Raport Samurajski
- Yami
- Posty: 2959
- Rejestracja: 25 paź 2017, o 20:14
- Wiek postaci: 25
- Link do KP: viewtopic.php?f=33&t=4268
Raport Samurajski
Na wstępie chciałbym napisać dlaczego wątek powstał tutaj.
Wczoraj wieczorem, gdy wątek był jeszcze dostępny do oceny, napisałem informację na chacie o swoich obliczeniach, które stawiały Samurajów naprawdę ponad normę. Dziś rano kiedy chciałem wstawić tę informację w pomysłach dostrzegłem, że wątku nie ma. Poza tym temat pomysłów zamknięty. Czemu teraz o tym piszę? Bo mi się chciało siedzieć i robić kalkulacje/ symulacje ot co.
Uznałem, że najuczciwszym porównaniem między Samurajem a Ninja na wyrównanych płaszczyznach jest stworzenie klasycznego wzorca Samurajskiego oraz jego odpowiednika Taiusera Ninja, czyli człowieka z Bramami.
W zamieszczonej poniżej matematycznej kalkulacji Excela postawiłem pewne założenia:
- Próba wyrównania stat fizycznych
- Wpływ technik Buki/Tai
- Wydanie startowych 50PH na otwarcie dziedziny
- 0 Konsekwencji i Psychiki. Jeśli chodzi o Psychikę wiadomo, że Samuraj nie będzie robił człowieka z Genjutsu, więc nawet z tym 1 pkt startowym różnice w PH są kuriozalnie małe.
- Statystyki Percepcji na poziomie ~1/2 szybkości (klasyczny build)
- Próba stworzenia "optymalnego buildu"
Przejdźmy do obliczeń. Ustawiłem sobie 4 progi 500, 1000, 1500, 2000 PH, jako "kamienie milowe buildu".
* * * * * 500 PH * * * * * Samuraj (szkoła Ryu)
Siła - 60
Szybkość - 40+Ryu + 45(Shoten) = 93
Percepcja - 45
Wytrzymałość - 50
PAF - 203 * Ranga Tai/Buki - B * Bonus z techniki +45 Szybkości (Shoten)
Technika Chakrowa wzmacniająca (Kenryūtō)
Shinobi (Żelazne Ciało
Siła - 30 +30 (Girochin)
Szybkość - 30
Percepcja - 45
Wytrzymałość - 45+Żelazne - 54
PAF - 159 * Ranga Tai/Buki - B * Bonus z techniki +30 Siły (Girochin Doroppu)
Jako, że jest kilka bram podzieliłem je. Na tym poziomie Bramy otwiera się po kolei najpierw 1 potem drugą.
2 Tury I Bramy:
-> Siła - 80
-> Szybkość - 60
1 Tury II Bramy:
-> Siła - 100
-> Szybkość - 90
Symulacja:
Już na wstępie widzimy, że Samuraj ma miażdżącą przewagę nad użytkownikiem bram (idle state). Pierwszą rzeczą jest zwiększony zasięg (posiadanie broni) oraz możliwość używania techniki chakrowej bez jakichkolwiek umiejętności z zakresu posługiwania się nią. Porównując tą technikę do Klasycznego Hien (te same właściwości) Mamy już na starcie technikę Rangi B chakrową na którą zwykły Shinobi musiałby wydać 200PH na samo otwarcie dziedziny Futonu na B. Jednak biorąc pod uwagę otrzymywane inne techniki... kwestię tę raczej chciałem tylko wspomnieć.
Choć tutaj również można nadmienić, że dzięki tej Technice Samurai nie potrzebuje parametrów Siły albowiem siła ciosów jest zwiększana przez tą technikę, jednak tak jak zakładałem chciałem zrównać możliwie wszystkie parametry.
Wracając jednak do sprawy. Biorąc pod uwagę samą czystą walkę użytkownik Bram jest na całkowicie skazanej pozycji. Jednak ma możliwość użytkowania bram. W momencie odpalenia bramy sytuację się powoli wyrównują.
Użytkownik bram jest w stanie nadrobić część statystyk przez 2 tury czy raczej jednej tury która wynika z wyprowadzenia ataku techniką. Po tym czasie dochodzi do wyczerpania i przegranej walki. Jeśli użytkownik bram wejdzie na 1 turę na II bramę jest w stanie przewyższyć Samuraja w walce. Ma tylko i wyłącznie 1 Turę na pokonanie oponenta. Jeśli sędzia będzie nieprzychylny albo jeśli samurai użyje bombki dymnej uniemożliwiając Atak. Koniec Gry.
W ostatecznej ocenie chciałem zaznaczyć, że na tym niskim poziomie otrzymywane ilości statystyk z bram są olbrzymie to prawda ale ciało nie jest w stanie ich w pełni wykorzystać. Jednak w wyrównanej, uczciwej walce bramy miałyby szanse w ciągu 1 tury zwyciężyć. Jednak w wojnie użycie przedmiotu za kilkaset Ryo przekreśla jego szansę na wygraną.
Moim zdaniem tutaj powinien być Remis.
* * * * * 1000 PH * * * * * Samuraj (szkoła Ryu)
Siła - 80 + (Iagiri) = 140
Szybkość - 125+Ryu = 150
Percepcja - 80
Wytrzymałość - 80
PAF - 390 * Ranga Tai/Buki - S * Bonus z techniki + 60 Siły (Iagiri)
Technika Chakrowa wzmacniająca (Kenryūtō) + Techniki Dystansowe (Issen i Hadan)
Shinobi (Żelazne Ciało
Siła - 68 +40 (Raiga Bomu) = 118
Szybkość - 70
Percepcja - 70
Wytrzymałość - 92+Żelazne - 110
PAF - 318 * Ranga Tai/Buki - B * Bonus z techniki +40 Siły (Raiga Bomu)
Na tym poziomie można otworzyć (PAF) do 3 bram. Pragnę zaznaczyć, że specjalnie chciałem doprowadzić do stanu 92 wytrzymałości albowiem z dodatkiem za żelazne mamy 110 Wytrzymałości (+1 Tura)
5 Tury I Bramy:
-> Siła - 128
-> Szybkość - 110
4 Tury II Bramy:
-> Siła - 148
-> Szybkość - 130
3 Tury III Bramy:
-> Siła - 163
-> Szybkość - 140
Symulacja:
Przy większej ilości PH dochodzi więcej możliwości. W samym tylko Idle state klasycznie Człowiek z Bramami nie będzie miał żadnych szans dogonić swojego oponenta. Podobnie jest w stanie dla 1 i 2 bramy, której może używać odpowiednio 5 i 4 tury. Czyli nawet przy otwarciu drugiej bramy nie jest w stanie zrównać się statystykami z Samurajem. Czyli już przy 1000PH widzimy przepaść między shinobi operującym Tai a Samurajem. Jak się ma rzecz w ostatnim poziomie bram 3? Siłą przewyższa szybkością i percepcją niestety nie. Załóżmy jednak, że nie ma technik Wtedy widzimy, że Samuraj ma 50% mniej siły przez 3 tury, ale pragnę znowu zwrócić uwagę na technikę Kenryuto. Samuraj nie potrzebuje wielkiej siły skoro ma techniki wzmacniające, które nawet bez żadnej kontroli chakry używać przez 6 tur, ba co 3 tury może wykorzystać resztki Kenryuto aby dokonać ataku dystansowego. Jednak jak pisałem chciałem zrównać statystyki z technikami fizycznymi.
Na tym stanie rzeczy 1000PH nawet przy otwarciu wszystkich bram stawia użytkownika na straconej pozycji. Owszem część pkt z wytrzymałości mogłem przenieść na inne statystyki lecz różnice byłyby marginalne/niezauważalne, zaś ilość tur w którym dochodzi do "wyrównanie" byłby jeszcze mniejszy.
Wynik: Samuraj przoduje.
* * * * * 1500 PH * * * * * Samuraj (szkoła Ryu)
Siła - 140 + (Iagiri) = 200
Szybkość - 156+Ryu = 187
Percepcja - 100
Wytrzymałość - 100
PAF - 527 * Ranga Tai/Buki - S * Bonus z techniki + 60 Siły (Iagiri)
Technika Chakrowa wzmacniająca (Kenryūtō) + Techniki Dystansowe (Issen i Hadan)
Shinobi (Żelazne Ciało)
Siła - 80 +50 (Erubo) = 130
Szybkość - 110
Percepcja - 110
Wytrzymałość - 110+Żelazne - 132
PAF - 432 * Ranga Tai/Buki - B * Bonus z techniki +50 Siły (Erubo)
Na tym poziomie można otworzyć (PAF) do 5 bram:
6 Tury I Bramy:
-> Siła - 140
-> Szybkość - 140
5 Tury II Bramy:
-> Siła - 170
-> Szybkość - 170
4 Tury III Bramy:
-> Siła - 185
-> Szybkość - 180
3 Tury IV Bramy:
-> Siła - 195
-> Szybkość - 200
2 Tury V Bramy:
-> Siła - 200
-> Szybkość - 215
Symulacja:
Na tym poziomie Użytkownik Bram może od razu rozpocząć walkę z 3 bramą, która utrzymuje się przez 4 tury. Na tym poziomie widzimy podobieństwo między Samurajem a Użytkownikiem Bram. W momencie przejścia na 4 bramę zostaje mu możliwość walki przez jeszcze przez 2 tury (łącznie z turą aktywacji). Na tym poziomie użytkownik bram zaczyna mieć już przewagę nie jest ona wyjątkowo duża ale jest. Tutaj nie wiem czy użytkownik pomimo posiadania wiedzy o 5 bramie może w nią wejść albowiem maksymalna ilość tur to 2 zaś dwie zostały użyte do włączenia 3 i potem 4 bramy. Jednak parametry jej zamieszczam.
Wynik: Co ten Samuraj?
* * * * * 2000 PH * * * * * Samuraj (szkoła Ryu)
Siła - 160 + (Własna S) = 235
Szybkość - 190+Ryu = 228
Percepcja - 120
Wytrzymałość - 120
PAF - 628 * Ranga Tai/Buki - S * Bonus z techniki + 75 Siły (Dowolna S)
Technika Chakrowa wzmacniająca (Kenryūtō) + Techniki Dystansowe (Issen i Hadan)
Shinobi (Żelazne Ciało)
Siła - 110 +50 (Erubo) = 160
Szybkość - 120
Percepcja - 130
Wytrzymałość - 140+Żelazne - 168
PAF - 528 * Ranga Tai/Buki - B * Bonus z techniki +50 Siły (Erubo)
Na tym poziomie można otworzyć (PAF) do 6 bram:
7 Tury I Bramy:
-> Siła - 170
-> Szybkość - 150
6 Tury II Bramy:
-> Siła - 200
-> Szybkość - 180
5 Tury III Bramy:
-> Siła - 215
-> Szybkość - 190
4 Tury IV Bramy:
-> Siła - 225
-> Szybkość - 210
3 Tury V Bramy:
-> Siła - 230
-> Szybkość - 225
2 Tury VI Bramy*:
-> Siła - 245
-> Szybkość - 230
Symulacja:
Na tym poziomie Użytkownik Bram może od razu rozpocząć walkę z 4 bramą, która utrzymuje się przez 4 tury. Odpalenie od razu 4 bramy pozwala użytkownikowi (o ile zdąży ją aktywować) rozpocząć walkę z Samurajem na podobnym poziomie, wciąż jednak jest na straconej pozycji (ubiegający czas, mniejszy zasięg, mniejsza szybkość/siła). W momencie włączenia kolejnej bramy i zmniejszeniu czasu trwania w niej do 2 tur(łącznie z turą aktywacji) pozwala mu zrównać się statystykami. Zrównać, na 2 tury, przy piątej bramie, którą jak Odpalił Lee na egzaminie Chunina to wszyscy zrobili pod siebie.
6 Bramy nie jest w stanie uruchomić z tych samych co wcześniej przesłanek.
Wynik - Samuraj Królem
Wnioski:
Samuraj ma bardzo wyrównany start z użytkownikiem Bram. Jednak w raz z rosnącym PH różnice są tak diametralne, że ten samymi tylko statystykami jest w stanie nadążyć pokonać swojego oponenta. Dodatkowo w pokazanym wyżej Buildzie Samuraj, ba niesamowitą siłę, która tak naprawdę może zostać zredukowana do poziomu ~80 albowiem może przez 6 tur zwiększyć obrażenia zadawane przez jego broń. Technikę mogącą przecinać skały a co za tym idzie ciało bez większych problemów. Do tego brak potrzeby wydawania jakichkolwiek PH na naukę wysokopoziomowych technik chakrowych stawia go jeszcze wyżej od użytkownika bram. Tak więc jeśli zrobić samuraja bliższego aktualnym ideałom (Kenryuto zastępuje nam siłę).
Taki Samurai mógłby mieć statystyki na poziomie:
-> Siła 80
-> Szybkość 195+Ryu =234
-> Percepcja 150
-> Wytrzymałość 145
I do tego technikę Własną +75 Szybkości. Mamy postać, która w pierwszej turze One-Shotuje wszystko.
Tak więc zbiegając do oceny owszem Samurajowie są OP, a gdzie leży ich problem? W statystykach, które na te standardy forumowe są zbyt duże. Więc co z tym faktem zrobić? Zwiększyć ilość PH wydawanych na statystyki. Niech będą mieli niższe ale nie do takiego absurdalnego poziomu.
Dziękuję za uwagę
Wczoraj wieczorem, gdy wątek był jeszcze dostępny do oceny, napisałem informację na chacie o swoich obliczeniach, które stawiały Samurajów naprawdę ponad normę. Dziś rano kiedy chciałem wstawić tę informację w pomysłach dostrzegłem, że wątku nie ma. Poza tym temat pomysłów zamknięty. Czemu teraz o tym piszę? Bo mi się chciało siedzieć i robić kalkulacje/ symulacje ot co.
Uznałem, że najuczciwszym porównaniem między Samurajem a Ninja na wyrównanych płaszczyznach jest stworzenie klasycznego wzorca Samurajskiego oraz jego odpowiednika Taiusera Ninja, czyli człowieka z Bramami.
W zamieszczonej poniżej matematycznej kalkulacji Excela postawiłem pewne założenia:
- Próba wyrównania stat fizycznych
- Wpływ technik Buki/Tai
- Wydanie startowych 50PH na otwarcie dziedziny
- 0 Konsekwencji i Psychiki. Jeśli chodzi o Psychikę wiadomo, że Samuraj nie będzie robił człowieka z Genjutsu, więc nawet z tym 1 pkt startowym różnice w PH są kuriozalnie małe.
- Statystyki Percepcji na poziomie ~1/2 szybkości (klasyczny build)
- Próba stworzenia "optymalnego buildu"
Przejdźmy do obliczeń. Ustawiłem sobie 4 progi 500, 1000, 1500, 2000 PH, jako "kamienie milowe buildu".
* * * * * 500 PH * * * * * Samuraj (szkoła Ryu)
Siła - 60
Szybkość - 40+Ryu + 45(Shoten) = 93
Percepcja - 45
Wytrzymałość - 50
PAF - 203 * Ranga Tai/Buki - B * Bonus z techniki +45 Szybkości (Shoten)
Technika Chakrowa wzmacniająca (Kenryūtō)
Shinobi (Żelazne Ciało
Siła - 30 +30 (Girochin)
Szybkość - 30
Percepcja - 45
Wytrzymałość - 45+Żelazne - 54
PAF - 159 * Ranga Tai/Buki - B * Bonus z techniki +30 Siły (Girochin Doroppu)
Jako, że jest kilka bram podzieliłem je. Na tym poziomie Bramy otwiera się po kolei najpierw 1 potem drugą.
2 Tury I Bramy:
-> Siła - 80
-> Szybkość - 60
1 Tury II Bramy:
-> Siła - 100
-> Szybkość - 90
Symulacja:
Już na wstępie widzimy, że Samuraj ma miażdżącą przewagę nad użytkownikiem bram (idle state). Pierwszą rzeczą jest zwiększony zasięg (posiadanie broni) oraz możliwość używania techniki chakrowej bez jakichkolwiek umiejętności z zakresu posługiwania się nią. Porównując tą technikę do Klasycznego Hien (te same właściwości) Mamy już na starcie technikę Rangi B chakrową na którą zwykły Shinobi musiałby wydać 200PH na samo otwarcie dziedziny Futonu na B. Jednak biorąc pod uwagę otrzymywane inne techniki... kwestię tę raczej chciałem tylko wspomnieć.
Choć tutaj również można nadmienić, że dzięki tej Technice Samurai nie potrzebuje parametrów Siły albowiem siła ciosów jest zwiększana przez tą technikę, jednak tak jak zakładałem chciałem zrównać możliwie wszystkie parametry.
Wracając jednak do sprawy. Biorąc pod uwagę samą czystą walkę użytkownik Bram jest na całkowicie skazanej pozycji. Jednak ma możliwość użytkowania bram. W momencie odpalenia bramy sytuację się powoli wyrównują.
Użytkownik bram jest w stanie nadrobić część statystyk przez 2 tury czy raczej jednej tury która wynika z wyprowadzenia ataku techniką. Po tym czasie dochodzi do wyczerpania i przegranej walki. Jeśli użytkownik bram wejdzie na 1 turę na II bramę jest w stanie przewyższyć Samuraja w walce. Ma tylko i wyłącznie 1 Turę na pokonanie oponenta. Jeśli sędzia będzie nieprzychylny albo jeśli samurai użyje bombki dymnej uniemożliwiając Atak. Koniec Gry.
W ostatecznej ocenie chciałem zaznaczyć, że na tym niskim poziomie otrzymywane ilości statystyk z bram są olbrzymie to prawda ale ciało nie jest w stanie ich w pełni wykorzystać. Jednak w wyrównanej, uczciwej walce bramy miałyby szanse w ciągu 1 tury zwyciężyć. Jednak w wojnie użycie przedmiotu za kilkaset Ryo przekreśla jego szansę na wygraną.
Moim zdaniem tutaj powinien być Remis.
* * * * * 1000 PH * * * * * Samuraj (szkoła Ryu)
Siła - 80 + (Iagiri) = 140
Szybkość - 125+Ryu = 150
Percepcja - 80
Wytrzymałość - 80
PAF - 390 * Ranga Tai/Buki - S * Bonus z techniki + 60 Siły (Iagiri)
Technika Chakrowa wzmacniająca (Kenryūtō) + Techniki Dystansowe (Issen i Hadan)
Shinobi (Żelazne Ciało
Siła - 68 +40 (Raiga Bomu) = 118
Szybkość - 70
Percepcja - 70
Wytrzymałość - 92+Żelazne - 110
PAF - 318 * Ranga Tai/Buki - B * Bonus z techniki +40 Siły (Raiga Bomu)
Na tym poziomie można otworzyć (PAF) do 3 bram. Pragnę zaznaczyć, że specjalnie chciałem doprowadzić do stanu 92 wytrzymałości albowiem z dodatkiem za żelazne mamy 110 Wytrzymałości (+1 Tura)
5 Tury I Bramy:
-> Siła - 128
-> Szybkość - 110
4 Tury II Bramy:
-> Siła - 148
-> Szybkość - 130
3 Tury III Bramy:
-> Siła - 163
-> Szybkość - 140
Symulacja:
Przy większej ilości PH dochodzi więcej możliwości. W samym tylko Idle state klasycznie Człowiek z Bramami nie będzie miał żadnych szans dogonić swojego oponenta. Podobnie jest w stanie dla 1 i 2 bramy, której może używać odpowiednio 5 i 4 tury. Czyli nawet przy otwarciu drugiej bramy nie jest w stanie zrównać się statystykami z Samurajem. Czyli już przy 1000PH widzimy przepaść między shinobi operującym Tai a Samurajem. Jak się ma rzecz w ostatnim poziomie bram 3? Siłą przewyższa szybkością i percepcją niestety nie. Załóżmy jednak, że nie ma technik Wtedy widzimy, że Samuraj ma 50% mniej siły przez 3 tury, ale pragnę znowu zwrócić uwagę na technikę Kenryuto. Samuraj nie potrzebuje wielkiej siły skoro ma techniki wzmacniające, które nawet bez żadnej kontroli chakry używać przez 6 tur, ba co 3 tury może wykorzystać resztki Kenryuto aby dokonać ataku dystansowego. Jednak jak pisałem chciałem zrównać statystyki z technikami fizycznymi.
Na tym stanie rzeczy 1000PH nawet przy otwarciu wszystkich bram stawia użytkownika na straconej pozycji. Owszem część pkt z wytrzymałości mogłem przenieść na inne statystyki lecz różnice byłyby marginalne/niezauważalne, zaś ilość tur w którym dochodzi do "wyrównanie" byłby jeszcze mniejszy.
Wynik: Samuraj przoduje.
* * * * * 1500 PH * * * * * Samuraj (szkoła Ryu)
Siła - 140 + (Iagiri) = 200
Szybkość - 156+Ryu = 187
Percepcja - 100
Wytrzymałość - 100
PAF - 527 * Ranga Tai/Buki - S * Bonus z techniki + 60 Siły (Iagiri)
Technika Chakrowa wzmacniająca (Kenryūtō) + Techniki Dystansowe (Issen i Hadan)
Shinobi (Żelazne Ciało)
Siła - 80 +50 (Erubo) = 130
Szybkość - 110
Percepcja - 110
Wytrzymałość - 110+Żelazne - 132
PAF - 432 * Ranga Tai/Buki - B * Bonus z techniki +50 Siły (Erubo)
Na tym poziomie można otworzyć (PAF) do 5 bram:
6 Tury I Bramy:
-> Siła - 140
-> Szybkość - 140
5 Tury II Bramy:
-> Siła - 170
-> Szybkość - 170
4 Tury III Bramy:
-> Siła - 185
-> Szybkość - 180
3 Tury IV Bramy:
-> Siła - 195
-> Szybkość - 200
2 Tury V Bramy:
-> Siła - 200
-> Szybkość - 215
Symulacja:
Na tym poziomie Użytkownik Bram może od razu rozpocząć walkę z 3 bramą, która utrzymuje się przez 4 tury. Na tym poziomie widzimy podobieństwo między Samurajem a Użytkownikiem Bram. W momencie przejścia na 4 bramę zostaje mu możliwość walki przez jeszcze przez 2 tury (łącznie z turą aktywacji). Na tym poziomie użytkownik bram zaczyna mieć już przewagę nie jest ona wyjątkowo duża ale jest. Tutaj nie wiem czy użytkownik pomimo posiadania wiedzy o 5 bramie może w nią wejść albowiem maksymalna ilość tur to 2 zaś dwie zostały użyte do włączenia 3 i potem 4 bramy. Jednak parametry jej zamieszczam.
Wynik: Co ten Samuraj?
* * * * * 2000 PH * * * * * Samuraj (szkoła Ryu)
Siła - 160 + (Własna S) = 235
Szybkość - 190+Ryu = 228
Percepcja - 120
Wytrzymałość - 120
PAF - 628 * Ranga Tai/Buki - S * Bonus z techniki + 75 Siły (Dowolna S)
Technika Chakrowa wzmacniająca (Kenryūtō) + Techniki Dystansowe (Issen i Hadan)
Shinobi (Żelazne Ciało)
Siła - 110 +50 (Erubo) = 160
Szybkość - 120
Percepcja - 130
Wytrzymałość - 140+Żelazne - 168
PAF - 528 * Ranga Tai/Buki - B * Bonus z techniki +50 Siły (Erubo)
Na tym poziomie można otworzyć (PAF) do 6 bram:
7 Tury I Bramy:
-> Siła - 170
-> Szybkość - 150
6 Tury II Bramy:
-> Siła - 200
-> Szybkość - 180
5 Tury III Bramy:
-> Siła - 215
-> Szybkość - 190
4 Tury IV Bramy:
-> Siła - 225
-> Szybkość - 210
3 Tury V Bramy:
-> Siła - 230
-> Szybkość - 225
2 Tury VI Bramy*:
-> Siła - 245
-> Szybkość - 230
Symulacja:
Na tym poziomie Użytkownik Bram może od razu rozpocząć walkę z 4 bramą, która utrzymuje się przez 4 tury. Odpalenie od razu 4 bramy pozwala użytkownikowi (o ile zdąży ją aktywować) rozpocząć walkę z Samurajem na podobnym poziomie, wciąż jednak jest na straconej pozycji (ubiegający czas, mniejszy zasięg, mniejsza szybkość/siła). W momencie włączenia kolejnej bramy i zmniejszeniu czasu trwania w niej do 2 tur(łącznie z turą aktywacji) pozwala mu zrównać się statystykami. Zrównać, na 2 tury, przy piątej bramie, którą jak Odpalił Lee na egzaminie Chunina to wszyscy zrobili pod siebie.
6 Bramy nie jest w stanie uruchomić z tych samych co wcześniej przesłanek.
Wynik - Samuraj Królem
Wnioski:
Samuraj ma bardzo wyrównany start z użytkownikiem Bram. Jednak w raz z rosnącym PH różnice są tak diametralne, że ten samymi tylko statystykami jest w stanie nadążyć pokonać swojego oponenta. Dodatkowo w pokazanym wyżej Buildzie Samuraj, ba niesamowitą siłę, która tak naprawdę może zostać zredukowana do poziomu ~80 albowiem może przez 6 tur zwiększyć obrażenia zadawane przez jego broń. Technikę mogącą przecinać skały a co za tym idzie ciało bez większych problemów. Do tego brak potrzeby wydawania jakichkolwiek PH na naukę wysokopoziomowych technik chakrowych stawia go jeszcze wyżej od użytkownika bram. Tak więc jeśli zrobić samuraja bliższego aktualnym ideałom (Kenryuto zastępuje nam siłę).
Taki Samurai mógłby mieć statystyki na poziomie:
-> Siła 80
-> Szybkość 195+Ryu =234
-> Percepcja 150
-> Wytrzymałość 145
I do tego technikę Własną +75 Szybkości. Mamy postać, która w pierwszej turze One-Shotuje wszystko.
Tak więc zbiegając do oceny owszem Samurajowie są OP, a gdzie leży ich problem? W statystykach, które na te standardy forumowe są zbyt duże. Więc co z tym faktem zrobić? Zwiększyć ilość PH wydawanych na statystyki. Niech będą mieli niższe ale nie do takiego absurdalnego poziomu.
Dziękuję za uwagę
0 x
- Sans
- Administrator
- Posty: 5407
- Rejestracja: 14 lut 2015, o 11:23
- Wiek postaci: 8
- Multikonta: Yuki Hoshi; Uchiha Hiromi; Papyrus
Re: Raport Samurajski
Proponowany build dla bramowca pod samo Tai z 2000 PH (dokładnie 1998):
siła: 90
wytrzymałość: 184 | 220 wliczając UN
szybkość: 98
percepcja: 104
PAF: 477
Dzięki temu możemy na początku walki otworzyć szóstą bramę i trzymać ją przez 4 tury walki, otrzymując staty (bez wliczania żadnych bonusów od technik, bo to trochę dziwne):
siła: 175
wytka: 280
szybkość: 208
percepcja: 104
PAF: 771
No i przez te 4 tury bramowiec ma prawie 150 PAF więcej od samuraja. W Twoim przykładzie bramowiec na 4 bramie ma 685 PAF przez pierwsze cztery tury.
Ja nie wiem dlaczego nie wybrałeś tego wariantu, przejrzałem tylko ten przypadek 2000 PH i już znalazłem lepszy build dla bramowca, soł... chyba nie rozpatrzyłeś wszystkich przypadków. No i oczywiście cały czas zapominamy o tym, że bramowiec nie ma absolutnie żadnych kar w swoim rozwoju. Może iść we wszystko co chce, bramę traktować jako wspomagacz awaryjny, kilka żywiołów itp. itd. No ale tego w tym "raporcie" nie ma no bo po co. Skupmy się na najsilniejszych stronach samuraja nie uwzględniając wcale jego wad, wtedy wyjdzie nam sprawiedliwa analiza. XD
siła: 90
wytrzymałość: 184 | 220 wliczając UN
szybkość: 98
percepcja: 104
PAF: 477
Dzięki temu możemy na początku walki otworzyć szóstą bramę i trzymać ją przez 4 tury walki, otrzymując staty (bez wliczania żadnych bonusów od technik, bo to trochę dziwne):
siła: 175
wytka: 280
szybkość: 208
percepcja: 104
PAF: 771
No i przez te 4 tury bramowiec ma prawie 150 PAF więcej od samuraja. W Twoim przykładzie bramowiec na 4 bramie ma 685 PAF przez pierwsze cztery tury.
Ja nie wiem dlaczego nie wybrałeś tego wariantu, przejrzałem tylko ten przypadek 2000 PH i już znalazłem lepszy build dla bramowca, soł... chyba nie rozpatrzyłeś wszystkich przypadków. No i oczywiście cały czas zapominamy o tym, że bramowiec nie ma absolutnie żadnych kar w swoim rozwoju. Może iść we wszystko co chce, bramę traktować jako wspomagacz awaryjny, kilka żywiołów itp. itd. No ale tego w tym "raporcie" nie ma no bo po co. Skupmy się na najsilniejszych stronach samuraja nie uwzględniając wcale jego wad, wtedy wyjdzie nam sprawiedliwa analiza. XD
0 x

- Yamanaka Inoshi
- Postać porzucona
- Posty: 3431
- Rejestracja: 12 lut 2018, o 22:35
- Wiek postaci: 18
- Ranga: Dōkō
- Krótki wygląd: - Akcent Karmazynowych szczytów - Francuski
- Blond włosy długością do ramion
- Zielone oczy - w stylu Yamanaka
- Wzrost 161
- Łuskowaty kombinezon
- Widoczne bandaże na dłoniach. - Widoczny ekwipunek: Stalowe elementy pancerza, maska
Duży miecz na plecach
Plecak
Kabura z prawej strony na udzie. - Link do KP: http://shinobiwar.pl/viewtopic.php?f=32&t=4957
- GG/Discord: Tario#3987/64789656
- Multikonta: Hoshigaki Maname
- Aktualna postać: Jun
- Lokalizacja: Soso
Re: Raport Samurajski
Nooo, seinar wygrał.
0 x
- Sans
- Administrator
- Posty: 5407
- Rejestracja: 14 lut 2015, o 11:23
- Wiek postaci: 8
- Multikonta: Yuki Hoshi; Uchiha Hiromi; Papyrus
Re: Raport Samurajski
Potrzeba misji B, jest to napisane w dwóch miejscach, więc raczej nie ma mowy o pomyłce. Więc jeśli już silisz się na żarciki, to przy okazji nie rób z siebie sam wiesz kogo 

0 x

- Yami
- Posty: 2959
- Rejestracja: 25 paź 2017, o 20:14
- Wiek postaci: 25
- Link do KP: viewtopic.php?f=33&t=4268
Re: Raport Samurajski
Samuraj we wnioskach
-> Siła 80
-> Szybkość 195+Ryu =234
-> Percepcja 150
-> Wytrzymałość 145
Idealny build kontrujący samuraja Seinara na 6 bramie na 4 tury:
siła: 175
wytka: 280
szybkość: 208
percepcja: 104
PAF: 771
Typowy Samuraj właśnie robi Powidoki i ucina łeb twojemu Bramowcowi przy pomocy Kenryuto.
Postaraj się bardziej Seinar. Inne techniki? Jak masz aktywowane Bramy nie jesteś w stanie ich użyć!
A nawet jeśli uznasz 280 wytki jest w stanie wytrzymać bez problemu wbicie katany w oko. Ok. 4 Tury zabawy w kotka i myszkę i padasz nieprzytomny.
Znajdź taki build pod Bramowca, który choć ma szansę walki z Samurajem. Życzę szczęścia.
-> Siła 80
-> Szybkość 195+Ryu =234
-> Percepcja 150
-> Wytrzymałość 145
Idealny build kontrujący samuraja Seinara na 6 bramie na 4 tury:
siła: 175
wytka: 280
szybkość: 208
percepcja: 104
PAF: 771
Typowy Samuraj właśnie robi Powidoki i ucina łeb twojemu Bramowcowi przy pomocy Kenryuto.
Postaraj się bardziej Seinar. Inne techniki? Jak masz aktywowane Bramy nie jesteś w stanie ich użyć!
A nawet jeśli uznasz 280 wytki jest w stanie wytrzymać bez problemu wbicie katany w oko. Ok. 4 Tury zabawy w kotka i myszkę i padasz nieprzytomny.
Znajdź taki build pod Bramowca, który choć ma szansę walki z Samurajem. Życzę szczęścia.
0 x
- Sans
- Administrator
- Posty: 5407
- Rejestracja: 14 lut 2015, o 11:23
- Wiek postaci: 8
- Multikonta: Yuki Hoshi; Uchiha Hiromi; Papyrus
Re: Raport Samurajski
Wystarczy odjąć trochę siły i dodać do percepcji XD
A co do technik, to nie mówię o bezpośrednim starciu, tylko o X typie przeciwników, które często kontrują walczących w zwarciu. Wtedy ktoś kto ma bramy nie musi w ogóle ich używać, tylko sobie kupuje dziedziny bez kar i ma jakąś alternatywę. Samuraj, jak wiadomo, żeby mieć taką możliwość musi wydać kilkaset PH więcej.
Fajnie, pokazałeś jak się to ma w bezpośrednim starciu. Wyszło co? Że pojedynek na bramach będzie wyrównany, nie pisząc nic o innych aspektach tego buildu, czyli o tym jak samuraj traci na dosłownie każdym innym polu.
A argument, że może używać miecza... to już jest serio dziecinada. Ja życzę szerszej perspektywy i trochę mniej zawziętości. XD
A co do technik, to nie mówię o bezpośrednim starciu, tylko o X typie przeciwników, które często kontrują walczących w zwarciu. Wtedy ktoś kto ma bramy nie musi w ogóle ich używać, tylko sobie kupuje dziedziny bez kar i ma jakąś alternatywę. Samuraj, jak wiadomo, żeby mieć taką możliwość musi wydać kilkaset PH więcej.
Fajnie, pokazałeś jak się to ma w bezpośrednim starciu. Wyszło co? Że pojedynek na bramach będzie wyrównany, nie pisząc nic o innych aspektach tego buildu, czyli o tym jak samuraj traci na dosłownie każdym innym polu.
A argument, że może używać miecza... to już jest serio dziecinada. Ja życzę szerszej perspektywy i trochę mniej zawziętości. XD
0 x

Re: Raport Samurajski
Hm.. Na poziomie 2k PH samuraje mogą mieć drugą szkołę, która daje im +20% do kolejnej statystyki, np do wytrzymałości.. I różnica PH się pogłębia. Zwłaszcza, że samuraje nie muszą po nie chodzić na wyprawę B. A chyba powinni, bo to spory boost i podobno jest zamiast UN.
#WięcejMatematyki
#WięcejMatematyki
0 x
Re: Raport Samurajski
Ja tak tylko jednego posta strzelę, bo skoro padła mowa o perspektywie i zawziętości to by wypadało.
Problem polega na tym, że bramy w uniwersum były czymś niezwykłym, czymś co zdejmowało z ciała wszystkie ograniczenia i robiło z człowieka potwora. Główny błąd leży w tym, że samuraj, który jest prostym człowiekiem potrafi bez zdjęcia ograniczeń z ciała wyciągnąć wartości większe niż shinobi z bramami i są to statystyki stałe. Samuraj nie ma boosta, który niszczy jego ciało i trwa tylko parę tur. Samuraj jest koksem cały czas jeśli chodzi o statystyki fizyczne. Mamy więc sytuację, w której stawia się dwójkę ludzi mających predyspozycje do walki i jakimś cudem ten z mieczem ma tak magiczne ciało, że ze zwykłymi ograniczeniami zasuwa tak, jak człowiek, który je z siebie zdejmuje.
Sprawa innych technik poza bramami. Skoro mowa o śmieszności, to dodajmy do tego właśnie ten argument. Gdyby bramowiec poszedł w cokolwiek innego, to w zasadzie nie ma szans na jakikolwiek opór względem samuraja. Po to zapewne został podany przykład człowieka z bramami, żeby uzmysłowić to, że nawet shinobi, który idzie tylko w statystyki fizyczne i robi w nich z siebie potwora, nie ma szans ze zwykłym człowieczkiem z mieczem. Jeśli piszesz o tym, że samuraj traci na każdym innym polu, to weź pod uwagę, że bramowiec idąc w to, co traci samuraj NIE MA ŻADNYCH SZANS.
Mi to w sumie tito, bo zakładając postać robiłem obliczenia i wiedziałem, że z samurajem szans nie mam. Obecny system zmniejszonego kosztu rozwoju statystyk u samurajów robi robotę na każdym polu. To logiczne, że wraz z rozwojem samuraj będzie się oddalał, bo za taki sam koszt PH zdobędzie więcej PA i dziura się powiększa. Dlatego też udawanie, że koleś z mieczem wcale nie ma rakowego rozwoju jest trochę nie na miejscu. Nie mówię jednak, że trzeba to zmieniać. Sam zagram tym rakiem jak moja postać zginie i 80%PH na pośmiertnej będę silniejszy niż obecnie, więc jest spoko. kappa
Problem polega na tym, że bramy w uniwersum były czymś niezwykłym, czymś co zdejmowało z ciała wszystkie ograniczenia i robiło z człowieka potwora. Główny błąd leży w tym, że samuraj, który jest prostym człowiekiem potrafi bez zdjęcia ograniczeń z ciała wyciągnąć wartości większe niż shinobi z bramami i są to statystyki stałe. Samuraj nie ma boosta, który niszczy jego ciało i trwa tylko parę tur. Samuraj jest koksem cały czas jeśli chodzi o statystyki fizyczne. Mamy więc sytuację, w której stawia się dwójkę ludzi mających predyspozycje do walki i jakimś cudem ten z mieczem ma tak magiczne ciało, że ze zwykłymi ograniczeniami zasuwa tak, jak człowiek, który je z siebie zdejmuje.
Sprawa innych technik poza bramami. Skoro mowa o śmieszności, to dodajmy do tego właśnie ten argument. Gdyby bramowiec poszedł w cokolwiek innego, to w zasadzie nie ma szans na jakikolwiek opór względem samuraja. Po to zapewne został podany przykład człowieka z bramami, żeby uzmysłowić to, że nawet shinobi, który idzie tylko w statystyki fizyczne i robi w nich z siebie potwora, nie ma szans ze zwykłym człowieczkiem z mieczem. Jeśli piszesz o tym, że samuraj traci na każdym innym polu, to weź pod uwagę, że bramowiec idąc w to, co traci samuraj NIE MA ŻADNYCH SZANS.
Mi to w sumie tito, bo zakładając postać robiłem obliczenia i wiedziałem, że z samurajem szans nie mam. Obecny system zmniejszonego kosztu rozwoju statystyk u samurajów robi robotę na każdym polu. To logiczne, że wraz z rozwojem samuraj będzie się oddalał, bo za taki sam koszt PH zdobędzie więcej PA i dziura się powiększa. Dlatego też udawanie, że koleś z mieczem wcale nie ma rakowego rozwoju jest trochę nie na miejscu. Nie mówię jednak, że trzeba to zmieniać. Sam zagram tym rakiem jak moja postać zginie i 80%PH na pośmiertnej będę silniejszy niż obecnie, więc jest spoko. kappa
0 x
- Sans
- Administrator
- Posty: 5407
- Rejestracja: 14 lut 2015, o 11:23
- Wiek postaci: 8
- Multikonta: Yuki Hoshi; Uchiha Hiromi; Papyrus
Re: Raport Samurajski
Po drugą szkołę jest wyprawa B tak jak po UN. Widzę że zamiast dyskusji na temat, to się zrobił jakiś kącik edukacyjny. XD
@ Yura
Ja rozumiem i nie mówię, że samuraj nie jest OPekiem w walce na krótki dystans. Każdy by się chciał do niego zbliżyć fizycznie, jednocześnie zostawiając mu jego wady, które miały to równoważyć.
Rzeczywiście jest to paradoks z tymi ograniczeniami i odniesieniami do mangi, tak jak mówisz. Ale żeby to odwrócić i bramowiec miałby górować nad wszystkimi fizycznie, to on musiałby dostać takie ograniczenia jakie teraz ma samuraj, czyli o 50% droższe dziedziny i te wszystkie chakrowe komplikacje. Bo w mandze przecież tak było. Chcemy zrównać fizycznie bramowców do tego co było w mandze, ale dwoje użytkowników których widzieliśmy nie miało absolutnie żadnych umiejętności dziedzin chakrowych. U nas na forum tej wady nie ma. Czyli to co dobre i wygodne chętnie byśmy wzięli, a to co złe i wadliwe zostawmy u samurajów tak jak jest.
@ Yura
Ja rozumiem i nie mówię, że samuraj nie jest OPekiem w walce na krótki dystans. Każdy by się chciał do niego zbliżyć fizycznie, jednocześnie zostawiając mu jego wady, które miały to równoważyć.
Rzeczywiście jest to paradoks z tymi ograniczeniami i odniesieniami do mangi, tak jak mówisz. Ale żeby to odwrócić i bramowiec miałby górować nad wszystkimi fizycznie, to on musiałby dostać takie ograniczenia jakie teraz ma samuraj, czyli o 50% droższe dziedziny i te wszystkie chakrowe komplikacje. Bo w mandze przecież tak było. Chcemy zrównać fizycznie bramowców do tego co było w mandze, ale dwoje użytkowników których widzieliśmy nie miało absolutnie żadnych umiejętności dziedzin chakrowych. U nas na forum tej wady nie ma. Czyli to co dobre i wygodne chętnie byśmy wzięli, a to co złe i wadliwe zostawmy u samurajów tak jak jest.
0 x

Re: Raport Samurajski
Jestem za. Do it. I tak tylko ja tym gram, więc mamy wszystkie konieczne zgody. kappa
0 x
Re: Raport Samurajski
Ja również mam postać z bramami na muti. I również popieram kappa
PS. Z wyprawą kierowałam się tematem o samurajach, gdzie jest tylko o jakieś rozmowie i treningu na 40 linijek, nie wyprawie. Miło wiedzieć, że się pomyliłam ;3
PS. Z wyprawą kierowałam się tematem o samurajach, gdzie jest tylko o jakieś rozmowie i treningu na 40 linijek, nie wyprawie. Miło wiedzieć, że się pomyliłam ;3
0 x
- Yasuo
- Posty: 1517
- Rejestracja: 20 lip 2017, o 20:57
- Wiek postaci: 28
- Ranga: Kosho
- Widoczny ekwipunek: Link do widocznych przedmiotów znajduje się na samej górze KP
- Link do KP: viewtopic.php?p=55892#p55892
- GG/Discord: .iwaru
- Multikonta: Tenshi
Re: Raport Samurajski
Jako osoba grająca samurajem, powiem tak.
Samuraj na tym forum to typowy assasin (taki jak np. Kha'Zix, Zed czy Yasuo w Lolu, etc.). Bez najmniejszego problemu zlikwiduje bardzo wielu słabszych przeciwników i powiedzmy jednego, czy dwóch silniejszych. Ninja na tym forum to paradoksalnie nie assasin, tylko mag (caster jak np. Lux, Brand, Annie, etc.). Jasnym jest, że assasin bez problemu maga zabije jeden vs jeden. W przypadku walki drużynowej może być różnie.
Samuraj to wojownik opierający się na statystykach fizycznych. Jest w tym mistrzem. Prawdziwą siłą ninja są jego zabójcze techniki, kontrola chakry, etc. A statystyki to tylko dodatek. Ktoś kto opiera swoją siłę na statystykach fizycznych ma być równy komuś, dla kogo statystyki są tylko dodatkiem?
Nawiasem mówiąc, raport ten jest bzdurny też z jednego powodu. Porównujesz samuraja i ninję na 2k PH, a to jest stanowczo za mało. Porównaj samuraja i ninję na 5k PH, kiedy to ninja może mieć dwa przeszczepy, kompletne sage modo (+280 atrybutów fizycznych), summony... co Ci szkodzi zrobić summona rangi S (4500 PH), 1500 rozdać w dziedziny, 800 w KC, a resztę w (2200) statystyki fizyczne? Co Ci szkodzi zrobić 5 takich summonów i przyzwać je do walki? Co Ci szkodzi grać Ayatsuri i mając 5k PH władać 100 marionetek, po 400 szybkości każda?
Anyway, jestem w stanie wymyślić minimum 10 buildów, które miażdżą samuraja na 5000 PH. 2k to jest nic.
Ja jako samuraj wiem, że ninja na 2k PH nie stanowi dla mnie problemu. Obawiam się jednak wyższych progów (takich jak 3500 i 5000), bo tam wachlarz dostępnych technik i wspomagaczy jest naprawdę wielki.
I zapominasz jeszcze o jednej rzeczy. To forum to nie jest Teken czy inny Soul Calibour. Tutaj się nie walczy ciągle 1vs1. Jeśli Twoja postać (albo innego gracza) osiągnie 5000 PH, to głowę daję uciąć, że będzie shirei-kanem swojego rodu (lub wodzem samurajów) lub wielkim i wpływowym dowódcą lub postacią o wielkiej sławie i doświadczeniu, dzięki czemu będzie mogła kształtować świat. Do walki 1vs1 być może dojdzie, ale tak silne postacie najprawdopodobnie rozpętają jakąś wojnę z tysiącami npcetów po obu stronach barykady. A mówię to dlatego, żeby podkreślić jedną rzecz. Nie ma na siłę balansować dwóch "klas" postaci, chociaż ja uważam, że balans jest zachowany. Warto się skupić na rozwoju własnej postaci. PH, ryo, techniki, wspomagacze, ale też fabuła, sława i znajomości (z npcetami i innymi graczami). Ja na chwilę obecną nie przejmuję się tym, że Natsume ma mnie na strzała. Ja teraz przejmuję się tym ile PH muszę mieć, żeby na 100% przeżyć misję rangi B. Walki między graczami są straszną rzadkością i o ile nie trafimy na wrednego MG, który na misji rangi B da nam samuraja (lub genusera przebrzydłego), który jest znacznie od nas potężniejszy (bo na niskiej ilości PH samuraj rzeczywiście ma przewagę), to powinno być dobrze. No chyba, że ktoś jest w księdze bingo... ale i tak takie przypadki są sporadyczne. Nie ma potrzeby poświęcać balansowi samuraja większej uwagi.
Samuraj na tym forum to typowy assasin (taki jak np. Kha'Zix, Zed czy Yasuo w Lolu, etc.). Bez najmniejszego problemu zlikwiduje bardzo wielu słabszych przeciwników i powiedzmy jednego, czy dwóch silniejszych. Ninja na tym forum to paradoksalnie nie assasin, tylko mag (caster jak np. Lux, Brand, Annie, etc.). Jasnym jest, że assasin bez problemu maga zabije jeden vs jeden. W przypadku walki drużynowej może być różnie.
Samuraj to wojownik opierający się na statystykach fizycznych. Jest w tym mistrzem. Prawdziwą siłą ninja są jego zabójcze techniki, kontrola chakry, etc. A statystyki to tylko dodatek. Ktoś kto opiera swoją siłę na statystykach fizycznych ma być równy komuś, dla kogo statystyki są tylko dodatkiem?
Nawiasem mówiąc, raport ten jest bzdurny też z jednego powodu. Porównujesz samuraja i ninję na 2k PH, a to jest stanowczo za mało. Porównaj samuraja i ninję na 5k PH, kiedy to ninja może mieć dwa przeszczepy, kompletne sage modo (+280 atrybutów fizycznych), summony... co Ci szkodzi zrobić summona rangi S (4500 PH), 1500 rozdać w dziedziny, 800 w KC, a resztę w (2200) statystyki fizyczne? Co Ci szkodzi zrobić 5 takich summonów i przyzwać je do walki? Co Ci szkodzi grać Ayatsuri i mając 5k PH władać 100 marionetek, po 400 szybkości każda?
Anyway, jestem w stanie wymyślić minimum 10 buildów, które miażdżą samuraja na 5000 PH. 2k to jest nic.
Ja jako samuraj wiem, że ninja na 2k PH nie stanowi dla mnie problemu. Obawiam się jednak wyższych progów (takich jak 3500 i 5000), bo tam wachlarz dostępnych technik i wspomagaczy jest naprawdę wielki.
I zapominasz jeszcze o jednej rzeczy. To forum to nie jest Teken czy inny Soul Calibour. Tutaj się nie walczy ciągle 1vs1. Jeśli Twoja postać (albo innego gracza) osiągnie 5000 PH, to głowę daję uciąć, że będzie shirei-kanem swojego rodu (lub wodzem samurajów) lub wielkim i wpływowym dowódcą lub postacią o wielkiej sławie i doświadczeniu, dzięki czemu będzie mogła kształtować świat. Do walki 1vs1 być może dojdzie, ale tak silne postacie najprawdopodobnie rozpętają jakąś wojnę z tysiącami npcetów po obu stronach barykady. A mówię to dlatego, żeby podkreślić jedną rzecz. Nie ma na siłę balansować dwóch "klas" postaci, chociaż ja uważam, że balans jest zachowany. Warto się skupić na rozwoju własnej postaci. PH, ryo, techniki, wspomagacze, ale też fabuła, sława i znajomości (z npcetami i innymi graczami). Ja na chwilę obecną nie przejmuję się tym, że Natsume ma mnie na strzała. Ja teraz przejmuję się tym ile PH muszę mieć, żeby na 100% przeżyć misję rangi B. Walki między graczami są straszną rzadkością i o ile nie trafimy na wrednego MG, który na misji rangi B da nam samuraja (lub genusera przebrzydłego), który jest znacznie od nas potężniejszy (bo na niskiej ilości PH samuraj rzeczywiście ma przewagę), to powinno być dobrze. No chyba, że ktoś jest w księdze bingo... ale i tak takie przypadki są sporadyczne. Nie ma potrzeby poświęcać balansowi samuraja większej uwagi.
0 x
- Mowa
"Myśli"
Prowadzone Misje: -
Wzór Misji:
Wzór Nowej Lokacji:
"Myśli"
Prowadzone Misje: -
Wzór Misji:
[/list][/fieldset]
[/quote][/code]
Re: Raport Samurajski
Dobrze, że to Offtop, więc mogę sobie kisnąć.
Ayatsuri z 100 marionetek po 400 szybkości każda. Looool. Dla ultralekkich marionetek (To coś rozmiarów jednej ręki maks).
Róbmy więc tak, najniższym kosztem: same staty 100 wytki, 200 szybkości, 350 percepcji, S klanowa. Tylko te wymienione rzeczy to jest równe 5k PH.
Do tego dorzućmy KC A (wymagane do 100 marionetek), jeszcze iryo A, bo trzeba z siebie zrobić ludzką marionetkę częściową (generator linek). Po 1 w reszcie statów, żadnych innych dziedzin i dostajemy 5929 PH.
Chcesz rozważyć marionetki rozmiaru człowieka? To będą miały wagę pewnie średnią, czyli szybkość 0,6*percepcja +50, czyli potrzebujemy 583 percepcji.
Reszta stat niech przy tym zotanie, mamy 8725, ale nie będziemy mogli uzyskać pełni możliwości z lżejszych marionetek.
Teraz rozważmy, że chcemy te ludzkiego rozmiaru marionetki, ale w pełni kontrolować też ewentualne ultralekkie w tym (te będą miały szybkość 633, gdy średnie rozmiaru człowieka 400). Więc podbijamy szybkość do 317 i wytkę do 159.
Bardzo ładnie Yasuo, zaproponowałeś na 5k PH build za 10401 PH. Gratuluję.
Ayatsuri z 100 marionetek po 400 szybkości każda. Looool. Dla ultralekkich marionetek (To coś rozmiarów jednej ręki maks).
Róbmy więc tak, najniższym kosztem: same staty 100 wytki, 200 szybkości, 350 percepcji, S klanowa. Tylko te wymienione rzeczy to jest równe 5k PH.
Do tego dorzućmy KC A (wymagane do 100 marionetek), jeszcze iryo A, bo trzeba z siebie zrobić ludzką marionetkę częściową (generator linek). Po 1 w reszcie statów, żadnych innych dziedzin i dostajemy 5929 PH.
Chcesz rozważyć marionetki rozmiaru człowieka? To będą miały wagę pewnie średnią, czyli szybkość 0,6*percepcja +50, czyli potrzebujemy 583 percepcji.
Reszta stat niech przy tym zotanie, mamy 8725, ale nie będziemy mogli uzyskać pełni możliwości z lżejszych marionetek.
Teraz rozważmy, że chcemy te ludzkiego rozmiaru marionetki, ale w pełni kontrolować też ewentualne ultralekkie w tym (te będą miały szybkość 633, gdy średnie rozmiaru człowieka 400). Więc podbijamy szybkość do 317 i wytkę do 159.
Bardzo ładnie Yasuo, zaproponowałeś na 5k PH build za 10401 PH. Gratuluję.
0 x
- Yasuo
- Posty: 1517
- Rejestracja: 20 lip 2017, o 20:57
- Wiek postaci: 28
- Ranga: Kosho
- Widoczny ekwipunek: Link do widocznych przedmiotów znajduje się na samej górze KP
- Link do KP: viewtopic.php?p=55892#p55892
- GG/Discord: .iwaru
- Multikonta: Tenshi
Re: Raport Samurajski
Phi... jak grałem lalkarzem, to zrobiłem marionetkę wielkości człowieka, a do tego ultralekką (co prawda to była wielkość powiedzmy 8 latka, ale dziecko też człowiek), tak więc tutaj nie masz racji. Moja druga marionetka wielkości szłowieka z różnymi bajerami była Lekka.
Dodatkowo, zapominasz chyba o wspomagaczach. Kompletny Tryb Mędrca (dostępny od 5000 PH) daje 280 statystyk. Co Ci szkodzi wrzucić wszystko w percepcję i zboostować tym lalki? 70 percepcji bazowej + 280 percepcji bonusowej z Trybu Mędrca = 350 szybkości ultralekkiej lalki. 350 szybkości + 50 szybkości bonusowej z klanówki i masz lalkę z 400 szybkości. Koszt? 70 percepcji = 230 PH. Koszt klanówki S - 820. Zostaje Ci więc 3950 PH na inne statystyki, KC, potrzebne dziedziny.
Z palcem w tyłku możesz zrobić lalkę 400 speeda. Tryb Mędrca daje Ci tysiące PH (3360 jeśli boostujesz nim statystyki powyżej 250 punktów: 280 * 12 = 3360) za jakąś wyprawę. Samuraje tego nie mają.
PS: A weź sobie przeszczep sharingana. Nie rozwijaj do rangi EMSa, bo stracisz Sennin Modo. Wystarczy San Tomoe: +60 do percepcji. OP combo z lalkami. Albo KG Ranmaru: +50 do percepcji.
Dostajesz +330 Percepcji praktycznie za free.
I to jest cały problem. Shinobi/Kunoichi ma możliwość posiadania paktów, wspomagaczy, przeszczepów, 3 żywiołów chakry, dużo tańszy koszt rozwoju genjutsu... te wszystkie elementy sprawiają, że można stworzyć taki build, który rozjedzie setkę samurajów na 5000 PH. Late Game należy do ninja...
Dodatkowo, zapominasz chyba o wspomagaczach. Kompletny Tryb Mędrca (dostępny od 5000 PH) daje 280 statystyk. Co Ci szkodzi wrzucić wszystko w percepcję i zboostować tym lalki? 70 percepcji bazowej + 280 percepcji bonusowej z Trybu Mędrca = 350 szybkości ultralekkiej lalki. 350 szybkości + 50 szybkości bonusowej z klanówki i masz lalkę z 400 szybkości. Koszt? 70 percepcji = 230 PH. Koszt klanówki S - 820. Zostaje Ci więc 3950 PH na inne statystyki, KC, potrzebne dziedziny.
Z palcem w tyłku możesz zrobić lalkę 400 speeda. Tryb Mędrca daje Ci tysiące PH (3360 jeśli boostujesz nim statystyki powyżej 250 punktów: 280 * 12 = 3360) za jakąś wyprawę. Samuraje tego nie mają.
PS: A weź sobie przeszczep sharingana. Nie rozwijaj do rangi EMSa, bo stracisz Sennin Modo. Wystarczy San Tomoe: +60 do percepcji. OP combo z lalkami. Albo KG Ranmaru: +50 do percepcji.
Dostajesz +330 Percepcji praktycznie za free.
I to jest cały problem. Shinobi/Kunoichi ma możliwość posiadania paktów, wspomagaczy, przeszczepów, 3 żywiołów chakry, dużo tańszy koszt rozwoju genjutsu... te wszystkie elementy sprawiają, że można stworzyć taki build, który rozjedzie setkę samurajów na 5000 PH. Late Game należy do ninja...
0 x
- Mowa
"Myśli"
Prowadzone Misje: -
Wzór Misji:
Wzór Nowej Lokacji:
"Myśli"
Prowadzone Misje: -
Wzór Misji:
[/list][/fieldset]
[/quote][/code]
- Numa
- Martwa postać
- Posty: 618
- Rejestracja: 3 kwie 2018, o 12:12
- Wiek postaci: 16
- Ranga: Wyrzutek
- Krótki wygląd: Brązowooki chłopak, rasy białej. Posiada ciemnobrązowe włosy.
- Widoczny ekwipunek: -Hełm zakrywający twarz pozostawiający jedynie małą szczelinę na jego oczy.
-Czarny płaszcz z kapturem. - Link do KP: http://shinobiwar.pl/viewtopic.php?p=79250#p79250
- Multikonta: Ni ma
Re: Raport Samurajski
Jako że to offtop
Nie widzę tego ale skoro tak mówisz. To chyba znaczy że coś jest nie tak?
Poza tym dziękuję Yami za ciekawy materiał *-*
@ Chise, zgadzam się z tobą.
@ Yura, Z tobą też.
Nie widzę tego ale skoro tak mówisz. To chyba znaczy że coś jest nie tak?
Poza tym dziękuję Yami za ciekawy materiał *-*
@ Chise, zgadzam się z tobą.
@ Yura, Z tobą też.
0 x
- Myśli Numy -
- Słowa Numy -
[/center]
Nie odpowiadam przed żadną władzą.
Oraz mogę mówić i robić co mi się żywnie podoba.
Bez ponoszenia żadnych konsekwencji !
Nie posiadam siły, wpływów czy pieniędzy.
Mało, nie mam nawet pracy.
Jestem Bezdomnym !
- Słowa Numy -

Nie odpowiadam przed żadną władzą.
Oraz mogę mówić i robić co mi się żywnie podoba.
Bez ponoszenia żadnych konsekwencji !
Nie posiadam siły, wpływów czy pieniędzy.
Mało, nie mam nawet pracy.
Jestem Bezdomnym !
[youtube]https://www.youtube.com/watch?v=-QdgoBYUHBU[/youtube]
Użytkownicy przeglądający to forum: Obecnie na forum nie ma żadnego zarejestrowanego użytkownika i 7 gości