Genjutsu

Masz w głowie pomysł, który zrewolucjonizuje rozgrywkę? Nie wiesz komu o nim opowiedzieć? Śmiało więc wykorzystaj ten dział do opublikowania go i umożliwienia innym ocenienia go. Upewnij się tylko wcześniej, czy podobny pomysł nie znajduje się w dziale "Odrzucone"!
Awatar użytkownika
Ichirou
Posty: 4047
Rejestracja: 18 kwie 2015, o 18:25
Wiek postaci: 35
Ranga: Seinin
Krótki wygląd: Chodzące piękno.
Widoczny ekwipunek: Hiramekarei, gurda, fūma shuriken, torba, dwie kabury
Lokalizacja: Atsui

Genjutsu

Post autor: Ichirou »

PROBLEM
Trochę rework genjutsu, bo było o tym parę razy gadane, ale bez efektów. Zmiany z systemu bardziej zerojedynkowego nakładającego statusy jak np. unieruchomienie, odcięcie wzroku itp. do systemu debuffów, bo debuffy są teraz w modzie. Dodatkowo zaimplementowany bonus od SC.

ROZWIĄZANIE
DODATKOWE UWAGI
Cyferki do ewentualnej korekty.
Przydałby się pomysł co zrobić z tymi wysokorangowymi technikami, które powinny być mocne a trudniej je ująć w ramy prostego debuffa.
Do rozważenia czy SC powinna skalować się w pełni a nie 1/4 do Siły Genjutsu. Do zwykłych technik niby się liczy pełna, ale wtedy będzie problem z obroną, bo zgodnie z zasadami do Kai dolicza się 1/4 SC.
1 x
Obrazek
KP PH bank głos koty dziennik
Awatar użytkownika
Mijikuma
Posty: 359
Rejestracja: 25 kwie 2023, o 15:16
Wiek postaci: 17
Ranga: Dōkō
Krótki wygląd: Ubrany w czarny płaszcz, twarz ukryta pod białą maską.
Widoczny ekwipunek: Kusza na plecach | Kołczan | Płaszcz | Maska
GG/Discord: bombel#0351
Multikonta: Meguru | Akira

Re: Genjutsu

Post autor: Mijikuma »

Mi jako aktywnemu genuserowi ( <catgiggle> ) się takie zmiany nie podobają sprawiając, że genjutsu będzie jeszcze bardziej useless. Teraz, żeby mieć postać, która robi iluzje trzeba wpierw zapewnić sobie jakiś bufor atakowy bo co z tego, że kogoś oślepisz, jeśli nie będziesz w stanie zadać jakichkolwiek obrażeń. Nie wystarczy więc wydać ph w jedną dziedzinę tylko w co najmniej kilka.

Przedstawię swoją wątpliwość na tej technice:
Nazwa
Kurama Himo Baindo
Ranga
B
Pieczęci
Pies → Królik → Wąż → Baran
Zasięg
20 metrów
Cel
Technika rzucana na pojedynczy cel
Koszt
E: 36% | D: 28% | C: 20% | B: 16% | A: 12% | S: 8% | S+: 4%
Czas trwania
2 tury (+1 tura za każde 40 Psychiki przewagi)
Dodatkowe
Podczas wykonywania techniki: +20 Psychiki.
Opis Jutsu mające za cel unieruchomienie ciała przeciwnika, co przekłada się na czasowe wykluczenie go z walki. Po wykonaniu techniki i złapania w nią ofiarę, ta w trakcie trwania iluzji zostaje otoczona pnączami roślin, które po krótkiej chwili atakują ją i ściśle obwiązują całe ciało. Rośliny widziane przez ofiarę iluzji są typowe dla otaczającego krajobrazu (jest to efekt niezależny, użytkownik nie wybiera sobie rodzaju efektu). Pojmany oponent zostaje zatrzymany w miejscu, a jego ruchy poszczególnymi kończynami są ograniczone do minimum. Możliwe jest lekki ruch ręką, nogą, nadgarstkiem lub palcami, jednak składanie pieczęci oburącz nie wchodzi w grę.
  • Jeżeli Psychika większa o 40 od Konsekwencji: ciało ofiary jest na tyle mocno spętane, że nawet drobne ruchy są niemożliwe.
Teraz unieruchamia ona przeciwnika, wedle tych zmian miałaby dawać debuff -20 do szybkości. Z buta więc staje się techniką niemalże niegrywalną, bo jeśli miałbym wybierać między jakimkolwiek zadaniem rany a ograniczeniem szybkości o 20 (a jeśli jeszcze walę żywiołami to nałożenie tej rany samo w sobie równałoby się z jakimś debuffem). Pomijając już sam fakt, że wtedy ta technika fabularnie staje się niespójna bo w jaki sposób oplata kogoś jakimiś pnączami czy linami jeśli w rzeczywistości po prostu ktoś jest wolniejszy?
0 x
Awatar użytkownika
Ichirou
Posty: 4047
Rejestracja: 18 kwie 2015, o 18:25
Wiek postaci: 35
Ranga: Seinin
Krótki wygląd: Chodzące piękno.
Widoczny ekwipunek: Hiramekarei, gurda, fūma shuriken, torba, dwie kabury
Lokalizacja: Atsui

Re: Genjutsu

Post autor: Ichirou »

Jeżeli technika wchodzi, to znaczy że masz więcej psychiki niż ofiara konsekwencji, więc kara do statystyk będzie większa (bo nadwyżka psychiki przekłada się na debuffa), ale ok - można jak najbardziej te bazowe wartości podbić żeby robiły większą różnicę i bardziej osłabiały ofiarę. Jak szybkość ofiary spadnie do 0 to wtedy jest ona w pełni unieruchomiona.

Moja propozycja jest efektem tego, że właśnie taka technika jaką cytujesz nie daje szans do obrony. Uruchamiasz typa na minimum 2 tury i jest skazany na łaskę pana.
W takiej sytuacji to powinien się też łapać bonus +40 do siły ataków na ofiarę (jak zaskoczenie) - ale nie wiem czy to jest teraz respektowane, więc temat na inną okazję.

Oplątanie pnączami nie sugeruje od razu, że postać jest w pełni unieruchomiona. Jej ruchy mogą być po prostu utrudnione, bo jest na tyle silna (ma silną wolę), że jest w stanie dawać im opór.

EDIT: ogólnie chodziło mi o to, żeby w przypadku tych technik B pozbawiajacych wzrok/ruch była wciąż na to możliwość, ale tylko przy dużej różnicy psychiki i konsekwencji. Bo jeśli różnica jest niewielka, to paraliż czy całkowite odcięcie wzroku wydaje się chyba zbyt mocnym efektem?

Nie bez powodu wszyscy się boją dawać genjutsu na misjach bo uznawane jest jako kontra na prawie każdego - jedna technika, paraliż i załatwione. Wtedy jedyna nadzieja w posiadaniu dostatecznej wytki żeby przetrzymać dalsze ataki, ale to już raczej jakieś bardziej abstrakcyjne sytuacje.
Trzeba więc chyba może najpierw wspólnie określić czy obecnie posiadanie postać pod gen jest OP i czitowaniem czy jednak badziewne i osłabia build, bo zdania są podzielone. XD
0 x
Obrazek
KP PH bank głos koty dziennik
Awatar użytkownika
Tenshi
Posty: 177
Rejestracja: 10 paź 2023, o 13:32
Wiek postaci: 15
GG/Discord: .iwaru
Multikonta: Yasuo

Re: Genjutsu

Post autor: Tenshi »

0 x

Awatar użytkownika
Ichirou
Posty: 4047
Rejestracja: 18 kwie 2015, o 18:25
Wiek postaci: 35
Ranga: Seinin
Krótki wygląd: Chodzące piękno.
Widoczny ekwipunek: Hiramekarei, gurda, fūma shuriken, torba, dwie kabury
Lokalizacja: Atsui

Re: Genjutsu

Post autor: Ichirou »

Czyli rozpisujemy zasady rozpoznawania genjutsu jako podstawę do Kai, a resztę czyli opisowe techniki zostawiamy i jest git?
Bo już nie wiem o co tu więcej chodzi.
Utakata (A) cz Kuro Kuukan Goumon (S) to techniki w pełni opisowe pozwalające użytkownikowi na puszczenie wodzy fantazji. Czy ma to jakieś sensowne przełożenie na powodzenie w walce? Nie mam pojęcia i nie wiem czy to w ogóle było bardziej wykorzystywane na forum, ale mam obawy że w jednej walce będzie coś robić, a w innej będzie tylko fabularnym fluffem - wszystko w zależności od MG.
Wydaje mi się, że próby przełożenia opisówki na mechanikę w ramach interpretacji sędziego mamy w malutkim przykładzie na offtopowym turnieju - wiąże się to z jakimś zgrzytem z drugiej strony, bo przecież opis to opis, a mechanika to mechanika i w mechanice i nie mamy żadnych stanów postaci, dekoncentracji itd.
0 x
Obrazek
KP PH bank głos koty dziennik
Awatar użytkownika
Tenshi
Posty: 177
Rejestracja: 10 paź 2023, o 13:32
Wiek postaci: 15
GG/Discord: .iwaru
Multikonta: Yasuo

Re: Genjutsu

Post autor: Tenshi »

No właśnie chodzi o to, że genjutsu powinno coś robić, a nie być tylko fabularnym fluffem.

Prosty przykład użycia Kuro Kuukan Goumon. Mogę aktywować tą technikę i "przywołać" w walce Kyuubiego, a potem użyć tym Kyuubim bijuudamy (zakładając, że moja postać wie jak Kyuubi wygląda i że może użyć bijuudamy). Oczywiście gracz będzie wiedział, że to jest iluzja, bo w końcu na forum nie można sobie przywoływać demonów, ale jego postać o tym nie wie. Dlatego jeśli spróbuje użyć Kai albo po prostu zignoruje tego Kyuubiego, to będzie to OOC. Czegoś takiego nie opiszesz prostym debuffem do statystyk.

Albo ta technika co zmienia wygląd przedmiotu: ta, która zmieniła numer piętra w anime:
Nazwa
Kokoni Arazu no Jutsu
Ranga
C
Pieczęci
Brak
Zasięg
40 metrów
Cel
Technika rzucana na obszar
Koszt
E: 24% | D: 18% | C: 15% | B: 12% | A: 9% | S: 6% | S+: 3%
Czas trwania Genjutsu w danym miejscu jest zastawione przez godzinę. Czas trwania po aktywacji: 2 godziny (+1 godzina za każde 40 Psychiki przewagi)
Dodatkowe
Podczas wykonywania techniki: +10 Psychiki.
Opis Technika polegająca na zmianie wyglądu przedmiotu na który narzuciliśmy iluzję. Dzięki temu możemy zmienić przykładowo cyfrę bądź treść na tabliczce. Iluzję można narzucić również na większe przedmioty co jednak może zaowocować mało realistyczną iluzją. Iluzja na wybranym miejscu jest zastawiona przez godzinę, a ofiarą jej jest każdy, kto znajduje się lub wejdzie w jej pobliże (na jedną osobę zadziała tylko jeden raz).
Co tutaj dasz? Debuff do percepcji? Bez sensu.

A odnośnie tego czy wystarczy poprawić mechanikę rozpoznawania genjutsu. Oczywiście ta mechanika powinna być jakoś poprawiona. Dodatkowo trzeba wprowadzić Twój pomysł, ale nie na zasadzie aplikowania tego do każdej techniki i starania się każdą technikę przerobić na debuffy. Należy przerobić tylko te techniki, które są problematyczne i dają - jak sam wspomniałeś - insta wina. Wtedy będziemy mieć mix technik opisowych, ale takich, które jasno precyzują swoje działanie (brak możliwości różnych interpretacji dla MG) i technik dających debuffy. Plus dodatkowo Utakata i Kuro Kuukan Goumon. Plus dodałbym jeszcze taki myk, że zmieniłbym w Utakacie ten dopisek: "Użytkownik techniki może modyfikować (lecz nie tworzyć od zera) otaczający świat wedle swoich upodobań", bo to pozostawia kwestię do interpretacji.
0 x

Awatar użytkownika
Ichirou
Posty: 4047
Rejestracja: 18 kwie 2015, o 18:25
Wiek postaci: 35
Ranga: Seinin
Krótki wygląd: Chodzące piękno.
Widoczny ekwipunek: Hiramekarei, gurda, fūma shuriken, torba, dwie kabury
Lokalizacja: Atsui

Re: Genjutsu

Post autor: Ichirou »

Podałem całą listę obecnych technik genjutsu i wskazałem które byłyby tymi od debuffa.
Powtórzę to co w pomyśle - część jak Kokoni Arazu no Jutsu czy inne zmyłki wizualne, dźwiękowe i inne niebojowe zostaną po prostu opisowymi bo nie da się tego inaczej zrobić i tyle.

Kuro Kuukan Goumon (S) w mojej propozycji to obszarowa technika, która oprócz swojej opisówki i widzialnych efektów, które można sobie nawymyślać, daje debuffa każdej ofierze i można tym debuffem manipulować co turę, co można opisowo odzwierciedlać w tym co się dzieje w iluzji. Wymyślam sobie stado kruków, które w jednej turze okrąża szczelnie cel, w drugiej próbuje go złapać i przydzielam tym opisom w pierwszej turze debuff do percepcji a w drugiej do szybkości.

W Twojej propozycji są te kruki (żeby było bardziej przyziemnie i analogicznie) czy wspomniany kyuubi i co to robi? Jakie to ma przełożenie faktycznie na walkę? Do opisu MG na bieżąco ma sobie tworzyć mechanikę? Czy po prostu są efekty wizualne i inne, ale to tylko straszak i walka toczy się dalej normalnie?

Pomijam na ten moment temat rozpoznawania genjutsu i zasadności używania przez ofiare Kai bo to jest ok żeby rozpisać jakoś wytyczne, kiedy można, a kiedy Kai będzie totalnym OOC.
0 x
Obrazek
KP PH bank głos koty dziennik
Awatar użytkownika
Tenshi
Posty: 177
Rejestracja: 10 paź 2023, o 13:32
Wiek postaci: 15
GG/Discord: .iwaru
Multikonta: Yasuo

Re: Genjutsu

Post autor: Tenshi »

Ja bardziej bym widział to na zasadzie: tworzysz Kyuubiego za 10% chakry (zakładając, że masz KC S+), wykorzystując Kuro Kuukan Goumon. I przez 3 tury ten Kyuubi strzela w przeciwnika Bijuudamą i przez 3 tury wymusza na przeciwniku używanie wysokopoziomowych technik defensywnych, ograniczając jego zdolności do ataku i powodując, że bezsensownie traci chakrę. Ale przeciwnik musi tak robić, bo w przeciwnym razie będzie posądzony o OOC.
0 x

Awatar użytkownika
Azuma
Posty: 1151
Rejestracja: 6 lis 2019, o 18:50
Wiek postaci: 18
Ranga: Kogō
Krótki wygląd: - czarne włosy, ciemne oczy
- wyraźnie zarysowana szczęka, ostre rysy twarzy
- delikatne blizny na przedramionach i rękach
- przeciętny wzrost, docięta sylwetka
Widoczny ekwipunek: - ochraniacz na czoło z emblematem klanu
- skórzana kamizelka shinobi
- kabury na broń na lewym i prawym biodrze
- torba z ekwipunkiem na lewym pośladku
- lekka zbroja

Re: Genjutsu

Post autor: Azuma »

Właściwie zgadzam się z Mijikumą. Genjutsu robi się w po wdrożeniu pomysłu, w moim poczuciu bezproduktywne .
Tym bardziej, że już i tak trzeba spełnić ten warunek, aby w ogóle uzyskać efekt. Kai w większości wypadków wyciąga z genjutsu A wracając do samych technik - to nie jest tak, że genjutsu zadziała i przeciwnik nie może nic zrobić.
0 x
Obrazek
Awatar użytkownika
Ichirou
Posty: 4047
Rejestracja: 18 kwie 2015, o 18:25
Wiek postaci: 35
Ranga: Seinin
Krótki wygląd: Chodzące piękno.
Widoczny ekwipunek: Hiramekarei, gurda, fūma shuriken, torba, dwie kabury
Lokalizacja: Atsui

Re: Genjutsu

Post autor: Ichirou »

Rozumiem, że tutaj ogólnie nie pasuje sam koncept pomysłu i nie chodzi o same cyferki? Tzn. mocne podkręcenie debuffów o jakąś bardzo dużą wartość w waszej opinii nic nie zmieni? Na niskim pułapie zbicie wrogowi 100 szybkości i tak skończy się unieruchomieniem, na wyższym będzie dużym ograniczeniem ale nie wygra walki.
Ogólnie zamysł był taki, żeby efekty tej dziedziny były bardziej płynne, zależne od różnicy psychiki użytkownika i konsekwencji ofiary. W obecnej formie dziedzina wydaje mi się być sensowna do rozwijania na B, maksymalnie na A dla dublowania efektu. Bo w technikach B można wyłączyć przeciwnikowi wzrok czy unieruchomić, po którym walka 1:1 w większości przypadków się kończy.
Wysokorangowe techniki z kolei są do niczego i nie dają żadnego efektu.

Z jednej strony są głosy, że genjutsu jest średnie, trudne w rozwoju, wymaga innych dziedzinych i samo w sobie nie wygrywa walki.
Z drugiej strony każdy się boi przeciwnika z genjutsu na misjach i MG wrzucający genjutsu na misji może być uznawany za złośliwego, który chce ubić gracza.

Sam już nie wiem gdzie leży prawda, ale ok, nie zamierzam forsować swoich pomysłów bez większej aprobaty - chodziło po prostu, żeby dziedzina była bardziej płynna, był sens rozwijania wyższych rang, ale dawała też jakąś furtkę, przynajmniej na wyższym poziomie rozwoju, że zamiast unieruchomienia każdego koksa zbije się mu po prostu szybkość czy inną statystykę z np 200 do 50.

Cokolwiek z tych pomysłów jest do wprowadzenia?
Na przykład dodawanie SC do siły genjutsu? Myślę, że warto by było skoro na przykład do Kai się dolicza +1/4 zgodnie z obecnymi zasadami SC.
Rework zakazanej A i techniki S? Te techniki służą raczej do zabawy niż do walki, bo potencjał ofensywny tej dziedziny jest na dziedzinie B głównie.
0 x
Obrazek
KP PH bank głos koty dziennik
Awatar użytkownika
Azuma
Posty: 1151
Rejestracja: 6 lis 2019, o 18:50
Wiek postaci: 18
Ranga: Kogō
Krótki wygląd: - czarne włosy, ciemne oczy
- wyraźnie zarysowana szczęka, ostre rysy twarzy
- delikatne blizny na przedramionach i rękach
- przeciętny wzrost, docięta sylwetka
Widoczny ekwipunek: - ochraniacz na czoło z emblematem klanu
- skórzana kamizelka shinobi
- kabury na broń na lewym i prawym biodrze
- torba z ekwipunkiem na lewym pośladku
- lekka zbroja

Re: Genjutsu

Post autor: Azuma »

Nazwa
Kuro Kuukan Goumon
Ranga
S
Pieczęci
Tygrys → Smok
Zasięg
40 metrów
Cel
Technika rzucana na jeden lub kilka celów
Koszt
C: 50% | B: 40% | A: 30% | S: 20% | S+: 10% (za 1 cel)
Czas trwania 3 tury (+1 tura za każde 40 Psychiki przewagi) Możliwe jest podtrzymanie techniki - każda kolejna tura to 1/2 kosztu za osobę.
Dodatkowe
Podczas wykonywania techniki: +40 Psychiki.
Opis Użytkownik genjutsu zamyka swoją ofiarę (lub ofiary) w swoim świecie iluzji, w którym kontroluje wszystkie wizje i obrazy. Jest to kwintesencja użytkowników tej dziedziny, bowiem jedyne co nas ogranicza w tej technice to własny umysł, który nie będzie mógł sobie czegoś wyobrazić. Przykładowo, można całkowicie zmienić krajobraz, stworzyć las tam, gdzie go nie ma, przywołać do istnienia zwierzę lub nawet straszną kreaturę, zmienić wygląd innych osób. Możliwe jest również umieszczenie celu w całkowicie abstrakcyjnym świecie i kreatywność użytkownika jest jedynym ograniczeniem. Ofiara tej iluzji odbiera wykreowany świat wszystkimi zmysłami i w rzeczywistości zachowuje się normalnie (porusza się, atakuje, choć użytkownik genjutsu może starać się ograniczać jej działania różnymi tworami), w związku z czym przy odpowiednio kreatywnie stworzonej wizji można spowodować, że ofiara wyrządzi szkodę sobie samej lub innym osobom, na przykład wchodząc w przepaść lub atakując swojego sojusznika.
Uwaga Jest to kinjutsu, możliwe do nauki tylko ze specjalnego, zdobycznego zwoju (wyprawa Rangi A) - na świecie istnieją jedynie 2 sztuki takowych, zawierających tę wiedzę.
Nie chciałbym wybrzmieć tylko krytykancko, ale ja widzę ogromny potencjał ofensywny dla przykładowo tej zakazanej S-ki. Przeciwnik właściwie walczy z iluzją, nie wiedząc że jest w iluzji - oczywiście jeżeli mamy dogodne warunki do złapania w genjutsu. Niemniej, gdy taki przeciwnik walczy i strzela technikami na lewo i prawo, bezpieczniej jest poczekać i zaatakować dopiero gdy ten wypstryka się z chakry. Oczywiście po drodze wiele może pójść nie tak, ale Szczerze? Dla mnie to właśnie kwintesencja tej dziedziny. I osobiście nie chciałbym tego zmieniać.
0 x
Obrazek
Awatar użytkownika
Ichirou
Posty: 4047
Rejestracja: 18 kwie 2015, o 18:25
Wiek postaci: 35
Ranga: Seinin
Krótki wygląd: Chodzące piękno.
Widoczny ekwipunek: Hiramekarei, gurda, fūma shuriken, torba, dwie kabury
Lokalizacja: Atsui

Re: Genjutsu

Post autor: Ichirou »

@Azuma trochę mamy obawy jak to będzie wyglądać w praktyce. Może na misji u MG jeszcze jest potencjał, ale w walkach gracz vs gracz różnie (średnio) to może wyglądać. Przynajmniej tyle, że pvp to u nas duża rzadkość.

W takim razie chyba nie forsuję dalej pomysłu na którego nie ma ogólnej aprobaty.


Z ostatnich propozycji:

1. Uwzględnienie Siły Chakry do Genjutsu. Może być przelicznik +1/4 SC tak jak w przypadku Kai żeby zachować równowagę między atakującym a ofiarą.
Ewentualnie Siła Chakry dodawana w pełni do Genjutsu ale wtedy warto do Kai też dać pełną wartość.

2. Można nieco rozbudować temat Gen o te zasady rozpoznawania Genjutsu żeby nie było robienia Kai z dupy - nawiązanie do posta Tenshiego.
0 x
Obrazek
KP PH bank głos koty dziennik
Awatar użytkownika
Azuma
Posty: 1151
Rejestracja: 6 lis 2019, o 18:50
Wiek postaci: 18
Ranga: Kogō
Krótki wygląd: - czarne włosy, ciemne oczy
- wyraźnie zarysowana szczęka, ostre rysy twarzy
- delikatne blizny na przedramionach i rękach
- przeciętny wzrost, docięta sylwetka
Widoczny ekwipunek: - ochraniacz na czoło z emblematem klanu
- skórzana kamizelka shinobi
- kabury na broń na lewym i prawym biodrze
- torba z ekwipunkiem na lewym pośladku
- lekka zbroja

Re: Genjutsu

Post autor: Azuma »

Rzuciłem okiem na to co pisał wczesniej Tenshi i z tego co pamiętam już wdrażaliśmy personalizację do opisów technik, Tak by nie było sytuacji, że kwiatki usypiające pojawiają się na pustyni lub na mroźnym kontynencie, tylko żeby to własnie były coś z okolicznej flory & fauny. Wierzę tu w zdrowy rozsądek... wszystkich oceniających :D

Przykłady z kolorami:
Nazwa
Kasumi Jusha no Jutsu
Ranga
D
Pieczęci
Pies → Tygrys
Zasięg
Klony nie mogą oddalić się o więcej niż 15m od użytkownika
Cel
Genjutsu obszarowe - zostaje rzucone na widziane cele w zasięgu 15m
Koszt
E: 14% | D: 12% | C: 10% | B: 8% | A: 6% | S: 4% | S+: 2% (za dwa klony)
Czas trwania
2 tury (+1 tura za każde 40 Psychiki przewagi)
Dodatkowe
Brak dodatkowych wymagań.
Opis Jedna z prostszych technik genjutsu, która polega na wytworzeniu iluzji będących idealnym odzwierciedleniem naszego wyglądu. Iluzje te pojawiają się w okolicy - wychodzą zza drzew, skał lub innych elementów otoczenia, a następnie przepuszczają atak na przeciwnika. Technika oddziałuje jedynie na zmysł wzroku, a replikacje nie są w stanie wyrządzić żadnej krzywdy. Do zniszczenia fałszywego klona wystarczy lekki cios.
  • Jeżeli Psychika większa o 40 od Konsekwencji: klon po zniszczeniu rozpada się na dwie replikacje.
Nazwa
Kyakubu Satsu
Ranga
C
Pieczęci
Tygrys → Baran
Zasięg
20 metrów
Cel
Technika rzucana na pojedynczy cel
Koszt
E: 24% | D: 18% | C: 15% | B: 12% | A: 9% | S: 6% | S+: 3%
Czas trwania
2 tury (+1 tura za każde 40 Psychiki przewagi)
Dodatkowe
Podczas wykonywania techniki: +10 Psychiki.
Opis Jutsu mające za cel ograniczenie ruchów przeciwnika. Po wykonaniu techniki i złapania w nią ofiarę, ta w trakcie trwania iluzji odnosi wrażenie utknięcia po kostki w grząskim lub płynnym podłożu. Technika wizualnie przystosowuje się do otaczającego krajobrazu i w zależności od terenu może przybrać postać na przykład ruchomych piasków, grząskiego błota, zbiornika wodnego. Dzięki temu mobilność złapanej postaci spada do minimum - możliwe jest co najwyżej bardzo powolne brodzenie, postawienie kilku pojedynczych kroków. Siła fizyczna ofiary nie jest w stanie w żaden sposób wspomóc wyrwania się z iluzji. Spętane są jedynie nogi. Ofiara pochwycona w genjutsu w biegu niemal natychmiast wytraca swój pęd i zostaje zatrzymana w miejscu.
  • Jeżeli Psychika większa o 40 od Konsekwencji: efekt ugrzęźnięcia jest silniejszy - ofiara w iluzji zapada się po kolana i nie jest w stanie jakkolwiek poruszyć nogami, a zatrzymanie w biegu jest natychmiastowe.
Nazwa
Hana Kahen Tonsou
Ranga
C
Pieczęci
Wąż → Małpa
Zasięg
20 metrów
Cel
Technika rzucana na pojedynczy cel
Koszt
E: 24% | D: 18% | C: 15% | B: 12% | A: 9% | S: 6% | S+: 3%
Czas trwania
3 tury (+1 tura za każde 40 Psychiki przewagi)
Dodatkowe
Podczas wykonywania techniki: +10 Psychiki.
Opis Użytkownik tworzy iluzję, w której pojawiają się setki kwiatów, liści, ptaków, albo płatków śniegu otaczających przeciwnika. Iluzja nie stanowi żadnej fizycznej przeszkody, jednak utrudnia percepcję, przysłaniając widok, a w szczególności działania wykonawcy techniki. W trakcie tej iluzji użytkownik wydaje mi się przemykać między wytworzoną przeszkodą wzroczną, więc jego działania są trudniejsze do wychwycenia. Iluzja dotyczy przemieszczania się i ruchów wykonywanych przez autora jutsu, ale nie obejmuje ataków (techniki, broń miotana, zwarcie).
Mechaniczne efekt ten jest rozpatrywany jako kara do Percepcji dla obserwowania ruchów użytkownika techniki. Kara zależna od posiadanej dziedziny Genjutsu:
  • Ranga C: -30 Percepcji
  • Ranga B: -40 Percepcji
  • Ranga A: -50 Percepcji
  • Ranga S: -60 Percepcji
  • Jeżeli Psychika większa o 40 od Konsekwencji: kara do Percepcji zwiększa się o 20.
Nazwa
Nehan Shōja no Jutsu
Ranga
B
Pieczęci
Tygrys | Brak
Zasięg
Promień od używającego - 20/40/80 metrów | Bezpośredni
Cel
Wszyscy na obszarze techniki | Pojedynczy
Koszt Zależny od obszaru: Bezpośredni - E: 36% | D: 28% | C: 20% | B: 16% | A: 12% | S: 8% | S+: 4% 20 metrów - E: 36% | D: 28% | C: 20% | B: 16% | A: 12% | S: 8% | S+: 4% 40 metrów - D: 45% | C: 35% | B: 25% | A: 15% | S: 10% | S+: 5% 80 metrów - C: 50% | B: 40% | A: 30% | S: 20% | S+: 10%
Czas trwania
2 godziny (+1 godzina za każde 40 Psychiki przewagi)
Dodatkowe
Podczas wykonywania techniki: +20 Psychiki.
Opis Technika powodująca senność lub nawet uśpienie sporej ilości osób. Warunkiem jest spojrzenie na cząstkę iluzji - jest to być coś typowego dla otoczenia i powtarzalnego, np. ptasie pióra, płatki śniegu lub kwiatów, spadające liście lub krople deszczu - które powodują uśpienie przeciwnika po 3 turach. Genjutsu w związku z tym działa tylko na osoby znajdujące się w tej samej przestrzeni. Ofiary, które nie przełamią wpływu iluzji, czują natychmiastowy przypływ senności, tracą wigor, a ich ciała stają się ociężałe. Istnieje również alternatywne wykonanie tej techniki oparte na bezpośrednim kontakcie. W takiej sytuacji wystarczy dotknąć ofiarę i utrzymać z nią kontakt przez kilka kolejnych sekund (2 tury), podczas których ofiara zapada w senność aż wreszcie zasypia.
  • Jeżeli Psychika większa o 40 od Konsekwencji: w obszarowej wersji efekt senności jest silniejszy i powoduje zaśnięcie postaci po 2 turach, z kolei przy bezpośrednim wykonaniu techniki ofiara zasypia po 1 turze.
1 x
Obrazek
Awatar użytkownika
Brook
Moderator
Posty: 275
Rejestracja: 6 kwie 2024, o 13:44
Aktualna postać: Souei

Re: Genjutsu

Post autor: Brook »

Dla mnie problem z genjutsu leży właśnie w tej zerojedynkowości, którą pomysł ichira usuwa więc przez to jest nerfem. Oczywiście, że jeśli wcześniej coś unieruchamiało kompletnie, a teraz będzie dawało debuffa i unieruchamiało tylko przy dużej przewadze psychiki, to jest to nerf, jednakże:

1. Mieliśmy na turnieju przypadek Kazumy, gdzie zrobił bodajże gen, które uniemożliwiało zrobienie Kai, do tego coś jeszcze i coś jeszcze. Po tym Ario sam wprowadził do WT system debuffów, trochę bardziej toporny niż ten, który proponuje Ichir i na tą chwilę mamy tak naprawdę dwa równolegle funkcjonujące systemy genjutsu: zerojedynkowy ze spisu technik forumowych i debuffowy przy tworzeniu WT. To mnie razi szczerze mówiąc i chciałbym to ujednolicić i w obecnej sytuacji jedyny kierunek w przód dla mnie to przełożenie debuffów z WT do spisu technik na forko.

2. Mają rację ci, którzy mówią, że genjutsu jest OP i mają rację ci, którzy mówią, że genjutsu jest useless. Granica między OP i useless w genjutsu to jeden punkt atrybutów. Tak jak wspominał Ichir, jak MG da ci genusera na misji czy wprawie, to albo masz spacerek bo nic ci te techniki nie robią, albo jesteś w ciemnej D bo nie możesz nic zrobić. Dlatego genuserzy jako przeciwnicy są generalnie unikani. Myślę, że przerobienie gen na debuffy też by to zmieniło.

3. Z pierwszego posta wnioskuję, że tylko część technik będzie miała debuffy, a część efekt opisowy, bo niektórym rzeczom debuffa do statystyk nie da się przypisać.

4. To co napisał Tenshi, że po reworku opis techniki będzie w ogóle pomijalny, a teraz nie jest - otóż ja myślę, że będzie zupełnie odwrotnie. Teraz opis techniki jest pomijalny, bo wystarczy sam obrazek żeby wiedzieć co technika robi jak wejdzie, a wiadomo, że jak nie wejdzie to nie robi nic. Opis jest zbędny. W przypadku debuffów opis miałby duże znaczenie, co się dzieje, gdy genjutsu weszło słabo, co gdy weszło mocniej itd.

5. Obecne gen w moim odczuciu można porównać trochę do systemu ran, gdy mamy tylko brak ran albo śmiertelną. Albo wchodzi i wygrywasz albo nie wchodzi i nic nie robisz, bo jak poradzisz sobie z unieruchomieniem gdy nie masz wystarczająco konsy albo z Ską, gdy nie jesteś w stanie wydostać się z Kai? Oczywiście po reworku wciąż będą kryteria, gdzie jeden punkt będzie decydował między większym lub mniejszym debuffem, ale będzie to bardziej płynne i intuicyjne niż jeb ded vs nic.

6. Tak jak wspomniałem, ja rozumiem, że jest to nerf i do genjutsu albo w obecnej wersji albo w zreworkowanej potrzebna jest jeszcze jakaś dziedzina zadająca rany, bo genjutsu samo w sobie ich nie zada. I uważam, że gen nie powinno zadawać mechanicznych ran z wielu powodów i dlatego zawsze będzie to dziedzina bardziej supportująca niż główny dmg dealer nawet w buildzie genusera.
1 x
Awatar użytkownika
Ario
Posty: 2380
Rejestracja: 18 maja 2020, o 10:21
Wiek postaci: 22
Ranga: Sentoki
Krótki wygląd: Pomarańczowo-włosy chłopak, noszący na plecach płaszcz z znakiem Kropli.
Widoczny ekwipunek: Na plecach ma duży, dziwny plecak, a na jego barku spoczywa czarna salamandra w zółte kropki.
GG/Discord: Boyos#3562

Re: Genjutsu

Post autor: Ario »

Ogólnie ja mam problem z genem taki, że jest opisowy, a od opisowych form odchodzimy już od dłuższego czasu. W WT rzeczywiście na szybko zrobiłem jakiś pomysł taki, że WTki nakładają debuffy, ale było to spowodowane tym, że już pojawiały się takie fikoły jak np. te od Kazumy, ze nie byłem w stanie inaczej tego oceniać, niż zrobić jakiegoś prostego przejrzystego sposobu dla wszystkich.

Wracając jednak do samego genjutsu - gdybym miał pomysł jak to zrobić, to bym go przedstawił. Jedno jest pewne - genjutsu w takiej formie pozostać nie może. Jeżeli chcecie mieć opisówkę, to bardzo proszę - ale każdy status jak sen, czy paraliże muszą mieć jasno rozpisane warianty co można co nie można. Poza tym tak jak Iczir tam slusznie wskazuje, paraliże to tam najmniejszy pikuś przy kinjutsu, które sa w tej dziedzinie.

To co jest kontrowersyjne, dla mnie genjutsu powinno być tak zrobione, że zadaje rany. Samym genjutsu powinieneś być w stanie wygrać z chłopem, na ten moment raczej jest to niemożliwe, bo to czysto supportowa dziedzina.

W związku z tym, gorąco zachęcam do debaty - i nie, nie mówię o napisaniu "e, z dupy, teraz jest lepsze", nim admini będą musieli dostosować to pod obecnie działającą mechanikę.

Coś, co przyszło mi na myśl w tej chwili: skoro Iczir proponuje by psychiką się przebijać normalnie przez konsekwencje, okej - mamy system wytrzymałości z Neuroshimy (?) o ile dobrze pamiętam, to zapożyczmy sobie siłę mentalną z Cthulhu - dodajmy system "ran" do "psychiki" i analogicznie genuser oprócz efektów/debuffów/whatever będzie w stanie zadawać rany "psychiczne" swoimi atakami genjutsu i w ten sposób wystrike'uje oponenta samymi genami. Funfact: odrazu by była podstawka co zrobić z tsukuyomi i innymi msowymi genami.

Pozdro600 wariaty, licze na debaty i przerzucanie sie pomyslami
0 x
ODPOWIEDZ

Wróć do „Pomysły”

Użytkownicy przeglądający to forum: Zakata i 1 gość