UW Absorbcja i jak ją poprawić

Awatar użytkownika
Mukutaro
Postać porzucona
Posty: 345
Rejestracja: 15 wrz 2023, o 10:51
Wiek postaci: 30
Ranga: Tsume/Pazur
Widoczny ekwipunek: Katana przy pasie, sztylet za pasem, plecak, Zanbatō na plecach
GG/Discord: wolfig

UW Absorbcja i jak ją poprawić

Post autor: Mukutaro »

PROBLEM
Absorpcja — na świecie znajdują się osoby, które zostały obdarzone przez naturę wyjątkowym talentem - zdolnością absorbowania chakry od osób i technik. Taki osobnik potrafi poprzez sam dotyk dłońmi, jeśli tego chce, zabrać chakrę przeciwnika, tym samym uzupełniając swoje braki. W przypadku pochłaniania chakry z jutsu obowiązuje jednak kilka ograniczeń. Po pierwsze, nie mogą to być techniki pokroju kuli ognia czy cienia Nara. Muszą one mieć namacalną formę (np. ściana z dotonu, kryształowe, drewniane lub lodowe twory), a sam użytkownik musi być z nimi w kontakcie przez dłuższą chwilę. To samo dotyczy wszelkich materialnych klonów (w ich przypadku otrzymuje się tylko chakrę jaka została im przekazana, a nie też tą, jaka wymagana jest do ich stworzenia). Z danej techniki można pochłonąć maksymalnie tyle chakry, ile % włożył w nią przeciwnik, wskutek czego z danego tworu pozostaje jedynie naturalna formacja z danego elementu, o wiele łatwiejsza do sforsowania niż wzmocniona chakrą technika. W przypadku absorbowania chakry bezpośrednio od drugiej osoby, wymagany jest kontakt fizyczny z celem (za pomocą dłoni). Nawet lekkie draśnięcie po włosach pozwala zabrać nieco chakry (w przypadku klonów wymagany jest nieco dłuższy kontakt niż byle draśnięcie włosów). Gwałtowne zabranie dużych ilości chakry przeciwnikowi może doprowadzić do zmniejszenia jego sprawności fizycznej i osłabienia, szczególnie przy niskim poziomie jego chakry. Co ważne, pobieranie chakry nie blokuje możliwości wykonywania technik przez ofiarę ani nie przerywa już aktywnych.
Ilość pobieranej chakry zależna jest od poziomu Kontroli Chakry shinobiego i długości kontaktu. W przypadku nieregularnych kontaktów z przeciwnikiem ilość wyssanej chakry ocenia MG proporcjonalnie do maksymalnej ilości możliwej do wyssania na turę.

Pierwsza wartość odnosi się do chwilowego kontaktu, a druga do dłuższego kontaktu (przynajmniej kilka sekund).
  • Kontrola chakry rangi E - 1% na turę/8% na turę
  • Kontrola chakry rangi D - 3%/10%
  • Kontrola chakry rangi C - 5%/12%
  • Kontrola chakry rangi B - 7%/14%
  • Kontrola chakry rangi A - 9%/16%
  • Kontrola chakry rangi S - 11%/18%
  • Kontrola chakry rangi S+ - 13%/20%
Ważne: w przypadku sumowania pobranej chakry z większej ilości chwilowych kontaktów w ciągu jednej tury wielkość ta nie może przekroczyć chakry pobieranej podczas długiego kontaktu na turę - wartość ta jest nieprzekraczalna.
Absorbcja ssie (chakrę). Nie ma na to innego określenia, to po prostu bardzo zły wybór na UW. Z czysto mechanicznego punktu widzenia, rzecz jasna, bo fabularnie można z tego zrobić real deal. Poniżej inne przykłady skilli ssących chakrę dla porównania:
  • Dotonowe jutsu ssie 20% na turę (!) niezależnie od rangi i niezależnie od wszystkiego innego. Na randze B. ZA OSOBĘ. Zakazana B, prawda, ale wymaga wyprawy B, to naprawdę nie jest taki duży deal przy inflacji PH.
  • Aburame mogą ssać do 15%/turę (10% robaczków ssie 5% chakry na klanówce S, 30% robaczków to pokrycie ludzkiego ciała, razem 15% chakry/tura) na zasięgu 100m (reberu S pełne skupienie). Czyli mogą wyssać 3 osobom po 15% chakry na turę jednocześnie.
  • Nowy klan Mateki ssie 7% za potworka (czyli 21% za 3 na raz) na zasięgu 90m (reberu S pełne skupienie), przy czym nie możesz nawet zaatakować tych potworków co ssą chakrę, musisz zaatakować demony z których ust wychodzą.
  • A jeśli chcemy bardziej kontaktowe ssanie chakry - Samehada. Wyprawa S, oczywiście, ale daje ssanie kiedy jest się obok miecza (1m od miecza = 5%/tura), ssanie przy kontakcie (10%) i po wgryzeniu (-25%)
Co unikalnego oferuje Absorbcja?
  • Możesz uzupełniać dzięki temu swoje zasoby teoretycznie w nieskończoność, ale wiesz co? Pigułka żywnościowa istnieje. I nie kosztuje slota na UW.
  • Możesz wysysać chakrę z obiektów czyniąc je słabszymi, ale jak dokładnie to zmniejsza? Cholera wie. Po prostu jest łatwiejsze do zniszczenia.
Absorbcja ma też szereg negatywów w stosunku do innych metod:
  • Zerowy zasięg - musisz ssać tylko dłońmi.
  • Skalowanie z KC, czyli statystyką najbardziej bezużyteczną w walce kontaktowej.
  • Aspekt zmniejszenia sprawności fizycznej w opisie techniki jest opisowym fluffem, więc cholera wie jak działa o ile działa.
ROZWIĄZANIE

Widzę kilka możliwych opcji na zmiany. Ale na pewno:
  • Pozwolenie Absorbcji na to, żeby ssała KAŻDĄ częścią ciała, nawet nosem czy łokciem. Ręce są bardzo ograniczające w i tak bardzo ograniczonym UW. Niektóre techniki Tai nawet nie korzystają z dłoni, a z łokci, kopniaków, itd.
  • Zredagowanie tekstu żeby był czytelniejszy, jak ma to miejsce w UW Sensor - aktualna ściana tekstu nie jest przyjemna.
  • Wysysanie chakry z konstrukcji/barier zmniejsza ich wytrzymałość o konkretną wartość (albo stałe -80/tura albo % wytrzymałości zależny od wyssanej chakry - czyli przykładowo jeśli ktoś zużył na Dotonową ścianę 20% chakry a ma wytrzymałość 200, a Absorber pochłonął połowę chakry, to ściana będzie miała 100. Osobiście wolę pierwsze rozwiązanie, bo jest znacznie prostsze, ale może pojawi się jakieś inne lepsze.
  • Podniesienie progów krótkiego kontaktu o przynajmniej 2%.
A to tematy które warto poruszyć przy okazji:
  • Pytanie czy skoro Absorber pochłaniałby każdą częścią ciała, to czy włosami też? Jeśli tak, to jutsu włosowe przy kontakcie mogłyby stanowić przewodnik do ssania chakry. To jest część ciała, prawda? Któraś UW miałaby w końcu połączenie z dziedziną NInjutsu (poza Sensorem).
  • Możemy też rozwinąć bardziej aspekt osłabiania po wyssaniu chakry. Niczym statusy zabierają x% do statystyk, tak Absorber może nakładać osobny status zmniejszający wszystkie statystyki fizyczne o 10% za każdą turę kontaktu na załóżmy 3 tury. Dzięki temu ssanie chakry ma też realny wpływ na postacie fizyczne, osłabiające je i zmniejszając sprawność fizyczną. Jeśłi nie chcemy iść drogą wysysania sił fizycznych to możemy wywalić ten fluff.
  • Opcją jest też zrobienie skalowania pochłanianej chakry z PH posiadanymi przez postać, zamiast KC. Dzięki temu moglibyśmy rozwijać się w dowolnym kierunku i nasza umiejka byłaby silniejsza nie ważne w co zainwestujemy. Bo do klanu robiącego coś konkretnego w walce kontaktowej wymóg wysokiej KC jest bardzo drakoński. Np:
    Pierwsza wartość odnosi się do chwilowego kontaktu, a druga do dłuższego kontaktu (przynajmniej kilka sekund).
    500-1000PH
    1000-1500PH
    1500-2000PH
    2000-2500PH
    2500-3000PH
    3000-3500PH
    Uwaga W przypadku sumowania pobranej chakry z większej ilości chwilowych kontaktów w ciągu jednej tury wielkość ta nie może przekroczyć chakry pobieranej podczas długiego kontaktu na turę - wartość ta jest nieprzekraczalna.
Absorpcja — na świecie znajdują się osoby, które zostały obdarzone przez naturę wyjątkowym talentem - zdolnością absorbowania chakry od osób bądź technik. Wystarczy jedynie fizyczny kontakt, nawet muśnięcie włosów ofiary, żeby wyssać od niego chakrę i uzupełnić swoje zasoby. Oczywiście nie robi tego automatycznie i musi świadomie podjąć decyzję o pochłonięciu chakry. Co ważne, pobieranie chakry nie blokuje możliwości wykonywania technik przez ofiarę ani nie przerywa już aktywnych. W przypadku kontaktu z jutsu obowiązuje jednak kilka ograniczeń.
  • Nie mogą to być techniki pokroju kuli ognia czy cienia Nara - muszą one mieć namacalną, fizyczną formę i być zbudowane z czegoś (np. ściana z Dotonu, kryształowe, drewniane lub lodowe twory).
  • Użytkownik musi utrzymać z nimi kontakt dłuższą chwilę - samo przejechanie palcem po jutsu nie wpłynie na nie jakkolwiek.
  • Jutsu działa również na materialne klony - w ich przypadku otrzymuje się tylko chakrę, jaka została im przekazana przy tworzeniu.
  • Z danej techniki można pochłonąć maksymalnie tyle chakry, ile % włożył w nią przeciwnik.
  • Każde wyssanie chakry z jutsu zmniejsza jego Wytrzymałość o -80. Jeśli wartość spadłaby do zera bądź poniżej, jutsu znika/zostaje zniszczone/rozpada się na drobne kawałki (zależy od samej techniki).
Ilość pobieranej chakry zależna jest od poziomu Kontroli Chakry shinobiego i długości kontaktu. W przypadku nieregularnych kontaktów z przeciwnikiem ilość wyssanej chakry ocenia MG proporcjonalnie do maksymalnej ilości możliwej do wyssania na turę.

Pierwsza wartość odnosi się do chwilowego kontaktu, a druga do dłuższego kontaktu (przynajmniej kilka sekund).
  • Kontrola chakry rangi E - 3% na turę/8% na turę
  • Kontrola chakry rangi D - 5%/10%
  • Kontrola chakry rangi C - 7%/12%
  • Kontrola chakry rangi B - 9%/14%
  • Kontrola chakry rangi A - 11%/16%
  • Kontrola chakry rangi S - 13%/18%
  • Kontrola chakry rangi S+ - 15%/20%
Ważne: w przypadku sumowania pobranej chakry z większej ilości chwilowych kontaktów w ciągu jednej tury wielkość ta nie może przekroczyć chakry pobieranej podczas długiego kontaktu na turę - wartość ta jest nieprzekraczalna.
DODATKOWE UWAGI

UW Absorbcja to super ciekawy koncept fabularny, pchany w dół przez okropną mechanikę i multum znacznie lepszych opcji. Jeśli dążymy do tego, żeby każdy wybór był zarówno ciekawy fabularnie, jak i pod względem mechanicznym, to warto by się pochylić nad tym konkretnym UW i dać mu trochę miłości.
1 x
Awatar użytkownika
Tsukune
Posty: 2773
Rejestracja: 24 maja 2015, o 23:14
Wiek postaci: 30
Krótki wygląd: Czarne lub szarawe włosy, brudnoczerwony kolor oczu. "Szeroki" uśmiech. Wystające dwa kiełki. Na szyi materiałowa opaska z krzyżem i trumną. Zabandażowane lewe przedramię, pod którym znajduje się tatuaż 2 głowego węża
Widoczny ekwipunek: Futerał na plecach, wachlarz w pokrowcu przyczepiony do paska, rękawica łańcuchowa na lewej ręce, dziwna rękawica na prawej ręce, pasek z biczem, laska

Re: UW Absorbcja i jak ją poprawić

Post autor: Tsukune »

Zbyt wiele się tu nie wypowiem ale pozwolę się wypowiedzieć na temat tych pomysłów które by dodatkowo warto poruszyć.

Pochłanianie za pomocą włosów? Bardzo fajny pomysł. Miałoby to sens ale tutaj byłaby pochłaniana tylko połowa chakry [czemu tyle? Zauważmy że tak naprawdę to tylko część włosa która jest w skórze tak naprawę jest z nami połączona. A przez to że użyjemy chakry do techniki włosowej sprawia że jesteśmy bardziej połączeni...jak chcesz w inny sposób to "fabularnie" wyjaśnić uznajmy że pobierana chakra od przeciwnika w trakcie znika lub "łączy się" z chakrą użytkownika i tylko dlatego połowę zyskujemy uznajmy że po prostu część "ulatuje" i bla bla bla]

Co do nakładania debufów...też jest to ciekawy pomysł ale bardziej widziałbym to w stylu swoistego odrętwienia danej kończyny lub działałoby to dopiero w okolicy głowy czyli szyja i twarz przez co na chwilę byśmy mieli gorsze widzenie...coś jak lekkie zamglenie ale nie takie drastyczne. Widzielibyśmy normalnie to co jest w środku ale po bokach byłoby lekko zamazane ale nie wiem czy takie coś by przeszło.

Co do pomysłu PH zamiast KC...w pewnym sensie ma to sens...ewentualnie po prostu możnaby to zrobić coś jak w stylach. Im więcej mamy sumy w statach tym automatycznie podnosi się nam ranga stylu...to tutaj po prostu zrobić podobnie? A rozwijanie KC po prostu pozwalałoby "zwiększać" absorbcję chakry...trochę jak majac KC S+ możemy inwestować w "moc" technik ale nie mogłoby to przekroczyć max 10% dodatkowych na stałe. Wydaje się to głupawy pomysł ale miałoby to sens...Albo inwestowałoby się w Staty które pozwalałyby nam ulepszyć sobie "ssanie" [jak kolwiek to brzmi] albo jak idziemy w KC to ma to samo a jak robilibyśmy oba to dodatkowo też zyskujemy X% dodatkowo. Ale to tylko mój pomysł
0 x
Awatar użytkownika
Sasame
Posty: 1020
Rejestracja: 21 cze 2021, o 23:40
Wiek postaci: 24
Ranga: Kogō
Krótki wygląd: ~
- Średniego wzrostu
- Szczupła lecz dobrze zbudowana
- Burza czerwonych włosów
- Błękitne oczy
Ubiór: ~
- Czarna sukienka-kimono w czerwone chmurki
- Wysokie czarne sandały shinobi
Widoczny ekwipunek: ~
- Kabura na lewym udzie
- Kabura na prawym udzie
- Czarna torba przy pasie z tyłu na środku
- Tanto zamocowane poniżej torby
- Czarny płaszcz w czerwony chmurki
- Duży zwój
GG/Discord: MxPl#7094
Multikonta: Sumi | Jawa
Lokalizacja: Nawabari (Daishi)

Re: UW Absorbcja i jak ją poprawić

Post autor: Sasame »

Pamiętam że był pomysł albo propozycja aby ogólnie spadanie poniżej określonych progów wartości chakry zmniejszało statystyki fizyczne postaci, więc pod tym względem to jest fajny koncept. Dodatkowo, ciekwym buffem dla Absorbera mogłoby być coś takiego że przy kontakcie (wyssaniu choćby trochę chakry) Absorber przerywa wszystkie podtrzymywane techniki/kontrolę reberu u przeciwnika a potem na przykład uniemożliwia mieszanie chakry albo zwiększa koszty wszystkich technik o flat wartość równą wartości wysysania chakry, sprawiając że UW realnie stałoby się swoistą kontrą na casterów
0 x
Obrazek | Kuźnia | Ryo | KP | PH | WT |
Awatar użytkownika
Mukutaro
Postać porzucona
Posty: 345
Rejestracja: 15 wrz 2023, o 10:51
Wiek postaci: 30
Ranga: Tsume/Pazur
Widoczny ekwipunek: Katana przy pasie, sztylet za pasem, plecak, Zanbatō na plecach
GG/Discord: wolfig

Re: UW Absorbcja i jak ją poprawić

Post autor: Mukutaro »

Oczywiście, że pamiętam ten pomysł. To ja byłem jego autorem, a pomysł wywołał sprzeciw wśród wypowiadających się, adminów i graczy.
Ciekawe faktycznie. W ten sposób po wyssaniu chakry pojawia się wyłączenie wszystkiego związanego z chakrą/dodatkowe koszta. Szczerze podoba mi się to, bo wtedy Absorber może wyrównać pole z przeciwnikiem. Jeśli polega głównie na reberu/jutsu, a zostanie dotknięty, to nagle jego as wywala się na głowę. Bardzo fajne, ale mamy bardzo dużo możliwych opcji zbuffowania Absorbera. I teraz mamy kolejną, więc czuję że szybko do porozumienia się nie dojdzie w kwestii tego jak dokładnie ją wzmocnić :)
0 x
Awatar użytkownika
Tsukune
Posty: 2773
Rejestracja: 24 maja 2015, o 23:14
Wiek postaci: 30
Krótki wygląd: Czarne lub szarawe włosy, brudnoczerwony kolor oczu. "Szeroki" uśmiech. Wystające dwa kiełki. Na szyi materiałowa opaska z krzyżem i trumną. Zabandażowane lewe przedramię, pod którym znajduje się tatuaż 2 głowego węża
Widoczny ekwipunek: Futerał na plecach, wachlarz w pokrowcu przyczepiony do paska, rękawica łańcuchowa na lewej ręce, dziwna rękawica na prawej ręce, pasek z biczem, laska

Re: UW Absorbcja i jak ją poprawić

Post autor: Tsukune »

Takie utrudnienie lub przerywanie kontroli chakry i wykonywania technik byłoby zbyt mocne moim zdaniem. Jak już dałbym taką możliwość ale jeżeli dana osoba ma mniejsze KC niż B... wtedy mogłoby to mieć sens. Fabularnie możnaby to wytłumaczyć tak że po prostu postać której się zabiera tą chakre jeszcze tak dobrze nad nią nie panuje iż nawet takie coś wystarczy aby przeszkodzić w wykonaniu techniki lub utrudnić ją...ewentualnie zrobić to jako UN do Absorbcji ... coś jak jest z UN Zaawansowany Sensor. Wtedy po uzyskaniu UN Zaawansowana Absorbcja otrzymywałoby się możliwość utrudniana tworzenia techniki...chociaż bardziej tutaj byłoby po prostu lepiej zrobić iż płacimy jakbyśmy mieli niższą KC Niż posiadamy obecnie Przykładowo jednaz technik rangi a Raitonu ma takie koszta "D: 45% | C: 35% | B: 25% | A: 15% | S: 10% | S+: 5%" uznajmy że my mamy KC na S i przez użycie tego absorbera nie płacimy tych 10% tylko 12-13% przez utrudnienie. Będzie to swoisty debuf ale nie tak straszy jakby się mogło wydawać. Poprostu połowa różnicy między poziomami KC. Ale jak mówię to by było dopiero od "UN Zaawansowanego Absorbera" tak jak Sensor w UN zwiększa potężnie zasięg działania, do tego daje możliwość wyczuwania czy ktoś kłamie jak i dokładnie oceniać % posiadanej przez przeciwnika chakry itp itd...Byłby wtedy też większy sens...Nawet możnaby dodać że posiadając wtedy UN Absorbera techniki włosowe jeżeli chwycą przeciwnika dają nam połowę chakry jaką możemy pobierać przez kontakt. Czemu tylko połowę? Bo nie pobieramy jej przez kontakt ciało ciało tylko przez włosy którego tylko fragment włosa jest połączony z ciałem. Dlatego tylko część by się zyskiwało...ale to i tak sporo. Nawet techniki typu nie wiem bicz wodny? Mając go w "gołej" ręce i łapiąc tak nim przeciwnika możnaby wtedy też pozyskiwać trochę chakry od wroga...albo uznać że odzyskiwałoby się 1/3 chakry użytej na tą technikę. Niby nic ale zawsze jednak odzyskujemy trochę użytej chakry
0 x
Awatar użytkownika
Brook
Moderator
Posty: 238
Rejestracja: 6 kwie 2024, o 13:44
Aktualna postać: Souei

Re: UW Absorbcja i jak ją poprawić

Post autor: Brook »

Spoko.
Tutaj też spoko, bo Absorber miał ten zgrzyt, że z racji tego że musiał wyssać chakrę z techniki żeby ją osłabić, to szybciej niszczył bariery/twory ludzi z wyższym KC, bo wkładają oni w jutsu mniej chakry, a na logikę szybciej powinien sobie radzić z tymi tworzonymi przez osoby o niższej KC. Stała wartość wytki odejmowana od wytki tworu rozwiązuje ten problem a lepszego nie mam więc niech będzie.
Na próbę ok.
Tutaj na nie, bo ssanie chakry w ten sposób stanowiłoby zapewne zbyt silną kombinację. Techniki włosowe nie są podtrzymywane ostatnią pieczęcią, a za chakrę wysysaną z takiego pacania można by podtrzymywać techniki włosowe w nieskończoność i odnawiać je po zniszczeniu.
Tutaj na nie. To znaczy, można wywalić to zdanie z opisu Absorbera rzeczywiście i kierować się po prostu tym co jest we wspomnianym opisie o utracie chakry, ale nie przewiduję żadnych kar do statystyk za niski poziom chakry. Moje stanowisko z tamtego pomysłu z przeszłości się nie zmieniło.
Zostawiamy skalowanie z KC.
Można to rozważyć ale w trochę złagodzonej formie. Dopóki Abosrber utrzymuje kontakt z ofiarą to w pierwszej kolejności wysysa chakrę z technik podtrzymywanych. Jeśli ktoś chce w tym momencie korzystać z technik to musi zapłacić koszt wysysanej chakry+kosztu jutsu. Ale taki efekt zaistniałby tylko przy dłuższym kontakcie przy wysysaniu. Po utracie kontaktu wszystko od razu wraca do normy.
0 x
Awatar użytkownika
Mukutaro
Postać porzucona
Posty: 345
Rejestracja: 15 wrz 2023, o 10:51
Wiek postaci: 30
Ranga: Tsume/Pazur
Widoczny ekwipunek: Katana przy pasie, sztylet za pasem, plecak, Zanbatō na plecach
GG/Discord: wolfig

Re: UW Absorbcja i jak ją poprawić

Post autor: Mukutaro »

To z tymi uwagami to co napisałem w pierwszym poście będzie idealne, z dodatkiem tego finalnego wniosku od ciebie:
Dodałem jeszcze wzmiankę o chakrze poza limit, bo lepiej żeby było niż żeby nie było i tworzyły się przez to głupie pytania. Tak czy siak to jest wersja która uwzględnia feedback.
0 x
Awatar użytkownika
͏͏͏͏Αkira͏͏͏͏
Posty: 232
Rejestracja: 18 lut 2024, o 15:07
Wiek postaci: 24
Ranga: Mieszkaniec miasta
Widoczny ekwipunek: ◈ Torba
Multikonta: Mijikuma | Ryū

Re: UW Absorbcja i jak ją poprawić

Post autor: ͏͏͏͏Αkira͏͏͏͏ »

Tu bym zmienił, że każde wyssanie chakry z jutsu zmniejsza jego wytrzymałość o -80 na turę. Tak żeby była większa jasność co do działania.

Reszta mi się osobiście podoba i daję swoją okejkę pod pomysłem <catok>
0 x
Awatar użytkownika
Brook
Moderator
Posty: 238
Rejestracja: 6 kwie 2024, o 13:44
Aktualna postać: Souei

Re: UW Absorbcja i jak ją poprawić

Post autor: Brook »

Wprowadzone z jednym szlifem od Jawy, a mianowicie wartość chakry wysysanej przy chwilowym kontakcie jest stała i maksymalna dla wysysania krótkimi kontaktami. To znaczy że dotknięcie ofiary więcej niż raz w danej turze nie wyssie kolejnej porcji chakry, tylko jednorazowo wartość podaną w tabelce dla krótkich kontaktów. Aby wyssać więcej trzeba utrzymać już dłuższy kontakt. Mam nadzieję że wytłumaczyłem klarownie.
0 x
Zablokowany

Wróć do „Wprowadzone”

Użytkownicy przeglądający to forum: Obecnie na forum nie ma żadnego zarejestrowanego użytkownika i 1 gość