WT Yuu #9

Awatar użytkownika
Ayatsuri Yuu
Posty: 622
Rejestracja: 25 wrz 2020, o 14:23
Wiek postaci: 22
Ranga: Ogar
Krótki wygląd: szczupły, delikatnie umięśniony, czarnowłosy, zielonooki
Widoczny ekwipunek: odznaka ninja, duża torba, bandaże na rękach, dwie kabury na broń, duży pojemnik na substancję na ramieniu (pełen piasku), Yakei, płaszcz

WT Yuu #9

Post autor: Ayatsuri Yuu »

Witam ponownie, tym razem starcia zaczniemy w WT, a do Kuźni zajrzymy już niedługo <catmariner>

Na start przed opisem techniki, chciałbym powiedzieć co nieco o moich założeniach, rzeczach ważnych dla mnie i ustępstwach, na które jestem gotowy pójść. Wierzę, że pozwoli nam się to dogadać sprawniej.
Najpierw chciałbym wrzucić opis jednego z domyślnych mechanizmów rangi B do lalek, bo planuję by te dwie rzeczy działały wspólnie:
Mechanizm Podziemny - specjalna budowa kukiełki pozwala na wkopanie się na głębokość maksymalnie 2 metrów i zastawienie pułapki. Marionetkarz przy tworzeniu kukiełki dokładnie precyzuje jak wygląda ten zestaw w jego tworze; Cena 500 ryo; Waga: 10; Prędkość marionetki w ziemi wynosi połowę standardowej.

Mój plan to podtrzymywana technika rangi C, która zmiękczy ziemię, a tym samym pozwoli marionetce przemieszczać się pod nią szybciej (celuję w szybkość marionetki -40, mam nadzieję na wynegocjowanie -30). Liczę też na brak minusu przy wchodzeniu, ale jestem skłonny się na niego zgodzić w ostateczności (rozważajmy najpierw inne opcje w miarę możliwości). Jeśli jest to dla Was za dużo, ale nie odrzucacie pomysłu z marszu, moja propozycja to ulepszenie powyższego mechanizmu, które będzie wymagać rangi A, będzie droższe i cięższe i może jako combo będzie do przepuszczenia (ale wtedy chciałbym zacząć te dwie rzeczy opracowywać razem, by potem nie zostać z niesatysfakcjonującym mechanizmem i już przepuszczoną techniką). Na czym bardzo mi zależy to brak pieczęci - tak, w zamyśle technika do celów skrytobójczych przy jakimś zagadywaniu, negocjacjach itd, stąd bardzo wolna w propagacji. Nie jestem pewien na ile to teraz funkcjonuje, ale w razie co byłbym skłonny na przykład płacić większy koszt niż standardowy dla rangi. Dodałem tam też teoretyczną funkcjonalność dla Dotonowców nieAyatsuri, ale jak coś to bez mrugnięcia okiem ją wywalę, po prostu wydawała mi się to logiczna interakcja jak ktoś zapyta "A co jak ktoś spróbuje użyć w tym Moguragakure???" Natomiast no zdaję sobie sprawę, że obchodzi to ograniczenie Moguragakure niepozwalające zabierać innych, ale tempo jest tragiczne, więc zostawiam to Wam do oceny - nie jest to w żadnym razie funkcjonalność na której mi zależy. Z potencjalnych exploitów widzę jeszcze ewentualnie wykrywanie jakichś złóż cennych minerałów, czy czegoś (meteorytów <catdrink> ), ale żeby temu zapobiec dałem niewielką maksymalną głębokość.

Nazwa
Nanka no jutsu (technika zmiękczenia)
Dziedzina
Doton
Ranga
C
Pieczęci
brak
Zasięg
50m
Wymagania
Znajomość Moguragakure no jutsu (Doton D)
Koszt
E: 24% | D: 18% | C: 15% | B: 12% | A: 9% | S: 6% | S+: 3% (+1/2 na turę)
Statystyki lalki
Statystyki człowieka
Dodatkowe Od KC B można ukierunkować technikę w jednym kierunku, zwiększając w nim dwukrotnie szybkość propagacji
Uwaga! W przypadku przenoszenia człowieka przez lalkę, minusy sumują się (-80 szybkości, -40 siły)
Opis Technika oparta na zmiękczaniu ziemi znanym z Moguragakure no jutsu. Występuje jednak jedna zasadnicza różnica - kiedy w tej pierwszej użytkownik od razu się w niej zanurza, tak tutaj zostaje na powierzchni i przesyła chakrę dalej w glebę. W efekcie ziemia wokół niego staje się łatwiejsza do przebycia, jakby przygotowując ją do wykorzystania. Prędkość normalnego człowieka w tak przygotowanej ziemi jest równa tej użytkownika Moguragakure, za to przy zastosowaniu obu technik wspólnie trochę się powiększa (choć wciąż pozostaje raczej mierna). Prawdziwy potencjał technika ukazuje przy użytkownikach Ayatsuri i lalkach wyposażonych w mechanizm podziemny - w przetworzonej glebie poruszają się one znacznie szybciej. Chakra zmiękczająca rozchodzi się wszędzie wokoło użytkownika, z czasem docierając coraz dalej, jednak osoby lepiej ją kontrolujące są w stanie skupić się tylko na jednym kierunku i zwiększyć w nim szybkość propagacji techniki, w zamian porzucając inne kierunki. W takim wypadku "tunel" jest wystarczająco szeroki, by pomieścić lalkę o rozmiarach do dwukrotności ludzkich (12 korpusów).
Podobnie jak Moguragakure no jutsu, ta technika również nie pozwala na przebijanie się przez litą skałę, natomiast ma pewną przewagę - informację zwrotną. Jeśli nie uda się zmiękczyć części terenu, użytkownik zna przybliżoną lokalizację niezmiękczonego materiału, a w przypadku wersji z wyższą Kontrolą Chakry, jest w stanie nieznacznie przekierować technikę i potencjalnie ominąć przeszkodę. (do uznania MG)
Link do tematu postaci
KLIK!
A jak ktoś pomoże mi to poprawić, by ładnie wyglądały linijki ze statystykami to konia z rzędem.
Moguragakure no jutsu dla referencji
Nazwa
Doton: Moguragakure no Jutsu
Ranga
D
Pieczęci
Brak
Zasięg
Na siebie
Koszt
E: 14% | D: 12% | C: 10% | B: 8% | A: 6% | S: 4% | S+: 2% (1/2 na turę)
Statystyki
Dodatkowe
Użytkownik porusza się pod ziemią z połową posiadanej szybkości
Opis Jedna z podstawowych technik Dotonu. Użytkownik rozmiękcza glebę pod swoimi stopami i zapada się pod ziemię, by potem poruszać się pod jej powierzchnią. Dzięki temu jutsu można więc uniknąć zagrożenia, zniknąć z pola widzenia wroga, czy też przemieścić się niezauważonym i przygotować zasadzkę. Możliwe jest poruszanie się w różnego rodzaju glebach, a mniejsze przeszkody takie jak kamienie, żwir, czy korzenie drzewa nie są dużym problemem. Niemożliwym jednak jest przebicie się przez litą skałę. Oczywistą wadą techniki jest brak poglądu na to, co dzieje się na powierzchni. Dzięki technice użytkownik jest w stanie jedynie wyczuć występujące w promieniu dwóch metrów drgania gruntu wywoływane przez poruszających się ludzi lub cięższe obiekty. Jutsu polega na przemieszczeniu się pod ziemią, a nie drążeniu tuneli, więc niemożliwe jest przetransportowanie innych osób. W czasie trwania tej techniki niemożliwe jest wykonywanie innych jutsu.
PS. Zapomniałem, że postanowiłem w miarę możliwości ograniczyć hajdziki, a tu jest dobry moment na start
0 x
Awatar użytkownika
Sir Daniel
Posty: 53
Rejestracja: 7 lis 2025, o 00:19

Re: WT Yuu #9

Post autor: Sir Daniel »

  Ukryty tekst
0 x
Awatar użytkownika
Ayatsuri Yuu
Posty: 622
Rejestracja: 25 wrz 2020, o 14:23
Wiek postaci: 22
Ranga: Ogar
Krótki wygląd: szczupły, delikatnie umięśniony, czarnowłosy, zielonooki
Widoczny ekwipunek: odznaka ninja, duża torba, bandaże na rękach, dwie kabury na broń, duży pojemnik na substancję na ramieniu (pełen piasku), Yakei, płaszcz

Re: WT Yuu #9

Post autor: Ayatsuri Yuu »

Dobra, to po kolei:
3. Sure, jak nie to nie
4. No właśnie funkcjonalność jest sporo inna, więc wydaje mi się, że robienie z tego ulepszenia Moguragakure to raczej kiepski pomysł. Ale może faktycznie nie przemyślałem wrzucania tam tej interakcji z nią, stwierdziłem po prostu, że jest to dosyć sensowne, ale zgadzam się, nie ma co tego za bardzo komplikować. Wyrzucam od razu tą całą kwestię.
5. Nie zrozumiałeś co napisałem. Nie chcę tworzyć temu specjalnego mechanizmu, rzuciłem to jedynie jako propozycję ograniczenia, jeśli uznacie technikę za zbyt mocną, bo to jednak pewna forma balansu przez tak naprawdę narzucenie konieczności posiadania Kugutsu A, a niewątpliwie także zwiększonej wagi i kosztu. Jak zdołamy poradzić sobie bez tego - tym lepiej dla mnie.
2. Częściowo już a propo za dużej ilości rzeczy się odniosłem usuwając część funkcjonalności, a propo wykrywania co nie zostało poddane technice pod ziemią, powiedz proszę czemu Ci to przeszkadza. Jest to dla mnie może nie niezbędny, ale dosyć istotny feature, bo zwyczajnie nie chcę, żeby się okazało, że już sobie ogarnąłem, że mam lalkę pod ziemią, mam już parę tur przytrzymaną technikę, wysyłam ją pod przeciwnika i nagle mi się wbija w kamień, o którym nie wiedziałem. Specjalnie ograniczyłem głębokość, by uniknąć pola do nadużyć, ale na też nie widzę na ten moment zbyt dużo opcji na exploit, tak naprawdę jedyne co mi teraz przychodzi do głowy to jeśli ktoś inny będzie próbował się do mnie dostać pod ziemią i go przypadkiem odkryję - jak najbardziej można po prostu zmodyfikować opis, by taką opcję wykluczyć i już to robię, a jeśli jest coś jeszcze, czego się obawiasz to daj znać to jakoś to ogarniemy, żeby wykluczyć.
1. No i z tym punktem mam największy problem, tak naprawdę dwojaki, po pierwsze osobisty: uważam to za niezbędne w tej technice, by można było ją wykonać tak, by wszyscy w okolicy nie wiedzieli, że coś robię - no oczywiście osoby z doujutsu czy sensorzy i tak się zorientują, bo temu to nie zapobiegnę, ale reszta nie powinna. Druga sprawa jest taka, że to żądanie jest ewidentnie niezgodne z duchem regulaminu tworzenia technik. Pozwolę sobie przekleić część odnoszącą się do Katonu (tak, nie robię techniki Katonu, zaraz będzie jasne czemu to)
Czyli nie można robić bezpieczęciowych technik katonu. Ta kwestia jest podkreślona konkretnie w katonie, co dosyć jasno sugeruje, że jeśli chodzi o inne dziedziny nie jest to problem - a przynajmniej nie powinien być.

Jeszcze ode mnie: w sumie stwierdziłem, że ułatwi nam trochę dyskusję jak wrzucę tu tabelki jak będzie wyglądała kwestia przemieszczania się kukiełek pod ziemią z tą techniką i bez dla porównania liczbowego - i w sumie jak to zrobiłem to od razu zacząłem się zastanawiać czy nie jest to za mocne xD. Natomiast no wątpliwość ta odnosi się u mnie jedynie do lekkiej marionetki, bo uważam, że średnia i ciężka są w dosyć sensownych zakresach. No a co do tej lekkiej - pamiętajmy, że jest zbudowanie takiej jest mocno ograniczające - mamy bardzo małą pulę wagi do rozdysponowania (a tutaj 1/6 to przecież mechanizm podziemny!), poza tym mogą być tylko i wyłącznie drewniane, wszelkie wzmocnienie wytrzymałości stalą więc odpada - czyli nawet jeśli będę ja, tudzież ewentualny inny Ayatsuri, jeśli zdecyduję się tę technikę udostępnić, miał lalkę z możliwością dosyć szybkiego poruszania się pod ziemią (za koszta czasu i chakry, żeby nie było), to no generalnie nie będzie w niej nic lub prawie nic.
Typ
Lekka marionetka
Ranga B
Ranga A
Ranga S
Typ
Średnia marionetka
Ranga B
Ranga A
Ranga S
Typ
Ciężka marionetka
Ranga B
Ranga A
Ranga S
Tu wersja uwzględniająca poprawki, o których mówiłem wyżej:
Nazwa
Nanka no jutsu (technika zmiękczenia)
Dziedzina
Doton
Ranga
C
Pieczęci
brak
Zasięg
50m
Wymagania
Znajomość Moguragakure no jutsu (Doton D)
Koszt
E: 24% | D: 18% | C: 15% | B: 12% | A: 9% | S: 6% | S+: 3% (+1/2 na turę)
Statystyki człowieka
Statystyki lalki
Dodatkowe Od KC B można ukierunkować technikę w jednym kierunku, zwiększając w nim dwukrotnie szybkość propagacji
Uwaga! W przypadku przenoszenia człowieka przez lalkę, minusy sumują się (-80 szybkości, -40 siły)
Opis Technika oparta na zmiękczaniu ziemi znanym z Moguragakure no jutsu. Występuje jednak jedna zasadnicza różnica - kiedy w tej pierwszej użytkownik od razu się w niej zanurza, tak tutaj zostaje na powierzchni i przesyła chakrę dalej w glebę. W efekcie ziemia wokół niego staje się łatwiejsza do przebycia, jakby przygotowując ją do wykorzystania. Dzięki temu zamiast użytkownika Dotonu z tak przygotowanego podłoża mogą skorzystać lalki Ayatsuri wyposażone w mechanizm podziemny - w przetworzonej glebie poruszają się one znacznie szybciej. Chakra zmiękczająca rozchodzi się wszędzie wokoło użytkownika, z czasem docierając coraz dalej, jednak osoby lepiej ją kontrolujące są w stanie skupić się tylko na jednym kierunku i zwiększyć w nim szybkość propagacji techniki, w zamian porzucając inne kierunki. W takim wypadku "tunel" jest wystarczająco szeroki, by pomieścić lalkę o rozmiarach do dwukrotności ludzkich (12 korpusów).
Podobnie jak Moguragakure no jutsu, ta technika również nie pozwala na przebijanie się przez litą skałę, natomiast ma pewną przewagę - informację zwrotną. Jeśli nie uda się zmiękczyć części terenu, użytkownik zna przybliżoną lokalizację niezmiękczonego materiału nieożywionego, a w przypadku wersji z wyższą Kontrolą Chakry, jest w stanie nieznacznie przekierować technikę i potencjalnie ominąć przeszkodę. (do uznania MG)
Link do tematu postaci
KLIK!
Edit: A, i oczywiście przypominam wszystkim pozostałym oceniającym, że 48h już minęło
0 x
Awatar użytkownika
Sir Daniel
Posty: 53
Rejestracja: 7 lis 2025, o 00:19

Re: WT Yuu #9

Post autor: Sir Daniel »

  1. Okej, jbc nie ma aktualnie czasu oczekiwania 48h, bo robimy to w wolnych chwilach, więc Nizan dopiero przy mojej prośbie tutaj zajrzy lub jak będzie chciał coś dodać, albo będzie chciał przerwać karuzelę
  2. Tak, zapis o pieczęciach jest tylko w Katonie, ale tyczy się to wszystkich technik tworzonych w WT. Żadna technika nie przejdzie przez ten dział bez pieczęci
  3. Usunięcie "featura" z wykrywaniem czegoś jest wzięciem mechaniki sensorów takich jak Doujutsu - nie kopiujemy w żaden sposób takich zdolności - jeżeli trafiasz na coś pod ziemią to to wyczuwasz i przez to nie przejdziesz, tyle i aż tyle. Sama technika pozwala nam przez wibrację wiedzieć, że ktoś nad nami jest - to jedyne co może pozostać.
  4. Trochę staram się ogarnąć te twoje tabelki z lalkami i: a) lalka pod ziemię wchodzi ze swoją szybkością, b) lalka pod ziemią dostaje buffa -40 szybkości, więc nie wiem czemu w twoich wyliczeniach lalka nagle jest szybsza w użyciu z techniką? Może też czegoś nie ogarniam, więc przepraszam z góry i wyjaśnij od zera twój sposób obliczenia tego
  5. I nie ukrywając im bardziej siedzę nad tą techniką to mam poczucie, że jest ona... naciągana? Rozumiem gdyby użytkownik robił to samemu, samą lalką widzę, jakby miała to zrobić, człowieka też... Ale jakby jednocześnie miał być w niej, na niej człowiek i robić coś takiego to lekki absurd, jako czerwona flaga mi się pojawia przed oczami. Plus technika jednak podtrzymywana, więc: masz poruszać lalką w trakcie, ale pieczęć będzie musiała być też podtrzymywana, więc jak poruszać palcami? Z drugiej strony, jakby płacić cały koszt bez pieczęci utrzymywanej - technika przeradza się w pewien sposób w cheat code
0 x
Awatar użytkownika
Ayatsuri Yuu
Posty: 622
Rejestracja: 25 wrz 2020, o 14:23
Wiek postaci: 22
Ranga: Ogar
Krótki wygląd: szczupły, delikatnie umięśniony, czarnowłosy, zielonooki
Widoczny ekwipunek: odznaka ninja, duża torba, bandaże na rękach, dwie kabury na broń, duży pojemnik na substancję na ramieniu (pełen piasku), Yakei, płaszcz

Re: WT Yuu #9

Post autor: Ayatsuri Yuu »

1. Przyjmuję do wiadomości
2. Zamroźmy na ten moment tę kwestię, później do niej wrócimy, jeśli Ci to pasuje. Wpierw chciałbym, by został rozpatrzony pomysł, który przed chwilą wrzuciłem do odpowiedniego działu
3. No tu przepraszam, ale mamy trochę pomieszanie z poplątaniem w tym punkcie. Po pierwsze wrzuciłeś fragment z innej techniki - nie ma takiej opcji w mojej technice, bo marionetki własnych zmysłów nie mają. Po drugie no też sensorzy (i w sumie Uchiha) też czegoś takiego nie zrobią (a co do Hyugów i Ranmaru to chyba widzenie przez przeszkody było na życzenie, to w sumie ciekawe czy ktoś kiedyś zaglądał w ziemię). To Cię pewnie nie przekona, dlatego chciałbym też wypowiedź kogoś innego w tej kwestii (żebyś błędnie tego nie odebrał, bo były tu takie przypadki - to nie oznacza nic w stylu "z tym to nie będę rozmawiał" czy jakichś innych fochów - po to jest parę osób w tych działach, bo mogą mieć różne opinie i werdykty, a gracz ma prawo pominąć opinię czyjąś i próbować bez tamtego głosu zebrać wymagane akcepty. No bo to kwestia opinii, bo ja całkowicie bym się sprzeciwiał twierdzeniu, że kopiuje to zdolności sensorów czy doujutsu, a jeśli już to delikatnie się z nimi pokrywa). No jak mówię, ten feature uważam za dosyć istotny (nie aż tak jak brak pieczęci <angrypepe> ) i w miarę możliwości wolałbym z niego nie rezygnować, jeśli uda się to rozwiązać inaczej - to jest imho ważne że jest parę osób do rozmowy, a nie jedna, jak ta jedna by dobra nie była.
4. To są już prędkości pod ziemią, może błędnie uznałem za zbędne wrzucanie tam tych standardowych. Wrzucony w pierwszym poście opis mechanizmu mówi o tym, że z nim mamy połowę szybkości lalki pod ziemią i to jest właśnie ta, którą określiłem jako "bez techniki". No generalnie byłoby głupio tę technikę robić jakby z nią lalka była wolniejsza, co nie?
5. Nie no, jak w marionetce to robić? xD Masz wyraźnie napisane, że jesteś na powierzchni i rozmiękczasz ziemię, na której stoisz i wokoło. No a a propo podtrzymywania to jakby nie - ta technika to jest setup, przygotowujesz sobie ziemię, żeby marionetka mogła się tam poruszać, a potem ona taka zostaje a ja zasuwam kukiełką gdzie chcę. To się nie dzieje równocześnie.
1 x
Awatar użytkownika
Sir Daniel
Posty: 53
Rejestracja: 7 lis 2025, o 00:19

Re: WT Yuu #9

Post autor: Sir Daniel »

  1. No i właśnie o to mi chodziło, przez to, że trochę za dużo tekstu (wręcz ściana) i dużo informacji zawartych w tabelce z techniką to się trochę pogubiłem, bo skupiłem się na wyjaśnieniach dookoła. A co za tym idzie...
  2. ...skoro użytkownik stoi na powierzchni, chce rozmiękczać technikę w danym kierunku (wyraźnym przez siebie) i ma to być podział per tura ja obstaję nadal za podtrzymywaniem pieczęci (pomysły odpisane - tutaj Nizan może się wypowiedzieć też od razu w temacie pieczęci, ale od razu powiem, że wtedy wszyscy gracze, którzy otrzymali nakaz stworzenia WT z pieczęciami a ich nie chcieli, lub chcieli ich mniej - będą pokrzywdzeni.
  3. wtedy też technika wymaga od nas skupienia i nie możemy robić nic innego jak rozmiękczanie, mechanika utraty skupienia wtedy wchodzi tutaj w pełni...
  4. ... wtedy też tym bardziej jakiekolwiek wyczuwanie, odkrywanie tego co jest pod ziemią bez umiejętności Sensora, który mógłby mieć ukierunkowaną pod to WT, po prostu dla mnie nie przejdzie, ale Nizan jest już pignięty, więc odczekaj na jego odpowiedź, co on tam wymyśli <catlove>
0 x
Awatar użytkownika
Ayatsuri Yuu
Posty: 622
Rejestracja: 25 wrz 2020, o 14:23
Wiek postaci: 22
Ranga: Ogar
Krótki wygląd: szczupły, delikatnie umięśniony, czarnowłosy, zielonooki
Widoczny ekwipunek: odznaka ninja, duża torba, bandaże na rękach, dwie kabury na broń, duży pojemnik na substancję na ramieniu (pełen piasku), Yakei, płaszcz

Re: WT Yuu #9

Post autor: Ayatsuri Yuu »

Odpowiem krótko. Konieczność utrzymywania skupienia by mi nie przeszkadzała, to nie jest technika do używania w środku walki. Natomiast pieczęci są dla mnie na tyle dużym problemem, że nie jestem pewien czy z nimi będę tę technikę chciał. Dam sobie dzień czy dwa na przemyślenie i wtedy wrócę i albo zarchiwizujemy albo spróbujemy coś z tym zrobić.
0 x
Awatar użytkownika
Boyos
Administrator
Posty: 4235
Rejestracja: 11 lut 2018, o 11:20
Ranga: Starszy Kapral
GG/Discord: Boyos#3562
Multikonta: Ario

Re: WT Yuu #9

Post autor: Boyos »

Jezeli chodzi o pieczeci to temat jest prosty - jak robisz ulepszenie techniki, to se ulepszasz tak jak jest (chyba nikt jeszcze nie probowal ulepszyc techniki i jako dodatek odjac pieczeci, wiec w sumie problem chyba nie dotyka az tak forko jak tutaj bylo wypunktowane), a jak tworzysz nowa technike, to zawsze porownywalem z tym co ma dany zywiol i co sobie user probuje osiagnac, szukajac balansu. Wiec w duzym skrocie: zdarzaja sie techniki bez pieczeci w WT, ale raczej jako ulepszenia (nie pamietam zeby ktos customa mial bez pieczeci).

Teraz clue tematu: nie chce technik rzucanych w taki sposob na marionetki. Przerabialismy to juz przy chakraflow ze 3 lata temu i z perspektywy czasu i tego, jak dziala klan pacynkarzy zgodze sie z tym, ze im boostow nie potrzeba. Nie wiem jakie to rodziloby do konca konsekwencje, ale z tylu glowy widze jakies tarcze zywiolowe rzucane na cale lalki i krecaca sie spirale fikolstwa.

Takze ta technike odrzucam w calosci. Nie mniej, zgodze sie na ulepszony mechanizm podziemny. Zrob z tego mechanizm rangi A, daj sobie minus prog szybkosci (czyli tam te -40) na niego, daj 2k per mechanizm i dodam go do ogolnego spisu mechanizmu jak zrobisz. Jak ogarniesz temat to odrazu ja wrzuce miotacz v2 co mialem na Ario do spisu mechanizmow za jednym razem.
1 x
Obrazek
Zablokowany

Wróć do „Techniki”

Użytkownicy przeglądający to forum: Obecnie na forum nie ma żadnego zarejestrowanego użytkownika i 2 gości