Psychika+

Awatar użytkownika
Yamanaka Inoshi
Postać porzucona
Posty: 3431
Rejestracja: 12 lut 2018, o 22:35
Wiek postaci: 18
Ranga: Dōkō
Krótki wygląd: - Akcent Karmazynowych szczytów - Francuski
- Blond włosy długością do ramion
- Zielone oczy - w stylu Yamanaka
- Wzrost 161
- Łuskowaty kombinezon
- Widoczne bandaże na dłoniach.
Widoczny ekwipunek: Stalowe elementy pancerza, maska
Duży miecz na plecach
Plecak
Kabura z prawej strony na udzie.
GG/Discord: Tario#3987/64789656
Multikonta: Hoshigaki Maname
Aktualna postać: Jun
Lokalizacja: Soso

Re: Psychika+

Post autor: Yamanaka Inoshi »

No i niech to zrobią. Nic im to nie zaszkodzi.
0 x
Awatar użytkownika
Yasuo
Posty: 1517
Rejestracja: 20 lip 2017, o 20:57
Wiek postaci: 28
Ranga: Kosho
Widoczny ekwipunek: Link do widocznych przedmiotów znajduje się na samej górze KP
GG/Discord: .iwaru
Multikonta: Tenshi

Re: Psychika+

Post autor: Yasuo »

W przypadku, gdy oboje mają mega dużą przewagę konsekwencji nad psychiką przeciwnika, to się zgodzę. Pojedynek nie jest w stanie zakończyć się dzięki genjutsu. Jednak jeśli oboje są podatni na techniki iluzji i oboje są na podobnym poziomie, to będzie praktycznie dokładnie tak samo. A wiesz czemu? Bo będą spamić Kai. A wiesz czemu będą spamić Kai? Bo sami używają tych technik. "Okej, wpadam w ruchome piaski, tak? To przecież technika, którą znam! Ok! Kai!" Nikt im tego nie zabroni. Wiedzą jak ta technika działa i wiedzą, że to iluzja (bo sami ją stosują). Kai byłoby używane za każdym razem jak tylko przeciwnik użyje jakiejś techniki iluzji. No, może za wyjątkiem technik, których ten drugi nie zna (jakieś własne techniki czy zakazane, ze zwojów, ewentualnie techniki wyższej rangi, jeśli przeciwnik nie ma do nich dostępu jeszcze).

---
Nie zgadzam się, że te atrybuty są równie bezużyteczne. Konsekwencja jest bardziej bezużyteczna, bo przydaje się dużo rzadziej niż psychika. Jak idziesz w genjutsu i ładujesz mnóstwo PH w psychikę (co jest z kolei minusem), to praktycznie na każdej misji, czy podczas każdej walki, robisz z tej psychiki użytek. A w konsę możesz naładować od groma PH i nie wykorzystać tej konsy przez rok. Ale masz rację. Balans jest utrzymany.

Dlatego ponawiam swoją opinię. Jeśli ma być bonus do chakry, to zarówno z psychiki, jak i konsekwencji. Balans trzeba bezwzględnie zachować. Ewentualnie nic nie zmieniać.
0 x
- Mowa
"Myśli"
Prowadzone Misje: -

Wzór Misji:
Wzór Nowej Lokacji:
[/list][/fieldset]
Plotki i Ciekawostki
  • Brak - brak
[/quote][/code]
Awatar użytkownika
Kamiyo Ori
Posty: 1090
Rejestracja: 27 sty 2020, o 22:25
Wiek postaci: 18
Ranga: Wyrzutek B
Krótki wygląd: Drobnej budowy , nawet jak na jego wiek. Na głowie ma czupryne czarnych włosów, dość matowych i nie świecących się zbytnio, spiętych w kucyk rzemieniem.
Widoczny ekwipunek: Duża torba na pośladkach przyczepiona paskiem.
GG/Discord: deviler_
Multikonta: Rokudo Gaika/Yuki Renji

Re: Psychika+

Post autor: Kamiyo Ori »

Jejku jej, jakie kontrowersje, jakby był to jeden stat, to można by nieco zwiększyć te modyfikatory z korzystania z różnych tierów genjutsu?

W tym momencie mamy:
D - +0 psychika
C - +5 psychika
B - +10 psychika
A - +15 psychika
S - +20 psychika

Zamiast tego dać boost jak przy podwojeniu stata (w końcu dwa w jednym by były)
D - +0 psychika
C - +10 psychika
B - +20 psychika
A - +30 psychika
S - +40 psychika

I tak, zgodze się, że w przypadku 50 psychy i 50 konsy byłoby potem jakies 87 połączonej statystyki, co daje stratę 13 punktów atrybutu, ale zaraz takie połączenie nie sprawi, że połowa forum się rzuci na tego stata, który powinien dodawać dokładnie tyle % co wytka, czyli 1% za każde 10 punktów, a nie jak panowie wyżej proponowali 1 do 1 co jest lekkim absurdem i nagle wszyscy na forko biorą 100 stata, by wbić sobie 200% chakry. Mam też wrażenie, że taki Genuser ma trochę łatwo z wydawaniem w psychikę względem innych graczy, bo skoro nikt nie wydaje w konse, to po co mieć np. więcej niż 157 psychiki?(połączenie boostu do konsy z wielkiego bólu i kai i 1 punktu konsy na start). Z drugiej strony nie wiem jak wygląda tutaj build Genusera, więc mogę sobie tylko gdybać, ale szczerze wątpię, by opłacało im się bardziej inwestować w psychikę niż tutaj napisałem. Kolejnym punktem zapalnym jest zerojedynkowość Genjutsu, ale tutaj się nie będę nad tym rozwlekał, bo nie po to ten temat podszedł
0 x
PH | Ryō | KP | Notes
Awatar użytkownika
Akarui
Postać porzucona
Posty: 1567
Rejestracja: 8 cze 2017, o 01:03
Krótki wygląd: Jak na avku brązowy płaszcz z kożuszkiem - mamy zimę! ;)

Re: Psychika+

Post autor: Akarui »

Obie staty mają tyle samo zalet co wad. W jedną jednak ładują tylko genuserzy a w drugą każdy, kto nie ma co zrobić ze statami i spodziewa się wrogiego npc z iluzjami na kolejnej misji. Dawanie tylko jednej statystyce możliwości podniesienia ilości chakry jest więc złe z natury i nikomu się nie podoba. Proponuję na szybko dwa proste rozwiązania:

1. Lekko uprzykrzające życie, wyciąganie średniej z psychy i konsy, nazwanie tego siłą ducha i dodawanie tej wartości do chakry na zasadzie wytrzymałości

2. Stosowanie zasady z wytrzymałości jednocześnie do obu atrybutów, ale z dwukrotnie mniejszym przelicznikiem, albo 1% co 20pkt albo 0.5% co 10pkt.

Gen userzy mają bonusik za psyche, cała reszta za konse, sytuacja win-win bez zbędnych kłótni co jest lepsze.

Widać że to bardzo skromny dodatek do postaci, jak by tego nie liczyć. Trzeba po prostu udostępnić to każdemu graczowi. Na pewno coś takiego nie zaburzy nam mechaniki gry a znów będziemy mały kroczek bliżej kanonu ;)
0 x
MOWA
Awatar użytkownika
Yasuo
Posty: 1517
Rejestracja: 20 lip 2017, o 20:57
Wiek postaci: 28
Ranga: Kosho
Widoczny ekwipunek: Link do widocznych przedmiotów znajduje się na samej górze KP
GG/Discord: .iwaru
Multikonta: Tenshi

Re: Psychika+

Post autor: Yasuo »

Myślałem o podobnym rozwiązaniu, Akarui. Jestem za 1% za 20 PA. Nie ma co się bawić w 0.5%.
0 x
- Mowa
"Myśli"
Prowadzone Misje: -

Wzór Misji:
Wzór Nowej Lokacji:
[/list][/fieldset]
Plotki i Ciekawostki
  • Brak - brak
[/quote][/code]
Awatar użytkownika
Azuma
Posty: 1140
Rejestracja: 6 lis 2019, o 18:50
Wiek postaci: 18
Ranga: Kogō
Krótki wygląd: - czarne włosy, ciemne oczy
- wyraźnie zarysowana szczęka, ostre rysy twarzy
- delikatne blizny na przedramionach i rękach
- przeciętny wzrost, docięta sylwetka
Widoczny ekwipunek: - ochraniacz na czoło z emblematem klanu
- skórzana kamizelka shinobi
- kabury na broń na lewym i prawym biodrze
- torba z ekwipunkiem na lewym pośladku
- lekka zbroja

Re: Psychika+

Post autor: Azuma »

A co gdyby dać jeszcze trzecie rozwiązanie, które także daje win-win i które jest jeszcze mniej inwazyjne i również nie powinno burzyć rozgrywki? Po prostu za każde 10 PA Gen i 10 PA Kons, przyznawać i tu 1% i tu 1%.

Chyba nie ma osób, które nie dość że pakują w psychikę (prawdopodobnie jedynie Genuserzy), to jeszcze w Konsekwencję. Unikamy więc dodatkowego atrybutu (siły ducha). GDYBY się jednak zdarzyło, że ktoś pakuje i tu i tu, to o jakich dodatkowych % może myśleć? W przypadku Genusera który będzie PH dawał jeszcze w konsekwencje przy +/- bezpiecznej 50, da to 5%. Czasem albo i nie, to 1 technika.
0 x
Awatar użytkownika
Uchiha Masako
Martwa postać
Posty: 638
Rejestracja: 11 kwie 2019, o 20:07
Wiek postaci: 20
Ranga: Dōkō
Krótki wygląd: Niska, w miarę szczupła dziewczyna o bladej cerze i ciemnych, krótkich włosach do ramion. Ubrana w lekkie, bure kimono oraz narzuconą na nie kamizelkę. Na głowie nosi słomkowy kapelusz, a w ustach niemal zawsze ma fajkę.
Multikonta: Hoshigaki Toshiko, Hanuman

Re: Psychika+

Post autor: Uchiha Masako »

Ja co prawda może nie będę zbyt obiektywny, ale rzeczywiście dodawanie 1% za 10 PA Psychy oraz 1% za 10 PA Konsekwencji brzmi dla mnie dość sensownie. Obecnie konsekwencja nie jest jakoś powszechnie używanym atrybutem, więc dodanie tutaj bonusu w postaci chakry będzie może delikatną zachętą do zainwestowania punktów w nią. Z drugiej strony bonus w Psychice będzie miłym, drobnym bonusem dla Genuserów, którzy z reguły nie inwestują wiele w wytrzymałość.
0 x
Głos

Prowadzone misje:
  1. Ślad popiołu - Rozdział 3 - (C) Katakuri
Awatar użytkownika
Tsukune
Posty: 2773
Rejestracja: 24 maja 2015, o 23:14
Wiek postaci: 30
Krótki wygląd: Czarne lub szarawe włosy, brudnoczerwony kolor oczu. "Szeroki" uśmiech. Wystające dwa kiełki. Na szyi materiałowa opaska z krzyżem i trumną. Zabandażowane lewe przedramię, pod którym znajduje się tatuaż 2 głowego węża
Widoczny ekwipunek: Futerał na plecach, wachlarz w pokrowcu przyczepiony do paska, rękawica łańcuchowa na lewej ręce, dziwna rękawica na prawej ręce, pasek z biczem, laska

Re: Psychika+

Post autor: Tsukune »

niby tak jednak patrząc z innej perspektywy osoby które idą wytrzymałość dostają tylko 1% bonusu co 10PA...

Moim zdaniem najlepiej ustalić że "bonusy" procentowe można dostać z Wytki/Psychy/Konsy ale tylko z jednej która jest "najwyższa' be żadnego kumulowania się bonusów.

Edit: Masz np: 100 wykti, 50 Psychy i Konsy? zamiast dostawać 20% czakry dostaniesz tylko 10 z wytki. Podobnie by było gdyby więcej było Psychy lub Konsy. Tylko najwyższa "rozwinięta" statystyka z tych wspomnianych daje bonus 1% chakry...ale jak móie to tylko moje zdanie. Wtedy nikt nie jest za mocny a każdy ma tyle samo bonusu.
0 x
Awatar użytkownika
Akarui
Postać porzucona
Posty: 1567
Rejestracja: 8 cze 2017, o 01:03
Krótki wygląd: Jak na avku brązowy płaszcz z kożuszkiem - mamy zimę! ;)

Re: Psychika+

Post autor: Akarui »

Azuma i Masako: z rozwiązania, które wyrównuje wartość wytrzymałości z czymkolwiek mentalnym chcecie teraz zrobić przewagę dla umysłu. A chodziło o balans, prawda?

Tsukune: każdy inwestuje w wytrzymałość, ma to zbyt wiele plusów. W stosunku do wszystkich jej przewag nikt nie będzie próbował nawet forsować swojej konsy czy psychy ponad wytkę. Jeśli by się wprowadziło Twoje rozwiązanie, to nic by się nie zmieniło.

_____________________
Edit do Maname pode mną: słowo "próbcz" w Twojej wypowiedzi jest kluczem. Bez niej nie rozwiniesz innych atrybutów, więc i tak w nią inwestujesz, i zawsze będziesz w nia inwestować bardziej niż w konse i psychę. To jest właśnie powód. Każdy będzie stawiał wytrzymałość ponad konsę i nic się nie zmieni. Damy możliwość, której nikt nie wybierze..

Z resztą, jeśli nic nie robi, to wytłumacz problemy niektórych graczy podczas ostatniego eventu pod Iglicą ;)
0 x
MOWA
Awatar użytkownika
Maname
Postać porzucona
Posty: 465
Rejestracja: 12 sty 2019, o 12:42
Wiek postaci: 17
Ranga: Akoraito
Krótki wygląd: - Ma na oko około 1.55 wzrostu
- Duże niebieskie oczy
- Jak się uśmiecha widać ostre zęby
- Granatowe włosy
- Strój w granatowych barwach
Widoczny ekwipunek: Torba, plecak, wyrzutnia shuriken, kabura na nóż.
GG/Discord: Tario#3987/64789656
Multikonta: Kabuki | Kayo
Lokalizacja: Hanamura

Re: Psychika+

Post autor: Maname »

Wytrzymałość prócz odpowiadania z pozostałe progi w statystykach to faktycznie sama w sobie zbyt wiele nie robi.
0 x
Awatar użytkownika
Yami
Posty: 2959
Rejestracja: 25 paź 2017, o 20:14
Wiek postaci: 25

Re: Psychika+

Post autor: Yami »

Dobra czytam i czytam i gdyby rzeczywiście coś miałoby zostać wprowadzone to najpewniej to co pisał Akarui czyli
"Za każde 20pkt sumy Psychiki i Konsekwencji 1% Chakry"
Jest to marginalny boost dla osób, które nie idą w psychikę. 100 Konsekwencji zapewni wtedy tylko 5% Chakry, które bez S+ KC jest niemal niezauważalnym dodatkiem, jednak w niektórych przypadkach jakie zdarzają się na misjach może ten "boost" zmienić bieg wydarzeń.
Nie sądzę aby takie podejście zmieniło bieg nowych buildów. Patrząc po ilości PH (na czystym parametrze Konsekwencji) zysk chakry względem PH wydanych w konsekwencje wyglądałby następująco :
1% - 60 PH
2% - 120 PH
3% - 190 PH
4% - 270 PH
5% - 350 PH
W takim względzie nie wiem skąd ta potężna obawa o ludzi z Psychiką i "darmowe" boosty do chakry kiedy taniej byłoby komuś wykupić od zera KC na A (dopłacając 70PH) niż mieć 60 Konsekwencji dla samych 3% chakry które bez KC nie będą nawet starczyć na 1 technikę rangi E.

Kwestia uzasadnienia o ciele i ducha mnie przekonuje, dlatego moja propozycja jak wyżej.
0 x
Awatar użytkownika
Harisham
Martwa postać
Posty: 797
Rejestracja: 17 sty 2020, o 01:23
Multikonta: Harikido, Prosiaczek

Re: Psychika+

Post autor: Harisham »

Nie jestem pewien, czy potrzebujemy jakkolwiek zmieniać obecny system, jednak to co zaproponował Yami ma sens, o ile właśnie bonus będzie zarówno do psychiki, jak i konsekwencji. Jak pisałem wcześniej, wzmacnianie tylko jednego z tych atrybutów jest niesprawiedliwe.
0 x
5 linijek i do przodu. To moje nindo. Dobre, nie?

W związku z licznymi problemami:
Mianownik: Harisham
Dopełniacz: Harishama
Celownik: Harishamowi
Biernik: Harishama
Narzędnik: Harishamem
Miejscownik: o Harishamie
Wołacz: Harishamie
Awatar użytkownika
Akaruidesu Yoake
Martwa postać
Posty: 904
Rejestracja: 23 wrz 2019, o 20:00
Wiek postaci: 18
Ranga: Akoraito
Krótki wygląd: Niski, blond włosy z ciemniejszymi końcówkami, młodo wyglądająca twarz. Czarne ubranie z długimi rękawami i stojącym kołnierzem, na to żółte haori w białe trójkąty.
Widoczny ekwipunek: Kabura na broń na obu udach. Torba nad lewą nogą. Tanto przy pasie po prawej stronie, katana po prawej.
Multikonta: Budyś

Re: Psychika+

Post autor: Akaruidesu Yoake »

Jestem kontent z takiego rozwiązania. Nieliczni genuserzy mogą podrapać się po brzuszku i spać spokojnie, mogąc skastować jedną technikę więcej. A dla innych - też miło.
0 x
Do hidów polecam używania mojego ID: 2457
Awatar użytkownika
Jawa
Administrator
Posty: 4223
Rejestracja: 10 mar 2015, o 23:33
Ranga: Head Admin
GG/Discord: MxPl#7094
Multikonta: Sasame | Sumi

Re: Psychika+

Post autor: Jawa »

Co do kwestii o ciele i duchu - psychika i konsekwencja odnoszą się obecnie wyłącznie do rzucania/przełamywania iluzji, nie mają nic wspólnego z siłą duchą, odpornością psychiczną i tak dalej, dlatego do mnie ten argument średnio przemawia, bo wydaje się nieco naciągany.

Osobiście nie widzę potrzeby w przyznawaniu dodatkowej chakry za te dwa atrybuty, ale jeżeli większość jest zdania, że powinna istnieć jako rekompensata za rzadko używane atrybuty (chociaż genuser z psychiki korzyst często), to też nie będę się opierał. Z tych wszystkich rozwiązań, które tutaj padły, uważam za najrozsądniejsze przyznawanie 1% za 20 sumy psychiki i konsekwencji. 1% za każde 10 obu atrybutów to będzie zbyt dużo, z kolei przyznawanie premii wyłącznie z a jeden atrybut może być krzywdzące dla niektórych ścieżek rozwoju.

Przed łączeniem tych dwóch atrybutów w jeden mam sporą obawę. Takie posunięcie przede wszystkim popchnęłoby do przodu genuserów i zwiększyło różnicę między psychiką przeciętnego genusera a konsekwencją innej przeciętnej postaci.
0 x
Awatar użytkownika
BeeBee-Hachi
Posty: 721
Rejestracja: 27 gru 2019, o 14:39
GG/Discord: Kubalus#9713
Multikonta: Tetsuro/Zankoku

Re: Psychika+

Post autor: BeeBee-Hachi »

Rozwiązanie Yamiego ma dla mnie sens i spełnia przysłowie "wilk syty i owca cała". :)
0 x
Zablokowany

Wróć do „Wprowadzone”

Użytkownicy przeglądający to forum: Obecnie na forum nie ma żadnego zarejestrowanego użytkownika i 4 gości