Po prostu uważałem, że zwierzę paktowe po przyzwaniu utrzymuje się już przez te 5 tur samo bez ingerencji użytkownika. Nawet gdy postać umiera, to summon nie jest automatycznie odsyłany, tak to zawsze rozumiałem, chociaż nigdzie nie mamy od tego zapisu. Więc skoro po przyzwaniu jest już zupełnie oddzielnym bytem, to nie miałem zamiaru powodować odsyłania zwierzęcia odpaleniem bram albo CSa. Tym bardziej, że do imperfekt SM potrzebna jest obecność summonów, więc SM znowu miałby tutaj przewagę jako jedyny wspomagacz tieru 1, który może, bo musi, mieć odpalony pakt w tym samym czasie, ale jeśli jest taka wola, aby to blokować to proszę bardzo, tylko wtedy trzeba też wprowadzić zmiany do imperfekt SM w tej kwestii.
Co do Byakugo, to mówiłem żeby się nie ekscytować, ale jednak nie dało rady. Chodzi tutaj przede wszystkim o szkodliwy play pattern, gdybyśmy mogli mieć wspomagacz tier 1 + tier 2 i jeszcze dodatkowo to, więc moglibyśmy grać prostą grę na przeczekanie. Odpalić z przeciwnikiem równocześnie swoje wspomagacze, a gdy się wyczerpią to jeszcze odpalić nieśmiertelność i zyskać wtedy znowu zbyt dużą przewagę, dlatego nie widziałbym tego poza wspomagaczami.
Wspomagacze
Re: Wspomagacze
0 x
- Ayumu
- Posty: 264
- Rejestracja: 1 lip 2023, o 09:23
- Wiek postaci: 24
- Ranga: Wyrzutek B
- Krótki wygląd: Ogromny rozmiar, dotkliwie poparzone ciało i twarz.
- Widoczny ekwipunek: Kamizelka shinobi
- Link do KP: viewtopic.php?f=32&t=11210
Re: Wspomagacze
Osobiście byłbym zdania, że wspomagacze dodatkowe do możliwości używania razem z głównymi, poza pewnymi wyjątkami (głównie z bijuu). Dodatkowo - odpowiednie połączenia balansowałyby różnorodność we wspomagaczach głównych. Oczywiście przy jakiś boostach i balansach można by odpowiednio zakazać.
Jeśli zakazuje się fizycznych wspomagaczy dodatkowych niezależnie od tego jaki mają wspomagacz główny, to pakt powinien być tak samo zakazany dla wszystkich wspomagaczy. Są też czasem blokady logiczne, jak np. dwugłowy pies + ciężarki, albo soma + ciężarki (muszą być 2 zestawy, czy jak?). Generalnie w ogóle Soma to nieporozumienie, że ten klan musi być na wspomagaczu bo jest zasilny, nie mając jakiegoś supertrybu.
Ogółem wszystko by miało sens, gdybyśmy ograniczyli wspomagacze dodatkowe do wspomagaczy głównych z top 200 PA w takiej pewnej logice. Samuraj mógłby użyć ciężarków, podobnie Juugo, podobnie Bijuu i SM, oba mogłyby używać różnych rzeczy na 1. poziomie - paktu, ciężarków, ale przy drugim poziomie, już trzeba solo. Przykład też RNY - teraz daje 240 PA, więc blokowałoby ciężarki, ale gdyby zeszło poniżej 200 PA, już by odblokowało korzystanie z ciężarków, żeby wyrównać do tej mocy.
Tak jak w sumie SM1 wymaga summona, a SM2 już człowiek wchodzi samodzielnie.
Jeśli zakazuje się fizycznych wspomagaczy dodatkowych niezależnie od tego jaki mają wspomagacz główny, to pakt powinien być tak samo zakazany dla wszystkich wspomagaczy. Są też czasem blokady logiczne, jak np. dwugłowy pies + ciężarki, albo soma + ciężarki (muszą być 2 zestawy, czy jak?). Generalnie w ogóle Soma to nieporozumienie, że ten klan musi być na wspomagaczu bo jest zasilny, nie mając jakiegoś supertrybu.
Ogółem wszystko by miało sens, gdybyśmy ograniczyli wspomagacze dodatkowe do wspomagaczy głównych z top 200 PA w takiej pewnej logice. Samuraj mógłby użyć ciężarków, podobnie Juugo, podobnie Bijuu i SM, oba mogłyby używać różnych rzeczy na 1. poziomie - paktu, ciężarków, ale przy drugim poziomie, już trzeba solo. Przykład też RNY - teraz daje 240 PA, więc blokowałoby ciężarki, ale gdyby zeszło poniżej 200 PA, już by odblokowało korzystanie z ciężarków, żeby wyrównać do tej mocy.
Tak jak w sumie SM1 wymaga summona, a SM2 już człowiek wchodzi samodzielnie.
0 x
- Yami
- Posty: 3051
- Rejestracja: 25 paź 2017, o 20:14
- Wiek postaci: 27
- Link do KP: viewtopic.php?f=33&t=4268
Re: Wspomagacze
Biju i tak nie może na 2 i 3 poziomie w techniki nie będące demcowymi lub tymi z ich pasywek. Dodatkowo też niewyobrażam sobie pełnej przemiany Biju, gdzie wielkie bydle nagle ma ciężarki czy całą zbroję na sobie. W trybie 2 i 3 można dać blokadę na fizyczne wspomagacze bo zgodne lore'owo, a na techniki i tak ma wałek. Do reszty Wspomagaczy jednak bym czegoś takiego nie dawał.
Tylko siła Wspomagacza Głónego jest też porównywalna do trudności jego zdobycia. Jeśli mają wspomagacz klanowy (nie wiem jak je nazwać ale chyba nie wymagają wypraw chociaż kto ich tam wie) możesz dodatkowo mieć ciężarki które zrównują Ciebie poziomem do innego Wspomagacza trudniejszego w zdobyciu to też to średnio widzę.
Tylko siła Wspomagacza Głónego jest też porównywalna do trudności jego zdobycia. Jeśli mają wspomagacz klanowy (nie wiem jak je nazwać ale chyba nie wymagają wypraw chociaż kto ich tam wie) możesz dodatkowo mieć ciężarki które zrównują Ciebie poziomem do innego Wspomagacza trudniejszego w zdobyciu to też to średnio widzę.
0 x
Re: Wspomagacze
No ale w mojej propozycji ciężarki łączą się z różnymi rzeczami już teraz. Po to były trzy tiery, a nie tylko dwa. Po namyśle i wczorajszych rozmowach z adminami chyba wróciłbym do tego podziału na trzy, bo jednak daje on więcej swobody, nawet jeśli w tierze 2 i 3 będą po trzy pozycje. Na tym drugim tierze widziałbym np. MSa obecnie, chociaż wiadomo że dyskusja toczy się w innym temacie, byakugo/sozo saisiei i olbrzyma akimichi (nie mylić z motylem). Na trzecim tierze pakt ciężarki i zbroje?
Sposób w jaki działają te wspomagacze fizyczne i pakt kłóci się u mnie z blokowaniem ich podczas korzystania z innych rzeczy, tak na chłopski rozum i logikę jakie wytłumaczenie można by do tego dorobić. I tak jak odeszliśmy na początku od trzech tierow na rzecz dwóch i wspomagacza głównego i dodatkowego, tak widzę z tym coraz więcej problemów, których nie ma przy podziale na trzy grupy.
Sposób w jaki działają te wspomagacze fizyczne i pakt kłóci się u mnie z blokowaniem ich podczas korzystania z innych rzeczy, tak na chłopski rozum i logikę jakie wytłumaczenie można by do tego dorobić. I tak jak odeszliśmy na początku od trzech tierow na rzecz dwóch i wspomagacza głównego i dodatkowego, tak widzę z tym coraz więcej problemów, których nie ma przy podziale na trzy grupy.
0 x
- Shins Hyo
- Posty: 306
- Rejestracja: 12 gru 2023, o 07:02
- Wiek postaci: 30
- Ranga: Wyrzutek D
- Krótki wygląd: Shins ubrany jest w czarny strój zasłaniający większość jego ciała. Widoczne są jedynie niebieskie oczy.
- Widoczny ekwipunek: Wielki Kunai na plecach
Płaszcz - Link do KP: viewtopic.php?p=213621#p213621
- GG/Discord: shintarguar
Re: Wspomagacze
Imo jeśli tier I i II mają się różnić tylko tym, że można albo nie można z nich korzystać razem z tierem III, to dalej sensowniej nazwać podział na Wsp. Główny i Wsp. Dodatkowy, i tylko wpisać, że wśród wspomagaczy głównych część blokuje możliwość korzystania z Wsp. Dodatkowego. Przy czym - to są rozważania czysto estetyczne i opisowe.
Wydaje mi się, że co do istoty jesteśmy zgodni, że mamy 3 grupy wspomagaczy, z czego dwie się będą ze sobą wykluczały - czyli można wziąć tylko 1 wspomagacz z jednej z tych dwóch grup, i trzecią grupę, która da nam oddzielny - słabszy - wspomagacz. I wsp. z grupy trzeciej można będzie odpalać razem ze wsp. z grupy drugiej, ale nie będzie można z niego korzystać przy odpalaniu wsp. z grupy pierwszej. To jak to ostatecznie postanowisz opisać - czy podzielisz to opisowo na 3 grupy, czy na 2 ale z zastrzeżeniem, że wspomagacze główne mają jeszcze dwie podgrupy - ma drugorzędne znaczenie.
Wydaje mi się, że co do istoty jesteśmy zgodni, że mamy 3 grupy wspomagaczy, z czego dwie się będą ze sobą wykluczały - czyli można wziąć tylko 1 wspomagacz z jednej z tych dwóch grup, i trzecią grupę, która da nam oddzielny - słabszy - wspomagacz. I wsp. z grupy trzeciej można będzie odpalać razem ze wsp. z grupy drugiej, ale nie będzie można z niego korzystać przy odpalaniu wsp. z grupy pierwszej. To jak to ostatecznie postanowisz opisać - czy podzielisz to opisowo na 3 grupy, czy na 2 ale z zastrzeżeniem, że wspomagacze główne mają jeszcze dwie podgrupy - ma drugorzędne znaczenie.
0 x
Re: Wspomagacze
Nie no różnica jest opisana w pierwszym poście. Masz dwa sloty na wspomagacz.
Tier 1 możesz mieć tylko jeden.
Tier 1 i tier 2 można posiadać ale nie można używać w tym samym momencie.
Tier 1 i tier 3 można używać w tym samym momencie. Tier 2 i tier 3 można używać w tym samym momencie.
Dwa tiery 2 albo dwa tiery 3 można używać w tym samym momencie (wyjątki najwyżej w indywidualnych opisach).
Tier 1 możesz mieć tylko jeden.
Tier 1 i tier 2 można posiadać ale nie można używać w tym samym momencie.
Tier 1 i tier 3 można używać w tym samym momencie. Tier 2 i tier 3 można używać w tym samym momencie.
Dwa tiery 2 albo dwa tiery 3 można używać w tym samym momencie (wyjątki najwyżej w indywidualnych opisach).
0 x
- Ayumu
- Posty: 264
- Rejestracja: 1 lip 2023, o 09:23
- Wiek postaci: 24
- Ranga: Wyrzutek B
- Krótki wygląd: Ogromny rozmiar, dotkliwie poparzone ciało i twarz.
- Widoczny ekwipunek: Kamizelka shinobi
- Link do KP: viewtopic.php?f=32&t=11210
Re: Wspomagacze
I generalnie w sumie w pierwszym poście Brook miał rację, ale wypadałoby dopieścić połączenia. Wydaje mi się, że bolączką pomysłu z pierwszego postu był tak na dobrą sprawę strasznie marny tier 2.
3 poziomy -
1. Najsilniejszy, też w dużej mierze unikatowy, dający najwięcej, np. techniki z 1-2 zwojami, te najbardziej OP.
2. Dający mniej, bardziej pospolity, z konsekwencjami.
3. Najsłabszy, najprostszy do uzyskania, gdzie mógłby wlecieć czarny lód Terumi albo Kuroi Kaminari (lepsze staty dla casterów konkretnych klanów).
Możliwość użycia 2 z 3, żeby jakoś rekompensować różnice do poziomu 1.
Dodatkowo - wiele rzeczy przydałoby się zreworkować przed wrzuceniem do wora wspomagaczy, ale to będą tematy na pomysły. Przykłady:
Tak na dobrą sprawę, część wspomagaczy technik przesunąć jako czysto wspomagacz. Kuroi Kaminari, może samoleczenie Tsunade - nie ograniczenie zwojami, a takie zdobywanie jak ANK/CS
Myślę czy otagować to jako Tryb, Technika, Wyposażenie i na tej podstawie porobić wykluczenia OBOK ograniczeń tierowych.
Jestem też zdania, że kompletowanie kilku wspomagaczy, np. 1+2+3 nie jest złe, o ile nie będą limitowane w ilości, a drugie, o ile nie stoją w sprzeczności ze sobą jakiejś mocnej (głównie trójca Bijuu/ANK/SM) w posiadaniu. Używanie, ofc, nie w jednym wątku. Nie ma, że kończy się jeden to odpalam drugi. I tak, chciałbym, żeby Souei mógł mieć RnY + tryb Juugo + Ciężarki/Byak (o tym za chwilę), bo poza zwojem, nie zdobywa nic innego, co by blokowało rozwój i możliwości innych graczy.
Przy podziale poziomowym ze względu na PA, orientacyjnie. Cięko dopasować tutaj kwestię technik (jak np. Hiraishin czy MS), które nie dają czystego bonusu do stat, tylko po prostu są lepsze.
1. Tier dający ~240+ PA (np. SM, Bijuu, RNY) + samuraj (bo blokuje inne wspomagacze, ale też jest stały, działa ciągle bez ograniczeń tur)
2. Tier dający max 200 PA (tu np. Juugo, Inuzuka*, AnK, przepisać autoleczenie tsunade na bonus do wytki, pewnie MS)
3. Tier dający max 50 PA (chakra kogeki, ciężarki, zbroja Terumi**, Kuroi Kaminari, wrzuciłbym tutaj wszystkie Dojutsu, bo dużo dają, a i tak praktycznie każdy klan ma swoje techniki poza percepcją i zasadami oczu)
Generalnie prosta idea: Tier 1 równoważny połączeniu 2 + 3.
Były argumenty, że o, low hanging fruit, a jak ktoś zdobędzie mocniejsze to musi dawać więcej. Owszem, ale część osób dostawała Bijuu za nic (bez urazy Yami, ale podawanie ludziom wody nie nalezy do ambitnych), bo nie robiła dymów w trakcie eventu. Kilka wypraw po różne rzeczy, które można połączyć, to też konsumpcja czasu, a nie tylko wymaganie liczby PH do zrobienia jednej lepszej.
*Inuzuka tutaj, bo to zależy czy policzymy połączenie + zdolności klanowe jako 200, czy razem wyjdzie więcej.
**Terumi będę proponował rework w pomysłach, który zmieniałby Kairiki Muso+zbroja na poziom Taijutsu+ciężarki i się z tym kombem wykluczał.
3 poziomy -
1. Najsilniejszy, też w dużej mierze unikatowy, dający najwięcej, np. techniki z 1-2 zwojami, te najbardziej OP.
2. Dający mniej, bardziej pospolity, z konsekwencjami.
3. Najsłabszy, najprostszy do uzyskania, gdzie mógłby wlecieć czarny lód Terumi albo Kuroi Kaminari (lepsze staty dla casterów konkretnych klanów).
Możliwość użycia 2 z 3, żeby jakoś rekompensować różnice do poziomu 1.
Dodatkowo - wiele rzeczy przydałoby się zreworkować przed wrzuceniem do wora wspomagaczy, ale to będą tematy na pomysły. Przykłady:
Soma powinno zmniejszyć staty i wylądować w puli 3, zakazać współpracy z ciężarkami, ale udostępnić SM/Bijuu/ANK (szczególnie, że już jest NPC Soma Jinchuuriki).
Technikę autoleczenia to zmienić czas ładowania tej puli chakry, może przepisać na chory bonus do wytki, zwiększyć zwoje i dać do wora 2.
Dorzucić Hiraishin, Edo Tensei.
Podzielić 1 i 2 ze względu na moc i możliwości, 3 jako dodatkowe jakieś bonusy, który dociągnęłyby poziom 2 do poziomu pierwszego użyte razem.Technikę autoleczenia to zmienić czas ładowania tej puli chakry, może przepisać na chory bonus do wytki, zwiększyć zwoje i dać do wora 2.
Dorzucić Hiraishin, Edo Tensei.
Tak na dobrą sprawę, część wspomagaczy technik przesunąć jako czysto wspomagacz. Kuroi Kaminari, może samoleczenie Tsunade - nie ograniczenie zwojami, a takie zdobywanie jak ANK/CS
Myślę czy otagować to jako Tryb, Technika, Wyposażenie i na tej podstawie porobić wykluczenia OBOK ograniczeń tierowych.
Jestem też zdania, że kompletowanie kilku wspomagaczy, np. 1+2+3 nie jest złe, o ile nie będą limitowane w ilości, a drugie, o ile nie stoją w sprzeczności ze sobą jakiejś mocnej (głównie trójca Bijuu/ANK/SM) w posiadaniu. Używanie, ofc, nie w jednym wątku. Nie ma, że kończy się jeden to odpalam drugi. I tak, chciałbym, żeby Souei mógł mieć RnY + tryb Juugo + Ciężarki/Byak (o tym za chwilę), bo poza zwojem, nie zdobywa nic innego, co by blokowało rozwój i możliwości innych graczy.
Przy podziale poziomowym ze względu na PA, orientacyjnie. Cięko dopasować tutaj kwestię technik (jak np. Hiraishin czy MS), które nie dają czystego bonusu do stat, tylko po prostu są lepsze.
1. Tier dający ~240+ PA (np. SM, Bijuu, RNY) + samuraj (bo blokuje inne wspomagacze, ale też jest stały, działa ciągle bez ograniczeń tur)
2. Tier dający max 200 PA (tu np. Juugo, Inuzuka*, AnK, przepisać autoleczenie tsunade na bonus do wytki, pewnie MS)
3. Tier dający max 50 PA (chakra kogeki, ciężarki, zbroja Terumi**, Kuroi Kaminari, wrzuciłbym tutaj wszystkie Dojutsu, bo dużo dają, a i tak praktycznie każdy klan ma swoje techniki poza percepcją i zasadami oczu)
Generalnie prosta idea: Tier 1 równoważny połączeniu 2 + 3.
Były argumenty, że o, low hanging fruit, a jak ktoś zdobędzie mocniejsze to musi dawać więcej. Owszem, ale część osób dostawała Bijuu za nic (bez urazy Yami, ale podawanie ludziom wody nie nalezy do ambitnych), bo nie robiła dymów w trakcie eventu. Kilka wypraw po różne rzeczy, które można połączyć, to też konsumpcja czasu, a nie tylko wymaganie liczby PH do zrobienia jednej lepszej.
*Inuzuka tutaj, bo to zależy czy policzymy połączenie + zdolności klanowe jako 200, czy razem wyjdzie więcej.
**Terumi będę proponował rework w pomysłach, który zmieniałby Kairiki Muso+zbroja na poziom Taijutsu+ciężarki i się z tym kombem wykluczał.
1 x
- Gōsui
- Posty: 118
- Rejestracja: 14 maja 2025, o 17:32
- Wiek postaci: 26
- Ranga: Sentoki
- Krótki wygląd: Jak ma avku
- Link do KP: viewtopic.php?f=32&p=223791#p223791
- Multikonta: Shīrōdo
Re: Wspomagacze
Zawczasu chciałbym tylko powiedzieć, bo przeglądałem pobieżnie i nie widziałem czy widzieliście, że wśród wspomagaczy powinien znaleźć się również technika Wyznawców Jashina (bo przypomnę, że można już nimi grać) Sāvanto Mōdo. Dodatkowo pozwolę sobie ją tu wkleić w spoilerze poniżej.
- Nazwa
- Sāvanto Mōdo
- Ranga
- A
- Pieczęci
- Tygrys
- Koszt
- D: 45% | C: 35% | B: 25% | A: 15% | S: 10% | S+: 5% (1/2 na turę)
- Dodatkowe
- Na czas używania Trybu Sługi użytkownik otrzymuje +40 wytrzymałości
- Opis Jutsu Wyznawców Jashina które może być uznane za swego rodzaju uzupełnienie Shiji Hyōketsu. Po aktywowaniu techniki, Jashinista wchodzi w Tryb Sługi, co objawia się zmianą koloru skóry na czarny i pojawieniem się białych symboli przywodzących na myśl szkielet użytkownika techniki. Kiedy Wyznawca znajduje się pod wpływem techniki, posiadane przez niego rany zwiększają jego możliwości bojowe a także stają się oni bardziej odporni fizycznie.
Rana lekka: +5% Siły, Szybkości i Percepcji;
Rana średnia: +10% Siły, Szybkości i Percepcji;
Rana ciężka: +15% Siły, Szybkości i Percepcji.
Otrzymane w ten sposób bonusy mogą się zsumować do maksymalnie +30% Siły, Szybkości i Percepcji
0 x
Użytkownicy przeglądający to forum: Obecnie na forum nie ma żadnego zarejestrowanego użytkownika i 2 gości