Ayatsuri i ich problemy mechaniczne

Awatar użytkownika
Shins
Martwa postać
Posty: 1682
Rejestracja: 7 kwie 2018, o 16:44
Wiek postaci: 22
Ranga: Dōkō, Pazur
Krótki wygląd: Nijaki. Zazwyczaj skryty w czarnym stroju ninja - do misji się przebiera. Brak cech szczególnych poza ustami na rękach i piersi.
Widoczny ekwipunek: Torba na glinę u pasa, dwie torby z tyłu. Maska na twarzy, rękawiczki na dłoniach. Miecz zawieszony na plecach. Płaszcz.

Re: Ayatsuri i ich problemy mechaniczne

Post autor: Shins »

Mnie najbardziej się podoba liczenie siły lalki z wagi i klanówki. To wydaje się najrozsądniejsze.
0 x
Karta Postaci <> Mechanika technik rodu Dōhito <> WT <> Kuźnia <> Dziennik młodego zabójcy Twarda spacja:
Awatar użytkownika
Ayatsuri Yuu
Posty: 578
Rejestracja: 25 wrz 2020, o 14:23
Wiek postaci: 22
Ranga: Ogar
Krótki wygląd: szczupły, delikatnie umięśniony, czarnowłosy, zielonooki
Widoczny ekwipunek: odznaka ninja, duża torba, bandaże na rękach, dwie kabury na broń, duży pojemnik na substancję na ramieniu (pełen piasku), Yakei, płaszcz

Re: Ayatsuri i ich problemy mechaniczne

Post autor: Ayatsuri Yuu »

Tamaki, taki pomysł już był wcześniej w tym wątku z tego co kojarzę. Wydaje się to trochę zbędne utrudnianie przy ilości bloków nałożonych na Ayatsuri, ale chyba faktycznie to najlepsze rozwiązanie.
0 x
Awatar użytkownika
Papyrus
Administrator
Posty: 3688
Rejestracja: 8 gru 2015, o 15:36
Ranga: Fabular
GG/Discord: Enjintou1#8970
Multikonta: Yuki Hoshi; Uchiha Hiromi; Sans

Re: Ayatsuri i ich problemy mechaniczne

Post autor: Papyrus »

Dobra, waga i klanówka brzmią jak odpowiedzi na rzeczy których mój mechanizm nie rozwiązuje. Nie można tego skalować ze statami kuglarza, więc nie trzeba wydawać kolejnej staty (by się lamenty znowu nie zaczęły jakie Ayatsuri jest złe bo trzeba wydawać w 4 rzeczy), a wartości można łatwo zmienić żeby kukły nagle nie zrobiły się molochami statystyk.
0 x
you best prepare for a hilariously bad time
Awatar użytkownika
Ayatsuri Yuu
Posty: 578
Rejestracja: 25 wrz 2020, o 14:23
Wiek postaci: 22
Ranga: Ogar
Krótki wygląd: szczupły, delikatnie umięśniony, czarnowłosy, zielonooki
Widoczny ekwipunek: odznaka ninja, duża torba, bandaże na rękach, dwie kabury na broń, duży pojemnik na substancję na ramieniu (pełen piasku), Yakei, płaszcz

Re: Ayatsuri i ich problemy mechaniczne

Post autor: Ayatsuri Yuu »

Apropo wagi i klanówki jako jedynych modyfikatorów, pozwolę sobie przekopiować mój wcześniejszy komentarz:
To już niech będzie to rozwiązanie Tamaki (roboczo tak nazywam, bo nie pamiętam kto je pierwszy wrzucił) i ta siła w wymogach tylko jeśli używa się 3+ lalek.
0 x
Awatar użytkownika
Papyrus
Administrator
Posty: 3688
Rejestracja: 8 gru 2015, o 15:36
Ranga: Fabular
GG/Discord: Enjintou1#8970
Multikonta: Yuki Hoshi; Uchiha Hiromi; Sans

Re: Ayatsuri i ich problemy mechaniczne

Post autor: Papyrus »

No właśnie nie wiem czemu siła ma być ograniczeniem na tych +3 lalkach. W sensie siła kukiełek nie ma nic wspólnego z siłą lalkarza. No i lalkarze byli bardzo słabi fizycznie, więc danie im dodatkowej statystyki do fizycznej konfrontacji mija się absolutnie ze specyfiką klanu.
0 x
you best prepare for a hilariously bad time
Awatar użytkownika
Jun
Postać porzucona
Posty: 1735
Rejestracja: 31 maja 2020, o 01:14
Wiek postaci: 22
Ranga: Kenshi | Akoraito
Krótki wygląd: Kapelusz
Widoczny ekwipunek: Zbroja
Duża torba
Miecz i śpiwór
Manierka
GG/Discord: Tario#3987/64789656
Multikonta: Maname | Kabuki
Aktualna postać: Kayo
Lokalizacja: Shigashi no Kibu

Re: Ayatsuri i ich problemy mechaniczne

Post autor: Jun »

Nie koniecznie, bo przejmowanie kontroli nad człowiekiem jest zależne od siły, więc do pewnego stopnia może mieć ona udział...

Poza tym wolałbym ja, osobiście rozwiązać to kwestiami wagi i/lub mechanizmów.
0 x
" RP/PBF to nie zabawa już "
Awatar użytkownika
Ayatsuri Yuu
Posty: 578
Rejestracja: 25 wrz 2020, o 14:23
Wiek postaci: 22
Ranga: Ogar
Krótki wygląd: szczupły, delikatnie umięśniony, czarnowłosy, zielonooki
Widoczny ekwipunek: odznaka ninja, duża torba, bandaże na rękach, dwie kabury na broń, duży pojemnik na substancję na ramieniu (pełen piasku), Yakei, płaszcz

Re: Ayatsuri i ich problemy mechaniczne

Post autor: Ayatsuri Yuu »

Exodia, per analogiam do szybkości bo nie mamy lepszego rozwiązania. A poza tym to oczywiście skalowanie z percepcją.
No i czy ja wiem czy słabi? Jakby, to nie jest poziom Lee, Sakury czy Gaia, ale jednak do pewnego momentu Kankuro nosił te lale na plecach, a takie wyładowane żelastwem Karasu i Kuroari swoje ważyć musiały.

Waga oczywiście musi się liczyć, ale sama ona to za mało, a mechanizmy nie rozwiązują wszystkiego. MUSI być możliwość rozwoju nawet jak najcięższej lalce dasz najmocniejsze mechanizmy, ergo, musi zależeć od jakiejś staty i percepcja co prawda nie jest idealbym wyjściem, no ale lepszego chyba nie mamy
0 x
Awatar użytkownika
Tamaki Hyūga
Martwa postać
Posty: 1830
Rejestracja: 18 maja 2019, o 03:00
Wiek postaci: 19
Ranga: Wyrzutek C
Krótki wygląd: Niska, szczupła, długie, ciemnoniebieskie włosy, białe oczy klanu Hyuuga
Widoczny ekwipunek: Czarny płaszcz z kapturem, czarne rękawiczki
GG/Discord: MxPl#7094
Multikonta: Toshiki Oden
Lokalizacja: To tu, to tam

Re: Ayatsuri i ich problemy mechaniczne

Post autor: Tamaki Hyūga »

Dobra to tak dla podsumowania, mamy póki już kilka pomysłów:

1) Percepcją * odwrócony mnożnik z ciężaru + klanówka

2) Stałe wartości zależne od klanówki * odwrócony mnożnik ciężaru

3) Percepcją * odwrócony mnożnik z ciężaru + klanówka (w przypadku 3+ lalek marionetkarz musi posiadać połowę siły najsilniejszej lalki)

4) Specjalne mechanizmy które dają stałe wartości siły dla lalki

Najlepiej by było jakby się decyzyjni opowiedzieli za mechanikami które według nich mają najwięcej sensu i później można się zabrać za dopasowanie konkretnych wartości żeby to miało ręce i nogi.

Może i moje zdanie nie liczy się jakoś zbytnio ale w najbardziej bym się skłaniał ku pomysłowi numer 2, ponieważ wtedy nie będzie żadnych problemów ze skalowaniem się siły lalki z percepcji co z tego co było widać podczas dyskusji, zdecydowanie nie leży sporej części osób.
0 x
Obrazek Kuźnia | Ryo | KP | PH | WT
Awatar użytkownika
Akarui
Postać porzucona
Posty: 1567
Rejestracja: 8 cze 2017, o 01:03
Krótki wygląd: Jak na avku brązowy płaszcz z kożuszkiem - mamy zimę! ;)

Re: Ayatsuri i ich problemy mechaniczne

Post autor: Akarui »

Troszkę późno, jednak swoim okiem lalkarza chciałbym dorzucić coś do rozmowy.

Wyprowadzenie ciosu przez lalkę to zgięcie małego palca u lalkarza. Jak ma to się przełożyć na siłę uderzenia? Nijak, nie da się. A dla osób porównujących to do sterowania człowiekiem: w tym wypadku ofiarą walczy, nie ma mechanizmów, którymi możnaby sterować paluszkiem, jest to bardziej przeciąganie liny niż operowanie lalką.

Odpowiedzią na poszukiwanie siły lalki są dla mnie mechanizmy i twardość samej lalki. Jak Lalka ma rękę z paru kijków to zamiast wyprowadzić uderzenie to sama się rozwali wyprowadzając cios. A jak ramię będzie metalowe a cios (przypominam: zgięcie paluszka lalkarza) wzmocniony mechanizmem że sprężyną w ramieniu, to przebije mur.

Wszystkie odwrócone mnożniki to zbyt zaawansowana i niepotrzebna matematyka jak do gry opisowej. Uzależnianie siły ciosu od percepcji - nie widzę tu jakiejś logiki, która by to tłumaczyła.

Jeśli widzicie problem związany z jakąś siłą 0, to można ustalić minimalną siłę zależną od materiału, albo zależną od twardości materiału. Mamy też różne typy stawów, można je wykorzystać do podnoszenia nie tylko zakresu ruchu ale też uzależnić od nich siłę.
0 x
MOWA
Awatar użytkownika
Jawa
Administrator
Posty: 4109
Rejestracja: 10 mar 2015, o 23:33
Ranga: Admin Ogólny
GG/Discord: MxPl#7094
Multikonta: Sasame | Ruushi Fea

Re: Ayatsuri i ich problemy mechaniczne

Post autor: Jawa »

Podtrzymuję swoje poprzednie zdanie dotyczące tego, że nie ma żadnego sensownego wytłumaczenia na uzasadnienie zależności między percepcją marionetkarza a siłą lalki. To powinno wynikać wyłącznie od poziomu dziedziny klanowej oraz rodzaju lalki.
Po namyśle doszedłem również do wniosku, że słusznym ruchem będzie także odejście od tej zależności w przypadku szybkości lalki - tutaj również to powinno wynikać ze zdolności dziedziny klanowej. Od uzależniania parametrów dziedzin klanowych od atrybutów postaci powoli odchodzimy i prócz Ayatsuri trzeba będzie się zająć również Nara, ale to osobny temat. Moja propozycja poniżej.
  • Szybkości lalki: Ranga D/C/B/A/S
  • Ultralekka: 60/100/140/180/220
  • Lekka: 50/80/110/140/180
  • Średnia: 30/60/90/120/140
  • Ciężka: 20/40/60/80/100

    Siła lalki: Ranga D/C/B/A/S
  • Ultralekka: 20/40/60/80/100
  • Lekka: 30/60/90/120/140
  • Średnia: 50/80/110/140/180
  • Ciężka: 60/100/140/180/220
Rozłożenie tych statystyk może się jeszcze zmienić.
Wytrzymałość lalek najprawdopodobniej będzie analogiczna do ich siły.
Zasady odnośnie ilości kukieł i percepcji by zostały, ale przy odpowiednio niższej gradacji. Myślę, że rozsądne będzie 20 percepcji za każdą lalkę powyżej jednej, co dawałoby wymóg 180 percepcji dla 10 lalek.

Waga lalek to też sprawa, którą trzeba będzie się zająć. Tutaj prawdopodobnie przypiszemy poszczególnym modyfikacjom jakieś punkty wagi. Lalki będą ważyły ile suma ich składników i na tej podstawie będą klasyfikowane do odpowiedniej kategorii.
0 x
Awatar użytkownika
Jun
Postać porzucona
Posty: 1735
Rejestracja: 31 maja 2020, o 01:14
Wiek postaci: 22
Ranga: Kenshi | Akoraito
Krótki wygląd: Kapelusz
Widoczny ekwipunek: Zbroja
Duża torba
Miecz i śpiwór
Manierka
GG/Discord: Tario#3987/64789656
Multikonta: Maname | Kabuki
Aktualna postać: Kayo
Lokalizacja: Shigashi no Kibu

Re: Ayatsuri i ich problemy mechaniczne

Post autor: Jun »

Raczej wytrzymałość materiału, z którego jest zrobiona + jakiś bonus z dziedziny klanowej.

Tak byłoby najsensowniej, inaczej robienie lalek z droższych i wytrzymalszych materiałów nie ma znaczenia. Chyba że wolicie zrobić odwrotnie. Bazowa wytrzymałość z klanówki a materiały modyfikują statystyki dodatkowo.

W jedną albo w drugą stronę - i tak będzie lepiej niż obecnie.


Co do reszty - brzmi zacnie.
0 x
" RP/PBF to nie zabawa już "
Awatar użytkownika
Kakita Asagi
Gracz nieobecny
Posty: 1834
Rejestracja: 15 gru 2017, o 17:45
Wiek postaci: 28
Ranga: Samuraj (Hatamoto)
Krótki wygląd: Mężczyzna o ciemnych włosach i niebieskich oczach, wzrostu około 170 cm. Ubrany w kremowe kosode, z brązową hakama oraz granatowym haori z rodowym symbolem. Na głowie wysłużony, ale nadal w dobrym stanie kapelusz.
Widoczny ekwipunek: - Zbroja
- Tachi + Wakizashi
- Długi łuk + Kołczan
GG/Discord: 9017321
Multikonta: Hayabusa Jin
Lokalizacja: Wrocław

Re: Ayatsuri i ich problemy mechaniczne

Post autor: Kakita Asagi »

AD: Siła i Szybkość

Moim zdaniem propozycja Ichirou jest jak najbardziej sensowna - wynika wprost z mechaniki forum, po coś mamy dziedziny klanowe, by z nich korzystać przy takim właśnie skalowaniu. Szczególnie, że siła i szybkość technik również zaczynają się na ostatnio ładnie zamykać w cyferkach (chociażby przykładem są wszelkie chakra flow), które porządkują sprawy.


AD: Wytrzymałość

Jeśli jednak idzie o Wytrzymałość lalki to nie, nie powinna ona mieć żadnego związku z klanówką, bowiem wynika jedynie z zastosowanych materiałów. Oczywiście, możnaby się próbować spierać, czy im wyższa klanówka, tym skuteczniejszy dobór i wykonanie materiałów ale:
  • Jak by się to miało do Lalek zbudowanych w czasie niższego poziomu klanówki? Trzeba by je od nowa składać (a jak tak, to kupować nowe elementy?), czy zawsze "magicznie" skalują się do maksa?
  • Dostalibyśmy jedyny klan który klanówką wpływa na wytrzymałość tworów (a w zasadzie wytworów i materiałów), które nie powstały z ich chakry - co innego wszelkie reberu, co innego chakra flow, a co innego kierowana nitką chakry kukła.


Osobiście proponuję sięgnąć po to, co i tak już na forum MAMY - czyli opisy atrybutu siły. Tam jasno jest napisane na jakim przedziale siły dany materiał możemy giąć/psuć - przenieść to zatem należy na mechanikę lalek. Wiemy z czego są robione, więc wiemy jaką konstrukt ma wytrzymałość - wtedy po prostu byśmy mieli "odwrotność" siły, np., na sile miernej (61-121)



Więc wiemy, że elementy drewniane generalnie już przy sile 61 będą się psuć. Jak temu zaradzić? Osobiście bym dał możliwość podniesienie wytrzymałości (dajmy lepsze gatunkowo drewno) do poziomu środkowego i najwyższego tego atrybutu (czyli 81 i 121) ale nie wyżej - bo wiemy, że drewno wyżej się nie podnosi i tyle. Oczywiście, szedł by za tym odpowiednio wyższy koszt, który modzi Kuźni by musieli naliczyć.

Analogicznie z pozostałymi materiałami. Generalnie - korzystajmy maksymalnie z mechaniki, jaką na forum mamy i nie wymyślajmy nowych, jeśli nie jest to absolutnie niezbędne. Na moje mamy parametry Siły określające co na niej można zrobić, więc na moje przeskalujmy do nich materiał na lalki.
0 x
Obrazek

Poza tym, uważam, że należy skasować Henge i Kawarimi.


Heroic battle Theme|Asagi-sensei Theme|Bank|Punkty historii|Własne techniki| Przedmioty z Kuźni | Inne ujęcie | Pieczątka
Lista samurajek, które były na forum, ale nie zostały moimi uczennicami i na pewno przez to nie grają.
  • Mokoto (walczyła na Murze)
  • Mitsuyo (nigdy nie opuściła Yinzin)
  • Inari (była uczennicą Seinara)
  • Sakiko (byłą roninką, obierała ziemniaki na misji D)
Awatar użytkownika
Kisuke
Martwa postać
Posty: 2188
Rejestracja: 26 wrz 2020, o 15:40
Wiek postaci: 22
Ranga: Sentoki
Widoczny ekwipunek: ~ Zbroja
~ Gurda przy lewym boku
~ Kabura na prawej i lewej nodze
~ Torba z tyłu na pasie
~ Duży zwój na plecach
Multikonta: Daisuke

Re: Ayatsuri i ich problemy mechaniczne

Post autor: Kisuke »

Niestety Ayatsurii są na tyle specyficznym klanem, że w pewien sposób muszą się wyróżniać. Jeśli nie pójdziemy tą drogą, to stworzymy jedyny klan, którego wytrzymałość tworów będzie zależeć od grubości portfela. Może przestańmy dowalać kolejne dodatkowe koszty na Ayatsurii, którzy przez większość gry nie mają raczej nagromadzonego bogactwa. I jako ktoś, kto nie potrzebuje wydawać ani jednego Ryo rozumiem, że całkiem łatwo można uzbierać sporo hajsu. Ale lalkarze błyskawicznie wydają wszystko co zarobili. A przynajmniej tak słyszałem

BTW. Ayatsurii nie będą jedynym klanem, którego twory nie powstały z chakry. Aburame ma dokładnie tak samo. Robaczki nie są de facto tworami z chakry a ich wytrzymka bazuje na klanówce.

Osobiście stoję przy wersji wytrzymki zależnej od klanówki, z ewentualnymi bonusami od materiałów.
0 x
Awatar użytkownika
Ario
Posty: 2148
Rejestracja: 18 maja 2020, o 10:21
Wiek postaci: 19
Ranga: Sentoki
Krótki wygląd: Pomarańczowo-włosy chłopak, noszący na plecach płaszcz z znakiem Kropli.
Widoczny ekwipunek: Na plecach ma duży, dziwny plecak, a na jego barku spoczywa czarna salamandra w zółte kropki.
GG/Discord: Boyos#3562

Re: Ayatsuri i ich problemy mechaniczne

Post autor: Ario »

0 x
Awatar użytkownika
Souei
Posty: 1106
Rejestracja: 29 gru 2020, o 12:45

Re: Ayatsuri i ich problemy mechaniczne

Post autor: Souei »

Co do liczb się nie wypowiadam, ale niedawno mieliśmy całe forum zaangażowane w rozmowę o tym, czy powinien być ustalony sufit stat dla postaci i technik czy nie. Wyszło na to, że nie i została wprowadzona Siła Chakry. Nie widzę jednak żeby Siła Chakry miała poprawiać zdolności Ayatsuri czy ich lalek, a to sprawia, że Ayatsuri będą jednym z niewielu, jeśli nie jedynym klanem z tym sufitem, którego nikt nie chciał i będą przez to bardzo poszkodowani.
Uzależnienie statów od klanówki nie jest złym pomysłem, liczby można dogadać, ale nie widzę nigdzie żadnego skalowania (może serio po prostu go nie widzę w propozycji ichira bo przeoczyłem).
0 x
Obrazek
Zablokowany

Wróć do „Wprowadzone”

Użytkownicy przeglądający to forum: Obecnie na forum nie ma żadnego zarejestrowanego użytkownika i 12 gości