Statystyki, atrybuty 3.0

Awatar użytkownika
Maname
Postać porzucona
Posty: 465
Rejestracja: 12 sty 2019, o 12:42
Wiek postaci: 17
Ranga: Akoraito
Krótki wygląd: - Ma na oko około 1.55 wzrostu
- Duże niebieskie oczy
- Jak się uśmiecha widać ostre zęby
- Granatowe włosy
- Strój w granatowych barwach
Widoczny ekwipunek: Torba, plecak, wyrzutnia shuriken, kabura na nóż.
GG/Discord: Tario#3987/64789656
Multikonta: Kabuki | Kayo
Lokalizacja: Hanamura

Re: Statystyki, atrybuty 3.0

Post autor: Maname »

trzy oraz cztery!
0 x
Awatar użytkownika
Hikari
Martwa postać
Posty: 2488
Rejestracja: 24 sie 2015, o 18:56
Wiek postaci: 26
Ranga: Akoraito
Krótki wygląd: Prawe oko mocna zieleń, lewe intensywnej czerwieni. Długie kruczoczarne włosy sięgające do połowy ud. Ogólnie mówiąc dobrze zbudowany mężczyzna mierzący 182cm.

Re: Statystyki, atrybuty 3.0

Post autor: Hikari »

To też powiem, że trzy i cztery to moje numery.
0 x
I'm never on fire
Cause i'm the real fire.
Awatar użytkownika
Yoshimitsu
Martwa postać
Posty: 482
Rejestracja: 26 sie 2018, o 16:16
Wiek postaci: 21
Ranga: Pazur
Multikonta: Arata

Re: Statystyki, atrybuty 3.0

Post autor: Yoshimitsu »

Czemu ostrość ma być zależna od siły? Ktoś kto tak uważa chyba nie miał kontaktu z czymś naprawdę ostrym. Wystarczy dotknąć szkła podczas jego produkcji żeby zależnie od miejsca spowodować sobie ogromną krzywdę. DOTKNĄĆ, a nie ciąć używając nawet minimalnej siły. Wystarczy naprawdę dobrze naostrzony nóż żeby odciąć sobie palec przy znów minimalnym nakładzie siły. Nie wiem czemu siła ma być odpowiedzialna za ostrość miecza czy innych narzędzi.
0 x
Obrazek -Mowa Myśli
Awatar użytkownika
Hikari
Martwa postać
Posty: 2488
Rejestracja: 24 sie 2015, o 18:56
Wiek postaci: 26
Ranga: Akoraito
Krótki wygląd: Prawe oko mocna zieleń, lewe intensywnej czerwieni. Długie kruczoczarne włosy sięgające do połowy ud. Ogólnie mówiąc dobrze zbudowany mężczyzna mierzący 182cm.

Re: Statystyki, atrybuty 3.0

Post autor: Hikari »

Dlaczego Yoshi? Dla balansu.
Obecnie wytka jest uselles i zgadzamy się co do wzmocnienia jej. Jeżeli zrobisz wzmocnienie tylko przed obuchem niczego nie zmienisz, bo już obecnie nikt nie gra taijutsu tylko głównie bukijutsu. Po pierwsze posiadasz większy zasięg, po drugie zawsze zabijasz, po trzecie nie musiałbyś dalej rozwijać siły grając pod buki w porównaniu do tai.
Nie wszystko ma sens, tak samo jak grasz w rpg i czasem strzelby bywają gorsze od mieczy... Logika nie zawsze działa w grach i tyle. A to gra, nie podróbka rzeczywistości.
0 x
I'm never on fire
Cause i'm the real fire.
Awatar użytkownika
Rokuramen Sennin
Support
Posty: 1033
Rejestracja: 12 lut 2015, o 13:07
Multikonta: Akihiko Maji i Jugo Misaki

Re: Statystyki, atrybuty 3.0

Post autor: Rokuramen Sennin »

Przede wszystkim ciągle najbardziej zależy nam na tym, żeby dziedziny mogły się rozwijać ponad uciętą kreskę. Oraz o to, że statystyki fizyczne dają w pewnym etapie więcej niż jutsu. Tj.: są po prostu silniejsze, bo wyciągnąć je można daleko ponad jutsu. Podczas wzmocnienia wytki to już w ogóle będzie turno śmieszność. Oczywiście nie jestem temu przeciwna. Bo zgadzam się, że można podkreślić znaczenie percepcji, która jest bardzo źle interpretowana nadal przez większość osób uważających, że jak się ma połowę percepcji szybkości to już git gut - nie git gut, bo to jest ledwo minimum, żeby w ogóle ogarniać wzrokiem co się dzieje, do prawidłowego reagowania temu daleko.
Rozwiązanie 3 jest okej, tylko jak je zrobić sensownie, żeby było osiągalne? I rozumiem, że wtedy robimy kolejne progi jutsu, a nie zatrzymujemy się na na obecnym - S? Bo to nadal inaczej by niczego w sumie nie zmieniło.
0 x
Support i twórca najlepszego ramen w świecie shinobi
Awatar użytkownika
Yoshimitsu
Martwa postać
Posty: 482
Rejestracja: 26 sie 2018, o 16:16
Wiek postaci: 21
Ranga: Pazur
Multikonta: Arata

Re: Statystyki, atrybuty 3.0

Post autor: Yoshimitsu »

Trochę mnie to bawi Hikar, rzeczywistość jest fuj jak większość krzykaczy pomysłowych chce zmiany, a jak się coś chce zrobić w wt to wtedy rzeczywistość jest super ważna. Nie będę tu więcej pisał bo przecież rzeczywistość fuj, a ostrość jest zależna od siły <happypepe>
0 x
Obrazek -Mowa Myśli
Awatar użytkownika
Akarui
Postać porzucona
Posty: 1567
Rejestracja: 8 cze 2017, o 01:03
Krótki wygląd: Jak na avku brązowy płaszcz z kożuszkiem - mamy zimę! ;)

Re: Statystyki, atrybuty 3.0

Post autor: Akarui »

Yoshi, może inaczej. Przyłóż ten swój ostry nóż do dłoni. Przetnie skórę? Przetnie. Przejdzie sam przez mięśnie, ścięgna i kości? Nie. Musisz przyłożyć swoją siłę. Jeśli będzie rosła wytrzymałość, to i ostremu nożowi będzie ciężej, więc musisz przyłożyć więcej siły.
0 x
MOWA
Awatar użytkownika
Isei
Martwa postać
Posty: 442
Rejestracja: 17 wrz 2019, o 23:53
Wiek postaci: 24
Ranga: Doko
Krótki wygląd: Dosyć wysoki facet, o kruczoczarnych włosach średniej długości. Wąskie, delikatnie przymróżone oczy również w kolorze czarnym. Wyraźnie widoczne kości policzkowe, które podkreślają kształt twarzy.
Widoczny ekwipunek: Czarny płaszcz z wysokim kołnierzem, pozbawiony kaptura. Na plecach zawieszone złożone Fuuma shuriken, układające się w kształt litery 'X'. Zawsze posiada przy sobie parasol, który często zawieszony jest przy pasie chłopaka. Na prawym palcu wskazującym złoty pierścień z wygrawerowanym emblematem Uchiha.
GG/Discord: Silens#9436

Re: Statystyki, atrybuty 3.0

Post autor: Isei »

Dobra, przebrnąłem wreszcie przez temat.

Z rozwiązań Ocira wydaje mi się, że tak jak większość zresztą. Opcja 3 - 4 jest najlepsza. Co do wytrzymałości i odporności na cięcia. Tak jak Jun zaznaczył, gramy w uniwersum Naruto, a było jakie było - gdyby ostrza były tak potężne, to przecież każdy walczyłby mieczem, bo przecież zawsze zraniłby wroga. Meanwhile, mamy gościa takiego jak Raikage, co to sam sie musiał kropnąć, bo nic nie było wstanie go zranić (nie tylko ostrza wrogów, ale też jutsu czy chociażby (z tego co pamiętam) walka z Bijuu.) Oczywiście nie uważam, że wytrzymałość powinna w stu procentach niwelować ostre przedmioty bo to by zniszczyło całkowicie grę dla wielu osób, ale od jakiegoś progu powinna ona chociaż troche pomagać z ranami ciętymi, tak samo jak z uderzeniami obuchów itd. Ciężko mi to ubrać w jakiś konkretny system, ale porównanie świeżego szkła do mieczy i świata w którym ludzie strzelają piorunami, plują błotem albo zioną ogniem jest chyba trochę nie po drodze. Do tego dodałbym do wytrzymałości coś, co określałoby zmęczenie postaci. No na Boga, gość może walczyć parę godzin wręcz i nigdy nie padnie ze zmęczenia, bo nie ma tego nigdzie odgórnie określonego.

Koala też dobrze zauważyła, że Percepcja jest źle interpretowana przez nie tylko MG ale i graczy. Według graczy minimum wystarcza do pełnego ogarnięcia sytuacji, otoczenia etc. Tak naprawdę od minimalnego progu w górę, nasze ogarnięcie ruchów szybkiego shinobi czy szybkiej techniki powinno po prostu rosnąc, aż wreszcie powiedzmy przy 75% statystyki pozwalało nam na 100% nadążenie za ruchami. Teraz wygląda to tak, że gość ma 50% percepcji względem czyjejś szybkości i nadąża za wszystkim. Nie powinno tak być, on DOPIERO CO zaczął nad tym poziomem prędkości nadążać, a wygląda to tak, jakby od zawsze sobie z tym radził, bo przecież przebił próg.

Co do siły, to oprócz śmiesznych progów do używania broni, jest ona kompletnie nieużyteczna. Nie odpowiada tak naprawdę za to czy zranimy przeciwnika, na odpowiada nawet za zasięg rzutu bronią miotaną. Zależność Siły do wytrzymałości w Taijutsu wydaje się konieczna.

Póki jesteśmy przy statystykach - wiem, że poruszane są tutaj tylko atrybuty fizyczne oraz nowe ustrojstwo mające na celu ułatwić, albo raczej ulepszyć reberu i zdolność Ninjutsu. Osobiście uważam, że za siłę technik i ich szybkość powinna odpowiadać TYLKO kontrola chakry i rozwinięcie dziedziny. Bo jak sama nazwa wskazuje jest to odpowiednik tego, jak dobrze dana osoba kontroluję "moc", niemniej dodatkowa statystyka, którą zaproponował Ocir rozwiąże nieco problem w którym mamy dwóch gości o tym samym poziomie KC i danego Reberu.

Co do szybkości, to nie da się jej jakoś mocno znerfić. Nawet jeśli rozbijemy ją na 2 statystyki. Każdy najpierw weźmie szybkość, a później zręczność. Dlaczego? Bo tak jak ktoś już kiedyś zauważył. Lepiej móc kogoś dogonić/uciec/wyprowadzić pierwszy cios. Niż zręcznie wykonać unik czy akrobację - moim zdaniem. Zwiększenie kosztów szybkości? Bez zmiany w innych statach i tak nic nie zmieni, dlaczego? Bo ludzie będą wydawać więcej by dalej maxować szybkość omijając inne staty. To inne statystyki są problemem, nie sama szybkość.

Zastanawiam się jednak co z statystykami Psychiki i Konsekwencji? Osobiście uważam, że granie pod Genjutsu teraz to katorga i to straszna. Nie mam zbyt dobrego rozwiązania na problem tego, że "psychiczne" statystyki są rozwijane kosztem takim samym jak statystyki które są OBOWIĄZKOWE, bo nie wyobrażam sobie shinobi, który nie jest w stanie dogonić/uciec, zauważyć/usłyszeć itd. Wyobrażam sobie natomiast lebiodę, który nie potrafi rzucić genjutsu czy się przed nim obronić. Niemniej jednak teraz by grać Genuserem należy wykonać następujące kroki w wydatkach PH:
1.) Rozwinąć Genjutsu na dany poziom, powiedzmy C-B
2.) Wpakować MINIMUM 66 punktów w Psychike, by łapać osoby mające 1 konsekwencji w swoje genjutsu bez insta wyjścia, bo przecież (XD) Ninjutsu: Kai (ranga E) daje Ci 65 statu, a jutsu zna każdy.
3.) No wypadałoby rozwinąć KC bo na KC E, po trzech genjutsu tracisz całą czakrę od rangi B w górę.
Dla porównania, osoba walcząca wręcz (to w ogóle jest coś śmiesznego imo.) Rozwija sobie styl za pare PH, ładuje wszystko w staty i nawet się nie męczy podczas walki, będąc tak naprawdę rok świetlny przed osobą chcącą pograć coś innego. To samo zresztą jest z reberu. Ładujesz w reberu, do tego percepcja i siema. Masz tyle szybkości na swoich tworach, że osoba rozwijająca coś po za statami fizycznymi na tym samym PH co Ty, nawet za tobą nie nadąży.

Co do Genjutsu to wydaje mi się, że w ogóle trzeba osobny pomysł i jakoś to ogarnąć bo po prostu jest niegrywalne.

TL:DR.
Wytrzymałość:
Dodać coś co określa zmęczenie postaci + (najlepiej opisowo)określić i wzmocnić znaczenie wytrzymałości.
Dodać zależność Siły do wytrzymałości podczas starcia Taijutsu / Bukijutsu z uwzględnieniem jakiejś penetracji ze względu na bronie posiadające ostrza.
Percepcja:
Zwiększyć zależność percepcji względem szybkości by ludzie chcieli przebijać progi ponad wymagane, lub zwiększyć próg ponad 50% do ogarnięcia ruchów.
Siła:
Zwiększyć znaczenie statystyki. Dodać zależność od wytrzymałości podczas starcia Taijutsu/Bukijutsu. Może wprowadzić jakiś system dotyczący siły podczas rzucania bronią miotaną. Sam nie wiem jak ugryźć te statystykę. Powinna być overall przydatniejsza, i o wiele silniejsza niż tylko pustym statem do wymagań broni.
0 x
Obrazek

It's pointless...
Don't you know? Because that's the way death works.
Wandering the world of the living unnoticed as a spirit, that isn't a continuation of life.
When you die, that's it... There's nothing more... Nothing new begins.
No matter how much you regret or wish, if you couldn't do something in life, you can't suddenly do it when you die. That's just how it works, no way to defy it, try and you end up like this.
We no longer have future to fight for.
Awatar użytkownika
Ame
Postać porzucona
Posty: 645
Rejestracja: 11 sty 2018, o 21:22
Wiek postaci: 23
Ranga: Dōkō
Krótki wygląd: jak na av
Widoczny ekwipunek: *Zanbato na plecach
*Miecz obosieczny przy pasie
*Torba na zadzie

Re: Statystyki, atrybuty 3.0

Post autor: Ame »

opcja 4 - dopracowanie statystyk i większe instrukcje interpretacyjne ich dotyczące? Jak najbardziej za. Buff wytki pozwoli zbalansować Buki i Tai co również wyjdzie nam na zdrowie i wprowadzi różnorodność.

Za to opcja 3 jest nie do przyjęcia. Narzekacie, że statystyki bez sufitu trzeba rozwijać cały czas, po czym dodajecie statystykę dla technik. Do czego to doprowadzi? Do tego, że dalej będziemy mieli jedną dziedzinę i wszystko w statystyki fizyczne z dodatkiem nowej statystyki, bo inaczej nie będzie się opłacało. Dojdziemy do tego, że walka ludzi na 4k ph będzie wyglądała identycznie co ludzi z 10k ph. Tę drugą będzie mogło po prostu obserwować mniej osób ze względu na percepcje. Jeżeli twierdzicie, że sufit na statsy zabije forum, to rozwiązania z nielimitowanymi statsami zabiją je szybciej. Zabierze to jakąkolwiek stratyfikacje z progressu, bo go w ogóle nie będzie czuć. Limit statystyk wymusi na nas szerszy rozwój i ruch w dziedzinach, których normalnie nikt nie wybiera (większe możliwości ciekawych zagrywek i zdarzeń fabularnych jak robienie przeszczepów, pieczętowanie biju etc). Uczyni to walki w late game dużo ciekawszymi, bo da użytkownikom więcej możliwości strategicznych. W tym samym czasie nielimitowane statystyki dadzą nam w lategame szybsze okładanie się po mordach, którego nikt gameplayowo nie odczuje - tutaj pozwolę sobie dodać "XD", bo tylko tak to umiem podsumować. Brak sufitu doprowadzi też do sytuacji w jakiej znalazł się Naruto Shippuden w ostatnim arcu, a wszyscy wiemy, że z fajnych strategicznych walk zrobił się dragon ball bez żadnej logiki. Kto zrobi większą i szybszą kule ten wygra.

Co do argumentacji "bo hehe na innym forum majo szaryngany, biju, edo tensei i ciężarówki z lodami z fajnym dżinglem co jeździły w latach dziewięćdziesiątych." - na naszym forum się to nie stanie. Nikt nawet nie miałby wymaksowanych statystyk z nałożonym sufitem, a co dopiero coś więcej. Nasze forum również przewidziało zwiększone koszty rozwoju dla kolejnych dziedzin przy posiadaniu już kilku. Odsyłam > http://shinobiwar.pl/viewtopic.php?f=24&t=189. Tak. To prawdziwa mechanika. Nie regulujcie monitorów. Musze wspominać, że na naszym forum farmi się dużo wolniej?

tl&dr - brak sufitu zabije forum szybciej niż sufit. Change my mind.
0 x
Przez miesiące, patrzył na pełny lili wodnej staw i stawał się świadom, że nie może być to zwykły rekin morski. Element, który zmienił jego charakter to wlasnie wybor bestii. Kiedy wrócił był nieco inny. Nie posiadał jeszcze paktu, jednak już do czegoś się zobowiązał, reprezentowania cechy tego zwierzęcia swoim nastawieniem. - Hakai o Ame. Obrazek
Awatar użytkownika
Isei
Martwa postać
Posty: 442
Rejestracja: 17 wrz 2019, o 23:53
Wiek postaci: 24
Ranga: Doko
Krótki wygląd: Dosyć wysoki facet, o kruczoczarnych włosach średniej długości. Wąskie, delikatnie przymróżone oczy również w kolorze czarnym. Wyraźnie widoczne kości policzkowe, które podkreślają kształt twarzy.
Widoczny ekwipunek: Czarny płaszcz z wysokim kołnierzem, pozbawiony kaptura. Na plecach zawieszone złożone Fuuma shuriken, układające się w kształt litery 'X'. Zawsze posiada przy sobie parasol, który często zawieszony jest przy pasie chłopaka. Na prawym palcu wskazującym złoty pierścień z wygrawerowanym emblematem Uchiha.
GG/Discord: Silens#9436

Re: Statystyki, atrybuty 3.0

Post autor: Isei »

O suficie nawet nie pisałem, bo dostałbym zaraz na twarz 40 postów jaki to zły pomysł, bo przecież każdy ma prawie maxa już. Jestem tego samego zdania co do sufitu statystyk co Ame. Dobrze to ujął.
0 x
Obrazek

It's pointless...
Don't you know? Because that's the way death works.
Wandering the world of the living unnoticed as a spirit, that isn't a continuation of life.
When you die, that's it... There's nothing more... Nothing new begins.
No matter how much you regret or wish, if you couldn't do something in life, you can't suddenly do it when you die. That's just how it works, no way to defy it, try and you end up like this.
We no longer have future to fight for.
Awatar użytkownika
Seinaru
Martwa postać
Posty: 2526
Rejestracja: 5 lip 2017, o 13:55
Wiek postaci: 29
Ranga: Samuraj
Krótki wygląd: Trupioblada cera, charakterystyczny brak głowy
Widoczny ekwipunek: Nagrobek

Re: Statystyki, atrybuty 3.0

Post autor: Seinaru »

3189 PH kosztuje rozwój samych samiusieńkich statów do poziomu 201 (siły, wytki i szybkości). Z percepcją na 201 to jest 4246. Samuraje dostaną pewnie teraz o wiele mniejszą zniżkę niż mają obecnie. Ja po ponad 3 latach aktywnej gry na jednej postaci i robiąc build pod fizyczne nie osiągnąłem jeszcze tego "sufitu". Ludzie którzy piszą że "zaraz pojawi się milion postaci z wymaksowanymi statami i wszyscy będą tacy sami", no to chyba nie wiedzą za bardzo co piszą. Wprowadzanie dodatkowego atrybutu to tylko zwiększanie znaczenia szybkości, o czym już pisałem wcześniej. Wiem że to górne ograniczenie już nie wejdzie, no ale uważam jak Ame. Zdecydowanie za buffem opisowym znaczenia statów innych niż szybkość.

EDIT:
@down
Obrazek
0 x
Jeśli czytasz ten podpis to znaczy, że jestem już martwy...
Awatar użytkownika
Jun
Postać porzucona
Posty: 1735
Rejestracja: 31 maja 2020, o 01:14
Wiek postaci: 22
Ranga: Kenshi | Akoraito
Krótki wygląd: Kapelusz
Widoczny ekwipunek: Zbroja
Duża torba
Miecz i śpiwór
Manierka
GG/Discord: Tario#3987/64789656
Multikonta: Maname | Kabuki
Aktualna postać: Kayo
Lokalizacja: Shigashi no Kibu

Re: Statystyki, atrybuty 3.0

Post autor: Jun »

Nie trzeba być matematykiem by wiedzieć po wejściu w kalkulator, że dodanie ograniczenia statystyk sprawi, że każdy wbije MAXA i to wcale nie dziwne.

Już mówię dlaczego. Jeżeli nie będzie opcji rozwijania dziedzin dalej i zwyczajnie ograniczymy i dziedziny i fizyczne, to doprowadzamy do chwili w której stawiamy blokadę na około 200 punktach. [ by wspomagaczami i podobnymi dalej dało się walczyć z technikami]

To z kolei jest koszt 4200 - to nie jest mało, to prawda, ale pamiętajmy, że robiąc misje wyższych rang zdobywa się punkty też w większej ilości. Dlatego nie boli to jakoś mocno od chwili jak można trzaskać misje B [ i to nie jest problem misji bo są wystarczająco śmiercionośne ]

Wtedy, masz postać z wymaksowanymi atrybutami[ nie wliczam psychiki i konsekwencji]. W chwili osiągnięcia 5k masz jeden żywioł na poziomie przyzwoitym i kontrolę chakry by się bawić bez obawy o brak chakry [ no i wytka też daje chakre ]

Czy jest tutaj problem? Tak. Bo jesteśmy na tym poziomie, że ci najlepsi naprawde mogą te atrubuty na 200 na spokojnie osiągnąć, a pewnie są i tacy którzy to przekroczyli i dostaliby taki zwrot, że skończyliby z trzema statami na takim poziomie...

Zwiększone koszty rozwoju dziedzin wcale nie bolą tak mocno jak mogłoby się wydawać. Podam przykład mojej Inośki która mimo pakowania we wszystko o żaden limit się nie otarła, a dlaczego? Bo nie wszystko warto rozwijać tak wysoko.
Są gracze którzy w 2-3 miesiące dobijają do misji B albo okolic. Nie mówię o sobie bo wbrew pozorom nigdy tak szybko nie farmiłem jak niektóre osoby które na forko są.

@Seinaru - nie wiem jak mogłeś nie osiągnąć tego sufitu płacąc za staty mniej i mając więcej PH niż ja, gdy ja się nawet zbliżam. Inna sprawa, że cyferki ci się nie zgadzają, ale no <happypepe>

Anyways - jestem przeciwny postaciom pod wszystko " jeśli wbijesz próg "

Nie trafia do mnie zupełnie argument w rodzaju - " u nas się długo farmi, to sufit nam nie grozi, ani wbicie wszystkiego " Bo to w niczym nie pomaga, zwłaszcza, że każdy i tak będzie rozwijać to samo i tak samo jak do tego dopuścimy. Też Ame nie zmienisz tego o czym mówisz, że każdy gra tak samo. Bo wtedy te " to samo " poszerzy się w bardzo wąskim gronie graczy. Bo każdy kto będzie mógł rozwinie sobie iryo bo jest fajne dla każdego. Każdy będzie miał żywioł[a ci z klanówkami łączonymi dwa] Co się trafi jakiś rodzynek z fuiinem czy nin powyżej C... Ale to się zdarza i teraz.

Inna rzecz, że to bardzo fajna opcja, że możesz W CZYMŚ być lepszy niż inni jeżeli zdecydujesz się pakować w jakąś jedną statystykę bardziej. A gdy każdy miałby uderzać ścianę to ta unikatowość zupełnie znika, a postacie zaczną wyróżniać wspomagacze i to jest smutne.

Czemu ktoś miałby nie móc być po prostu szybszy od innych, albo dużo silniejszy, albo dużo twardszy, albo odpornym na każde jedno genjutsu bo ma tyle konsekwencji? Wrzucając sufit zabieramy kierunkowość late-gamowych postaci.
0 x
" RP/PBF to nie zabawa już "
Awatar użytkownika
Ame
Postać porzucona
Posty: 645
Rejestracja: 11 sty 2018, o 21:22
Wiek postaci: 23
Ranga: Dōkō
Krótki wygląd: jak na av
Widoczny ekwipunek: *Zanbato na plecach
*Miecz obosieczny przy pasie
*Torba na zadzie

Re: Statystyki, atrybuty 3.0

Post autor: Ame »

Umówmy się - trzaskanie misji B po 2 miesiącach to fikcja. Pamiętajmy też, że im wyższa ranga tym więcej postów potrzeba. Jeżeli ktoś na forum chce się wymaxować to w obu systemach to zrobi. Sufit na staty pomoże, nazwijmy to graczom bardziej nastawionych na RPG - farmer będzie miał więcej możliwości do wprowadzenia niszczącej Cię zagrywki, ale nie teleportuje się za ciebie i nie weźmie na strzała z miecza.

przykład - dwóch graczy 200 w każdej stacie, jeden ma 2 dziedziny, drugi 4. Jasne, że przewagę ma ten, kto więcej farmi i ma więcej możliwości, ale nie będzie mógł bez żadnego problemu wygrać. Gracze z taką ilością pH (nawet jeżeli w tym przypadku byłoby jakieś 2k ph różnicy) powinni być elitą shinobi, a różnice pomiędzy elitą nie powinny być drastyczne. W przypadku braku sufitu gracz mający 2k ph będzie mógł podkręcić szybkość, która zagwarantuje mu zwycięstwo. Dostrzegasz tę różnice?

W ten sam sposób bez sufitu nawet misje rangi S staną się absurdalne, bo w pewnym momencie ktoś z 6k-8k PH (zależnie od klasy postaci i buildu) będzie mógł samymi statami wymanewrować każdego na limicie PH na misje. Jest coś co zabije forum szybciej? Absolutny brak wyzwania, który doprowadzi do pvp dla funu, bo na pośmiertnej każdy łatwo odrobi trzaskając Ski.

Jeżeli masz uwagę co do mechaniki, która utrudnia nabywanie kolejnych i kolejnych dziedzin to mam bardzo proste rozwiązanie - wystarczy na potrzeby lategame (którego prawie dalej na forum nie ma po 5 latach) podkręcić istniejące cyferki przy mechanice, ale to temat dla szerszej publiki. Nikt nie będzie miał wszystkiego. Na serio. A nawet jeżeli jakimś cudem by to się stało, to gra dalej dla takiej osoby będzie miała szanse być wyzwaniem.

"dlaczego nikt nie może być szybszy niż inni" - otóż dlatego, że bez pewnych limitów dojdziemy do dragonballizacji naszego forum jak wspomniałem wyżej. A nawet jeżeli to do Ciebie nie trafia to zapominasz, że mamy cały szereg wspomagaczy, które właśnie powinny modyfikować zabawę w late game i za ich pomocą możesz bardziej personalizować swoją postać. I nie - nie jest to smutne. Chyba, że smuci Cie, że mistrz w skoku o tyczce nigdy nie doskoczy do księżyca. Nie wszyscy będą mieli AnK, pakt (który przy braku sufitu w late game stanie się nieistotny, bo zwierzaki mają limity) i Sage mode. Po prostu boosty się wykluczają.

Kierunkowość postaci dalej będzie istnieć. Będzie objawiała się w posiadanych dziedzinach, a nie w pakowaniu w statsy (wedle mojej opinii najmniej satysfakcjonującego elementu rozwoju postaci). Szeroki wachlarz dziedzin pozwoli na tworzenie kombinacji z żywiołów, które teraz nie licząc misji grupowych i eventów, nie istnieją. Walki będą mniej przewidywalne i bardziej nastawione na strategie. Chyba, że wolimy jeden przewidywalny żywioł (bo każdy wie kto co ma) i jedno-dwu turowe walki w zwarciu.

Mam wrażenie, że nie doceniasz tego ile na forum mamy możliwości rozwoju w związku z żywiołami i innymi dziedzinami. Jest w co utopić PH.

Tak na prawdę brak sufitu doprowadzi do konsekwencji takich jak na opisywanych przez Ciebie forach, tylko z innymi korkami pośrednimi i z dużo mniejszą satysfakcją po stronie gracza.
0 x
Przez miesiące, patrzył na pełny lili wodnej staw i stawał się świadom, że nie może być to zwykły rekin morski. Element, który zmienił jego charakter to wlasnie wybor bestii. Kiedy wrócił był nieco inny. Nie posiadał jeszcze paktu, jednak już do czegoś się zobowiązał, reprezentowania cechy tego zwierzęcia swoim nastawieniem. - Hakai o Ame. Obrazek
Awatar użytkownika
Jun
Postać porzucona
Posty: 1735
Rejestracja: 31 maja 2020, o 01:14
Wiek postaci: 22
Ranga: Kenshi | Akoraito
Krótki wygląd: Kapelusz
Widoczny ekwipunek: Zbroja
Duża torba
Miecz i śpiwór
Manierka
GG/Discord: Tario#3987/64789656
Multikonta: Maname | Kabuki
Aktualna postać: Kayo
Lokalizacja: Shigashi no Kibu

Re: Statystyki, atrybuty 3.0

Post autor: Jun »

czyli jednym słowem - farm sobie, ale jestem słabszy i chce cię pokonać, nawet bez planu. Rozumiem

Weź ty ame odpal chociaż raz kalkulator statystyk i zacznij liczyć bo no - przydałoby się, byś zobaczył pewne rzeczy.

Inna sprawa, że od pewnego pułapu statystyki nie dają aż tak dużo jak mogłoby się z każdym punktem wydawać - to już padło w tej dyskusji.

No to jednak smutne, bo wspomagacze nie powinny być personalizowaniem, a dopełnieniem tego co już masz.
Noooo teoretycznie ANK zdobyć najprościej i jak chcesz to możesz to zrobić, tak samo z paktem i zwierzakami - tez możesz go zdobyć. - nie jest to żadna filozofia

A sytuacja w której jedyną rzeczą definiującą postać jest pakt, czy CS to słabo zwyczajnie i zabija cały poprzedni sens rozwiju postaci. [ bo w przypadku wprowadzenia sufitu i tak jedyne znaczenie będzie miało to jak rozdasz staty CS'a lub paktu ]

A pakty i zwierzaki - zawsze lepiej mieć dwie postaci w walce niż jedną. Liczebność swoje robi, rozmiary też. Tego nie przeskoczysz, chyba, że jakimś cudem wbijesz na wysokich progach 500 podczas gdy ktoś ma jakieś 300 [ co i tak wymaga wspomagacza typu SM czy CS i tak ]

Inna sprawa, że sufit uderza w bezklanowców również - bo po co być bezklanem gdy zwyczajnie z tego tytułu nie masz nic bo i tak każdy wbija sobie wszystko na full a ty nie masz nic dodatkowego by przeciwko temu zadziałać [ tak, masz nie wiem, swoje UW, ale one nie są i nie miały być równoważne z tym co zapewniają klany ] A argument, że bezklan może mieć 4 dziedziny na S bez dodatkowych kosztów to żart. Bo przy suficie każdy to osiągnie szybciej i jego przewaga zwyczajnie nie istnieje
0 x
" RP/PBF to nie zabawa już "
Awatar użytkownika
Ame
Postać porzucona
Posty: 645
Rejestracja: 11 sty 2018, o 21:22
Wiek postaci: 23
Ranga: Dōkō
Krótki wygląd: jak na av
Widoczny ekwipunek: *Zanbato na plecach
*Miecz obosieczny przy pasie
*Torba na zadzie

Re: Statystyki, atrybuty 3.0

Post autor: Ame »

"czyli jednym słowem - farm sobie, ale jestem słabszy i chce cię pokonać, nawet bez planu. Rozumiem" - to niezłe. Czy wśród topowych sportowców widzisz, żeby ktoś jednoznacznie deklasował wszystkich innych z topki? Bardzo daleko posunięty wniosek. Wśród elity o wyniku decydują detale, a nie jednoznaczy oneshot z powodu prymatu statystyk. Mogę tutaj 10 raz powtórzyć marudzenie o strategii, ale i tak chyba nawet nie czytasz moich wypowiedzi.

"Weź ty ame odpal chociaż raz kalkulator statystyk i zacznij liczyć bo no - przydałoby się, byś zobaczył pewne rzeczy." - jeżeli chcemy być racjonalni w tej dyskusji to wskaż mi co mam zobaczyć. Póki co widzę wyliczenia, które wstawił Seinar i nie widzę nic, co ratowałoby Twoją wersje.

"No to jednak smutne, bo wspomagacze nie powinny być personalizowaniem, a dopełnieniem tego co już masz." - wspomagacze też są w pełni personalizowane, nadzwyczajne umiejętności, które sprawiają, że na tle innych możesz lśnić. Nie ma nic bardziej definiującego late.

"Noooo teoretycznie ANK zdobyć najprościej i jak chcesz to możesz to zrobić, tak samo z paktem i zwierzakami - tez możesz go zdobyć. - nie jest to żadna filozofia

A sytuacja w której jedyną rzeczą definiującą postać jest pakt, czy CS to słabo zwyczajnie i zabija cały poprzedni sens rozwiju postaci." - tak, bezmyślne wrzucenie wszystkiego w statsy bardziej definiuje postać od wspomagaczy.

"A pakty i zwierzaki - zawsze lepiej mieć dwie postaci w walce niż jedna. Tego nie przeskoczysz, chyba, że jakimś cudem wbijesz na wysokich progach 500 podczas gdy ktoś ma jakieś 300 [ co i tak wymaga wspomagacza i tak ]" - w pewnym momencie do tego dojdzie wedle Twojego scenariusza. Wedle mojego nigdy.

"Inna sprawa, że sufit uderza w bezklanowców również - bo po co być bezklanem gdy zwyczajnie z tego tytułu nie masz nic bo i tak każdy wbija sobie wszystko na full a ty nie masz nic dodatkowego by przeciwko temu zadziałać [ tak, masz nie wiem, swoje UW, ale one nie są i nie miały być równoważne z tym co zapewniają klany ] A argument, że bezklan może mieć 4 dziedziny na S bez dodatkowych kosztów to żart. Bo przy suficie każdy to osiągnie szybciej i jego przewaga zwyczajnie nie istnieje" - To już kwestia tego jak zagrasz i całego balansu na forum. Są buildy bezklanów, które będą równać się z najlepszymi klanami, a są takie klany, które przegrają z każdym UW, bo są beznadziejne. W ogóle nie widzę związku między UW, klanami i statystykami. Statsy ma każdy i jest od nich zależny. Balans pomiędzy UW i klanami to odrębna dyskusja. Inna sprawa, że UW jest zawsze darmowe, a za dziedzinę klanową trzeba płacić. Nikt nie zabiera Ci innych dziedzin, przeszczepów (które nawet wedle Twojej logiki powinny stać się bardziej viable) itd. Widzę tu tylko większe pole do personalizacji swojego bohatera.

Dalej nie odniosłeś się do zarzutów, które kieruje do Twojej wizji i jej skutków.
0 x
Przez miesiące, patrzył na pełny lili wodnej staw i stawał się świadom, że nie może być to zwykły rekin morski. Element, który zmienił jego charakter to wlasnie wybor bestii. Kiedy wrócił był nieco inny. Nie posiadał jeszcze paktu, jednak już do czegoś się zobowiązał, reprezentowania cechy tego zwierzęcia swoim nastawieniem. - Hakai o Ame. Obrazek
Zablokowany

Wróć do „Wprowadzone”

Użytkownicy przeglądający to forum: Obecnie na forum nie ma żadnego zarejestrowanego użytkownika i 3 gości