Klan Inuzuka jest bardzo nieprecyzyjnym klanem. Dodatkowo (moim zdaniem) wydawanie PH na psa jest studnią bez dna - stwarza to poczucie opieki nad przedszkolakami w późniejszej fazie gry. Ale po kolei - zaczniemy od góry. Uwaga: będzie długo.
ROZWIĄZANIE
1. Nie wiadomo jakie to są podstawowe techniki. Ninjutsu E? W takim razie czy pies może używać Kai? Czy może złożyć łapki do pieczęci? A jeżeli nie, to co z Nawanuke no Jutsu i uwalnianiem się z więzów?
Tak nieprecyzyjne stwierdzenie tworzy problemy. Sugeruję zamianę tego akapitu na następujący: Na evencie Yoichi potwierdził, że jego psy mogą wykonywać tę technikę i żaden admin nie zgłosił do tego nieprawidłowości - myślę, że możemy przy tym pozostać.
2. Brakuje informacji o tym, ile pies w swojej "standardowej" formie posiada chakry. Jest tylko informacja o tym, ile posiada chakry po zamianie w człowieka. Można by było na to przymknąć oko, gdyby nie to, że są techniki takie jak Jinjū Kongō Henge: Santōrō, które wprost pobierają chakre od psa.
Moja propozycja:
3. Przypomina to bardzo działanie techniki, wobec czego KC też powinno mieć wpływ na jej koszt. Proponuję jednak załatwienie tego takim opisem:
4.
Drobny buff w postaci możliwości wykorzystywania psa jako wierzchowca. W anime wielokrotnie widzieliśmy jak Kiba poruszał się, jeżdżąc na zwierzaku. Obecnie teoretycznie musimy kupić wierzchowca, by poruszać się między prowincjami. A psy szłyby obok nas...
Dodać notkę:
5. A więc tak:
- a) Technika jest bardzo nieścisła, głównie ze względu na chochliki językowe i same błędy mechaniczne. W technice jest napisane, że pomaga ona w tropieniu i wzmacnia węch - w jaki sposób? Nie ma to absolutnie żadnego odzwierciedlania - zarówno w zwiększeniu zasięgu węchu jak i wzrostu percepcji. Tych rzeczy po prostu nie ma. Należy to uściślić
- b) "Technika pozwala wydłużyć sobie pazury i biegać na czworaka". To pozwala, czy wymusza to na użytkowniku? To jest naprawdę kluczowa rzecz, ponieważ bez wydłużania pazurów można dalej składać pieczęci, a bieganie na dwóch nogach jest lepsze, niż na czterech, ponieważ pozwala Ci chociażby atakować mieczem. Sugeruję zmianę tego na typowo zwierzęcy sposób zachowania i przyznawanie bonusów tylko podczas walki "łapam".
- c) "może on korzystać ze wszystkich poznanych stylów walki taijutsu, natomiast nie obowiązują wówczas bonusy do statystyk podczas wykonywania technik." oraz "lecz istnieje możliwość stworzenia technik klanowych wykorzystujących Shikyaku no jutsu.". Jaki to ma sens? Sama opisówka? Czy może techniki własne nie są Taijutsu i mogą dodawać bonus do statystyk? I w ogóle skąd taki pomysł, żeby techniki nie dawały dodatkowych statystyk...?
6. W technice nic nie zakazuje używania przez psa np. mieczy. Wydaje mi się to oczywiste, że zwierzę nie ma pojęcia w jaki sposób trzyma się dwuręczny miecz, ale patrząc po komentarzach na chaciku myślę, że warto to uściślić.
7. Należy dodać informację o wzroście zwierzęcia.
8.
I teraz chyba najbardziej kontrowersyjna część zmian - wyrzucenie rozwijania psa za PH i uzależnienie PH psa od rozwoju Shinobi. Dlaczego tak? Bo zostawienie tego w obecnej formie czyni z Inuzuka worek bez dna - zawsze będzie trzeba ładować w siebie i psa. O ile na wczesnych etapach nie jest to problematyczne, o tyle po osiągnięciu 3k ph ładowanie w psa może okazać się konieczne, żeby nie ginął on na misji. Przy połączeniu ze zwrotem zaledwie 80% ph za śmierć psa, czyni to spory problem w postaci niańczenia psiaka. Dodatkowo mija się trochę z sensem - przecież podczas podróży rozwija się zarówno Inuzuka jak i Ninken. Dlaczego jeden ma stać w miejscu, skoro oboje uczestniczą w bojach?
Dodatkowo w obecnym systemie można stowrzyć potężnego raka. Przedstawię to w tabelce:

Jest to cholernie silne i głupie - aż się prosi o mema z inwalidą Inuzuka i psem furmanką. Dodatkowo, poza tym jednym dokokszonym psem, będziemy mieli 1(na randze A) lub 2 psy (na randze S) które będą warte około 1400PH. Rozwijanie ich już nie będzie się opłacało, bo koszta są za drogie (zaczynają od progu ~100). I tutaj ponownie wrócę do tego co pisałem - early jest silne. Za silne. Natomiast w mid/late game psy zmieniają się w problem, zamiast w pomoc.
Pojawiają się więc dwa problemy:
a) Postać pośmiertna może wpakować (przykładowo) 1k PH w psa i 1k PH w siebie. Nie będzie więc strasznie słaby, a jednocześnie będzie miał swojego sojusznika, czysto pod staty, wartego prawie 4k PH. Jest to niemożliwe w przypadku ludzi zaczynających grę tym klanem od zera z oczywistych względów - pakowanie przez 1000PH w samego psa jest niemożliwe i skończy się śmiercią na pierwszej misji rangi C, gdzie będzie więcej niż jeden wróg.
b) Bardzo rakowy system władowywania PH w psa, który wymusza na graczu kombinowanie z PIERWSZYM psem. Obecnie system rozwijania psa jest powiązany z rasą (bonusy rasowe są dodawane co poziom jako jednorazowy przyrost statów, nie jako mnożnik!), a więc na randze S zaczynamy rozwijać psa od statystyk wartych ~100. Koszty zaczynają być ogromne - mamy 3 psy i jeszcze siebie samego. W przykładowym buildzie mamy jednego psa ~4k ph, 2x psy ~1.5k ph, oraz siebie. I nie zmieni się to do końca gry, bo po prostu rozwijanie tamtych psów jest nieopłacalne. I to, co w early wydaje się OP, w late game będzie wręcz kulą u nogi. Pójście z psami po 1.5k PH to skazanie tych zwierzątek na śmierć

Rozwiązaniem tego jest usunięcie systemu rozwijania psa za PH. Po pierwsze jest to dla gracza nieopłacalne (tak jak napisałem wyżej) po drugie jest nielogiczne - skoro szkolimy psa, sprawiamy że jest lepszy, to my sami również powinniśmy się rozwijać. Można uzależnić system rozwoju psa od nas samych.
EDIT - nowa propozycja na drugiej stronie
Proponuję następującą tabelkę:
Pierwszy pies: 80% PH właściciela do rozdania na statystyki
Drugi+ pies: 70% PH właściciela do rozdania na statystyki
Pozostawiamy bonus 25% jednej statystyki dla pierwszego psa i 10% dla kolejnych.
Zostawiamy przelicznik samuraja/bestii. Niektórym może wydawać się to bardzo silne - kilka postaci pod walkę. Ale dlaczego powinniśmy to zostawić? Ponieważ psy/bestie w przeciwieństwie do ludzi mają słabo rozwinięty system chakry. Nie mogą robić wzmocnienia pazurów chakrą czy atakować na odległość jakimiś podmuchami magicznej energii. W związku z tym maksowanie szybkości nie będzie takie efektywne jak w przypadku ciachania mieczem - pies potrzebuje (poza wytrzymałością i percepcją) również siły - jego obrażenia są ściśle zależne od ścisku zębami, czy machnięcia łapą. Pies nie wyjdzie też z genjutsu za pomocą Kai, a ze względu na chodzenie na czterech nogach mocne zranienie się w jedną łapę uczyni go niesprawnym w boju. Dodatkowo psy nie mogą mieć artefaktów (co najwyżej zbroję).
Zmieńmy też bonusy z rangi klanowej, żeby nie można było tworzyć raka w early.
- Nazwa rasy
- Esukimo
- Opis rasy Esukimo to rasa psów mało popularnych, nawet wśród klanu Inuzuka. Mają one kilka cech szczególnych. Są małe przez długi czas, szybkie i zwinne. Mimo tego, iż nie są specjalnie wytrzymałe czy silne w porównaniu do swoich towarzyszy, to nadrabiają to sprytem i zręcznością. Esukimo są typem wesołych psiaków, które lubią żartować sobie z innych. Są bardzo przywiązane do swoich właścicieli, jak wszystkie Ninkeny z tego klanu.
- Wzrost
- Ranga D - 25 cm
- Ranga C - 50 cm
- Ranga B - 75 cm
- Ranga A - 100 cm
- Ranga S - 125 cm
- Waga
- Ranga D - 10 kg
- Ranga C - 25 kg
- Ranga B - 40 kg
- Ranga A - 60 kg
- Ranga S - 75 kg
- Atrybuty Wzrost atrybutów za każdy poziom:
- Siła + 5
- Wytrzymałość + 5
- Szybkość + 10
- Percepcja + 10
- Konsekwencja + 5
- Specjalna cecha Zwinność - jest to specjalna cecha genetyczna psów z tego gatunku. Każdy Esukimo posiada tą zdolność, która polega na dodatkowym wzroście szybkości lub percepcji. Jedna z tych cech jest zawsze 25% większa niż normalnie. Analogicznie, gdy Ninken posiada, np. 100 szybkości, ma wtedy 125 szybkości, etc.
- Nazwa rasy
- Urufu
- Opis rasy Urufu to rasa Ninkenów, która jest średnio popularna. Cechują się one przede wszystkim tym, że są bardziej silne i wytrzymałe niż inne psy. Dodatkowo ich wzrost i waga są również o wiele większe, dzięki czemu podróżowanie na nich nie sprawia problemu, nawet na średnich poziomach w Inushiru. Jeśli chodzi o charakter tych Ninkenów, to są one dosyć tajemnicze. Nawiązanie z nimi kontaktu jest wyjątkowo ciężkie, zatem nie każdemu chce się z nimi współpracować. Jednak jeśli Inuzuka da radę z tym zadaniem, zyska wiecznie oddanego kompana, który będzie pierwszy do oddania krwi za swojego właściciela. Przywiązanie Urufu jest bardzo charakterystyczne i niespotykane, nawet w klanie Inuzuka.
- Wzrost
- Ranga D - 35 cm
- Ranga C - 70 cm
- Ranga B - 105 cm
- Ranga A - 140 cm
- Ranga S - 170 cm
- Waga
- Ranga D - 22 kg
- Ranga C - 44 kg
- Ranga B - 66 kg
- Ranga A - 88 kg
- Ranga S - 110 kg
- Atrybuty Wzrost atrybutów za każdy poziom:
- Siła + 10
- Wytrzymałość + 10
- Szybkość + 5
- Percepcja + 5
- Konsekwencja +5
- Specjalna cecha Hardość - jest to specjalna cecha genetyczna psów z tego gatunku. Każdy Urufu posiada tą zdolność, która polega na dodatkowym wzroście siły lub wytrzymałości. Jedna z tych cech jest zawsze 25% większa niż normalnie. Analogicznie, gdy Ninken posiada, np. 100 siły, ma wtedy 125 siły, etc.
- Nazwa rasy
- Hitsuji
- Opis rasy Hitsuji to najbardziej popularna rasa Ninkenów w klanie Inuzuka. Są one krzyżówką obu gatunków opisanych powyżej. Dzięki temu ich atrybuty fizyczne są zrównoważone, a i wzrost oraz waga są średnie. Również charakter zwierząt jest połączeniem obu powyższych. Hitsuji zaprzyjaźniają się łatwo z każdym, jednak prawdziwe emocje budują tylko z właścicielem i osobami, z którymi spędzają najwięcej czasu.
- Wzrost
- Ranga D - 30 cm
- Ranga C - 60 cm
- Ranga B - 90 cm
- Ranga A - 125 cm
- Ranga S - 145 cm
- Waga
- Ranga D - 15 kg
- Ranga C - 35 kg
- Ranga B - 55 kg
- Ranga A - 75 kg
- Ranga S - 90 kg
- Atrybuty Wzrost atrybutów za każdy poziom:
- Siła + 7
- Wytrzymałość + 7
- Szybkość + 7
- Percepcja + 7
- Konsekwencja + 7
- Specjalna cecha Mobilność - jest to specjalna cecha genetyczna psów z tego gatunku. Każdy Hitsuji posiada tą zdolność, która polega na dodatkowym wzroście dowolnego atrybutu. Jedna z tych cech jest zawsze 25% większa niż normalnie. Analogicznie, gdy Ninken posiada, np. 100 wytrzymałości, ma wtedy 125 wytrzymałości, etc.


DODATKOWE UWAGI
TLDR:
Obecny system jest zły i nieefektywny, pozwala zrobić raka w early/mid-game, na dodatek faworyzuje osoby biorące ten klan na pośmiertnej. Mój pomysł zrównoważy wszystkie etapy gry i uczyni ten klan dobrym na każdym poziomie, choć jego specyfika (brak reberu, walka opierająca się na bardzo krótkim dystansie) nadal pozostanie jego minusem.