Górny limit statystyk to bardzo, bardzo zły pomysł. Wiem, że dla niektórych może się to wydawać kuszące, jednak te "rozwiązanie" problemu spowoduje następny problem: stworzy tierlistę, którą wszyscy będą podążali. Rozwijanie kolejno: szybkości > percepcji > wytki > siły > konsy > psychiki. Oczywiście byłyby jakieś rodzynki, które by nie podążały tym buildem, ale po prostu tak by było. Nie przeskoczymy tego, że szybkość w świecie Naruto jest najważniejsza.
Dodatkowo pojawi się problem, że forum może najzwyczajniej w świecie zacząć wymierać. Dlaczego? Bo gdy osiągniesz już ten poziom, to co masz dalej robić? Rozwijać kolejne dziedziny? Robić z gościa walczącego cały czas katonem nagle iryonina? Ludziom gra się zacznie nudzić, zaczną zauważać absurdy gierki. Pojawi się to za rok, dwa, może trzy- ale się pojawi. Po prostu przełożymy to w czasie. To nie jest rozwiązanie problemu, tylko odłożenie go w czasie i jeszcze większe pogorszenie go.
Co proponuję? Otwórzmy po prostu KC jako statystykę liczbową.
1-40 E
41-80 D
81-120 C
121-160 B
161-200 A
201-240 S
241+ S+
Pozostawmy koszty techniki obniżone po wskoczeniu na kolejny próg. Dodajmy jednak do opisu KC, że (przykładowo) 20% wartości KC jest dodawane do techniki jako dodatkowa prędkość (bez znaczenia, czy reberu, czy żywiołowa).
Teraz przykłady.
Gość pod staty:
Gość pod ninjutsu:
Jak widzimy dwie postacie w okolicy 3800PH mają porównywalną "szybkość" - jeden szybkość fizyczną, drugi szybkość technik. Dodatkowo niektóre techniki mają większa/niższą szybkość bazową, w zależności od reberu (i pewnie w przyszłości żywiołów, jak się za to admini wezmą ). Ninuser nie jest upośledzony fizycznie, nadal jest względnie "szybki fizycznie", a jego prędkość technik nieco przewyższa prędkość bazową gościa pod staty - ale nie jest to jakaś wielka liczba.
Jak to wygląda na ~2000PH? Podobnie.
Gość pod staty:
Gość pod ninjutsu:
EDIT: Już nadąża za swoimi technikami )))))
Znowu - na około 2k PH drobną przewagę w prędkości (patrzymy na prędkość A!) ma ninuser, ale to zależy od rodzaju techniki, ewentualnych bonusów itd. No i wiadomo - taiuserzy mają swoje bonusy, które są powszechniejsze. Sprawia to, że większą wagę będzie miało zastosowanie odpowiedniej techniki do sytuacji. Nadal najważniejszą rzeczą dla ninusera (poza KC) będzie szybkość, ale taki już jest świat tego forum i tego nie przeskoczymy. Natomiast pozwoli dać to ninuserom szansę na walkę z gościem pod staty.
0 x
I'd rather watch my kingdom fall
I want it all or not at all
Zmiana KC na liczbową całkowicie rozwala obecne liczenie chakry w technikach. W jaki sposób wtedy ustalić, ile zmniejsza się zużycie chakry? Czy może w ogóle to przerobić? Do głowy wpada mi jedynie tak, by koszt za technikę zawsze był ten sam, a rozwój KC zwiększał maksymalną chakrę, ale to wydaje mi się takie mocno "meh". Generalnie dodawanie ekstra statystyki wydaje mi się bez sensu, bo nie rozwiązuje sprawy z szybkością. Jak jako osoba korzystająca z technik będę musiał rozwijać szybkość technik, to samurajowie i wszystkie builty pod walkę fizyczną będą nas deklasować, bo w odróżnieniu do nich, my będziemy musieli rozwijać dwie szybkości, a oni tylko jedną.
Osobiście uważam, że nikt bez bonusów i wspomagaczy (typu ciężarki, pieczęci, SM itd.) nie powinien mieć możliwości rozwinąć szybkości tak wysoko, by być szybszym od techniki S.
Krótki wygląd: Blond włosy, złote oczy; czarne bufiaste spodnie, czarna koszulina, wszystko związane czarnym pasem na wysokości bioder, czarne trzewiki z miękką podeszwą.
Widoczny ekwipunek: •Kabura na prawym udzie, •Duża torba nad lędźwiami, •Miecz obosieczny pod dużą torbą, •Rękawiczki z blaszkami na dłoniach, •Manierka obok torby, •Odznaka ninja przyczepiona do koszuli.
A wpadłeś na to, że liczenie technik będzie nadal takie samo tylko zamiast rang będziesz miał progi? Tam jest chyba wszystko pięknie rozsiane, czyli musiałeś nie przeczytać.
Ja jestem rękoma i nogami za pomysłem Aki, tylko trzeba to jakoś doprecyzować, dopracować, doszlifować, bo na pewno da się coś zmienić jeszcze.
Dodawanie jakiejkolwiek nowej staty tylko zwiększy przewagę buildów pod walkę fizyczną, bo szybkość musi rozwijać każdy. A szybkość technik tylko ninuserzy będą musieli, więc dostaną jeszcze bardziej po dupie w kwestii szybkości.
Samuraje? Ninja pod tai lub buki? Osoby pod Iryo? Oni będą rozwijali szybkość technik? Wątpię. Już teraz istnieje kilka buildów, gdzie możesz zignorować KC czy szybkość wykonywania technik i jeśli pozostali będą musieli użyć dodatkowe PH, żeby ich techniki miały odpowiednią prędkość, to będą w tyle jeszcze bardziej, niż teraz.
Krótki wygląd: Blond włosy, złote oczy; czarne bufiaste spodnie, czarna koszulina, wszystko związane czarnym pasem na wysokości bioder, czarne trzewiki z miękką podeszwą.
Widoczny ekwipunek: •Kabura na prawym udzie, •Duża torba nad lędźwiami, •Miecz obosieczny pod dużą torbą, •Rękawiczki z blaszkami na dłoniach, •Manierka obok torby, •Odznaka ninja przyczepiona do koszuli.
Przecież będziesz miał buildem pod KC (dzięki temu buffowi) prędkość technik nawet odrobinę większą niż ktoś kto ma tyle szybkości. Dodatkowo nie będziesz stał w miejscu - stać cię wtedy na punkty fizyczne.
0 x
I'd rather watch my kingdom fall
I want it all or not at all
Jestem zdecydowanie przeciwny tworzenia ograniczeń rozwoju atrybutów. Głównie z powodów, które zostały już wymienione tutaj, czy w temacie o samurajach, zanim powstał jeszcze ten temat.
Jestem również przeciwny dodawaniu kolejnego atrybutu, bo to jedynie zmniejsza nasz obecny problem, a tworzy nowy problem dla początkujących graczy.
Skoro jednak problemem jest, że rozwój czakry jest ograniczony, a cech fizycznych nie, to po prostu pozwoliłbym na nieograniczony rozwój dziedzin czakrowych.
Możliwe byłoby rozwinięcie dziedzin czakrowych do poziomu S+, który miałby poszczególne stopnie. W przypadku klanów z reberu, rozwinięcie dziedziny klanowej zwiększałoby zasięg reberu o 20 m oraz jego statystyki szłyby o próg w górę.
W przypadku genjutsu każdy próg dziedziny S+ dodawałby w trakcie używania technik iluzji dodatkowe +5 psychiki oraz wzmacniałby technikę zwiększając jej zasięg o 5 m:
Opis Użytkownik genjutsu zamyka swoją ofiarę w swoim świecie iluzji, w którym kontroluje wszystkie wizje i obrazy. Jest to kwintesencja użytkowników tej dziedziny, bowiem jedyne co nas ogranicza w tej technice to własny umysł, który nie będzie mógł sobie czegoś wyobrazić. Przykładowo, możemy stworzyć las tam gdzie go nie ma, nagle pojawi się za nami ognisty smok czy też wszelkiego rodzaju inne rzeczy. Ograniczeniem jest tutaj tylko umysł. Aczkolwiek trzeba pamiętać, że i chakra jest tutaj odpowiednim czynnikiem. Ponieważ płacimy ją cały czas. Jednak ma ona dodatkowy efekt, ponieważ kiedy tylko ofiara zostanie złapana, automatycznie nie może się ruszać, a cały świat który kreujemy jest tylko iluzją w umyśle, tam też może wykonywać ruchy takie na które użytkownik pozwoli.
UwagaJest to kinjutsu, możliwe do nauki tylko ze specjalnego, zdobycznego zwoju (wyprawa Rangi A) - na świecie istnieją jedynie 2 sztuki takowych, zawierających tę wiedzę.
Oczywiście zdaję sobie sprawę, że genuserzy to grząski temat i sporo ludzi uważa iż nie trzeba ich wzmacniać, ale uznałem, że skoro genjutsu jest dziedziną czakrową, to też należy jej się nieograniczony rozwój. Nie widze jednak też problemu, aby traktować genjutsu inaczej i nie pozwalać na nieograniczone rozwijanie tej dziedziny.
W przypadku technik żywiołowych, każdy żywioł otrzymałby kinjutsu rangi S+, które wraz z wbijaniem kolejnych stopni S+ wzmacniałoby swoje statystyki o jeden próg. Wstępnie tak widziałbym te techniki:
Suiton:
Nazwa
Ultimate Suiton Jutsu
Dziedzina
Suiton
Ranga
S+
Pieczęci
Tygrys - Wół
Zasięg
120 m (+20 m za każdy kolejny stopień rozwoju dziedziny ponad S+)
Koszt
C: 70% | B: 55% | A: 45% | S: 30% | S+: 15%
Zasoby
tworzy duże zasoby wody
Dodatkowe Za każdy kolejny stopień rozwoju dziedziny ponad S+ statystyki techniki rosną o 40
Opis Użytkownik wspiąwszy się na wyżyny mistrzostwa po złożeniu pieczęci wypluwa przed siebie ogromną masę wody pod wysokim ciśnieniem. Technika nieporównywalnie silniejsza od wszystkich innych ze swojej dziedziny.
UwagaJest to kinjutsu, możliwe do nauki tylko ze specjalnego, zdobycznego zwoju (wyprawa Rangi S) - na świecie istnieje jedynie 3 sztuki zawierająca tę wiedzę.
Katon:
Nazwa
Ultimate Katon Jutsu
Dziedzina
Katon
Ranga
S+
Pieczęci
Tygrys - Wół
Zasięg
120 m (+20 m za każdy kolejny stopień rozwoju dziedziny ponad S+)
Koszt
C: 70% | B: 55% | A: 45% | S: 30% | S+: 15%
Dodatkowe Za każdy kolejny stopień rozwoju dziedziny ponad S+ statystyki techniki rosną o 40
Opis Użytkownik wspiąwszy się na wyżyny mistrzostwa po złożeniu pieczęci wypluwa przed siebie ogromną kulę ognia, która ma ogromną prędkość. Technika nieporównywalnie silniejsza od wszystkich innych ze swojej dziedziny.
UwagaJest to kinjutsu, możliwe do nauki tylko ze specjalnego, zdobycznego zwoju (wyprawa Rangi S) - na świecie istnieje jedynie 3 sztuki zawierająca tę wiedzę.
Raiton:
Nazwa
Ultimate Raiton Jutsu
Dziedzina
Raiton
Ranga
S+
Pieczęci
Tygrys - Wół
Zasięg
120 m (+20 m za każdy kolejny stopień rozwoju dziedziny ponad S+)
Koszt
C: 70% | B: 55% | A: 45% | S: 30% | S+: 15%
Dodatkowe Za każdy kolejny stopień rozwoju dziedziny ponad S+ statystyki techniki rosną o 40
Opis Użytkownik wspiąwszy się na wyżyny mistrzostwa po złożeniu pieczęci wypluwa przed siebie ogromną wiązkę elektryczności. Technika nieporównywalnie silniejsza od wszystkich innych ze swojej dziedziny.
UwagaJest to kinjutsu, możliwe do nauki tylko ze specjalnego, zdobycznego zwoju (wyprawa Rangi S) - na świecie istnieje jedynie 3 sztuki zawierająca tę wiedzę.
Futon:
Nazwa
Ultimate Futon Jutsu
Dziedzina
Futon
Ranga
S+
Pieczęci
Tygrys - Wół
Zasięg
120 m (+20 m za każdy kolejny stopień rozwoju dziedziny ponad S+)
Koszt
C: 70% | B: 55% | A: 45% | S: 30% | S+: 15%
Dodatkowe Za każdy kolejny stopień rozwoju dziedziny ponad S+ statystyki techniki rosną o 40
Opis Użytkownik wspiąwszy się na wyżyny mistrzostwa po złożeniu pieczęci wypluwa wypuszcza ze swoich ust pocisk sprężonego powietrza o ogromnej sile. Technika nieporównywalnie silniejsza od wszystkich innych ze swojej dziedziny.
UwagaJest to kinjutsu, możliwe do nauki tylko ze specjalnego, zdobycznego zwoju (wyprawa Rangi S) - na świecie istnieje jedynie 3 sztuki zawierająca tę wiedzę.
Doton:
Nazwa
Ultimate Dotonn Jutsu
Dziedzina
Dotonn
Ranga
S+
Pieczęci
Tygrys - Wół
Zasięg
120 m (+20 m za każdy kolejny stopień rozwoju dziedziny ponad S+)
Koszt
C: 70% | B: 55% | A: 45% | S: 30% | S+: 15%
Dodatkowe Za każdy kolejny stopień rozwoju dziedziny ponad S+ statystyki techniki rosną o 40
Opis Użytkownik wspiąwszy się na wyżyny mistrzostwa po złożeniu pieczęci tworzy przed sobą w ziemi ogromną masę skalną, która zaczyna lecieć we wskazaną stroną. Technika nieporównywalnie silniejsza od wszystkich innych ze swojej dziedziny.
UwagaJest to kinjutsu, możliwe do nauki tylko ze specjalnego, zdobycznego zwoju (wyprawa Rangi S) - na świecie istnieje jedynie 3 sztuki zawierająca tę wiedzę.
Oczywiście cyferki takie jak koszt czakry, czy ilość zwojów z techniką można zmieniać, nie liczyłem tego jakoś super dokładnie. Nazwa techniki oraz ich opisy wiem, ze też są do poprawy. Chciałem przede wszystkim zaprezentować tutaj pomysł, a nie gotowe do wprowadzenia rozwiązanie.
Poszkodowane w tym przypadku jest ninjutsu (które i tak mało kto wbija na S, bo ma prawie same kinjutsu) oraz klany, które nie mają reberu. Te klany które wraz z rozwojem dziedziny klanowej rozwijają jednocześnie jakieś swoje umiejętności (węch oraz psy Inuzuka, sensor Yamanaka etc.) naturalnie również by się wzmacniały wraz z rozwojem dziedziny ponad S+. Klany bez takich bonusów wciąż mogłyby być rozwijane do S+, aby móc robić wt tej rangi (z tym, że pewnie wszystkie techniki S+ powinny rozwijać się wraz z dziedziną). W końcu nawet obecnie nie wszystkie klany mają jakiekolwiek techniki S.
Można się też zastanowić, czy żywiołowe techniki S+ muszą być kinjutsu oraz czy reberu S+ nie powinno być kinjutsu.
Koszt rozwoju dziedzina na S+ ustawiłbym na około 350 ph, a kolejnych stopni S+ na około 500 ph.
W ten sposób wciąż wszystko będzie oparte na szybkości, jednak ninja opierający się na czakrze będą mieli możliwość kontrowania wysokolevelowych postaci pakujących całe ph w atrybuty.
0 x
5 linijek i do przodu. To moje nindo. Dobre, nie?
W związku z licznymi problemami:
Mianownik: Harisham
Dopełniacz: Harishama
Celownik: Harishamowi
Biernik: Harishama
Narzędnik: Harishamem
Miejscownik: o Harishamie
Wołacz: Harishamie
Krótki wygląd: Czarne lub szarawe włosy, brudnoczerwony kolor oczu. "Szeroki" uśmiech. Wystające dwa kiełki. Na szyi materiałowa opaska z krzyżem i trumną. Zabandażowane lewe przedramię, pod którym znajduje się tatuaż 2 głowego węża
Widoczny ekwipunek: Futerał na plecach, wachlarz w pokrowcu przyczepiony do paska, rękawica łańcuchowa na lewej ręce, dziwna rękawica na prawej ręce, pasek z biczem, laska
Moim zdaniem po prostu lepiej by wyszło pewnie danie możliwości właśnie rozwinięcia KC dalej. Zwiększenie poziomu KC ponad jakiś poziom...powiedzmy o 20PA sprawiałoby, że każda technika [lub wybrana przez nas dziedzina co działałoby trochę na zasadzie specjalizacji u Samurajów...o ile coś takiego mają] mają większy zasięg, szybkość i moc?...powiedzmy że technika Rangi D mogłaby posiadać wtedy statystyki takie jak technika Rangi C oczywiście obrażenia by się nie zmieniły...najbardziej chyba ludzie płaczą że Techniki są za wolne więc to by mogło w jakiś lekki sposób temu zaradzić...Co prawda samo zamknięcie statystyk nie wiele da....
Szczerze ja nie mam co się wypowiadać w tym zakresie bo moja postać jest słaba i raczej mało kogo by pokonała. Ja przeważnie nie idę w jakiś specjalny bild. Zrobiłem sobie postać która teoretycznie od urodzenia ma "predyspozycje" do łańcucha a tego stylu użyłem raptem przez cały okres grania na forum z 10 razy jam nie mniej...nie liczę tutaj nauki technik związanych z łańcuchem...Ja się nigdy nie przejmowałem statami i uważałem, że najważniejsza jest wytrzymałość i kierowałem się stylem. W końcu skoro będę wytrzymalszy znaczy, że wytrzymam odpowiednio więcej zadanych mi obrażeń nim się zmęczę...
No ale jak wspomniałem ja raczej nie jestem dobrą osobą do myślenia nad czymś takim.
Ogólnie rzecz ujmując, to podwyższanie szybkości technik nie sprawi, że szybkość straci na znaczeniu, tylko będzie miało to zupełnie odwrotny efekt.
Obecnie ninja/samuraj chce dobić do ostatniego magicznego progu 241 żeby mieć ten "max". Tak jak pisałem w samurajach, można dawać wyżej ale jest to bezcelowe, bo nie wskakujemy na żaden wyższy próg, a koszty są już naprawdę wysokie. Dlaczego 241? A no bo to wystarcza żeby konkurować z technikami o szybkości 220.
Teraz wyobraźmy sobie że dokładamy szybkości do technik. Od tego momentu zgodnie z pomysłem Aki mają na przykład te 250 speeda. Fajnie, techniki nadążają, a nawet wyprzedzają fizycznych, więc co robią fizyczni? Choćby nie wiem co, wydają te dodatkowe PH żeby mieć 260 szybkości i znowu być przed technikami. No więc w odpowiedzi chakrowcy podbijają szybkość technik jeszcze bardziej. Sprawia to, że w takim układzie szybkość jest jeszcze bardziej dominującym atrybutem, wszystko inne schodzi na jeszcze dalszy plan. Żaden fizyczny nie dopuści do tego żeby być wolniejszy od technik i żaden technik nie dopuści do tego żeby być wolniejszy od fizycznych.
Teraz trzeba zdecydować co kto lubi, albo lubicie się ścigać w cyferki, a właściwie w cyferkę, czy wolicie mieć wybór swojego buildu.
Od siebie dodam, że nie mam lepszego pomysłu niż to, żeby podbić znaczenie reszty technik opisami (wytrzymałości zwłaszcza, która obecnie daje odporność na przyklejone na notki ciało, ale z obrażeniami obuchowymi dalej jest słabo). Oczywiście w dobie szermierzy i podrabianych samurajów nie da się jednak zrobić tak, żeby wytrzymałość utwardzała nam skórę do ochrony przed cięciami, to oczywiście byłby absurd.
Drugim rozwiązaniem które albo kochacie albo nienawidzicie jest górne ograniczenie. Oczywiście ma wady i sam się tego trochę boje, bo wiem skąd się wziął strach Aki przed tym rozwiązaniem (też grałem na ng lol). Pierwsza to taka, że po wbiciu każdego statu na max postacie są identyczne pod względem możliwości fizycznych. Można byłoby wprowadzić jakieś ścieżki rozwoju że faworyzujemy w buildzie jeden atrybut, ale wtedy wiadomo który kierunek każdy by sobie obrał - szybkość oczywiście.
Chyba że wprowadzić np. UN podbijające staty w różnych kombinacjach (bez wariantu z dominującą szybkością) tak jak teraz podobnie robi to Uniwersalizm.
Oczywiście inna sprawa jest teraz, istnieje przecież nieskończone skalowanie... ALE i tak przecież nieoficjalnym sufitem jest 241, ponad który raczej nikt nie planuje wychodzić. Teraz to nieoficjalne ograniczenie stałoby się oficjalne i obniżone (albo i nie, zależy od cyferki jaką sobie wpiszemy lol) - łatwiejsze do osiągnięcia(?), a więc postacie o takich samych możliwościach pojawiałyby się wcześniej i byłoby ich więcej. Faktem jest jednak, że całkowicie rozwiązuje to problem nadmiernego znaczenia szybkości i obecnie jest to najlepszy z zaproponowanych sposobów na ten konkretny problem, chociaż tak jak wymieniłem, wprowadza nowe.
Drugą kwestią jest to, że dwie postacie z dotonem na S też mają identyczny wachlarz technik. Jak oboje z kolegą macie doton na S, nin na S i iryo na S to różnicie się tylko technikami zakazanymi i to jest wtedy ok? (oczywiście są WT i zdolności klanowe i to jest możliwość personalizacji, która rzeczywiście jest obecna w systemie)
Trzecią kwestią jest to, że moim zdaniem może najlepiej nic nie robić. Na postacie pod szybkość zawsze był jeden sposób - techniki obszarowe. Zawsze powtarzałem że jest to gra jak w papier-kamień-nożyce, ale w obecnym momencie nikt już chyba nie będzie usatysfakcjonowany gdy temat pozostanie nieruszony.
0 x
Jeśli czytasz ten podpis to znaczy, że jestem już martwy...