Shōten

Awatar użytkownika
Seinaru
Martwa postać
Posty: 2526
Rejestracja: 5 lip 2017, o 13:55
Wiek postaci: 29
Ranga: Samuraj
Krótki wygląd: Trupioblada cera, charakterystyczny brak głowy
Widoczny ekwipunek: Nagrobek

Shōten

Post autor: Seinaru »

PROBLEM
Czas koncentracji poniższej techniki jest zdecydowanie za długi, a progi kończą się za wcześnie i bezsensownie aby od 101 percepcji zaprzestawać skalowania w dół:
Nazwa
Shōten
Ranga
B
Pieczęci
Brak
Zasięg
Zależy od długości ostrza
Koszt
Brak
Dodatkowe
Znajomość Iaidō, na czas używania techniki otrzymujemy +30 do szybkości
Opis <span style="display: block; margin: 0; padding: 0; text-align: justify;">Technika rzadko używana w starciach jednak bardzo skuteczna, gdy zostanie poprawnie wykorzystana. Zaczynamy od trzymania Katany w Sayi, a dłoni na rękojeści (Tsuka). Wtedy to skupiamy się na jednym obiekcie, który zbliża się do nas, bądź stoi w miejscu w naszym zasięgu i po dłuższej chwili uspokajania oddechu oraz organizmu wykonujemy jedno czyste cięcie. Nie jest to całkowicie zwyczajny atak, dzięki długiemu czasowi skupienia jest on niesamowicie precyzyjny oraz zaskakująco szybki. Gdy już skupiliśmy się na celu, a ten jest w zasięgu to uniknięcie go pozostaje wyzwaniem nawet dla szybkich i zręcznych shinobi. Czas skupienia w zależności od percepcji prezentuje się następująco:
Percepcja <50 - 6 sekund
Percepcja 51 - 75 - 5 sekund
Percepcja 76 - 100 - 4 sekundy
Percepcja powyżej 101 - 3 sekundy</span>
Uwaga
Dostępne jedynie dla samurajów jako usprawniony styl Battodo

ROZWIĄZANIE
Rework wpisanych sekund i progów percepcji na następujące:
Nazwa
Shōten
Ranga
B
Pieczęci
Brak
Zasięg
Zasięg broni
Koszt
Brak
Dodatkowe
Znajomość Iaidō, na czas używania techniki otrzymujemy +30 do szybkości
Opis Technika rzadko używana w starciach jednak bardzo skuteczna, gdy zostanie poprawnie wykorzystana. Zaczynamy od trzymania Katany w Sayi, a dłoni na rękojeści (Tsuka). Wtedy to skupiamy się na jednym obiekcie, który zbliża się do nas, bądź stoi w miejscu w naszym zasięgu i po dłuższej chwili uspokajania oddechu oraz organizmu wykonujemy jedno czyste cięcie. Nie jest to całkowicie zwyczajny atak, dzięki długiemu czasowi skupienia jest on niesamowicie precyzyjny oraz zaskakująco szybki. Gdy już skupiliśmy się na celu, a ten jest w zasięgu to uniknięcie go pozostaje wyzwaniem nawet dla szybkich i zręcznych shinobi. Czas skupienia w zależności od percepcji prezentuje się następująco:
Percepcja <81 (Słaba) - 4 sekundy
Percepcja 81 - 120 (Mierna) - 3 sekundy
Percepcja 121 - 160 (Przeciętna) - 2 sekundy
Percepcja powyżej 161 (Ponadprzeciętna) - 1 sekunda
Uwaga
Dostępne jedynie dla samurajów jako usprawniony styl Battodo

DODATKOWE UWAGI
Serio, 6 sekund na przygotowanie ataku jest kompletnie nierealne i oderwane od rzeczywistości forumowych walk. 3 sekundy bezruchu z mieczem w saya również. Technika to dobry opener, ale nikt nam nie pozwoli stać przez tyle czasu w jednym miejscu i grzecznie będzie czekał na atak. Wiem że samuraje OP i jest tylko dwóch, ale te wartości serio są krzywdzące, tym bardziej że technika sama w sobie nie jest instakillem i tak jak w każdym buki wynik zależy od statów. To przygotowanie to praktycznie tylko smaczek, a przez jego długi czas ten smaczek sprawia, że jest to kompletnie bezużyteczne jutsu.

PS. Samurajowie nie mają tańszego przelicznika na percepcję.
0 x
Jeśli czytasz ten podpis to znaczy, że jestem już martwy...
Awatar użytkownika
Kakita Asagi
Gracz nieobecny
Posty: 1831
Rejestracja: 15 gru 2017, o 17:45
Wiek postaci: 28
Ranga: Samuraj (Hatamoto)
Krótki wygląd: Mężczyzna o ciemnych włosach i niebieskich oczach, wzrostu około 170 cm. Ubrany w kremowe kosode, z brązową hakama oraz granatowym haori z rodowym symbolem. Na głowie wysłużony, ale nadal w dobrym stanie kapelusz.
Widoczny ekwipunek: - Zbroja
- Tachi + Wakizashi
- Długi łuk + Kołczan
GG/Discord: 9017321
Multikonta: Hayabusa Jin
Lokalizacja: Wrocław

Re: Shōten

Post autor: Kakita Asagi »

O, to! Sam miałem do tego jakiś czas temu już siadać, ale mi umknęło w natłoku pracy... Tak czy inaczej, zupełnie zgadzam się z Seinaru. W obecnej formie ta technika jest mocno bezużyteczna w realnej walce - jest istotnie sympatyczna z punktu widzenia fabularnego, ma swój urok również w tym, że dwóch samurajów staje na przeciwko siebie przy zachodzącym słońcu itp... ale w realnym starciu na misji/evencie, no to troszkę pomyłka.
Zaproponowana przez Seinaru wersja jest dla mnie zbalansowana - by technika wymagała 1 sekundy przygotowania tj. patrzę -> łapię -> tnę, trzeba w samą percepcję wpakować 738 PH, to sprawia, że technika w tej formie jest na late game, nie stanie się nagle dostępna dla wszystkich w swojej najbardziej zabójczej formie (dla porównania, próg oczekiwania 2 sekund zaczyna się od zainwestowania 476 PH w percepcję tylko).

Jestem na TAK :)
0 x
Obrazek

Poza tym, uważam, że należy skasować Henge i Kawarimi.


Heroic battle Theme|Asagi-sensei Theme|Bank|Punkty historii|Własne techniki| Przedmioty z Kuźni | Inne ujęcie | Pieczątka
Lista samurajek, które były na forum, ale nie zostały moimi uczennicami i na pewno przez to nie grają.
  • Mokoto (walczyła na Murze)
  • Mitsuyo (nigdy nie opuściła Yinzin)
  • Inari (była uczennicą Seinara)
  • Sakiko (byłą roninką, obierała ziemniaki na misji D)
Awatar użytkownika
Yuu
Postać porzucona
Posty: 148
Rejestracja: 23 cze 2019, o 19:06
Wiek postaci: 16
Ranga: Szpon

Re: Shōten

Post autor: Yuu »

Poprzednie czasy potrzebne na skupienie są jak najbardziej nierealne i niezwykle długie patrząc na to jak dynamiczne są walki. Przecież taki samuraj co ma 100 percepcji (200 speeda) To przez te 4 sekundy co musi się skupić na lepsze ciachnięcie mógłby przebiec ze 100 metrów na spokojnie i podczas tej drogi pociąć parę przeciwników.

Jak najbardziej na tak
0 x
Awatar użytkownika
Jawa
Administrator
Posty: 4223
Rejestracja: 10 mar 2015, o 23:33
Ranga: Head Admin
GG/Discord: MxPl#7094
Multikonta: Sasame | Sumi

Re: Shōten

Post autor: Jawa »

Nie będę parafrazował poprzedników, zgadzam się z tym co powyżej i myślę, że w zaproponowana nowa forma techniki mogłaby zostać wprowadzona.
0 x
Awatar użytkownika
Yasuo
Posty: 1517
Rejestracja: 20 lip 2017, o 20:57
Wiek postaci: 28
Ranga: Kosho
Widoczny ekwipunek: Link do widocznych przedmiotów znajduje się na samej górze KP
GG/Discord: .iwaru
Multikonta: Tenshi

Re: Shōten

Post autor: Yasuo »

No, ja jestem na tak. PS: dlaczego Seinar pisze, że samurajów jest tylko dwóch? <angrypepe>
0 x
- Mowa
"Myśli"
Prowadzone Misje: -

Wzór Misji:
Wzór Nowej Lokacji:
[/list][/fieldset]
Plotki i Ciekawostki
  • Brak - brak
[/quote][/code]
Awatar użytkownika
Yami
Posty: 2959
Rejestracja: 25 paź 2017, o 20:14
Wiek postaci: 25

Re: Shōten

Post autor: Yami »

Ja nie podzielam uwag kolegów.
To nie jest technika do używania w trakcie walki a do jej inicjalizacji. Nie ma żadnych dodatkowych ograniczeń jak "odpowiednie ustawienie ciała", które pozwoli na zwiększenie możliwości ludzkiego ciała. W tej technice jest to... stanie. Cięcie można wyprowadzać w zasadzie jak się chce. Bonus jest z trąbki.
6s to dużo, owszem ale wszystko zależy od sytuacji. Tak jak większość innych technik, choćby i tych chakrowych. Tutaj panowie, zakładając, że mają wiecznie rękę na broni, jak to w zwyczaju samurajów, chcą aby każdy ich pierwszy atak był wykonywany z dodatkową szybkością.
Na taką wersję się nie zgadzam.
Jeśli mają wejść zmiany techniki to należy doprecyzować opis, który wskazywałbym dokładnie chęć ataku samuraja, nie że stoi i ma rękę na katanie, bo tak to potrafi obnosić się większość ludzi, choćby w celu przestraszenia słabszych osób.
0 x
Awatar użytkownika
Yasuo
Posty: 1517
Rejestracja: 20 lip 2017, o 20:57
Wiek postaci: 28
Ranga: Kosho
Widoczny ekwipunek: Link do widocznych przedmiotów znajduje się na samej górze KP
GG/Discord: .iwaru
Multikonta: Tenshi

Re: Shōten

Post autor: Yasuo »

W technice jest jasno doprecyzowana konieczność skupienia się. Czyli chęci wykonania tego ataku. Więc moim zdaniem nie trzeba doprecyzować opisu.
0 x
- Mowa
"Myśli"
Prowadzone Misje: -

Wzór Misji:
Wzór Nowej Lokacji:
[/list][/fieldset]
Plotki i Ciekawostki
  • Brak - brak
[/quote][/code]
Awatar użytkownika
Seinaru
Martwa postać
Posty: 2526
Rejestracja: 5 lip 2017, o 13:55
Wiek postaci: 29
Ranga: Samuraj
Krótki wygląd: Trupioblada cera, charakterystyczny brak głowy
Widoczny ekwipunek: Nagrobek

Re: Shōten

Post autor: Seinaru »

Chęć ataku samuraja czyli krzyk przed cięciem "zabiję cię!"? XD
Szybkość w Shoten bierze się z tego samego co w Iaido, czyli z sayabiki. Większy bonus bierze się natomiast z uspokojenia oddechu i skupienia, co można podciągnąć pod synchronizację oddechu z cięciem, co we wszystkich sztukach walki jest bardzo istotne.
To co mówisz o noszeniu się z ręką na rękojeści katany to też nie jest tak. Ręka oparta na rękojeści katany to nie to samo to sięgnięcie po nią przeciwległą ręką z zamiarem wykonania ataku. Jeśli ktoś sięga po katanę prawą ręką to wiadomo, że z zamiarem jej wyciągnięcia, natomiast oparta lewa nie jest przygotowaniem do ataku i nie może stanowić przygotowania do tej techniki. Ciekawy jestem jak zamierzasz doprecyzować w opisie konieczność zamiaru wykonania ataku, ale wydaje mi się, że sam sposób przygotowania jest już jednoznaczny z tą intencją.
0 x
Jeśli czytasz ten podpis to znaczy, że jestem już martwy...
Awatar użytkownika
Yami
Posty: 2959
Rejestracja: 25 paź 2017, o 20:14
Wiek postaci: 25

Re: Shōten

Post autor: Yami »

"Większy bonus bierze się natomiast z uspokojenia oddechu i skupienia, co można podciągnąć pod synchronizację oddechu z cięciem, co we wszystkich sztukach walki jest bardzo istotne."
Czyli ze stania kładąc rękę na katanie. Równie dobrze można powiedzieć, że zdolność kontroli oddechu jest podstawą do każdej wysokopoziomowej techniki Tai/Buki.
"Ręka oparta na rękojeści katany to nie to samo to sięgnięcie po nią przeciwległą ręką z zamiarem wykonania ataku."
Tak powinno być. Powinno ale opis techniki nie bierze tego w żaden sposób pod uwagę. To, że Ty czy Kakit będziecie tak robić to nie wiadomo czy również i Iksiński To wymaga ujednolicenia.

Dopracowanie, które wymaga dopracowania (nie znam się na zwrotach Japońskich broni):
Nazwa
Shōten
Ranga
B
Pieczęci
Brak
Zasięg
Zasięg broni
Koszt
Brak
Dodatkowe
Znajomość Iaidō, na czas używania techniki otrzymujemy +30 do szybkości
Opis Technika rzadko używana w starciach jednak bardzo skuteczna, gdy zostanie poprawnie wykorzystana. Zaczynamy od trzymania Katany w Sayi. Dłoń spoczywa na pochwie miecza (Kakit wstawi zwrot japoński), zaś kciuk oparty jest o jelec (zamień na zwrot japoński). Przeciwstawną dłoń zaciskamy na rękojeści broni(zmiana na zwrot japoński), bądź nieznacznie rozwartą, gotową do zaciśnięcia. Wtedy to skupiamy się na jednym obiekcie, który zbliża się do nas, bądź stoi w miejscu w naszym zasięgu i po dłuższej chwili uspokajania oddechu oraz organizmu wykonujemy jedno czyste cięcie. Nie jest to całkowicie zwyczajny atak, dzięki długiemu czasowi skupienia jest on niesamowicie precyzyjny oraz zaskakująco szybki. Gdy już skupiliśmy się na celu, a ten jest w zasięgu to uniknięcie go pozostaje wyzwaniem nawet dla szybkich i zręcznych shinobi. Atak wykonywany jest horyzontalnie bądź pod ukosem od dołu ku górze. Czas skupienia w zależności od percepcji prezentuje się następująco:
Percepcja <81 (Słaba) - 4 sekundy
Percepcja 81 - 120 (Mierna) - 3 sekundy
Percepcja 121 - 160 (Przeciętna) - 2 sekundy
Percepcja powyżej 161 (Ponadprzeciętna) - 1 sekunda
Uwaga
Dostępne jedynie dla samurajów jako usprawniony styl Battodo
0 x
Awatar użytkownika
Kakita Asagi
Gracz nieobecny
Posty: 1831
Rejestracja: 15 gru 2017, o 17:45
Wiek postaci: 28
Ranga: Samuraj (Hatamoto)
Krótki wygląd: Mężczyzna o ciemnych włosach i niebieskich oczach, wzrostu około 170 cm. Ubrany w kremowe kosode, z brązową hakama oraz granatowym haori z rodowym symbolem. Na głowie wysłużony, ale nadal w dobrym stanie kapelusz.
Widoczny ekwipunek: - Zbroja
- Tachi + Wakizashi
- Długi łuk + Kołczan
GG/Discord: 9017321
Multikonta: Hayabusa Jin
Lokalizacja: Wrocław

Re: Shōten

Post autor: Kakita Asagi »

Zasadniczo, Seinaru ujął wiele z tego, co powinno być i jak działają ataki oparte o cięcie z dobycia ostrza. Generalnie, gramy w realiach, w których chwycenie za broń prawą ręką jest jednoznaczne z chęcią jej dobycia - w moim role play jakby mi ktoś (NPC albo gracz), złapał prawą ręką za miecz i lewą za saya przy koiguchi by "straszyć" to zaliczyłby natychmiastowego strzała od mojej postaci jakąś wariacją z zakresu Iaido i tyle w temacie...

Anyway, zaproponuję swoją wersję ataku, ale od razu powiem tak - istnieje cała masa metod wyprowadzenia ataku z takiej pozycji. O ile samo Iaido (z rangi D) daje nam totalną dowolność, to technika z poziomu B nie może mieć tylko 2 opcji (dla mnie to nieporozumienie). Zaproponuję 4 najbardziej oczywiste z takiego układu z moją propozycją opisu:
Nazwa
Shōten
Ranga
B
Pieczęci
Brak
Zasięg
Zasięg broni
Koszt
Brak
Dodatkowe
Znajomość Iaidō, na czas używania techniki otrzymujemy +30 do szybkości
Opis Technika rzadko używana w starciach jednak bardzo skuteczna, gdy zostanie poprawnie wykorzystana. Technika zaczyna się w momencie wybrania celu. Samuraj chcący ją wykonać chwyta prawą ręką tsuka swojej broni, zawijając na niej palce, natomiast lewą ręką saya w okolicach koiguchi. Kciuk lewej ręki opiera się jelcu (tsuba) gotowy do wypchnięcia broni celem nadania jej dodatkowego rozpędu i optymalizacji saya biki.
W tym momencie wojownik skupia się w pełni który zbliża się do nas, bądź stoi w miejscu w naszym zasięgu i po chwili niezbędnej do uspokojenia oddechu oraz przygotowania całego ciała wykonuje jedno czyste cięcie. Nie jest to całkowicie zwyczajny atak, dzięki długiemu czasowi skupienia jest on niesamowicie precyzyjny oraz zaskakująco szybki. Gdy już skupiliśmy się na celu, a ten jest w zasięgu to uniknięcie go pozostaje wyzwaniem nawet dla szybkich i zręcznych shinobi.
W tej technice możemy wykonać jedno z czterech następujących cięć:
  • Cięcie poziome, wyprowadzane na wysokości naszych obojczyków - może ono skrócić wroga o głowę, przecięć tylko przez linię oczu, lub po jego własnych obojczykach (decyduje różnica wysokości walczących),
  • Cięcie skośne przez przez prawy bark przeciwnika ciągnące się do lewego uda,
  • Cięcie pionowe, rozbijające głowę wroga na dwoje (lub wbijające się od góry w bark)
  • Cięcie skośne od prawego biodra przeciwnika do lewego obojczyka

    Samuraj noszący miecz z lewej strony wykonuje wszystkie cięcia odwrotnie.


Wybór cięcie następuje w fazie skupiania się. Wybranej trajektorii cięcia nie można zmienić samoistnie w trakcie wykonywania techniki.


Czas skupienia w zależności od percepcji prezentuje się następująco:
Percepcja <81 (Słaba) - 4 sekundy
Percepcja 81 - 120 (Mierna) - 3 sekundy
Percepcja 121 - 160 (Przeciętna) - 2 sekundy
Percepcja powyżej 161 (Ponadprzeciętna) - 1 sekunda
Uwaga
Dostępne jedynie dla samurajów jako usprawniony styl Battodo
Okiej, macie moją propozycje - jest ona na moje możliwe zbliżana do realizmu, jednocześnie z utrzymaniem naszej forumowej atmosfery - nie będziemy robić korespondencyjnego kursu Iaido, prawda ;) (nawiasem mówiąc, z tego co wiem są przynajmniej 3 metody dobywania miecza, a ilość metod i ataków co dalej zrobić zależna jest w głównej mierze od szkoły, są takie, w których pierwsze cięcie już ma na celu usunąć wroga, są i takie, które jedynie uwalniają broń i pozwalają go zatrzymać, a między nimi wszelkie pośrednie wersje i różne rozwiązania ;) )
0 x
Obrazek

Poza tym, uważam, że należy skasować Henge i Kawarimi.


Heroic battle Theme|Asagi-sensei Theme|Bank|Punkty historii|Własne techniki| Przedmioty z Kuźni | Inne ujęcie | Pieczątka
Lista samurajek, które były na forum, ale nie zostały moimi uczennicami i na pewno przez to nie grają.
  • Mokoto (walczyła na Murze)
  • Mitsuyo (nigdy nie opuściła Yinzin)
  • Inari (była uczennicą Seinara)
  • Sakiko (byłą roninką, obierała ziemniaki na misji D)
Support nr 6
Support
Posty: 2059
Rejestracja: 9 cze 2015, o 22:55

Re: Shōten

Post autor: Support nr 6 »

Ładniutki opis ale w sumie zastanawiają mnie te dwa punkty:
*Cięcie skośne przez przez prawy bark przeciwnika ciągnące się do lewego uda,
*Cięcie pionowe, rozbijające głowę wroga na dwoje (lub wbijające się od góry w bark)

Czy atak z takich pozycji szczególnie jeśli broń jest przy biodrze nie wymaga nadmiarowego ruchu uniesienia broni ku górze i zadania ciosu do dołu/na ukos? Tak samo pionowe raczej ciągnące się od nóg ku górze. W końcu wyciąganie broni i atak byłyby wtedy wykonane z jednego toru.
0 x
Awatar użytkownika
Yasuo
Posty: 1517
Rejestracja: 20 lip 2017, o 20:57
Wiek postaci: 28
Ranga: Kosho
Widoczny ekwipunek: Link do widocznych przedmiotów znajduje się na samej górze KP
GG/Discord: .iwaru
Multikonta: Tenshi

Re: Shōten

Post autor: Yasuo »

Wydaje mi się, że w takich wypadkach trzeba by było "odpiąć" broń od biodra, żeby to miało sens.

A nie lepiej napisać, że technika pozwala na to samo co zwyczajne Iaido? Wliczając bloki (bo zwykłe Iaido no to pozwala).
0 x
- Mowa
"Myśli"
Prowadzone Misje: -

Wzór Misji:
Wzór Nowej Lokacji:
[/list][/fieldset]
Plotki i Ciekawostki
  • Brak - brak
[/quote][/code]
Awatar użytkownika
Seinaru
Martwa postać
Posty: 2526
Rejestracja: 5 lip 2017, o 13:55
Wiek postaci: 29
Ranga: Samuraj
Krótki wygląd: Trupioblada cera, charakterystyczny brak głowy
Widoczny ekwipunek: Nagrobek

Re: Shōten

Post autor: Seinaru »

W ogóle bez sensu jest opisywanie wariantów ataku, dwóch, czterech czy piętnastu. Jak gracz sobie wymyśli coś innego co ma sens, a Kakit sam napisał że te 4 to są podstawowe, ale nie wszystkie, to nie będzie to uznane jako ta technika? Miało być przygotowanie ataku i to się znalazło, ale sam bonus do techniki nie wynika ze sposobu ataku, więc sposób ataku nie powinien ograniczać jej zastosowania.
Trzeba dodać tylko to przygotowanie, nowe przeliczniki i tyle, a nie wypisywać "z lewego dołu na prawą górę" i "z prawego prawie skosa na lewy pionowośrodek".
0 x
Jeśli czytasz ten podpis to znaczy, że jestem już martwy...
Awatar użytkownika
Kakita Asagi
Gracz nieobecny
Posty: 1831
Rejestracja: 15 gru 2017, o 17:45
Wiek postaci: 28
Ranga: Samuraj (Hatamoto)
Krótki wygląd: Mężczyzna o ciemnych włosach i niebieskich oczach, wzrostu około 170 cm. Ubrany w kremowe kosode, z brązową hakama oraz granatowym haori z rodowym symbolem. Na głowie wysłużony, ale nadal w dobrym stanie kapelusz.
Widoczny ekwipunek: - Zbroja
- Tachi + Wakizashi
- Długi łuk + Kołczan
GG/Discord: 9017321
Multikonta: Hayabusa Jin
Lokalizacja: Wrocław

Re: Shōten

Post autor: Kakita Asagi »

Dobrze. Nadawanie odpowiedniej trajektorii cięciu jest wpisane w to cięcie - nie ma tam ruchów "nadmiarowych". Całość zamyka się w kilku elementach, które następuję po sobie, a raczej przechodzą w siebie płynnie. Jakbymyśmy chcieli rozbić wszystko, to dobywając miecz z zamiarem konkretnego cięcia, robisz to na odpowiednią wysokość by ją zyskać i móc ciąć. Nie ma tam nic "zbędnego", ani też "prostego" - każde cięcie to sekwencja konkretnych ruchów ich wzajemnych proporcji.

Poniżej kilka przykładów "z życia":

Cięcie poziome - pierwsze cięcie jakiego w ogóle się uczymy, potem leci to pionowe które w zamyśle kończy akcję.
Cięcie skośne przez bark przeciwnika - tutaj akurat po obrocie w lewo, ale w przód też tak samo wyjdzie.
Cięcie przez twarz "pionowe" - na nagraniu to podpisane: 7 Nanahonme (po prawej) wykonywane w tym przypadku w prawo. OK, je się robi minimalnie od pionu, ale serio komukolwiek zrobi to różnicę - efekt jest taki, że obrywasz przez głowę mieczem, po tym się nie wstaje. Co ciekawe, w "lewym okienku" podobne cięcie z innej formy, też przez twarz, ale z nieco innego kąta (6 Roppon-me) z innymi założeniami i z innym skutkiem.
Cięcie od prawego biodra do lewego ramienia - pierwsze wznoszące się cięcie.

Jak więc widać "cięcie" to nie jest tylko "małe coś" - to jest całe "kontinuum ruchów" które składają się na to, że można wykonać takie, a nie inne, dokładnie wybrane po określonej trajektorii. Nikt do tego jednak nie będzie przywiązywał uwagi, bo a) mało kto się zna, b) jeszcze mniej osób to ćwiczy c) to jest PBF i jak każdy RPG stanowi pewne uproszczenia - dlatego proponuje te 4 cięcia, bo są "proste" do wyobrażenia sobie i mam nadzieje, wskazałem przykłady, jak to się robi.
Na szczęście tylko Ci się tak wydaje. I nie, nie lepiej pozwalać na to samo co Iaido - Iaido daje Ci pełną dowolność i spoko. Tu masz dość specyficzną akcję.
0 x
Obrazek

Poza tym, uważam, że należy skasować Henge i Kawarimi.


Heroic battle Theme|Asagi-sensei Theme|Bank|Punkty historii|Własne techniki| Przedmioty z Kuźni | Inne ujęcie | Pieczątka
Lista samurajek, które były na forum, ale nie zostały moimi uczennicami i na pewno przez to nie grają.
  • Mokoto (walczyła na Murze)
  • Mitsuyo (nigdy nie opuściła Yinzin)
  • Inari (była uczennicą Seinara)
  • Sakiko (byłą roninką, obierała ziemniaki na misji D)
Support nr 6
Support
Posty: 2059
Rejestracja: 9 cze 2015, o 22:55

Re: Shōten

Post autor: Support nr 6 »

Dobra przenoszę do wprowadznia.
Najpewniej zakończy się na ograniczeniu czasu trwania wraz z usprawnieniem opisu techniki (bez określenia typu cięcia)
0 x
Zablokowany

Wróć do „Wprowadzone”

Użytkownicy przeglądający to forum: Obecnie na forum nie ma żadnego zarejestrowanego użytkownika i 4 gości