Nonsensor

Awatar użytkownika
Etsuya
Gracz nieobecny
Posty: 347
Rejestracja: 3 lis 2018, o 14:33
Wiek postaci: 20
Ranga: Tora
Krótki wygląd: jasne włosy | bursztynowe oczy | średniego wzrostu | zamyślony
Widoczny ekwipunek: plecak | namiot | kabura na broń [prawe udo] | kabura na broń [lewe udo] | torba na biodro

Nonsensor

Post autor: Etsuya »

PROBLEM

Przyznam, że zaskoczyła mnie dzisiejsza wzmianka w aktualnościach mechanicznych forum odnośnie sensora, a mianowicie kompletnego jego reworku. Dopiero teraz w gruncie rzeczy udało mi się przejrzeć temat w pomysłach, w którym toczyła się dyskusja odnośnie tej umiejętności wrodzonej i szczerze...? Nie ma tam zbyt wielu konkretów ot co, pomysł do wprowadzenia i otrzymujemy dzisiaj taki kwiatek w ogłoszeniach. Wynik dyskusji nijak ma się do tego, o czym była ona toczona. Przeczytałem kilka sensownych wypowiedzi, które zacytuję poniżej, jednakże meritum sprawy, do którego postaram się dotrzeć leży nieco gdzie indziej.

Do najważniejszej kwestii odniosę się w pierwszej kolejności, aby nieco przybliżyć problem i pozwolić wam zrozumieć mój punkt widzenia. Jest to najbardziej dla mnie drażliwy punkt nowego reworka. Wypowiedź TFa w temacie:
Myślę, że mamy tutaj pewien błąd merytoryczny, który jest jedną z istot problemu. W mojej ocenie, nawiązując do materiałów źródłowych, rozróżnić należy sensora Karin, czyli forumowego UW od sensorów typowych, czyli w tym przypadku forumowego Yamanaka. Nie da się ukryć iż ten pierwszy był o wiele bardziej rozwinięty, a jego użytkowniczka wyczuwała źródła chakry w czasie rzeczywistym, bez potrzeby skupiania się, tak jak i nie męczyła się swoją zdolnością (w końcu jest to umiejętność pasywna). Oto cytat oraz źródła: 1 2
Podobnie pominięta zupełnie została kwestia określania siły chakry oraz jej zasobów, co kompletnie nie zostało ujęte w mechanice (czemu?).
Ponadto na tym obrazku widzimy też, że Karin wyczuwa chakrę o wiele dokładniej niż Ino

Tyle jeśli chodzi o źródła. Myślę, że na tę chwilę nie ma sensu przytaczać więcej, ale mam nadzieję, że rozumiecie gdzie leży problem.

Sensor rozbity został na wysoko rangowe ninjutsu z drakońsko wysokimi kosztami chakry, natomiast niektóre jego właściwości kompletnie zostały pominięte. Teraz UW dostało nerfa i nie dość, że umiejętność została okrojona do 1/10 (przybliżona liczba) swojego potencjału, to stworzono ograniczenia, robiące z tej umiejętności parodie swojego animowo-mangowego odpowiednika. W aktualnej mechanice widzę wiele nieścisłości, oraz na siłę stworzonych utrudnień w korzystaniu z sensora, które nie mają żadnego uzasadnienia, ani nie zostały też wprowadzone do mechaniki by doprecyzować jego działanie. Jedyne co same przez siebie mówią to "mój pomysłodawca miał na celu nic innego jak uprzykrzenie komuś na siłę życia". I to tak bez kappy, zupełnie serio. Mechanika stworzona tylko i wyłącznie w myśl NERF IT AS HARD AS YOU CAN. Sorry, za język, inaczej się tego ująć nie da. Piszę tutaj też między innymi o niewidzialnym pasku zmęczenia. Pozwolę sobie przytoczyć:
Pogrubiony przez mnie tekst, a mianowicie sposób, w jakim według nowego systemu używany byłby sensor wskazuje w mojej subiektywnej ocenie na to, że osoba wprowadzająca te mechanikę miała świadomość tego, że osoba zmuszona po reworku aktywować sensora raz za razem, będzie wręcz spamowała tym co zdanie/akapit/post (wybierz jedno). Na co wpadła? Aby stworzyć KOLEJNĄ mechanikę utrudniającą korzystanie z UW, tak jakby sam fakt, że musimy je aktywować, SKUPIAJĄC się na tym, co wbrew pozorom jest ogromnym nieudogodnieniem podczas jakiekolwiek misji tudzież walki. Według suchego zapisu, do którego stosować się będą prowadzący oraz sędziowie, stojąc w miejscu, nie będę w stanie jako sensor wyczuć zbliżającej się do mnie zza pleców wielkiej kuli ognia. Dosłownie. To jest sytuacja zero-jedynkowa. Nie pozostawi prowadzącemu pola do interpretacji; będzie on musiał dostosować się do mechaniki. Starając się uzmysłowić wam absurd tego zapisu, wyobraźcie sobie, że Inuzuka w każdym poście musiałby pisać, że SKUPIA SIĘ NA WYCZUWANIU ZAPACHU, aby w ogóle mieć świadomość jego istnienia. Podobna analogia - zwykły człowiek muszący SKUPIAĆ SIĘ NA DOSŁYSZENIU DŹWIĘKU podczas wybuchu 10 metrów za jego plecami. Przykłady te wydają się wam skrajne? Otóż nie... W przypadku Karin, czyli forumowym UW, sensor jest jednym z naturalnych zmysłów, tak samo jak i węch, wzrok, słuch etc.

Ktoś tutaj myli pojęcia, a umiejętności wrodzone, które z założenia powinny być umiejętnościami pasywnymi i jedynymi w swoim rodzaju, sprowadzono mechanicznie do poziomu jednej z kilku umiejętności któregoś klanu, którą od czasu do czasu można sobie aktywować i jest fajnie. Chciałbym przypomnieć, że od strony balansu bezklany nie mają praktycznie żadnego innego bonusu poza właśnie UW (pominę kwestię dziedzin bo to nie żaden bonus, lecz śmiech na sali - dla ciekawskich klik).

Swoją drogą jakie uzasadnienie jest ku temu, aby z 1/2 bez pieczęci zmniejszać do 1/4? Nerf for the sake of nerfing, ale jak już chcecie osłabiać to UW to może idźmy tą drogą, a nie jakimiś activizmami, które mają 0,2 poparcia w społeczeństwie...
kappa
Odnosząc się ponownie do tematu z pomysłów, pada w nim wiele porównań dotyczących innych UW, m.in ślepca. Zgadza się - są one mechanicznie o wiele słabsze od sensora, ale siłą rzeczy nie da się tego uniknąć (co nie znaczy, że nie należy chociaż próbować). Niektóre z nich są stworzone do celów czysto fabularnych i zrównanie ich siły z klanami w sposób mający ręce i nogi nie jest praktycznie wykonalne. Nie jest to jednak również absolutnie żaden argument ku temu, aby sprowadzać na siłę inne umiejętności do równie miernego poziomu. Podobnie jest zresztą w przypadku wspomnianych klanów - jeden będzie miał parę nieciekawych technik na krzyż bez potencjału pod WT, a inny insta kille typu Koseki czy Yuki (chociaż nad tym też chyba pracujecie). Pozwolę sobie tutaj zacytować Shigę:
Dysproporcja pomiędzy balansem jednych bezklanów, a innymi jest ogromna. Tak jak dysproporcja pomiędzy wszystkimi bezklanami, a większością klanowiczów. Nerfienie silnego UW w żaden sposób nic nie naprawia, a tylko wprowadza jeszcze większą przepaść. Dodanie teraz bezużytecznego UW nie powinno być argumentem ku temu, aby lepsze osłabiać.

W wątku FAQ stworzonym przez Inoshiego na temat avatarów chakry, wypowiedział się TwoFace, do którego wypowiedzi, a raczej jego części pozwolę się odnieść.
Jest to dla mnie zrozumiały zabieg i ma jakiś sens, jestem w stanie w pełni go zrozumieć, gdyż nie ma znacznego impaktu na rozgrywkę, czy ogólny balans. Ale to nie o cywili tutaj chodzi. Przytaczając punkt w zmianach, o których jest tutaj mowa, a o których część bardziej mi się rozchodzi
Albo rozumiem to zero jedynkowo, albo wpis ten wymaga doprecyzowania. Przepraszam, ale nie wyobrażam sobie musu przeprowadzania rozmowy z kimkolwiek, aby móc zapamiętać jego sygnaturę chakry. Tak samo jak nie wyobrażam sobie przejść po ulicy obok charakterystycznej osoby (np. z czerwonymi włosami), dobrze się jej przyjrzeć od góry do dołu i nie móc przypomnieć o niej sobie miesiąc później, podczas ponownego spotkania. Najbardziej mnie tutaj drażni zdanie "wymagane jest przeprowadzenie rozbudowanego spotkania fabularnego, a nie jedynie przelotna znajomość", który implikuje iż musimy z kimś popisać dłuższy czas, aby móc rozpoznać jego chakrę. Nie ma to żadnego uzasadnienia fabularno-mechanicznego poza wspomnianą wcześniej ideą "JUST NERF IT".

Koniec z faktami, czas wylać nieco frustracji.
Nie potrafię tego zdzierżyć, serio. Umiejętność wrodzona, która w swojej naturze pozwalać miała na ogarnianie chakrowego otoczenia w czasie rzeczywistym (BEZKLAN NIE MA NIC POZA TYM), sprowadzona została co biednej active umiejętności, która robi z jednego z niewielu sensownych bezklan buildów randomowego boba z opaską konohy, który umiera od zabłąkanego kunaia gdzieś na drugim planie. Nie dość, że zdolność została rozbita na części do jakichś wysoko rangowych technik A, to teraz jej główna siła czyli rozeznanie w otoczeniu będzie tak bardzo otępiona, że odechciewa mi się gry. Zepsuliście umiejętność, mojego builda i może podchodzę do tego częściowo w subiektywny, odrobinę emocjonalny sposób, ale starałem się przedstawić sensowne argumenty i fakty, świadczące o mojej racji. Gratuluję każdemu kto dotrwał do końca i liczę na rzeczową dyskusję. Na koniec zacytuję tylko Yamiego:

ROZWIĄZANIE
  • Rozdzielić sensorów na Yamanaka i UW
  • Usunąć wymóg skupienia podczas pasywnego wyczuwania chakry
  • Usunąć zmęczenie w przypadku umiejętności pasywnej.
  • Wprowadzić możliwość wyczuwania siły chakry oraz jej zasobów
  • Lepiej rozpisać rozpoznawanie i zapamiętywanie sygnatur chakr
  • Poprawić precyzję wyczuwania chakry w przypadku UW względem Yamanaka
DODATKOWE UWAGI
No nie wiem
0 x
Awatar użytkownika
Shikarui
Postać porzucona
Posty: 2074
Rejestracja: 6 lut 2018, o 17:25
Wiek postaci: 24
Ranga: Sentoki | Lotka
Krótki wygląd: - Czarne, długie włosy; w jednym paśmie opadającym na prawą pierś ma wplecione kolorowe, drewniane koraliki
- Lewe oko w kolorze lawendy
- Na prawym oku nosi opaskę
- Średniego wzrostu
Widoczny ekwipunek: Łuk, kołczan ze strzałami, zbroja, płaszcz, torba na tyłku, kabura na prawym udzie, wakizashi przy lewym boku i za plecami na poziomie pasa, średni zwój, mały zwój przy kaburze,
GG/Discord: Angel Sanada#9776
Multikonta: Koala

Re: Nonsensor

Post autor: Shikarui »

Sensor został bardzo dokładnie przemyślany przez grono administracji i prezentuje się teraz odpowiednio do mety.
Sensora zwykłego od Yamanka odróżniają ich techniki.
Chyba tyle z mojej strony.
0 x
Obrazek

Fine.
Let me be Your villain.
Awatar użytkownika
Boyos
Administrator
Posty: 4139
Rejestracja: 11 lut 2018, o 11:20
Ranga: Starszy Kapral
GG/Discord: Boyos#3562
Multikonta: Ario

Re: Nonsensor

Post autor: Boyos »

No więc po kolei – owszem, pomagałam przy wprowadzaniu zmian obecnie, jednak opinia, którą widziałeś w tamtym temacie nie jest moja. Modem jestem od końca tego roku, a wtedy konto moda ogólnego nie jestem nawet pewna do kogo należało, bo się pogubiłam (ale to chyba był TF ;)). Opinię więc i ustosunkowanie się do tego zdania musisz więc poprosić właśnie jego (:

Powiem jedynie, że wiele rzeczy na forum nie jest zrobione 1:1 w stosunku do m/a. A to dlatego, że manga i anime w wielu kwestiach nie były zbalansowane. Tak jak właśnie sensor. Nie bez powodu zdecydowaliśmy się na tak drastyczną zmianę i rozumiem, że może się to Tobie nie podobać, bo nagle coś, co działało bez woli gracza, będzie musiało być przemyślane i zadeklarowane. Co do tego w gronie administratorskim byliśmy akurat bardzo zgodni.

„mój pomysłodawca miał na celu nic innego jak uprzykrzenie komuś na siłę życia” – ano nie było tak, bo przyświecała nam myśl, by jednak ujednolicić mechanikę tej UW (; ponownie, może Ci się nie podobać, że teraz jednak trzeba nieco więcej czasu spędzić z NPC czy postacią gracza, by móc po dłuższym czasie zidentyfikować chakrę danej osoby i przypisać ją konkretnie, ale ma to swoje uzasadnienie w fabularności i logice. Tak jak trudno jest po pół roku przywołać sobie przed oczy twarz osoby, którą widziało się przelotnie dwie sekundy (wręcz jest to niemożliwe, z pewnymi wyjątkami), tak i tutaj ma się sprawa z chakrą. Wbrew pozorom każdy punkt bardzo dokładnie przemyśleliśmy (to tak odnosząc się do dalszej części tej niesamowicie długiej wypowiedzi).

Celowo więc usunęliśmy pasywne wykrywanie chakry. I równie celowo zostało wprowadzone zmęczenie. Właśnie po to, by gracz nie omijał sobie w ten sposób pasywnego wykrywania. Bo wtedy zwyczajnie by deklarował, że to on sobie wyczuwa bez trzymania pieczęci cały czas i… jak to się ma do nerfa tej pasywnej umiejętności? No właśnie (; i tak, owszem, jest to nerf, ale celowy. #balans i odpowiadając po raz nie wiem już który dzisiaj na ten Twój zarzut, że „stojąc w miejscu, nie będę w stanie jako sensor wyczuć zbliżającej się do mnie zza pleców wielkiej kuli ognia”. Jest to nieprawda. Jak sobie zadeklarujesz w takim niepewnym momencie, że używasz umiejętności sensorycznych… to, uwaga, wszystko zadziała tak jak ma. Tak, trzeba teraz przemyśleć swoje działanie. Tak, nie można bezmyślnie spamować wykrywaniem chakry. Ale o to nam właśnie chodziło. Bo sensor był praktycznie nietykalny przez to, że do tej pory pasywnie wokół siebie na spore odległości wyczuwał wszystko i wszystkich.

„Dodanie teraz bezużytecznego UW nie powinno być argumentem ku temu, aby lepsze osłabiać.” Tego nie bardzo rozumiem, no.

A co do rozwiązania:
1. Jest rozdzielony
2. Nie ma już żadnego pasywnego wyczuwania chakry, więc nie ma co z niego usuwać
3. To również zostało wytłumaczone wyżej w tekście
4. Również o tym długo dyskutowaliśmy i doszliśmy do konkluzji, że nie ma ku temu podstaw
5. Tobie się ewidentnie ten pomysł nie podoba, ale nie znaczy, że jest rozpisane źle
6. Co to znaczy „poprawić”? Sensor rozwija się wraz ze wzrostem KC, Yamanaka wraz ze wzrostem klanówki i nigdy nie dobije do poziomu Sensora (;

~Podpisuję się. Exodia
0 x
Obrazek
Awatar użytkownika
Etsuya
Gracz nieobecny
Posty: 347
Rejestracja: 3 lis 2018, o 14:33
Wiek postaci: 20
Ranga: Tora
Krótki wygląd: jasne włosy | bursztynowe oczy | średniego wzrostu | zamyślony
Widoczny ekwipunek: plecak | namiot | kabura na broń [prawe udo] | kabura na broń [lewe udo] | torba na biodro

Re: Nonsensor

Post autor: Etsuya »

Średnio usatysfakcjonowany jestem takim wyjaśnieniem. Wypowiedź Koali pominę, bo to chyba jakiś nieśmieszny żart.

Bez dłuższego komentarza pozostawię też kwestię zaznaczoną kilkukrotnie jak BARDZO przemyślana była ta zmiana i jak BARDZO zgodna była administracja, bo to nie jest żaden argument w dyskusji. Posługujmy się proszę faktami, a nie graniem na emocjach i wynoszeniem się na piedestał własnym autorytetem.
Jest to umiejętność wrodzona, JEDYNA która bezklan posiada. To jest dla was balans? Sensor z założenia miał zapobiec komuś zaskoczenie nas, a sprowadzony został do miernej umiejętności, którą trzeba co chwilę odpalać, aby wiedzieć co się dzieje dookoła i korzystając z niej w sposób dający nam przewagę w walce, nie dość, że nie możemy się skupiać na innych rzeczach, to stajemy się wycieńczeni. Otwórzcie temat Hyuuga i napiszcie jeszcze raz o balansie.
Według tej logiki muszę DEKLAROWAĆ używanie sensora idąc sobie ścieżką przez las, co jest już same w sobie god info. Inaczej dostaję techniką w plecy, o której nie mam zielonego pojęcia. Do tego piję, więc stwierdzenie, że jako sensor nie jestem w stanie wyczuć zbliżającej się zza pleców kuli ognia nie jest nieprawdą, gdyż postać nie ma uzasadnienia ku temu, aby zdolność aktywować. Patrz na realia forumowe, nikt nie jest w stanie NON STOP deklarować czegoś, a nawet jeżeli chce, zjechany zostanie niewidzialnym paskiem staminy.

Odnośnie avatarów chakry podałem już przykład z czerwonowłosym człowiekiem spotkanym na ulicy i odnoszę wrażenie, że został zignorowany. Zrobiliście z sensora upośledzony odpowiednik zdolności klanowych, bo ktoś szukał dziury w całym. Widzę, że jedyne rozwiązanie na tym forum to władować wszystko jak retard w atrybuty fizyczne i latać z katanką. Może po prostu przerzućmy się na formę story-tellingowa, jeżeli mechaniki mają być sprowadzane do parodii siebie samych.
Poprawiłem.
0 x
Awatar użytkownika
Sans
Administrator
Posty: 5407
Rejestracja: 14 lut 2015, o 11:23
Wiek postaci: 8
Multikonta: Yuki Hoshi; Uchiha Hiromi; Papyrus

Re: Nonsensor

Post autor: Sans »

To ja śpieszę z kolejnymi wyjaśnieniami, ale postaram się odnieść już do punktów w rozwiązaniach, żeby był jakiś porządek. Ale żeby nie było, cały lament przeczytałem.

1. Rozdzielić sensorów na Yamanaka i UW
Tutaj to ładnie brzmi ale w sumie to musisz trochę rozwinąć bo nie wiem co tak naprawdę masz na myśli.

2. Usunąć wymóg skupienia podczas pasywnego wyczuwania chakry
O to chyba jest największy ból, więc trochę szerzej. Po pierwsze, to błędnie zrównujesz wszystkich sensorów z Karin. Robisz dokładnie coś takiego, jakbym ja napisał, że skoro Tobirama potrafił zbierać wodę z otoczenia, to wszyscy suitonowcy powinni mieć to pasywnie. Dokładnie ta sama sytuacja - podbijanie umiejki do jednej wybitnej jednostki, mając do dyspozycji próbkę o wiele szerszą. Nawet w cytacie który podałeś mamy:
Unlike most sensors, co tylko pokazuje, że ta zdolność do swobodnego wyczuwania wszystkiego to była jej unikalna zdolność, a nie że każdy to potrafił.
Mamy więc zdolności Karin - unikalne dla niej Mind's Eye of the Kagura, które jest odpowiedzialne zarówno za jej pasywne wyczuwanie chakry jak i technikę nin A dla sensorów i mamy również:
Sensing Technique - czyli to na podstawie czego mamy umiejętność sensora bezklanowca. Oczywiście mamy tutaj wypisane różne rodzaje sensorowania, ale generalnie każdy z tych sposobów polegał na skupieniu i koncentracji, a nie lataniu z radarem w głowie 24/7.
Dodatkowo, zostało moim zdaniem bardzo ładnie pokazane, co prawda w fillerze, ale moim zdaniem całkiem okej to, jak Ino uczyła się i wykorzystywała sensora w walce: https://narutoboruto.wbijam.pl/odtwarza ... rLvvM.html Odcinek 408, fragment egzaminu na chuunina.
Dalej, gdzie mamy wyczuwanie zasobów chakry u sensorów? Ja sam dla Karin nie pamiętam gdzie to było ale spodziewam się że rzeczywiście gdzieś to zrobiła, jednak ponownie - dla zwykłych sensorów nie przypominam sobie takiej zdolności.
Moim zdaniem skupiając się jedynie na Karin przedstawiłeś cały temat bardzo tendencyjnie, albo żyłeś w jakiejś bańce o nazwie "Karin".

3. Usunąć zmęczenie w przypadku umiejętności pasywnej.
Odcinek 408, ponawiam

4. Wprowadzić możliwość wyczuwania siły chakry oraz jej zasobów
Co to jest siła chakry i gdzie było określanie zasobów chakry oprócz cudownej Karin? Nie odrzucam tego, sami się nad tym zastanawialiśmy, ale nie znaleźliśmy nigdzie jakiegoś miarodajnego fragmentu, na którym rzeczywiście można było to oprzeć.

5. Lepiej rozpisać rozpoznawanie i zapamiętywanie sygnatur chakr
Tutaj rozumiem przykład z czerwonymi włosami, ale samo rozpoznawanie ma dużo wspólnego z rozpoznawaniem twarzy właśnie. Po pierwsze to "rozbudowanym spotkaniem fabularnym", nad którym jest taka pomsta, dotyczy rozpoznawania po rozstaniu na ponad rok, w luźnym przybliżeniu (nie będziemy nikomu sprawdzać dat postów). Czy widząc jakąś osobę raz przelotnie jesteś w stanie rozpoznać jej twarz po roku? Okej, może mieć czerwone włosy, tak samo jak ktoś może mieć biju czy CSa i przez to jego chakra stanie się na tyle wyjątkowa, że zapadnie Ci w pamięci, ale tak samo jak czerwonowłosych, tak samo takich unikalnych chakr nie ma wiele i jeśli mówimy o normalnym człowieku, to mignięcie kogoś na polu bitwy nie wystarcza do tego, aby po ponad roku daną sygnaturę chakry dopasować do danej twarzy i sytuacji. Tyle w temacie. Ja np. nie pamiętam jaką twarz miał kasjer w castoramie tydzień temu, więc nawet jakbym skojarzył jego chakrę, to potrafiłbym ją przypisać do twarzy spotykając go gdzieś indziej? Raczej ne.

6. Poprawić precyzję wyczuwania chakry w przypadku UW względem Yamanaka
Tutaj też nie rozumiem na czym te poprawki miałyby polegać.


PS. Tak, bardzo możliwe że coś pominąłem, ale na pewno nie specjalnie. Po prostu w takiej ścianie ciężko odnieść się do wszystkiego tak żeby niczego nie przeoczyć. :P
0 x
Obrazek
Awatar użytkownika
Hikari
Martwa postać
Posty: 2488
Rejestracja: 24 sie 2015, o 18:56
Wiek postaci: 26
Ranga: Akoraito
Krótki wygląd: Prawe oko mocna zieleń, lewe intensywnej czerwieni. Długie kruczoczarne włosy sięgające do połowy ud. Ogólnie mówiąc dobrze zbudowany mężczyzna mierzący 182cm.

Re: Nonsensor

Post autor: Hikari »

Skoro Karin jest w tym wyjątkowa, mam pomysł aby dodać UN, które by pozwalało dojść do jej poziomu jak jest to też w Suitonie i Tobirama robi. Wtedy nie będą sensorzy aż tak pokrzywdzeni, zasięg takiego wyczuwania mógłby mieć 1/2 zasięgu bez pieczęci i każdy zadowolony.
0 x
I'm never on fire
Cause i'm the real fire.
Awatar użytkownika
Sans
Administrator
Posty: 5407
Rejestracja: 14 lut 2015, o 11:23
Wiek postaci: 8
Multikonta: Yuki Hoshi; Uchiha Hiromi; Papyrus

Re: Nonsensor

Post autor: Sans »

Tylko że oni nie są pokrzywdzeni imo. Nie aż tak bardzo jak krzyczą najwięksi krzykacze. Dalej jest wyczuwanie pasywne, jedyna różnica to deklaracja użycia tego w danej chwili. W poście 1 piszemy: aktywował umiejętność sensor i idziemy se przez las. Nie musimy potem pisać w każdym poście, że mamy go aktywnego.
W piątym poście piszemy: dezaktywujemy sensora.
Puf i tyle.
Przed zmianą było tak, że MG nie mógł na Ciebie zastawiać pułapki, niczym strzelić z zaskoczenia, postawić przy Tobie żadnej pieczęci bo pisałeś "haHaa sensor" i miałeś wykrywanie non-stop pasywne. Czy na tym polegała ta umiejętność w m&a i taki był jej sens? Imo nie. To nie ma być jeden z Twoich dodatkowych zmysłów jak słuch czy wzrok, ale umiejętność do której trzeba zaprzęgnąć chakrę.
0 x
Obrazek
Awatar użytkownika
Etsuya
Gracz nieobecny
Posty: 347
Rejestracja: 3 lis 2018, o 14:33
Wiek postaci: 20
Ranga: Tora
Krótki wygląd: jasne włosy | bursztynowe oczy | średniego wzrostu | zamyślony
Widoczny ekwipunek: plecak | namiot | kabura na broń [prawe udo] | kabura na broń [lewe udo] | torba na biodro

Re: Nonsensor

Post autor: Etsuya »

Dziękuję za rzeczową odpowiedź.

Punkt 1 i 2: Operowałem na Karin, gdyż forumowe UW jest odpowiednikiem jej zdolności (jeśli nie to czego? Ino? To się kupy nie trzyma). To trochę tak, jak stworzyć jednolitego sharingana z właściwościami tylko pod np. dwie łezki. Mechanika byłaby uproszczona i brutalnie "zbalansowana" podobnie jak w przypadku nowej mechaniki sensora.

Propozycja rozdzielenia i rozpisania innych właściwości dla sensora odnosiło się właśnie do tego, aby UW klasyfikować jako "Karinowe" a Yamankowe jako "te słabsze". Przypominam tutaj raz jeszcze, że bezklan nie posiada nic poza tą umiejętnością.

4: Chodziło mi oczywiście o Karin, bo do niej odnoszę większość swoich argumentów Klik

5: Dlatego m.in chciałem uściślić tę kwestię bo może zostać zinterpretowana według czyjegoś widzimisię. Jeżeli napiszemy w poście, że skupiamy się na rozpoznaniu konkretnej sygnatury powinno być to możliwe permanentnie (lub kilka lat w realiach forumowych, do ustalenia). W opisie z kolei jest to opisane w sposób tak brutalny, że aby kogoś zapamiętać musimy wymienić z nią co najmniej kilkanaście postów. Idk... ja potrafię rozpoznać osobę, którą znałem z widzenia w szkole 5 lat temu, ale może jestem jakimś super-bohaterem i dla innych jest to niemożliwe.

6: Chodzi mi w głównej mierze o dwa zamieszczone przeze mnie obrazki - sensor Karin vs sensor Ino

Czyli musimy aktywować umiejętność, która będzie działać ograniczony czas, męczyć nas przy tym i wymuszać skupienie, nie pozwalające na walkę w stu procentach efektywności. MG może zaskakiwać sensora wszystkim, co nie ma w sobie chakry i w walce na takim polu bezklan nie ma absolutnie żadnego udogodnienia. Jest zwykłym Kowalskim.
0 x
Awatar użytkownika
Tsukune
Posty: 2773
Rejestracja: 24 maja 2015, o 23:14
Wiek postaci: 30
Krótki wygląd: Czarne lub szarawe włosy, brudnoczerwony kolor oczu. "Szeroki" uśmiech. Wystające dwa kiełki. Na szyi materiałowa opaska z krzyżem i trumną. Zabandażowane lewe przedramię, pod którym znajduje się tatuaż 2 głowego węża
Widoczny ekwipunek: Futerał na plecach, wachlarz w pokrowcu przyczepiony do paska, rękawica łańcuchowa na lewej ręce, dziwna rękawica na prawej ręce, pasek z biczem, laska

Re: Nonsensor

Post autor: Tsukune »

To skoro Sensorzy muszą się skupić aby wyczuwać chakrę...to zróbcie to tak u Hoozukich że aby po ciosie rozpadać się w wodę [pasywka] musi się na tym skupić...widzicie tutaj podobieństwo z aktualnym sensorem? Zaraz pewnie usłyszę że to nie tak i siak ale ja to właśnie widzę w ten sposób. Tam gdzie jest pasywka nie ważne w jakim klanie dać PRZYMUS aby SKUPIĆ się bo inaczej pasywka nie zadziała i tyle z mojej strony

Edit: poza tym ja byłą ta stara wersja UW Sensora to nie uznawałem że cały czas działa...ja to widziałem bardziej że niby jest aktywna ale JA przez to iż mam ją od URODZENIA potrafię to tłumić przez co mimo iż wykrywam chakre nie "widzę jej" coś na rodzaj tego że mamy słuchawki na uszach z włączoną muzyką i patrzymy jak ktoś rusza ustami i do nas mówi...zawsze [a przynajmniej tak mi się wydaje że zawsze] pisałem w poście że teraz używam sensora/skupiam się aby użyć sensora nie używając pieczęci i bla bla bla więc nie widzę sensu aby zostawić to jak było
Sensor - osoba posiadająca ten talent posiada wrodzone predyspozycje sensoryczne, co pozwala jej wykrywać wszelkie możliwe źródła chakry na znaczne odległości. Dodatkowo użytkownik posiadający tę umiejętność potrafi rozpoznać poznane uprzednio źródła chakry, co daje mu możliwość domyślenia się kogo/co wyczuwa, nawet bez konieczności widzenia tego źródła. Posiadacz wrodzonej umiejętności sensorycznej potrafi wyczuwać cele na odległość 200 metrów, i dystans ten wzrasta z każdą rangą Kontroli Chakry (KC E - 100m, KC D - 200m, KC C - 400m, KC B - 600m, KC A - 900m, KC S - 1200m, KC S+ - 1500m). Bez złożonej pieczęci i skupienia są to wartości o połowę mniejsze.
tylko dopisać tam iż [Sensor posiada ją od urodzenia przez co przyzwyczaił się do wyczuwania chakry i aby ją wykryć musi sam tego "chcieć" czyli skupić się myślami na tym] ale bez takiej głupoty żeby stać w miejscu jak widły w gnoju bo inaczej nie będzie skupiony.
0 x
Awatar użytkownika
Numa
Martwa postać
Posty: 618
Rejestracja: 3 kwie 2018, o 12:12
Wiek postaci: 16
Ranga: Wyrzutek
Krótki wygląd: Brązowooki chłopak, rasy białej. Posiada ciemnobrązowe włosy.
Widoczny ekwipunek: -Hełm zakrywający twarz pozostawiający jedynie małą szczelinę na jego oczy.
-Czarny płaszcz z kapturem.
Multikonta: Ni ma

Re: Nonsensor

Post autor: Numa »

Witam, ja to jak zwykle coś od siebie mianowicie proponuję.

Zmienił bym :
"Maksymalny czas bez konieczności przerwy to godzina, po tym czasie użytkownik zaczyna stopniowo się męczyć. Nadmierne aktywowanie i anulowanie umiejętności także szybko wycieńcza."

Na na przykład
"Maksymalny czas bez konieczności przerwy to godzina, po tym czasie użytkownik zaczyna stopniowo się męczyć. Nadmierne aktywowanie i anulowanie umiejętności skraca ten maksymalnie do 10-30 min."

Od takie żeby było bardziej doprecyzowane. Bo czasem może się komuś zdarzyć że będzie musiał naprawdę często wyłączać i się zaczną cudeńka. A gracz wiedział by nieco bardziej na czym stoi

Cały pach mi się właściwie podoba, właściwie jest to przede wszystkim doprecyzowanie działania Sensorów. I trochę unerfienie tego co kiedyś jakiś tam na M pokazał na evencie Natsa, czyli cały czas sensor itp.
0 x
- Myśli Numy -
- Słowa Numy -
Obrazek[/center]
Nie odpowiadam przed żadną władzą.
Oraz mogę mówić i robić co mi się żywnie podoba.
Bez ponoszenia żadnych konsekwencji !
Nie posiadam siły, wpływów czy pieniędzy.
Mało, nie mam nawet pracy.
Jestem Bezdomnym !
[youtube]https://www.youtube.com/watch?v=-QdgoBYUHBU[/youtube]
Awatar użytkownika
Jawa
Administrator
Posty: 4223
Rejestracja: 10 mar 2015, o 23:33
Ranga: Head Admin
GG/Discord: MxPl#7094
Multikonta: Sasame | Sumi

Re: Nonsensor

Post autor: Jawa »

Chyba sporo osób źle zrozumiało wyjaśnienie dotyczące aktywowania i utrzymywania sensora na żądanie. Były głosy, że ten system wymusza powielanie co post tego samego zdania, dotyczącego dalszego trwania sensora. Wystarczy jednak, że w danej sytuacji zadeklarujemy aktywację umiejętności sensorycznych, najlepiej do odwołania. Po aktywacji występują w gruncie rzeczy dwa ograniczenia:
- czasowe, bo nie możemy utrzymywać sensora w nieskończoność i w końcu dopadnie nas zmęczenie
- wynikające z samej koncentracji, bo możemy co prawda podejmować różne akcje, wykonywać lub podtrzymywać inne techniki, to jednak samo odbieranie bodźców za pomocą sensora wymaga uwagi. W związku z tym, gdy jesteśmy pochłonięci innymi rzeczami, nie będziemy mogli korzystać z pełni potencjału sensora. W trakcie czynnego udziału boju nie będziemy mogli dokładnie zidentyfikować źródła danej chakry, ale wciąż będziemy ją przecież wyczuwać.

Celem tych zmian było wyeliminowanie wszechwiedzy gwarantowanej przez dotychczasowego sensora, która dodatkowo trwała cały czas.

Co do pomysłu UN rozwijającego UW sensora, to w sumie ciekawy pomysł i myślę, że go rozważymy. Nie wiem jednak, czy będzie to gwarantowało sensora jako pasyw bez żadnych minusów.

Ach, tak zahaczając już o ten temat - obecnie istniejące ninjutsu oparte na sensorze ulegną jakimś poprawkom, bo takie Kagura Shingan ma trochę mało sensu na obecny moment. Być może część elitarnych zdolności Karin zostanie podpięta pod właśnie te ninjutsu lub proponowaną UN.
0 x
Awatar użytkownika
Tsukune
Posty: 2773
Rejestracja: 24 maja 2015, o 23:14
Wiek postaci: 30
Krótki wygląd: Czarne lub szarawe włosy, brudnoczerwony kolor oczu. "Szeroki" uśmiech. Wystające dwa kiełki. Na szyi materiałowa opaska z krzyżem i trumną. Zabandażowane lewe przedramię, pod którym znajduje się tatuaż 2 głowego węża
Widoczny ekwipunek: Futerał na plecach, wachlarz w pokrowcu przyczepiony do paska, rękawica łańcuchowa na lewej ręce, dziwna rękawica na prawej ręce, pasek z biczem, laska

Re: Nonsensor

Post autor: Tsukune »

Nie łatwiej zamiast zmieniać Sensora o 180 było po prostu zmienić stary opis? coś w stylu

Sensor - osoba posiadająca ten talent posiada wrodzone predyspozycje sensoryczne, co pozwala jej wykrywać wszelkie możliwe źródła chakry na znaczne odległości. Jednak przez posiadanie tego od dziecka przyzwyczaił się do chakry i aby zapamiętać i zacząć wykrywać osoby musi tego chcieć [zaznaczyć w poście iż tego używa] Dodatkowo użytkownik posiadający tę umiejętność potrafi rozpoznać poznane uprzednio źródła chakry, co daje mu możliwość domyślenia się kogo/co wyczuwa, nawet bez konieczności widzenia tego źródła. Jednak aby zapamiętać "wzór" chakry musi przeprowadzić długą rozmowę [przykładowo 5 postów każda osoba] w innym wypadku będzie pamiętał wzór chakry ale nie dokładnie Posiadacz wrodzonej umiejętności sensorycznej potrafi wyczuwać cele na odległość 200 metrów, i dystans ten wzrasta z każdą rangą Kontroli Chakry (KC E - 100m, KC D - 200m, KC C - 400m, KC B - 600m, KC A - 900m, KC S - 1200m, KC S+ - 1500m). Bez złożonej pieczęci i skupienia są to wartości o połowę mniejsze.

albo nie wiem bo ten stary opis jest bardziej zrozumiały niż ten który się pojawił...Ewentualnie ile ta "przerwa" po minięciu tej godziny musi być? Kilka minut? Godzina? Dzień?
0 x
Awatar użytkownika
Yamanaka Inoshi
Postać porzucona
Posty: 3431
Rejestracja: 12 lut 2018, o 22:35
Wiek postaci: 18
Ranga: Dōkō
Krótki wygląd: - Akcent Karmazynowych szczytów - Francuski
- Blond włosy długością do ramion
- Zielone oczy - w stylu Yamanaka
- Wzrost 161
- Łuskowaty kombinezon
- Widoczne bandaże na dłoniach.
Widoczny ekwipunek: Stalowe elementy pancerza, maska
Duży miecz na plecach
Plecak
Kabura z prawej strony na udzie.
GG/Discord: Tario#3987/64789656
Multikonta: Hoshigaki Maname
Aktualna postać: Jun
Lokalizacja: Soso

Re: Nonsensor

Post autor: Yamanaka Inoshi »

A czym jest niedokładny wzór chakry? Jak to rozumieć?

Też trzeba to jakoś inaczej ubrać w słowa Tsukunę.
0 x
Awatar użytkownika
Tsukune
Posty: 2773
Rejestracja: 24 maja 2015, o 23:14
Wiek postaci: 30
Krótki wygląd: Czarne lub szarawe włosy, brudnoczerwony kolor oczu. "Szeroki" uśmiech. Wystające dwa kiełki. Na szyi materiałowa opaska z krzyżem i trumną. Zabandażowane lewe przedramię, pod którym znajduje się tatuaż 2 głowego węża
Widoczny ekwipunek: Futerał na plecach, wachlarz w pokrowcu przyczepiony do paska, rękawica łańcuchowa na lewej ręce, dziwna rękawica na prawej ręce, pasek z biczem, laska

Re: Nonsensor

Post autor: Tsukune »

"wzór" dałem umownie bo nie wiedziałem jak to inaczej nazwać. Tak mi się nasunęło to jako najbardziej dostępne słowo które każdy może zrozumieć w miarę taki sam sposób...jak znajdziesz lepsze słowo chętnie je zobaczę bo jak mówię innego niż "wzór" nie mogłem wymyślić aby to opisać xD

Edit: a jak każdy wie ja nie jestem dobry w opisach...moje opisy nigdy nie są doskonałe dlatego jak możesz to lepiej opisać Inoshi to to zrób :D
0 x
Awatar użytkownika
Hitsukejin Shiga
Martwa postać
Posty: 2743
Rejestracja: 26 wrz 2017, o 20:12
Wiek postaci: 20
Ranga: Doko
Krótki wygląd: Forteca-san. Po lepszy pogląd kierować się do podpisu.
Widoczny ekwipunek: Na plecach wypełniony kołczan i torba, z namiotem na torbie. Do tego na jednej ręce kusza, na drugiej pazurzasta rękawica. No i oczywiście zbroja, maska, bandaże i pełen fortecowy ekwipunek.

Re: Nonsensor

Post autor: Hitsukejin Shiga »

Jestem niesamowicie rozdarty powiem wam szczerze XD Wyobraźmy sobie sytuację, w której mamy wroga. Takiego wroga który pluł nam do kawy i kradł kanapki. Niby chcemy się na nim odegrać, ale kiedy widzimy, jak przez nas bije go trzech ruskich gabarytów Boyki i koleś właśnie ma zęby w dwunastnicy to...

Właśnie tak się czuje. Sensor był przesadzony, niesprecyzowany i skrajnie niejasny... Ale no teraz to trochę dostał za bardzo w ryj.
Przyznaje się od razu, że nie przeczytałem ścian tekstu Etsuyi, bo to pewnie głównie lament. Ale uzasadniony, gdybym tak dostał w dupkę po jakiejś core'owej umcę też bym robił płaku płaku jak On.

Ogólnie at this point widzę dwie drogi, żeby wilk był syty i owiec stado całe i zdrowe i kolorowe (czarne owce czy coś.).

1. Pójście sugestia Hikariego. Mniej więcej.
Jak mamy:
Sensor - osoba obdarzona tym talentem posiada wrodzone predyspozycje sensoryczne, co pozwala jej wykrywać wszelkie możliwe źródła chakry na znaczne odległości. Zasięg zdolności wzrasta z każdą rangą Kontroli Chakry. Bez złożonej pieczęci (Szczur, oburącz) wartości wynoszą 1/4 zasięgu. Wraz z KC rośnie precyzja, przez co nawet małe źródła chakry będą wyczuwane osobno, a nie jako jedno większe skupisko (znalezienie konkretnej osoby w dużym mieście, stolicy prowincji, czy na zatłoczonym polu bitwy możliwe jest od rangi KC B).
Zasięgi umiejętności sensorycznej:
Szczegóły działania UW Sensor:
  • Sensor NIE WYKRYWA ilości chakry. Wykrywa tylko jej obecność. Dlatego istnieją techniki które pozwalają na oszukanie sensora (obecne np. w klanie Aburame).
  • Aktywowanie umiejętności sensorycznych wymaga skupienia - ninja nie wykrywa chakry pasywnie, musi wyraźnie tego chcieć.
  • Sensor rozróżnia klony od oryginału (chyba że w technice klonowania jest napisane inaczej, np. Kage Bunshin no Jutsu).
  • Posiadacz tej UW potrafi rozpoznawać konkretne osoby po sygnaturze chakry, unikalnej dla każdego ninja. Jest to jednak możliwe tylko w ich przypadku. Zwykli cywile wciąż są dla sensora wyczuwalni jako źródła chakry, lecz nie posiadają oni charakterystycznych sygnatur, które odróżniałyby ich od innych ludzi. Do poprawnego rozpoznania celu po sygnaturze chakry wymagane jest wcześniejsze zaznajomienie się z nią. Aby sensor był w stanie rozpoznawać znajome postaci nawet po długim rozstaniu, wymagane jest przeprowadzenie rozbudowanego spotkania fabularnego, a nie jedynie przelotna znajomość. Nie zapamiętamy skutecznie kogoś, kto tylko mignął nam na polu bitwy lub z kim porozmawialiśmy o pogodzie. Najlepszym rozwiązaniem jest umieszczanie adnotacji o poznanych sygnaturach chakry w Karcie Postaci w sekcji "Wiedza - Postacie"
  • Sensor jest w stanie wyczuwać chakrę w tworach stworzonych przez różne klany przy pomocy ich technik lub reberu. Mowa tutaj np. o kryształach Koseki czy drewnie Senju. Identyfikacja wykonawcy techniki w takim przypadku jest możliwa tylko przez czas, w którym chakra utrzymuje się w stworzonej strukturze (notki o czasie utrzymywania się chakry znajdują się w tematach poszczególnych Rodów). Techniki jednorazowe i pozostałości po innych jutsu nie zostawiają po sobie żadnych śladów chakry, dzięki którym Sensor mógłby coś wyczuć lub zidentyfikować. Nie rozpoznamy zatem, czy mokra ziemia lub spalona trawa to efekt techniki, czy działania natury.
  • Długotrwałe i regularne korzystanie z umiejętności sensorycznej jest męczące dla organizmu pomimo braku konieczności podtrzymywania jej chakrą. Maksymalny czas bez konieczności przerwy to godzina, po tym czasie użytkownik zaczyna stopniowo się męczyć. Nadmierne aktywowanie i anulowanie umiejętności także szybko wycieńcza.
  • Podczas konfrontacji, w sytuacjach gdzie wymagane jest skupienie, sensor może wyczuwać chakrę, ale nie ją identyfikować. Wyjątkiem jest sytuacja w której dana chakra zostanie zidentyfikowana przed walką, wtedy sensor będzie w stanie rozpoznać chakrę tej osoby podczas walki.
  • Zdolność podtrzymywana pieczęcią pozwala na używanie innych technik, w tym również podtrzymywanych.
To rozwiązaniem sensownym (Opierając się na tym, że Karin była top-tier sensorem, tak jak Tobirama był toptier suitoniarzem, a jednak UN mistrz suitonu pozwala mu praktycznie dorównać siłą...) byłoby stworzenie UN: Mistrz Sensoryki:
Mistrz Sensoryki - Osoby posiadające tą umiejętność nabytą opanowały swoje wrodzone umiejętności sensoryczne do mistrzostwa. Korzystanie z wykrywania chakry jest dla niego tak oczywiste jak oddychanie, przez co pasywnie wyczuwa czakrę dookoła Siebie (3 progi niżej od posiadanej KC), a dzięki świetnej wprawie w kontrolowaniu swojej sensoryki - aktywacja i dezaktywacja tej umiejętności nie jest już prawie męcząca!

Plusy - To by na pewno rozwiązało problem osób, które oberwały moim zdaniem zbyt mocny cios w skill. Nie jest oczywiste i nerf pozostaje, ale jednak najbardziej palące kwestie... no przestają już tak uderzać po oczach.
Minusy - Może być niejasność z "nie jest już prawie męcząca" ale moim zdnaiem MG/fabular mógłby o tym decydować, sądze, że kilkukrotność względem kogoś bez UNki to maks.

2. Przemodelowanie istniejącego opisu. Zmiany dam na czerwono.
Sensor - osoba obdarzona tym talentem posiada wrodzone predyspozycje sensoryczne, co pozwala jej wykrywać wszelkie możliwe źródła chakry na znaczne odległości. Zasięg zdolności wzrasta z każdą rangą Kontroli Chakry. Bez złożonej pieczęci (Szczur, oburącz) wartości wynoszą 1/4 zasięgu. Wraz z KC rośnie precyzja, przez co nawet małe źródła chakry będą wyczuwane osobno, a nie jako jedno większe skupisko (znalezienie konkretnej osoby w dużym mieście, stolicy prowincji, czy na zatłoczonym polu bitwy możliwe jest od rangi KC B).
Zasięgi umiejętności sensorycznej:
Szczegóły działania UW Sensor:
  • Sensor NIE WYKRYWA ilości chakry. Wykrywa tylko jej obecność. Dlatego istnieją techniki które pozwalają na oszukanie sensora (obecne np. w klanie Aburame). Wyjątkiem są unikalne sygnatury czakry oraz gargantuiczne jej pokłady (Posiadacze CS, SM, liderzy i główni NPC itd) gdzie sensor będzie widział taką sygnaturę bardzo wyraźnie i będzie się ona wyróżniać intensywnością.
  • Aktywowanie umiejętności pełnego potencjału umiejętności sensorycznych wymaga skupienia - sensor wykrywa pasywnie czakrę tylko na 1/15 swojego maksymalnego zasięgu wyczuwania.
  • Sensor rozróżnia klony od oryginału (chyba że w technice klonowania jest napisane inaczej, np. Kage Bunshin no Jutsu).
  • Posiadacz tej UW potrafi rozpoznawać konkretne osoby po sygnaturze chakry, unikalnej dla każdego ninja. Jest to jednak możliwe tylko w ich przypadku. Zwykli cywile wciąż są dla sensora wyczuwalni jako źródła chakry, lecz nie posiadają oni charakterystycznych sygnatur, które odróżniałyby ich od innych ludzi. Do poprawnego rozpoznania celu po sygnaturze chakry wymagane jest wcześniejsze zaznajomienie się z nią. Aby sensor był w stanie rozpoznawać znajome postaci nawet po długim rozstaniu, wymagane jest przeprowadzenie rozbudowanego spotkania fabularnego, a nie jedynie przelotna znajomość. Nie zapamiętamy skutecznie kogoś, kto tylko mignął nam na polu bitwy lub z kim porozmawialiśmy o pogodzie. Najlepszym rozwiązaniem jest umieszczanie adnotacji o poznanych sygnaturach chakry w Karcie Postaci w sekcji "Wiedza - Postacie"
  • Sensor jest w stanie wyczuwać chakrę w tworach stworzonych przez różne klany przy pomocy ich technik lub reberu. Mowa tutaj np. o kryształach Koseki czy drewnie Senju. Identyfikacja wykonawcy techniki w takim przypadku jest możliwa tylko przez czas, w którym chakra utrzymuje się w stworzonej strukturze (notki o czasie utrzymywania się chakry znajdują się w tematach poszczególnych Rodów). Techniki jednorazowe i pozostałości po innych jutsu nie zostawiają po sobie żadnych śladów chakry, dzięki którym Sensor mógłby coś wyczuć lub zidentyfikować. Nie rozpoznamy zatem, czy mokra ziemia lub spalona trawa to efekt techniki, czy działania natury.
  • Długotrwałe i regularne korzystanie z umiejętności sensorycznej jest męczące dla organizmu pomimo braku konieczności podtrzymywania jej chakrą. Maksymalny czas bez konieczności przerwy to godzina, po tym czasie użytkownik zaczyna stopniowo się męczyć. Nadmierne aktywowanie i anulowanie umiejętności skraca maksymalny czas o połowę.
  • Podczas konfrontacji, w sytuacjach gdzie wymagane jest skupienie, sensor może wyczuwać chakrę, ale nie ją identyfikować. Wyjątkiem jest sytuacja w której dana chakra zostanie zidentyfikowana przed walką, wtedy sensor będzie w stanie rozpoznać chakrę tej osoby podczas walki.
  • Zdolność podtrzymywana pieczęcią pozwala na używanie innych technik, w tym również podtrzymywanych.
0 x
Obrazek Aktualny wygląd fortecy-sana.
Uśmiech normalny, nie od ucha do ucha, ale jednak kły zwierzęce, kły bestii ze stali - ostatnie zęby jaśniejsze. Całe ciało owinięte bandażami. Mocne buty, rękawice z płytami na dłoniach. Na lewym ręku widoczna kusza z systemem szpulowym. Na prawym ręku pazurzasta, przerażająca rękawica. Na plecach u boku wypełniony kołczan, na biodrze duża torba, a na niej zwinięty namiot. Ogólnie całe ciało opancerzone pancerzem Shinobi, a na głowie, prócz bandaży wszystko ukrywających (Chyba, że jasno zaznaczone, że jest inaczej), znajduje się maska jeżdzca głodu.

Ekwipunek
PRZEDMIOTY PRZY SOBIE (WIDOCZNE): Ozdobne tachi przy pasie, zbroja (+rękawice), kołczan i bełty na plecach, duża torba ze zwojami i namiot, maska, rękawica z pazurami, Kusza z systemem szpulowym na ręku, w formie rękawicy z bronią, oprócz torby ze zwojami - moneta Akuryo na szyi.
PRZEDMIOTY SCHOWANE (NIEWIDOCZNE):Duża torba, a w niej:

Cztery puste manierki (od Hirokiego dwie, jedna po robieniu kompresu, jedna po wypiciu samemu.) Pozostałe manierki: Piąta u Chise, szósta u Harumi, siódma u Akaruiego, ósma u Hirokiego, dźwięwiąta u Juranu, dziesiąta w zwoju.

Mały zwój 2 - 5 spreparowanych notek (2,5 objętości), 5 notek świetlnych (2,5 objętości), 5 bombek chilli (10 objętości), 10 metrów łańcucha (100 objętości) - 115/150

Mały zwój 3. - 3 wybuchowych notek (1,5 objętości), pojemnik z formaliną duży i mały (40 objętości), szpony (20 objętości), mały zwój (10 objętości), 2 zabawne bombki dymne z konfetti i jedna z efektem czaszki (6 objętości), jadeitowy ozdobny zestaw medyczny (20 objętości) - 97,5/150

Mały zwój 4. - Dolne pól ciała Harumi.

Mały zwój 5. - Górne pół ciała Harumi.

Średni zwój 1 - Ciało Shikariego Nary.

Średni zwój 2. - 1 manierka z wodą (10 objętości), ogniskowy zestaw do gotowania (100 objętości), krzesiwo i hubka (15 objętości), 7 wakizashi (140 objętości) - 265/400.

Średni zwój 3. - Pełen wody z techniki Fuin no Mizu.

Średni zwój 4. - Pełen książek i dokumentów.

Średni zwój 5. - Pełen książek i dokumentów.
Statystyki
KEKKEI GENKAI: Fumetsu - Dar wyznawców Kultu krwawego Boga Jashina.
NATURA CHAKRY: Katon.
STYLE WALKI: Dwa style walki: Bukijutsu Chanbara oraz Taijutsu Rankanken
UMIEJĘTNOŚCI:
  • Wrodzona -
  • Brak.
  • Nabyta -
  • Brak.

PAKT:
ATRYBUTY PODSTAWOWE:
  • SIŁA 70
    WYTRZYMAŁOŚĆ 77
    SZYBKOŚĆ 121
    PERCEPCJA 70
    PSYCHIKA 1
    KONSEKWENCJA 1 | 16
SUMA ATRYBUTÓW FIZYCZNYCH: 328
KONTROLA CHAKRY: A
MAKSYMALNE POKŁADY CHAKRY: 107%
MNOŻNIKI: Brak.
POZIOM ROZWOJU DZIEDZIN NINPŌ:
  • NINJUTSU E
    GENJUTSU E
    STYLE WALKI
    • Chanbara S
    • Rankanken B
    • ---
    IRYōJUTSU A
    FūINJUTSU D
    ELEMENTARNE:
    • KATON A
      SUITON E
      FUUTON E
      DOTON E
      RAITON E
    KLANOWE B
Znane techniki
Fuinjutsu:
[ E] Fūin no Jutsu
[ D] Fūin no Mizu
[ D] Bakuryūgeki

Iryojutsu:
[ D] Chiyute no Jutsu
[ D] Katto no jutsu
[ C] Naosute no jutsu
[ C] Chakra Kogeki
[ C] Okasho
[ C] Tsutenkyaku
[ C-WT] Saikenchiku
[ B] Chakra no Mesu
[ B] Shikon no Jutsu
[ B] Saikan Chūshutsu no Jutsu
[ B-WT] Kasseika
[ B-WT] Bakushin
[ A] Ishoku
[ A] Shosen no jutsu
[ A] Ranshinsho
[ A] In’yu Shōmetsu
[ A] Kyori Chiyu no Jutsu

Ninjutsu:
[ E] Bunshin no Jutsu
[ E] Henge no Jutsu
[ E] Kai
[ E] Kawarimi no Jutsu
[ E] Kinobori no Waza
[ E] Suimen Hoko no Waza
[E] Nawanuke no Jutsu

Katon:
[ D] Katon: Hōsenka no Jutsu
[ D-WT] Katon: Yomi Seppun
[ C] Katon: Gōkakyū no Jutsu
[ C] Katon: Kasumi Enbu no Jutsu
[ C] Katon: Kaen Senpū
[ C] Katon: Ryūka no Jutsu
[ C] Katon: Endan
[ C] Katon: Kaengiri
[ B] Katon: Dai Endan
[ B] Katon: Karyu Endan
[ B] Katon: Karyudan
[ B] Katon: Benjigumo
[ B] Katon: Haiseikisho
[ B] Katon: Hibashiri
[ B] Katon: Hosenka Tsumabeni
[ B-WT] Katon: Hitsukejin
[ B-WT] Katon: Arashi Hinote
[ B-WT] Katon: Yomi Hando
[ A] Katon: Onidoro
[ A] Katon: Goryuka no jutsu
[ A] Katon: Suyaki no jutsu
[ A] Katon: Ryūen Hōka no Jutsu
[ A-WT] Katon: Yakitsuku Daichi
[ A-WT] Katon: Kutabare!

Bukijutsu Chanbara
[ D] Fūma Ninken
[ C] Mikazukigiri
[ C] Omotegiri

Taijutsu:
[ D] Dainamikku Akushyon
[ D] Dainamikku Entorī
[ D] Aian Kurōī
[ C] Hayabusa Otoshi
[ C] Kage Buyō
[ C] Shishi Rendan
[ C] Ushiro Hi-Ru
[ B] Doroppu Kikku
[ B] Hando Oda
[ B] Kosa Ho
[ B] Seishun Furu Pawa

Taijutsu - Rakanken
[ C] Assho
[ C] Gangeki
[ C] Hosho
[ C] Shogekisho
[ C] Shoshitsu
[ C] Tokken
[ B] Girochin Doroppu
Podręczna ściągawka zawartości zwojów:
Mały zwój 2 - 5 spreparowanych notek (2,5 objętości), 5 notek świetlnych (2,5 objętości), 5 bombek chilli (10 objętości), 10 metrów łańcucha (100 objętości) - 115/150

Mały zwój 3. - 5 wybuchowych notek (2,5 objętości), pojemnik z formaliną duży i mały (40 objętości) , 2 pigułki ze skrzepniętą krwią (2 objętości), szpony (20 objętości), mały zwój (10 objętości), 2 zabawne bombki dymne z konfetti i jedna z efektem czaszki (6 objętości), jadeitowy ozdobny zestaw medyczny (20 objętości) - 100,5/150

Mały zwój 4. - Dolne pól ciała Harumi.

Mały zwój 5. - Górne pół ciała Harumi.

Średni zwój 1 - Ciało Shikariego Nary.

Średni zwój 2. - 1 manierka z wodą (10 objętości), ogniskowy zestaw do gotowania (100 objętości), krzesiwo i hubka (15 objętości), 7 wakizashi (140 objętości) - 265/400.

Średni zwój 3. - Pełen wody z techniki Fuin no Mizu.

Średni zwój 4. - Pełen książek i dokumentów.

Średni zwój 5. - Pełen książek i dokumentów.
Mnisia maska jeżdzca.
Nazwa
Maska "Głód".
Typ
Ubranie, Maska
Objętość
Do noszenia na twarzy lub w torbie, 20
Waga Fūin
25
Opis Maska Głodu to prosty stosunkowo przedmiot. Zasłania całą twarz i jest dość gruba, przez co żeby ciężar jej był nieodczuwalny, a sama maska przyległa odpowiednio do ciała konieczne jest zawiązanie jej z tyłu głowy paskiem. Wykonana z wytrzymałej stali, oprze się większości broni miotanych, a także technik do rangi B włącznie, za wyjątkiem technik penetracyjnych, których efekt zostaje pod ocenę MG. Maska ma stosunkowo prostą budowę, ważna jest łuskowata pancerna struktura, cienkie otwory na oczy i rogi sponad oczu przypominające wydłużone oczy lub brwi. Maska głodu prezentuje się jak zdarta przednia część hełmu samuraja i tym w rzeczywistości jest - została oderwana z marionetki która była ciałem jeźdźca głodu - Kabuto.
Cena
600 ryou
Link do tematu postaci
KLIK!
Piękne ząbki Shigi.
Nazwa
Sumairu + Kiba
Typ
Unikat/Broń
Opis Sumairu oraz Kiba to dwa oddzielne przedmioty, a raczej zestawy przedmiotów łączące się w jedną upiorną całość. Po rozcięciu swoich policzków i ust, poszerzając uśmiech niczym przy "uśmiechu kota Cheshire", użytkownik Sumaire zakłada sobie dwie trójkątne nakładki z nierdzewiejącego metalu w które wchodzi rozdarta skóra - taki separator w postaci ruchomych metalowych łuków nie pozwala skórze się zregenerować i policzkom zrosnąć, zostawiając użytkownikowi niesamowicie wielki i szeroki uśmiech (który jednak nie odsłania zębów, jeśli mamy zamknięte usta - uśmiech jest po prostu znacznie dłuższy wtedy niż u normalnych śmiertelników), co przy okazji pozwala znacznie szerzej otwierać usta. Kiba to para szczęk, dolna i górna, składające się z takich samych pod względem ilości zębów co normalne ludzkie, jednak te zęby są wykonane z nierdzewiejącego metalu i mają bardzo ostre, spiczaste kształty niczym kły zwierzęcia lub potwora, co pozwala z łatwością szarpać oraz rwać mięso i cieńsze materiały. Zęby niestety muszą być wyrywane jeden po jednym, a potem kły wkręcane na śrubach w mięso jedno po drugim. Na dziąsłach na stałe zostają zamontowane metalowe okowy w formie gwintowanego otworu na wkręcenie kła, ale także pełniące role stopera powstrzymującego odrost zwykłego zęba.
Właściwości Sumairu zwiększa możliwości rozwarcia ust, co pozwala na większe i głębsze ugryzienia, Kiba pozwala wyrywać i rwać gryziony materiał ze względu na ostrość kłów i ich twardość.
Dodatkowe Aby poprawnie wykorzystać Sumairu oraz Kibę użytkownik musi posiadać iryojutsu lub regenerację pozwalającą na bardzo sprawne zregenerowanie tkanek do wsadzonych łuków Sumairu oraz do zregenerowania dziąseł by Kiba były w stu-procentach użyteczne.
Wytrzymałość
100 punktów
Zdobycie
500 ryou + misja C na "zamontowanie".
Link do tematu postaci
KLIK!
Nazwa
Suiseki - Krzesiwo
Typ
Dodatek
Opis Suiseki to nic innego jak specjalny kieł/ząbek który montuje się zamiast zwykłego stalowego kła do istniejącej już, zamontowanej w szczęce szyny z otworami - do gotowego produktu Kiba. Suiseki jest stworzony z magnezu który uderzając o zwykły metal - pocierając, uderzając i tak dalej, wystarczy kłapnięcie zębami - krzesi dużą ilość iskier co pozwala podpalać łatwopalne płyny/gazy jeśli te są w zasięgu do 25 cm od ust użytkownika krzeszącego iskry.
Zdobycie
300 za sztukę.
Link do tematu postaci
KLIK!
Zablokowany

Wróć do „Wprowadzone”

Użytkownicy przeglądający to forum: Obecnie na forum nie ma żadnego zarejestrowanego użytkownika i 4 gości