W tym dziale można znaleźć aktualną listę misjonarzy, czyli osób mogących przeprowadzić Ci misję. Tutaj także można zamieścić zgłoszenie po misję oraz sprawdzić, kto takowe złożył. Oprócz tego można wrzucić tutaj do wyceny swoją misję czy fabułę.
Ero Sennin
Support
Posty: 1885 Rejestracja: 10 cze 2015, o 00:41
Multikonta: Minoru
Post
autor: Ero Sennin » 11 mar 2015, o 22:50
Na Shinobi War wyróżnić możemy szereg misji, których podział występuje ze względu na stopień trudności oraz możliwe do uzyskania wynagrodzenie za ich pomyślne wypełnienie. Poniżej zamieszczam kategorie misji wraz z ich krótkim opisem. Przypominam także, że na Shinobi War, każda misja jest fabularna i tym samym przeprowadzana jest z udziałem gracza w prawdziwych lokacjach (co wiązać się może niejednokrotnie z założeniem odpowiedniego tematu na potrzeby misji przez prowadzącego).
Notka: Każdy prowadzący misję musi wyraźnie zaznaczyć, że pisany przez niego post jest postem w misji oraz jakiej rangi. Oprócz tego prowadzący misję jest zobowiązany do liczenia postów bądź kolejek w misji.
Notka 2: Jednocześnie MG może prowadzić do czterech misji w swoim przydziale. Do limitu tego liczą się wyprawy i eventy. Pójście gracza na urlop nie zwalnia slota prowadzącemu!
Notka 3: Od misji rangi C prowadzący ma obowiązek stworzyć i wstawić KP przeciwnika w poście rozpoczynającym konfrontację i umieścić ją w spoilerze i ghide, do wyłącznego wglądu administracji. Podobnie z formatką jutsu, gdy NPC jakiegoś używa, niezależnie od rangi misji/wyprawy.
Notka 4: Jeśli w misji formą wynagrodzenia jest też/lub jakiś przedmiot, który ma swoją pieniężną wartość ryo na forum, trzeba pamiętać, by ten sposób "zapłaty" za misję nie przekroczył wartości pieniężnej przypisanej do konkretnej rangi wykonanej misji.
Notka 5: W tworzeniu fabuł misji użyteczna może okazać się wiedza z tego tematu, w którym ujęta jest kultura prowincji i realia.
Notka 6: Obowiązuje zakaz dzielenia misji o określonym początku zadania, na dwie misje tej samej rangi, dotyczące wciąż tego samego, jednego zadania. W razie wątpliwości o możliwości takiego podziału, należy skontaktować się z kimś z Administracji lub Moderacji.
Notka 7: ZAKAZANE JEST UŻYWANIE KOSTEK W MISJACH I JAKIEJKOLWIEK FORMY LOSOWOŚCI.
Notka 8: Aby zdobyć zwierzątko, które można zabierać ze sobą na misje, bądź w inny sposób zmieniać mechanikę czegokolwiek na forum, należy złożyć prośbę do Administracji, a po jej uzyskaniu, wykonać misję (najczęściej rangi C).
Notka 9: Misja może zaczynać się jak i kończyć się zarówno postem prowadzącego jak i gracza/graczy, musi to być jednakże jasno zaznaczone. MG w pierwszym poście misji pisze, że poprzedni post gracza (przykład: gracz szuka ogłoszeń na tablicy), jest już postem w misji. Podobnie przy końcu, MG w ostatnim poście zaznacza, że gracze mają jeszcze odpisać w misji (przykład: gracz dziękuje za wynagrodzenie i opisuje jak odchodzi w nieznane)
Event - jest to globalne wydarzenie o najwyższym priorytecie znaczeniowym zarówno dla klanów i szczepów jak i bezklanowców. Charakter wydarzeń w nim się odbywających może mieć wpływ na każdego gracza oraz środowisko w którym się porusza. Wydarzenia tego rodzaju zazwyczaj będą przeprowadzane przez Administrację bądź specjalnie do tego oddelegowane osoby. Ponadto czas ich trwania jest niezależny od innych rodzajów misji oraz działań poszczególnych graczy. Jedynie wypełnienie celu eventu jest w stanie go zakończyć.
Misje grupowe - Są to misje wykonywane przez 3 i większą liczbę osób. Zazwyczaj taka misja odbywa się w gronie kilku graczy oraz przez osobę prowadzącą misję. Misje grupowe mogą być (tak jak te zwykłe) przeprowadzane od Misji D do [Misji S] . Należy pamiętać o dostosowaniu liczby przeciwników do liczby uczestników misji, tak aby misja trzymała odpowiedni poziom trudności. Maksymalna liczba PH jednego przeciwnika (na 1 gracza/NPC) w przypadku konfrontacji wynosi tyle, ile maksymalne ph podane w misji. Przykładowo dla misji B będzie to 1400PH na 1 gracza/NPC. W zależności od ilości uczestników oraz rodzaju misji każdy z graczy powinien napisać minimalną ilość postów jaka przypadałaby na niego w trakcie indywidualnych misji. Dzięki wydłużeniu liczby minimalnej ilości postów, nadal możliwe jest rozwinięcie wątku misji, pomimo uczestnictwa kolejnego gracza.
Nagroda za przeprowadzenie misji: W zależności od prowadzonego rodzaju misji (od [Misja D] do [Misji S] ) + dodatkowe 30% za każdą jedną osobę (czyli w przypadku 2 osób dostajemy 30% więcej wynagrodzenia, w przypadku 3 - 60%) - dotyczy zarówno PH jak i Ryo.
Nagroda za odbycie misji (dla gracza): Każdy gracz otrzymuje ten sam przedział nagród, których wysokość zależna jest od rodzaju misji oraz dodatkowe PH zależne od ilości osób i rangi misji:
Misja D - Dwie osoby: 4 PH + 2 PH za każdą kolejną
Misja C - Dwie osoby: 8 PH + 4 PH za każdą kolejną
Misja B - Dwie osoby: 12 PH + 6 PH za każdą kolejną
Misja A - Dwie osoby: 16 PH + 8 PH za każdą kolejną
Misja S - Dwie osoby: 20 PH + 10 PH za każdą kolejną
Misje wojenne - specjalny rodzaj misji możliwy do wykonywania jedynie podczas Wojny - okresu na forum w którym ścierają się ze sobą dwa bądź więcej Rodów. Misja taka posiada większy stopień trudności i daje więcej PH, zarówno dla prowadzącego jak i dla gracza biorącego udział. Niezwykle ważnym jest w nich spójność fabularna i powiązanie z aktualnie trwającym konfliktem, w związku z tym nie każdy misjodawca jest uprawniony do przeprowadzenia takowej. Wymagana jest też konsultacja z fabularną częścią Administracji. Zasady obowiązujące na nich spisane są w osobnym temacie .
Misja rangi D - jest to najprostszy rodzaj misji, który polegać może na trywialnych czynnościach takich jak sprzątanie, zbieractwo czy też zwyczajna pomoc w działalności mieszkańców waszej prowincji. Ten rodzaj misji zazwyczaj jest przekazywany osobom o randze Dōkō , gdyż nie wiąże się z jakimkolwiek zagrożeniem ich własnego życia. Misje tego rodzaju może przeprowadzać każdy gracz gdyż nie wiąże się to z większym zaangażowaniem obu stron.
Wymagania: Minimum 14 postów (na dwie osoby - 7 gracz, 7 gm)
Nagroda MG: Wynagrodzenie zasadnicze + 5 PH (za ukończenie), 250 Ryo
Nagroda gracza: Wynagrodzenie zasadnicze + 10 PH (za ukończenie), 250 Ryo
Bonus za jakość: Maksymalnie 5 PH (przyznawany każdemu z osobna)
Misja rangi C - kolejny przykład łatwiejszy misji, do których oddelegowywani są zazwyczaj Akoraito danego rodu bądź prowincji. Misje tego rodzaju wiążą się niejednokrotnie z potrzebą posłannictwa ważnych informacji do sąsiednich osad, albo też ochraniania podróżnych. W trakcie misji napotkać można na pułapki, bandytów jak i inne mało wymagające przeszkody. W skrajnych przypadkach postać może nawet zginąć. Misje tego rodzaju może przeprowadzać każdy gracz.
Wymagania: Minimum 28 postów (na dwie osoby - 14 gracz, 14 gm)
PH przeciwnika: Maksymalnie 800 PH
Nagroda MG: Wynagrodzenie zasadnicze + 15 PH (za ukończenie), 500 Ryo
Nagroda gracza: Wynagrodzenie zasadnicze + 30 PH (za ukończenie), 500 Ryo
Bonus za jakość: Maksymalnie 10 PH (przyznawany każdemu z osobna)
Misja rangi B - tym razem mamy do czynienia z misją, która wymaga od nas pełnego zaangażowania, gdyż naszymi przeciwnikami są wyszkoleni Akoraito jak i też Sentoki , a więc osobnicy, którzy odebrali nauki sztuki shinobi. Tym samym każde roztargnienie bądź nieuwaga gracza skończyć się może śmiercią postaci. Przykładem misji o takim priorytecie może być np. pomoc niesiona obleganej osadzie bądź poszukiwania zaginionych członków klanu. Misje tego rodzaju mogą prowadzić jedynie osoby do tego oddelegowane.
Wymagania: Minimum 34 postów (na dwie osoby - 17 gracz, 17 gm)
PH przeciwnika: Maksymalnie 1400 PH
Nagroda MG: Wynagrodzenie zasadnicze + 25 PH (za ukończenie), 650 Ryo
Nagroda gracza: Wynagrodzenie zasadnicze + 50 PH (za ukończenie), 650 Ryo
Bonus za jakość: Maksymalnie 15 PH (przyznawany każdemu z osobna)
Misja rangi A - misje wysokiego priorytetu zlecane zazwyczaj przez władze rodów danych prowincji. Misje tego rodzaju wiążą się z zagrożeniem życia i wymagają od gracza przewidywania podjętych przez siebie decyzji. Tego rodzaje misje opierać się mogą na poszukiwaniu oraz wydawaniu kar śmierci na zdrajców danego rodu, bądź infiltrowaniu nieznanych terenów bądź wrogich prowincji. W trakcie misji na swojej drodze napotykamy wyszkolonych Sentoki, a nawet Kogō, dlatego też doradza się wybierać na takie misje mając rangę co najmniej Sentoki , a najlepiej Kogō . Misje tego rodzaju mogą prowadzić jedynie osoby do tego oddelegowane.
Wymagania: Minimum 38 postów (na dwie osoby - 19 gracz, 19 gm)
PH przeciwnika: Maksymalnie 2650 PH
Nagroda MG: Wynagrodzenie zasadnicze + 45 PH (za ukończenie), 850 Ryo
Nagroda gracza: Wynagrodzenie zasadnicze + 90 PH (za ukończenie), 850 Ryo
Bonus za jakość: Maksymalnie 20 PH (przyznawany każdemu z osobna)
Misja rangi S - misje o najwyższym priorytecie, zlecane są odgórnie przez władze prowincji. W trakcie nich niejednokrotnie musimy stawiać na szali życie naszych postaci, dlatego też osoby, które zdołają wypełnić takie misje cieszą się szacunkiem wśród swoich współbratymców. W trakcie misji napotykamy na liczne pułapki, zagadki, a także świetnie wyszkolonych przeciwników odpowiadających randze Kogō. Przykładami takich misji mogą być np. próby pozyskania informacji o tajemnicach danego rodu, rozbicie silniej organizacji zagrażającej całemu krajowi, bądź też powstrzymanie zamachu stanu. Misje tego rodzaju mogą prowadzić jedynie osoby do tego oddelegowane. Udział w tego typu misjach, ze względu na ich poziom trudności, zaleca się jedynie Kogō lub Seininom .
Wymagania: Minimum 42 postów (na dwie osoby - 21 gracz, 21 gm)
PH przeciwnika: Maksymalnie 4250 PH
Nagroda MG: Wynagrodzenie zasadnicze + 70 PH (za ukończenie), 1100 Ryo
Nagroda gracza: Wynagrodzenie zasadnicze + 140 PH (za ukończenie), 1100 Ryo
Bonus za jakość: Maksymalnie 25 PH (przyznawany każdemu z osobna)
Wynagrodzenie zasadnicze
Wynagrodzenie zasadnicze = wynagrodzenie za długość postów*
Do wynagrodzenia zasadniczego zalicza się jedynie fabularna treść posta, zarówno opis jak i dialogi. Nie uwzględnia się w tym formatowania, technik, przygotowanych kart itp.
W przypadku, gdy prowadzący bądź gracz dzielą kolejkę na więcej postów (np. Z powodu przeniesienia do nowej lokacji, bądź odpisywania graczom w różnych lokacjach) w wynagrodzeniu zasadniczym jest uwzględnia łączna długość tych postów jako jeden post.
* przyznawane indywidualnie dla każdego posta na podstawie tabelki poniżej
długość posta ilość PH za post
625 zzs 1.25 PH
do 1250 zzs 1.5 PH
do 2500 zzs 2 PH
do 3750 2.5 PH
do 5000 3 PH
5000+ 3.5 PH
Ukryty tekst
Mnożniki
Wszelkie mnożniki wynagrodzenia jak na przykład bonus dla prowadzącego za misję grupową, czy też specjalny mnożnik wojenny, są naliczane do wynagrodzenia podstawowego, czyli Wynagrodzenia Zasadniczego + Nagroda za Ukończenie . Dodatkowo, jeśli w danej misji obowiązują dwa mnożniki, to one się sumują:
Na przykład jeśli prowadzący prowadzi grupowe zlecenie specjalne dwóm graczom, za które przewidziane jest dodatkowe 30% wynagrodzenia to łącznie otrzyma on 60% nagrody więcej.
Wyjątkiem od tej zasady jest Bonus dla Początkujących Graczy , który jest naliczany od finalnej sumy bezpośrednio w temacie rozliczeń.
Bonus za jakość
Kryteria dla gracza:
Wczucie się w postać
Podejmowanie decyzji zgodnych z charakterem
Jakość postów
Sposób rozwiązania problemu na misji
Uznaniowość sprawdzającego
Kryteria dla prowadzącego:
Zgodność misji z lore świata
Odgrywanie NPCtów
Jakość postów
Jakość postaci niezależnych
Uznaniowość sprawdzającego
Przejęcie misji i wynagrodzenie:
Jeśli któryś gracz weźmie urlop podczas wykonywania bądź prowadzenia misji, jest zobowiązany do poinformowania o tym resztę osób związanych z misją. To samo tyczy się jakiejkolwiek dłuższej nieobecności.
Przejęcie misji przez innego prowadzącego może nastąpić wyłącznie z inicjatywy gracza, w sytuacji kiedy prowadzący nie odpisał przez przynajmniej 3 dni od posta gracza (wpisanie urlopu przez prowadzącego nie blokuje możliwości zmiany misjodawcy).
W przypadku przejęcia misji prowadzącym przysługuje wynagrodzenie zasadnicze za napisane przez nich posty. Bonus za ukończenie misji otrzymuje ostatni prowadzący. Bonus jakościowy jest indywidualny i dostosowany proporcjonalnie do wkładu (ilość postów). Gracz biorący udział w misji jest zobowiązany do przekazaniu nowemu prowadzącemu wszelkich informacji, aby mógł dokończyć misję.
W przypadku niepowodzenia:
PH za misje, w których umarłeś i nie wykonałeś zadania - brak.
PH za misje, w których nie wykonałeś zadania, ale przeżyłeś - tak, ale częściowe.
PH za wyprawy, w których coś się działo, ale umarłeś - tak, chociaż trochę.
PH za Eventy - wyceni prowadzący/administracja
Wskazówki dotyczące dobierania siły przeciwników:
Maksymalna liczba PH przeciwnika w przypadku konfrontacji odnosi się do walki z jednym przeciwnikiem. Jeżeli w starciu przewidziana jest większa liczba przeciwników, to należy ich siłę dostosować tak, aby wyzwanie było porównywalne do tego w przypadku pojedynczego rywala.
W przypadku dwóch przeciwników o podobnej ilości PH, zalecane jest dobranie ich siły tak, żeby łączna suma ich PH wynosiła około 25% więcej względem wartości podanych w opisie misji/wyprawy danej rangi. Na przykład: w misji C z dwoma przeciwnikami łączna pula PH wynosi maksymalnie 1000, przy czym obaj przeciwnicy powinni być na zbliżonym poziomie (czyli bez sytuacji, w której jeden ma 800, a drugi 200 PH).
W przypadku trójki przeciwników łączna suma PH może wynosić około 40% więcej, przy czym jeden z tej trójki powinien być silniejszy od pozostałych i posiadać około 50-70% PH, które miałby pojedynczy przeciwnik (bazowa wartości dla danej rangi misji). Na przykład: w misji B z trzema przeciwnikami łączna pula PH wynosi maksymalnie 1960, z czego PH jednego przeciwnika wynosi około 700-980, a reszta z łącznej puli przypada dwóm pozostałym. Lepiej, żeby ci pozostali już mieli zbliżoną ilość punktów między sobą.
W przypadku większej liczby wrogów łączna suma PH może się zwiększać, ale należy zachować zasadę, w której jeden przeciwnik jest silniejszy. Ten zabieg ma na celu uniknięcie sytuacji, w której to pula punktów zostaje za bardzo rozbita na wielu przeciwników, którzy nawet w grupie nie będą stanowić dużego zagrożenia dla rozwiniętej postaci.
Oprócz głównego przeciwnika (lub przeciwników) mogą również pojawić się słabi pomagierzy, ale ich należy traktować jako osoby z reguły nieobeznane w sztukach shinobi i o statystykach na poziomie pierwszego progu. Trzeba jednak brać poprawkę na to, że stanowią dodatkowe utrudnienie, dlatego dodając ich można nieco obniżyć pulę PH głównego przeciwnika. Dotyczy to przede wszystkim misji niskich rang, w których to nawet zwykłe zbiry mogą robić różnicę.
Przy ocenie wyzwania warto brać też uwagę na inne czynniki. Trudny teren, niesprzyjająca dla gracza sytuacja, z góry założona zasadzka niemożliwa do wcześniejszego dostrzeżenia – wszystkie te rzeczy mogą być powodem do lekkiego obniżenia PH przeciwnika względem maksymalnej wartości.
W przypadku pomocy w postaci NPC po drugiej stronie należy zwiększyć liczbę i siłę wrogów tak, aby większe wyzwanie kompensowało się z otrzymanym wsparciem.
Nie warto celowo zwiększać puli tylko dlatego, że postać gracza jest silna. Lepiej jest dodać urozmaicenia lub przeszkody np. w postaci niestandardowego pola walki, konieczności pojmania przeciwnika żywcem lub podjęcia trudnej moralnie decyzji.
Nie powinno się również modyfikować konceptu na przeciwnika po zobaczeniu KP gracza.
W misjach grupowych należy zwiększyć liczbę przeciwników zamiast zwielokrotniania puli PH jednego rywala. Możliwe jest lekkie przekroczenie limitu, ale z umiarem i stosując się do pozostałych wskazówek.
Postacie przeciwników powinny być zbudowane tak, aby ich statystyki były zgodne z panującym systemem. Należy zwrócić uwagę na wymogi minimalnych wartości wytrzymałości oraz percepcji wynikających z zależności między statystykami oraz zachowanie minimalnej wartości percepcji do nadążania za własnym reberu, jeżeli takowe się posiada. Nie zalecamy przy tym do robienia skrajnych buildów postaci, mających na celu wykręcenie jak największej wartości atrybutu lub rangi dziedziny, szczególnie jeśli mowa o misjach niższych rang.
Ekwipunek przeciwników powinien być dobrany z zachowaniem rozsądku i umiaru. Wybuchowe notki czy pigułki żywnościowe nie powinny być na porządku dziennym w misjach niższych rang. Niestandardowe wyposażenie w postaci np. mechanizmów, wynalazków, etc. zaleca się skonsultować wpierw z Administracją.
Techniki zakazane u przeciwników mogą występować jedynie na wyprawach rangi A (zakazane do rangi A) oraz S.
Zwierzęta liczymy na wzorze "starych" samurajów, obecnie bestii (czyli na mniejszych kosztach statystyk fizycznych).
Ogólne wskazówki dotyczące prowadzenia misji:
Na forum nie rzucamy kostkami, ponieważ nie ma na to żadnej mechaniki. Rezultaty akcji podejmowanych przez postaci graczy powinny być oceniane na podstawie umiejętności postaci oraz danej sytuacji.
W każdej misji poza rangą D musi pojawić się ryzyko dla postaci graczy. Jeżeli postać gracza wykaże się sprytem i zmyślnie ominie zagrożenie, to misja nie musi zakończyć się walką, ale takie przedsięwzięcie musi wynikać z akcji gracza i być obarczone ryzykiem niepowodzenia.
Zachęcamy do zachowania rozsądnych proporcji w misji - największa część przygody powinna przypadać na jej rozwinięcie. Lepiej jest unikać sytuacji, w której gracz poznaje cel swojego zadania dopiero w połowie całej misji.
Dobrze jest orientacyjnie oszacować, ile poszczególne etapy zadania mogą zająć graczowi, żeby nie przedobrzyć z długością trwania misji i wykroczyć znacząco poza limit. Jeżeli misja ma być bogata w wydarzenia lub cele do zrealizowania, lepiej mniej istotne elementy misji potraktować zwięźle. Nie trzeba rozwlekać podróży na kilka kolejek, jeżeli i tak zostało założone, że podczas wędrówki nic się nie wydarzy i chodzi jedynie o dotarcie do kolejnej lokacji.
Wyprawa jest to podkategoria misji. Trudniejsza od zwykłych misji, ale oferująca znacznie większe profity po jej pomyślnym zakończeniu. Nagrodami mogą być rzeczy wyjątkowe i rzadkie - zakazane techniki, Umiejętności Nabyte, artefakty albo też Umiejętności Wspomagające. Wszystko to, co nie jest do zdobycia standardowymi metodami i co stanowi potężne wzmocnienie naszej postaci. Ze względu na ogromny potencjał do wzmocnienia postaci i tym samym wpływ na rozgrywkę, Administracja ściśle kontroluje odbywanie wypraw. Dodatkowo z uwagi na ich stopień trudności i wysiłek ze strony prowadzącego i gracza, wyprawy rządzą się kilkoma dodatkowymi zasadami względem misji i są inaczej traktowane na wielu płaszczyznach.
Aby móc wyruszyć na wyprawę konieczne jest poproszenie Administracji o zgodę. Należy napisać w tym temacie . Pozwolenie wydawane jest na podstawie spełnienia wymagań, aktywności gracza, jego stażu, ilości wspomagaczy posiadanych przez postać. Brane pod uwagę są też inne czynniki.
Na wyprawę nie można iść ot tak, po nic. Cel musi być jasno sprecyzowany i musi być nim coś konkretnego.
Wyprawa powinna być związana bezpośrednio z powodem dla którego się na nią idzie. Przykładowo wyprawy po UN powinny stawiać gracza przed wyzwaniem odpowiadającym korzyściom płynącym ze zdobycia danego wzmocnienia.
Czasami przedmioty tworzone w Kuźni przez graczy albo też WT mogą mieć nałożone przeprowadzenie wyprawy po w celu ich znalezienia/kupna/opracowania.
Wyprawy mogą mieć rangę C wzwyż.
Wynagrodzenie w postaci PH za wyprawę dla gracza odpowiada wynagrodzeniu misji tej samej rangi co wyprawa. Bonusy za misję grupową aplikują się do wyprawy grupowej. Osoby, które idą z kimś na wyprawę również dostają standardowe wynagrodzenie jak za misję tej samej rangi.
Wynagrodzenie w postaci Ryo za wyprawę dla gracza - brak. Gracz otrzymuje tylko i wyłącznie cel wyprawy, bez wynagrodzenia pieniężnego (wyjątkiem są oczywiście wyprawy konkretnie po Ryo). Osoby, które idą z kimś na wyprawę nie otrzymują materialnego wynagrodzenia, jedynie PH.
Wynagrodzenie dla prowadzących - otrzymują oni zarówno PH jak i Ryo. Są one równe standardowemu wynagrodzeniu za misję tej samej rangi dla prowadzącego.
PH przeciwników na takiej misji są zwiększone o 20% PH w stosunku do misji tej samej rangi. Dodatkowo przeciwnicy zawsze posiadają PH w okolicach progu maksymalnego.
W przypadku wypraw rangi S PH przeciwnika wylicza się na podstawie PH Gracza (X) z poniższego wzoru :
5100 PH + 50% z (X - 5100)
Aby uzyskać zgodę na kolejną wyprawę, użytkownik musi odczekać minimum 3 miesiące czasu rzeczywistego od skończenia poprzedniej, nim będzie mógł ubiegać się o zgodę na wyruszenie na kolejną.
Wyprawy po pieniądze
Można udać się na Wyprawę po pieniądze. W takim wypadku całkowite wynagrodzenie pieniężne z takiej Wyprawy zależne jest od rangi na jaką się uda i przedstawia się ono następująco:
Wyprawa rangi C - 2000 Ryō
Wyprawa rangi B - 5000 Ryō
Wyprawa rangi A - 8000 Ryō
Wyprawa rangi S - 12000 Ryō
Zlecenia Specjalne są to misje głęboko osadzone w fabule świata i aktualnie dziejących się wydarzeniach. Często mają za zadanie popchnąć historię dalej, bądź mają mieć na nią wielki wpływ. Mogą one także bezpośrednio wynikać z działań graczy, jako na przykład konsekwencje ich decyzji. W tę kategorię wpadają między innymi próby zamordowania przywódców, polowanie na Bijuu, prowadzenie ogromnych bitew czy oblężeń i wszystkie inne działania, które drastycznie ingerują w świat. Od standardowych misji czy wypraw odróżnia je szereg poniższych zasad:
Każde Zlecenie jest przygotowywane oraz rozpatrywane indywidualnie przez Administrację, bazując między innymi na aktualnej sytuacji fabularnej.
Zlecenia nie mają minimalnej długości, mają one z góry założony cel (nie zawsze znany graczowi od początku) i kończy się ona spełnieniem go, bądź rezygnacją lub też śmiercią biorących w zleceniu udział.
Zlecenia mogą mieć swoje własne zasady specjalne, które będą modyfikować rozgrywkę na czas ich trwania. Muszą one być jednakże znane i zamieszczone w ogłoszeniu.
Zlecenia mogą być wieloetapowe, na przykład wymagać konkretnych misji w ramach przygotowania, na przykład odszukanie kogoś, zebranie jakichś wymaganych przedmiotów bądź też osób.
Zlecenia mogą być pojedynczym ogłoszeniem, bądź też na podobieństwo dawnych Misji Wojennych, mogą być okazją do przygotowania kilku albo nawet kilkunastu misji o wspólnej tematyce.
Niektóre zlecenia będą kierowane do konkretnej grupy graczy, na przykład pochodzącej z jakiegoś regionu, bądź też tych, którzy je sprowokowali. Niektóre mogą być też ogólnodostępne dla wszystkich.
Wynagrodzenie za Zlecenie jest ustalane przez administrację, jednakże powinno być ono większe niż za misję o podobnej trudności, z racji na większy wpływ na fabułę forum.
Zlecenia mogą być kwalifikowane jako misje na potrzeby awansów.
Zlecenia mogą prowadzić do walk PvP.
Aby móc poprowadzić Zlecenie, należy uzyskać zgodę Administracji oraz skonsultować z nią plan na całą misję.
Zlecenia będą zamieszczane w poniższym temacie .
Jak wszyscy wiecie, każdy z nas może prowadzić misje, które mają taki czy inny wpływ na nasz świat przedstawiony. Jako Administracja powinniśmy zwracać na to uwagę oraz tworzyć i prowadzić cały świat tak, żeby był żywy, interesujący oraz pełen wydarzeń i potencjału na rozwijanie graczy. Oczywiście nie jest to takie proste. Brakuje rąk do pracy, czasem brakuje nam konceptu na część świata, czasami po prostu brakuje czasu.
Dlatego też stworzona została rola Zaufanego Mistrza Gry. Jest to osoba inna niż H@ oraz Administrator Fabularny, która jest odpowiedzialna za kreowanie fabuły w części świata. Na przykład zajęcie się wątkami Mafii czy określoną częścią historii, która miałaby nie tylko misje, ale również przerywniki fabularne. Taki Zaufany Mistrz Gry miałby też prawo do wprowadzania zmian, które byłyby więcej niż tylko sugestiami dla administracji. Mógłby prowadzić liderów, mieć wpływ na politykę świata, tworzyć NPCów istotnych dla danego regionu, etc. Po prostu byłby odpowiedzialny za swój kawałek naszego fabularnego świata.
CO TRZEBA ZROBIĆ?
Aby zostać Zaufanym Mistrzem gry, należy wrzucić stosowną prośbę w temacie "Prośby do Administracji ", przedstawiając jakim wycinkiem świata chce się kierować i przedstawić swój wstępny koncept na niego. Jeśli zostanie on zaakceptowany, otrzyma się zgodę i zostanie dopisanym do listy ZMG. Osoba musi być doświadczonym mistrzem gry (mieć uprawnienia do prowadzenia misji i wypraw co najmniej rangi B) i przede wszystkim mieć chęci. Szczególnie mile widziane będzie wypełnianie niszy, których nie ogarnia Administracja.
NO ALE CO W ZAMIAN?
W zamian ZMG otrzyma możliwość autentycznego wpływu na kształtowanie świata gry, co jest nie tylko powodem do przechwałek, ale i ogromną odpowiedzialnością. Dodatkowo - będzie on prowadzić liderów, pisać interwencje fabularne. Za każdy post fabularny (interwencje, fabuły, scenki w ogłoszeniach) przewidziane jest wynagrodzenie per post według standardowego przelicznika.
A JAKIE BĘDĄ OBOWIĄZKI?
Konsultacje z administracją w celu zapewnienia spójności fabularnej - na początku i w trakcie.
Wprowadzanie i nadzór nad głównymi liniami fabularnymi swojego wątku. Prowadzenie liderów, awansów itd.
Informowanie graczy o aktualnych wydarzeniach i kierunkach rozwoju fabuły w scenkach (jak w ogłoszeniach fabularnych)
Udzielanie konsultacji i doradzanie MG, którzy chcieliby poprowadzić misję w waszej "domenie", jeżeli uznacie za stosowne (podrzucanie wątku, dawanie kontekstu itd.)
Aktualny spis Zaufanych Mistrzów Gry znajduje się w tym temacie .
0 x
Użytkownicy przeglądający to forum: Obecnie na forum nie ma żadnego zarejestrowanego użytkownika i 1 gość