Kopia robocza Yami

Temat służący za notatnik dla każdego z graczy. Jeżeli więc siedzi Ci coś w głowie i chcesz to spisać oraz mieć zawsze pod ręką na forum - to ten dział właśnie po to jest.
Awatar użytkownika
Yami
Posty: 2959
Rejestracja: 25 paź 2017, o 20:14
Wiek postaci: 25

Kopia robocza Yami

Post autor: Yami »

ROZLICZENIA FABULARNE:
  Ukryty tekst
  Ukryty tekst
0 x
Awatar użytkownika
Yami
Posty: 2959
Rejestracja: 25 paź 2017, o 20:14
Wiek postaci: 25

Re: Kopia robocza Yami

Post autor: Yami »

Techniki, które mogę się nauczyć ale jestem na to teraz zbyt leniwy:
  Ukryty tekst
0 x
Awatar użytkownika
Yami
Posty: 2959
Rejestracja: 25 paź 2017, o 20:14
Wiek postaci: 25

Re: Kopia robocza Yami

Post autor: Yami »

WT:
  Ukryty tekst
Artefakt:
  Ukryty tekst
0 x
Awatar użytkownika
Yami
Posty: 2959
Rejestracja: 25 paź 2017, o 20:14
Wiek postaci: 25

Re: Kopia robocza Yami

Post autor: Yami »

NOWE PROPOZYCJE:
Demony:
  Ukryty tekst
0 x
Awatar użytkownika
Yami
Posty: 2959
Rejestracja: 25 paź 2017, o 20:14
Wiek postaci: 25

Re: Kopia robocza Yami

Post autor: Yami »

STARE PROPOZYCJE:
Bańkowcy:
  Ukryty tekst
0 x
Awatar użytkownika
Yami
Posty: 2959
Rejestracja: 25 paź 2017, o 20:14
Wiek postaci: 25

Re: Kopia robocza Yami

Post autor: Yami »

Chotto Matte
0 x
Awatar użytkownika
Yami
Posty: 2959
Rejestracja: 25 paź 2017, o 20:14
Wiek postaci: 25

Re: Kopia robocza Yami

Post autor: Yami »

Rozprawka o Chakrze:
Chakra w pojmowaniu ogólnym jest wartością metafizyczną, którą nie sposób było zbadać za pomocą ówczesnych metod, sprzętu i wiedzy dlatego przypisywano jej aspekt magiczny, który wynikał, według wierzeń mnichów i shinobich z energii fizycznej tj. energii pozyskiwanej z każdej komórki organizmu oraz energii duchowej wzrastającej poprzez długie medytacje i treningi. Istnienie różnych jej natur komplikowało wysnucie teorii wskazującej jej prawdziwą fizyczną naturę, którą można by dowieść empirycznie. Pierwszym krokiem ku rozpoznaniu było o dziwo nie wysnucie tezy, a wynalezienie przez Kirao Sinta mechanicznego odbiornika chakry, który był wstanie nie tylko odebrać sygnał ale również określić jego wielkość. Wynalazek rozbudził umysły fizyków i myślicieli bowiem mechanizm nie potrafiłby wykryć magii czyli wartości nie-fizycznej, a to z kolei dawało tylko jedną możliwość, chakrę można nazwać zjawiskiem naturalnie występującym na świecie. Mimo oczywistego faktu o niemistycznym charakterze omawianej energii i wielu lat usilnych badań nikt nie potrafił usunąć nadnaturalności wynikającej z występowania różnych żywiołów będących wynikiem jej użytkowania bowiem jak związać ogień i wodę w jedną naturę? Dodatkowym problemem było rozwiązanie innej zagadki ponownie nawiązującej do natur chakry. Każdy shinobi rodzi się ze zdolnością do kontrolowania jednego z żywiołów, który zawsze jest dziedziczony po jednym z rodziców, mamy więc do czynienia z genetyką. Istnieje w przyszłości jednak możliwość korzystania z innych natur co historia licznie opisuje. Fakt ten sprawia, że w rzeczywistości rodzimy się z możliwością całkowitej kontroli chakry, którą trzeba w sobie wyrobić. Daje nam to pewien zakres rosnący z biegiem lat i ćwiczeń. Jeśli dołączyły do tego rozmiar, kształt i siłę (kondensację) otrzymamy aż 4 czynniki ściśle ze sobą związane.
Do tego czasu nikt nie wysnuł, że chakra może mieć naturę korpuskularno-falową tak jak światło. Założenie to rozwiązywałoby wiele tajemnic. Uznając, że chakra jest falą dwuwymiarową tj. dwiema falami ustawionymi do siebie prostopadle moglibyśmy odnaleźć cztery szukane wartości ukryte w : długości i szerokości fali 1 oraz długości i szerokości fali 2. Potwierdzeniem tej teorii jest monochromatyczność światła i barwy składowe. Tak jak światło rozszczepia się na 5 barw (czerwony, żółty, niebieski, zielony, fioletowy) tak chakra wychodząca z ciała shinobi może przybrać jedną z pięciu natur, gdzie w tym samym czasie inne są nieświadomie tłumione. Falowa natura tłumaczy również przewagę niektórych żywiołów nad innymi. Fale mogą się wzajemnie wygłuszać, przenikać oraz nakładać, stawać się silniejsze razem bądź niwelować. Mimo wszelakich zgodności nie tłumaczy to pojawienia się demonów czy samej chakry. Według podań chakra narodziła się gdy kobieta zjadła owoc z zakazanego drzewa budząc do życia szatana o 10 ogonach, podczas gdy sama uzyskała moc, którą przekazała swym dzieciom, a ci kolejnym pokoleniom, ponownie więc słyszymy o biologizmie. Cofając się dalej w przeszłość nie ma żadnej wzmianki o nadnaturalnych zjawiskach, magii, czarach, nekromancji i im podobnych. Tak więc w samej legendzie musi znajdować się ziarno prawdy. Wyłącznie przez minstreli i bajarzy przybrała ona aktualny wygląd. Tu jednak rodzi się pytanie, jak doszło do transferu energii? By odpowiedzieć na to pytanie trzeba cofnąć się do wcześniejszych założeń. Jeśli chakra ma taką samą naturę co światło wówczas oprócz fal wysyłane są również w prostolinijnym ruchu maleńkie cząsteczki korpuskularne. Zakładając, że cząsteczki te są promieniotwórcze i pływają na żywe organizmy można uznać, że przebywanie nawet krótkiej chwili w strefie silnie wypełnionej chakrą mogło gwałtownie zmutować komórki ciała nadając im pewne właściwości … np. dające możliwość korzystania z „sił wyższych”. Jak doszło jednak do gwałtownego wzrostu energii, której nigdy nie było? Nie można odpowiedzieć na to pytanie nie posłużywszy się fantastyką naukową. Jeśli chakra nie jest pierwotną siłą przywiązaną do naszej sfery musi pochodzić z dwóch możliwych źródeł. Jednym z nich jest pochodzenie pozaziemskie. Promieniotwórcze cząsteczki mogły przybyć wraz z asteroidami na Ziemię lecz wówczas znalazłyby się wzmianki w archiwach o spadających gwiazdach w tamtym okresie dlatego ten wariant jest mało prawdopodobny. Drugą opcją, wydawać się może bardziej kontrowersyjną jest transport promieniotwórczej cząstki przez barierę przestrzenną. Sceptycy mogą uznać nieprawdziwość teorii o międzywymiarowym transferze energii jednak faktem jest, że nieliczni z klanu Uchiha potrafią tego dokonać. Przejdźmy jednak do sedna sprawy. W rzeczywistości, z której pierwotnie pochodzi chakra musiało nastąpić do kumulacji promieniotwórczej energii, która przebiła się przez barierę przestrzenną mutując ludzi oraz wdzierając się do tej przestrzeni mogła przesłać obrazy istot żywych, które tam występują naturalnie tj. demonów. Ich silna manifestacja doprowadziła do zlepienia się char odtwarzając ich w tej strefie, tak więc nie są to prawdziwe ciała. Śmierć bestii doprowadzi jedynie do destabilizacji ów chakr lecz te po pewnym czasie ponownie się zbiorą na powrót odtwarzając obraz. Dowodem na taką strukturę upiorów jest pieczętowanie ich za pomocą techniki Shiki Fujin w ludzkim ciele. Jeśli zapieczętuje się człowieka oddzielana jest dusza (chakra) od ciała. W ostatecznym rozrachunku po pieczętowanej osobie pozostają zwłoki, jednak gdy pieczętowany jest demon nie pozostaje po nim żaden ślad, oznacza to, że jedynym sposobem na zabicie demona jest likwidacja prawdziwego ciała w innym wymiarze.
[Kolejne dwie stronnice notatnika zostały wydarte. Strzępki wystają między kolejnymi kartkami.]
… mutacja komórek doprowadziła do utworzenia systemu chakr po których mogła ona swobodnie się poruszać i dalej wpływać na organizm oraz za sprawą promieniowania wpływać na innych dlatego nie tylko dzieci tamtej kobiety zdobyły zdolność korzystania z niej. Kekken Genkai też jest formą mutacji komórek lecz inaczej uwarunkowaną. Pierwsi liderzy klanów doznali oprócz standardowej mutacji układów krwionośnego i limfatycznego również mutację poszczególnych organów. Mutacja jednak ustała jednak w momencie gdy ciało uodporniło się na mutagenny czynnik. Wada jednak została w kodzie genetycznym, który był przekazywany młodym. Jeśli jednak …
[Ostatnie stronnice również zostały wydarte. Wiedza, która się w nich znajdowała była wyraźnie zbyt istotna aby przekazać ją do wiadomości publicznej.]
Rozprawka Samurajska:
Na wstępie chciałbym napisać dlaczego wątek powstał tutaj.
Wczoraj wieczorem, gdy wątek był jeszcze dostępny do oceny, napisałem informację na chacie o swoich obliczeniach, które stawiały Samurajów naprawdę ponad normę. Dziś rano kiedy chciałem wstawić tę informację w pomysłach dostrzegłem, że wątku nie ma. Poza tym temat pomysłów zamknięty. Czemu teraz o tym piszę? Bo mi się chciało siedzieć i robić kalkulacje/ symulacje ot co.

Uznałem, że najuczciwszym porównaniem między Samurajem a Ninja na wyrównanych płaszczyznach jest stworzenie klasycznego wzorca Samurajskiego oraz jego odpowiednika Taiusera Ninja, czyli człowieka z Bramami.
W zamieszczonej poniżej matematycznej kalkulacji Excela postawiłem pewne założenia:
- Próba wyrównania stat fizycznych
- Wpływ technik Buki/Tai
- Wydanie startowych 50PH na otwarcie dziedziny
- 0 Konsekwencji i Psychiki. Jeśli chodzi o Psychikę wiadomo, że Samuraj nie będzie robił człowieka z Genjutsu, więc nawet z tym 1 pkt startowym różnice w PH są kuriozalnie małe.
- Statystyki Percepcji na poziomie ~1/2 szybkości (klasyczny build)
- Próba stworzenia "optymalnego buildu"

Przejdźmy do obliczeń. Ustawiłem sobie 4 progi 500, 1000, 1500, 2000 PH, jako "kamienie milowe buildu".
* * * * * 500 PH * * * * * Samuraj (szkoła Ryu)
Siła - 60
Szybkość - 40+Ryu + 45(Shoten) = 93
Percepcja - 45
Wytrzymałość - 50

PAF - 203 * Ranga Tai/Buki - B * Bonus z techniki +45 Szybkości (Shoten)
Technika Chakrowa wzmacniająca (Kenryūtō)

Shinobi (Żelazne Ciało
Siła - 30 +30 (Girochin)
Szybkość - 30
Percepcja - 45
Wytrzymałość - 45+Żelazne - 54
PAF - 159 * Ranga Tai/Buki - B * Bonus z techniki +30 Siły (Girochin Doroppu)

Jako, że jest kilka bram podzieliłem je. Na tym poziomie Bramy otwiera się po kolei najpierw 1 potem drugą.
2 Tury I Bramy:
-> Siła - 80
-> Szybkość - 60
1 Tury II Bramy:
-> Siła - 100
-> Szybkość - 90

Symulacja:
Już na wstępie widzimy, że Samuraj ma miażdżącą przewagę nad użytkownikiem bram (idle state). Pierwszą rzeczą jest zwiększony zasięg (posiadanie broni) oraz możliwość używania techniki chakrowej bez jakichkolwiek umiejętności z zakresu posługiwania się nią. Porównując tą technikę do Klasycznego Hien (te same właściwości) Mamy już na starcie technikę Rangi B chakrową na którą zwykły Shinobi musiałby wydać 200PH na samo otwarcie dziedziny Futonu na B. Jednak biorąc pod uwagę otrzymywane inne techniki... kwestię tę raczej chciałem tylko wspomnieć.
Choć tutaj również można nadmienić, że dzięki tej Technice Samurai nie potrzebuje parametrów Siły albowiem siła ciosów jest zwiększana przez tą technikę, jednak tak jak zakładałem chciałem zrównać możliwie wszystkie parametry.

Wracając jednak do sprawy. Biorąc pod uwagę samą czystą walkę użytkownik Bram jest na całkowicie skazanej pozycji. Jednak ma możliwość użytkowania bram. W momencie odpalenia bramy sytuację się powoli wyrównują.
Użytkownik bram jest w stanie nadrobić część statystyk przez 2 tury czy raczej jednej tury która wynika z wyprowadzenia ataku techniką. Po tym czasie dochodzi do wyczerpania i przegranej walki. Jeśli użytkownik bram wejdzie na 1 turę na II bramę jest w stanie przewyższyć Samuraja w walce. Ma tylko i wyłącznie 1 Turę na pokonanie oponenta. Jeśli sędzia będzie nieprzychylny albo jeśli samurai użyje bombki dymnej uniemożliwiając Atak. Koniec Gry.
W ostatecznej ocenie chciałem zaznaczyć, że na tym niskim poziomie otrzymywane ilości statystyk z bram są olbrzymie to prawda ale ciało nie jest w stanie ich w pełni wykorzystać. Jednak w wyrównanej, uczciwej walce bramy miałyby szanse w ciągu 1 tury zwyciężyć. Jednak w wojnie użycie przedmiotu za kilkaset Ryo przekreśla jego szansę na wygraną.
Moim zdaniem tutaj powinien być Remis.
* * * * * 1000 PH * * * * * Samuraj (szkoła Ryu)
Siła - 80 + (Iagiri) = 140
Szybkość - 125+Ryu = 150
Percepcja - 80
Wytrzymałość - 80

PAF - 390 * Ranga Tai/Buki - S * Bonus z techniki + 60 Siły (Iagiri)
Technika Chakrowa wzmacniająca (Kenryūtō) + Techniki Dystansowe (Issen i Hadan)

Shinobi (Żelazne Ciało
Siła - 68 +40 (Raiga Bomu) = 118
Szybkość - 70
Percepcja - 70
Wytrzymałość - 92+Żelazne - 110
PAF - 318 * Ranga Tai/Buki - B * Bonus z techniki +40 Siły (Raiga Bomu)

Na tym poziomie można otworzyć (PAF) do 3 bram. Pragnę zaznaczyć, że specjalnie chciałem doprowadzić do stanu 92 wytrzymałości albowiem z dodatkiem za żelazne mamy 110 Wytrzymałości (+1 Tura)
5 Tury I Bramy:
-> Siła - 128
-> Szybkość - 110
4 Tury II Bramy:
-> Siła - 148
-> Szybkość - 130
3 Tury III Bramy:
-> Siła - 163
-> Szybkość - 140

Symulacja:
Przy większej ilości PH dochodzi więcej możliwości. W samym tylko Idle state klasycznie Człowiek z Bramami nie będzie miał żadnych szans dogonić swojego oponenta. Podobnie jest w stanie dla 1 i 2 bramy, której może używać odpowiednio 5 i 4 tury. Czyli nawet przy otwarciu drugiej bramy nie jest w stanie zrównać się statystykami z Samurajem. Czyli już przy 1000PH widzimy przepaść między shinobi operującym Tai a Samurajem. Jak się ma rzecz w ostatnim poziomie bram 3? Siłą przewyższa szybkością i percepcją niestety nie. Załóżmy jednak, że nie ma technik Wtedy widzimy, że Samuraj ma 50% mniej siły przez 3 tury, ale pragnę znowu zwrócić uwagę na technikę Kenryuto. Samuraj nie potrzebuje wielkiej siły skoro ma techniki wzmacniające, które nawet bez żadnej kontroli chakry używać przez 6 tur, ba co 3 tury może wykorzystać resztki Kenryuto aby dokonać ataku dystansowego. Jednak jak pisałem chciałem zrównać statystyki z technikami fizycznymi.
Na tym stanie rzeczy 1000PH nawet przy otwarciu wszystkich bram stawia użytkownika na straconej pozycji. Owszem część pkt z wytrzymałości mogłem przenieść na inne statystyki lecz różnice byłyby marginalne/niezauważalne, zaś ilość tur w którym dochodzi do "wyrównanie" byłby jeszcze mniejszy.
Wynik: Samuraj przoduje.
* * * * * 1500 PH * * * * * Samuraj (szkoła Ryu)
Siła - 140 + (Iagiri) = 200
Szybkość - 156+Ryu = 187
Percepcja - 100
Wytrzymałość - 100

PAF - 527 * Ranga Tai/Buki - S * Bonus z techniki + 60 Siły (Iagiri)
Technika Chakrowa wzmacniająca (Kenryūtō) + Techniki Dystansowe (Issen i Hadan)

Shinobi (Żelazne Ciało)
Siła - 80 +50 (Erubo) = 130
Szybkość - 110
Percepcja - 110
Wytrzymałość - 110+Żelazne - 132
PAF - 432 * Ranga Tai/Buki - B * Bonus z techniki +50 Siły (Erubo)

Na tym poziomie można otworzyć (PAF) do 5 bram:
6 Tury I Bramy:
-> Siła - 140
-> Szybkość - 140
5 Tury II Bramy:
-> Siła - 170
-> Szybkość - 170
4 Tury III Bramy:
-> Siła - 185
-> Szybkość - 180
3 Tury IV Bramy:
-> Siła - 195
-> Szybkość - 200
2 Tury V Bramy:
-> Siła - 200
-> Szybkość - 215

Symulacja:
Na tym poziomie Użytkownik Bram może od razu rozpocząć walkę z 3 bramą, która utrzymuje się przez 4 tury. Na tym poziomie widzimy podobieństwo między Samurajem a Użytkownikiem Bram. W momencie przejścia na 4 bramę zostaje mu możliwość walki przez jeszcze przez 2 tury (łącznie z turą aktywacji). Na tym poziomie użytkownik bram zaczyna mieć już przewagę nie jest ona wyjątkowo duża ale jest. Tutaj nie wiem czy użytkownik pomimo posiadania wiedzy o 5 bramie może w nią wejść albowiem maksymalna ilość tur to 2 zaś dwie zostały użyte do włączenia 3 i potem 4 bramy. Jednak parametry jej zamieszczam.
Wynik: Co ten Samuraj?
* * * * * 2000 PH * * * * * Samuraj (szkoła Ryu)
Siła - 160 + (Własna S) = 235
Szybkość - 190+Ryu = 228
Percepcja - 120
Wytrzymałość - 120

PAF - 628 * Ranga Tai/Buki - S * Bonus z techniki + 75 Siły (Dowolna S)
Technika Chakrowa wzmacniająca (Kenryūtō) + Techniki Dystansowe (Issen i Hadan)

Shinobi (Żelazne Ciało)
Siła - 110 +50 (Erubo) = 160
Szybkość - 120
Percepcja - 130
Wytrzymałość - 140+Żelazne - 168
PAF - 528 * Ranga Tai/Buki - B * Bonus z techniki +50 Siły (Erubo)

Na tym poziomie można otworzyć (PAF) do 6 bram:
7 Tury I Bramy:
-> Siła - 170
-> Szybkość - 150
6 Tury II Bramy:
-> Siła - 200
-> Szybkość - 180
5 Tury III Bramy:
-> Siła - 215
-> Szybkość - 190
4 Tury IV Bramy:
-> Siła - 225
-> Szybkość - 210
3 Tury V Bramy:
-> Siła - 230
-> Szybkość - 225
2 Tury VI Bramy*:
-> Siła - 245
-> Szybkość - 230

Symulacja:
Na tym poziomie Użytkownik Bram może od razu rozpocząć walkę z 4 bramą, która utrzymuje się przez 4 tury. Odpalenie od razu 4 bramy pozwala użytkownikowi (o ile zdąży ją aktywować) rozpocząć walkę z Samurajem na podobnym poziomie, wciąż jednak jest na straconej pozycji (ubiegający czas, mniejszy zasięg, mniejsza szybkość/siła). W momencie włączenia kolejnej bramy i zmniejszeniu czasu trwania w niej do 2 tur(łącznie z turą aktywacji) pozwala mu zrównać się statystykami. Zrównać, na 2 tury, przy piątej bramie, którą jak Odpalił Lee na egzaminie Chunina to wszyscy zrobili pod siebie.
6 Bramy nie jest w stanie uruchomić z tych samych co wcześniej przesłanek.
Wynik - Samuraj Królem

Wnioski:
Samuraj ma bardzo wyrównany start z użytkownikiem Bram. Jednak w raz z rosnącym PH różnice są tak diametralne, że ten samymi tylko statystykami jest w stanie nadążyć pokonać swojego oponenta. Dodatkowo w pokazanym wyżej Buildzie Samuraj, ba niesamowitą siłę, która tak naprawdę może zostać zredukowana do poziomu ~80 albowiem może przez 6 tur zwiększyć obrażenia zadawane przez jego broń. Technikę mogącą przecinać skały a co za tym idzie ciało bez większych problemów. Do tego brak potrzeby wydawania jakichkolwiek PH na naukę wysokopoziomowych technik chakrowych stawia go jeszcze wyżej od użytkownika bram. Tak więc jeśli zrobić samuraja bliższego aktualnym ideałom (Kenryuto zastępuje nam siłę).
Taki Samurai mógłby mieć statystyki na poziomie:
-> Siła 80
-> Szybkość 195+Ryu =234
-> Percepcja 150
-> Wytrzymałość 145
I do tego technikę Własną +75 Szybkości. Mamy postać, która w pierwszej turze One-Shotuje wszystko.
Tak więc zbiegając do oceny owszem Samurajowie są OP, a gdzie leży ich problem? W statystykach, które na te standardy forumowe są zbyt duże. Więc co z tym faktem zrobić? Zwiększyć ilość PH wydawanych na statystyki. Niech będą mieli niższe ale nie do takiego absurdalnego poziomu.

Dziękuję za uwagę
0 x
Awatar użytkownika
Kazuma
Posty: 848
Rejestracja: 28 kwie 2021, o 13:23
Wiek postaci: 18
Ranga: Dōkō
GG/Discord: Avarice#3584
Multikonta: Avarice

Re: Kopia robocza Yami

Post autor: Kazuma »

Bardzo pouczająca lektura
0 x
~ Zawsze i wszędzie, reberu j... będzie ~ Obrazek
Henge
ODPOWIEDZ

Wróć do „Dzienniki graczy”

Użytkownicy przeglądający to forum: Obecnie na forum nie ma żadnego zarejestrowanego użytkownika i 2 gości