Problem:
Zauważyłam, że podczas misji, eventów czy też przerwy od forum postać traci dużo fabularnego czasu. Dzieje się tak przez to, że nie ma żadnego systemu, który pozwoliłby pisać wstecz. Nie ma czegoś, co pozwoliłoby nadrobić ten czas. Wszystko co wykonujemy jest w teraźniejszości, przez co w razie time-skipe musimy opisać, co mniej więcej się działo. A co jeśli chcielibyśmy ten czas spędzić na spotkanie innych postaci? Przeżycie kolejnych wspomnień, dodanie nowego bagażu doświadczeń, od tego byłyby właśnie retrospekcje.
Rozwiązanie:
Najlepiej byłoby, gdyby powstał specjalnie dedykowany temu dział. Tam gracze tworzyliby wątki, wpisując tytuł oraz jakie osoby biorą udział. Jednakże, warto byłoby zaznaczyć, iż należałoby wprowadzić kilka zasad. Coś w rodzaju takiego mini regulaminu przypisanego do działu. Moja propozycja jest taka, by za prowadzenie takich fabuł nie byłoby wyceny, gdyż mówimy o przeszłości postaci, a realnie nasze PH się nie zmieniło. Co więcej, ta sama uwaga tyczy się misji. Retrospekcje, powinny być czystą fabułą, gdzie MG nie powinien móc dodatkowo dorobić. Kolejną rzeczą wartą uwagi, to brak możliwości uśmiercenia kogoś na takiej fabule, wszakże nasza postać dalej żyje. Także odbieranie artefaktów, byłoby niemożliwe. Ktoś by mógł zapytać, co w takim razie wolno robić, bo wydawać by się mogło, iż walki są zakazane. Jednakże nie widzę problemu, by ich nie było. Tylko w krytycznym momencie, niech stanie się coś, co przeszkodzi zabić kogoś, oderwać tej osobie rękę, czy znacząco oszpecić. Natomiast w kwestii treningów, bo tego nie poruszyłam, to one również stałyby się niemożliwe.
Retrospekcje
- Mei
- Posty: 454
- Rejestracja: 3 cze 2019, o 11:33
- Wiek postaci: 30
- Ranga: Dōkō
- Krótki wygląd: Niewysoki wzrost, niebieskie do pasa włosy oraz oczy z heterochromią. Lewe szkarłatne, zaś prawe koloru lodowego sopla. Budowa ciała szczupła, skóra śnieżnobiała o niskiej temperaturze. Strój miko. W skrócie młody wygląd jak na 29 lat.
- Widoczny ekwipunek: Jedną z bardziej widocznych rzeczy jest wachlarz noszony przez kobietę na plecach. Zaraz po nim uplasowała się duża torba znajdująca się pod nim. Poza nimi ma jeszcze dwie kabury, każda przypada na jedno udo (od czasu do czasu są widoczne spod ubrania). Do kompletu dochodzą rękawiczki z ochraniaczami, a także sznureczek obwiązany na ręce z kluczykiem zawieszonym na nim.
- Link do KP: viewtopic.php?p=5659#p5659
- GG/Discord: Mei#0402
- Multikonta: Yona
- Ao
- Postać porzucona
- Posty: 297
- Rejestracja: 22 kwie 2021, o 23:19
- Wiek postaci: 16
- Ranga: Samuraj
- Krótki wygląd: Wysoki, szczupły, dobrze zbudowany, przystojny brunet o niebieskich oczach, ubrany w ciemnogranatowe kimono.
- Widoczny ekwipunek: Wakizashi przy pasie.
- Link do KP: viewtopic.php?f=32&t=9506
- GG/Discord: Aka#1339
- Multikonta: Akio Maji, Doge
Re: Retrospekcje
Nikt nie broni pisać fabuły w docu. Dotyczy to tylko misji. Oczywiście może się okazać, że to na nic, bo postać padła, ale to nie jest tak, że to "zmarnowany czas" 

0 x

- Jun
- Postać porzucona
- Posty: 1735
- Rejestracja: 31 maja 2020, o 01:14
- Wiek postaci: 22
- Ranga: Kenshi | Akoraito
- Krótki wygląd: Kapelusz
- Widoczny ekwipunek: Zbroja
Duża torba
Miecz i śpiwór
Manierka - Link do KP: viewtopic.php?p=143621#p143621
- GG/Discord: Tario#3987/64789656
- Multikonta: Maname | Kabuki
- Aktualna postać: Kayo
- Lokalizacja: Shigashi no Kibu
Re: Retrospekcje
I z tego powodu dla mnie ten pomysł jest do skreślania z miejsca.
Jak chce kogoś zabić na fabule, bo mi podpadł w granym wątku, to chcę to zrobić, a nie odchodzić z groźbami i dopaść go "na fabule"
Druga sprawa - oddzielny dział nie zadziała tutaj na forum, bo wszystko tutaj gramy w "fabule"
Jak chce kogoś zabić na fabule, bo mi podpadł w granym wątku, to chcę to zrobić, a nie odchodzić z groźbami i dopaść go "na fabule"
Druga sprawa - oddzielny dział nie zadziała tutaj na forum, bo wszystko tutaj gramy w "fabule"
0 x
- Kaiho
- Martwa postać
- Posty: 331
- Rejestracja: 18 kwie 2021, o 14:03
- Wiek postaci: 18
- Ranga: Doko
- Krótki wygląd: - Inuzukowe, zielone ślepia
- Cienka, pionowa blizna na lewym oku
- Proste, długie włosy, część zapleciona w warkoczyki
- Niski - Link do KP: viewtopic.php?p=170221#p170221
- GG/Discord: Angel Sanada #9776
- Multikonta: Koala, Yugen
- Aktualna postać: Yugen
Re: Retrospekcje
Pomysł już był i był odrzucany. Dlaczego?
1. Kwestia sprawdzania i kontrolowania retrospekcji. Kolejny dział do sprawdzenia, trudna rzecz do kontrolowania, ponieważ nagle jest osobny dział. Owszem, no kwestia dla fabularów dalej, żeby się z tym męczyli. Ale jednak. Nawet jeśli za to ma nie być ph to ktoś to musi sprawdzić i przeczytać. Ma to wpływ na punkt nr 2.
2. Wiedza. Dodatkowe miejsce i temat do zdobywania wiedzy, która jest cenna w naszym systemie. Przekazywanie informacji - nagle stałoby się najlepszą opcją! Najbardziej korzystną. Owszem, można regulaminowo zakazać. Ale w takim razie odpada mnóstwo takich retrospekcji. Zazwyczaj na fabule pewna wiedza wychodzi naturalnie.
3. Co jeśli po evencie ktoś będzie polował na twoją postać? Co jeśli zginiesz na evencie? Co jeśli event zmieni twoja postać? W miejsce "event" wstaw misja/długa fabuła/we. Albo lepiej właśnie - ktoś chciałby zabić twoją postać. Nie może, bo w retrospekcjach nie wolno? Ale przecież to ma być realnie odegrane wydarzenie, no to gdyby doszło do walki i ktoś by zginął... i kolejny UPS się robi. A zakazanie "regulaminowo" nie wchodzi w grę. Ze względów napisanych wcześniej.
4. Jak dopasować retrospekcję i wiedzę postaci z niej wynikającą z czasem rzeczywistym na forum? Problem. Nagle wynikałyby cuda typu "dwa posty temu nie znałem tej postaci, ale że napisaliśmy dwie strony w retrospekcjach to już wiem o niej wszystko". Brzmi absurdalnie, ale nie każdy kieruje się zdrowym rozsądkiem.
Nasze forum daje możliwości ustawiania czasu przeszłego na fabuł. Wynika to z tego, że po długiej misji czy evencie nie wskakujesz od razu w czas obecny. Oczywiście, że należy się przesunąć sprawnie i nie ma możliwości majaczenia dwa lata wstecz, ale jednak taka możliwość gładkiego przesunięcia czasu jest. Rozegranie takiej sesji więc to nie problem. Nie jest też problemem, ze względu na formę uniwersum, gładkiego ustalenia sobie, czy też ustalenia z kimś, z kim się chce pograć, co przez ten czas x miesięcy się działo.
1. Kwestia sprawdzania i kontrolowania retrospekcji. Kolejny dział do sprawdzenia, trudna rzecz do kontrolowania, ponieważ nagle jest osobny dział. Owszem, no kwestia dla fabularów dalej, żeby się z tym męczyli. Ale jednak. Nawet jeśli za to ma nie być ph to ktoś to musi sprawdzić i przeczytać. Ma to wpływ na punkt nr 2.
2. Wiedza. Dodatkowe miejsce i temat do zdobywania wiedzy, która jest cenna w naszym systemie. Przekazywanie informacji - nagle stałoby się najlepszą opcją! Najbardziej korzystną. Owszem, można regulaminowo zakazać. Ale w takim razie odpada mnóstwo takich retrospekcji. Zazwyczaj na fabule pewna wiedza wychodzi naturalnie.
3. Co jeśli po evencie ktoś będzie polował na twoją postać? Co jeśli zginiesz na evencie? Co jeśli event zmieni twoja postać? W miejsce "event" wstaw misja/długa fabuła/we. Albo lepiej właśnie - ktoś chciałby zabić twoją postać. Nie może, bo w retrospekcjach nie wolno? Ale przecież to ma być realnie odegrane wydarzenie, no to gdyby doszło do walki i ktoś by zginął... i kolejny UPS się robi. A zakazanie "regulaminowo" nie wchodzi w grę. Ze względów napisanych wcześniej.
4. Jak dopasować retrospekcję i wiedzę postaci z niej wynikającą z czasem rzeczywistym na forum? Problem. Nagle wynikałyby cuda typu "dwa posty temu nie znałem tej postaci, ale że napisaliśmy dwie strony w retrospekcjach to już wiem o niej wszystko". Brzmi absurdalnie, ale nie każdy kieruje się zdrowym rozsądkiem.
Nasze forum daje możliwości ustawiania czasu przeszłego na fabuł. Wynika to z tego, że po długiej misji czy evencie nie wskakujesz od razu w czas obecny. Oczywiście, że należy się przesunąć sprawnie i nie ma możliwości majaczenia dwa lata wstecz, ale jednak taka możliwość gładkiego przesunięcia czasu jest. Rozegranie takiej sesji więc to nie problem. Nie jest też problemem, ze względu na formę uniwersum, gładkiego ustalenia sobie, czy też ustalenia z kimś, z kim się chce pograć, co przez ten czas x miesięcy się działo.
0 x

Love, don't get in the way
Of this game I was born to play
Your feelings, they can't have a say
In this game you're either hunter or prey.
ph • bank • głos • a to cały art od Kaisy ♥
- Akaruidesu Yoake
- Martwa postać
- Posty: 904
- Rejestracja: 23 wrz 2019, o 20:00
- Wiek postaci: 18
- Ranga: Akoraito
- Krótki wygląd: Niski, blond włosy z ciemniejszymi końcówkami, młodo wyglądająca twarz. Czarne ubranie z długimi rękawami i stojącym kołnierzem, na to żółte haori w białe trójkąty.
- Widoczny ekwipunek: Kabura na broń na obu udach. Torba nad lewą nogą. Tanto przy pasie po prawej stronie, katana po prawej.
- Link do KP: viewtopic.php?f=33&t=7711
- Multikonta: Budyś
Re: Retrospekcje
My wszystko robimy w fabule. Fabuła to fabuła.
Retrospekcje są do niczego z wielu powodów.
Wszystkie zasady, które powinny przy tym być powodują to, że gracze muszą się umawiać w 100% co piszą, zanim post wpadnie na forum. Dlaczego?
1. Brak walk - bo postać może zginąć.
2. Brak wymiany informacji - bo może się dowiedzieć czegoś co da przewagę w aktualnej fabule
3. Nie może poznawać osób - bo może je znać teraz i coś o nich wiedzieć
4. Nie może zrobić nic co ma wpływ na późniejszą fabułę - nie ma więc sensu
5. Rozmowa - nawet to nie ma może być bo da powód do zabicia, a musi być fabularne uzasadnienie na zabicie innego gracza (przykład na naszej fabule ostatnio)
6. Nie możesz zobaczyć gracza jako pierwszy raz w retrospekcjach, bo przecież później byś mogła go rozpoznać i dopisać do wiedzy nagle.
W skrócie: nie możesz zrobić absolutnie nic z innym graczem. Czyli robisz sobie coś samemu, co nie ma wpływu na aktualną postać. Czyli w sumie piszesz w historii postaci. Tadam.
Okazuje się, że nie możesz tu zrobić nic z innym graczem i nic co ma znaczenie, czyli po prostu ze światem. Ten pomysł nie ma sensu ogółem, chociaż rozumiem, że dla Ciebie ma to sens, bo Twoja postać przez 10 lat coś robiła, bo nei byłaś na forum.
Retrospekcje są do niczego z wielu powodów.
Wszystkie zasady, które powinny przy tym być powodują to, że gracze muszą się umawiać w 100% co piszą, zanim post wpadnie na forum. Dlaczego?
1. Brak walk - bo postać może zginąć.
2. Brak wymiany informacji - bo może się dowiedzieć czegoś co da przewagę w aktualnej fabule
3. Nie może poznawać osób - bo może je znać teraz i coś o nich wiedzieć
4. Nie może zrobić nic co ma wpływ na późniejszą fabułę - nie ma więc sensu
5. Rozmowa - nawet to nie ma może być bo da powód do zabicia, a musi być fabularne uzasadnienie na zabicie innego gracza (przykład na naszej fabule ostatnio)
6. Nie możesz zobaczyć gracza jako pierwszy raz w retrospekcjach, bo przecież później byś mogła go rozpoznać i dopisać do wiedzy nagle.
W skrócie: nie możesz zrobić absolutnie nic z innym graczem. Czyli robisz sobie coś samemu, co nie ma wpływu na aktualną postać. Czyli w sumie piszesz w historii postaci. Tadam.
Okazuje się, że nie możesz tu zrobić nic z innym graczem i nic co ma znaczenie, czyli po prostu ze światem. Ten pomysł nie ma sensu ogółem, chociaż rozumiem, że dla Ciebie ma to sens, bo Twoja postać przez 10 lat coś robiła, bo nei byłaś na forum.
0 x
Do hidów polecam używania mojego ID: 2457
-
- Support
- Posty: 2059
- Rejestracja: 9 cze 2015, o 22:55
Re: Retrospekcje
Dodajmy do tego, że często czas ten "wyrównujemy" przez podróże między wioskami bądź po prostu dając ciału odpocząć pomiędzy "morderczymi" treningami.
Retrospekcje mogą w tym momencie przysporzyć więcej szkód niż pożytku (opisane przez miłych ludzi wyżej, którzy odciążają mnie od myślenia).
Jestem na nie.
Retrospekcje mogą w tym momencie przysporzyć więcej szkód niż pożytku (opisane przez miłych ludzi wyżej, którzy odciążają mnie od myślenia).
Jestem na nie.
0 x
- Support nr 5
- Support
- Posty: 294
- Rejestracja: 14 sty 2021, o 16:46
- GG/Discord: Mashi#6385
Użytkownicy przeglądający to forum: Obecnie na forum nie ma żadnego zarejestrowanego użytkownika i 4 gości