Bramy - techniki

Awatar użytkownika
Yosuke
Martwa postać
Posty: 583
Rejestracja: 17 sty 2020, o 14:50
Wiek postaci: 13
Ranga: Dōkō
Multikonta: Daisuke

Bramy - techniki

Post autor: Yosuke »

Miało być małe pytanie na discordzie, które pojawiło się przy losowym przeglądaniu działów. Trochę mi się temat rozwlekł, aż ostatecznie polecono mi z tym zgłosić się do pomysłów. Oto więc jestem.

PROBLEM
Mianowicie chodzi o dwie techniki możliwe do używania podczas aktywnych bram:
Omote Renge
Nazwa
Omote Renge
Pieczęci
Brak
Zasięg
Bezpośredni
Koszt
Brak
Dodatkowe
+10 siła, +10 szybkość
Wymagane
Kaimon, poznanie Kage Buyō, minimum 15 metrów bandaża
Opis Pierwsza z niezwykłych technik taijutsu wymagających uprzednio otwarcia bram chakry. Może i jest pierwsza, ale bynajmniej nie słaba. Początkiem techniki jest wybicie przeciwnika w powietrze, a następnie - tak samo, jak w Kage Buyō - pojawienie się tuż obok niego. Wtedy też w ruch idą bandaże (lub liny, łańcuchy etc.) które skutecznie unieruchamiają oponenta. Następnie wystarczy skierować związanego przeciwnika głową w dół, nadać mu rotację godną tsugi i odskoczyć w ostatnim momencie przed uderzeniem w ziemię. Efekt? Najprawdopodobniej ciężki uraz kręgosłupa, a nawet śmierć co słabszych shinobi. Dużym minusem płynącym z używania tej techniki jest wyczerpanie użytkownika tuż po - nieważne, czy udało się pokonać oponenta.
Przez dwie tury wszystkie statystyki fizyczne maleją o 25%, potem wracają do normy.
Ura Renge
Nazwa
Ura Renge
Pieczęci
Brak
Zasięg
Bezpośredni
Koszt
Brak
Dodatkowe
+20 siła, +20 szybkość
Wymagane
Seimon, minimum 15 metrów bandaża
Opis Udoskonalone Omote Renge, tylko tyle wystarczyłoby powiedzieć. Tyle, że zmiany w mechanice są znacznie poważniejsze, niż tylko używanie wyższej bramy, niż pierwsza. Tym razem użytkownik wybija wroga w powietrze, ale nie unieruchamia go za pomocą bandaży - zamiast tego za pomocą kolejnych uderzeń utrzymuje go w górze. Jest więc wystarczająco szybki by zadać cios i pojawić się w kolejnym miejscu, zanim zrobi to bezwładny przeciwnik. Cała kombinacja kończy się jednoczesnym uderzeniem za pomocą otwartej dłoni i kopnięcia - prosto w tors przeciwnika. Finalny efekt jest znacznie bardziej destrukcyjny, zarówno dla celu, jak i użytkownika. Potężna broń zdolna przynieść zwycięstwo, jak i porażkę dla obu stron.
Przez turę wszystkie statystyki fizyczne maleją o 50%, w następnej są mniejsze tylko o 25% potem wszystko wracają do normy.
Konkretnie dość niezrozumiałym dla mnie aspektem były osłabienia statystyk fizycznych po użyciu tych technik. Moim zdaniem istnienie takich ograniczeń sprawia, że te techniki są w gruncie rzeczy nieużywalne. Osłabienie, które trwa dwie tury, w sytuacji, w której Bramy same w sobie nie trwają zbyt długo, z tego co na szybko patrzyłem to mniej więcej 2-3 tury ( bo jak ma się więcej wytrzymki, to już zwykle można mieć bramę o 1 wyżej, a wtedy ponownie krótszy czas utrzymania itd). Co prowadzi do mocnego odsłonięcia się, nawet w przypadku całkowitego "spudłowania" . Oczywiście opcją jest "wyłączenie" bram na te dwie tury, a potem ponowna ich aktywacja, tak żeby nie marnować tur ich trwania. Ale to prowadzi do jeszcze większego spadku statystyk, nałożenia się dodatkowego zmęczenia za wyłączenie bramy, co w efekcie skutkuje już całkowitą porażką od właściwie dowolnego przeciwnika.

Żeby było jeszcze ciekawiej istnieją odpowiedniki tych technik z Taijutsu Uniwersalnych, które są niemalże bliźniaczo podobne, efekt daję praktycznie identyczny, a nie posiadają dopisku o zmęczeniu. Prowadzi to do sytuacji kiedy bardzo konkretna technika, wymagająca aktywnej bramy jest gorsza od zwykłej techniki uniwersalnej.
Odpowiednik Omote:
Nazwa
Hayabusa Otoshi
Ranga
C
Pieczęci
Brak
Zasięg
Bezpośredni
Koszt
Brak
Dodatkowe
Podczas wykonywania techniki: +20 Siły.
Opis Technika mogąca się nieco kojarzyć z sportami walki - a dokładniej z wrestlingiem. Na czym polega to uderzenie? Użytkownik techniki chwyta przeciwnika i wyrzuca go w powietrze, a następnie - w trakcie lotu - uderza go tak, by spadał on głową w dół. Cios jest dosyć silny i niebezpieczny, jako że przy lądowaniu można rozbić czaszkę oponenta, lub skręcić mu kark. Można też po prostu przytrzymać oponenta tak, by rzucić nim o podłoże. Głową w dół, rzecz jasna.
Odpowiednik Ura:
Nazwa
Seishun Furu Pawā
Ranga
B
Pieczęci
Brak
Zasięg
Bezpośredni
Koszt
Brak
Dodatkowe
Siła i Szybkość na poziomie 80 | Podczas wykonywania techniki: +30 Siły.
Opis Bardzo silne uderzenie, wymagające niebagatelnej szybkości i siły. Użytkownik szarżuje w kierunku przeciwnika z dużą szybkością, a następnie wyprowadza silne uderzenie pięścią lub kopniakiem od dołu, które wyrzuca oponenta w powietrze. Następnie wykonawca jutsu wyskakuje w górę za swoją ofiarą, prześcigając ją w locie i zajmując pozycję ponad wznoszącym się przeciwnikiem. Gdy spotka się ze swoim celem w najwyższym punkcie w powietrzu, wykonuje uderzenie od góry, które ma posłać oponenta z powrotem na ziemię. Poprawnie wykonana technika ma nadaje ciału przeciwnika wystarczający impet, aby skruszył on podłoże, na którym wylądował. Całej technice towarzyszy błękitna, świetlista otoczka.

ROZWIĄZANIE
Rozwiązania widzę dwa (a właściwie trzy, ale ten gdzie nie zmieniamy nic pomińmy).

1. Usuwamy dopisek o osłabieniu technik, zrównując techniki "bramowe" z uniwersalnymi
2. Potraktować, że techniki bramowe rzeczywiście są w jakiś sposób bardziej męczące fizycznie od zwyczajnych, "przenieść" osłabienie na moment wyłączenia bram oraz podnieść bonusy tych technik do odpowiednio +15 Siła, Szybkość i +30 Siła, Szybkość.

DODATKOWE UWAGI
Oczywiście bardzo możliwe, że nie widzę pewnego "obrazu całości", że gdzieś mi coś umyka, ale to takie moje luźne przemyślenia po przeczytaniu tematu z bramami :D
0 x
Awatar użytkownika
Jun
Postać porzucona
Posty: 1735
Rejestracja: 31 maja 2020, o 01:14
Wiek postaci: 22
Ranga: Kenshi | Akoraito
Krótki wygląd: Kapelusz
Widoczny ekwipunek: Zbroja
Duża torba
Miecz i śpiwór
Manierka
GG/Discord: Tario#3987/64789656
Multikonta: Maname | Kabuki
Aktualna postać: Kayo
Lokalizacja: Shigashi no Kibu

Re: Bramy - techniki

Post autor: Jun »

A to w zamyśle nie było tak, że te bramowe obniżają twoje staty i wroga po ich zastosowaniu?


Nawet jeśli nie.

Yosuke, techniki taijutsu i bukijutsu działają trochę inaczej niż techniki chakrowe które mają określoną siłę. Mimo "teoretycznie" niskich rang, osiągnięcie tych technik bramowych wymaga którejś z bram, a co za tym dalej idzie postać i tak jest wzmocniona.

Druga rzecz... Taijutsu/Buki nie działa jak chakrowe o czym już wspomniałem, a te odpowiedniki są i tak znacznie silniejsze niż zwyczajne, dostępne dla każdego, nie za sprawą samego bonusu, a używania samej bramy.

Nie wiem czy są jakiekolwiek powody by to zmieniać. Chociaż nie pogardziłbym zmianą na zasadzie, że osłabiony jest bonus z bram na czas tych tur, a nie sumy całości :D
0 x
" RP/PBF to nie zabawa już "
Awatar użytkownika
Yosuke
Martwa postać
Posty: 583
Rejestracja: 17 sty 2020, o 14:50
Wiek postaci: 13
Ranga: Dōkō
Multikonta: Daisuke

Re: Bramy - techniki

Post autor: Yosuke »

Użycie techniki żebyśmy obaj stracili po 25% swoich stat? Przecież to bezsens :v
"Bramowiec", jako Taiuser będzie zapewne posiadał sporą przewagę stat, dokładając do tego bonus za otwarcie bramy to już w ogóle. Jaki jest sens osłabiania swoją techniką bardziej siebie niż przeciwnika?
No i w opisie Omote Renge mowa jest o ciężkim urazie kręgosłupa, co raczej nie przekłada się na spadek statystyk o 25%


"Techniki bramowe są silne, bo są bramowe". A tak właściwie bonusami nie różnią się zbytnio od zwyczajnych technik Taijutsu, nawet uniwersalnych. Nie ma żadnego powodu, żeby się ich uczyć i używać bo istnieją ich lepsze odpowiedniki.

Przykład z Omote Renge.
Mamy Bramowca, który ma hipotetyczną walkę z jakimś przeciwnikiem. Ma już odpaloną bramę i stoi przed sytuacją, gdzie mógł użyć Omote Renge. Ale dużo lepiej jest mu użyć Hayabusa Otoshi, bo efekt jest praktycznie identyczny, tylko nie dostanie jakiegoś dziwnego minusa w sytuacji kiedy przypadkiem by trafił, bądź nie trafił.

W obecnej formie ta technika jest nieużywalna!
0 x
Awatar użytkownika
Jun
Postać porzucona
Posty: 1735
Rejestracja: 31 maja 2020, o 01:14
Wiek postaci: 22
Ranga: Kenshi | Akoraito
Krótki wygląd: Kapelusz
Widoczny ekwipunek: Zbroja
Duża torba
Miecz i śpiwór
Manierka
GG/Discord: Tario#3987/64789656
Multikonta: Maname | Kabuki
Aktualna postać: Kayo
Lokalizacja: Shigashi no Kibu

Re: Bramy - techniki

Post autor: Jun »

Efekt nie jest identyczny. To tak jakbyś powiedział, że dwa uderzenia mieczem z chanbary robią to samo bo są uderzeniami mieczem...

Anyway - jedyne nad czym należy się zastanowić to to czy obniżanie statystyk powinno działać na jedną osobę czy obie.

Imo na obie i problem solved. Zwłaszcza, że MG i tak często obniżają statystyki za konkretne, otrzymane rany jeśli wytka nie domaga.
0 x
" RP/PBF to nie zabawa już "
Awatar użytkownika
Han Gug
Postać porzucona
Posty: 151
Rejestracja: 13 sty 2020, o 21:08
Wiek postaci: 19
Ranga: Dōkō

Re: Bramy - techniki

Post autor: Han Gug »

Imo te minusy przy technikach bram są po prostu niepotrzebne i tyle w temacie.
0 x
Awatar użytkownika
Seinaru
Martwa postać
Posty: 2526
Rejestracja: 5 lip 2017, o 13:55
Wiek postaci: 29
Ranga: Samuraj
Krótki wygląd: Trupioblada cera, charakterystyczny brak głowy
Widoczny ekwipunek: Nagrobek

Re: Bramy - techniki

Post autor: Seinaru »

Popieram usunięcie minusów.
0 x
Jeśli czytasz ten podpis to znaczy, że jestem już martwy...
Awatar użytkownika
Kamiyo Ori
Posty: 1090
Rejestracja: 27 sty 2020, o 22:25
Wiek postaci: 18
Ranga: Wyrzutek B
Krótki wygląd: Drobnej budowy , nawet jak na jego wiek. Na głowie ma czupryne czarnych włosów, dość matowych i nie świecących się zbytnio, spiętych w kucyk rzemieniem.
Widoczny ekwipunek: Duża torba na pośladkach przyczepiona paskiem.
GG/Discord: deviler_
Multikonta: Rokudo Gaika/Yuki Renji

Re: Bramy - techniki

Post autor: Kamiyo Ori »

Zgadzam się z przeciwnikami dodatkowych minusów. Same otwieranie i zamykanie bram ma wystarczającego backlasha, więc nie ma co dublować negatywnych efektów. Fakt, w mandze mogło być inaczej, ale forko to jedno, a manga to drugie
0 x
PH | Ryō | KP | Notes
Awatar użytkownika
Tamaki Hyūga
Martwa postać
Posty: 1829
Rejestracja: 18 maja 2019, o 03:00
Wiek postaci: 19
Ranga: Wyrzutek C
Krótki wygląd: Niska, szczupła, długie, ciemnoniebieskie włosy, białe oczy klanu Hyuuga
Widoczny ekwipunek: Czarny płaszcz z kapturem, czarne rękawiczki
GG/Discord: MxPl#7094
Multikonta: Toshiki Oden
Lokalizacja: To tu, to tam

Re: Bramy - techniki

Post autor: Tamaki Hyūga »

Też się zgadzam z usunięciem tych minusów
0 x
Obrazek Kuźnia | Ryo | KP | PH | WT
Awatar użytkownika
Yosuke
Martwa postać
Posty: 583
Rejestracja: 17 sty 2020, o 14:50
Wiek postaci: 13
Ranga: Dōkō
Multikonta: Daisuke

Re: Bramy - techniki

Post autor: Yosuke »

Temat trochę umarł, pozwolę więc sobie go spróbować reanimować.


Spora część osób opowiedziała się przy usunięciu minusów związanej z tymi technikami. Poniżej wrzucam zaproponowaną i pozytywnie zaopiniowaną przez część użytkowników poprawkę.

Omote Renge
Nazwa
Omote Renge
Pieczęci
Brak
Zasięg
Bezpośredni
Koszt
Brak
Dodatkowe
+10 siła, +10 szybkość
Wymagane
Kaimon, poznanie Kage Buyō, minimum 15 metrów bandaża
Opis Pierwsza z niezwykłych technik taijutsu wymagających uprzednio otwarcia bram chakry. Może i jest pierwsza, ale bynajmniej nie słaba. Początkiem techniki jest wybicie przeciwnika w powietrze, a następnie - tak samo, jak w Kage Buyō - pojawienie się tuż obok niego. Wtedy też w ruch idą bandaże (lub liny, łańcuchy etc.) które skutecznie unieruchamiają oponenta. Następnie wystarczy skierować związanego przeciwnika głową w dół, nadać mu rotację godną tsugi i odskoczyć w ostatnim momencie przed uderzeniem w ziemię. Efekt? Najprawdopodobniej ciężki uraz kręgosłupa, a nawet śmierć co słabszych shinobi.
Ura Renge
Nazwa
Ura Renge
Pieczęci
Brak
Zasięg
Bezpośredni
Koszt
Brak
Dodatkowe
+20 siła, +20 szybkość
Wymagane
Seimon, minimum 15 metrów bandaża
Opis Udoskonalone Omote Renge, tylko tyle wystarczyłoby powiedzieć. Tyle, że zmiany w mechanice są znacznie poważniejsze, niż tylko używanie wyższej bramy, niż pierwsza. Tym razem użytkownik wybija wroga w powietrze, ale nie unieruchamia go za pomocą bandaży - zamiast tego za pomocą kolejnych uderzeń utrzymuje go w górze. Jest więc wystarczająco szybki by zadać cios i pojawić się w kolejnym miejscu, zanim zrobi to bezwładny przeciwnik. Cała kombinacja kończy się jednoczesnym uderzeniem za pomocą otwartej dłoni i kopnięcia - prosto w tors przeciwnika. Finalny efekt jest znacznie bardziej destrukcyjny dla celu. Potężna broń zdolna przynieść zwycięstwo.
0 x
Awatar użytkownika
Jawa
Administrator
Posty: 4223
Rejestracja: 10 mar 2015, o 23:33
Ranga: Head Admin
GG/Discord: MxPl#7094
Multikonta: Sasame | Sumi

Re: Bramy - techniki

Post autor: Jawa »

Odpowiadam na szybko - też uważam, że te minusy są zbędne.
0 x
Support nr 6
Support
Posty: 2059
Rejestracja: 9 cze 2015, o 22:55

Re: Bramy - techniki

Post autor: Support nr 6 »

Ostatnio trochę zabiegany jestem.
Skoro wszyscy są za to opracuję i wrzucę zmianę w większej paczce.
Temat zamykam :)
0 x
Zablokowany

Wróć do „Wprowadzone”

Użytkownicy przeglądający to forum: Obecnie na forum nie ma żadnego zarejestrowanego użytkownika i 4 gości