Strona 1 z 1
Misje i Wyprawy
: 11 mar 2015, o 22:50
autor: Ero Sennin
Wyprawa jest to podkategoria misji. Trudniejsza od zwykłych misji, ale oferująca znacznie większe profity po jej pomyślnym zakończeniu. Nagrodami mogą być rzeczy wyjątkowe i rzadkie - zakazane techniki, Umiejętności Nabyte, artefakty albo też Umiejętności Wspomagające. Wszystko to, co nie jest do zdobycia standardowymi metodami i co stanowi potężne wzmocnienie naszej postaci. Ze względu na ogromny potencjał do wzmocnienia postaci i tym samym wpływ na rozgrywkę, Administracja ściśle kontroluje odbywanie wypraw. Dodatkowo z uwagi na ich stopień trudności i wysiłek ze strony prowadzącego i gracza, wyprawy rządzą się kilkoma dodatkowymi zasadami względem misji i są inaczej traktowane na wielu płaszczyznach.
- Aby móc wyruszyć na wyprawę konieczne jest poproszenie Administracji o zgodę. Należy napisać w tym temacie. Pozwolenie wydawane jest na podstawie spełnienia wymagań, aktywności gracza, jego stażu, ilości wspomagaczy posiadanych przez postać. Brane pod uwagę są też inne czynniki.
- Na wyprawę nie można iść ot tak, po nic. Cel musi być jasno sprecyzowany i musi być nim coś konkretnego.
- Wyprawa powinna być związana bezpośrednio z powodem dla którego się na nią idzie. Przykładowo wyprawy po UN powinny stawiać gracza przed wyzwaniem odpowiadającym korzyściom płynącym ze zdobycia danego wzmocnienia.
- Czasami przedmioty tworzone w Kuźni przez graczy albo też WT mogą mieć nałożone przeprowadzenie wyprawy po w celu ich znalezienia/kupna/opracowania.
- Wyprawy mogą mieć rangę C wzwyż.
- Wynagrodzenie w postaci PH za wyprawę dla gracza odpowiada wynagrodzeniu misji tej samej rangi co wyprawa. Bonusy za misję grupową aplikują się do wyprawy grupowej. Osoby, które idą z kimś na wyprawę również dostają standardowe wynagrodzenie jak za misję tej samej rangi.
- Wynagrodzenie w postaci Ryo za wyprawę dla gracza - brak. Gracz otrzymuje tylko i wyłącznie cel wyprawy, bez wynagrodzenia pieniężnego (wyjątkiem są oczywiście wyprawy konkretnie po Ryo). Osoby, które idą z kimś na wyprawę nie otrzymują materialnego wynagrodzenia, jedynie PH.
- Wynagrodzenie dla prowadzących - otrzymują oni zarówno PH jak i Ryo. Są one równe standardowemu wynagrodzeniu za misję tej samej rangi dla prowadzącego.
- PH przeciwników na takiej misji są zwiększone o 20% PH w stosunku do misji tej samej rangi. Dodatkowo przeciwnicy zawsze posiadają PH w okolicach progu maksymalnego.
- W przypadku wypraw rangi S PH przeciwnika wylicza się na podstawie PH Gracza (X) z poniższego wzoru :
5100 PH + 50% z (X - 5100)
- Aby uzyskać zgodę na kolejną wyprawę, użytkownik musi odczekać minimum 3 miesiące czasu rzeczywistego od skończenia poprzedniej, nim będzie mógł ubiegać się o zgodę na wyruszenie na kolejną.
Wyprawy po pieniądze
Można udać się na Wyprawę po pieniądze. W takim wypadku całkowite wynagrodzenie pieniężne z takiej Wyprawy zależne jest od rangi na jaką się uda i przedstawia się ono następująco:
- Wyprawa rangi C - 2000 Ryō
- Wyprawa rangi B - 5000 Ryō
- Wyprawa rangi A - 8000 Ryō
- Wyprawa rangi S - 12000 Ryō
Zlecenia Specjalne są to misje głęboko osadzone w fabule świata i aktualnie dziejących się wydarzeniach. Często mają za zadanie popchnąć historię dalej, bądź mają mieć na nią wielki wpływ. Mogą one także bezpośrednio wynikać z działań graczy, jako na przykład konsekwencje ich decyzji. W tę kategorię wpadają między innymi próby zamordowania przywódców, polowanie na Bijuu, prowadzenie ogromnych bitew czy oblężeń i wszystkie inne działania, które drastycznie ingerują w świat. Od standardowych misji czy wypraw odróżnia je szereg poniższych zasad:
- Każde Zlecenie jest przygotowywane oraz rozpatrywane indywidualnie przez Administrację, bazując między innymi na aktualnej sytuacji fabularnej.
- Zlecenia nie mają minimalnej długości, mają one z góry założony cel (nie zawsze znany graczowi od początku) i kończy się ona spełnieniem go, bądź rezygnacją lub też śmiercią biorących w zleceniu udział.
- Zlecenia mogą mieć swoje własne zasady specjalne, które będą modyfikować rozgrywkę na czas ich trwania. Muszą one być jednakże znane i zamieszczone w ogłoszeniu.
- Zlecenia mogą być wieloetapowe, na przykład wymagać konkretnych misji w ramach przygotowania, na przykład odszukanie kogoś, zebranie jakichś wymaganych przedmiotów bądź też osób.
- Zlecenia mogą być pojedynczym ogłoszeniem, bądź też na podobieństwo dawnych Misji Wojennych, mogą być okazją do przygotowania kilku albo nawet kilkunastu misji o wspólnej tematyce.
- Niektóre zlecenia będą kierowane do konkretnej grupy graczy, na przykład pochodzącej z jakiegoś regionu, bądź też tych, którzy je sprowokowali. Niektóre mogą być też ogólnodostępne dla wszystkich.
- Wynagrodzenie za Zlecenie jest ustalane przez administrację, jednakże powinno być ono większe niż za misję o podobnej trudności, z racji na większy wpływ na fabułę forum.
- Zlecenia mogą być kwalifikowane jako misje na potrzeby awansów.
- Zlecenia mogą prowadzić do walk PvP.
- Aby móc poprowadzić Zlecenie, należy uzyskać zgodę Administracji oraz skonsultować z nią plan na całą misję.
- Zlecenia będą zamieszczane w poniższym temacie.
Jak wszyscy wiecie, każdy z nas może prowadzić misje, które mają taki czy inny wpływ na nasz świat przedstawiony. Jako Administracja powinniśmy zwracać na to uwagę oraz tworzyć i prowadzić cały świat tak, żeby był żywy, interesujący oraz pełen wydarzeń i potencjału na rozwijanie graczy. Oczywiście nie jest to takie proste. Brakuje rąk do pracy, czasem brakuje nam konceptu na część świata, czasami po prostu brakuje czasu.
Dlatego też stworzona została rola Zaufanego Mistrza Gry. Jest to osoba inna niż H@ oraz Administrator Fabularny, która jest odpowiedzialna za kreowanie fabuły w części świata. Na przykład zajęcie się wątkami Mafii czy określoną częścią historii, która miałaby nie tylko misje, ale również przerywniki fabularne. Taki Zaufany Mistrz Gry miałby też prawo do wprowadzania zmian, które byłyby więcej niż tylko sugestiami dla administracji. Mógłby prowadzić liderów, mieć wpływ na politykę świata, tworzyć NPCów istotnych dla danego regionu, etc. Po prostu byłby odpowiedzialny za swój kawałek naszego fabularnego świata.
CO TRZEBA ZROBIĆ?
Aby zostać Zaufanym Mistrzem gry, należy wrzucić stosowną prośbę w temacie "Prośby do Administracji", przedstawiając jakim wycinkiem świata chce się kierować i przedstawić swój wstępny koncept na niego. Jeśli zostanie on zaakceptowany, otrzyma się zgodę i zostanie dopisanym do listy ZMG. Osoba musi być doświadczonym mistrzem gry (mieć uprawnienia do prowadzenia misji i wypraw co najmniej rangi B) i przede wszystkim mieć chęci. Szczególnie mile widziane będzie wypełnianie niszy, których nie ogarnia Administracja.
NO ALE CO W ZAMIAN?
W zamian ZMG otrzyma możliwość autentycznego wpływu na kształtowanie świata gry, co jest nie tylko powodem do przechwałek, ale i ogromną odpowiedzialnością. Dodatkowo - będzie on prowadzić liderów, pisać interwencje fabularne. Za każdy post fabularny (interwencje, fabuły, scenki w ogłoszeniach) przewidziane jest wynagrodzenie per post według standardowego przelicznika.
A JAKIE BĘDĄ OBOWIĄZKI?
- Konsultacje z administracją w celu zapewnienia spójności fabularnej - na początku i w trakcie.
- Wprowadzanie i nadzór nad głównymi liniami fabularnymi swojego wątku. Prowadzenie liderów, awansów itd.
- Informowanie graczy o aktualnych wydarzeniach i kierunkach rozwoju fabuły w scenkach (jak w ogłoszeniach fabularnych)
- Udzielanie konsultacji i doradzanie MG, którzy chcieliby poprowadzić misję w waszej "domenie", jeżeli uznacie za stosowne (podrzucanie wątku, dawanie kontekstu itd.)
Aktualny spis Zaufanych Mistrzów Gry znajduje się w tym temacie.