- 500-1000PH
- 1000-1500PH
- 1500-2000PH
- 2000-2500PH
- 2500-3000PH
- 3000-3500PH
- Uwaga W przypadku sumowania pobranej chakry z większej ilości chwilowych kontaktów w ciągu jednej tury wielkość ta nie może przekroczyć chakry pobieranej podczas długiego kontaktu na turę - wartość ta jest nieprzekraczalna.
Absorpcja — na świecie znajdują się osoby, które zostały obdarzone przez naturę wyjątkowym talentem - zdolnością absorbowania chakry od osób i technik. Taki osobnik potrafi poprzez sam dotyk dłońmi, jeśli tego chce, zabrać chakrę przeciwnika, tym samym uzupełniając swoje braki. W przypadku pochłaniania chakry z jutsu obowiązuje jednak kilka ograniczeń. Po pierwsze, nie mogą to być techniki pokroju kuli ognia czy cienia Nara. Muszą one mieć namacalną formę (np. ściana z dotonu, kryształowe, drewniane lub lodowe twory), a sam użytkownik musi być z nimi w kontakcie przez dłuższą chwilę. To samo dotyczy wszelkich materialnych klonów (w ich przypadku otrzymuje się tylko chakrę jaka została im przekazana, a nie też tą, jaka wymagana jest do ich stworzenia). Z danej techniki można pochłonąć maksymalnie tyle chakry, ile % włożył w nią przeciwnik, wskutek czego z danego tworu pozostaje jedynie naturalna formacja z danego elementu, o wiele łatwiejsza do sforsowania niż wzmocniona chakrą technika. W przypadku absorbowania chakry bezpośrednio od drugiej osoby, wymagany jest kontakt fizyczny z celem (za pomocą dłoni). Nawet lekkie draśnięcie po włosach pozwala zabrać nieco chakry (w przypadku klonów wymagany jest nieco dłuższy kontakt niż byle draśnięcie włosów). Gwałtowne zabranie dużych ilości chakry przeciwnikowi może doprowadzić do zmniejszenia jego sprawności fizycznej i osłabienia, szczególnie przy niskim poziomie jego chakry. Co ważne, pobieranie chakry nie blokuje możliwości wykonywania technik przez ofiarę ani nie przerywa już aktywnych.
Absorbcja ssie (chakrę). Nie ma na to innego określenia, to po prostu bardzo zły wybór na UW. Z czysto mechanicznego punktu widzenia, rzecz jasna, bo fabularnie można z tego zrobić real deal. Poniżej inne przykłady skilli ssących chakrę dla porównania:
Ilość pobieranej chakry zależna jest od poziomu Kontroli Chakry shinobiego i długości kontaktu. W przypadku nieregularnych kontaktów z przeciwnikiem ilość wyssanej chakry ocenia MG proporcjonalnie do maksymalnej ilości możliwej do wyssania na turę.
Pierwsza wartość odnosi się do chwilowego kontaktu, a druga do dłuższego kontaktu (przynajmniej kilka sekund).
Pierwsza wartość odnosi się do chwilowego kontaktu, a druga do dłuższego kontaktu (przynajmniej kilka sekund).
- Kontrola chakry rangi E - 1% na turę/8% na turę
- Kontrola chakry rangi D - 3%/10%
- Kontrola chakry rangi C - 5%/12%
- Kontrola chakry rangi B - 7%/14%
- Kontrola chakry rangi A - 9%/16%
- Kontrola chakry rangi S - 11%/18%
- Kontrola chakry rangi S+ - 13%/20%
- Dotonowe jutsu ssie 20% na turę (!) niezależnie od rangi i niezależnie od wszystkiego innego. Na randze B. ZA OSOBĘ. Zakazana B, prawda, ale wymaga wyprawy B, to naprawdę nie jest taki duży deal przy inflacji PH.
- Aburame mogą ssać do 15%/turę (10% robaczków ssie 5% chakry na klanówce S, 30% robaczków to pokrycie ludzkiego ciała, razem 15% chakry/tura) na zasięgu 100m (reberu S pełne skupienie). Czyli mogą wyssać 3 osobom po 15% chakry na turę jednocześnie.
- Nowy klan Mateki ssie 7% za potworka (czyli 21% za 3 na raz) na zasięgu 90m (reberu S pełne skupienie), przy czym nie możesz nawet zaatakować tych potworków co ssą chakrę, musisz zaatakować demony z których ust wychodzą.
- A jeśli chcemy bardziej kontaktowe ssanie chakry - Samehada. Wyprawa S, oczywiście, ale daje ssanie kiedy jest się obok miecza (1m od miecza = 5%/tura), ssanie przy kontakcie (10%) i po wgryzeniu (-25%)
- Możesz uzupełniać dzięki temu swoje zasoby teoretycznie w nieskończoność, ale wiesz co? Pigułka żywnościowa istnieje. I nie kosztuje slota na UW.
- Możesz wysysać chakrę z obiektów czyniąc je słabszymi, ale jak dokładnie to zmniejsza? Cholera wie. Po prostu jest łatwiejsze do zniszczenia.
- Zerowy zasięg - musisz ssać tylko dłońmi.
- Skalowanie z KC, czyli statystyką najbardziej bezużyteczną w walce kontaktowej.
- Aspekt zmniejszenia sprawności fizycznej w opisie techniki jest opisowym fluffem, więc cholera wie jak działa o ile działa.
Widzę kilka możliwych opcji na zmiany. Ale na pewno:
- Pozwolenie Absorbcji na to, żeby ssała KAŻDĄ częścią ciała, nawet nosem czy łokciem. Ręce są bardzo ograniczające w i tak bardzo ograniczonym UW. Niektóre techniki Tai nawet nie korzystają z dłoni, a z łokci, kopniaków, itd.
- Zredagowanie tekstu żeby był czytelniejszy, jak ma to miejsce w UW Sensor - aktualna ściana tekstu nie jest przyjemna.
- Wysysanie chakry z konstrukcji/barier zmniejsza ich wytrzymałość o konkretną wartość (albo stałe -80/tura albo % wytrzymałości zależny od wyssanej chakry - czyli przykładowo jeśli ktoś zużył na Dotonową ścianę 20% chakry a ma wytrzymałość 200, a Absorber pochłonął połowę chakry, to ściana będzie miała 100. Osobiście wolę pierwsze rozwiązanie, bo jest znacznie prostsze, ale może pojawi się jakieś inne lepsze.
- Podniesienie progów krótkiego kontaktu o przynajmniej 2%.
- Pytanie czy skoro Absorber pochłaniałby każdą częścią ciała, to czy włosami też? Jeśli tak, to jutsu włosowe przy kontakcie mogłyby stanowić przewodnik do ssania chakry. To jest część ciała, prawda? Któraś UW miałaby w końcu połączenie z dziedziną NInjutsu (poza Sensorem).
- Możemy też rozwinąć bardziej aspekt osłabiania po wyssaniu chakry. Niczym statusy zabierają x% do statystyk, tak Absorber może nakładać osobny status zmniejszający wszystkie statystyki fizyczne o 10% za każdą turę kontaktu na załóżmy 3 tury. Dzięki temu ssanie chakry ma też realny wpływ na postacie fizyczne, osłabiające je i zmniejszając sprawność fizyczną. Jeśłi nie chcemy iść drogą wysysania sił fizycznych to możemy wywalić ten fluff.
- Opcją jest też zrobienie skalowania pochłanianej chakry z PH posiadanymi przez postać, zamiast KC. Dzięki temu moglibyśmy rozwijać się w dowolnym kierunku i nasza umiejka byłaby silniejsza nie ważne w co zainwestujemy. Bo do klanu robiącego coś konkretnego w walce kontaktowej wymóg wysokiej KC jest bardzo drakoński. Np:
Pierwsza wartość odnosi się do chwilowego kontaktu, a druga do dłuższego kontaktu (przynajmniej kilka sekund).
Absorpcja — na świecie znajdują się osoby, które zostały obdarzone przez naturę wyjątkowym talentem - zdolnością absorbowania chakry od osób bądź technik. Wystarczy jedynie fizyczny kontakt, nawet muśnięcie włosów ofiary, żeby wyssać od niego chakrę i uzupełnić swoje zasoby. Oczywiście nie robi tego automatycznie i musi świadomie podjąć decyzję o pochłonięciu chakry. Co ważne, pobieranie chakry nie blokuje możliwości wykonywania technik przez ofiarę ani nie przerywa już aktywnych. W przypadku kontaktu z jutsu obowiązuje jednak kilka ograniczeń.
DODATKOWE UWAGI- Nie mogą to być techniki pokroju kuli ognia czy cienia Nara - muszą one mieć namacalną, fizyczną formę i być zbudowane z czegoś (np. ściana z Dotonu, kryształowe, drewniane lub lodowe twory).
- Użytkownik musi utrzymać z nimi kontakt dłuższą chwilę - samo przejechanie palcem po jutsu nie wpłynie na nie jakkolwiek.
- Jutsu działa również na materialne klony - w ich przypadku otrzymuje się tylko chakrę, jaka została im przekazana przy tworzeniu.
- Z danej techniki można pochłonąć maksymalnie tyle chakry, ile % włożył w nią przeciwnik.
- Każde wyssanie chakry z jutsu zmniejsza jego Wytrzymałość o -80. Jeśli wartość spadłaby do zera bądź poniżej, jutsu znika/zostaje zniszczone/rozpada się na drobne kawałki (zależy od samej techniki).
Ilość pobieranej chakry zależna jest od poziomu Kontroli Chakry shinobiego i długości kontaktu. W przypadku nieregularnych kontaktów z przeciwnikiem ilość wyssanej chakry ocenia MG proporcjonalnie do maksymalnej ilości możliwej do wyssania na turę.
Pierwsza wartość odnosi się do chwilowego kontaktu, a druga do dłuższego kontaktu (przynajmniej kilka sekund).
Pierwsza wartość odnosi się do chwilowego kontaktu, a druga do dłuższego kontaktu (przynajmniej kilka sekund).
- Kontrola chakry rangi E - 3% na turę/8% na turę
- Kontrola chakry rangi D - 5%/10%
- Kontrola chakry rangi C - 7%/12%
- Kontrola chakry rangi B - 9%/14%
- Kontrola chakry rangi A - 11%/16%
- Kontrola chakry rangi S - 13%/18%
- Kontrola chakry rangi S+ - 15%/20%
UW Absorbcja to super ciekawy koncept fabularny, pchany w dół przez okropną mechanikę i multum znacznie lepszych opcji. Jeśli dążymy do tego, żeby każdy wybór był zarówno ciekawy fabularnie, jak i pod względem mechanicznym, to warto by się pochylić nad tym konkretnym UW i dać mu trochę miłości.