Hejka. Ja w sprawie samurajów
PROBLEMY
1. Uważam, że nie ma żadnego powodu by to ograniczać. Nie ma żadnego sensownego powodu takiej notki. Klan ten nie ma ani fabularnego ograniczenia, które by to mogło powodować, ani tym bardziej nie ma sensu to z poziomu balansu. Zmiana ta została wprowadzona lata temu na fali nerfów Samurajów, gdzie nerfiono ten klan jak tylko można było.
2. Tu już poważniejsza sprawa - branie klanówki na rangę S to po prostu nierozsądne gospodarowanie swoimi PH. Dla przypomnienia opis Kenryūtō: Kaiden (Battodo Esu) oraz dwóch żywiołówek.
- Nazwa
- Kenryūtō: Kaiden (Battodo Esu)
- Ranga
- S
- Na tym poziomie, właściwości tnące jakie osiągają tworzone przez samurajów aury na ich broni są tak wielkie, że tylko najsilniejsze bariery są wstanie się im przeciwstawić. Wszystkie techniki chakra flow do rangi A włącznie muszą ulec ich niszczycielskiej mocy. Podobnie fale chakry które są posyłane na dotychczas niespotykane odległości z wielką siłą. Określony kształt nadawany jest w trakcie aktywacji techniki, nie może być zmieniony w trakcie jej podtrzymywania.
- Zasięg
- Zasięg broni powiększony maksymalnie o 3 metry
- Statystyki
- Kenryūtō Siła techniki oscyluje na poziomie środkowej wartości z progu odpowiadającego randze techniki - Wielka (220). Jeżeli Siła użytkownika jest odpowiednio wysoka, to zamiast bazowej wartości uznaje się Siłę użytkownika powiększoną o 70 punktów na potrzeby rozpatrywania sytuacji takich jak przebijanie się przez zasłony lub przełamywanie odporności na obrażenia celu. Stosowana jest korzystniejsza wersja dla użytkownika.
- Koszt Chakry C: 50% | B: 40% | A: 30% | S: 20% | S+: 10% (1/2 na turę)
- Nazwa
- Fūton: Shinkūjin
- Ranga
- A
- Pieczęci
- Brak
- Zasięg
- Dowolny
- Koszt
- D: 45% | C: 35% | B: 25% | A: 15% | S: 10% | S+: 5% (od sztuki, +1/2 na turę)
- Statystyki
- Dodatkowe
- Wymaga posiadania broni, Cięcie II
- Opis Kolejne jutsu polegające na pokryciu broni powłoką z wiatru. Tym razem użytkownik gromadzi powietrze w płucach, miesza je z chakrą, a następnie lekkimi dmuchnięciami rozprowadza je po broni. Pozwala to na zwiększenie powierzchni tnących i znaczące zwiększenie ich ostrości - za pomocą tej techniki zwykły kunai zyskuje ostrze godne miecza, a shuriken staje się shurikenem demonicznego wiatru. Broń dzięki temu zabiegowi staje się również lżejsza.
- Jeżeli Siła użytkownika jest odpowiednio wysoka, to zamiast bazowej wartości uznaje się Siłę użytkownika powiększoną o 40 punktów na potrzeby rozpatrywania sytuacji takich jak przebijanie się przez zasłony lub przełamywanie odporności na obrażenia celu. Stosowana jest korzystniejsza wersja dla użytkownika.
- Nazwa
- Chidorigatana
- Ranga
- A
- Pieczęci
- Brak
- Zasięg
- Kilka centymetrów więcej niż długość ostrza broni
- Statystyki
- Koszt
- D: 45% | C: 35% | B: 25% | A: 15% | S: 10% | S+: 5% (1/2 na turę)
- Dodatkowe
- Wymaga znajomości Chidori; Wymaga posiadania metalowej broni; Porażenie II
- Opis Użytkownik przekierowuje energię elektryczną do broni, przez co staje się ona katalizatorem techniki Chidori - zwiększa to możliwości penetracyjne poprzez naładowanie skoncentrowaną elektrycznością i wprowadzenie ostrza w intensywne wibracje. Sprawia to, że praktycznie nie ma powierzchni której nie można przeciąć przy użyciu tego flow, np. metale i głazy nie stanowią najmniejszego problemu, o ludzkim ciele nawet nie wspominając. Wbicie ostrza w żywy organizm skutkuje silnym porażeniem, trwającym tak długo jak miecz przebija cel. W przypadku wyrzucenia przedmiotu, aura znika w ciągu tury od opuszczenia dłoni przez broń.
- Uwaga Jeżeli Siła użytkownika jest odpowiednio wysoka, to zamiast bazowej wartości uznaje się Siłę użytkownika powiększoną o 40 punktów na potrzeby rozpatrywania sytuacji takich jak przebijanie się przez zasłony lub przełamywanie odporności na obrażenia celu. Stosowana jest korzystniejsza wersja dla użytkownika.
3. Cyferki się nie zgadzają. Pasywnie można wyciągnąć 40+30+30=100 statystyk. Wymaga to dodatkowo dwóch wypraw zajmujących slot na UN i muszą to być różne statystyki. Dodatkowo buki +50, daje to łącznie +150 statystyk. Nawet jeżeli dodamy do tego +70 z klanówki (a moim zdaniem nie powinniśmy, bo idąc tym tropem do każdego bukiusera powinniśmy dodawać +40 z dowolnego chakra flow) to mamy bonus równy +230.
ROZWIĄZANIA
1. Umożliwienie rozwiajnia innych żywiołów.
2. Zmiana buffów na S do +80, żeby scenariusz który przedstawiłem w drugim punkcie nie był bardziej opłacalny niż klanówka, a dający nawet więcej...
3. Pierwsza, druga i trzecia szkoła powinny dawać +20% statystyk. W takim wypadku będziemy mieli 40+40+40+50+70=240 lub 250 jeżeli przejdzie druga opcja. Należy wziąć pod uwagę że druga i trzecia szkola to UN-ki i blokowanie ważnego slota.