Wizja genjutsu

Awatar użytkownika
Ame
Postać porzucona
Posty: 645
Rejestracja: 11 sty 2018, o 21:22
Wiek postaci: 23
Ranga: Dōkō
Krótki wygląd: jak na av
Widoczny ekwipunek: *Zanbato na plecach
*Miecz obosieczny przy pasie
*Torba na zadzie

Wizja genjutsu

Post autor: Ame »

Wprowadzenie.

zidentyfikowane problemy genjutsu:
* zerojedynkowość - albo automatycznie wygrywa walkę, albo jest zwyczajnie bezużyteczne. Nie ma trzeciej opcji.
* w wielu technikach brak precyzyjnych informacji dotyczących momentu złapania w genjutsu
* brak określonych konsekwencji wpadnięcia w genjutsu - nie wszystkie, ale wiele technik wydaje się oderwanych od rzeczywistości (tak, żarcik specjalnie) i ich użycie ma bardzo niejasne konsekwencje w postaci zysków i strat dla jednej i drugiej strony
* dodatkowe statystki podbijające koszta rozwoju w dziedzinie, konsekwencją tego jest stworzenie statystyki odpowiedzialnej wyłącznie za bycie jedyną odpowiedzią na swoją siostrę bliźniaczkę.
* brak określonego czasu działania techniki, jeżeli nie spełniasz wymagań do wyjścia, to Twoje dni z mechanicznego punktu widzenia wydają się policzone.

Rozwiązanie:
* zerojedynkowość - doprowadzić do sytuacji, w której genjutsu ułatwi walkę użytkownikowi, ale nie wygra ją za niego. Przeniesienie akcentu na wspomagający charakter dziedziny.
* Konieczne jest sprecyzowanie momentu dla każdej techniki, w którym można wpaść w genjutsu, a także dystansu potrzebnego do złapania w technikę. Zobaczenie gestu, obrazu. Usłyszenie dźwięku. Dotyk. Długo można wymieniać. Transparentność technik ułatwi przeciwnikowi genusera zastosowanie alternatywnych zagrywek jak np zamknięcie oczu w walce z sharinganem (patrz animu Kakashi vs Itachi), a nie tylko ślepe oparcie się na kai i liczeniu na statystykę. Tym samym postawimy akcent na strategie u jednej i drugiej strony.
* Tu sprawa jest prosta. Wystarczy je nakreślić dla każdej techniki.
* Wywalić obie statystyki.
* Dodać dla każdej techniki jej czas działania. Zbliżamy mechanikę działania genjutsu do mechaniki działania trucizny. >złapanie > efekt > koniec. Dopuszczam wyjątki od zasady ze względu na istotę niektórych technik np Kasumi Jusha no Jutsu, Kori Shinchu no Jutsu

Słowo wyjaśnienia:

Moim celem jest integracja mechaniki genjutsu z innymi mechanikami forum. Dodatkowe statystyki są niesatysfakcjonujące w rozwoju, powodują zerojedynkowość iluzji i niepotrzebnie zwiększają jej koszty.

Dlaczego percepcja i ranga genjutsu?
Percepcja odpowiada za spostrzegawczość, a ranga dziedziny za ... umiejętności w tej dziedzinie. W M&A im ktoś był lepszy w te klocki tym trudniej było przejrzeć jego iluzje. Odpowiednio uważna osoba będzie kolejno w stanie odróżnić dzieła rodem z painta, fotoszopki jak i profesjonalną kopie Mona Lisy.

Dlaczego Kai uzależnione jest od KC w porównaniu z rangą gen iluzjonisty?
Gdyż oferuje zbyt dużą łatwość w opuszczeniu genjutsu. Sasuke podczas walki z Orochimaru (egzamin na chunina) poświęcił odrobinę zdrowia, żeby wyjść z iluzji. Chciałem zaakcentować obie drogi pojawiające się w M&A jako równie skuteczne i równie potrzebne, zależnie od sytuacji, a jednocześnie nie zabić żadnej z nich.

Dlaczego ból zawsze wyzwala?
Bo otrzymujesz coś za coś. Wychodzisz z iluzji kosztem zadania sobie ran. Genuser zadał obrażenia pośrednio za pomocą techniki - spalił czakrę, ale zyskał. Ty zyskujesz możliwość dalszej walki. Ograniczamy w ten sposób zerojedynkowość genjutsu. Wpadnięcie w technikę nie znaczy przegranej dla złapanego. Wyjście ( lub nawet niemożność złapania) z techniki złapanego nie oznacza przegranej iluzjonisty,





Mechanika Genjutsu

Żeby wyjść z iluzji trzeba będzie po prostu być w stanie zauważyć, że w ową iluzję zostało się złapanym. Im potężniejszy użytkownik genjutsu nas złapał, tym będzie trudniej. Porównujemy percepcje złapanego ze stopniem rozwoju dziedziny iluzjonisty.

Istnieją trzy metody wyjścia z iluzji.
1. technika Kai (możliwe gdy kontrola czakry złapanego jest przynajmniej równa randze genjutsu iluzjonisty,
2. Zadanie sobie bólu, musi być on dosyć poważny (np wbicie kunai w kolano)
3. Upłynięcie czasu działania techniki.


ranga iluzjonisty a percepcja złapanego:

genjutsu D - percepcja słaba.
genjutsu C - percepcja mierna.
genjutsu B - percepcja przeciętna
genjutsu A - percepcja ponadprzeciętna
genjutsu S - percepcja wielka

Możliwe jest zauważenie bycia złapanym w genjutsu z mniejszym progiem percepcji, ale powinno zająć to odpowiednio więcej czasu. Nie będzie to natychmiastowe, tylko będzie trwało kilka tur (ocena mg).

Kai wykonane przez osobę A na osobę B - uwalnia pod warunkiem, że osoba używająca posiada KC przynajmniej o 2 stopnie mniejszą niż dziedzina iluzjonisty.

Odpowiednio duży, ostry (wykluczający wyjście z genjutsu za pomocą wcześniej otrzymanych ran) ból powinien zawsze wyprowadzić z iluzji.

Bijuu / CS / SM - podczas aktywacji zawsze uwalniają z iluzji.


Genjutsu a doujutsu i sensorzy

Doujutsu pomagają w przypadku iluzji wzrokowych w zakresie swojego bonusu do percepcji.
Sensor będzie w stanie odróżnić prawdziwe bodźce wizualne, ale w przypadku innego rodzaju iluzji np wywołania danego uczucia, usłyszenie nieistniejącego dźwięku po prostu nie będą w stanie zlokalizować ich źródła, ale nie będą mieli pewności z czym mają do czynienia. Możliwe jest oszukanie sensora za pomocą iluzji (konieczność zaznaczenia w opisie, techniki wysokiej rangi)

Przykładowe techniki reworkowane wedle ww wizji:
Nazwa
Kyakubu Satsu
Ranga
C
Pieczęci
Tygrys → Baran
Zasięg
25 metrów
Koszt
E: 24% | D: 18% | C: 15% | B: 12% | A: 9% | S: 6% | S+: 3%
Warunek złapania
Przeciwnik widział proces składania pieczęci wymaganej przez technikę
Czas trwania
Łącznie trzy tury. W pierwszej wpada po kostki, w drugiej po kolana, w trzeciej po pas.
Ilość osób możliwych do złapania
Jedna
Dodatkowe
Brak dodatkowych wymagań
Opis Jutsu pochodzące w Genjutsu z szuflady "krępującej przeciwnika". Złożenie dwóch pieczęci, a następnie wysłanie odpowiedniej ilości niebieskiej energii do oponenta skutkować będzie iluzją, która wciąga naszą ofiarę pod ziemię. Dokładniej to zapadają się jej nogi w piach![Złapany zachowuje możliwość użycia rąk do obrony i rzucania technik Coś na kształt ruchomych piasków, lecz nie jesteśmy w stanie z tego wyjść za pomocą zwykłej siły fizycznej i innych naturalnych sztuczek. Technika wydająca się ciężka do pokonania ale stopień zaawansowanie nie jest wymagający, więc niestety wyjście z niej jest równie proste jak złapanie.
Nazwa
Konoha-Ryū Yanagi
Ranga
D
Pieczęci
Brak
Zasięg
5 metrów
Koszt
E: 14% | D: 12% | C: 10% | B: 8% | A: 6% | S: 4% | S+: 2%
Warunek złapania
Przeciwnik widział falisty ruch miecza.
Czas trwania
Wyłącznie w turze, w której iluzja została rzucona
Ilość osób możliwych do złapania
Jedna
Dodatkowe
Należy mieć dowolny styl Kenjutsu na randze C.
Opis Poprzez wprowadzenie własnej broni w falisty ruch, rzucamy genjutsu na naszego przeciwnika, któremu wydaje się, że falujących mieczy jest ogromna ilość i nie można rozpoznać, z której strony nadejdzie cios. Dodatkowo, ofiara zostaje na krótko zahipnotyzowane ruchem mieczy, który upodobniony jest do ruchu liści na wietrze, przez co staje się łatwym celem.Przeciwnik reaguje na atak wzmocniony iluzją jakby posiadał 20 punktów percepcji mniej
\/ sugerowałbym zmienić w podtrzymywaną, ale nie ma presji. Technika ma służyć głównie do niespodziewanej zmiany pozycji.
Nazwa
Hana Kahen Tonsou
Ranga
C
Pieczęci
Brak
Zasięg
15 metrów
Koszt
E: 24% | D: 18% | C: 15% | B: 12% | A: 9% | S: 6% | S+: 3%
Warunek złapania
Przeciwnik widział iluzjonistę w momencie wykonywania techniki (nie można użyć z zaskoczenia, ukrycia)
Czas trwania
Dwie tury
Ilość osób możliwych do złapania
kilka
Dodatkowe
Brak dodatkowych wymagań
Opis Użytkownik tworzy iluzję w której pojawiają się setki płatków kwiatów, które otaczają przeciwnika. Wykonawca techniki w tym czasie przemieszcza się pomiędzy płatkami, dzięki czemu sprawia wrażenie jakby rozpływał się pomiędzy poszczególnymi płatkami przez co przeciwnik nie może przewidzieć naszych ruchów. W momencie gdy iluzjonista zdecyduje się na atak, technika natychmiast kończy działanie.
Nazwa
Magen: Jubaku Satsu
Ranga
B
Pieczęci
Pies → Wąż → Małpa → Wół → Tygrys
Zasięg
20 metrów
Koszt
E: 36% | D: 28% | C: 20% | B: 16% | A: 12% | S: 8% | S+: 4%
Warunek złapania
Przeciwnik widział proces składania pieczęci
Czas trwania
Dwie tury
Ilość osób możliwych do złapania
Jedna
Dodatkowe
Brak dodatkowych wymagań
Opis Technika stosowana do eliminowania pojedynczych celów. Efektem techniki jest iluzja jak to użytkownik po prostu na oczach ofiary rozpływa się w powietrzu, a następnie cel zostaje opleciony przez gałęzie drzewa, które nagle wyrosło tuż za interesującym użytkownika osobnikiem. Podczas, gdy przeciwnik próbuje wydostać się z pętającej go rośliny zależnie od statystyk fizycznych złapanego, ten może wykonywać ruchy w mniejszym lub wiekszym zakresie, z korony (bądź pnia, zależy jak wysoka jest iluzja drzewa) wysuwa się użytkownik, mogąc zadać ostateczne uderzenie.Należy być w stanie przemieścić się w okolicę ~2 metry od drzewa, aby być w stanie zadać cios
Zreworkowanie technik to masa pracy, więc to tylko pierwsze z brzegu przykłady. Nie ma sensu wymyślać więcej, jeżeli istota mechaniki zostanie odrzucona.

Zapytacie pewnie jeszcze z UW słabe zdrowie? Pomyślałem o tym.

Słabe Zdrowie — osoby te są bardzo podatne na choroby, odznaczają się wątłą posturą ciała i bladą skóra. Do tego bardzo brutalnie odczuwają wszelkie obrażenia, ich wytrzymałość jest drastycznie zmniejszona . W zamian jednak ich wewnętrzny świat, kraina wyobraźni stała się dużo bogatsza a ich intelekt był jednym środkiem transportu, który pozwalał im zobaczyć coś innego niż cztery ściany, dzięki czemu nauczyli się tworzyć lepsze jakościowo iluzje, z których ciężej się wydostać. (Percepcja potrzebna do zauważenia iluzji podniesiona o 1 próg dla przeciwnika. Kontrola czakry pozwalająca na opuszczenie iluzji musi być przynajmniej o 1 range wyższa niż KC iluzjonisty. W zamian za to koszty podnoszenia percepcji zostają zwiększone o 1 ph za każdy punkt w odniesieniu do standardowego shinobi. Przyjęcie się przeszczepu i przeżycie naznaczenia Akuma na Kigo możliwe jest pod warunkiem posiadania progu o 1 wyższego niż dla standardowego shinobi.
0 x
Przez miesiące, patrzył na pełny lili wodnej staw i stawał się świadom, że nie może być to zwykły rekin morski. Element, który zmienił jego charakter to wlasnie wybor bestii. Kiedy wrócił był nieco inny. Nie posiadał jeszcze paktu, jednak już do czegoś się zobowiązał, reprezentowania cechy tego zwierzęcia swoim nastawieniem. - Hakai o Ame. Obrazek
Awatar użytkownika
Kakita Asagi
Gracz nieobecny
Posty: 1831
Rejestracja: 15 gru 2017, o 17:45
Wiek postaci: 28
Ranga: Samuraj (Hatamoto)
Krótki wygląd: Mężczyzna o ciemnych włosach i niebieskich oczach, wzrostu około 170 cm. Ubrany w kremowe kosode, z brązową hakama oraz granatowym haori z rodowym symbolem. Na głowie wysłużony, ale nadal w dobrym stanie kapelusz.
Widoczny ekwipunek: - Zbroja
- Tachi + Wakizashi
- Długi łuk + Kołczan
GG/Discord: 9017321
Multikonta: Hayabusa Jin
Lokalizacja: Wrocław

Re: Wizja genjutsu

Post autor: Kakita Asagi »

Osobiście uważam, że twoja obecna propozycja do spory nerf w stronę genjutsu. Obecny "kompromis genjutsowy" sprawia, że użytkownik genjutsu musi maksować psychikę i musi to robić, jeśli chce kogoś złapać. Inni natomiast mogą (ale wcale nie muszą) wbijać sobie konsekwencje, a w razie czego użyć Kai, który daje za duży boost. I jest nazwijmy to "balans" - Genjutsu albo skutecznie pozbawia wroga szansy walki, albo jest bezużyteczne.

W twojej propozycji, wpadają dwa spore nerfy:
  • Uzależnienie rozpoznawania genjutsu od percepcji
  • Konieczność widzenia składanych pieczęci.
To sprawia, że bardzo łatwo większość postaci będzie mogła określić, czy jest w genjutsu (bo percepcja i speed to podstawa, co wiemy z innego tematu już), a potem sobie zaaplikuje odpowiednio szybko ból i ma "spokój". Od strony rzucającego genjutsu jest natomiast konieczność zdemaskowania się - musi się pokazać, jak nie w każdym, to w części technik. To jednocześnie duży boost w stronę Uchiha i ich genjutsu wzrokowych.

Jeśli o mnie chodzi, należałoby doprecyzować Kai, które obecnie działa wbrew opisowi na forum. W tej chwili jest:
Nazwa
Kai
Ranga
E
Pieczęci
Baran
Zasięg
Bezpośredni
Koszt
Brak
Dodatkowe
Na czas użycia dodaje 65 konsekwencji
Opis Kai to jedna z podstawowych technik shinobi, często niedoceniania - i niesłusznie. Jutsu to polega na chwilowym odcięciu dopływu chakry do mózgu, dzięki czemu jakiekolwiek impulsy - również te narzucone zewnętrznie - przestają działać. Efektem tego jest uwolnienie użytkownika z dużej ilości prostszych technik genjutsu. Niestety, te silniejsze dalej będą na nas oddziaływać i trzeba je dezaktywować innym sposobem.
W opisie stoi, że na silniejsze genjutsu nie działa, ale w rzeczywistości... tak nie jest. Na moje, Kai powinno mieć następujące dwa wpisane ograniczenia:
  • Można za jego pomocą wyjść z technik do rangi B włącznie,
  • Nie można zastosować w przypadku technik uniemożliwiających składanie pieczęci niezależnie od ich rangi.
Zachowałbym dalej to, że genjutsu zastosowane na kimś innym dalej zapewnia pełne uwolnienie.

Poza tym... osobiście proponuję w genjutsu więcej nie grzebać. Uważam, że jest obecnie zrobione na tyle dobrze, na ile się - bo po prawdzie grzebać w nim więcej, to uczynienie go albo nieopłacalnym, albo przegiętym. Obecnie działa ono mocno 0-1 to prawda - użytkownik genjutsu musi rozdawać w dodatkową state, której inni nie ruszają - ot urok specjalizacji. Z drugiej strony, nikt nikomu nie każe inwestować w ochronę przed genjutsu - jeśli ktoś w to nie idzie, to sam na siebie bacik kręci.

To co jest dobre w twoim pomyśle to moim zdaniem doprecyzowanie trwania technik genjutsu. To dobry pomysł :)
0 x
Obrazek

Poza tym, uważam, że należy skasować Henge i Kawarimi.


Heroic battle Theme|Asagi-sensei Theme|Bank|Punkty historii|Własne techniki| Przedmioty z Kuźni | Inne ujęcie | Pieczątka
Lista samurajek, które były na forum, ale nie zostały moimi uczennicami i na pewno przez to nie grają.
  • Mokoto (walczyła na Murze)
  • Mitsuyo (nigdy nie opuściła Yinzin)
  • Inari (była uczennicą Seinara)
  • Sakiko (byłą roninką, obierała ziemniaki na misji D)
Byakuya
Postać porzucona
Posty: 103
Rejestracja: 10 wrz 2020, o 14:36

Re: Wizja genjutsu

Post autor: Byakuya »

Ogólnie jestem za reworkiem Genjutsu i to motzno, fajnie zostało to powyżej rozpisane przez Ame.

Jedną sugestie mam drobną:
Jeśli chodzi o przebijanie percepcji dziedziną, brzmi to logicznie, choć za dużo Genuserów by się mogło nagle porobić, dziedzina przestałaby być unikatowa na swój sposób.
Zamiast wywalać obie statystyki, można byłoby jedną wywalić, a drugą zostawić, przykładowo Psychikę, i przebijać ją dziedziną tak jak jest wyżej rozpisane, tudzież zrobić po prostu Psychika vs Psychika- taki kompromis między wywaleniem obydwu statystyk a zostawieniem ich bez zmian. Kai mogłoby wówczas dawać po prostu chwilowego boosta do Psychy.
Koszta rozwoju Genjutsu uległy by zmniejszeniu, a dziedzina miałaby wciąż swoją osobną statystykę, z tym że jedną, bo po co aż dwie?

Co do warunku widzenia składanych pieczęci, to jestem za, choć nie przy każdej technice, sugerowałbym się tutaj po prostu tym jak dana technika uskuteczniana była w anime/mandze, a to chyba różnie było, nie pamiętam dokładnie. >:V
0 x
Awatar użytkownika
Misae
Posty: 1564
Rejestracja: 17 gru 2017, o 10:38
Wiek postaci: 28
Ranga: Akoraito
Krótki wygląd: Białowłosa, o dwukolorowych tęczówkach - lewa srebrzysto-biała, a prawa fiołkowa, ubrana w płaszcz, rękawiczki ze stalowym ochraniaczem. Na szyi kwiatowa kolia, powyżej, po prawej stronie pozioma blizna; różowe kanzashi we włosach
Widoczny ekwipunek: Torba na lewym i prawym biodrze;plecak
GG/Discord: Misae#1695

Re: Wizja genjutsu

Post autor: Misae »

Przypominam, że są jeszcze Yamanaki, które zależą od Psychiki i Konsekwencji, więc usuwając z genjutsu psychikę sprawiasz, że jest jeden jedyny klan, który idzie w nią idzie i dostaje po głowie za nic. Więc no... NIE.
0 x
Obrazek
Awatar użytkownika
Azuma
Posty: 1140
Rejestracja: 6 lis 2019, o 18:50
Wiek postaci: 18
Ranga: Kogō
Krótki wygląd: - czarne włosy, ciemne oczy
- wyraźnie zarysowana szczęka, ostre rysy twarzy
- delikatne blizny na przedramionach i rękach
- przeciętny wzrost, docięta sylwetka
Widoczny ekwipunek: - ochraniacz na czoło z emblematem klanu
- skórzana kamizelka shinobi
- kabury na broń na lewym i prawym biodrze
- torba z ekwipunkiem na lewym pośladku
- lekka zbroja

Re: Wizja genjutsu

Post autor: Azuma »

A ja napomkne, że obecnie suma psychiki i konsekwencji, wpływa również na to ile mamy chakry. Więc to też nie jest tak, że genjutsu nie jest osadzone w mechanice :)


Szczerze? Planuje grać genuserem, wiem że samym genjutsu walki nie wygram, ale mogę nim namieszać, kupić sobie czas. Wiem też że w obecnym systemie będę musiał sporo w to pakować aby iluzje były na zadowalającym poziomie ale jak to się mówi coś za coś. W tym systemie 0-1 przynajmniej wiem na czym stoję. I wbrew pozorom jest to spory tego plus.

Podobnie do Misae, jestem również przeciwny takiej wizji jak w pomyśle.
0 x
Awatar użytkownika
Seinaru
Martwa postać
Posty: 2526
Rejestracja: 5 lip 2017, o 13:55
Wiek postaci: 29
Ranga: Samuraj
Krótki wygląd: Trupioblada cera, charakterystyczny brak głowy
Widoczny ekwipunek: Nagrobek

Re: Wizja genjutsu

Post autor: Seinaru »

Nie zamierzam brać udziału w dyskusji, ale wrzucę to co kiedyś udało mi się napisać, gdyby ktoś chciał skorzystać do burzy mózgów.
Rework genjutsu

Krok 1: Połączenie konsekwencji i psychiki w jeden atrybut - wytrzymałość psychiczna/siła woli/whatever.
O ile jakiś wskaźnik siły umysłu postaci powinien zostać ze względu na klanu yamanaka i juugo, o tyle konsekwencja jest martwym atrybutem. O ile nie spotkamy raz na rok jakiegoś genusera nie wpływa ona na nic, a jednak trzeba posiadać jej tyle, aby w tym 1 na 100 przypadku nasza postać nawet z 5k ph mogła podjąć jakąkolwiek walkę. W pozostałych 99 są to PH wyrzucone w błoto. Wspomniane klany cały czas korzystające z tego atrybutu miałyby swój wskaźnik, natomiast pozostali mieliby przynajmniej wybór.
Siła woli miałaby wpływ na odczuwane przez postać efekty iluzji oraz możliwość podjęcia walki z iluzją.

Krok 2: Typy genjutsu.
Warto byłoby je podzielić i usystematyzować, co się dzieje dookoła nas, co jest iluzją a co nie. Nie za każdym razem jest tak, że tworzymy zupełnie nową rzeczywistość, czasem po prostu zmieniamy jakiś element, a nasz przeciwnik wciąż widzi użytkownika genjutsu przed sobą, prawdziwe drzewa i prawdziwe niebo nad soba. Ogólnie chciałbym to podzielić na trzy kategorie, aby jak najbardziej uprościć:
  • Złudzenie - podstawowy, najmniej inwazyjny typ iluzji, wpływające na nie więcej niż dwa zmysły przeciwnika. Są to najprostsze genjutsu, obejmujące np. zmianę wyglądu jakiegoś przedmiotu, wywołanie u przeciwnika pewnych fizycznych stanów jak np. swędzenie czy pragnienie, wywołanie w głowie oponenta jakiegoś dźwięku itp. Oprócz wytworzonych przez iluzję bodźców, świat przedstawiony ofierze się nie zmienia. Nadal widzi swojego realnego przeciwnika i otoczenie, a także może się poruszać, chyba że skutki iluzji na to nie pozwalają. (np. swędzi go tak bardzo że nie może zrobić kroku)
  • Unieruchamiające - Wszystkie genjutsu, które mają za zadanie wywołanie wrażenia unieruchomienia u naszego oponenta. Przykładem są ruchome piaski pod stopami, pnącza wyrastające z ziemi itp. Efektom działania tych iluzji można się przeciwstawić posiadając odpowiednią siłę woli (więcej o tym niżej).
  • Kreujące rzeczywistość - najpotężniejsze iluzje, wpływające na wszystkie albo prawie wszystkie zmysły przeciwnika. Zamykamy naszego oponenta w świecie iluzji, gdzie wszystko co widzi nasz przeciwnika jest nierealne i dzieje się tylko w głowach walczących. Tak, techniki te wymagają od użytkownika zaangażowania na tyle dużego, że sam również przez ten czas musi skupić się tylko na wykonywanym genjutsu. Efektem dla obserwatora z boku jest widok dwóch stojących nieruchomo ludzi, którzy toczą walkę jedynie w swoich głowach.

Krok 3: Rozpoznawanie genjutsu

Część genjutsu, zwłaszcza te tworzące zniekształcone rzeczywistości można rozpoznać od razu. Ich siła nie tkwi w subtelności, lecz przytłaczających efektach. W innych przypadkach ofiara ma następujące linie obrony:
  • Doświadczenie - zastosowanie na kimś iluzji, z którą ofiara miało już do czynienia wcześniej, całkiem słusznie powinno zapalić w jej głowie lampkę, że "to może być znowu to". W takim przypadku, gdy ofiara miała już w przeszłości nieprzyjemności związane z daną techniką, może ona od razu wpaść na właściwy trop, domyślić się że jest w genjutsu i spróbować się z niego wydostać.
  • Test - Jeśli pierwszy raz spotykamy się z jakąś iluzją, nie pozostaje nam nic innego jak spostrzegawczość i dedukcja. W tym wypadku bardzo przydaje się wysoko rozwinięta percepcja użytkownika i analiza bodźców, które do nas docierają. Nie chcę dawać przykładów, aby niczego nie sugerować, ale jeśli nie moglibyśmy zerwać unieruchamiających nas pnączy, mimo że zdajemy sobie sprawę z tego że normalnie nie stanowiłoby to dla nas problemu, to warta rozważenia staje się opcja, że nie jest to do końca naturalne i być może znajdujemy się w iluzji. Mało które genjutsu wpływa na wszystkie 5 zmysłów. Od nas zależy, jak wykorzystamy tą wiedzę.
Krok 4: Znaczące atrybuty i przeciwstawianie się iluzji
Atrybuty ważne dla atakującego iluzją: siła woli, kontrola chakry, poziom jutsu (D, C, B, A, S)
siła woli - wpływa na intensywność odczuwanych przez ofiarę bodźców. Im wyższa siła woli, tym bardziej iluzoryczny ból jest silniejszy, a ruchome piaski wciągają szybciej i trudniej się z nich wydostać.
Kontrola chakry - będzie miała wpływ na zatrzymanie przeciwnika w iluzji, gdy ten będzie próbował się wydostać (nie wiem jeszcze jaki)
poziom jutsu - im wyższy poziom tym bardziej zaawansowane techniki

Atrybuty ważne dla broniącego: siła woli, percepcja, kontrola chakry
siła woli - pozwala przeciwstawić się efektom jutsu. To dzięki temu atrybutowi możemy siłować się z unieruchamiającymi pnączami, zadawany nam ból jest mniejszy albo zupełnie zniwelowany. Nie ma jednak wpływu na zdolność wyrwania się z genjutsu, aby nie robić znowu zwykłego porównania statów;
percepcja - przeciwstawiona sile woli atakującego wpływa na zdolność rozpoznawania genjutsu. Im większa, tym lepiej możemy wychwycić realne bodźce, które docierają do nas z realnego świata i tym samym pozwalają na zdemaskowanie iluzji
kontrola chakry - będzie miała wpływ na wychodzenie z gen jeszcze nie wiem jaki.

Uwalnianie się z genjutsu:
???
0 x
Jeśli czytasz ten podpis to znaczy, że jestem już martwy...
Awatar użytkownika
Tamaki Hyūga
Martwa postać
Posty: 1829
Rejestracja: 18 maja 2019, o 03:00
Wiek postaci: 19
Ranga: Wyrzutek C
Krótki wygląd: Niska, szczupła, długie, ciemnoniebieskie włosy, białe oczy klanu Hyuuga
Widoczny ekwipunek: Czarny płaszcz z kapturem, czarne rękawiczki
GG/Discord: MxPl#7094
Multikonta: Toshiki Oden
Lokalizacja: To tu, to tam

Re: Wizja genjutsu

Post autor: Tamaki Hyūga »

Ja uważam że takie zmiany by sprawiły że genjutsu stałoby się kompletnie niegrywalne.

Jeżeli by uzależnić wychodzenie z genów poziomem percepcji to by sprawiło że nagle większość przeciwników jak i też graczy nagle bez problemu może wyjść z genjutsu i genuser nie ma nawet szans żeby cokolwiek zrobić.

Trzeba pamiętać że genjutsu samo w sobie i tak nie pokona przeciwnika, nie zabijesz nikogo iluzją bo to iluzja, więc tak czy siak potrzebujesz jeszcze czegoś innego żeby jakkolwiek poradzić sobie z przeciwnikiem.

Do tego usunięcie psychiki i konsekwencji również nie reprezentuje sobą niczego dobrego ponieważ są też klany które korzystają z tych statystyk, więc nagle trzeba również je reworkować żeby wszystko z powrotem dobrze działało.

Dodatkowo sprawienie że łapanie w genjutsu dzieje się tylko w momencie jak przeciwnik widzi składanie pieczęci sprawia że nagle genuserzy nie mogą kogoś ukradkiem złapać w iluzję aby następnie zaatakować z zaskoczenia na niczego nie spodziewającego się przeciwnika tylko musi wyjść przed niego i ostentacyjnie zacząć składać pieczęcie żeby ten akurat na to spojrzał i dał się złapać w genjutsu. To też daję nową furtkę do zagrań ooc w trakcie walki z genuserem dzięki której nagle jesteś kompletnie "odporny" na wszystkie genjutsu bo nigdy nie patrzysz na jego dłonie, więc genuser może ci naskoczyć.

Nie wiem czy coś jeszcze pominąłem ale generalnie zmiana zdecydowanie na minus
0 x
Obrazek Kuźnia | Ryo | KP | PH | WT
Awatar użytkownika
Ame
Postać porzucona
Posty: 645
Rejestracja: 11 sty 2018, o 21:22
Wiek postaci: 23
Ranga: Dōkō
Krótki wygląd: jak na av
Widoczny ekwipunek: *Zanbato na plecach
*Miecz obosieczny przy pasie
*Torba na zadzie

Re: Wizja genjutsu

Post autor: Ame »

@Kakita
Nie ma spokoju. Postać musi się zranić albo posiadać odpowiednio wysoką statystykę. Ile osób posiada KC na S, żeby spokojnie lekceważyć genjutsu? Dodam jeszcze, że w momencie kiedy ktoś zostanie złapany to najpierw musi przejść test na percepcje, a potem zadać sobie ranę poważnie utrudniającą walkę. W najlepszym wypadku złapany musi poświęcić całą turę na wyjście iluzji. W najgorszym poważnie utrudnić sobie walkę. Genuser zawsze zyskuje bez stosowania toksycznych zagrywek.

Przy założeniu, że rework nie zostanie wprowadzony, to dodatkowe dane w przykładowych technikach (Ilość osób możliwych do złapania, czas trwania i sposób złapania) powinien stać się standardem dla każdej techniki. Gen brakuje transparentności i nie ma określonych zasad. Dziękuje za częściowe poparcie.

@Azuma
Jakbym miał grać genuserem to właśnie chciałbym grać w takich warunkach jak wyżej zaproponowałem. Tutaj też będzie można namieszać dokładnie tak samo, ale genjutsu będzie kosztować tyle co standardowa dziedzina. W ww rozwiązaniach genjutsu staje się bardziej transparentne dla obu stron. Wiesz kiedy mniej więcej uda Ci się złapać, przeciwnik jak się da złapać to nie jest skończony. Tak niestety obecnie wygląda to w tym systemie, gdzie ciężko dać genusera na misji, bo ten 1 punkt psychiki zdecyduje czy misja była za łatwa albo w ogóle nie do wygrania. Obecny system jest strasznie toksyczny dla obu stron. Likwidujemy zerojedynkowość, tak na prawdę nie pozbawiamy genjutsu swoich walorów. Dalej będzie robić to samo tylko złapanie nie będzie autowinem - to was tak boli? Pamiętaj, że podkreślałem, iż to nie są ostateczne wersje technik, nad tym potem może pochylić się cały sztab.

@Seinaru

Też fajnie rozpisane. Myślę, że w toku dyskusji wiele z tych pomysłów mogłoby znaleźć wspólne rozwiązanie. Najfajniejszy jest podział iluzji na klasy, sam też o tym myślałem, ale uznałem, że już i tak jest za dużo informacji i niektórzy mogą mieć problem z ich przetrawieniem.

@Misae

Dostosowanie zaproponowanych mechanik do Yamanaka nie powinno stanowić większego problemu. W zasadzie to zyskasz, gdyż odpadnie konieczność wrzucania w psychikę na rzecz bardziej wszechstronnych statystyk.

@Tamaki

Wychodzenie z genjutsu jest zależne od percepcji? Skąd to masz? To tylko jeden etap. Test czy w ogóle wiesz czy znajdujesz się w iluzji.

Jak wyżej tłumaczyłem - genuser zawsze coś zyskuje. W najgorszym wypadku przeciwnik musi stracić turę na wyjście co samo w sobie otwiera graczowi okienko na wprowadzenie zagrywki. W najlepszym sam siebie musi poważnie zranić albo pogodzić się z losem i zostać w iluzji. Wide tylko profit, ale nie w postaci autowina.

Dodam też, że to nie jest tak, że zawsze musi widzieć składane pieczęci. To akurat są przykładowe techniki i nie wszystkie będą tego wymagały. Tak jak wyżej - to nawet nie są ich ostateczne wersje i w tej kwestii nie bierzcie tego za zabetonowane.

co do OOC, nie sadze, że będzie to miało miejsce, bo OOC można odpowiednio karać. Jeżeli ktoś wie, że walczy z iluzjonistą i ma doświadczenie w tej kwestii to nie widzę problemów, żeby się odwrócić i udawać, że się nie widzi. Inna sprawa, że to wcale nie musi być iluzja tylko suidanha robić trrrrr. Chce to zobaczyć. Kolejna "metamożliwość" genjutsu.
0 x
Przez miesiące, patrzył na pełny lili wodnej staw i stawał się świadom, że nie może być to zwykły rekin morski. Element, który zmienił jego charakter to wlasnie wybor bestii. Kiedy wrócił był nieco inny. Nie posiadał jeszcze paktu, jednak już do czegoś się zobowiązał, reprezentowania cechy tego zwierzęcia swoim nastawieniem. - Hakai o Ame. Obrazek
Awatar użytkownika
Hikari
Martwa postać
Posty: 2488
Rejestracja: 24 sie 2015, o 18:56
Wiek postaci: 26
Ranga: Akoraito
Krótki wygląd: Prawe oko mocna zieleń, lewe intensywnej czerwieni. Długie kruczoczarne włosy sięgające do połowy ud. Ogólnie mówiąc dobrze zbudowany mężczyzna mierzący 182cm.

Re: Wizja genjutsu

Post autor: Hikari »

Osobiście jestem za rozwiązaniem Seinaru. Jakieś dwa tygodnie temu to samo proponowałem Iseiowi i Tsuyoshiemu na rozwiązanie części problemów. Ba mówiłem jeszcze to Avie.
0 x
I'm never on fire
Cause i'm the real fire.
Awatar użytkownika
Jawa
Administrator
Posty: 4220
Rejestracja: 10 mar 2015, o 23:33
Ranga: Head Admin
GG/Discord: MxPl#7094
Multikonta: Sasame | Sumi

Re: Wizja genjutsu

Post autor: Jawa »

Co do pomysłu Ame:
Szczerze mówiąc, to tak średnio mi się widzi całokształt w takiej formie. Genjutsu będzie miało sens wyłącznie w przypadku maksowania dziedziny, bo jako poboczna się nie sprawdzi - wielu zorientuje się prawie od razu o byciu w iluzji, a praktycznie każdy z niej wyjdzie. KC ma każdy, kto nie idzie w samo zwarcie, a jej dobicie nawet na wysoki poziom wcale nie jest rzadkością. Na końcowym etapie użytkownika genjutsu ratowałyby chyba tylko jakieś specjalne UN, które podniosłyby wymóg percepcji i KC ofiary.
Wydaje mi się, że po takiej zmianie użytkownicy gen mieliby dwie opcje: władować odzyskane z psychiki PH w dobicie genjutsu do rangi A/S, albo całkowicie porzucić genjutsu, bo nie będzie tak opłacalne.
Do tego jeszcze kwestia Yamanaka i Juugo, którz mają w swojej mechanice Konsekwencję.
Co do czasu trwania - tu się zgadzam, powinien być określony. Fajny pomysł też z nasilaniem się efektu jak w tej iluzji ruchomych piasków, ale nie wiem, czy każdą technikę dałoby się tak wystopniować.

Co do pomysłu Seinara:
Kategorie technik - ok, to pomoże trochę w usystematyzowaniu technik, ale nic nie zmienia w kwestii samego działania genjutsu. Brakuje najważniejszej mechaniki, czyli samego wychodzenia z gen, ale domyślam się, że pewnie byłoby tak samo, czyli porównanie statystyk, a raczej jednej złączonej statystyki. I tutaj mam w sumie obawy, czy ta zmiana nie wprowadzi więcej złego niż dobrego. Z perspektywy postaci nie idącej w iluzje wiele się nie zmieni - wciąż będzie istniała statystyka, która będzie przydatna w rzadkich przypadkach, bo wyłącznie do konfrontacji z genjutsu (zarzut o atrybucie przydatnym raz na 100 walk wciąż aktualny). No chyba, że ktoś po złączeniu takich statystyk skusi się na otworzenie genjutsu, bo na rozwiniętej postaci będzie miał już trochę siły woli, która da mu naturalne predyspozycje do genjutsu.
Z tym KC wpływającym na łatwiejsze wychodzenie iluzji to można jakoś przerobić Kai, żeby bonus zależał od poziomu KC.
0 x
Awatar użytkownika
Akarui
Postać porzucona
Posty: 1567
Rejestracja: 8 cze 2017, o 01:03
Krótki wygląd: Jak na avku brązowy płaszcz z kożuszkiem - mamy zimę! ;)

Re: Wizja genjutsu

Post autor: Akarui »

Pomysł Seinara mi również przypadł do gustu, a szczególnie połączenie atrybutów w jedno. Bo jak to wygląda teraz, gdy nie inwestujesz w genjutsu? Jedna statystyka całkowicie martwa, a druga tyle o ile, byle z kai wyjść ze slłbszych iluzji. Słabo to wygląda. Jeśli będzie jedna statystyka, to każdy będzie w nią inwestował tak, jak uważa za słuszne, ale będzie inwestował, nie zostawi z jednym punktem, byle nie było zero.

Podział i opis technik iluzji na te typy również powinien uatrakcyjnić i odróżnić jedną technikę od drugiej. Da możliwość wybrania specjalizacji. Znaczenie atrybutów i wyjaśnienia, jak te wpływają na atak i obronę są piękną podstawą do odnowienia systemu obrony przed genjjutsu. W końcu spostrzeżenie, że jest się w iluzji nie musi stanowić nawet kroku w kierunku wyjścia z niej.

Oczywiście parę punktów założyciela tematu ładnie komponują się z propozycją Seinara. Wyjście z zero-jedynkowości, doprecyzowanie momentu wpadnięcia w genjutsu i poprawa opisów. Nie uważam, żeby takie rzeczy były nerfieniem dziedizny, ale w końcu jakimś jej uatrakcyjnieniem.
0 x
MOWA
Awatar użytkownika
Azuma
Posty: 1140
Rejestracja: 6 lis 2019, o 18:50
Wiek postaci: 18
Ranga: Kogō
Krótki wygląd: - czarne włosy, ciemne oczy
- wyraźnie zarysowana szczęka, ostre rysy twarzy
- delikatne blizny na przedramionach i rękach
- przeciętny wzrost, docięta sylwetka
Widoczny ekwipunek: - ochraniacz na czoło z emblematem klanu
- skórzana kamizelka shinobi
- kabury na broń na lewym i prawym biodrze
- torba z ekwipunkiem na lewym pośladku
- lekka zbroja

Re: Wizja genjutsu

Post autor: Azuma »

Odniosę się do pomysłu łączenia statystyk - jeżeli z dwóch statystyk zrobimy jedną, ułatwiamy zadanie w szczególności osobom niespecjalizującym się w genjutsu :|. Bo od tej chwili, mają jeden atrybut odpowiadający jednocześnie za atak i obronę w genjutsu. Czyli ktoś nie olewający konsekwencji, naturalnie będzie mógł mieć od teraz predyspozycje, żeby walczyć przy użyciu genjutsu - będzie musiał tylko PH przelać w dziedzinę (a o PH nie jest wcale trudno, szczególnie na późniejszym etapie - przelanie PH na tanie atrybuty może być zachęcające, i to bardzo).

Czyli reasumując:
  • ktoś specjalizujący się w genjutsu i pakujący w psychikę będzie miał takie samo genjutsu
  • ktoś specjalizujacy się w genjutsu i pakujący w psychikę i konsekwencję wyjdzie na plus
  • ktoś niespecjalizujący się w genjutsu, ale pakujący w konsekwencję, nagle zdobywa predyspozycje do walki genjutsu
W takim przypadku, ułatwiamy zadanie przede wszystkim osobom, które będą musiały walczyć z genuserem.
1 x
Awatar użytkownika
Tamaki Hyūga
Martwa postać
Posty: 1829
Rejestracja: 18 maja 2019, o 03:00
Wiek postaci: 19
Ranga: Wyrzutek C
Krótki wygląd: Niska, szczupła, długie, ciemnoniebieskie włosy, białe oczy klanu Hyuuga
Widoczny ekwipunek: Czarny płaszcz z kapturem, czarne rękawiczki
GG/Discord: MxPl#7094
Multikonta: Toshiki Oden
Lokalizacja: To tu, to tam

Re: Wizja genjutsu

Post autor: Tamaki Hyūga »

Ułatwione jest także dla osób co do tej pory ładowały tylko w psychikę bo nagle wystarczy że ulepszają tylko jeden atrybut i mają zarówno atak jak i obronę. No i walka dwóch genuserów będzie się ograniczała tylko i wyłącznie do tego który z nich będzie miał więcej statystyki łączonej.
0 x
Obrazek Kuźnia | Ryo | KP | PH | WT
Awatar użytkownika
Misae
Posty: 1564
Rejestracja: 17 gru 2017, o 10:38
Wiek postaci: 28
Ranga: Akoraito
Krótki wygląd: Białowłosa, o dwukolorowych tęczówkach - lewa srebrzysto-biała, a prawa fiołkowa, ubrana w płaszcz, rękawiczki ze stalowym ochraniaczem. Na szyi kwiatowa kolia, powyżej, po prawej stronie pozioma blizna; różowe kanzashi we włosach
Widoczny ekwipunek: Torba na lewym i prawym biodrze;plecak
GG/Discord: Misae#1695

Re: Wizja genjutsu

Post autor: Misae »

Zgodzę się z Azumą. Robienie jednej statystyki ma swoje zdecydowane zalety ale i wady. Nie wiem czy mimo wszystko ja nie optowałabym za pozostawieniem tych dwóch atrybutów. Jest to jednak tylko moja subiektywna opinia.
Wtedy choć trochę jest wynagrodzone dla tych, którzy idą w genjutsu to, że mają słabsze staty fizyczne - nie ukrywajmy muszą rozwijać i psychikę i konsekwencję lub stawiać wszystko na jedną kartę i iść tylko w psychikę, kiedy to reszta wrzuca mniej lub więcej tylko w konsekwencję i mogą być równie utalentowani.
0 x
Obrazek
Awatar użytkownika
Uzuru Haguro
Gracz nieobecny
Posty: 89
Rejestracja: 25 paź 2020, o 19:51
Wiek postaci: 18
Ranga: Wyrzutek D

Re: Wizja genjutsu

Post autor: Uzuru Haguro »

Osobiście uważam, że aktualny system genjutsu funkcjonuje prawidłowo, a powiedziałbym nawet, że idealnie odzwierciedla to, co zostało pokazane w m&a.

Chciałbym tez zaznaczyć, że uwzględnianie fizycznych statystyk w dziedzinie, która wpływa bezpośrednio na umysł i to co się dzieje w głowie ofiary brzmi absurdalnie.

Niby w jaki sposób siła ma wpływać na uwolnienie się z czegoś, co nawet nie istnieje? W żaden.

Jedyne co faktycznie można byłoby poprawić dla klarowości Genjutsu to opisy jej technik, bo zostawiają wiele do życzenia - z resztą jak większość technik na forum, które są najzwyczajniej w świecie niezrozumiałe i często napisane językiem przedszkolaka. + Dorzucić do tego klasyfikacje technik genjutsu proponowanych przez Seinara, bo tego NAPRAWDĘ brakuje.

Pomysł z uzależnieniem zyskiwanej konsekwencji od kontroli chakry przy używaniu Kai również mógłby usprawnić mechanicznie Genjutsu, gdyż wprowadzi to różnorodność punktową wyraźnie zauważalną w całym systemie forum i nie będzie się to wcale gryzło z logiką postrzegania chakry i umiejętności jej kontroli. Oczywiście wszystko w granicach rozsądku, nie wykraczałbym nawet poza próg 65 punktów, bo w M&A wyraźnie zostało pokazane, że Kai samo w sobie działa tylko na niskopoziomowe iluzje, a w przypadku ścierania się z ich mistrzami, potrzebne są unikatowe umiejętności lub czyjeś wsparcie (cs, sm, towarzysz, summon).

Innymi słowy, dziedzinie samej w sobie brakuje kilku szczegółów, jednak niewiele trzeba tu zmieniać. To zaledwie kosmetyka potrzebna do lepszego zrozumienia jej działania, a nie cały system...
0 x
Zablokowany

Wróć do „Wprowadzone”

Użytkownicy przeglądający to forum: Obecnie na forum nie ma żadnego zarejestrowanego użytkownika i 2 gości