Rework żywiołów - feedbeck

Awatar użytkownika
Generał Nerfious
Posty: 97
Rejestracja: 28 sie 2023, o 18:58
Aktualna postać: Shinsu

Rework żywiołów - feedbeck

Post autor: Generał Nerfious »

Wraz ze zmianą 484 weszły spore modyfikacje w żywiołach. Techniki zostały w pewien sposób ustandaryzowane, a same żywioły otrzymały modyfikacja statystyk, by miał swój własny "fluff". Chciałbym, żeby w tym temacie wypowiedziały się osoby mające jakieś zastrzeżenia i wątpliwości - co i dlaczego Wam nie odpowiada? Jak byście to chcieli zmienić? Pozytywny feedback również mile widziany, aczkolwiek prosiłbym również o argumentację, jeśli ktoś zdecyduje się nas pochwalić.
0 x
Awatar użytkownika
Ryuujin Kodai
Postać porzucona
Posty: 316
Rejestracja: 27 maja 2023, o 15:13
Wiek postaci: 23
Ranga: Dōkō
Krótki wygląd: 203cm | 157kg
Widoczny ekwipunek: Zbroja, dwa miecze przy pasie
Aktualna postać: Gōsui/ Shīrōdo

Re: Rework żywiołów - feedbeck

Post autor: Ryuujin Kodai »

2 x
Obrazek
Ryuujin: Lis Taiyō: Ptak:
Awatar użytkownika
Kai
Posty: 159
Rejestracja: 19 mar 2024, o 13:46
Wiek postaci: 22
Krótki wygląd: Wysoki i szeroki.
Widoczny ekwipunek: Zanbato.
GG/Discord: akasemis

Re: Rework żywiołów - feedbeck

Post autor: Kai »

Dobra robota <catlove> Fajnie, że żywioły są zróżnicowane.

Jedyne nad czym bym się zastanowił, to Raiton no Yoroi, które moim zdaniem mocno odstaje od reszty wspomagaczy a nie zostało zmienione za specjalnie podczas reworku. Wyprawa S praktycznie uniemożliwia zdobycie takiego wspomagacza ludziom, którzy nie grają po 5 lat na forum. I zapewne zdobycie takiego wspomagacza wymagałoby posiadania innego wspomagacza to trochę słabo. Może zmniejszenie statów jeżeli są za duże.
0 x
Obrazek
Awatar użytkownika
Mukutaro
Postać porzucona
Posty: 345
Rejestracja: 15 wrz 2023, o 10:51
Wiek postaci: 30
Ranga: Tsume/Pazur
Widoczny ekwipunek: Katana przy pasie, sztylet za pasem, plecak, Zanbatō na plecach
GG/Discord: wolfig

Re: Rework żywiołów - feedbeck

Post autor: Mukutaro »

Czepiam się szczegółów, ot co. Bo ogólnie czapki z głów i gratuluję dobrze wykonanej roboty, jesteście nieziemscy <catlove>
  • W niektórych technikach w "Dodatkowe" Jest ';' pomiędzy częściami, w niektórych jest ','. Chyba do tej pory było ; więc jest mały brak konsekwencji.
    Nazwa
    Fūton: Gōkūhō
    Ranga
    D
    Pieczęci
    Brak
    Zasięg Max.
    15 metrów
    Koszt
    E: 14% | D: 12% | C: 10% | B: 8% | A: 6% | S: 4% | S+: 2%
    Statystyki
    Dodatkowe
    Do wykonania potrzebna jest długa broń, Cięcie I
    Opis Specyficzna technika, wymagająca użycia broni o długim ostrzu (najlepiej miecz, ale w ostateczności wielki kunai też się nada). Użytkownik przesyła do ostrza chakrę wiatru, a następnie wykonuje silny zamach mieczem. Chakra zostaje wtedy wyzwolona pod postacią ostrego podmuchu wiatru, który jest w stanie odrzucić przeciwnika do tyłu, lub zadać mu rany cięte. Technika przydatna dla szermierzy, jako że mogą oni dzięki temu obalić przeciwnika nie zbliżając się do niego.
    Nazwa
    Raiton: Kangekiha
    Ranga
    B
    Pieczęci
    Królik → Pies → Świnia → Baran → Szczur
    Zasięg Max.
    10 metrów
    Koszt
    E: 36% | D: 28% | C: 20% | B: 16% | A: 12% | S: 8% | S+: 4% (1/2 na turę)
    Statystyki
    Dodatkowe
    Porażenie II; Technika podtrzymywana jest ostatnią pieczęcią
    Opis Po złożeniu sekwencji pieczęci użytkownik utrzymując dłonie w ostatnim symbolu generuje nieprzerwanie wyładowania elektryczne lecące w wybranym kierunku. Technika jednak jest wyjątkowa, bowiem przy ciągłym wysyłaniu chakry do aktywowanej techniki nie przeszkadza ona w żadnym stopniu na wykonanie innej techniki. Jedyne co nas ogranicza, to w tym przypadku brak możliwości wykonania pieczęci.
  • Opis notek o "kosztowaniu" statystyk technik w zamian za nakładanie statusów jest trochę ubogi i nie wiem, czy powinien być konkretnie tutaj, w każdym żywiole, zamiast w regulaminie tworzenia WT, skoro ma służyć głównie tam. Wydaje mi się że można by to napisać inaczej, ale no - czepianie się.
    Notka 2: Porażenie w technice "kosztuje" równowartość w wartości siły według tabelki:
    • Techniki D: -5 siły
    • Techniki C: -10 siły
    • Techniki B: -15 siły
    • Techniki A: -20 siły
    • Techniki S: -25 siły
    UWAGA! Te wartości uwzględnione są już we wszystkich technikach i notka ta widnieje głównie dla tych, którzy zapragną stworzyć własną technikę w Własnych Technikach (WT)
  • Techniki wachlarzowe są silniejsze od innych - miodzio. Czy tak samo nie powinno być w przypadku Suitonów wymagających zasobów wody do działania? Czy przez to wymaganie nie powinny być silniejsze? Tak samo jutsu które tworzą odpowiednio większe zasoby wody mogłyby być "słabsze", bo ich funkcją nie byłoby tyle zadawanie damage, a przygotowywanie warunków do używania silniejszych jutsu? Wtedy Mistrz Suitonu dawałby od razu dostęp do silniejszych technik bez konieczności używania tych słabszych.
  • Idąc głębiej w to, pieczęci =/= siła jutsu. Jutsu z małą ilością pieczęci ma taką samą siłę jak te wymagające ich od ciula. Wyjątkiem oczywiście jest wodny smok, ale w zdecydowanej większości nie ma to znaczenia. Oczywistym kandydatem do tej zmiany były jutsu Raitonowe wymagające broni, które przez natychmiastowe wykonywanie mogłyby być słabsze od tych, wymagających konkretnego przygotowania i większej ilości pieczęci. Ale nie jestem pewien tej zmiany, bo nie mamy powiedziane mniej więcej ile trwa składanie pieczęci. Najgorszym chyba przykładem są Fūton: Kazekiri no Jutsu i Fūton: Kaze No Yaiba, które są dosłownie obok siebie. Jedno wymaga 5 pieczęci, drugie żadnych, ta sama siła i jeszcze Kaze no Yaiba jest szybsze bo nie nakłada cięcia. Technika ataku powietrznym mieczem nie nakłada cięcia. k.
    Nazwa
    Fūton: Kazekiri no Jutsu
    Ranga
    A
    Pieczęci
    Tygrys → Królik → Pies → Baran → Smok
    Zasięg Max.
    50 metrów
    Koszt
    D: 45% | C: 35% | B: 25% | A: 15% | S: 10% | S+: 5%
    Statystyki
    Dodatkowe
    Cięcie II
    Opis Bardzo silna technika, pozwalająca na wytworzenie w jednym miejscu kilku ostrzy z Fuutonu. Poprzez przesłanie chakry do powietrza, użytkownik może przekierować podmuchy wiatru z ogromną prędkością w kierunku wybranym przez shinobi. Dzięki temu uderzenia te mogą przeciąć praktycznie wszystko, lecz zakrzywienia da się wprawnym okiem zauważyć na tyle szybko, by móc uniknąć.
    Nazwa
    Fūton: Kaze No Yaiba
    Ranga
    A
    Pieczęci
    Brak
    Zasięg
    Maksymalnie 3 metry
    Koszt
    D: 45% | C: 35% | B: 25% | A: 15% | S: 10% | S+: 5%
    Statystyki
    Dodatkowe
    Brak dodatkowych wymagań
    Opis Jedna z silniejszych technik Fūtonu, potrafiąca zadać ogromne obrażenia przeciwnikowi, który pozwoli użytkownikowi podejść dostatecznie blisko. Użytkownik wyciąga dwa palce, którymi wskazuje kierunek ataku, po czym gromadzi chakrę wiatru w opuszkach palców. Pozwala to na wytworzenie niewidzialnego miecza z wiatru, który nie ma najmniejszego problemu z zabiciem człowieka. Ostrze potrafi przeszyć wiele silnych osłon oraz większość zbroi.
  • Czemu techniki Raiton dają bonus do Wytrzymałości broni? Czy to nie jest tak, że broni i tak nie można komuś złamać dopóki ją trzyma? Imo bonus nie ma żadnego znaczenia i raczej nie powinno go być jakkolwiek.
  • Z Futonu zniknęły wzmianki o technikach penetracyjnych z kilku technik, czy to znaczy odchodzenie od tej wzmianki całkowicie na forum?
  • Mamy temat do dyskusji po reworkach, nazywa się "Temat do dyskusji po reworkach" <kappa>
1 x
Awatar użytkownika
Ryukoi
Posty: 88
Rejestracja: 10 lut 2024, o 17:52
Multikonta: Mijikuma | Meguru

Re: Rework żywiołów - feedbeck

Post autor: Ryukoi »

Odniosę się tylko do jednej rzeczy bo idę spać, a jutro zapomnę.
Te dwie techniki są obok siebie, jedna ma pieczęci, druga nie i fakt, można by błędnie uznać, że są pod tym względem tożsame. Zawsze jest jednak "ale", które w tym przypadku jest Zasięgiem - w pierwszej Kazekiri masz 50 metrów zasięgu, a w drugiej 3 metry. Stąd ta dysproporcja pieczęciowa.
0 x
Awatar użytkownika
Generał Nerfious
Posty: 97
Rejestracja: 28 sie 2023, o 18:58
Aktualna postać: Shinsu

Re: Rework żywiołów - feedbeck

Post autor: Generał Nerfious »

Wzmianki o penetracji będą usuwane że wszystkich technik.
0 x
Awatar użytkownika
Mukutaro
Postać porzucona
Posty: 345
Rejestracja: 15 wrz 2023, o 10:51
Wiek postaci: 30
Ranga: Tsume/Pazur
Widoczny ekwipunek: Katana przy pasie, sztylet za pasem, plecak, Zanbatō na plecach
GG/Discord: wolfig

Re: Rework żywiołów - feedbeck

Post autor: Mukutaro »

Fair point. Ale nie działa to aż tak na szkodę technik bliskodystansowych? Te wydają się tak samo mocne jak reszta, na przykład Raitonowe wymagające dwóch broni. Dyskutować można czy przez to powinny być mocniejsze czy słabsze, ale na razie są takie same jak te wymagające jakiejś ilości pieczęci. Tak czy siak - jeśli uważacie że to nie jest problem, to supcio i można ruszać dalej w podróż. <catlove>
0 x
Awatar użytkownika
Kyoushi
Posty: 2683
Rejestracja: 13 maja 2015, o 12:48
Wiek postaci: 28
Ranga: Sentoki
Krótki wygląd: Białe, rozczochrane włosy. Różnokolorowe oczy - prawe czarne jak smoła, lewe czerwone, czarny garnitur, zbroja z białym futrem przy szyi oraz czarny płaszcz z wyhaftowanym szarym logo Klepsydry na plecach
Widoczny ekwipunek: Wakizashi przy lewej nodze. Katana z białą rękojeścią w czerwonej pochwie przy pasie od lewej strony, katana przy lędźwi w czarnej pochwie.
GG/Discord: Kjoszi#3136
Lokalizacja: Wrocław

Re: Rework żywiołów - feedbeck

Post autor: Kyoushi »

Gdzie jest Chidori w technice Nagashi i dlaczego stało się regularne bez wymogu zakazanej?

4 techniki S w Katon, każda taka sama, poza różnicami w wyprawach i zasięgu. Nikt nie pójdzie na S wypkę po 50 m zasięgu, no ludzie. Czemu to wszystko jest teraz takie spłycone i jednolite?

Proszę by lista zmian ujawniała która technika uległa zmianie, jeśli chodzi o jej zastosowanie lub użytkowanie, to bardzo ważne. Inaczej możemy pomyśleć, że próbujecie coś przepchnąć na lewo pod przesłanką reworku.
2 x
Posta dajże Kjuszowi, klawiaturą potrząśnij... Obrazek
Awatar użytkownika
Kai
Posty: 159
Rejestracja: 19 mar 2024, o 13:46
Wiek postaci: 22
Krótki wygląd: Wysoki i szeroki.
Widoczny ekwipunek: Zanbato.
GG/Discord: akasemis

Re: Rework żywiołów - feedbeck

Post autor: Kai »

Jeszcze jedno - gdzieś mi umknęły cyferki technik Katonowych i Sutinowych (być może dlatego, że to katon to zakazane i ma osłabiony dmg przez debuffa, a Suiton ma tylko jedną ofensywną z miliardem pieczęci) ALE... no te Siły są popierdzielone. Moim zdaniem ostro za mocne, zwłaszcza Sution który nie dość że ma 240 Siły, to jeszcze dzięki Suiton: Mizukagami no Jutsu jest w stanie skontrować każdego taijutsiarza (bez pieczęci), oraz osłonę obszarową po jednej pieczęci z Suiton: Suijinchū (bez wymogów wody w pobliżu). Obie techniki niezakazane <catdrink>
0 x
Obrazek
Awatar użytkownika
Mukutaro
Postać porzucona
Posty: 345
Rejestracja: 15 wrz 2023, o 10:51
Wiek postaci: 30
Ranga: Tsume/Pazur
Widoczny ekwipunek: Katana przy pasie, sztylet za pasem, plecak, Zanbatō na plecach
GG/Discord: wolfig

Re: Rework żywiołów - feedbeck

Post autor: Mukutaro »

Okej w sumie jeszcze jedna rzecz mnie zastanawia, dopiero zobaczyłem. Dlatego Obłocenie Dotonowe kosztuje konkretnie Szybkość technik które ją nakładają, a nie SIłę? Jeśli ten status ma zabierać Szybkość żeby faktycznie inne techniki miały większą szansę na trafienie, to dlaczego techniki Obłocenia są jeszcze wolniejsze od zwykłych? Żeby nie trafić nimi jeszcze bardziej i nie nałożyć statustu jeszcze mocniej? Techniki zabierające szybkość są najwolniejsze w najwolniejszym żywiole? Raiton i Katon zabierają siłę, więc do pary z Futonem musi być Doton? Po co nakładać Obłocenie, skoro większą szansę na trafienie mają techniki które tego nie nakładają?
1 x
Awatar użytkownika
Yami
Posty: 2959
Rejestracja: 25 paź 2017, o 20:14
Wiek postaci: 25

Re: Rework żywiołów - feedbeck

Post autor: Yami »

Skupię się głównie na żywiole jaki sam posiadam, czyli Futon.
  • Zgadzam się z Kjoszem w kwestii listy zmian aby na wierzchu znajdowały się zmiany niż skakanie między zaspoilerowanym arkuszem i scrolowania góra dół aby sprawdzić co zmieniło się w jednej technie
  • Suiton jako jedyny nie dostał żadnego efektu. Wciąż ma potrzeby wymogu zasobów wody, o czy wspomniał Mukutaro.
  • Patrząc na negatywne efekty, Cięcie jest wyraźnie gorsze od pozostałych. Obniżenie siły działa jedynie na jedną grupę przeciwników - walczących w zwarciu. Obniżenie szybkości, percepcji oraz wytrzymałości niezależnie od typu oponenta daje wyraźną przewagę. Jaką przewagę da obniżenie siły użytkownikowi Mokutonu? Obniżenie szybkości sprawi, że będzie musiał ratować się technikami aby nie zostać trafionym. Percepcja sprawi, że wolniej będzie reagował na nadchodzące zagrożenie. Wytka... no chyba nie muszę pisać za co odpowiada.
  • Ogólnie o efektach. Nie widziałem aby gdzieś to się znajdowało ale co z kwestiami wytrzymałości? Przeciwnik ma 250 Wytki i dostaje Katonem C, czyli techniką, która nic mu nie robi, traci jednak 25 Wytki? Wydaje się, że efekty powinny wchodzić dopiero jeśli przeciwnik otrzyma obrażenia. Pasowałoby to do wszystkich żywiołów z wyjątkiem Dotonu. Została mi zwrócona uwaga, że jednak wymagane jest zadanie rany. Musiałem przeoczyć
  • Futon jest aktualnie najsłabszym żywiołem. Coś co w Naruciaku pozwalało na "przecinanie wszystkiego" staje się dość upośledzone w porównaniu do innych żywiołów. Niemal zerowe Utility, czysty ofensywny jednak ta ofensywa jest... na dość marnym poziomie jeśli mam być szczery. Coś co ma przeciąć "wszystko" przegrywa z każdym żywiołem - w starciu z innym albo zostanie przez niego siłowo odepchnięty albo odbije się od "wytrzymałości " danej struktury.
  • Zwiększenie bonusów w zależności od korzystania z wachlarza. Jeśli mają dawać bonusowe staty, nagle ma się wrażenie, że Futoniarz wręcz zmuszony jest do tworzenia WT z technikami wachlarzowymi i granie właśnie pod nie. Masz możliwość grania inaczej jednak upośledzasz swoje możliwości. Najchętniej bym z tego zrezygnował i technikom wachlarzowym dał inne rzeczy jak np. podbicie efektów Cięcia lub zasięgów.
  • Fūton: Rasenshuriken zawsze jest i chyba pozostanie "najsilniejszą" najgorszą techniką na Forum. Wymóg Ninjutsu B i Futonu S, wymóg wyprawy B i A. Bez Sage Mode (choć powinno być to uzależnione od czegoś innego lub w ogóle wywalone) nie możesz skorzystać więcej jak 3 razy na rok. Niby można nim rzucić ale nie wiadomo czy szybkość jest równa sile, jeśli rzucać to jak daleko? Na ten moment wskazuje, że możesz użyć tylko w bliskim zwarciu. Jeśli chcesz używać częściej... kolejna wyprawa. Raiton ma Jigokuzuki 1 Wyprawa A, 1 Dziedzina na S, używasz ile chcesz i siła większa jakbyś miał 30SC więcej. Katony z Oparzeniem mogą wchodzić na jeszcze większe zakresy siły. Nawet jeśli słabsze to odpowiednie setup sprawia, że możecie liczyć na "+60 siły techniki" jeśli przeciwnik ma 200 wytki.

    Trochę jestem zły bo mam przeczucie, że żywioł, który mam, dostał solidnego nerfa mimo, że był i tak średni.
0 x
Awatar użytkownika
Sosuke
Posty: 47
Rejestracja: 6 maja 2024, o 14:53
Wiek postaci: 29
Ranga: Sentoki
Widoczny ekwipunek: Katana i Wakizashi przy pasie
Multikonta: Daisuke

Re: Rework żywiołów - feedbeck

Post autor: Sosuke »

Skoro już przy Futonie jesteśmy, to warto zwrócić uwagę, że spis treści nie działa prawidłowo, bo cały czas przenosi do starych technik, zamiast nowych. Najwidoczniej ktoś zapomniał dodać [section= to technik
<catpeka>
0 x
PH | Bank
Awatar użytkownika
Kizuna
Postać porzucona
Posty: 198
Rejestracja: 1 paź 2023, o 16:56
Aktualna postać: Hibana

Re: Rework żywiołów - feedbeck

Post autor: Kizuna »

Odniosę się też do tego, bo mimo, że jestem bambikiem, to też wiatrówką.
1. Cięcie jest właściwie marnym efektem i znacznie gorszym od katonowego i raitonowego odpowiednika (obłocenie pozwolę sobie pominąć, bo tego raczej poważnie nie traktujemy). Przede wszystkim jak już wspomniane zostało wyżej, efekty wchodzą tylko przy zadaniu obrażeń. Fuuton wypada blado na tle innych ofensywnych żywiołów, a jednak ofensywnym żywiołem jest, z braku defensywnych technik i wytrzymałości. Jeśli już uda się obrażenia zadać, jesteśmy nagradzani najgorszym efektem z ofensywnych żywiołów. Propozycja: jeśli techniki Fuutonu nacinają mięśnie, to czemu nie zrobić z tego po prostu minusu do szybkości? To dałoby delikatne wzmocnienie względem Kat/Rai. Obniżenie siły jak wspomniał Yami ma sens tylko przeciwko Taiuserom, a przy obecnej sile technik nałożenie tej rany i tak jest kwestią wątpliwą <fatkek>

2. Siła technik Fuutonowych wypada strasznie blado na tle Kat/Rai. Jeśli chodzi o bezpośrednie starcia między tymi żywiołami, odniosę się do mechaniki Przewagi żywiołów. Katon vs Fuuton dostaje +40 siły, Fuuton dostaje +40 vs Raiton.
- Obecnie najsilniejsza niezakazana Fuutonu S ma 200 siły (i cięcie III, o którym już było). Najsilniejszy niezakazany Katon A ma również 200 siły, a B 155 siły. Fuuton S jest niemal matchowany przez Katon B.
- Obecnie najsilniejsza niezakazana Raitonu S ma 230 siły, do 200 Fuutonu <catcryrain>
Matchup żywiołowy rysuje się tutaj dość wyraźnie, Fuuton nawet w mechanicznie korzystnym matchupie wypada przeciętnie i ledwie wygrywa na S, a w niekorzystnym matchupie Fuuton jest po prostu złomowany, będąc matchowany przez Katon B, a przegrywa na Katon A. Cięcie po prostu nie jest warte siły, którą odbiera technikom i jego obecność w opisie techniki jest lekko dołująca.

3. Jeśli zależy nam na sile technik, jesteśmy zmuszeni do używania wachlarza. Jest to moim zdaniem porównywalne do mechaniki źródła wody Suitonu, jako resource niezbędny do używania technik. Użytkowanie wachlarza jako broni dwuręcznej ogranicza możliwość używania technik pieczęciowych. Wymóg źródła wody można zanegować poprzez UN, Fuuton tej możliwości nie ma, ale było mówione, że Mistrz Fuutonu jest w planach. Nie wiadomo jednak kiedy, w jakiej formie i czy w ogóle. Do tej pory nie opłaca się robić wysokorangowego WT bez wachlarza.
0 x
Awatar użytkownika
Kizuna
Postać porzucona
Posty: 198
Rejestracja: 1 paź 2023, o 16:56
Aktualna postać: Hibana

Re: Rework żywiołów - feedbeck

Post autor: Kizuna »

bump <sejnar>
0 x
Awatar użytkownika
Mukutaro
Postać porzucona
Posty: 345
Rejestracja: 15 wrz 2023, o 10:51
Wiek postaci: 30
Ranga: Tsume/Pazur
Widoczny ekwipunek: Katana przy pasie, sztylet za pasem, plecak, Zanbatō na plecach
GG/Discord: wolfig

Re: Rework żywiołów - feedbeck

Post autor: Mukutaro »

No to akurat prawda, ale to nie jest wina o tyle efektu, co dwóch innych czynników, trzech może nawet: Każdy żywioł obniża inną statystykę fizyczną, Siła jest najbardziej wyspecjalizowaną statystyką i Siła jest najłatwiejsza do uzupełnienia. Że każdy żywioł musi mieć swój status (poza Suitonem, ale on uniwersalnie jest porządny), to akurat Siła wypadła na Futon. Dowolne chakra flow, np. Raitonowe (Raiton: Raigeki no Yoroi, Raiton: Rērugan, Raiton: Chidori), Futonowe (Hien, Fūton: Shinkūjin), Katonowe (Kaengiri), dają ci wysoki próg Siły na starcie, przez co nie ma sensu jej rozwijać aż tak. A to znaczy że jej obniżenie nie boli aż tak, bo zawsze można sobie odpalić chakra flow i po problemie, flat 100/140 statów. Są też jutsu dające Wytrzymałość, jak Dotonowe Domu. A spróbuj znaleźć w żywiołowych jutsu, które aktywnie daje ci SZYBKOŚĆ. No nie, dają Siłe.
A to że Siła jest wąską specjalizacją to no, dla każdego gracza Szybkość i Percepcja są najważniejsze. W drugiej kolejce Wytrzymałość, by nie paść na hita. A że od bicia są jutsu, to fizyczna Siła ma najmniejsze znaczenie.
Zapominasz o wachlarzu w tym przypadku. Jeśli zrobisz technikę S wymagającą wachlarza, możesz dodać +25 do Siły. Wymaga to brodzenia w WT, prawda, ale efektem może być jutsu o statystykach 225 Siły i 240 Szybkości. Wtedy vs Raiton S masz 230 vs 225 + 40 z przewagi żywiołu. Czyli 230 vs 265. Jest już nieco większa różnica na korzyść Futonu. Problem? Raiton może sobie wzmocnić Siłę Kuroi Kaminari, dodając +40. Czyli w starciu Futon S z wachlarzem vs Raiton S z Kuroi Kaminari lepiej wypada Raiton, bo 270 vs 265. LEDWO lepiej. Przy czym Futon jest szybszy od Raitonu bo 240 vs 210.
A jeśli porównujesz Katon B do Futonu S, to ponownie - wachlarz. 200 + 25 vs 155 + 40 = 225 vs 195, czyli na korzyść Futonu

W przypadku Katon S vs Futon S nie ma ratunku. 240 + 40 vs 200 + 25. Czyli 280 vs 225. Ale przy okazji warto popatrzeć na inne zależności pomiędzy statami żywiołów, żeby sprawdzić czy jest to problem tylko Futonu. W liczeniu biorę Siła vs Siła/Wytka (zależnie co większe)
Doton < Raiton - 240 vs 230 + 40 (przewaga) + 40 (Kuroi Kaminari) = 240 vs 270/310 zależnie od KK
Doton > Suiton - 240 + 40 (przewaga) vs 240 = 280 vs 240
Fuuton < Katon - 200 + 25 (wachlarz) vs 240 + 40 (przewaga) = 225 vs 280
Fuuton > Raiton - 200 + 25 (wachlarz) + 40 (przewaga) vs 230 + 40 (KK) = 265 vs 230/270 zależnie od KK
Katon < Suiton - 240 vs 240 + 40 = 240 vs 280
Wychodzi na to że tak ogromna różnica Siły (65, bo 280-225) występuje tylko w Katon vs Futon. Pomijam KK bo jest to zakazana, obarczona dodatkowym kosztem i nie jest "standardową" sytuacją. Drugim najgorszym numerkowo jest Doton vs Raiton, bo przewaga Raitonu to tylko 30.
No to że nie ma UN dla Futonu jest mocno problemem. Ale wydaje mi się, że wymóg korzystania z wachlarza nie jest problemem. Masz silniejsze techniki na dalszy dystans, kiedy uda ci się wykorzystać wachlarz. Na krótszym dystansie, jeśli jesteś zmuszony do korzystania z walki bezpośredniej, masz inny zestaw technik, takich jak Fūton: Kaze No Yaiba czy Fūton: Jūha Reppū Shō. Które, dzięki ogromnej prędkości dziedziny, są bardziej dostosowane do walki fizycznej. Wydaje mi się że to jest mocno pomijane przy ocenie Futonu - posiada zarówno techniki wspomagające walkę wręcz, jak i dalekodystansowe powerhouse za pomocą wachlarza. Szybkości Futonu nie pobija nic z innych żywiołów więc są idealne na krótki dystans.

Więc ja bym w sumie powiedział że to nie Futon jest słaby, co mnóstwo drobnych rzeczy się kumuluje że nieco odstaje. I bezużyteczny spadek Siły (który nawet zamieniony na Szybkość nie wnosi aż tak dużo, bo Szybkość to jest to, czego Futon ma najwięcej tak czy siak), i słabość na Katon przez podstawową różnicę stat, i brak UN pod inne żywioły. Nie wiem czy jest na to jakakolwiek recepta poza doglądnięciem tych mniejszych rzeczy szczerze mówiąc i niespecjalnie wierzę, że grono adminowe będzie się w tym dłubać. Ale zawsze można coś zaproponować w Pomysłach, nie widzę powodu żeby nie.
0 x
Zablokowany

Wróć do „Administracyjne”

Użytkownicy przeglądający to forum: Obecnie na forum nie ma żadnego zarejestrowanego użytkownika i 3 gości