Krótki wygląd: - Akcent Karmazynowych szczytów - Francuski - Blond włosy długością do ramion - Zielone oczy - w stylu Yamanaka - Wzrost 161 - Łuskowaty kombinezon - Widoczne bandaże na dłoniach.
Widoczny ekwipunek: Stalowe elementy pancerza, maska Duży miecz na plecach Plecak Kabura z prawej strony na udzie.
Zasięgi zależne od siły - minimalny jakieś 10 metrów, każdy kolejny próg atrybutu zwiększa tą wartość o kolejne 10?
I żeby nie bawić się w fizyczne obliczenia dotyczące hamowania obiektu rzuconego poziomo - może po prostu po pokonaniu 3/4 odległości pocisk zacznie "hamować", zmniejszając swoje obrażenia, oczywiście już do rozsądnej oceny przez sędziego.
To ja może tak. Początkowy zasięg rzutu 30 metrów. Tyle raczej da radę rzucić każdy z nas normalnie. Każdy próg zwiększał by tą odległość o te 10 metrów.
Co do wytracania siły rzutu w trakcie lotu. Bierzemy tutaj pod uwagę broń miotaną, a nie piłki. Przez co na każdej odległości powinno być to tak samo niebezpieczne. W końcu kunai'e, shurikeny i senbony są przystosowane do takich rzeczy.
Bo na dobrą sprawę każda z tych broni powinna mieć oddzielne odległości. Lecz nie co, bawić się w takie drobiazgowe liczenie.
Zawsze można to też zrobić w taki sposób.
Średnia wartości szybkości i siły, daje nam odległość na jaką ktoś rzuci daną bronią.
W przypadku większych broni miotanych, odejmowałoby się przy liczeniu siłę, potrzebną do poprawnego użycia broni.
Przy takim rozwiązaniu samo Seido mogłoby sztywnie dodawać co rangę 5 metrów dodatkowych.
Seido D +5m
Seido C +10m itd...
0 x
Wszystko co powiem, może być głupie i nikt nie ma prawa, użyć tego przeciwko mnie.
Naoki, trochę rak, bo osoba z siłą i szybkością 100 (wiem, że to mnóstwo ph) raczej nie powinna móc rzucać na zasięg 100m. Co do dodawania zasięgu z Seido - pomysł gitara. Co do niewytracania zasięgu broni, które są do tego przystosowane - też gitara.
Ale z reguły przedmiot nie hamuje tylko zmienia trajektorię lotu opadając, tak też chyba powinno być zwłaszcza w przypadku ciężkich(stosunkowo) stalowych przedmiotów.
Krótki wygląd: - Akcent Karmazynowych szczytów - Francuski - Blond włosy długością do ramion - Zielone oczy - w stylu Yamanaka - Wzrost 161 - Łuskowaty kombinezon - Widoczne bandaże na dłoniach.
Widoczny ekwipunek: Stalowe elementy pancerza, maska Duży miecz na plecach Plecak Kabura z prawej strony na udzie.
Icir zrobi nową zakładkę w swoim kalkulatorze i po problemie.
A tak na poważnie, to wystarczy myśleć racjonalnie. Ninja nie rzuci bronią na 100m. Siła zależy ale od siły z jaką wbija się broń. Seido to ew. może być jako lepsze wykorzystanie mięśni w celu wykonania bardziej przyzwoitego rzutu a to z kolei na siłę rzucanej broni.
Dodasz mechanikę odległości to zaraz trzeba będzie wprowadzać mechaniki obrażeń w zależności od siły, posiadania Seido, pokonanego dystansu. Zaraz trzeba będzie ściągać zaawansowane programy balistyczne i symulacyjne, bo Shuriken ma inną budowę niż kunai i inaczej będzie leciał.
Jakoś do tej pory, a foro ma chyba z 4 lata (jestem tutaj od dwóch to tylko z pozostałymi mogę zgadywać) to chyba nie było problemu z odległością rzucanej broni.
Popieram Yami-sama, że nie warto komplikować.
Rozumiem też potrzebę doprecyzowania tego - no i wydaje mi się, że zasięg około 30-50 metrów to maksimum w tym przypadku.
Tbh po przemyśleniu też bym nic nie zmieniał, ewentualnie ustalił maksymalny zasięg rzutu na to 40 metrów, zaś czy postać dorzuciła czy nie, to zostawiłbym do indywidualnej oceny MG.
Temat troszkę zmarł więc też się udzielę xd
Ja bym zaproponował po prostu zasięg rzutu około 15 metrów, plus minus ludzie normalni na około tyle rzucą shurikenem mniej więcej celnie.
Do tego w zależności od progu siły +5 metrów czyli:
(BARDZO SŁABY) 15 metrów zasięg
(SŁABY) 20 metrów
(MIERNY) 25 metrów
(PRZECIĘTNY) 30 metrów
(PONADPRZECIĘTNY) 35 metrów
(WIELKI) 40 metrów
(MONSTRUALNY) 45 metrów
I w zależności od Seido też +5 metrów od rzutu
D+5 C+10 B+15 A+20 S+25
Moim zdaniem to najlepsze wyjście bo premiuje ludzi ,,utalentowanych" bo styl i tych którzy ciężko pracują czyli polepszających kondycję fizyczną, W maksymalnej kombinacji z siłą taką że masakrujemy gołymi rekami wszystko jak Han i mamy mistrzostwo w stylu walki to mamy zasięg maks 70 metrów. Za to przeciętniacy będą mieli ten zasięg 20/30 metrów, a jak zupełnie w to nie poszli to mają te 15 startowe.
Moim zdaniem wypada to wprowadzić dlatego że ma to znacznie chociażby dla czakrowych technik bazujących na przedmiotach rzucanych, no i inne rzeczy dystansowe jak łuki kusze i techniki mają jednak rozpisaną tą odległość.
Ustalanie sztywnych ram nie ma sensu, zwłaszcza że problem nie pojawił się ze względu na sporną sytuację i jego istnienie jest póki co jest tylko teoretyczne. Jeżeli chcemy obliczyć czy dana broń sięgnie celu to musimy brać pod uwagę absurdalną ilość czynników - grawitacje, kierunek wiatru, siłę rzucającego, szybkość celu itd. Na ten temat wyżej pojawiło się sporo argumentów i głupio je ponownie przytaczać. Ciężko jest wskazać walki, które toczą się na większy dystans niż 50m, a przy założeniu, że gramy nadludźmi, którzy potrafią skakać na kilka metrów i osiągać szybkość porównywalną z teleportacją to można założyć, że będą w stanie rzucić (w odniesieniu do ww dystansu) kilka-kilkanaście metrów dalej. Każdorazowa sytuacja powinna zależeć od MG, który ustalił warunki w jakich dochodzi do rzutu, który zna fizyczne możliwości walczących. Nadmierne skomplikowanie tego nie jest konieczne.
Co do minimalnego zasięgu rzutu - branie tego dosłownie jako minimalny zasięg, który ustalimy np na 10m uniemożliwiałby rzut np na 5m :DDD
@katakuri
celność nie zależy tylko od siły, ale również od percepcji, która w zasadzie jest kluczowa w seido ze względu na to, że noże czy shurikeny zwyczajnie nie przebijają ofiar na wylot i nie odrywają kończyn. Seido polega na trafianiu w określone punkty na ciele, które przyspieszają zgon. Zakładam, że człowiek normalnie byłby w stanie rzucić te 30m. Zawsze można rozpatrzeć w kategorii seido np rzut oszczepem gdzie rekord świata to ponad 90m z tego co pamiętam. W uniwersum Naruto można na spokojnie dorzucić tego trochę jeśli chodzi o możliwości fizyczne postaci.
Co do skalowania od stylu Seido - jestem na nie. Na forum zakładamy, że każda z postaci mniej więcej umie posługiwać się każdym sprzętem czy jakoś tam potrafi walczyć wręcz. Styl daje nam bonusy za używanie zawartych w nich technik - ruchów, których się już nauczyłeś, a nie za deklaracje, że teraz będziesz się specjalizował w rzucaniu. Tak samo jak z odblokowaniem nowego poziomu żywiołu. Uczysz się technik, sam Fuuton B nie poprawi wcześniejszych jutsu (nie licząc niechlubnych wyjątków).
0 x
Przez miesiące, patrzył na pełny lili wodnej staw i stawał się świadom, że nie może być to zwykły rekin morski. Element, który zmienił jego charakter to wlasnie wybor bestii. Kiedy wrócił był nieco inny. Nie posiadał jeszcze paktu, jednak już do czegoś się zobowiązał, reprezentowania cechy tego zwierzęcia swoim nastawieniem. - Hakai o Ame.
Ustalenie zasięgu rzutu ogólnego, raczej nie będzie łatwe i mija się z celem.
Obecnie Każda technika w seido różni się opisami, jedna charakteryzują się siła, tak jak ta podana wyżej w przykładzie, a inne znowu opierają się na sztuczkach ukrywania broni pod bronią, czy też rzucania podkręconymi pociskami.
Przez co każda technika powinna mieć z osobna określony zasięg swojego maksymalnego pora rażenia, gdzie będzie skuteczna w 100%, a dalej będzie wytracać już swoją prędkość i siłę, oraz opadać.
To powinno być o wiele łatwiejsze i powinno rozwiązać problem tego, że zasięg rzutu jest zależny od użytkownika.
Parę potencjalnych przykładów:
1)
Nazwa
Kage Buki no Jutsu
Ranga
D
Pieczęci
Brak
Zasięg Max.
20 metrów
Koszt
Brak
Dodatkowe
Dwie bronie miotane | Podczas wykonywania techniki: +10 Percepcji.
Opis Technika polegająca na wyrzuceniu jednej broni w taki sposób, by całkowicie pokrywał się z cieniem innej, wcześniej wyrzuconej. Dzięki temu przeciwnik widzi tylko jedną z nich, podczas gdy druga pozostaje w ukryciu i może wykorzystać element zaskoczenia do zadania obrażeń. Odległość pomiędzy dwiema broniami jest stosunkowo niewielka, więc przeciwnik ma mało czasu na reakcję.
2)
Nazwa
Enbu: Ni no Dan
Ranga
C
Pieczęci
Brak
Zasięg Max.
Promień o zasięgu 30 metrów
Koszt
Brak
Dodatkowe Wymagana jest percepcja na poziomie 50 oraz kilka sztuk broni miotanej | Podczas wykonywania techniki: +20 Percepcji.
Opis Technika polegająca w dużym stopniu na szybkości i zręczności użytkownika. Chwyta on w dłonie wybraną ilość broni, po czym zaczyna błyskawicznie obracać się wokół własnej osi. Przywodzi on na myśl ogromnego ludzkiego bączka. Chwilę po rozpoczęciu wirujący Shinobi wyrzuca trzymane w dłoni bronie, jednocześnie bądź po kolei. Ogromna prędkość wirowania nadaje im dodatkowego impetu, przez co są znacznie szybsze niż gdyby były rzucone normalnie. Dodatkowo technika pozwala na zaatakowanie wielu celów jednocześnie, nawet rozproszonych na wszystkie strony od użytkownika.
3)
Nazwa
Hokahikō
Ranga
C
Pieczęci
Brak
Zasięg Max.
25 metrów
Koszt
Brak
Dodatkowe Do wykonania jedynie z shurikenami | Podczas wykonywania techniki: +20 Percepcji.
Opis Sprytna sztuczka możliwa do wykonania jedynie przez wprawionych w rzucaniu shurikenami. Podczas rzucania shrukenów należy odpowiednio poruszyć nadgarstkiem pod koniec rzutu, w wyniku tego bronie polecą nie prosto, a po łuku. Mniejszym bądź większym, zależnym od rzucającego. Skomplikowana trajektoria znacznie utrudnia unik, nie jest tak łatwa do odczytania przez przeciwnika. Nigdy jednak nie dojdzie do sytuacji, by broń zawróciła. Nie jest to też proces natychmiastowy, a rozłożony w czasie podczas całego lotu.
Zwłaszcza że już niektóre techniki posiadają swój własny zasięg, więc wystarczy dopasować do nich jedynie starsze techniki zastępując zwrot "Zasięg rzutu zależny od samego użytkownika" na maksymalny zasięg.
Oraz nie mieszał bym do tego sztywno statystyk. Bo wiadomo, ktoś z większą percepcja wykona rzut z większą precyzją, a ktoś z większą siłą, analogicznie silniejszy.
Mam nadzieje, że to przekona pozostałych uczestników rozmowy :P
Jeżeli ktoś to przeczytał całe, dziękuje za poświęconą uwagę.
0 x
Wszystko co powiem, może być głupie i nikt nie ma prawa, użyć tego przeciwko mnie.
Dobra, odniosę się bezpośrednio do pierwszego posta Inoshiego, bo tak będzie łatwiej.
Przede wszystkim siła nie ma znaczącego wpływu na zasięg rzutu, a jak już, to są to niewielkie kwestie nad którymi nie warto się rozdrabniać, bo będzie totalny syf w mechanice broni miotanych. Dlaczego? Ponieważ na pewnym etapie mamy do czynienia właśnie z wytrącaniem się siły i nie ważne, z jaką siłą zostanie rzucony pocisk, skoro mniej więcej w tym samym momencie będzie zmieniał trajektorię lotu (opadał). Do tego rzut bronią miotaną daje najlepszy efekt tylko wtedy, kiedy jest szybki i krótki, czyli na bliższy dystans. Siła z jaką rzucono broń odpowiedzialna jest przede wszystkim za szybkość, z jaką pocisk doleci do celu i tylko to się tutaj najbardziej liczy, bo rozważana jest wtedy kwestia, czy będzie się na tyle szybkim, żeby tego uniknąć. Ma trafić w cel w zasięgu rzutu, a nie lecieć nie wiadomo ile dziesiątek metrów.
Co do kwestii samego problemu. Owszem, należy sprecyzować zasięgi w takich technikach, jednak tutaj podeszłabym indywidualnie do każdej z nich. Ta którą przedstawił Inoshi za przykład, wykorzystuje jeszcze impet, jaki nadaje obrót wokół własnej osi, dlatego też dałabym tu maksymalnie 20m zasięgu.
Co do siły, z jaką został rzucony pocisk i jak szybko doleci do celu, oraz czy cel zdąży zrobić unik, to już kwestie sędziowskie, w które się nie ingeruje. Także doprecyzować zasięgi w technikach, które tego potrzebują i zapomnieć o rozpisywaniu kolejnych tabelek.
No cóż... Zostawię tutaj kilka technik o wysokich rangach dla porównania, bo tutaj co poniektórych chyba poniosła nieco fantazja z tymi 50 metrami przy obecnej mechanice xD
Nazwa
Katon: Gōka Mekkyaku
Ranga
S
Pieczęci
Koń
Zasięg Max.
50 metrów
Koszt
C: 50% | B: 40% | A: 30% | S: 20% | S+: 10%
Dodatkowe
Brak dodatkowych wymagań
Opis Jedna z najpotężniejszych technik Katonu. Polega ona na stworzeniu ogromnej ściany ognia, która przemieszcza się w kierunku celu z dużą prędkością. Dzięki temu może unicestwić wiele istnień. Najprawdopodobniej, najlepsza technika Uwolnienia Ognia, jeśli chodzi o eksterminację kilkunastu bądź kilkudziesięciu osób naraz. Jedynie silne techniki Suitonu są w stanie ugasić ten ogień, ale i tak nie od razu. Ściana jest szeroka na 25 metrów.
UwagaJest to kinjutsu, możliwe do nauki tylko ze specjalnego, zdobycznego zwoju - na świecie istnieje jedynie jedna sztuka zawierająca tę wiedzę.
opis Technika w pełni oddająca naturę Uwolnienia Wody. Uniwersalne jutsu o bardzo dużym obszarze działania pozwala na przejęcie kontroli i sterowanie dużymi zasobami wody. Mając w pobliżu dostęp do dużego zbiornika, wystarczy że klaśniemy w ręce, aby podnieść ogromną falę, którą następnie możemy wykorzystać w dowolnym celu. Wody można użyć zarówno do obrony przed nadchodzącymi jutsu, jak i zalaniu wroga przy pomocy minitsunami. Oprócz tego, mamy możliwość sterowania wytworzoną falą, kierując ją obok przeszkód czy nawet nad nimi. Należy jednak pamiętać o bezwładności ogromnej masy wody i brać to pod uwagę podczas planowania manewrów. Kontrola wody nie trwa jednak długo, bo zaledwie jedną turę.
Opis Najpotężniejsze jutsu czarnych piorunów jakie powstało. Jest to udoskonalone wykonanie Kuropansy przydatne zwłaszcza wtedy, gdy jeden twór mógłby nie wystarczyć. Tym razem użytkownik tworzy dwie czarne pantery kontrolując ich poczynania na jeszcze większym zasięgu. Ich siła z którą rażą wrogów nie zmieniła się względem pierwowzoru, ale prędkość wzrosła do reberu tej rangi. Pantery współpracując ze sobą mogą zagonić przeciwnika w ślepy zaułek i wykończyć bez problemów.
Jakoś nie wyobrażam sobie, że puszczam katon S z 50 metrów czy też jakąkolwiek inną technikę, a od kasuje mnie jakiś odbity shuriken czy coś xD
Myślę, że zasięg 30/35 metrów będzie tutaj rozsądny dla tych lepszych, a dla takich janków bez stylu i siły czy coś to max 20 metrów. Potem można np dodać +5 metrów od Seido na poziomie B(powiedzmy, że na tym poziomie użytkownik tego stylu już bardzo dobrze umie się obchodzić z bronią i potrafi rzucić lepiej technicznie), a potem kolejne 5 metrów przy sile na poziomie wielkim(tak jak mamy powidoki jak ktoś ma taką szybkość, to tutaj też można wykorzystać "większą krzepę" do rzucenia broni nieco dalej) co dawałoby nam 30 metrów, czyli według mnie taki w miarę optymalny zasięg. Wiadomo są jeszcze techniki futonowe, które też jakoś mogą popchnąć broń nieco dalej, to maksymalnie kolejne 5 metrów, ale to już bardziej do oceny MG, więc akurat to bym zostawił i tego nawet nie dopisywał :d