Samurajowie raz jeszcze
- Yamanaka Inoshi
- Postać porzucona
- Posty: 3431
- Rejestracja: 12 lut 2018, o 22:35
- Wiek postaci: 18
- Ranga: Dōkō
- Krótki wygląd: - Akcent Karmazynowych szczytów - Francuski
- Blond włosy długością do ramion
- Zielone oczy - w stylu Yamanaka
- Wzrost 161
- Łuskowaty kombinezon
- Widoczne bandaże na dłoniach. - Widoczny ekwipunek: Stalowe elementy pancerza, maska
Duży miecz na plecach
Plecak
Kabura z prawej strony na udzie. - Link do KP: http://shinobiwar.pl/viewtopic.php?f=32&t=4957
- GG/Discord: Tario#3987/64789656
- Multikonta: Hoshigaki Maname
- Aktualna postać: Jun
- Lokalizacja: Soso
Re: Samurajowie raz jeszcze
Myślę, że to są złe rozwiązania dla dobrze postawionego problemu.
Ostatnio prowadziłam przejętą misję, gdzie antagonistą był samurajem i to trzeba przyznać, że są potwornym przeciwnikiem. Ale trzeba myśleć logicznie.
Równie dobrze można powiedzieć, że dla graczy z mniejszą ilością PH, (a są postacie, które nawet mając ponad 1000 PH nadal mają po 1 konsekwencji, bo po prostu wolą włożyć PH w bardziej przydatne staty) zabójczym przeciwnikiem jest genuser, który ma 100 psychiki i rzuca gen B unieruchamiające go albo usypiające.
Albo dać kogoś z nin A i techniką włosową, która sama w sobie porusza się z olbrzymią prędkością (koło 200 chyba, z tego co pamiętam).
Rozwiązaniem nie jest ograniczanie możliwości samurajów, a zwykły zdrowy rozsądek MG. Myślę, że administracja może łatwo wykryć przypadki gdy MG tworzy przeciwnika zbyt silnego nawet w swoim przedziale PH no i gracz może się od decyzji MG zawsze odwołać. Chyba nie ma forum tak złośliwych osób, które chciałby zabijać graczy na misjach i wykorzystywali tego typu luki.
Jeśli zaś chodzi o ogólne znefienie samurajów, to chyba źle postawiony problem
Ostatnio prowadziłam przejętą misję, gdzie antagonistą był samurajem i to trzeba przyznać, że są potwornym przeciwnikiem. Ale trzeba myśleć logicznie.
Równie dobrze można powiedzieć, że dla graczy z mniejszą ilością PH, (a są postacie, które nawet mając ponad 1000 PH nadal mają po 1 konsekwencji, bo po prostu wolą włożyć PH w bardziej przydatne staty) zabójczym przeciwnikiem jest genuser, który ma 100 psychiki i rzuca gen B unieruchamiające go albo usypiające.
Albo dać kogoś z nin A i techniką włosową, która sama w sobie porusza się z olbrzymią prędkością (koło 200 chyba, z tego co pamiętam).
Rozwiązaniem nie jest ograniczanie możliwości samurajów, a zwykły zdrowy rozsądek MG. Myślę, że administracja może łatwo wykryć przypadki gdy MG tworzy przeciwnika zbyt silnego nawet w swoim przedziale PH no i gracz może się od decyzji MG zawsze odwołać. Chyba nie ma forum tak złośliwych osób, które chciałby zabijać graczy na misjach i wykorzystywali tego typu luki.
Jeśli zaś chodzi o ogólne znefienie samurajów, to chyba źle postawiony problem

0 x
- Yamanaka Inoshi
- Postać porzucona
- Posty: 3431
- Rejestracja: 12 lut 2018, o 22:35
- Wiek postaci: 18
- Ranga: Dōkō
- Krótki wygląd: - Akcent Karmazynowych szczytów - Francuski
- Blond włosy długością do ramion
- Zielone oczy - w stylu Yamanaka
- Wzrost 161
- Łuskowaty kombinezon
- Widoczne bandaże na dłoniach. - Widoczny ekwipunek: Stalowe elementy pancerza, maska
Duży miecz na plecach
Plecak
Kabura z prawej strony na udzie. - Link do KP: http://shinobiwar.pl/viewtopic.php?f=32&t=4957
- GG/Discord: Tario#3987/64789656
- Multikonta: Hoshigaki Maname
- Aktualna postać: Jun
- Lokalizacja: Soso
Re: Samurajowie raz jeszcze
Przytoczone sytuacje miały miejsce na forum w przeciągu ostatnich paru miesięcy. Misje to zostały bez problemy zaakceptowane i nie było z tym problemu gdzie jawny problem istnieje
0 x
Re: Samurajowie raz jeszcze
I jak się skończyły? Zgony? Poodcinane kończyny? Misje zostały zaakceptowane, gdzie jest więc ten problem?
0 x
- Numa
- Martwa postać
- Posty: 618
- Rejestracja: 3 kwie 2018, o 12:12
- Wiek postaci: 16
- Ranga: Wyrzutek
- Krótki wygląd: Brązowooki chłopak, rasy białej. Posiada ciemnobrązowe włosy.
- Widoczny ekwipunek: -Hełm zakrywający twarz pozostawiający jedynie małą szczelinę na jego oczy.
-Czarny płaszcz z kapturem. - Link do KP: http://shinobiwar.pl/viewtopic.php?p=79250#p79250
- Multikonta: Ni ma
Re: Samurajowie raz jeszcze
Dzieńdobry, Temat mi znany, trochę widzę Inoś mojego opowiadania ruszył.
Szczerze nie wiem jak teraz układał by się taki samuraj na niskiej randzie np C. Dostali jakiegoś nerfa nie czytałem dokładnie. Nie kalkulowałem dokładnie to nie wiem. Wtedy to był demon, co gorsza wleciał pod koniec misji z obstawą 25 typów co sprawiło że było naprawdę nieciekawie. My naiwni próbowaliśmy negocjować (dodatkowa utrata chakry). A on jak boss ciach jakimś chakra flowem w tą technikę rangi B. Sprawa nie wyglądała najlepiej. Użyłem dotonowego smoka (A) towarzysze mu się posypali. Sam zniknął mi z dou na tyle że nie dałem rady go tym smokiem pacnąć(niestety wtedy miałem jakieś no nie wiem jakieś
to tak nie byłem jeszcze zbyt szybki, to i smok mógł być powolny. Potem po misji miałem Takie WTF just hapend i tam się okazało że miał minimalny próg ph 800. Mógł mieć więcej. A i tak staty boga. Praktycznie nie do ruszenia, NPC nas uratowały bo wezwaliśmy pomoc jedną z kobiet pracujących w tym onsenie xD
Przeżyć przeżyłem kompan również. Klasycznie wykorzystałem jakoś 130 % chakry. Nie pamiętam idealnie detali. To było kupę czasu temu. Npc z tego co pamiętam uratowały nam tyłki, ogólnie to niewygodny temat więc poproszę inny zestaw pytań. Bo jeszcze się okaże że umarłem wtedy czy coś.
ps.
Czekam aż ktoś zrobi komuś Yandere Ranamru na misji rangi C *-* Już czuję przerażonych graczy!
Szczerze nie wiem jak teraz układał by się taki samuraj na niskiej randzie np C. Dostali jakiegoś nerfa nie czytałem dokładnie. Nie kalkulowałem dokładnie to nie wiem. Wtedy to był demon, co gorsza wleciał pod koniec misji z obstawą 25 typów co sprawiło że było naprawdę nieciekawie. My naiwni próbowaliśmy negocjować (dodatkowa utrata chakry). A on jak boss ciach jakimś chakra flowem w tą technikę rangi B. Sprawa nie wyglądała najlepiej. Użyłem dotonowego smoka (A) towarzysze mu się posypali. Sam zniknął mi z dou na tyle że nie dałem rady go tym smokiem pacnąć(niestety wtedy miałem jakieś no nie wiem jakieś
Ukryty tekst
to tak nie byłem jeszcze zbyt szybki, to i smok mógł być powolny. Potem po misji miałem Takie WTF just hapend i tam się okazało że miał minimalny próg ph 800. Mógł mieć więcej. A i tak staty boga. Praktycznie nie do ruszenia, NPC nas uratowały bo wezwaliśmy pomoc jedną z kobiet pracujących w tym onsenie xD
Przeżyć przeżyłem kompan również. Klasycznie wykorzystałem jakoś 130 % chakry. Nie pamiętam idealnie detali. To było kupę czasu temu. Npc z tego co pamiętam uratowały nam tyłki, ogólnie to niewygodny temat więc poproszę inny zestaw pytań. Bo jeszcze się okaże że umarłem wtedy czy coś.
ps.
Czekam aż ktoś zrobi komuś Yandere Ranamru na misji rangi C *-* Już czuję przerażonych graczy!
0 x
- Myśli Numy -
- Słowa Numy -
[/center]
Nie odpowiadam przed żadną władzą.
Oraz mogę mówić i robić co mi się żywnie podoba.
Bez ponoszenia żadnych konsekwencji !
Nie posiadam siły, wpływów czy pieniędzy.
Mało, nie mam nawet pracy.
Jestem Bezdomnym !
- Słowa Numy -

Nie odpowiadam przed żadną władzą.
Oraz mogę mówić i robić co mi się żywnie podoba.
Bez ponoszenia żadnych konsekwencji !
Nie posiadam siły, wpływów czy pieniędzy.
Mało, nie mam nawet pracy.
Jestem Bezdomnym !
[youtube]https://www.youtube.com/watch?v=-QdgoBYUHBU[/youtube]
Re: Samurajowie raz jeszcze
@Chise, czyli jak rozumiem, póki nikt nie został poszkodowany, to wszystko jest w najlepszym porządku? Porzućmy więc jakiekolwiek buffy dla umiejętności, z którymi ludzie są w stanie wykonywać misje - czy to ślepiec, czy to KG inne, czy cokolwiek. Poza tym to nie do końca temat na to, że "oesu samuraje zabijają na misjach C", tylko "samuraje strzelają Nin B/A bez żadnych wymagań, bo są w ich buki".
No więc jak najbardziej popieram zarówno istnienie problemu, jak i podpisuję się pod rozwiązaniem (na pewno przy pierwszych 4 z 6 punktów).
Kenryuoto, Issen i Hadan to nie powinno być bukijutsu. To trochę jak byśmy wrzucili Hien do bukijutsu i dodali tam "Wymaganie: Fuuton". Te trzy samurajskie techniki to jest wybitnie ninjutsu w wydaniu samurajskim, a ponieważ nie wymaga to od nich niczego poza rozwijaniem statystyk fizycznych, to można go użyć nawet na misjach rangi C (to jakby móc zrobić samuraja z Fuutonem B pod Hien, nie tracąc nic ze statystyk fizycznych).
Gdy zobaczyłem na swojej misji C samuraja, zacząłem pisać pośmiertną, bo przeżyłem tylko przez życzliwość MG - w równej walce nie miałbym żadnych szans. To nie oznacza, że samuraj nie jest za mocny, bo wszystko pozostaje pod życzliwością MG. Kto miał misję rangi C ze mną wiedziałby, że słowo "samuraj" jest momentem, w którym powinni zrezygnować z misji.
Problemem jednak nie jest ich moc na misjach, a używanie unikalnego ninjutsu bez wymagania ninjutsu - poświęcenie 150 PH na rozwinięcie "Samurajskiego Ninjutsu" na rangę C, żeby uzyskać Kenryuoto (bo takie rozwiązanie zaproponował Inoshi) nie jest największym wydatkiem, szczególnie dla postaci, która i tak ładuje większość PH w staty fizyczne. Dodanie dodatkowego skalowania z rangami umożliwiłoby wybór drogi dla samuraja - między tradycyjnym czystym mieczem, a mieczem wzmocnionym chakrą i wzmocnieniem samego wzmocnienia. Jasne, że jest to ogółem nerf i kolejny skok na ich PH, ale jednocześnie uspokoi shinobi na misjach średnich rang, urozmaici rozwój samurajów no i powinno też pozwolić na jakiś mały rozwój tego chakra flow przez kilka drobnych WT z dziedziny "Samurajskiego Ninjutsu".
No więc jak najbardziej popieram zarówno istnienie problemu, jak i podpisuję się pod rozwiązaniem (na pewno przy pierwszych 4 z 6 punktów).
Kenryuoto, Issen i Hadan to nie powinno być bukijutsu. To trochę jak byśmy wrzucili Hien do bukijutsu i dodali tam "Wymaganie: Fuuton". Te trzy samurajskie techniki to jest wybitnie ninjutsu w wydaniu samurajskim, a ponieważ nie wymaga to od nich niczego poza rozwijaniem statystyk fizycznych, to można go użyć nawet na misjach rangi C (to jakby móc zrobić samuraja z Fuutonem B pod Hien, nie tracąc nic ze statystyk fizycznych).
Gdy zobaczyłem na swojej misji C samuraja, zacząłem pisać pośmiertną, bo przeżyłem tylko przez życzliwość MG - w równej walce nie miałbym żadnych szans. To nie oznacza, że samuraj nie jest za mocny, bo wszystko pozostaje pod życzliwością MG. Kto miał misję rangi C ze mną wiedziałby, że słowo "samuraj" jest momentem, w którym powinni zrezygnować z misji.
Problemem jednak nie jest ich moc na misjach, a używanie unikalnego ninjutsu bez wymagania ninjutsu - poświęcenie 150 PH na rozwinięcie "Samurajskiego Ninjutsu" na rangę C, żeby uzyskać Kenryuoto (bo takie rozwiązanie zaproponował Inoshi) nie jest największym wydatkiem, szczególnie dla postaci, która i tak ładuje większość PH w staty fizyczne. Dodanie dodatkowego skalowania z rangami umożliwiłoby wybór drogi dla samuraja - między tradycyjnym czystym mieczem, a mieczem wzmocnionym chakrą i wzmocnieniem samego wzmocnienia. Jasne, że jest to ogółem nerf i kolejny skok na ich PH, ale jednocześnie uspokoi shinobi na misjach średnich rang, urozmaici rozwój samurajów no i powinno też pozwolić na jakiś mały rozwój tego chakra flow przez kilka drobnych WT z dziedziny "Samurajskiego Ninjutsu".
0 x
Re: Samurajowie raz jeszcze
W takim razem waszym problemem nie jest to, że npc samuraje są za silni na misjach, tylko to, że ogólnie samuraje są za silni. Trzeba postawić odpowiedni problem by było odpowiednie rozwiązanie i nazywać rzecz po imieniu. Nerf samurajów nie jest rozwiązaniem problemu, który opisał Inoshi, bo są również buildy którymi można pocisnąć gracza na misji C i wszystko zależy głównie od mg, nie stat czy dziedzin przeciwnika.
Co do nerfa samurajów, to niedawno był ich rework i jak na moje to jest całkiem nieźle teraz. Ale nie orientuje się w tym za dobrze, więc ciężko mi powiedzieć.
Co do nerfa samurajów, to niedawno był ich rework i jak na moje to jest całkiem nieźle teraz. Ale nie orientuje się w tym za dobrze, więc ciężko mi powiedzieć.
0 x
- Jawa
- Administrator
- Posty: 4223
- Rejestracja: 10 mar 2015, o 23:33
- Ranga: Head Admin
- GG/Discord: MxPl#7094
- Multikonta: Sasame | Sumi
Re: Samurajowie raz jeszcze
Z tym się zgodzę, że samurajowie za szybko mają dostęp do swojej unikalnej techniki chakra flow i to rodzi pewne problemy, szczególnie na wczesnym etapie gry. Nie wprowadzałbym jednak osobnej dziedziny specjalnie po to, by umieścić tam jedną technikę i jej dwie (bardzo podobne) pochodne. To jak dla mnie lekka przesada.
Osobiście rozważyłbym jedno lub oba rozwiązania:
Osobiście rozważyłbym jedno lub oba rozwiązania:
- Dodanie w wymaganiach Kenryūtō posiadania stylu na poziomie S. Takie rozwiązanie opóźni dostęp do tej techniki i rozwiąże omawiany problem na misjach C. Rozdając punkty u samuraja w taki sposób, by jak najszybciej wbić styl rangi S potrzebne będzie odrobinkę więcej niż 800 PH, więc nie będziemy się już musieli obawiać samurajów tnących skały na misjach poziomu C.
- Dodanie w wymaganiach Kenryūtō kontroli chakry na poziomie C, więc nie będzie ono już wyłącznie wynikało ze statystyk fizycznych. KC u samurajów jest droższa, no i nie każdy ją rozwija. Dzięki takiemu rozwiązaniu Kenryūtō będzie możliwe do zdobycia nieco później, a także przestanie być oczywistą techniką w arsenale każdego samuraja.
0 x
- Yasuo
- Posty: 1517
- Rejestracja: 20 lip 2017, o 20:57
- Wiek postaci: 28
- Ranga: Kosho
- Widoczny ekwipunek: Link do widocznych przedmiotów znajduje się na samej górze KP
- Link do KP: viewtopic.php?p=55892#p55892
- GG/Discord: .iwaru
- Multikonta: Tenshi
Re: Samurajowie raz jeszcze
Mnie akurat - jako samuraja - ta zmiana by nie bolała, bo mój build nie polega na Kenryuto. Kenryuto jest tylko dodatkiem, a siła samurajów na misjach niskich rang rzeczywiście jest zbyt duża. Reasumując, paradoksalnie (bo generalnie zgadzam się dobrowolnie na nerf mojej "klasy postaci") jestem za tym, by coś w tym kierunku zmienić.
Zgadzam się z Ocirem. Dopisanie do Kenryuto, że wymaga rangi S (ewentualnie przeniesienie Kenryuto i pochodnych na rangę lub na A) Bukijutsu jest spoko. Jednak dużo lepiej byłoby to uzależnić po prostu od kontroli chakry (ranga C wydaje się jak najbardziej OK).
Przy czym mam jeszcze dwie kwestie:
1. Po pierwsze, jeśli ta zmiana wejdzie, to samurajowie, którzy mają tą technikę już opanowaną nie tracą jej (tj. nie muszą jej wymieniać). Jeśli nie mają odpowiedniej KC, to technika jest "zablokowana". Generalnie chodzi o to, żeby nie zmuszać postaci graczy do nauki techniki (fabularnej), którą już kiedyś opanowali, czyli, żebym nie musiał np. pisać ponownie treningu.
2. Po drugie, skoro już jesteśmy przy samurajskich chakra flow, to chciałbym poruszyć jeszcze jedną kwestię, która już została poruszona w pewnym stopniu przez moich przedmówców (nie jest to jednak główny temat tego wątku, więc dlatego ukrywam go w spoilerze z dopiskiem "Lekki Spam").
Uzależnić możliwość wykonania Kenryuto nie od KC, ale od rozwiniętego ninjutsu. Czyli Kenryuto wymagałoby Ninjutsu rangi C (225 PH) i...
Zgadzam się z Ocirem. Dopisanie do Kenryuto, że wymaga rangi S (ewentualnie przeniesienie Kenryuto i pochodnych na rangę lub na A) Bukijutsu jest spoko. Jednak dużo lepiej byłoby to uzależnić po prostu od kontroli chakry (ranga C wydaje się jak najbardziej OK).
Przy czym mam jeszcze dwie kwestie:
1. Po pierwsze, jeśli ta zmiana wejdzie, to samurajowie, którzy mają tą technikę już opanowaną nie tracą jej (tj. nie muszą jej wymieniać). Jeśli nie mają odpowiedniej KC, to technika jest "zablokowana". Generalnie chodzi o to, żeby nie zmuszać postaci graczy do nauki techniki (fabularnej), którą już kiedyś opanowali, czyli, żebym nie musiał np. pisać ponownie treningu.
2. Po drugie, skoro już jesteśmy przy samurajskich chakra flow, to chciałbym poruszyć jeszcze jedną kwestię, która już została poruszona w pewnym stopniu przez moich przedmówców (nie jest to jednak główny temat tego wątku, więc dlatego ukrywam go w spoilerze z dopiskiem "Lekki Spam").
A mianowicie tworzenie WT na bazie Kenryuto/udoskonalanie tej techniki. Obecnie jest tak, że "nie można rozwinąć tej techniki bez posiadania dziedzin chakrowych", ale nic więcej na ten temat nie wiadomo, bo to bardzo ogólnikowe stwierdzenie. Gdyby techniki chakrowe samurajów weszły jako dodatkowa dziedzina, to nie byłoby z tym problemów. Wystarczyłoby tą dziedzinę rozwinąć na jakąś wysoką rangę i od razu mielibyśmy możliwość tworzenia WT na podstawie Kenryuto, jednak tworzenie dodatkowej dziedziny chakry, działów, opisów itd. itp. dla trzech technik wydaje się... bezsensowne.
Jeśli ustalimy, że Kenryuto jest dostępne jedynie dla samurajów, którzy rozwijają swoją kontrolę chakry (co oczywiście jest logiczne), to powinniśmy iść w tym kierunku. Czyli umożliwić tworzenie WT bazujących na Kenryuto lub udoskonalania samego chakra flow nie od posiadania ninjutsu/żywiołu/czegokolwiek chakrowego, ale od Kontroli Chakry. Czyli chociaż nie mam rozwiniętego ninjutsu/żywiołu/innej dziedziny chakrowej, to mając rozwiniętą bardzo mocno kontrolę chakry, mogę stworzyć sobie ulepszone Kenryuto.
Ma to logiczny, fabularny sens. Każda technika samurajska została stworzona przez jakiegoś samuraja. Był sobie kiedyś samuraj, który potrafił doskonale władać chakrą (jak na standardy samurajów) i stworzył Kenryuto, które jest przekazywane z pokolenia na pokolenie, blablabla i uczone w szkołach samurajskich. Niby Kenryuto jest zwykłym ninjutsu, ale z racji tego, że samurajowie pilnują jego sekretu i przekazują tą wiedzę tylko swoim uczniom, to staje się techniką niedostępną dla innych shinobi (analogicznie mamy z technikami klanu Nara czy Yamanaka: https://naruto.fandom.com/wiki/Hiden - "Hiden (秘伝, Literally meaning: secret tradition) or simply "secret" techniques are passed down from generation to generation in certain regions or clans. [...] These techniques cannot be copied through simple observation, however, they are not to be confused with kekkei genkai, as technically, hiden techniques can be taught to anyone."), chociaż teoretycznie każdy shinobi mógłby się Kenryuto nauczyć.
I teraz moja propozycja, która mogłaby rozwiązać zarówno problem, który opisałem w spoilerze, jak i główny problem tego tematu.Jeśli ustalimy, że Kenryuto jest dostępne jedynie dla samurajów, którzy rozwijają swoją kontrolę chakry (co oczywiście jest logiczne), to powinniśmy iść w tym kierunku. Czyli umożliwić tworzenie WT bazujących na Kenryuto lub udoskonalania samego chakra flow nie od posiadania ninjutsu/żywiołu/czegokolwiek chakrowego, ale od Kontroli Chakry. Czyli chociaż nie mam rozwiniętego ninjutsu/żywiołu/innej dziedziny chakrowej, to mając rozwiniętą bardzo mocno kontrolę chakry, mogę stworzyć sobie ulepszone Kenryuto.
Ma to logiczny, fabularny sens. Każda technika samurajska została stworzona przez jakiegoś samuraja. Był sobie kiedyś samuraj, który potrafił doskonale władać chakrą (jak na standardy samurajów) i stworzył Kenryuto, które jest przekazywane z pokolenia na pokolenie, blablabla i uczone w szkołach samurajskich. Niby Kenryuto jest zwykłym ninjutsu, ale z racji tego, że samurajowie pilnują jego sekretu i przekazują tą wiedzę tylko swoim uczniom, to staje się techniką niedostępną dla innych shinobi (analogicznie mamy z technikami klanu Nara czy Yamanaka: https://naruto.fandom.com/wiki/Hiden - "Hiden (秘伝, Literally meaning: secret tradition) or simply "secret" techniques are passed down from generation to generation in certain regions or clans. [...] These techniques cannot be copied through simple observation, however, they are not to be confused with kekkei genkai, as technically, hiden techniques can be taught to anyone."), chociaż teoretycznie każdy shinobi mógłby się Kenryuto nauczyć.
Uzależnić możliwość wykonania Kenryuto nie od KC, ale od rozwiniętego ninjutsu. Czyli Kenryuto wymagałoby Ninjutsu rangi C (225 PH) i...
ulepszenia/modyfikacje/WT na bazie Kenryto wymagałyby ninjutsu rangi B/A/S.
0 x
- Mowa
"Myśli"
Prowadzone Misje: -
Wzór Misji:
Wzór Nowej Lokacji:
"Myśli"
Prowadzone Misje: -
Wzór Misji:
[/list][/fieldset]
[/quote][/code]
- Yamanaka Inoshi
- Postać porzucona
- Posty: 3431
- Rejestracja: 12 lut 2018, o 22:35
- Wiek postaci: 18
- Ranga: Dōkō
- Krótki wygląd: - Akcent Karmazynowych szczytów - Francuski
- Blond włosy długością do ramion
- Zielone oczy - w stylu Yamanaka
- Wzrost 161
- Łuskowaty kombinezon
- Widoczne bandaże na dłoniach. - Widoczny ekwipunek: Stalowe elementy pancerza, maska
Duży miecz na plecach
Plecak
Kabura z prawej strony na udzie. - Link do KP: http://shinobiwar.pl/viewtopic.php?f=32&t=4957
- GG/Discord: Tario#3987/64789656
- Multikonta: Hoshigaki Maname
- Aktualna postać: Jun
- Lokalizacja: Soso
Re: Samurajowie raz jeszcze
No cóż... Stosując oba te obostrzenia pozbywamy się problemu częściowo bo wtedy opanowanie Kenryoto wymaga 1000 ph.
Rozumiem dlaczego sądzicie, że nadanie im dziedziny pod te techniki jest czymś co może ich ograniczać ale w tym wypadku kwestia jest taka, że działa to na cały okres ich rozwoju niżeli na chwilę do tych 800 ph. Z drugiej strony fakt, jest to dziedzina pod jedną technikę ale... Mamy wiele technik na forum które są z poza kanonu naruto, zwłaszcza w bukijutsu i sądzę, że można kilka fajnych cosi i dla nich przygotować.
Cóż. Uzależnienie kenryoto od ninjutsu... Brzmi ciekawie ale jakie by to miało właściwie podstawy? Bo wtedy techniki kenryoto musiałyby być w ninjutsu na randze A.
Wciąż jednak pozostaje problem tego, że im silniejszy samuraj tym lepsze będą efekty ciosów zadawanych przy pomocy jego kenryoto
Rozumiem dlaczego sądzicie, że nadanie im dziedziny pod te techniki jest czymś co może ich ograniczać ale w tym wypadku kwestia jest taka, że działa to na cały okres ich rozwoju niżeli na chwilę do tych 800 ph. Z drugiej strony fakt, jest to dziedzina pod jedną technikę ale... Mamy wiele technik na forum które są z poza kanonu naruto, zwłaszcza w bukijutsu i sądzę, że można kilka fajnych cosi i dla nich przygotować.
Cóż. Uzależnienie kenryoto od ninjutsu... Brzmi ciekawie ale jakie by to miało właściwie podstawy? Bo wtedy techniki kenryoto musiałyby być w ninjutsu na randze A.
Wciąż jednak pozostaje problem tego, że im silniejszy samuraj tym lepsze będą efekty ciosów zadawanych przy pomocy jego kenryoto
0 x
- Kakita Asagi
- Gracz nieobecny
- Posty: 1831
- Rejestracja: 15 gru 2017, o 17:45
- Wiek postaci: 28
- Ranga: Samuraj (Hatamoto)
- Krótki wygląd: Mężczyzna o ciemnych włosach i niebieskich oczach, wzrostu około 170 cm. Ubrany w kremowe kosode, z brązową hakama oraz granatowym haori z rodowym symbolem. Na głowie wysłużony, ale nadal w dobrym stanie kapelusz.
- Widoczny ekwipunek: - Zbroja
- Tachi + Wakizashi
- Długi łuk + Kołczan - Link do KP: http://shinobiwar.pl/viewtopic.php?f=33&t=4518
- GG/Discord: 9017321
- Multikonta: Hayabusa Jin
- Lokalizacja: Wrocław
Re: Samurajowie raz jeszcze
No dobra, no to ja się odezwę, jako samuraj.
Na wstępie, pozwolę sobie na małą dygresję - czy to już koniec problemów z samurajami, czy jeszcze coś wymyślimy? Bo proponuję, by wszelkie wątpliwości od raz tutaj wyłożyć, by za miesiąc, może dwa znów nie pojawił siętemat "Samurajowie raz jeszcze x2" i wtedy będzie:
Problemem, który widzę jest sam fakt tego, że samurajowie istnieją z taką, a nie inną mechaniką. Nikomu jakoś nie przeszkadzają postacie, które mogą sobie kogoś załatwić ot tak zwykłym faktem tego, że mało kto ma wysoką konsekwencję (albo pewne progi ucieczki z pewnych technik są niewiarygodnie wysokie, lub wymagają bijuu), że istnieją postacie które mają zdolność zauważenia nawet najlepiej zakamuflowanego wroga, etc.
Nie, bo: <- jestem niemal pewien, że za jakiś czas usłyszymy, że samuraj na misji B, to ma takie staty w kosmos, że trzeba te przeliczniki znów zmienić, najlepiej to na takie co ma ninja + zostawić kary tam, gdzie są + do dziedzin chakrowych, oraz postulat by: - wybacz Inoshi, że tak sobie z Ciebie wycinam to i owo, ale ja ostro podejrzewam, że dokładnie tak będzie.
A teraz, do samego pomysłu. Generalnie, najsensowniejsza jest dla mnie propozycja Ocir'a w wersji łączonej, TJ - Kenryuuto i pochodne lecą na poziom S - to można zrobić od ręki, wymagają kontroli Chakry C minimum i zostawić to, że nie tworzy się w nich WT bez dziedziny chakrowej - każdy wie, że byłoby to w praktyce Ninjutsu S (w takiej opcji) którego żaden zdroworozsądkowy samuraj otwierał nie będzie.
Na koniec ponawiam pytanie - czy to będzie już wszystko?
Na wstępie, pozwolę sobie na małą dygresję - czy to już koniec problemów z samurajami, czy jeszcze coś wymyślimy? Bo proponuję, by wszelkie wątpliwości od raz tutaj wyłożyć, by za miesiąc, może dwa znów nie pojawił siętemat "Samurajowie raz jeszcze x2" i wtedy będzie:
Problemem, który widzę jest sam fakt tego, że samurajowie istnieją z taką, a nie inną mechaniką. Nikomu jakoś nie przeszkadzają postacie, które mogą sobie kogoś załatwić ot tak zwykłym faktem tego, że mało kto ma wysoką konsekwencję (albo pewne progi ucieczki z pewnych technik są niewiarygodnie wysokie, lub wymagają bijuu), że istnieją postacie które mają zdolność zauważenia nawet najlepiej zakamuflowanego wroga, etc.
Nie, bo: <- jestem niemal pewien, że za jakiś czas usłyszymy, że samuraj na misji B, to ma takie staty w kosmos, że trzeba te przeliczniki znów zmienić, najlepiej to na takie co ma ninja + zostawić kary tam, gdzie są + do dziedzin chakrowych, oraz postulat by: - wybacz Inoshi, że tak sobie z Ciebie wycinam to i owo, ale ja ostro podejrzewam, że dokładnie tak będzie.
A teraz, do samego pomysłu. Generalnie, najsensowniejsza jest dla mnie propozycja Ocir'a w wersji łączonej, TJ - Kenryuuto i pochodne lecą na poziom S - to można zrobić od ręki, wymagają kontroli Chakry C minimum i zostawić to, że nie tworzy się w nich WT bez dziedziny chakrowej - każdy wie, że byłoby to w praktyce Ninjutsu S (w takiej opcji) którego żaden zdroworozsądkowy samuraj otwierał nie będzie.
Na koniec ponawiam pytanie - czy to będzie już wszystko?
0 x

Poza tym, uważam, że należy skasować Henge i Kawarimi.
Heroic battle Theme|Asagi-sensei Theme|Bank|Punkty historii|Własne techniki| Przedmioty z Kuźni | Inne ujęcie | Pieczątka
Lista samurajek, które były na forum, ale nie zostały moimi uczennicami i na pewno przez to nie grają.
- Mokoto (walczyła na Murze)
- Mitsuyo (nigdy nie opuściła Yinzin)
- Inari (była uczennicą Seinara)
- Sakiko (byłą roninką, obierała ziemniaki na misji D)
- Sans
- Administrator
- Posty: 5407
- Rejestracja: 14 lut 2015, o 11:23
- Wiek postaci: 8
- Multikonta: Yuki Hoshi; Uchiha Hiromi; Papyrus
Re: Samurajowie raz jeszcze
Ja pisałem to już w prywatnej rozmowie wczoraj, ale wkleję tutaj swoje zdanie jeszcze.
Mamy takie wymagania co do nauki technik i ich zależności od KC i ludzie piszą, "ale jak to samuraj może się uczyć takich technik jak on o kontroli chakry nic nie wie?"
A jak można się uczyć Ninjutsu, genjutsu B i żywiołowych/klanowych A mając kontrolę chakry na E?
Śmiem twierdzić, że samuraje szkolą się tylko w tym jednym konkretnym użyciu chakry, która wzmacnia ich szermierczą moc, więc danie im wymaganie KC na C technice rangi B będzie nie sprowadzeniem tego do poziomu normalnych shinobi, tylko znowu umieszczeniem ich poniżej, tak jak reszty ich chakrowych umiejętności.
Bo jeśli to jedyne znane im zastosowanie ma mieć wymaganie KC na C, to wszystkie inne nin i tym bardziej gen też powinny mieć.
Taki mój głos w dyskusji, dla mnie akurat ten nerf wymogu KC nie będzie w żaden sposób krzywdzący, więc tutaj nie chodzi o mnie, wydaje mi się to prostu niepotrzebne i bez sensu.
Jest o wiele więcej OP buildów, które mogą zaburzyć balans na misji C, jak się chce udupić gracza to nie trzeba dawać mu samuraja, ale jak wiemy "silni NPC na misji C" to tylko zasłona dymna, żeby po raz kolejny dobrać się samurajom do tyłka.
Podsumowując, jestem przeciwny jakimkolwiek ograniczeniom bo wydają mi się niepotrzebne, taki tam temacik o nerfie kolejnym bardziej stworzony chyba z przyzwyczajenia niż rzeczywistej potrzeby czy braku balansu.
A jak można się uczyć Ninjutsu, genjutsu B i żywiołowych/klanowych A mając kontrolę chakry na E?
Śmiem twierdzić, że samuraje szkolą się tylko w tym jednym konkretnym użyciu chakry, która wzmacnia ich szermierczą moc, więc danie im wymaganie KC na C technice rangi B będzie nie sprowadzeniem tego do poziomu normalnych shinobi, tylko znowu umieszczeniem ich poniżej, tak jak reszty ich chakrowych umiejętności.
Bo jeśli to jedyne znane im zastosowanie ma mieć wymaganie KC na C, to wszystkie inne nin i tym bardziej gen też powinny mieć.
Taki mój głos w dyskusji, dla mnie akurat ten nerf wymogu KC nie będzie w żaden sposób krzywdzący, więc tutaj nie chodzi o mnie, wydaje mi się to prostu niepotrzebne i bez sensu.
Jest o wiele więcej OP buildów, które mogą zaburzyć balans na misji C, jak się chce udupić gracza to nie trzeba dawać mu samuraja, ale jak wiemy "silni NPC na misji C" to tylko zasłona dymna, żeby po raz kolejny dobrać się samurajom do tyłka.
Podsumowując, jestem przeciwny jakimkolwiek ograniczeniom bo wydają mi się niepotrzebne, taki tam temacik o nerfie kolejnym bardziej stworzony chyba z przyzwyczajenia niż rzeczywistej potrzeby czy braku balansu.
0 x

- Akashi
- Postać porzucona
- Posty: 1240
- Rejestracja: 25 lip 2017, o 22:58
- Wiek postaci: 20
- Ranga: Wędrowiec
- Krótki wygląd: Jednooki młodzieniec o fioletowych włosach. Odziany w skórzany płaszcz ze znakiem jashina na plecach
- Widoczny ekwipunek: Skórzany płaszcz, kazeshini
- Link do KP: http://shinobiwar.pl/viewtopic.php?f=33&t=3899
Re: Samurajowie raz jeszcze
Popieram Seinara. Problem nie leży w samych samurajach. Może i są silni, ale żaden gracz z rozsądkiem grający samurajem nie wyjedzie od razu z chakra flow w swojego przeciwnika.
Tutaj problem leży bardziej w samych MG, którzy szukając "potężnego" antagonisty do misji sięgają po coś najłatwiejszego. Nie ma co się oszukiwać samuraia na misji łatwo jest stworzyć, wystarczy dać mu styl, statystyki i on po prostu tnie wszystko. Nie wymaga żadnego większego myślenia od MG.
Za pewien czas na pewno na misjach C pojawi się jakiś Sabaku, Koseki, Yuki, Senju, genguser, bądź bramowiec. Te postacie też są bardzo silne na poziomie 800ph i wtedy co, kolejny nerf? Bo jakiś MG stworzył z nich potworów na misji?
To jest blednę koło.
Jak już czegoś tutaj wymagać to tworzenia KP przeciwników nawet na misjach C. By osoby sprawdzające miały lepszy wgląd w npc. Tak samo jak to jest na misjach B i wyższych.
Tutaj problem leży bardziej w samych MG, którzy szukając "potężnego" antagonisty do misji sięgają po coś najłatwiejszego. Nie ma co się oszukiwać samuraia na misji łatwo jest stworzyć, wystarczy dać mu styl, statystyki i on po prostu tnie wszystko. Nie wymaga żadnego większego myślenia od MG.
Za pewien czas na pewno na misjach C pojawi się jakiś Sabaku, Koseki, Yuki, Senju, genguser, bądź bramowiec. Te postacie też są bardzo silne na poziomie 800ph i wtedy co, kolejny nerf? Bo jakiś MG stworzył z nich potworów na misji?
To jest blednę koło.
Jak już czegoś tutaj wymagać to tworzenia KP przeciwników nawet na misjach C. By osoby sprawdzające miały lepszy wgląd w npc. Tak samo jak to jest na misjach B i wyższych.
0 x

- Yasuo
- Posty: 1517
- Rejestracja: 20 lip 2017, o 20:57
- Wiek postaci: 28
- Ranga: Kosho
- Widoczny ekwipunek: Link do widocznych przedmiotów znajduje się na samej górze KP
- Link do KP: viewtopic.php?p=55892#p55892
- GG/Discord: .iwaru
- Multikonta: Tenshi
Re: Samurajowie raz jeszcze
O co Ci dokładnie chodzi z tym Ninjutsu rangi S? W sensie, że obecnie muszę mieć ninjutsu rangi S, żeby stworzyć WT bazujące na Kenryuto? A może po "nerfie" będę musiał mieć ninjutsu rangi S, by to zrobić? Wolę dopytać zanim poprę jakąś zmianę, która uwali mi kiedyś postać, a ja nie będę wiedział, że uwali.
Głupoty piszesz. Masz taką technikę:
Głupoty piszesz. Masz taką technikę:
- Nazwa
- Kaengiri
- Pieczęci
- Brak
- Zasięg
- 5 metrów
- Koszt
- E: 24% | D: 18% | C: 15% | B: 12% | A: 9% | S: 6% | S+: 3% (+1/2 na turę)
- Dodatkowe
- Należy mieć dowolny styl Kenjutsu na randze C.
- Opis Specyficzna technika, dająca możliwość łączenia technik szermierzom z talentem w korzystaniu z żywiołu ognia. Użytkownik pokrywa ostrze miecza chakrą tego właśnie elementu, po czym wykonuje zamach. Shinobi dzięki temu jest w stanie wysłać z ostrza falę płomieni, mogącą poparzyć przeciwnika. Dodatkowo, podpalone ostrze zadaje nieco zwiększone obrażenia.
- Nazwa
- Kenryūtō
- Pieczęci
- Brak
- Zasięg
- Kilka centymetrów więcej niż długość ostrza broni
- Koszt
- E: 36% | D: 28% | C: 20% | B: 16% | A: 12% | S: 8% | S+: 4% (+1/2 na turę)
- Dodatkowe
- Należy posiadać ninjutsu rozwinięte minimum na rangę C.
- Opis Technika stworzona na podstawie niektórych jutsu stosowanych przez shinobi. Poprzez przesłanie energii duchowej do ostrza, użytkownik jest w stanie zwiększyć jego długość oraz ostrość. Zwiększa się także wytrzymałość - jest w stanie powstrzymać inne "chakra flow" stosowane przez shinobi poza rangami A i S. Technika zwiększa o wiele możliwości przeciętnego miecza, właśnie dlatego jest bardzo przydatna podczas walki. Tak wzmocniony miecz może np. przebić bez problemu kamienny filar.
- Uwaga Dostępne jedynie dla samurajów jako usprawniony styl Battodo.
- Nazwa
- Kenryūtō
- Pieczęci
- Brak
- Zasięg
- Kilka centymetrów więcej niż długość ostrza broni
- Koszt
- E: 36% | D: 28% | C: 20% | B: 16% | A: 12% | S: 8% | S+: 4% (+1/2 na turę)
- Dodatkowe
- Należy mieć dowolny styl Kenjutsu na randze A/S.
- Opis Technika stworzona na podstawie niektórych jutsu stosowanych przez shinobi. Poprzez przesłanie energii duchowej do ostrza, użytkownik jest w stanie zwiększyć jego długość oraz ostrość. Zwiększa się także wytrzymałość - jest w stanie powstrzymać inne "chakra flow" stosowane przez shinobi poza rangami A i S. Technika zwiększa o wiele możliwości przeciętnego miecza, właśnie dlatego jest bardzo przydatna podczas walki. Tak wzmocniony miecz może np. przebić bez problemu kamienny filar.
- Uwaga Dostępne jedynie dla samurajów jako usprawniony styl Battodo.
0 x
- Mowa
"Myśli"
Prowadzone Misje: -
Wzór Misji:
Wzór Nowej Lokacji:
"Myśli"
Prowadzone Misje: -
Wzór Misji:
[/list][/fieldset]
[/quote][/code]
-
- Support
- Posty: 2059
- Rejestracja: 9 cze 2015, o 22:55
Re: Samurajowie raz jeszcze
W tym temacie bliżej jestem obronie Samurajów niż nerfieniu. Owszem, Samuraj na misjach może być ciężkim rywalem ale mimo wszystko jest i tak ograniczony w tym co może zrobić. 99% jego ataków opiera się na starciu fizycznym co akurat shinobi powinien być w stanie skontrować dzięki mnogiej ilości różnych dziedzin do jakich ma dostęp - jeśli nie umie skontrować to sorry, miał pecha albo był zbyt słaby, źle coś rozegrał, nie przemyślał. Nie powinno się wymagać od mechaniki tego, żeby każdą misję można było przejść bezproblemowo, po to one są żeby ćwiczyć swoje umiejętności walki z różnymi przeciwnikami.
Klanówki, żywiołowe - te są najczęściej rozwijane na początku zamiast atrybutów więc należy z tego korzystać. Ilość technik jakie shinobi ma na starcie to ~10? Do tego dochodzi ekwipunek więc nie można powiedzieć, że shinobi jest na straconej pozycji względem samuraja.
Zarzut, że samurajowie przecinają wszystko jak leci, strzelają tymi chakrowymi ostrzami - owszem, ale przecież nie mogą tego używać w każdym poście i zasypywać wroga deszczem takich ataków. No i to jest ich jedyna opcja (poza rzucaniem i strzelaniem co potrafią też shinobi) żeby zaatakować na dystansie.
Tak jak zwrócił uwagę Asagi, dobranie przeciwnika żeby było jak najtrudniej to jest już tylko kwestia wyboru MG. Jak na misję pójdzie Maji to wiadomo, że raczej nie dostanie Samuraja tylko Senju albo coś co będzie mu ciężko skontrować. Hyuga może dostać Ranmaru, a Senju kogoś z Katonem - o to chodzi w misjach, żeby dostawać trudne wyzwania i sprawdzać swoje umiejętności ich rozwiązywania.
Aktualnie Kenryuuto ma wymóg Kenjutsu B bo jest na takiej randze i wydaje mi się to w pełni wystarczające.
Klanówki, żywiołowe - te są najczęściej rozwijane na początku zamiast atrybutów więc należy z tego korzystać. Ilość technik jakie shinobi ma na starcie to ~10? Do tego dochodzi ekwipunek więc nie można powiedzieć, że shinobi jest na straconej pozycji względem samuraja.
Zarzut, że samurajowie przecinają wszystko jak leci, strzelają tymi chakrowymi ostrzami - owszem, ale przecież nie mogą tego używać w każdym poście i zasypywać wroga deszczem takich ataków. No i to jest ich jedyna opcja (poza rzucaniem i strzelaniem co potrafią też shinobi) żeby zaatakować na dystansie.
Tak jak zwrócił uwagę Asagi, dobranie przeciwnika żeby było jak najtrudniej to jest już tylko kwestia wyboru MG. Jak na misję pójdzie Maji to wiadomo, że raczej nie dostanie Samuraja tylko Senju albo coś co będzie mu ciężko skontrować. Hyuga może dostać Ranmaru, a Senju kogoś z Katonem - o to chodzi w misjach, żeby dostawać trudne wyzwania i sprawdzać swoje umiejętności ich rozwiązywania.
Aktualnie Kenryuuto ma wymóg Kenjutsu B bo jest na takiej randze i wydaje mi się to w pełni wystarczające.
0 x
Użytkownicy przeglądający to forum: Obecnie na forum nie ma żadnego zarejestrowanego użytkownika i 5 gości