Samurajowie, znowu
- Jawa
- Administrator
- Posty: 4223
- Rejestracja: 10 mar 2015, o 23:33
- Ranga: Head Admin
- GG/Discord: MxPl#7094
- Multikonta: Sasame | Sumi
Samurajowie, znowu
PROBLEM
Zdecydowana większość administracji widzi problem w mechanice samurajów - rozchodzi się oczywiście o statystyki fizyczne. Dzięki mniejszym kosztom i bonusom ze szkół wykręcają bardzo wysokie liczby. Do tego w ramach bukijutsu mają chakrową technikę równoważną z innymi technikami chakra flow z żywiołowych dziedzin. Mimo zmian, które weszły kiedyś, wciąż są opinie, że samurajowie są przesadzeni.
ROZWIĄZANIE
Pomysł, który się przewijał - zrobić z samurajów UW. Z powodu takiej zmiany samurajowie rozwijaliby się tak samo jak ninja - te same koszty statystyk oraz dziedzin, do tego możliwość wspomagaczy jak każdy inny bezklanowiec. Pozostaje jeszcze kwestia ich techniki chakra flow - być może wrzucić do jakiejś dziedziny, np. ninjutsu, albo zwiększyć znacznie aktualny wymóg dość niskiej KC.
DODATKOWE UWAGI
Temat powstał, bo chcę poznać opinie graczy i wysłuchać ewentualnych sugestii, co zrobić z samurajami, żeby byli zbalansowani.
Zdecydowana większość administracji widzi problem w mechanice samurajów - rozchodzi się oczywiście o statystyki fizyczne. Dzięki mniejszym kosztom i bonusom ze szkół wykręcają bardzo wysokie liczby. Do tego w ramach bukijutsu mają chakrową technikę równoważną z innymi technikami chakra flow z żywiołowych dziedzin. Mimo zmian, które weszły kiedyś, wciąż są opinie, że samurajowie są przesadzeni.
ROZWIĄZANIE
Pomysł, który się przewijał - zrobić z samurajów UW. Z powodu takiej zmiany samurajowie rozwijaliby się tak samo jak ninja - te same koszty statystyk oraz dziedzin, do tego możliwość wspomagaczy jak każdy inny bezklanowiec. Pozostaje jeszcze kwestia ich techniki chakra flow - być może wrzucić do jakiejś dziedziny, np. ninjutsu, albo zwiększyć znacznie aktualny wymóg dość niskiej KC.
DODATKOWE UWAGI
Temat powstał, bo chcę poznać opinie graczy i wysłuchać ewentualnych sugestii, co zrobić z samurajami, żeby byli zbalansowani.
0 x
- Aka
- Martwa postać
- Posty: 244
- Rejestracja: 4 lip 2019, o 21:04
- Wiek postaci: 23
- Ranga: Szczur
- Krótki wygląd: Wysoki i drobny brunet o niebieskich oczach, zazwyczaj chodzący w stonowanych kolorach. Widoczna blizna po podcięciu gardła.
- Widoczny ekwipunek: Katana, torba.
- Link do KP: http://shinobiwar.pl/viewtopic.php?f=33 ... 624#p80624
- GG/Discord: Aka#1339
Re: Samurajowie, znowu
A co wtedy z pieskami Inuzuka, których rozwijanie jest teraz oparte o tabelkę atrybutów dla samurajów? 

0 x
- Jawa
- Administrator
- Posty: 4223
- Rejestracja: 10 mar 2015, o 23:33
- Ranga: Head Admin
- GG/Discord: MxPl#7094
- Multikonta: Sasame | Sumi
Re: Samurajowie, znowu
Prawdopodobnie to samo. Jeśli zmienią się samurajowie, to znikną też ich tabelki rozwoju statystyk. Psy będą liczone po kosztach ninja.
0 x
- Jun
- Postać porzucona
- Posty: 1735
- Rejestracja: 31 maja 2020, o 01:14
- Wiek postaci: 22
- Ranga: Kenshi | Akoraito
- Krótki wygląd: Kapelusz
- Widoczny ekwipunek: Zbroja
Duża torba
Miecz i śpiwór
Manierka - Link do KP: viewtopic.php?p=143621#p143621
- GG/Discord: Tario#3987/64789656
- Multikonta: Maname | Kabuki
- Aktualna postać: Kayo
- Lokalizacja: Shigashi no Kibu
Re: Samurajowie, znowu
A ja uważam, że zrobienie z samurajów UW to dla nich wielka krzywda.
Jeżeli już mieliby przechodzić jakiś rework to widziałbym ich jako KLAN, równoważny mechanicznie z innymi. Tam mieliby swoje techniki battodo jako klanowe, trzy szkoły możliwe do opanowania o jakiś wymaganiach jak TERUMI swoje dwa KG. No i ich chakrowe kenryoto również by tam wylądowało i problem moim zdaniem się rozmywa. Zachowali by bonusy ze szkół i odblokowywali by je na podobnej zasadzie co Terumi opanowuje swoje drugie kekkei Genkai. [wymóg klanówki + statystyk]
Co do kwestii ich statystyk -> Nie chcę się w to wcinać, problem istnieje, ale nie chcę by źle na tym wyszli jakoś mocno. Również uważam, że opanowywanie szkół i zabieranie im slotów na Un to pomysł głupi od samego początku... DLATEGO gdyby stracili bonusy do statystyk i rozwijali się jak shinobi, ale mieli możliwość nauki szkół [czy to za misje czy coś, ale nie wyprawe] która nie odbierała bym im slotów na UN [czytaj, mogliby opanować 3 szkoły + un'ki] to wtedy myślę, że kwestia samurajów pozostała by rozwiązana. Dalej byliby silni po nauce szkół, 20% do statystyk fizycznych to mega dużo, a dalej mogliby opanować UN, a co za tym idzie -> mogliby się rozwinąć w kwestii np Berserkera który jest dla nich obecnie niedostępny.
OCIR - proponuję przerobić tabelkę samurajowie w takim przypadku na tabelkę BESTIE. Bo potwory są dosyć istotne i nie będe ukrywał, że po takiej zmianie bardzo DUŻO misji stanie się zwyczajnie łatwiejsze, przez zmianę w kwestii samurajów, a nie o to chodzi.
Inna rzecz to to, że jakieś kary do nauki ninjutsu czy innych dziedzin pozostać u nich powinny [ale może ciut mniejsze?] skoro mieliby np mieć te trzy szkoły.
Inna rzecz, że możliwość odblokowania dla nich wspomagaczy w takim wypadku to jest coś za czym jestem bardzo na tak.
TL;DR
Klan - Samurajowie. Specjalna zdolność 3 szkoły. Odblokowywane na wzór drugiego KG u Terumich. No i własna samurajowa dziedzina Battodo gdzie mają swoje techniki walki + chakrowe swoje techniki. Rozwijają ją jak klanówkę. Bonusy do statów robią trrr, ale mogą opanować 3 szkoły bez zabierania slotów na UN. Mogą mieć wspomagacze bo czemu nie.
Tabelka rozwoju samuraja zamieniamy na BESTIE - o tak, dla misjodawców by dalej mogli robić fizyczne potworki, a nie tylko " shinobi "
Jeżeli już mieliby przechodzić jakiś rework to widziałbym ich jako KLAN, równoważny mechanicznie z innymi. Tam mieliby swoje techniki battodo jako klanowe, trzy szkoły możliwe do opanowania o jakiś wymaganiach jak TERUMI swoje dwa KG. No i ich chakrowe kenryoto również by tam wylądowało i problem moim zdaniem się rozmywa. Zachowali by bonusy ze szkół i odblokowywali by je na podobnej zasadzie co Terumi opanowuje swoje drugie kekkei Genkai. [wymóg klanówki + statystyk]
Co do kwestii ich statystyk -> Nie chcę się w to wcinać, problem istnieje, ale nie chcę by źle na tym wyszli jakoś mocno. Również uważam, że opanowywanie szkół i zabieranie im slotów na Un to pomysł głupi od samego początku... DLATEGO gdyby stracili bonusy do statystyk i rozwijali się jak shinobi, ale mieli możliwość nauki szkół [czy to za misje czy coś, ale nie wyprawe] która nie odbierała bym im slotów na UN [czytaj, mogliby opanować 3 szkoły + un'ki] to wtedy myślę, że kwestia samurajów pozostała by rozwiązana. Dalej byliby silni po nauce szkół, 20% do statystyk fizycznych to mega dużo, a dalej mogliby opanować UN, a co za tym idzie -> mogliby się rozwinąć w kwestii np Berserkera który jest dla nich obecnie niedostępny.
OCIR - proponuję przerobić tabelkę samurajowie w takim przypadku na tabelkę BESTIE. Bo potwory są dosyć istotne i nie będe ukrywał, że po takiej zmianie bardzo DUŻO misji stanie się zwyczajnie łatwiejsze, przez zmianę w kwestii samurajów, a nie o to chodzi.
Inna rzecz to to, że jakieś kary do nauki ninjutsu czy innych dziedzin pozostać u nich powinny [ale może ciut mniejsze?] skoro mieliby np mieć te trzy szkoły.
Inna rzecz, że możliwość odblokowania dla nich wspomagaczy w takim wypadku to jest coś za czym jestem bardzo na tak.
TL;DR
Klan - Samurajowie. Specjalna zdolność 3 szkoły. Odblokowywane na wzór drugiego KG u Terumich. No i własna samurajowa dziedzina Battodo gdzie mają swoje techniki walki + chakrowe swoje techniki. Rozwijają ją jak klanówkę. Bonusy do statów robią trrr, ale mogą opanować 3 szkoły bez zabierania slotów na UN. Mogą mieć wspomagacze bo czemu nie.
Tabelka rozwoju samuraja zamieniamy na BESTIE - o tak, dla misjodawców by dalej mogli robić fizyczne potworki, a nie tylko " shinobi "
0 x
- Aka
- Martwa postać
- Posty: 244
- Rejestracja: 4 lip 2019, o 21:04
- Wiek postaci: 23
- Ranga: Szczur
- Krótki wygląd: Wysoki i drobny brunet o niebieskich oczach, zazwyczaj chodzący w stonowanych kolorach. Widoczna blizna po podcięciu gardła.
- Widoczny ekwipunek: Katana, torba.
- Link do KP: http://shinobiwar.pl/viewtopic.php?f=33 ... 624#p80624
- GG/Discord: Aka#1339
Re: Samurajowie, znowu
W mojej opinii samurajowie potrzebują nerfów, ale...
Ogólnie nie jest żadną tajemnicą, że szybkość na forum jest jednym z najlepszych (o ile nie najlepszym) buildem dla każdej postaci - zwłaszcza dla postaci walczących wręcz. Wytrzymałość na forum w żaden sposób nie chroni przed obrażeniami, a więc kunai wbity w gardło rani zawsze tak samo. Kwestia tego, że jak masz 400 prędkości to "normalny" zawodnik nawet nie zauważy, jak umiera. Dla ninja wykręcenie takich statystyk jest niemożliwe, bez robienia z siebie samuraja (patrzę na Ciebie, Jun...), albo grania na forko przez 6 lat z rzędu. Reberu również za takimi nie nadąży.
Problemem samurajów jest to, że nie mają nad sobą szklanego sufitu. W przypadku ninja ich rozwój jest w pewnym momencie zatrzymywany. Nie rozwiniesz wyżej klanówki, katonu, czy czegokolwiek innego. A samuraj ciągle może to robić. I w pewnym momencie będzie tak cholernie szybki, że ninja za nim nie nadąży. Dosłownie i w przenośni.
Co do Inuzuka - uważam, że to ważny temat. Ruszając tą rzecz, rusza się też drugą. Nerfienie samurajów to też ogromny nerf na Inuzuka. Wydawanie PH na psa już samo w sobie jest bolące, a gdy przerobimy zwierzaki na ninja, to rozwijanie ich przestanie byc już totalnie opłacalne. Pomysł Juna z bestiami jest całkiem spoko, można by tabelkę zostawić dla psa i ewentualnie wrogów na misjach.
Ogólnie nie jest żadną tajemnicą, że szybkość na forum jest jednym z najlepszych (o ile nie najlepszym) buildem dla każdej postaci - zwłaszcza dla postaci walczących wręcz. Wytrzymałość na forum w żaden sposób nie chroni przed obrażeniami, a więc kunai wbity w gardło rani zawsze tak samo. Kwestia tego, że jak masz 400 prędkości to "normalny" zawodnik nawet nie zauważy, jak umiera. Dla ninja wykręcenie takich statystyk jest niemożliwe, bez robienia z siebie samuraja (patrzę na Ciebie, Jun...), albo grania na forko przez 6 lat z rzędu. Reberu również za takimi nie nadąży.
Problemem samurajów jest to, że nie mają nad sobą szklanego sufitu. W przypadku ninja ich rozwój jest w pewnym momencie zatrzymywany. Nie rozwiniesz wyżej klanówki, katonu, czy czegokolwiek innego. A samuraj ciągle może to robić. I w pewnym momencie będzie tak cholernie szybki, że ninja za nim nie nadąży. Dosłownie i w przenośni.
Co do Inuzuka - uważam, że to ważny temat. Ruszając tą rzecz, rusza się też drugą. Nerfienie samurajów to też ogromny nerf na Inuzuka. Wydawanie PH na psa już samo w sobie jest bolące, a gdy przerobimy zwierzaki na ninja, to rozwijanie ich przestanie byc już totalnie opłacalne. Pomysł Juna z bestiami jest całkiem spoko, można by tabelkę zostawić dla psa i ewentualnie wrogów na misjach.
0 x
- Rokuramen Sennin
- Support
- Posty: 1033
- Rejestracja: 12 lut 2015, o 13:07
- Multikonta: Akihiko Maji i Jugo Misaki
Re: Samurajowie, znowu
Uważam, że samurajowie powinni być klanem ze swoimi profitami, nie UW, który daje im jedną samurajską szkołę. Aczkolwiek nadal klanem - po cenach ninja i bez blokowania im technik chakrowych po większych kosztach.
0 x
Support i twórca najlepszego ramen w świecie shinobi
- Sans
- Administrator
- Posty: 5407
- Rejestracja: 14 lut 2015, o 11:23
- Wiek postaci: 8
- Multikonta: Yuki Hoshi; Uchiha Hiromi; Papyrus
Re: Samurajowie, znowu
@Jun
Jeśli zrównamy koszty statystyk samurajom + damy im możliwość opanowania 3 szkół + 3 UN + wspomagacze, to problem zrobi się jeszcze większy, bo dziurę, która jest obecnie, a którą załatamy, jeszcze sobie ładnie powiększymy. Dla mnie lbo UN albo szkoły, albo szkoły jakość wpleść w UN i nieco nad nimi popracować (oczywiście tylko dla samurajów), albo możliwość opanowania ograniczonej ilości szkół. No wszystko na raz na pewno nie, bo problemu dysbalansu, który mamy obecnie, to nie poprawi.
Co do tabelki z bestiami - w sumie to fajny pomysł, podoba mi się.
Jeśli zrównamy koszty statystyk samurajom + damy im możliwość opanowania 3 szkół + 3 UN + wspomagacze, to problem zrobi się jeszcze większy, bo dziurę, która jest obecnie, a którą załatamy, jeszcze sobie ładnie powiększymy. Dla mnie lbo UN albo szkoły, albo szkoły jakość wpleść w UN i nieco nad nimi popracować (oczywiście tylko dla samurajów), albo możliwość opanowania ograniczonej ilości szkół. No wszystko na raz na pewno nie, bo problemu dysbalansu, który mamy obecnie, to nie poprawi.
Co do tabelki z bestiami - w sumie to fajny pomysł, podoba mi się.
0 x

- Jun
- Postać porzucona
- Posty: 1735
- Rejestracja: 31 maja 2020, o 01:14
- Wiek postaci: 22
- Ranga: Kenshi | Akoraito
- Krótki wygląd: Kapelusz
- Widoczny ekwipunek: Zbroja
Duża torba
Miecz i śpiwór
Manierka - Link do KP: viewtopic.php?p=143621#p143621
- GG/Discord: Tario#3987/64789656
- Multikonta: Maname | Kabuki
- Aktualna postać: Kayo
- Lokalizacja: Shigashi no Kibu
Re: Samurajowie, znowu
Jeżeli samurajowie będą rozwijać swoje battodo jak dziedzinę to będą niczym klan, ostatecznie można im pozwolić na dwie szkoły [albo kosztem ph dziedziny jak u terumi] jeżeli to aż taki problem, wtedy trzecia jako UN i problem solved.
0 x
Re: Samurajowie, znowu
Mi brakuje trochę możliwości grania takim rock lee. Znaczy oczywiście teoretycznie można, ale to tylko samo ograniczanie się, bez żadnej korzyści.
Można by wprowadzić UW coś w stylu "Zerowa kontrola chakry", który w ogóle uniemożliwiał by otwieranie jakichkolwiek dziedzin chakrowych, używania przeszczepów, CS'a, SM. Można by robić pod to taiuserów, szermierzy, tylko nie mieli by już tych chakra flow swoich, ale może nadal mogliby mieć tą lepszą tabelkę PH(tabelkę bestii :] ), albo jakiś inny ciekawy bonus. Oczywiście z dostępem do bram i ciężarków.
A dla samurajów samurajów, to potraktowanie jako klan i rozwój taki sam jak u ninja wydaje się spoko pomysłem imo.
Można by wprowadzić UW coś w stylu "Zerowa kontrola chakry", który w ogóle uniemożliwiał by otwieranie jakichkolwiek dziedzin chakrowych, używania przeszczepów, CS'a, SM. Można by robić pod to taiuserów, szermierzy, tylko nie mieli by już tych chakra flow swoich, ale może nadal mogliby mieć tą lepszą tabelkę PH(tabelkę bestii :] ), albo jakiś inny ciekawy bonus. Oczywiście z dostępem do bram i ciężarków.
A dla samurajów samurajów, to potraktowanie jako klan i rozwój taki sam jak u ninja wydaje się spoko pomysłem imo.
0 x
- Kakita Asagi
- Gracz nieobecny
- Posty: 1831
- Rejestracja: 15 gru 2017, o 17:45
- Wiek postaci: 28
- Ranga: Samuraj (Hatamoto)
- Krótki wygląd: Mężczyzna o ciemnych włosach i niebieskich oczach, wzrostu około 170 cm. Ubrany w kremowe kosode, z brązową hakama oraz granatowym haori z rodowym symbolem. Na głowie wysłużony, ale nadal w dobrym stanie kapelusz.
- Widoczny ekwipunek: - Zbroja
- Tachi + Wakizashi
- Długi łuk + Kołczan - Link do KP: http://shinobiwar.pl/viewtopic.php?f=33&t=4518
- GG/Discord: 9017321
- Multikonta: Hayabusa Jin
- Lokalizacja: Wrocław
Re: Samurajowie, znowu
Powiem tak, róbcie co tam uważacie. Ja się dostosuje w ten czy inny sposób.
0 x

Poza tym, uważam, że należy skasować Henge i Kawarimi.
Heroic battle Theme|Asagi-sensei Theme|Bank|Punkty historii|Własne techniki| Przedmioty z Kuźni | Inne ujęcie | Pieczątka
Lista samurajek, które były na forum, ale nie zostały moimi uczennicami i na pewno przez to nie grają.
- Mokoto (walczyła na Murze)
- Mitsuyo (nigdy nie opuściła Yinzin)
- Inari (była uczennicą Seinara)
- Sakiko (byłą roninką, obierała ziemniaki na misji D)
- Jun
- Postać porzucona
- Posty: 1735
- Rejestracja: 31 maja 2020, o 01:14
- Wiek postaci: 22
- Ranga: Kenshi | Akoraito
- Krótki wygląd: Kapelusz
- Widoczny ekwipunek: Zbroja
Duża torba
Miecz i śpiwór
Manierka - Link do KP: viewtopic.php?p=143621#p143621
- GG/Discord: Tario#3987/64789656
- Multikonta: Maname | Kabuki
- Aktualna postać: Kayo
- Lokalizacja: Shigashi no Kibu
Re: Samurajowie, znowu

Zakładam, że ma dwie szkoły jak mówiłem -> czyli statystyki wyglądają tak 125, 125, 100, 100. Ma jeden styl walki. Jakiś fuin na D. To jest samuraj na 1500 ph na mechanice shinobiego.

2300 ph
A to zakładając, że samuraj nie będzie nigdy rozwijał KC, ani nie rozwinie żywiołu ani niczego innego. Nie wiem czy to będzie aż taki problem w takim wydaniu. Duże ilości PH będą zawsze mocne.
Jeżeli to aż taki problem to nie wiem. Szkoła samurajska jako dziedzina do rozwoju + bonus?
0 x
- Isei
- Martwa postać
- Posty: 442
- Rejestracja: 17 wrz 2019, o 23:53
- Wiek postaci: 24
- Ranga: Doko
- Krótki wygląd: Dosyć wysoki facet, o kruczoczarnych włosach średniej długości. Wąskie, delikatnie przymróżone oczy również w kolorze czarnym. Wyraźnie widoczne kości policzkowe, które podkreślają kształt twarzy.
- Widoczny ekwipunek: Czarny płaszcz z wysokim kołnierzem, pozbawiony kaptura. Na plecach zawieszone złożone Fuuma shuriken, układające się w kształt litery 'X'. Zawsze posiada przy sobie parasol, który często zawieszony jest przy pasie chłopaka. Na prawym palcu wskazującym złoty pierścień z wygrawerowanym emblematem Uchiha.
- Link do KP: http://shinobiwar.pl/viewtopic.php?p=125465#p125465
- GG/Discord: Silens#9436
Re: Samurajowie, znowu
Ja tak tu tylko wrzucę na szybko. Moim zdaniem forum i rozwój postaci i tak jest cholernie wolny. Dlaczego nie dac po prostu kosztów statystyk z tabelki samurajów dla wszystkich? Zostawić bonus że szkoły i samurajowie szczęśliwi i ninja szczęśliwi.
Plus jeśli zmienia się koszta rozwoju tylko samurajów na wyższe to będzie problem z istniejącymu kp bo nagle będzie im brakowało tysiące ph.
Plus jeśli zmienia się koszta rozwoju tylko samurajów na wyższe to będzie problem z istniejącymu kp bo nagle będzie im brakowało tysiące ph.
0 x

It's pointless...
Don't you know? Because that's the way death works.
Wandering the world of the living unnoticed as a spirit, that isn't a continuation of life.
When you die, that's it... There's nothing more... Nothing new begins.
No matter how much you regret or wish, if you couldn't do something in life, you can't suddenly do it when you die. That's just how it works, no way to defy it, try and you end up like this.
We no longer have future to fight for.
- Yami
- Posty: 2959
- Rejestracja: 25 paź 2017, o 20:14
- Wiek postaci: 25
- Link do KP: viewtopic.php?f=33&t=4268
Re: Samurajowie, znowu
Ja jeszcze widzę problem z nastawieniem forum na same statystyki. W momencie przekroczenia progu 200 SPD i powiedzmy 150 Percy Samuraj jest nietykalny bo prześcignie każdą Technikę Rangi S (podobnie i zwykły ninja). W tym momencie wydanie od groma PH na rozwinięcie tej dziedziny do Rangi S i podniesienie KC na wysoki poziom zwyczajnie jest nieopłacalne, kiedy dochodzimy do tego poziomu. Dzięki +20% szybkości oraz tańszym kosztom rozwoju Samuraj dochodzi do tego punktu znacznie szybciej przez co staje się śmiercionośnym przeciwnikiem każdego kto zmarnował PH właśnie w dziedziny i KC.
Wydaje mi się, że sam problem dotyczy nie tylko samurajów a przesadzonej roli szybkości na tym forum, która gra pierwsze skrzypce. Doskonale wiemy że gremialnie wybieraną statystyką rozwoju jest właśnie Szybkość. Siła pozostaje minimalna, Wytrzymałość i Percepcja po to aby za sobą nadążyć o Psychice możemy zapomnieć, podobnie z Konsekwencją, zwłaszcza, że dostaje się absurdalne bonusy do niej za robienie sobie krzywdy + kai.
Wszystko jest nastawione na szybkość i to jest główny problem.
Jak wiecie ja osobiście uważam, że samuraj to w ogóle jest zwykły ninja i rola fabularna a nie mechaniczna (tak jakby dać UW Yakuza, która ma swoje sposoby na walkę z ludźmi). Oczywiście wówczas nie widziałbym problemów aby tak potraktowani Samurajowie mieli 100% rekompensaty na ich ew. nowe KP.
Usunięcie samych samurajów nie rozwiąże jednak problemu absurdalnej wyższości szybkości nad innymi statystykami. A sam nie mam bladego pojęcia jak rozwiązać ten problem.
Wydaje mi się, że sam problem dotyczy nie tylko samurajów a przesadzonej roli szybkości na tym forum, która gra pierwsze skrzypce. Doskonale wiemy że gremialnie wybieraną statystyką rozwoju jest właśnie Szybkość. Siła pozostaje minimalna, Wytrzymałość i Percepcja po to aby za sobą nadążyć o Psychice możemy zapomnieć, podobnie z Konsekwencją, zwłaszcza, że dostaje się absurdalne bonusy do niej za robienie sobie krzywdy + kai.
Wszystko jest nastawione na szybkość i to jest główny problem.
Jak wiecie ja osobiście uważam, że samuraj to w ogóle jest zwykły ninja i rola fabularna a nie mechaniczna (tak jakby dać UW Yakuza, która ma swoje sposoby na walkę z ludźmi). Oczywiście wówczas nie widziałbym problemów aby tak potraktowani Samurajowie mieli 100% rekompensaty na ich ew. nowe KP.
Usunięcie samych samurajów nie rozwiąże jednak problemu absurdalnej wyższości szybkości nad innymi statystykami. A sam nie mam bladego pojęcia jak rozwiązać ten problem.
0 x
- Jun
- Postać porzucona
- Posty: 1735
- Rejestracja: 31 maja 2020, o 01:14
- Wiek postaci: 22
- Ranga: Kenshi | Akoraito
- Krótki wygląd: Kapelusz
- Widoczny ekwipunek: Zbroja
Duża torba
Miecz i śpiwór
Manierka - Link do KP: viewtopic.php?p=143621#p143621
- GG/Discord: Tario#3987/64789656
- Multikonta: Maname | Kabuki
- Aktualna postać: Kayo
- Lokalizacja: Shigashi no Kibu
Re: Samurajowie, znowu
Jedyne rozwiązanie tego problemu to rozpisanie statystyk na nowo i dodanie NOWEJ statystyki zręczności/zwinności. Tak na moje. Lecz to są ogromne zmiany w mechanice całej rozgrywki, lecz wtedy może każda statystyka by coś znaczyła? Nie wiem, obecnie wytrzymałość nawet ty w swoim opisie pominąłeś Yami, dokładnie jakby nie istniała i nie znaczyła nic - i chyba nie znaczy bo mało kto w ogóle się do niej odnosi w misjach. Jedyne sytuacje to jakieś progi technik, wymagań, czy przedmiotów[przy których to i tak nie działa]
0 x
Re: Samurajowie, znowu
Jeśli jedna mechanika jest statyczna(szybkości technik), a druga dynamiczna(szybkość postaci), no to ta dynamiczna w końcu prześciga statyczną. Ja na razie nie widzę innej możliwości rozwiązania tego problemu niż wprowadzenie statystki, której rozwój pozwalał by na zwiększanie szybkości technik.
Wtedy by była równowaga, bukiuserzy zwiększali by swoją szybkość, a ninuserzy jakąś tam statystykę "moc". Oboje mieli by równe szanse. Wtedy można by zmniejszyć znacznie podstawowe szybkości technik i nie reberu nie były by tak mocne startowo, ale za przynajmniej grywalne w late.
Ale to wszystko wymaga gruntownych zmian w całej mechanice. Modyfikacja samurajów jest może doraźna, ale prostsza XD
Wtedy by była równowaga, bukiuserzy zwiększali by swoją szybkość, a ninuserzy jakąś tam statystykę "moc". Oboje mieli by równe szanse. Wtedy można by zmniejszyć znacznie podstawowe szybkości technik i nie reberu nie były by tak mocne startowo, ale za przynajmniej grywalne w late.
Ale to wszystko wymaga gruntownych zmian w całej mechanice. Modyfikacja samurajów jest może doraźna, ale prostsza XD
0 x
Użytkownicy przeglądający to forum: Obecnie na forum nie ma żadnego zarejestrowanego użytkownika i 5 gości