuton: Mokusei no Kabushiki
Pieczęci
Wąż
Zasięg
Dowolny
Koszt
E: 35% | D: 30% | C: 20% | B: 15% | A: 10% | S: 5% | S+: 4%
Dodatkowe
Brak dodatkowych wymagań
Opis Specjalna technika, która umożliwia niezdolnego do dalszego pojedynku przeciwnika pojmać w dyby. Niezwykłą właściwością tej techniki jest to, że dyby wyciągają z pojmanego przeciwnika chakrę, tym samym osłabiając go i uniemożliwiając mu wydostanie się z "więzienia".
Nazwa
Mokuton: Shichūka no Jutsu
Pieczęci
Wąż → Szczur → Wół → Baran → Wąż
Zasięg
Dowolny
Koszt
E: 35% | D: 30% | C: 20% | B: 15% | A: 10% | S: 5% | S+: 4%
Dodatkowe
Brak dodatkowych wymagań
Opis Pomocna technika, jeżeli jesteśmy na misji gdzieś tam daleko w głębi puszczy i nie mamy gdzie się schronić. Tutaj zaś przychodzi nam z pomocą Mokuton - z jego pomocą wytwarzamy dwupiętrowy dom, który może nam służyć za obóz. Wygląd wnętrza, ilość pokoi i wszystko inne jest pozostawione wyobraźni twórcy. Nie ma tam jakichś znaczących wygód, ale lepsze to niż nic.
Nazwa
Mokuton: Shichūrō no Jutsu
Pieczęci
Baran → Wół → Świnia → Wąż
Zasięg
Dowolny
Koszt
E: 35% | D: 30% | C: 20% | B: 15% | A: 10% | S: 5% | S+: 4%
Dodatkowe
Brak dodatkowych wymagań
Opis Przydatne, jeżeli chcemy kogoś uwięzić. Za pomocą Uwolnienia drewna wytwarzamy dużą, drewnianą klatkę o szerokich i bardzo wytrzymałych szczeblach. Rozmiary krat są zależne od zachcianki wykonawcy, więc można użyć tej techniki do uwięzienia zarówno czegoś małego, jak i czegoś wielkowymiarowego.
Obrazek
Nazwa
Mokuton no Jutsu: Reberu Ei
Przedostatnia z rang Mokutonu. Możliwości kontroli drewna stają się jeszcze większe: przede wszystkim, shinobi może wytwarzać bardzo wytrzymały materiał, który ciężko uszkodzić - i nawet przy tym nie męczy się znacząco. Zasięg jest imponujący, tak samo możliwości tworzenia elementu. Dodatkowo kontrola natury stoi na wyższym poziomie niż wcześniej. Tutaj można zająć się nawet czymś tak zaawansowanym, jak zmuszenie całego drzewa do przeniesienia się w inne miejsce.
Wytrzymałość
Kontrola Chakry + Siła
Zasięg
Wielkość Max.
Koszt Chakry
4% na turę
Nazwa
Mokuton: Jubaku Eisō
Pieczęci
Wąż → Szczur → Smok → Wąż → Tygrys
Zasięg
Zasięg pasywnego Mokutona użytkownika
Koszt
E: 55% | D: 45% |C: 35% | B: 25% | A: 17% | S: 15% | S+: 5%
Dodatkowe
Brak dodatkowych wymagań
Opis Kolejna technika służąca do więzienia, tym razem jednak zdecydowanie brutalniejsza. Po aktywacji pod ziemią powstają grube pnącza, które wystrzeliwują w górę i łapią przeciwnika. Gdy ten już jest unieruchomiony, macki po prostu rozrastają się na grubość, tworząc solidną, nieprzeniknioną strukturę, która miażdży wszystko, co było w jej środku.
Nazwa
Mokuton: Renchūka no Jutsu
Pieczęci
Pies → Baran → Wąż
Zasięg
Dowolny
Koszt
E: 55% | D: 45% |C: 35% | B: 25% | A: 17% | S: 15% | S+: 5% (za 3 domy)
Dodatkowe
Wymaga znajomości Shichūka no Jutsu
Opis Jest to rozszerzenie techniki Shichūka no Jutsu, polegające na stworzeniu drewnianych domków (tak samo jak poprzednio, wygląd budynku zależy od wyobraźni twórcy). Tym razem jednak, zamiast jednego, wytwarzamy całe ich szeregi jednocześnie, dzięki czemu możemy albo zrobić oddzielne schronienie dla kilku osób, albo zbudować/odbudować wioskę.
Nazwa
Mokuton: Jukai Umi Kōtan
Pieczęci
Wąż
Zasięg
Dowolny
Koszt
E: 55% | D: 45% |C: 35% | B: 25% | A: 17% | S: 15% | S+: 5%
Dodatkowe
Brak dodatkowych wymagań
Opis Słabsza wersja techniki Mokuton Hijutsu: Jukai Kōtan wykorzystana przez Yamato do stworzenia lasu na niedużej przestrzeni. Wyrastające drzewa reagują instynktownie i chwytają w swoje pnącza wszystkie żyjące istoty. To od użytkownika zależy co się z nimi stanie w późniejszym etapie. Warto tutaj zauważyć, że techniki ciężko uniknąć, gdyż pnącza oraz bale drewna wyrastają z każdego miejsca - także z innych drzew.
Nazwa
Mokuton Hokage Shiki Jijun Jutsu: Kakuan Nitten Suishu
Pieczęci
Świnia → Pies → Ptak → Małpa → Baran → Małpa → Tygrys
Zasięg Min.
5 metrów
Próg
5 + 1/3 x Kontrola Chakry
Zasięg Max.
10 metrów
Koszt
E: 55% | D: 45% |C: 35% | B: 25% | A: 17% | S: 15% | S+: 5%
Dodatkowe
Brak dodatkowych wymagań
Opis Specjalna technika wykorzystująca element drewna do stłumienia chakry ogoniastych bestii. Otóż technika pozwala dezaktywować przepływ chakry pomiędzy Bijuu, a jego Jinchurikkim w wyniku czego przeciwnik wraca do swojej macierzystej postaci znacząco zmęczony. Ów technika pozwala także kontrolować ogoniaste bestie, co wiąże się jednak z znaczącymi ubytkami w chakrze.
Nazwa
Mokuton: Hōbi no Jutsu
Pieczęci
Brak
Zasięg
Dowolny
Koszt
E: 55% | D: 45% |C: 35% | B: 25% | A: 17% | S: 15% | S+: 5%
Dodatkowe
Brak dodatkowych wymagań
Opis Jutsu polega na błyskawicznym utworzeniu osłony w kształcie głowy smoka, która charakteryzuje się olbrzymią wytrzymałością. Defensywa tej technika jest na tyle silna, że jest w stanie zatrzymać Bijuudama z bliskiego dystansu bez żadnego uszczerbku na swojej strukturze.
Nazwa
Mokuton: Sashiki no Jutsu
Pieczęci
Baran
Zasięg
Zasięg kolców - 5 metrów
Koszt
E: 55% | D: 45% |C: 35% | B: 25% | A: 17% | S: 15% | S+: 5% (za 5 kolców)
Dodatkowe
Brak dodatkowych wymagań
Opis Kolejna z ofensywnych technik elementu drewna, która pozwala na błyskawiczne utworzenie drewnianych kolców na swoim ciele. Ich wytrzymałość jest na tyle duża, iż z łatwością jesteśmy w stanie przy ich pomocy przebić na wylot przeciwnika. Technika ponadto pozwala manipulować ów kolcami i w ten sposób możemy je wyciągnąć z ciała tworząc w ten sposób prowizoryczny "miecz" lub ewentualnie użyć ich jako pociski długodystansowe, które błyskawicznie jesteśmy w stanie wystrzelić.
Obrazek
Nazwa
Mokuton no Jutsu: Reberu Esu
Finalny etap rozwoju Mokutonu. Tutaj pod względem wytwarzania drewna, użytkownik ma niemal wolną rękę - może on wytwarzać olbrzymie filary z drewna, ściany, lasy, rzędy domów etc. Możliwości wpływu na naturę również stają się niezwykłe: drzewa można nagiąć pod każdym kątem, przesunąć, poruszać nimi, nawet zmienić w "enty". Pod względem kontroli tego żywiołu, teraz nie ma się już sobie równych.
Wytrzymałość
Kontrola Chakry + Siła
Zasięg
Wielkość Max.
Koszt Chakry
2% na turę
Nazwa
Senpō: Mokuton: Shin Sūsenju
Pieczęci
Wąż
Zasięg
Dowolny
Koszt
C: 50% | B: 40% | A: 30% | S: 20% | S+: 10%
Dodatkowe
Wymaga znajomości Trybu Mędrca
Opis Technika przywołuje olbrzymi pomnik bożka (swoimi rozmiarami przewyższający nawet Bijuu) z setkami wyciągniętych dłoni, które gwałtownie z impetem atakują przeciwnika niszcząc wszystko całą okolicę. Technika jest na tyle potężna, że jest w stanie zniszczyć ostateczną wersję Susanoo.
Nazwa
Mokuton: Kōrin Kajukai
Pieczęci
Wąż
Zasięg Max.
100 metrów
Koszt
C: 50% | B: 40% | A: 30% | S: 20% | S+: 10%
Dodatkowe
Brak dodatkowych wymagań
Opis Niezwykle niebezpieczna technika która opiera się na stworzeniu "morza" przekwitających drzew. Przeciwnicy, którzy staną na drodze tej techniki, oprócz tego że mogą zostać zmiażdżeni przez olbrzymie kłody drewna albo schwytani przez liczne i szybkie pnącza, liczyć się muszą także z trującymi pyłkami, które wydostają się z kwiatów na drzewach. Wystarczy zaledwie kilka wdechów, żeby środek nasenny w pyłkach zaczął działać i pozbawił przeciwników przytomności. Oprzeć się tej technice mogą osoby o bardzo wysokiej wytrzymałości - powyżej 175, a także ludzie, którzy mogą wznieść się nad drzewami, unikając w ten sposób toksycznych oparów.
Nazwa
Mokuton Hijutsu: Jukai Kōtan
Pieczęci
Tygrys → Baran → Wąż
Zasięg
Dowolny
Koszt
C: 50% | B: 40% | A: 30% | S: 20% | S+: 10%
Dodatkowe
Wymaga znajomości Mokuton: Jukai Kōtan
Opis Jedna z najpotężniejszych technik klanu Senju, która polega na pobudzeniu podłoża do wydania na powierzchnię ogromnych powierzchni lasu. Gwałtowny wzrost wraz z chwytliwymi pnączami stanowi groźną przeszkodę, która zazwyczaj kończy się dla przeciwników śmiercią. Użytkownik elementu drewna może poprzez kierować rozrostem lasu przez co schwytanie, a następnie zmiażdżenie przeciwnika znajdującego się wewnątrz lasu jest dziecinnie proste.
Nazwa
Mokuton: Mokuryū no Jutsu
Pieczęci
Wąż → Baran → Królik → Pies → Wąż
Zasięg
Dowolny
Koszt
C: 50% | B: 40% | A: 30% | S: 20% | S+: 10%
Dodatkowe
Brak dodatkowych wymagań
Opis Technika pozwala stworzyć wielkiego, drewnianego smoka, który rozmiarami dorównuje Ogoniastym Bestiom. Dzięki swoim rozmiarom smok może z łatwością owinąć się wokół Bijuu, a następnie dzięki elementowi drewna jest w stanie wyssać chakrę z demona co czyni go idealną bronią wobec takich stworzeń.
Nazwa
Tajū Mokuton Bunshin no Jutsu
Pieczęci
Pieczęć tworzenia klonów
Zasięg
Dowolny
Koszt
Zależny od woli użytkownika
Dodatkowe
Wymaga znajomości Mokuton Bunshin no Jutsu
Opis Moku Bunshin no Jutsu w wersji rozszerzonej. Zamiast jednego klona, tworzymy cały ich regiment, nie tracąc przy tym ani trochę na ich wytrzymałości ani zdolnościach. Dzięki temu można stworzyć dosyć dużą armię swoich własnych klonów. Jedynym ograniczeniem jest chakra - w końcu nikt nie ma jej nieskończonej, a jednak wypada dać jakiś jej zapas każdemu klonowi.

EDITIO do posta Kana

Takie rozwiązanie także mi pasuje, choć niektóre klany (Hakai i wybuchu Haretsu) są pod tym względem specyficzne, ale jeśli komuś uda się to mądrze ogarnąć, to dlaczego by nie.
0 x
Shigeru

Re: Kontrowersyjny temat o Reberu, czyli "Rakberu"

Post autor: Shigeru »

Masz rację, że odbiegliśmy od wątku, wiec zapytam Cię już bezpośrednio i konkretnie na temat: Czy według Ciebie jedna defensywa jest równa innej defensywie, mimo że znajdują się na tej samej randze?

Bo według mnie nie. Wszystko zależy od właściwości kruszca z którego jest to tworzone. Defensywa Shokutonu będzie silniejsza od Mokutonu, a tego będzie od Hyōtonu. Balans jest taki, że ten ostatni jest najszybszy i właśnie w tym nadrabia nad pozostałymi. Jeśli przynajmniej mówimy o Reberu.

W przypadku technik... no cóż - Ty możesz wchodzić w lustra, ja łapać w dyby, wiec dla mnie dyby to defensywa, ponieważ pozbywając przeciwnika chakry, wzmacniamy nasze bezpieczeństwo. Przyjmuje Twoją krytyke, ale dalej się z nią nie zgadzam bo według mnie, nigdzie nie popełniłem błędu (co najwyżej, że wspomniałem o ofensywie, defensywie i nie wydzieliłem wspomagania - ale dla dyskusji to nie istotne bo chodziło mi o słowo obszarowe, co pozwala zarówno atakować i bronić się w zwarciu jak i pewnej i dużej odległości).

Co do kopuły - napisałem w poprzednim poście - nie powinno to wylądować na S, bo nie jest Jutsu, które może zadziałać obszarowo w swojej defensywie. Jeśli nie jest to jasne - wystarczy dopisać jedno zdanie, chociaż patrząc na inne techniki rangi A - wydaje się to przynajmniej dla mnie zrozumiałe.
0 x
Shigeru

Re: Kontrowersyjny temat o Reberu, czyli "Rakberu"

Post autor: Shigeru »

Co do samej dyskusji - proponuje zebrać wszystkie klany żywiołowe - ustalić które są niewystarczające zbostowane/znerfione i je poprawić - wszystkie a nie na palcach wyliczać te którym należy zmienić rozliczenia sposób.
0 x
Zablokowany

Wróć do „Wprowadzone”

Użytkownicy przeglądający to forum: Obecnie na forum nie ma żadnego zarejestrowanego użytkownika i 7 gości