Statystyki, atrybuty 3.0
- Maname
- Postać porzucona
- Posty: 465
- Rejestracja: 12 sty 2019, o 12:42
- Wiek postaci: 17
- Ranga: Akoraito
- Krótki wygląd: - Ma na oko około 1.55 wzrostu
- Duże niebieskie oczy
- Jak się uśmiecha widać ostre zęby
- Granatowe włosy
- Strój w granatowych barwach - Widoczny ekwipunek: Torba, plecak, wyrzutnia shuriken, kabura na nóż.
- Link do KP: viewtopic.php?p=108888#p108888
- GG/Discord: Tario#3987/64789656
- Multikonta: Kabuki | Kayo
- Lokalizacja: Hanamura
Re: Statystyki, atrybuty 3.0
Bo w większości tego co napisałeś Ame nie ma się do czego odnosić. To takie zwyczajne pisanie - "dajmy sufit bo mam mało punktów " Już nie zagłębiam się w tematy Uciap które zwyczajnie nie działają jako klan, czy tego, że ktoś robi jedną misję w pół roku bo o tym nie ma co dyskutować.
No tak... Nigdy...
Zakłądając, że wspomagacze działają jak działają i będziemy je odpalać w każdej walce[ bo jak to tak nie definiować się wspomagaczem (sam uważam, że nie powinno tak być by włączać je w każdej walce ale to inna sprawa) ] To już ci mówie, że przy progu 201 szybkości jesteś w stanie mieć 500+ szybkości nawet teraz. Oczywiście jest to skrajny przypadek zakładający posiadanie sennin modo i ciężarków i naprawde dużego wkładu w postać i zdobycie wszystkiego.
Czy będzie to optymalne? Da się to zrobić tak by było, niezależnie czy próg istnieje czy nie.
Inna w zupełności kwestia, że ten problem istnieje w obu przypadkach, tyle, że w chwili gdy ktoś ma 500 w state bo wydał w nią jakieś 4 kafle PH, tylko w tą jedną [ tak tyle kosztuje wbicie na 500 bo od 241 próg kosztu jest taki sam] zakłądając, że ma wytkę by to spełnić ,czyli na luźno 300 to ci daje prawie postać która na same statystyki wydała 9k.
Czy widzisz taki scenariusz? Ja nie, zwłaszcza, że granie misji wyższych rang jest trudne, wymagające a i dobicie do progu 6k ph wydawało się niemożliwe przez lata. A mówimy tutaj o czysto teoretycznej postaci która nie ma nic więcej, nawet stylu, KC, NIC, tylko staty.
Tak, seinar wstawił w edicie tabelkę ze statami o czym sam napisałem, także nie rozumiem zarzutu.
I tak - uważam, że posiadanie czegoś wyjątkowego w -> Czy to statystyce, czy dziedzinie, czy czymkolwiek co czyni twoją postać inną od wszystkich - jest okej i bardziej ją definiuje niż CS czy pakt. Już nie zagłębiając się w szczegóły fabularne tych wspomagaczy bo jeden będzie miał małpy, a inny ryby. Rzucanie argumentów o Usain boltach i innych chyba już dawno wypadło z mody i straciło znaczenie, zwłaszcza jak sam zacząłem dostrzegać, że definiowanie cywila po statystyce "1" również straciło na znaczeniu gdy na misjach pojawiają się różne postacie i nie są one wcale wyjątkowe jako npc, a jednak przywalić potrafią.
Nooo czy ja wiem, biorąc pod uwagę to, że JEDYNIE one będą cię definiować, nic innego przedtem, to jednak słabo. Bo co za różnica czy mam małpy, czy jakieś smoki gdy wedle zasad stworzenie ich pozwala mi na stworzenie istot [ tak jak i innym ] które są na tym samym poziomie, a inną customizacją która dochodzi do bonus z sennin modo - który nota bene też będzie miał swoją najlepszą wersje związaną ze statystykami - tutaj szybkością, bo czemu nie. Nawet jak zmniejszymy jej znaczenie to i tak i tak będzie się opłacało mieć wspomagacz oparty głównie na niej, bo i tak siła już nie podskoczy i mocniej niżteraz cię ktoś nie walnie = trzeba uniknąć bo to i tak mocny hit wchodzi.
Podaj sytuacje gdzie taki oneshot nastąpił. Poza klanem sabaku który może robić to piaskową trumną praktycznie od samego startu rozgrywki. Poza tym - to tez kwestia wytki o czym jest częściowo ten temat i się zgadzamy, że powinna coś robić. Ale gdy doprowadzimy do tego, że każdy osiągnie takie same, maksymalne staty - to po co w ogóle one? Wywalmy je bo i tak nie będą miały juz znaczenia.
No a nie powinny być i należy je poprawić - to jednak temat na inną rozmowę. Mówisz o jedna dziedzina + staty czy coś wymyślniejszego? yyyy nie rozpatrywał bym tego w tej kwestii bo temat UW jest zbyt szeroki by go tak bezpłciowo omawiać.
Dla mnie opcja rozwijania wszystkiego " bo mogę, bo w co mam dawać ' to nie personalizacja, a zwyczajne wbijanie czegoś jako sztukę dla sztuki. I nie zrozum mnie źle Ame ale nie widzę powodu do tego by przy suficie tego nie robić. Kwestii samurajów nie poruszam, bo po co.
Ale pewne jest jedno. Jeżeli chcesz robić limit to postacie które idą pod fizyczne stają się automatycznie gorsze i tylko gorsze. Dlaczego? Bo im dalej w las tym bardziej rozwijają coś co jest kompletnie zaprzeczeniem dedykacji i rozwoju w jakim pchnęli swoją postać. Zwłaszcza, że wtedy tylko przy pomocy wspomagaczy mogliby dorównać tym którzy skupiają się na technikach - Fun fact, ci którzy skupiają sie na technikach również dobiją te staty i wtedy i jeden i drugi jest taki sam. Kwestia tego kto szybciej rzuci kamieniem, lepszym kamieniem bo lepiej rozdał staty Sm'a czy wybrał lepszą dziedzinę do wzmocnienia na Cs'ie.
Odpal sobie temat wspomagaczy, odpal sobie kalkulator, usiądź sam, policz swoje przykłady, policz moje, seinara whatever.
Ja nie widzę nic dobrego w ograniczeniu progów na jakimkolwiek poziomie bo zwyczajnie wtedy wbijasz te X ph i masz wszystko, bez opcji, że ktoś cię dogoni/przegoni bo zwyczajnie nie będzie takiej możliwości.
No tak... Nigdy...
Zakłądając, że wspomagacze działają jak działają i będziemy je odpalać w każdej walce[ bo jak to tak nie definiować się wspomagaczem (sam uważam, że nie powinno tak być by włączać je w każdej walce ale to inna sprawa) ] To już ci mówie, że przy progu 201 szybkości jesteś w stanie mieć 500+ szybkości nawet teraz. Oczywiście jest to skrajny przypadek zakładający posiadanie sennin modo i ciężarków i naprawde dużego wkładu w postać i zdobycie wszystkiego.
Czy będzie to optymalne? Da się to zrobić tak by było, niezależnie czy próg istnieje czy nie.
Inna w zupełności kwestia, że ten problem istnieje w obu przypadkach, tyle, że w chwili gdy ktoś ma 500 w state bo wydał w nią jakieś 4 kafle PH, tylko w tą jedną [ tak tyle kosztuje wbicie na 500 bo od 241 próg kosztu jest taki sam] zakłądając, że ma wytkę by to spełnić ,czyli na luźno 300 to ci daje prawie postać która na same statystyki wydała 9k.
Czy widzisz taki scenariusz? Ja nie, zwłaszcza, że granie misji wyższych rang jest trudne, wymagające a i dobicie do progu 6k ph wydawało się niemożliwe przez lata. A mówimy tutaj o czysto teoretycznej postaci która nie ma nic więcej, nawet stylu, KC, NIC, tylko staty.
Tak, seinar wstawił w edicie tabelkę ze statami o czym sam napisałem, także nie rozumiem zarzutu.
I tak - uważam, że posiadanie czegoś wyjątkowego w -> Czy to statystyce, czy dziedzinie, czy czymkolwiek co czyni twoją postać inną od wszystkich - jest okej i bardziej ją definiuje niż CS czy pakt. Już nie zagłębiając się w szczegóły fabularne tych wspomagaczy bo jeden będzie miał małpy, a inny ryby. Rzucanie argumentów o Usain boltach i innych chyba już dawno wypadło z mody i straciło znaczenie, zwłaszcza jak sam zacząłem dostrzegać, że definiowanie cywila po statystyce "1" również straciło na znaczeniu gdy na misjach pojawiają się różne postacie i nie są one wcale wyjątkowe jako npc, a jednak przywalić potrafią.
Nooo czy ja wiem, biorąc pod uwagę to, że JEDYNIE one będą cię definiować, nic innego przedtem, to jednak słabo. Bo co za różnica czy mam małpy, czy jakieś smoki gdy wedle zasad stworzenie ich pozwala mi na stworzenie istot [ tak jak i innym ] które są na tym samym poziomie, a inną customizacją która dochodzi do bonus z sennin modo - który nota bene też będzie miał swoją najlepszą wersje związaną ze statystykami - tutaj szybkością, bo czemu nie. Nawet jak zmniejszymy jej znaczenie to i tak i tak będzie się opłacało mieć wspomagacz oparty głównie na niej, bo i tak siła już nie podskoczy i mocniej niżteraz cię ktoś nie walnie = trzeba uniknąć bo to i tak mocny hit wchodzi.
Podaj sytuacje gdzie taki oneshot nastąpił. Poza klanem sabaku który może robić to piaskową trumną praktycznie od samego startu rozgrywki. Poza tym - to tez kwestia wytki o czym jest częściowo ten temat i się zgadzamy, że powinna coś robić. Ale gdy doprowadzimy do tego, że każdy osiągnie takie same, maksymalne staty - to po co w ogóle one? Wywalmy je bo i tak nie będą miały juz znaczenia.
No a nie powinny być i należy je poprawić - to jednak temat na inną rozmowę. Mówisz o jedna dziedzina + staty czy coś wymyślniejszego? yyyy nie rozpatrywał bym tego w tej kwestii bo temat UW jest zbyt szeroki by go tak bezpłciowo omawiać.
Dla mnie opcja rozwijania wszystkiego " bo mogę, bo w co mam dawać ' to nie personalizacja, a zwyczajne wbijanie czegoś jako sztukę dla sztuki. I nie zrozum mnie źle Ame ale nie widzę powodu do tego by przy suficie tego nie robić. Kwestii samurajów nie poruszam, bo po co.
Ale pewne jest jedno. Jeżeli chcesz robić limit to postacie które idą pod fizyczne stają się automatycznie gorsze i tylko gorsze. Dlaczego? Bo im dalej w las tym bardziej rozwijają coś co jest kompletnie zaprzeczeniem dedykacji i rozwoju w jakim pchnęli swoją postać. Zwłaszcza, że wtedy tylko przy pomocy wspomagaczy mogliby dorównać tym którzy skupiają się na technikach - Fun fact, ci którzy skupiają sie na technikach również dobiją te staty i wtedy i jeden i drugi jest taki sam. Kwestia tego kto szybciej rzuci kamieniem, lepszym kamieniem bo lepiej rozdał staty Sm'a czy wybrał lepszą dziedzinę do wzmocnienia na Cs'ie.
Odpal sobie temat wspomagaczy, odpal sobie kalkulator, usiądź sam, policz swoje przykłady, policz moje, seinara whatever.
Ja nie widzę nic dobrego w ograniczeniu progów na jakimkolwiek poziomie bo zwyczajnie wtedy wbijasz te X ph i masz wszystko, bez opcji, że ktoś cię dogoni/przegoni bo zwyczajnie nie będzie takiej możliwości.
0 x
- Ame
- Postać porzucona
- Posty: 645
- Rejestracja: 11 sty 2018, o 21:22
- Wiek postaci: 23
- Ranga: Dōkō
- Krótki wygląd: jak na av
- Widoczny ekwipunek: *Zanbato na plecach
*Miecz obosieczny przy pasie
*Torba na zadzie - Link do KP: http://shinobiwar.pl/viewtopic.php?f=33 ... 902#p70902
Re: Statystyki, atrybuty 3.0
Bo w większości tego co napisałeś Ame nie ma się do czego odnosić. To takie zwyczajne pisanie - "dajmy sufit bo mam mało punktów " - Powiedz mi. Jakim cudem dałeś rade wysunąć z tego ten wniosek o małej ilości punktów? Udowadniasz tylko, że nie rozumiesz co ja w ogóle napisałem. Na prawdę muszę powtarzać po raz 3 te same argumenty, których ty nie widzisz?
Zakłądając, że wspomagacze działają jak działają i będziemy je odpalać w każdej walce[ bo jak to tak nie definiować się wspomagaczem (sam uważam, że nie powinno tak być by włączać je w każdej walce ale to inna sprawa) ] To już ci mówie, że przy progu 201 szybkości jesteś w stanie mieć 500+ szybkości nawet teraz. Oczywiście jest to skrajny przypadek zakładający posiadanie sennin modo i ciężarków i naprawde dużego wkładu w postać i zdobycie wszystkiego. - Uczciwie to nie wiem jak działają ciężarki, ale jeżeli przywracają szybkość posiadaną przez Ciebie + te 40/80 na dobę fabularną i można z nich korzystać za każdym razem to są ultra rakiem i ktoś się powinien zastanowić nad sposobem ich działania. Weź pod uwagę, że wspomagacze dają Ci tylko krótkie okienko przewagi. Taki AnK da Ci max 100 na 2 poziomie. Percepcja przeciwnika dalej pozwoli ma zareagować za pomocą technik defensywnych i Cie przeczekać. Na speeda z bram i sage też da radę zareagować.
Czy widzisz taki scenariusz? Ja nie, zwłaszcza, że granie misji wyższych rang jest trudne, wymagające a i dobicie do progu 6k ph wydawało się niemożliwe przez lata. A mówimy tutaj o czysto teoretycznej postaci która nie ma nic więcej, nawet stylu, KC, NIC, tylko staty. - tak, widzę. Dyskutujemy o late game. Jeżeli coś daje mi 100% szansy na zrobienie najtrudniejszej misji to nieźle.
Tak, seinar wstawił w edicie tabelkę ze statami o czym sam napisałem, także nie rozumiem zarzutu. - bo dalej nie wiem co mam sobie wyliczyć?
"I tak - uważam, że posiadanie czegoś wyjątkowego w -> Czy to statystyce, czy dziedzinie, czy czymkolwiek co czyni twoją postać inną od wszystkich - jest okej i bardziej ją definiuje niż CS czy pakt. Już nie zagłębiając się w szczegóły fabularne tych wspomagaczy bo jeden będzie miał małpy, a inny ryby." - tak, tylko w długofalowej perspektywie przez Twoją uberstatystykę te zwierzaki staną się irrelewantne. Rak. Pakt czy inny wspomagacz to coś co sam wymyśliłeś i wykłóciłeś się z administracją, włożyłeś w to duszę. Tamto to dalej tylko pusta statystyka, która nie wymaga od Ciebie zaangażowania w grę. Inna sprawa, że to faktycznie może być przeze mnie niedocenianie bo według mnie statsy nie są satysfakcjonujące. Kwestia gustu, zostawiam to czytelnikowi to rozważenia.
Rzucanie argumentów o Usain boltach i innych chyba już dawno wypadło z mody i straciło znaczenie, zwłaszcza jak sam zacząłem dostrzegać, że definiowanie cywila po statystyce "1" również straciło na znaczeniu gdy na misjach pojawiają się różne postacie i nie są one wcale wyjątkowe jako npc, a jednak przywalić potrafią. - niemodny argument? Świetny kontrargument. Wyjaśniłeś wszystko i odniosłeś się do mojej myśli jak cholera.
Nooo czy ja wiem, biorąc pod uwagę to, że JEDYNIE one będą cię definiować, nic innego przedtem, to jednak słabo. Bo co za różnica czy mam małpy, czy jakieś smoki gdy wedle zasad stworzenie ich pozwala mi na stworzenie istot [ tak jak i innym ] które są na tym samym poziomie, a inną customizacją która dochodzi do bonus z sennin modo - który nota bene też będzie miał swoją najlepszą wersje związaną ze statystykami - tutaj szybkością, bo czemu nie. Nawet jak zmniejszymy jej znaczenie to i tak i tak będzie się opłacało mieć wspomagacz oparty głównie na niej, bo i tak siła już nie podskoczy i mocniej niżteraz cię ktoś nie walnie = trzeba uniknąć bo to i tak mocny hit wchodzi. - Ale co to zmienia? Po prostu ukrócimy pakowanie w niesatysfakcjonujące statystyki na rzecz większej różnorodności technik i jak kolejny raz powtarzam - strategii.
Podaj sytuacje gdzie taki oneshot nastąpił. Poza klanem sabaku który może robić to piaskową trumną praktycznie od samego startu rozgrywki. Poza tym - to tez kwestia wytki o czym jest częściowo ten temat i się zgadzamy, że powinna coś robić. Ale gdy doprowadzimy do tego, że każdy osiągnie takie same, maksymalne staty - to po co w ogóle one? Wywalmy je bo i tak nie będą miały juz znaczenia. - bo jeszcze nie nastąpił. Rozmawiamy o hipotetycznym late game, w którym statystyki pozwolą deklasować każdego bez użycia mózgu, podczas gdy w topce shinobi powinna istnieć różnorodność a nie tylko statystyki. Statsy będą potrzebne, żeby odróżnić wyjadaczy od newbów, którzy tutaj dalej będą.
No a nie powinny być i należy je poprawić - to jednak temat na inną rozmowę. - Ciesze się, że dostrzegasz
Mówisz o jedna dziedzina + staty czy coś wymyślniejszego? - co innego w takich realiach? Przy założeniu late game oczywiście.
yyyy nie rozpatrywał bym tego w tej kwestii bo temat UW jest zbyt szeroki by go tak bezpłciowo omawiać. Więc po co włączyłeś to do dyskusji?
Dla mnie opcja rozwijania wszystkiego " bo mogę, bo w co mam dawać ' to nie personalizacja, a zwyczajne wbijanie czegoś jako sztukę dla sztuki. I nie zrozum mnie źle Ame ale nie widzę powodu do tego by przy suficie tego nie robić. Kwestii samurajów nie poruszam, bo po co.
Ale pewne jest jedno. Jeżeli chcesz robić limit to postacie które idą pod fizyczne stają się automatycznie gorsze i tylko gorsze. Dlaczego? Bo im dalej w las tym bardziej rozwijają coś co jest kompletnie zaprzeczeniem dedykacji i rozwoju w jakim pchnęli swoją postać. Zwłaszcza, że wtedy tylko przy pomocy wspomagaczy mogliby dorównać tym którzy skupiają się na technikach - Fun fact, ci którzy skupiają sie na technikach również dobiją te staty i wtedy i jeden i drugi jest taki sam. Kwestia tego kto szybciej rzuci kamieniem, lepszym kamieniem bo lepiej rozdał staty Sm'a czy wybrał lepszą dziedzinę do wzmocnienia na Cs'ie. kwestia tego kto lepiej wykorzysta pole walki, lepiej zaplanuje swoje akcje, lepiej zareaguje na akcje przeciwnika. To co opisałeś wydarzy się właśnie przy braku limitu.
Na kalkulator już odpowiedziałem.
To nie jest kwestia, że limit statystyk to super rozwiązanie. To kwestia tego, że jego brak będzie jeszcze gorszy.
Zadam Ci teraz pytania pomocnicze, żebyś się już nie zgubił.
- Czy lepsza jest różnorodność i co raz trudniejszy rozwój postaci czy jednostajne pakowanie +12 za statystykę?
- Czy duże statystyki, które będą dominować late game przy braku limitów PH na misje nie odbiorą misji całego elementu ryzyka z nimi związanych?
- Czy pakowanie w statystyki sprawia, że postacie będą się różnic? Jak chcesz spersonalizować lepiej swoją postać podczas gdy wszyscy pakują w jedną statystykę - szybkość ?
- na forum powinna być premiowana strategia i rozwijanie możliwości czy farmienie Ph na statsy?
- czy forum szybciej zabije osiągnięcie wszystkiego czy nieskończone pakowanie w to samo?
Zakłądając, że wspomagacze działają jak działają i będziemy je odpalać w każdej walce[ bo jak to tak nie definiować się wspomagaczem (sam uważam, że nie powinno tak być by włączać je w każdej walce ale to inna sprawa) ] To już ci mówie, że przy progu 201 szybkości jesteś w stanie mieć 500+ szybkości nawet teraz. Oczywiście jest to skrajny przypadek zakładający posiadanie sennin modo i ciężarków i naprawde dużego wkładu w postać i zdobycie wszystkiego. - Uczciwie to nie wiem jak działają ciężarki, ale jeżeli przywracają szybkość posiadaną przez Ciebie + te 40/80 na dobę fabularną i można z nich korzystać za każdym razem to są ultra rakiem i ktoś się powinien zastanowić nad sposobem ich działania. Weź pod uwagę, że wspomagacze dają Ci tylko krótkie okienko przewagi. Taki AnK da Ci max 100 na 2 poziomie. Percepcja przeciwnika dalej pozwoli ma zareagować za pomocą technik defensywnych i Cie przeczekać. Na speeda z bram i sage też da radę zareagować.
Czy widzisz taki scenariusz? Ja nie, zwłaszcza, że granie misji wyższych rang jest trudne, wymagające a i dobicie do progu 6k ph wydawało się niemożliwe przez lata. A mówimy tutaj o czysto teoretycznej postaci która nie ma nic więcej, nawet stylu, KC, NIC, tylko staty. - tak, widzę. Dyskutujemy o late game. Jeżeli coś daje mi 100% szansy na zrobienie najtrudniejszej misji to nieźle.
Tak, seinar wstawił w edicie tabelkę ze statami o czym sam napisałem, także nie rozumiem zarzutu. - bo dalej nie wiem co mam sobie wyliczyć?
"I tak - uważam, że posiadanie czegoś wyjątkowego w -> Czy to statystyce, czy dziedzinie, czy czymkolwiek co czyni twoją postać inną od wszystkich - jest okej i bardziej ją definiuje niż CS czy pakt. Już nie zagłębiając się w szczegóły fabularne tych wspomagaczy bo jeden będzie miał małpy, a inny ryby." - tak, tylko w długofalowej perspektywie przez Twoją uberstatystykę te zwierzaki staną się irrelewantne. Rak. Pakt czy inny wspomagacz to coś co sam wymyśliłeś i wykłóciłeś się z administracją, włożyłeś w to duszę. Tamto to dalej tylko pusta statystyka, która nie wymaga od Ciebie zaangażowania w grę. Inna sprawa, że to faktycznie może być przeze mnie niedocenianie bo według mnie statsy nie są satysfakcjonujące. Kwestia gustu, zostawiam to czytelnikowi to rozważenia.
Rzucanie argumentów o Usain boltach i innych chyba już dawno wypadło z mody i straciło znaczenie, zwłaszcza jak sam zacząłem dostrzegać, że definiowanie cywila po statystyce "1" również straciło na znaczeniu gdy na misjach pojawiają się różne postacie i nie są one wcale wyjątkowe jako npc, a jednak przywalić potrafią. - niemodny argument? Świetny kontrargument. Wyjaśniłeś wszystko i odniosłeś się do mojej myśli jak cholera.
Nooo czy ja wiem, biorąc pod uwagę to, że JEDYNIE one będą cię definiować, nic innego przedtem, to jednak słabo. Bo co za różnica czy mam małpy, czy jakieś smoki gdy wedle zasad stworzenie ich pozwala mi na stworzenie istot [ tak jak i innym ] które są na tym samym poziomie, a inną customizacją która dochodzi do bonus z sennin modo - który nota bene też będzie miał swoją najlepszą wersje związaną ze statystykami - tutaj szybkością, bo czemu nie. Nawet jak zmniejszymy jej znaczenie to i tak i tak będzie się opłacało mieć wspomagacz oparty głównie na niej, bo i tak siła już nie podskoczy i mocniej niżteraz cię ktoś nie walnie = trzeba uniknąć bo to i tak mocny hit wchodzi. - Ale co to zmienia? Po prostu ukrócimy pakowanie w niesatysfakcjonujące statystyki na rzecz większej różnorodności technik i jak kolejny raz powtarzam - strategii.
Podaj sytuacje gdzie taki oneshot nastąpił. Poza klanem sabaku który może robić to piaskową trumną praktycznie od samego startu rozgrywki. Poza tym - to tez kwestia wytki o czym jest częściowo ten temat i się zgadzamy, że powinna coś robić. Ale gdy doprowadzimy do tego, że każdy osiągnie takie same, maksymalne staty - to po co w ogóle one? Wywalmy je bo i tak nie będą miały juz znaczenia. - bo jeszcze nie nastąpił. Rozmawiamy o hipotetycznym late game, w którym statystyki pozwolą deklasować każdego bez użycia mózgu, podczas gdy w topce shinobi powinna istnieć różnorodność a nie tylko statystyki. Statsy będą potrzebne, żeby odróżnić wyjadaczy od newbów, którzy tutaj dalej będą.
No a nie powinny być i należy je poprawić - to jednak temat na inną rozmowę. - Ciesze się, że dostrzegasz
Mówisz o jedna dziedzina + staty czy coś wymyślniejszego? - co innego w takich realiach? Przy założeniu late game oczywiście.
yyyy nie rozpatrywał bym tego w tej kwestii bo temat UW jest zbyt szeroki by go tak bezpłciowo omawiać. Więc po co włączyłeś to do dyskusji?
Dla mnie opcja rozwijania wszystkiego " bo mogę, bo w co mam dawać ' to nie personalizacja, a zwyczajne wbijanie czegoś jako sztukę dla sztuki. I nie zrozum mnie źle Ame ale nie widzę powodu do tego by przy suficie tego nie robić. Kwestii samurajów nie poruszam, bo po co.
Ale pewne jest jedno. Jeżeli chcesz robić limit to postacie które idą pod fizyczne stają się automatycznie gorsze i tylko gorsze. Dlaczego? Bo im dalej w las tym bardziej rozwijają coś co jest kompletnie zaprzeczeniem dedykacji i rozwoju w jakim pchnęli swoją postać. Zwłaszcza, że wtedy tylko przy pomocy wspomagaczy mogliby dorównać tym którzy skupiają się na technikach - Fun fact, ci którzy skupiają sie na technikach również dobiją te staty i wtedy i jeden i drugi jest taki sam. Kwestia tego kto szybciej rzuci kamieniem, lepszym kamieniem bo lepiej rozdał staty Sm'a czy wybrał lepszą dziedzinę do wzmocnienia na Cs'ie. kwestia tego kto lepiej wykorzysta pole walki, lepiej zaplanuje swoje akcje, lepiej zareaguje na akcje przeciwnika. To co opisałeś wydarzy się właśnie przy braku limitu.
Na kalkulator już odpowiedziałem.
To nie jest kwestia, że limit statystyk to super rozwiązanie. To kwestia tego, że jego brak będzie jeszcze gorszy.
Zadam Ci teraz pytania pomocnicze, żebyś się już nie zgubił.
- Czy lepsza jest różnorodność i co raz trudniejszy rozwój postaci czy jednostajne pakowanie +12 za statystykę?
- Czy duże statystyki, które będą dominować late game przy braku limitów PH na misje nie odbiorą misji całego elementu ryzyka z nimi związanych?
- Czy pakowanie w statystyki sprawia, że postacie będą się różnic? Jak chcesz spersonalizować lepiej swoją postać podczas gdy wszyscy pakują w jedną statystykę - szybkość ?
- na forum powinna być premiowana strategia i rozwijanie możliwości czy farmienie Ph na statsy?
- czy forum szybciej zabije osiągnięcie wszystkiego czy nieskończone pakowanie w to samo?
0 x
Przez miesiące, patrzył na pełny lili wodnej staw i stawał się świadom, że nie może być to zwykły rekin morski. Element, który zmienił jego charakter to wlasnie wybor bestii. Kiedy wrócił był nieco inny. Nie posiadał jeszcze paktu, jednak już do czegoś się zobowiązał, reprezentowania cechy tego zwierzęcia swoim nastawieniem. - Hakai o Ame.


- Keira
- Martwa postać
- Posty: 113
- Rejestracja: 5 kwie 2020, o 13:39
- Wiek postaci: 21
- Ranga: Akoraito
- Krótki wygląd: Białe włosy, niebieskie oczy. Więcej szczegółów w KP
- Widoczny ekwipunek: - Złoty Medalion ze znakiem Klanu - na szyi
- Odznaka Ninja - sznurek na pasie
- Biała Katana - lewy bok - Link do KP: http://shinobiwar.pl/viewtopic.php?p=137899#p137899
- Multikonta: Seiren
Re: Statystyki, atrybuty 3.0
Jeśli nie wprowadzi się limitu na staty i zrobi dodatkowy atrybut na wzmocnienie jutsu, to nadal nie rozwiąże to problemu szybkości i super samurajów, bo będą sobie pakować dalej. Przykładowo, samuraj idzie w same staty z przewagą w szybkości. Z drugiej strony mamy chakrowca, który jeśli chce dorównać takiemu przeciwnikowi, musi mieć wysoko dziedzinę, KC, dodatkowy atrybut wzmacniający jutsu, percepcję żeby go zobaczyć i uwaga, też szybkość. Za składanie pieczęci i ruchy dłoni i palców również odpowiada ta statystyka, bo jaka inna? Chakrowcy muszą rozwijać znacznie więcej, żeby móc pokonać takiego przeciwnika, co graniczy z cudem patrząc na to, co teraz się dzieje. Propozycja 3 i 4 nie rozwiąże tego problemu i przypominam, że forum jest o shinobi i to oni powinni grać pierwsze skrzypce. Jestem mimo wszystko za limitem w statach, jak nie 200, to niech będzie te 300, z tym że wtedy jutsu też powinny być silniejsze.
0 x

|| Karta Postaci || Punkty Historii || Pieniądze ||
- Sayona Kidori
- Gracz nieobecny
- Posty: 282
- Rejestracja: 25 sie 2020, o 14:05
- Link do KP: http://shinobiwar.pl/viewtopic.php?f=33&t=8842
- Multikonta: -
Re: Statystyki, atrybuty 3.0
Nie znam się za dobrze na mechanice forum, ale się wypowiem z tego co zobaczyłam i naczytałam do tej pory. Na początek rzucę banałem, że moim zdaniem to ani brak limitów ani limity nie niszczą forum, robi to zazwyczaj toksyczna atmosfera i wewnętrzne konflikty forum. A tych na razie chyba za wielkich nie ma, prawda? Dbanie o atmosferę jest ważniejsze niż mechanika, ale to już dygresja od tematu.
Natomiast co do samego pomysłu, to zbalansowanie stat jest chyba najprostszym rozwiązaniem. Build pod samą szybkość przestanie być użyteczny jeśli samą szybkością nic nie osiągnie, prawda? Może i fakt, że będzie "kamienna skóra" nie brzmi za dobrze, ale i postać z 1 siły zabijająca kogoś z kolosaną wytrzymałością bo ma miecz i poszła w szybkość także nie brzmi dobrze. Może dobrze byłoby wprowadzić więcej zależności między statami? Na przykład między siłą a wytrzymałością. I podkreślenie roli pozostałych stat, jak wspomniała Koala o percepcji. Może bardziej uzależnić naszą reakcję od percepcji niż od szybkości? Jeśli za naszą reakcję na przeciwnika będzie odpowiadać różnica percepcji i szybkości przeciwnika, to zdecydowanie podniesie jej rolę.
Natomiast nie bardzo podoba mi się pomysł zarówno dodatkowej statystyki odpowiadającej za wzmocnienie technik, jak i limity na statystyki. Dlaczego? Bo oba pomysły zabijają różnorodność na forum. Widzicie, wychodzę z dziwnego założenia, że nie wszystko na forum musi być równe i zbalansowane. Staty są drogie, za to można je rozwijać bez limitu. Dziedziny są nieco tańsze, ale mają swoje ograniczenia. I to jest moim zdaniem okey! Może byłoby spoko móc bardziej rozwinąć dziedziny, na przykład opisać w jaki sposób będzie wzmocniona przez AnK albo dać dodatkowe wzmocnienie za pomocą UN lub wysoki poziom KC jakoś wzmacniało dziedziny jak w pierwszym pomyśle Ocira.
No to tyle co chciałam powiedzieć. Proszę, nie zjedźcie mnie za to.
Natomiast co do samego pomysłu, to zbalansowanie stat jest chyba najprostszym rozwiązaniem. Build pod samą szybkość przestanie być użyteczny jeśli samą szybkością nic nie osiągnie, prawda? Może i fakt, że będzie "kamienna skóra" nie brzmi za dobrze, ale i postać z 1 siły zabijająca kogoś z kolosaną wytrzymałością bo ma miecz i poszła w szybkość także nie brzmi dobrze. Może dobrze byłoby wprowadzić więcej zależności między statami? Na przykład między siłą a wytrzymałością. I podkreślenie roli pozostałych stat, jak wspomniała Koala o percepcji. Może bardziej uzależnić naszą reakcję od percepcji niż od szybkości? Jeśli za naszą reakcję na przeciwnika będzie odpowiadać różnica percepcji i szybkości przeciwnika, to zdecydowanie podniesie jej rolę.
Natomiast nie bardzo podoba mi się pomysł zarówno dodatkowej statystyki odpowiadającej za wzmocnienie technik, jak i limity na statystyki. Dlaczego? Bo oba pomysły zabijają różnorodność na forum. Widzicie, wychodzę z dziwnego założenia, że nie wszystko na forum musi być równe i zbalansowane. Staty są drogie, za to można je rozwijać bez limitu. Dziedziny są nieco tańsze, ale mają swoje ograniczenia. I to jest moim zdaniem okey! Może byłoby spoko móc bardziej rozwinąć dziedziny, na przykład opisać w jaki sposób będzie wzmocniona przez AnK albo dać dodatkowe wzmocnienie za pomocą UN lub wysoki poziom KC jakoś wzmacniało dziedziny jak w pierwszym pomyśle Ocira.
No to tyle co chciałam powiedzieć. Proszę, nie zjedźcie mnie za to.
0 x
- Shins
- Martwa postać
- Posty: 1682
- Rejestracja: 7 kwie 2018, o 16:44
- Wiek postaci: 22
- Ranga: Dōkō, Pazur
- Krótki wygląd: Nijaki. Zazwyczaj skryty w czarnym stroju ninja - do misji się przebiera. Brak cech szczególnych poza ustami na rękach i piersi.
- Widoczny ekwipunek: Torba na glinę u pasa, dwie torby z tyłu. Maska na twarzy, rękawiczki na dłoniach. Miecz zawieszony na plecach. Płaszcz.
- Link do KP: http://shinobiwar.pl/viewtopic.php?p=80043#p80043
Re: Statystyki, atrybuty 3.0
Z całą pewnością nie powinno być tak, że można rozwinąć szybkość do tego stopnia, że dziedziny chakrowe nie mają znaczenia, bo na luzie można wyprzedzić ze zdecydowaną przewagą każdą technikę. Jestem jeszcze w stanie zgodzić się z taką uwagą, że maksymalne progi staystyk mogłyby być odrobinę wyższe od poziomów technik S, ale nie powinny te różnice być wielkie (choć osobiście uważam, że S-ki powinny swoimi statsytykami prześcigać dowolną osobę niekorzystającą ze wspomagaczy. Ewentualnie jeszcze widzę tutaj miejsce dla szkół samurajskich, które tym postaciom mogłyby jedną staystykę rozwinąć ponad poziom S-ki).
Rozwiązania są dwa - albo limit na staty, albo możliwość przyśpieszania technik. Problem polega na tym - jak zauważyła Keira, że jeśli dodamy ekstra statystykę, to chakrowiec musi rozwijać KC, szybkość oraz dziedzinę, która później zastąpiona zostanie tą nową ekstra statystyką. Taiuser czy samuraj rozwijają aż tylko szybkość. Wydaje mi się, że znacznie lepszym rozwiązaniem jest zrobienie pewnego poziomu maksymalnego, za którym samuraj czy taisuser będzie rozwijał inne statystyki, które do tej pory z tego czy innego względu olewał, ewentualnie dodać jakiś element pozwalający takim postacią na rozwój, który mogliby wybrać gdy już limity statsytyk osiągną, a nie dodawać chakrowcom kolejny worek bez dna do pakowania PHczy, bo to tylko w niczym nie pomoże.
Jeśli chodzi o ceny rozwoju wszystkich stat na 201 - dla ninja to 6360 PH. Dla samuraja 6159. No ja nie wiem, czy naszemu forum grozi dobicie do limitów w skończonym czasie. Nawet jeśli dwie, czy trzy osoby limit statystyk dobiją, bo typuję, że tylu postaciom to grozi, to różni ich dosyć sporo i nie ma obaw, że szybko to się zmieni. No i w kwestii różnorodności powiem tak - czy jest to istotna różnica, że mam 100 więcej siły, a ktoś ma Raiton an S, jeśli każdy z nas ma 500 szybkości?
Rozwiązania są dwa - albo limit na staty, albo możliwość przyśpieszania technik. Problem polega na tym - jak zauważyła Keira, że jeśli dodamy ekstra statystykę, to chakrowiec musi rozwijać KC, szybkość oraz dziedzinę, która później zastąpiona zostanie tą nową ekstra statystyką. Taiuser czy samuraj rozwijają aż tylko szybkość. Wydaje mi się, że znacznie lepszym rozwiązaniem jest zrobienie pewnego poziomu maksymalnego, za którym samuraj czy taisuser będzie rozwijał inne statystyki, które do tej pory z tego czy innego względu olewał, ewentualnie dodać jakiś element pozwalający takim postacią na rozwój, który mogliby wybrać gdy już limity statsytyk osiągną, a nie dodawać chakrowcom kolejny worek bez dna do pakowania PHczy, bo to tylko w niczym nie pomoże.
Jeśli chodzi o ceny rozwoju wszystkich stat na 201 - dla ninja to 6360 PH. Dla samuraja 6159. No ja nie wiem, czy naszemu forum grozi dobicie do limitów w skończonym czasie. Nawet jeśli dwie, czy trzy osoby limit statystyk dobiją, bo typuję, że tylu postaciom to grozi, to różni ich dosyć sporo i nie ma obaw, że szybko to się zmieni. No i w kwestii różnorodności powiem tak - czy jest to istotna różnica, że mam 100 więcej siły, a ktoś ma Raiton an S, jeśli każdy z nas ma 500 szybkości?
0 x
Karta Postaci <> Mechanika technik rodu Dōhito <> WT <> Kuźnia <> Dziennik młodego zabójcy
Twarda spacja:
- Keira
- Martwa postać
- Posty: 113
- Rejestracja: 5 kwie 2020, o 13:39
- Wiek postaci: 21
- Ranga: Akoraito
- Krótki wygląd: Białe włosy, niebieskie oczy. Więcej szczegółów w KP
- Widoczny ekwipunek: - Złoty Medalion ze znakiem Klanu - na szyi
- Odznaka Ninja - sznurek na pasie
- Biała Katana - lewy bok - Link do KP: http://shinobiwar.pl/viewtopic.php?p=137899#p137899
- Multikonta: Seiren
Re: Statystyki, atrybuty 3.0
Jeśli tak się wzbraniacie przed zrobieniem limitu na staty, to proponuję podniesione koszty na dalszych szczeblach rozwijania, bo na razie zakończyło się na ''powyżej 250 PA - 12 PH''. Dopisałabym dalej tak:
251 - 300 PA - 20 PH
301 - 350 PA - 30 PH
I każdy kolejny szczebel o 10 PH więcej.
Będzie bolało coraz mocniej podnoszenie statystyk, tak jak w dziedzinach są karne PH za dodatkowe szczeble powyżej limitu. Administracja miałaby jednak do wymyślenia jeszcze bardziej podkolorowane opisy stat do każdego kolejnego poziomu. To taki luźny pomysł, wymyślony na szybko w sumie...
251 - 300 PA - 20 PH
301 - 350 PA - 30 PH
I każdy kolejny szczebel o 10 PH więcej.
Będzie bolało coraz mocniej podnoszenie statystyk, tak jak w dziedzinach są karne PH za dodatkowe szczeble powyżej limitu. Administracja miałaby jednak do wymyślenia jeszcze bardziej podkolorowane opisy stat do każdego kolejnego poziomu. To taki luźny pomysł, wymyślony na szybko w sumie...
0 x

|| Karta Postaci || Punkty Historii || Pieniądze ||
- Jun
- Postać porzucona
- Posty: 1735
- Rejestracja: 31 maja 2020, o 01:14
- Wiek postaci: 22
- Ranga: Kenshi | Akoraito
- Krótki wygląd: Kapelusz
- Widoczny ekwipunek: Zbroja
Duża torba
Miecz i śpiwór
Manierka - Link do KP: viewtopic.php?p=143621#p143621
- GG/Discord: Tario#3987/64789656
- Multikonta: Maname | Kabuki
- Aktualna postać: Kayo
- Lokalizacja: Shigashi no Kibu
Re: Statystyki, atrybuty 3.0
A jesteś w stanie zapodać nam wyliczenia jak by się to prezentowało w praktyce Keiro?
W ogóle... Tak sobie myślałem nad tym pomyslem z tym atrybutem zwiększającym moc technik i powiem wam... Nie wiem czy nie lepiej by każdy mógł go rozwijać z buta, albo po osiagnięciu choćby jednej rangi B w dziedzinie... Dlaczego o tym wspominam? Nie każda dziedzina jest warta otwierania do rangi S... Po prostu, a blokowanie zwiększenia siły tylko z tego powodu brzmi średnio, bo zakładając, że jest sobie nie wiem. Taki Uciapa np albo Yamanak. Niby można wbijać to na S i kiedyś trzeba, ale czy trzeba ich ograniczać ? Zwlaszcza, że i tak przez długi czas ta ranga S zupełnie nic im nie da, a pewnie w mechanice znajdą się też inne przypadki, klany etc dla których rozwój rangi S zwyczajnie nie jest na tyle opłacalny by było warto to robić " od razu " bo w pewnym momencie będzie trzeba i tak.
Tworzenie takiej drobnej ściany nie jest aż takim problemem bo jest ona do przejścia, ale czy chcemy by dziedzina S była zwyczajnym wymogiem bez pokrycia?
oczywiście dalej jestem za pomysłami 3 oraz 4. Zastanawiam się tylko czy wartościowym jest stawianie nowego atrybutu za ścianą w postaci dziedziny na randze S
W ogóle... Tak sobie myślałem nad tym pomyslem z tym atrybutem zwiększającym moc technik i powiem wam... Nie wiem czy nie lepiej by każdy mógł go rozwijać z buta, albo po osiagnięciu choćby jednej rangi B w dziedzinie... Dlaczego o tym wspominam? Nie każda dziedzina jest warta otwierania do rangi S... Po prostu, a blokowanie zwiększenia siły tylko z tego powodu brzmi średnio, bo zakładając, że jest sobie nie wiem. Taki Uciapa np albo Yamanak. Niby można wbijać to na S i kiedyś trzeba, ale czy trzeba ich ograniczać ? Zwlaszcza, że i tak przez długi czas ta ranga S zupełnie nic im nie da, a pewnie w mechanice znajdą się też inne przypadki, klany etc dla których rozwój rangi S zwyczajnie nie jest na tyle opłacalny by było warto to robić " od razu " bo w pewnym momencie będzie trzeba i tak.
Tworzenie takiej drobnej ściany nie jest aż takim problemem bo jest ona do przejścia, ale czy chcemy by dziedzina S była zwyczajnym wymogiem bez pokrycia?
oczywiście dalej jestem za pomysłami 3 oraz 4. Zastanawiam się tylko czy wartościowym jest stawianie nowego atrybutu za ścianą w postaci dziedziny na randze S
0 x
- Kakita Asagi
- Gracz nieobecny
- Posty: 1831
- Rejestracja: 15 gru 2017, o 17:45
- Wiek postaci: 28
- Ranga: Samuraj (Hatamoto)
- Krótki wygląd: Mężczyzna o ciemnych włosach i niebieskich oczach, wzrostu około 170 cm. Ubrany w kremowe kosode, z brązową hakama oraz granatowym haori z rodowym symbolem. Na głowie wysłużony, ale nadal w dobrym stanie kapelusz.
- Widoczny ekwipunek: - Zbroja
- Tachi + Wakizashi
- Długi łuk + Kołczan - Link do KP: http://shinobiwar.pl/viewtopic.php?f=33&t=4518
- GG/Discord: 9017321
- Multikonta: Hayabusa Jin
- Lokalizacja: Wrocław
Re: Statystyki, atrybuty 3.0
Hej tam, żelazo nam stygnie, a na zimno kując powoduje się uszkodzenia struktury stali...
Generalnie jak widzę, przoduje wizja 3 i 4, co jest samo w sobie dosyć oczywiste. Problem "wyścigu" zbrojeń w biologii kończy się dopiero wtedy, gdy któraś ze stron osiąga ścianę, której nie może już przeskoczyć. Koniec oznacza tylko tyle, że ten kto "stanął" ten umarł. Więc u nas raczej się nie uda wszystkiego zatrzymać.
Teraz do forum: to, co musimy sobie zrozumieć to fakt, że nie będzie postaci na wszystko. To, że niektórzy twierdzą, że czysty ninja to musi rozwijać wszystkie aspekty, a taki taiuser/bukiuser nie, to mydlenie oczu - chcesz mieć postać na wszystko, generalnie oznacza tyle, że w spotkaniu ze specjalistą z danej dziedziny guzik zrobisz na polu ów specjalisty. Wszystko ma swoją cenę - ktoś idzie tylko w fizyczne, pewnie gdzieś indziej ma braki (no chyba, że to jakiś kolos PH, ale to inna kategoria zabawy - na Senninów i Kage mocny był tylko inny Sennin/Kage).
Synteza pomysłu 3 i 4 to wyjście sensowne, które jednak nieco bym uzupełnił.
- Fizyczny, który głównie idzie w atrybuty ciała (wszystkie) + musi sobie również nabyć kosztowną broń (o którą dba) i jakieś chakra flow na zaś ogarnąć.
- Chakrowiec czysty - on ma w nosie walkę z bliska: Dziedzina chakrawo + KC + Boost dziedzin + Percepcja i leci.
Między nimi pojawiają się wszelkie "odcienie szarości" - mieszanki obu powyższych, które jednak w bezpośrednim starciu na polu "mistrza" raczej nie dadzą mu rady, ale mogą zaskoczyć czymś z "drugiej strony" - wiadomo, specjalizacja podobnie jak uniwersalim mają swoją cenę.
Tutaj wiele rozbije się już o strategię budowy postaci, bo tak - ktoś sobie może z reberu zrobić broń, którą ktoś inny kupić musi i dba o nią, inny zaleje kogoś morzem ognia i ma w nosie kto z tego wyjdzie, inny będzie musiał szybko unikać, ale i silnie bić, by czyjąś zbroję/barierę zniszczyć. Generalnie - nie będzie idealnego rozwiązania na wszystko.
Oczywiście, podejrzewam, że wysoko poziomowe postacie, mówimy o kilka K PH to już będą najpewniej i całkiem sporo w CC, ale i całkiem dobrze na dystans, ale u nas są to odpowiednicy Kage - Kage był dobry w zasadzie na każdym polu.
Generalnie jak widzę, przoduje wizja 3 i 4, co jest samo w sobie dosyć oczywiste. Problem "wyścigu" zbrojeń w biologii kończy się dopiero wtedy, gdy któraś ze stron osiąga ścianę, której nie może już przeskoczyć. Koniec oznacza tylko tyle, że ten kto "stanął" ten umarł. Więc u nas raczej się nie uda wszystkiego zatrzymać.
Teraz do forum: to, co musimy sobie zrozumieć to fakt, że nie będzie postaci na wszystko. To, że niektórzy twierdzą, że czysty ninja to musi rozwijać wszystkie aspekty, a taki taiuser/bukiuser nie, to mydlenie oczu - chcesz mieć postać na wszystko, generalnie oznacza tyle, że w spotkaniu ze specjalistą z danej dziedziny guzik zrobisz na polu ów specjalisty. Wszystko ma swoją cenę - ktoś idzie tylko w fizyczne, pewnie gdzieś indziej ma braki (no chyba, że to jakiś kolos PH, ale to inna kategoria zabawy - na Senninów i Kage mocny był tylko inny Sennin/Kage).
Synteza pomysłu 3 i 4 to wyjście sensowne, które jednak nieco bym uzupełnił.
- Podniesienie znaczenia Wytki. I tak, serio widzę tutaj "kamienną skórę". W mandze były przykłady, że można oberwać z jutsu i wcale nie najgorzej sobie poradzić. 1, 2, 3, ewentualnie zostać walnięty z siłą która kruszy skały 4. Tak więc należy zboostować Wytkę. Rozmawiałem dzisiaj chwilę z Yamim, przedstawił mi ciekawą wizję. To samo będzie dotyczyło obrywania z łapki/broni, ale szczegóły niżej,
- Podniesienie relacji między statami fizycznymi, jak pisałem, ja widzę zmianę z 50% na 75%. Ewentualnie po prostu dopisać, że 50% to minimum by ogarniać, 75% to wartość bliska ideałowi, a od 80% to idealnie. Moim zdaniem wtedy, to generalnie boostuje broniącego się - bo widzi, że coś mu zagraża, ale to właśnie atakujący musi mieć odpowiednio wysoką Percepcję, by to skutecznie wykorzystać. Broniący się ma widzieć że coś na niego leci i jakoś unikać/walić bariery/plujnąć jutsu - jak atakujący ma za niskę percepcja, to oberwie sam czymś od tego co się broni, bo nie zauważy. W Naruto był to problem z Chidori, który rozwiązywał dopiero Sharingan, na forum powinno być generalnym zagadnieniem,
- Wprowadzić stały bonus do siły w zależności od tego, jaką broń ktoś nosi. Do opracowania, nie widziałbym wielkiego bonusa, ale nie może być tak, że kunai w rękach kogoś kto ma siłę 100 zrobi względem bariery Doton: Doroku Gaeshi, niż Zanpato kogoś kto ma 99 (pomijam ewentualne techniki boostujące siłę).
Chętnie w tym pomogę. - Powiązane z powyższym - dodać zapis, że jednak bronie się mogą nawet w walce rozsypać. Jak ktoś przeciwko katanie wystawia kunai, albo katane przeciwko tasakowi, albo w końcu katane przeciwko skałom/kryształowi/lodowi to musi się liczyć z tym, że broń się rozpadnie. Mówimy oczywiście o zabawkach sklepowych, nie o artefaktach czy tych z lepszej półki. Nie sądzę, by jakieś sztywne ramy tu miały działać, po prostu odnośmy to do opisanej statystyki Siły.
Już teraz bronie się rozpadają - mi poszła cięciwa w łuku bo wilgoć. Nie widzę powodu, by się komuś nie rozwalił miecz, fun fact: w mojej walce z Natsem poszły w diabły bokkeny, więc tak - bronie się łamią.
Jak temu zapobiegać? Ot., mamy coś takiego jak wszelakie chakra flow, ale to bywa energożerne więc... nagle bukiuser musi mieć i dziedziny i KC... - Ta statystyka boostująca wszelkie jutsu, istotnie ja bym to uzależnił od KC, ale może nie od S+, tylko jako otwierające się okienko dla każdego, kto ma KC na A. Wtedy może sobie rozwijać ta statę, jeśli chce mieć szybsze/silniejsze jutsu. Jak rozumiem, to uniwersalna stata działająca na wszystkie jutsu?
- Fizyczny, który głównie idzie w atrybuty ciała (wszystkie) + musi sobie również nabyć kosztowną broń (o którą dba) i jakieś chakra flow na zaś ogarnąć.
- Chakrowiec czysty - on ma w nosie walkę z bliska: Dziedzina chakrawo + KC + Boost dziedzin + Percepcja i leci.
Między nimi pojawiają się wszelkie "odcienie szarości" - mieszanki obu powyższych, które jednak w bezpośrednim starciu na polu "mistrza" raczej nie dadzą mu rady, ale mogą zaskoczyć czymś z "drugiej strony" - wiadomo, specjalizacja podobnie jak uniwersalim mają swoją cenę.
Tutaj wiele rozbije się już o strategię budowy postaci, bo tak - ktoś sobie może z reberu zrobić broń, którą ktoś inny kupić musi i dba o nią, inny zaleje kogoś morzem ognia i ma w nosie kto z tego wyjdzie, inny będzie musiał szybko unikać, ale i silnie bić, by czyjąś zbroję/barierę zniszczyć. Generalnie - nie będzie idealnego rozwiązania na wszystko.
Oczywiście, podejrzewam, że wysoko poziomowe postacie, mówimy o kilka K PH to już będą najpewniej i całkiem sporo w CC, ale i całkiem dobrze na dystans, ale u nas są to odpowiednicy Kage - Kage był dobry w zasadzie na każdym polu.
0 x

Poza tym, uważam, że należy skasować Henge i Kawarimi.
Heroic battle Theme|Asagi-sensei Theme|Bank|Punkty historii|Własne techniki| Przedmioty z Kuźni | Inne ujęcie | Pieczątka
Lista samurajek, które były na forum, ale nie zostały moimi uczennicami i na pewno przez to nie grają.
- Mokoto (walczyła na Murze)
- Mitsuyo (nigdy nie opuściła Yinzin)
- Inari (była uczennicą Seinara)
- Sakiko (byłą roninką, obierała ziemniaki na misji D)
- Shins
- Martwa postać
- Posty: 1682
- Rejestracja: 7 kwie 2018, o 16:44
- Wiek postaci: 22
- Ranga: Dōkō, Pazur
- Krótki wygląd: Nijaki. Zazwyczaj skryty w czarnym stroju ninja - do misji się przebiera. Brak cech szczególnych poza ustami na rękach i piersi.
- Widoczny ekwipunek: Torba na glinę u pasa, dwie torby z tyłu. Maska na twarzy, rękawiczki na dłoniach. Miecz zawieszony na plecach. Płaszcz.
- Link do KP: http://shinobiwar.pl/viewtopic.php?p=80043#p80043
Re: Statystyki, atrybuty 3.0
Kakita - absolutnie nie zgadzam się z Twoją diagnozą. W takim wypadku szybkość jest statą, którą chakrowiec także musi rozwijać. Mniej niż klasyczny taiuser, ale nie wyobrażam sobie walczyć z kimś, kto ma 200 szybkości mając jej 1, czy nawet 60. Przecież z taką przewagą to będziesz szybciej robił kółka o kilkumetrowym promieniu wokół chakrowca, niż on będzie w stanie obrócić się wokół własnej osi. I żadne S-ki mu wtedy nie pomogą.Szczególnie, że techniki rang A i S mają często tak destrukcyjne działanie na otoczenie, że są niewykorzystywalne.
Różnica w szybkości o 1 próg jest ogromna, a przy 2 progach praktycznie jesteś nie do pokonania. Przeczytaj sobie chociażby te opisy szybkości.
161-200(PONADPRZECIĘTNA) Ninja zaczyna poruszać się z prędkością, która jest mignięciem dla ludzkiego oka. Osoba na tym poziomie może prześcignąć geparda. Możemy bez większych problemów unikać broni miotanych i strzał (zależne od naszej percepcji oraz siły strzelającego).
201-240(WIELKA) Przeciwnik na tym poziomie praktycznie pojawia się z jednego miejsca w drugim w ułamkach sekund. Dla normalnego oka wygląda to jak teleportacja. Na tym poziomie można mówić o byciu maestro szybkości.
241+(MONSTRUALNA) Ostatni poziom rozwoju, który definiuje prędkość shinobi. Przebywanie nawet dłuższych dystansów trwa chwilę, sięgnięcie po broń jest niezauważalne dla niewyszkolonych zmysłów. Wszystkie nasze ruchy można ograniczyć w progu milisekund.
Przecież jeśli nie wbiję tyle szybkości, by różnić się max. 1 progiem, to dętka bez względu na to, co zrobię i jak rozwinę swoje dziedziny. A zobacz jaka jest dysproporcja w tej statystyce już na 2500 PH, gdy rozwijam 1 dziedzinę chakrową.
Samuraj:
Ninja:
Dla ninja wziąłem najefektywniejszy pod względem PH build - mistrz żywiołu + tylko i wyłącznie ten żywioł i + KC, żeby nie skończył swojej przygody po 1 technice. Ale załóżmy, że aż takie KC nie jest potrzebne, to może build wyglądać tak:
Niezależnie jak ninja się zbuduje, to samuraja nie dogoni, bo najzwyklej w świecie samuraj ma znacznie mniejsze potrzeby co do inwestowania swojego PH. I niby rozwiązaniem problemu miałoby być jeszcze dodanie kolejnej statystyki do utylizacji PH dla ninja, a samuraj na luzaku dalej pakuje sobie w szybkość? W czym to ma pomóc? Co z tego, że moje kule ognia będą pędzić szybciej od samuraja, jak ja sam nie nadążę wypluwać ich w odpowiednim kierunku, bo samuraj deklasuje mnie różnicą 3 progów atrybutów?
Różnica w szybkości o 1 próg jest ogromna, a przy 2 progach praktycznie jesteś nie do pokonania. Przeczytaj sobie chociażby te opisy szybkości.
161-200(PONADPRZECIĘTNA) Ninja zaczyna poruszać się z prędkością, która jest mignięciem dla ludzkiego oka. Osoba na tym poziomie może prześcignąć geparda. Możemy bez większych problemów unikać broni miotanych i strzał (zależne od naszej percepcji oraz siły strzelającego).
201-240(WIELKA) Przeciwnik na tym poziomie praktycznie pojawia się z jednego miejsca w drugim w ułamkach sekund. Dla normalnego oka wygląda to jak teleportacja. Na tym poziomie można mówić o byciu maestro szybkości.
241+(MONSTRUALNA) Ostatni poziom rozwoju, który definiuje prędkość shinobi. Przebywanie nawet dłuższych dystansów trwa chwilę, sięgnięcie po broń jest niezauważalne dla niewyszkolonych zmysłów. Wszystkie nasze ruchy można ograniczyć w progu milisekund.
Przecież jeśli nie wbiję tyle szybkości, by różnić się max. 1 progiem, to dętka bez względu na to, co zrobię i jak rozwinę swoje dziedziny. A zobacz jaka jest dysproporcja w tej statystyce już na 2500 PH, gdy rozwijam 1 dziedzinę chakrową.
Samuraj:



0 x
Karta Postaci <> Mechanika technik rodu Dōhito <> WT <> Kuźnia <> Dziennik młodego zabójcy
Twarda spacja:
- Kakita Asagi
- Gracz nieobecny
- Posty: 1831
- Rejestracja: 15 gru 2017, o 17:45
- Wiek postaci: 28
- Ranga: Samuraj (Hatamoto)
- Krótki wygląd: Mężczyzna o ciemnych włosach i niebieskich oczach, wzrostu około 170 cm. Ubrany w kremowe kosode, z brązową hakama oraz granatowym haori z rodowym symbolem. Na głowie wysłużony, ale nadal w dobrym stanie kapelusz.
- Widoczny ekwipunek: - Zbroja
- Tachi + Wakizashi
- Długi łuk + Kołczan - Link do KP: http://shinobiwar.pl/viewtopic.php?f=33&t=4518
- GG/Discord: 9017321
- Multikonta: Hayabusa Jin
- Lokalizacja: Wrocław
Re: Statystyki, atrybuty 3.0
Shins czy to jest temat o samurajach? I Czy w ogóle przeczytałeś całość czy zobaczyłeś "brak sufitu na staty" to lecimy udowadniać jak bardzo speed jest OP? Wszyscy wiemy 2 rzeczy: samurajów czeka rework (przeczuwam zrównanie statów ze statami ninja) + Speed jest OP.
Poniżej masz "Nowego" samuraja na 2 513 PH - z zachowaniem wszystkich zasad jakie wypisałem wyżej (czyli zależności wytka/percepcja/speed) + szkoły dającej +20% speed'a oraz klanówką na B co by miał kenryuto/issen/chakra flow. I UWAGA - staty dałem tak, by mógł robić techniki rangi S dające bonus do speed'a a więc trzepiące po percepcji.
Realna prędkość takiego samuraja to: 144 bazowo + 50 na technikach S czyli 194 w czasie używania technik. Nie odpali ich jednak razem z ewentualnymi ciężarkami, bo się o własne nogi zabije, więc jedno, albo drugie (o czym się milo zapomina).
Jak widać, ten diabeł nie będzie aż taki straszny.
Poniżej masz "Nowego" samuraja na 2 513 PH - z zachowaniem wszystkich zasad jakie wypisałem wyżej (czyli zależności wytka/percepcja/speed) + szkoły dającej +20% speed'a oraz klanówką na B co by miał kenryuto/issen/chakra flow. I UWAGA - staty dałem tak, by mógł robić techniki rangi S dające bonus do speed'a a więc trzepiące po percepcji.

Jak widać, ten diabeł nie będzie aż taki straszny.
0 x

Poza tym, uważam, że należy skasować Henge i Kawarimi.
Heroic battle Theme|Asagi-sensei Theme|Bank|Punkty historii|Własne techniki| Przedmioty z Kuźni | Inne ujęcie | Pieczątka
Lista samurajek, które były na forum, ale nie zostały moimi uczennicami i na pewno przez to nie grają.
- Mokoto (walczyła na Murze)
- Mitsuyo (nigdy nie opuściła Yinzin)
- Inari (była uczennicą Seinara)
- Sakiko (byłą roninką, obierała ziemniaki na misji D)
- Sayona Kidori
- Gracz nieobecny
- Posty: 282
- Rejestracja: 25 sie 2020, o 14:05
- Link do KP: http://shinobiwar.pl/viewtopic.php?f=33&t=8842
- Multikonta: -
Re: Statystyki, atrybuty 3.0
Mi się bardzo pomysł Kakita podoba - ujął w słowa i dokładne propozycje to, o czym sama myślałam, chwała mu za to.
0 x
- Aka
- Martwa postać
- Posty: 244
- Rejestracja: 4 lip 2019, o 21:04
- Wiek postaci: 23
- Ranga: Szczur
- Krótki wygląd: Wysoki i drobny brunet o niebieskich oczach, zazwyczaj chodzący w stonowanych kolorach. Widoczna blizna po podcięciu gardła.
- Widoczny ekwipunek: Katana, torba.
- Link do KP: http://shinobiwar.pl/viewtopic.php?f=33 ... 624#p80624
- GG/Discord: Aka#1339
Re: Statystyki, atrybuty 3.0
Tak.
Tak. Osobiście uważam, że wariant z trzema progami jest lepszy.
Oj tutaj zdecydowanie na nie. Od tego jest MG, by oceniać sensowność działania w oparciu o statystyki i uzbrojenie. To jednak pisanie opowieści i jestem przeciwny opieraniu wszystkiego o staty. Już nie wspominając o tym, że to zboostuje panów samurajów, którym odciąży trochę jedną statę
Już teraz się rozsypują - po prostu MG tego nie uwzględniają. Jeżeli to taki problem to jasne, można to gdzieś dodać.
Co do ostatniego się nie wypowiem, bo osobiście uważam, że tylko całkowicie nowa dziedzina/przemiana KC na liczbową ma jakiś sens.
Ogólnie sam pomysł zaproponowany przez Asagiego jest fajny

Ogólnie sam pomysł zaproponowany przez Asagiego jest fajny

0 x
- Shins
- Martwa postać
- Posty: 1682
- Rejestracja: 7 kwie 2018, o 16:44
- Wiek postaci: 22
- Ranga: Dōkō, Pazur
- Krótki wygląd: Nijaki. Zazwyczaj skryty w czarnym stroju ninja - do misji się przebiera. Brak cech szczególnych poza ustami na rękach i piersi.
- Widoczny ekwipunek: Torba na glinę u pasa, dwie torby z tyłu. Maska na twarzy, rękawiczki na dłoniach. Miecz zawieszony na plecach. Płaszcz.
- Link do KP: http://shinobiwar.pl/viewtopic.php?p=80043#p80043
Re: Statystyki, atrybuty 3.0
Może niekoniecznie powinienem wpisywać przykładu na samuraju, bo tutaj nachodzą na siebie 2 bonusy. Tutaj masz ze statami ninja pod Chanbare (czy cokolwiek innego). A im więcej PH, tym różnica w szybkości jest istotniejsza.
I teraz żeby było jasne - jestem za zwiększeniem zależności między statami. Jestem za zwiększaniem odporności na ciosy wraz ze wzrostem wytki. Może to w końcu sprawić, że siła będzie miała w końcu jakiekolwiek znaczenie. Chcę tylko unaocznić, że dodawanie ekstra staty chakrowcom w niczym nie pomaga, a jeszcze pogarsza sytuację kogoś, kto chce oprzeć swoją postać na walce chakrą. Chyba, żeby techniki tai/buki też wymagały chakry do użycia, to wtedy może w jakiś sposób zmusić taiuserów do utylizacji PH nie tylko w statach. Ale nie wiem czy to jest dobry pomysł, choć wydaje mi się mieć jakiś sens. Bo wiadomo, że ktoś ze stylem Chanbara lepiej użyje miecza, ale niekoniecznie musi od razu z tego powodu mieć stałe bonusy do speeda czy siły.

0 x
Karta Postaci <> Mechanika technik rodu Dōhito <> WT <> Kuźnia <> Dziennik młodego zabójcy
Twarda spacja:
- Kakita Asagi
- Gracz nieobecny
- Posty: 1831
- Rejestracja: 15 gru 2017, o 17:45
- Wiek postaci: 28
- Ranga: Samuraj (Hatamoto)
- Krótki wygląd: Mężczyzna o ciemnych włosach i niebieskich oczach, wzrostu około 170 cm. Ubrany w kremowe kosode, z brązową hakama oraz granatowym haori z rodowym symbolem. Na głowie wysłużony, ale nadal w dobrym stanie kapelusz.
- Widoczny ekwipunek: - Zbroja
- Tachi + Wakizashi
- Długi łuk + Kołczan - Link do KP: http://shinobiwar.pl/viewtopic.php?f=33&t=4518
- GG/Discord: 9017321
- Multikonta: Hayabusa Jin
- Lokalizacja: Wrocław
Re: Statystyki, atrybuty 3.0
Dalej masz źle zbudowany przykład postaci. Ja proponuję, by do poprawnego używania bonusów płynących ze statów zależność wytka/percepcja/speed była 0.8 nie 0.5 - twój ninja pod chanbare zabije się o własne nogi jak strzeli technikę która mu boostuje speeda, nawet jeśli to będzie technika D.
Zobacz - jeśli 50% to wymóg by się nie zabić oznacza, że od tego momentu (mając percepcje wartości 50% Speed'a) ogarniasz tak szybkie obiekty się do Ciebie zbliżają, ALE by samemu sprawnie wykorzystać taką szybkość w walce musisz mieć percepcje na poziomie 80% Speed'a, a nie 50%.
EDIT: CYFERKI
Percepcja 1 = 120
Speed1 = 240
Percepcja 1 (120) x 2 = Speed 1 (240)
Speed2 = Speed 1 + Technika D = 240 + 10 = 250
Percepcja 1 (120) x 2 < Speed 2
Przy mojej propozycji:
- Ninja mający percepcje 120 widzi wroga który rusza się z prędkością 240, ergo może coś zrobić (inna kwestia, czy zdąży, ale faktem jest, że ma szansę na jakąś reakcję, skok w bok, rzucenie jutsu, etc).
- Wróg z prędkością 240 potrzebuje percepcji na poziomie 180 by móc korzystać z niemalże pełnej prędkości, albo percepcje 192 by korzystać z prędkości w pełni. I to przy założeniu, że nie wrzuci tam żadnego jutsu który mu speed'a boostuje. Mając tylko połowę wymaganej percepcji nie zareaguje na zmianę położenie celu, nie zareaguje na rzucone kunai
Dodajmy, że to samo dotyczy Wytki!
To moja interpretacja.
Zobacz - jeśli 50% to wymóg by się nie zabić oznacza, że od tego momentu (mając percepcje wartości 50% Speed'a) ogarniasz tak szybkie obiekty się do Ciebie zbliżają, ALE by samemu sprawnie wykorzystać taką szybkość w walce musisz mieć percepcje na poziomie 80% Speed'a, a nie 50%.
EDIT: CYFERKI
Percepcja 1 = 120
Speed1 = 240
Percepcja 1 (120) x 2 = Speed 1 (240)
Speed2 = Speed 1 + Technika D = 240 + 10 = 250
Percepcja 1 (120) x 2 < Speed 2
Przy mojej propozycji:
- Ninja mający percepcje 120 widzi wroga który rusza się z prędkością 240, ergo może coś zrobić (inna kwestia, czy zdąży, ale faktem jest, że ma szansę na jakąś reakcję, skok w bok, rzucenie jutsu, etc).
- Wróg z prędkością 240 potrzebuje percepcji na poziomie 180 by móc korzystać z niemalże pełnej prędkości, albo percepcje 192 by korzystać z prędkości w pełni. I to przy założeniu, że nie wrzuci tam żadnego jutsu który mu speed'a boostuje. Mając tylko połowę wymaganej percepcji nie zareaguje na zmianę położenie celu, nie zareaguje na rzucone kunai
Dodajmy, że to samo dotyczy Wytki!
To moja interpretacja.
0 x

Poza tym, uważam, że należy skasować Henge i Kawarimi.
Heroic battle Theme|Asagi-sensei Theme|Bank|Punkty historii|Własne techniki| Przedmioty z Kuźni | Inne ujęcie | Pieczątka
Lista samurajek, które były na forum, ale nie zostały moimi uczennicami i na pewno przez to nie grają.
- Mokoto (walczyła na Murze)
- Mitsuyo (nigdy nie opuściła Yinzin)
- Inari (była uczennicą Seinara)
- Sakiko (byłą roninką, obierała ziemniaki na misji D)
- Jun
- Postać porzucona
- Posty: 1735
- Rejestracja: 31 maja 2020, o 01:14
- Wiek postaci: 22
- Ranga: Kenshi | Akoraito
- Krótki wygląd: Kapelusz
- Widoczny ekwipunek: Zbroja
Duża torba
Miecz i śpiwór
Manierka - Link do KP: viewtopic.php?p=143621#p143621
- GG/Discord: Tario#3987/64789656
- Multikonta: Maname | Kabuki
- Aktualna postać: Kayo
- Lokalizacja: Shigashi no Kibu
Re: Statystyki, atrybuty 3.0
Warto nadmienić, że wartości które proponuje Shins to są wartości MINIMALNE BY się nie wywrócić, a nie jakieś opus magnum.
Inna rzecz, że statystyki im wyżej - tym mniej dają w chwili konfrontacji osób na coraz to bardziej zbliżonym [ nawet zakładając wartości po 280-300 ] poziomie, i wciąż się o tym zapomina.
Inna rzecz, że statystyki im wyżej - tym mniej dają w chwili konfrontacji osób na coraz to bardziej zbliżonym [ nawet zakładając wartości po 280-300 ] poziomie, i wciąż się o tym zapomina.
0 x
Użytkownicy przeglądający to forum: Obecnie na forum nie ma żadnego zarejestrowanego użytkownika i 2 gości