Wspomagacze

Rzeczy z bety udostępnione do wglądu użytkowników. Wszelkie pytania można zadawać na PW.
Awatar użytkownika
Brook
Moderator
Posty: 350
Rejestracja: 6 kwie 2024, o 13:44
Aktualna postać: Souei

Wspomagacze

Post autor: Brook »

Pomysł nie jest w żaden sposób odkrywczy, ale moim zdaniem odświeżenie listy wspomagaczy i sposobu w jaki się wykluczają jest potrzebny, więc nie przedłużając.

Cały czas mamy dwa sloty wspomagaczy na postać. Trzy tiery wspomagaczy: 1, 2 i 3.
Można mieć tylko jeden wspomagacz tieru 1 (wyjątkiem są bramy, gdzie do bram I-V są dokładane bramy VI-VIII jeśli gracz je zdobędzie). Do tego można sobie dobrać tier 2 lub tier 3. Można mieć dwa wspomagacze tieru 2 albo dwa tieru 3, tutaj dowolność. Można też mieć po jednym 2 i 3.
Nie można używać jednocześnie wspomagaczy tieru 1 z tierem 2. Tier 3 można używać jednocześnie z tierem 1 i tierem 2 (jeśli konkretny wspomagacz tego nie zabrania).

Tutaj wchodzi najważniejsza część, czyli lista. To jest moja propozycja, przy której liczę na aktywną i merytoryczną dyskusję, dziękuję.

Tier 1:
- Jugo
- Hachimon
- Bramy VI-VIII
- Jinchu Konbi Henge: Sotoro (dwugłowy wilk Inuzuka, na razie nie chcę mi się go robić ale zaraz będzie)
- Soma
- Karorī Kontorōru (motyl Akimichi)
- Hitokugutsu: Ningyō seisaku-sha no Karada (rdzeń ayatsuri)
- Sāvanto Mōdo (jashinowy truposz)
- MS/EMS w zależności od tego jak pójdzie rework, na temat tej klasyfikacji nie musimy na razie debatować
- Raiton no yoroi
- Biju
- SM
- CS
- Byakugō no Jutsu (nieśmiertelność Iryo S)

Tier 2:
- Sōzō Saisei (słabsza nieśmiertelność iryo A)
- Kairiki Muso ze zbroją Terumi - tutaj tak naprawdę zbroja nadawałaby temu status wspomagacza tieru 2, bo daje nam 80 PA do statystyk a to imo za dużo, żeby łączyć z tierem 1.
- Wasze propozycje, bo ja już więcej rzeczy nie pamiętam

Co do Sozo Saisei i Byakugo no jutsu to w ramach pracy nad wspomagaczami myślę o przerobieniu Sozo Saisei w jakiś sposób i wtedy wylądowałoby na tierze 2.

Tier 3:
- ciężarki
- pakt
2 x
Awatar użytkownika
Ichirou
Posty: 4081
Rejestracja: 18 kwie 2015, o 18:25
Wiek postaci: 35
Ranga: Seinin
Krótki wygląd: Chodzące piękno.
Widoczny ekwipunek: Hiramekarei, gurda, fūma shuriken, torba, dwie kabury
Lokalizacja: Atsui

Re: Wspomagacze

Post autor: Ichirou »

A co w przypadku jak ktoś przekracza limit i ma np. te ciężarki jako trzeci wspomagacz?
0 x
Obrazek
KP PH bank głos koty dziennik
Awatar użytkownika
Brook
Moderator
Posty: 350
Rejestracja: 6 kwie 2024, o 13:44
Aktualna postać: Souei

Re: Wspomagacze

Post autor: Brook »

Wiesza się ciężarki na kołku i czeka na kolejnego admina technicznego, który to odblokuje i znowu pozwoli używać.
Ogólnie to celem było też trochę ograniczenie szaleństwa ciężarków i paktów, żeby jednak postacie czymś się pod tym względem różniły. Niemniej jednak wiadomo kto będzie największym przegranym tego reworka.
0 x
Awatar użytkownika
Yami
Posty: 3051
Rejestracja: 25 paź 2017, o 20:14
Wiek postaci: 27

Re: Wspomagacze

Post autor: Yami »

Jestem na tak ale:
Wywaliłbym podział na Tier 2 i Tier 3 i zrobił:
1) Wspomagacze główne
2) Wspomagacze poboczne
Tym samym usunąłbym zapis "Nie można używać jednocześnie wspomagaczy tieru 1 z tierem 2". Względem tych dwóch przypadków:
Zbroja: Wyprawa A a daje mniej (+20/20 siła/spd techniki) niż ciężarki z wyprawą C (+40Spd +10wytki pasywnie) z tieru 3.
Sōzō Saisei: Iryo wymagające dodatkowej dziedziny i jeszcze dodatkowej wyprawy. Patrząc na wymogi to w zasadzie można odpalić raz na 3 miesiące (6 fabularnych aby uzupełnić zbiornik Byakugō no In przy stałym obniżeniu ilości chakry o 30%) przy koszcie techniki nie wiem czy 200% czy 210%, bo zapis jest specyficzny.
W przypadku pierwszej mamy więc dodatkowy zastrzyk statystyk który nie jest aż tak duży a ma spore wymagania (szczerze mówiąc albo bym obniżył poziom wyprawy albo podniósł siłę ulepszenia (HEHEHEHEHE)) a druga, która wiąże się ze sporymi przygotowaniami więc na ten moment obie nie są aż tak OP aby je wydzielać

Pytanie jeszcze jakie mam to czy będzie można wymieniać z latami wspomagacze główne i te poboczne. Nie wiemy jak będą wyglądały nowe wspomagacze albo jak będą ulegać zmianie więc możliwość "wymiany" bez ograniczeń ale wciąż z potrzebą odbycia tej wyprawy brzmi spoko.
No i czy można część wspomagaczy zwyczajnie oddać innemu graczowi, jak z tymi ciężarkami które się wiesza na kołku. Odbył ktoś wyprawę po zwój to może go oddać. Oczywiście oddanie niektórych jest niemożliwe (Bramy, Soma etc.) ale możliwość byłaby miła.
0 x
Awatar użytkownika
Shins Hyo
Posty: 306
Rejestracja: 12 gru 2023, o 07:02
Wiek postaci: 30
Ranga: Wyrzutek D
Krótki wygląd: Shins ubrany jest w czarny strój zasłaniający większość jego ciała. Widoczne są jedynie niebieskie oczy.
Widoczny ekwipunek: Wielki Kunai na plecach
Płaszcz
GG/Discord: shintarguar

Re: Wspomagacze

Post autor: Shins Hyo »

Na wstępie mały temat związany z nazewnictwem - proponuję nie nazywać tego tierami, a grupami. Tiery zakładają pewność podrzędność co do siły między tierami i równorzędność siły wewnątrz jednego tieru, a Bijuu, SM czy Rny, w porównaniu z np. AnK raczej nie są równie silne. Więc wenątrz tej grupy już mamy rozwarstwienie i pewną "tierowość".

Co do samego konceptu - uważam podobnie jak Yami, że najlepiej podzielić to na 2 grupy. Wspomagacze Główne i Wspomagacze Dodatkowe, gdzie można mieć tylko 1 taki i 1 taki. I to w sumie tyle. Zmiana panktu na Wspomagacz Dodatkowy uważam za dobry ruch.

Mała uwaga , choć to może offtop i wrócę do niego jak pomysły będą otwarte - ciężarki mają nad paktem przewagę w endgameie, bo im postać jest silniejsza, tym ciężarki więcej dają, a pakt na odwrót. Więc może warto się zastanowić, czy nie dać paktowi możliwość stworzenia 1 "chempiona" paktu, przypisanego do danego gracza, który by zyskiwał PH razem z graczem (ale wiadomo, nie 1:1, tylko żeby miał np. 70-75% PH gracza), by jednak ten pakt miał większy sens w end gamie (przy czym tutaj też np. żeby wzmocnić summona trzeba by wyruszyć na wyprawę, gdzie nagrodą byłoby rozdanie dodatkowych parametrów swojemu chempionowi).
0 x
Awatar użytkownika
Brook
Moderator
Posty: 350
Rejestracja: 6 kwie 2024, o 13:44
Aktualna postać: Souei

Re: Wspomagacze

Post autor: Brook »

Uważam, że pomysł z połączeniem tieru 2 i 3 można rozważyć, patrząc na to ile pozycji jest w obu grupach ostatecznie. Zostawiłem ten szerszy podział jeszcze ze względu na MS/EMS ale to raczej będzie pełnoprawny wspomagacz tieru 1. Oczywiście w przypadku połączenia 2 i 3, tak żeby były tylko Główne i Dodatkowe, to zakaz używania ich w jednym momencie byłby jeszcze bardziej zasadny, zamiast całkowicie zdjęty. Umożliwiłbym jednak używanie dwóch Dodatkowych w jednym momencie, chyba?
0 x
Awatar użytkownika
Shins Hyo
Posty: 306
Rejestracja: 12 gru 2023, o 07:02
Wiek postaci: 30
Ranga: Wyrzutek D
Krótki wygląd: Shins ubrany jest w czarny strój zasłaniający większość jego ciała. Widoczne są jedynie niebieskie oczy.
Widoczny ekwipunek: Wielki Kunai na plecach
Płaszcz
GG/Discord: shintarguar

Re: Wspomagacze

Post autor: Shins Hyo »

Tylko jeśli można mieć dwa dodatkowe, to wtedy absolutnie nie widzę powodu, dlaczego wszyscy nie mieli by mieć i pakt i ciężarki. Chyba, że posiadanie ich dwóch miałoby też blokować możliwość wspomagacza głównego i wtedy robimy, że można mieć albo 2 dodatkowe albo 1 główny + 1 dodatkowy.
0 x
Awatar użytkownika
Ayumu
Posty: 264
Rejestracja: 1 lip 2023, o 09:23
Wiek postaci: 24
Ranga: Wyrzutek B
Krótki wygląd: Ogromny rozmiar, dotkliwie poparzone ciało i twarz.
Widoczny ekwipunek: Kamizelka shinobi

Re: Wspomagacze

Post autor: Ayumu »

Zbroja Terumi -
Proponuję alternatywne podejście z większą zmianą w technice Kairiki Muso. Wrzucamy to na niską rangę że skalowaniem, jak Inuzukę, blokujemy to z bonusami z Taijutsu. Dostajemy zastąpienie of +10 do +50 używanych Taijutsu, więc technika nie daje bonusu. Zakaz ulepszania w WT jak Chakra Kogeki.

Wtedy
Technika Kariki Muso nie daje więcej stat niż Taijutsu, ale jest od Tailepsza bo ciągła i skaluje się z SC, przeniesiona niżej otwiera klan dla bambików.

Zbroja daje przy klanowej S +50, czyli tyle co ciężarki (przypomne że one dają 40 szybkości i 10 wytrzymałości).

Zbroję do tier 3, bo daje tylko +50 przy S klanowej.
Zeskalować koszt rang Kairiki Musi z poziomem używanym, żeby to nie był bonus +100 za koszt D. Koszt S na top poziomie ograniczy automatycznie czas trwania.

Ogółem nerfi klan, otwiera bambikom, zajmuje wspomagacz.
W chwili obecnej (bez reworku wspomaga czy) można użyć klanowki + zbroja + chakra flow + tai/buki + ciężarki + wspomagacz. W zaproponowanej zmianie i zablokowania z ciężarkami, dostajemy +20 we wzmocnieniu klanowki że zbroją, tracimy 100 na taki/buki + ciężarkach. Wychodzi na -80 na randze A od tego co można teraz.

Ciężka płytowa to nie ciężarki, nie zrzucisz żeby korzystać z czegoś innego.
Ogółem tutaj dobrym pomysłem jest skalowany summon, niekoniecznie z propozycji Shinsa, szczególnie w obliczu podniesienia progów misji.

Rozdzielenie tieru i i tieru 2 nie ma zbytnio sensu jeśli nie można ich używać razem. Główny i dodatkowy ma więcej sensu.

Z Soma to problemem są nieograniczone turowo bez kosztowe staty, tam zamiast do 60, one powinny się kończyć na +25 na S i nie być wspomagaczem.
0 x
Awatar użytkownika
Brook
Moderator
Posty: 350
Rejestracja: 6 kwie 2024, o 13:44
Aktualna postać: Souei

Re: Wspomagacze

Post autor: Brook »

Wstrzymajcie konie z tym offtopem, bo to nie jest temat o reworku zbroi, paktu czy czegokolwiek innego.

Ogólnie idea była taka, że mamy tier 1, gdzie są ultra hiper tryby dające miliony statów, mamy tier 2 gdzie są jakieś poboczne techniki typu zbroja czy jakieś inne statowe boosty, których nie chcemy stackować z milionami statów z tieru 1. I do tego tier 3, który nie służy do stackowania jak pakt. Ciężarki też tam wrzuciłem, bo są najmniej inwazyjne chyba. Ogólnie tier 3 był głównie po to, żeby nie blokować używania paktu ze wspomagaczami, a tier 2 po to, żeby blokować stackowanie rzeczy z tierem 1. Dlatego rozbiłem to na 3, a nie dwa. Dawanie Wspomagacza Głównego i Dodatkowe plus możliwość używania ich jednocześnie to jest to, czego właśnie chcemy uniknąć, za wyjątkiem paktu właśnie.
Możemy zrobić dwa tiery, a do paktu dać po prostu indywidualny komentarz, że ten jedyny Wspomagacz Dodatkowy można używać w tym samym czasie co Główny i tyle. To też rozwiązałoby sprawę. Wtedy też ciężarki i boost ze zbroi nie łączyłby się ze wspomagaczami Głównymi co dla mnie też jest dobrą opcją, ale spodziewam się tutaj dużego oporu ze strony graczy, wiadomo.

Co do wymiany wspomagacza na inne, to nie dopuszczam takiej możliwości, oprócz tych, których rzeczywiście w sposób naturalny można się "pozbyć", czyli ciężarki i zbroję, które można zdjąć, rzucić w kąt albo oddać i ich po prostu nie mieć. Pozbycie się biju, CSa, oduczenie się RnY, bram czy innych dla mnie jest głupie, bo tak samo jak na początku gry dokonujemy wyborów definiującego postać, tak wybór wspomagacza jest moim zdaniem podobnym wyborem podejmowanym podczas gry. To jest coś co definiuje postać i żonglowanie tym sprawi, że będziemy mieli postacie jak Ichigo, który po drodze zbierał wszystkie powerupy jakie spotkał w danym arcu. Skrajnie niekorzystne byłoby powstawanie mety na najbardziej korzystną ścieżkę wspomagaczy, którą by się przechodziło krok po kroku porzucając i zdobywając kolejne moce. Dla mnie to jest bardzo na nie.
0 x
Awatar użytkownika
Nana
Posty: 854
Rejestracja: 13 paź 2020, o 18:05
Wiek postaci: 24
Ranga: Sentoki
Krótki wygląd: Ciemne długie włosy, ciemne oczy, blada cera, Sharingan - typowa Uchiha. Szczupła, średniowysoka o azjatyckich rysach twarzy i pełnych ustach.
Widoczny ekwipunek: Ładne, czarne kimono. Torba przy pasie i zawieszona maska Kitsune. Katana na plecach.
GG/Discord: nanusia_

Re: Wspomagacze

Post autor: Nana »

A co z graczami, którzy mają już wspomagacz i nagle odbierze im to możliwość rozwoju wstecznie? Niektórym zablokuje to rozwój klanówki. Jak już to zaproponowałabym tym osobom po prostu możliwość wymiany w miarę możliwości, albo, że można mieć dwa, ale nie można ich używać jednocześnie, żeby nikogo tym nie skrzywdzić.

plus cs jest jedną z podstawowych (fabularnie mangowych) rozwojów uciap, więc fajnie by było, gdyby ms i cs nie były w jednym tierze - czyli, że można posiadać jeden i drugi, ale nie można używać ich jednocześnie. Jasne nikt nie miał msa od x lat, ale poblokowalibyście tym nas.
1 x
Awatar użytkownika
Kaito Mizukane
Posty: 439
Rejestracja: 28 maja 2025, o 13:05
Wiek postaci: 19
Ranga: Sentoki
Krótki wygląd: - Stalowe oczy
- Kucyk
- Atletyczna budowa ciała
- Brązowo-bordowa tunika
- Dopasowane spodnie shinobi
- Czarny pas
- Bose stopy
Widoczny ekwipunek: - Duża torba
- Płaszcz
- Plecak
- Złożony Namiot
Multikonta: Tapion

Re: Wspomagacze

Post autor: Kaito Mizukane »

0 x
Obrazek Narrator / Myśli / Mowa KP | PH | BANK Prowadzone Misje:
  1. Zakata - Klanowa Misja B
Awatar użytkownika
Yami
Posty: 3051
Rejestracja: 25 paź 2017, o 20:14
Wiek postaci: 27

Re: Wspomagacze

Post autor: Yami »

Na początku odniosę się do kwestii zbroi. Nie było moim zamysłem jakkolwiek próbować rozpocząć jakichś rozmów odnośnie reworków bo to nie jest temat od tego. Chciałem jedynie pokazać, że każdy z wymienionych wspomagaczy dodatkowych (Tier 2 i Tier 3) w zasadzie są do siebie zbliżone więc nie ma potrzeby zwyczajnie otwierać dodatkowej podziałki. Kwestię stackowania również rozumiem ale właśnie po to chcemy przejść do formy 1 wspomagacz główny i 1 dodatkowy aby nie wykręcać jeszcze więcej cyferek.

Co do tego jakie można mieć wspomagacze. Raczej zakładałbym 1 Główny i 1 Dodatkowy lub 2 Dodatkowe jeśli ktoś by chciał iść w tę stronę.
0 x
Awatar użytkownika
Brook
Moderator
Posty: 350
Rejestracja: 6 kwie 2024, o 13:44
Aktualna postać: Souei

Re: Wspomagacze

Post autor: Brook »

Tak, możemy iść w jeden główny i jeden dodatkowy w takim razie. Gdzie można mieć tylko jeden główny i jeden dodatkowy albo dwa dodatkowe. Głównego nie można używać jednocześnie z dodatkowym, ale dwa dodatkowe naraz tak, chyba że indywidualny opis danej umiejętności będzie miał zawarte konkretne blokady. Niemniej, dwa dodatkowe powinny wciąż dawać mniej niż jeden główny moim zdaniem. Pakt będzie tu wyjątkiem z osobną notką, że można mieć przywołanego summona i odpaloną jakąś moc Główną.

Pozostaje jeszcze kwestia MSa i EMSa, o którym dyskusja toczy się w pomysłach. Jeśli osłabimy MSa wystarczająco, żeby stał się wspomagaczem dodatkowym, to proszę bardzo. EMS na pewno będzie głównym.
0 x
Awatar użytkownika
Arii
Posty: 1818
Rejestracja: 3 cze 2022, o 11:19
Wiek postaci: 19
Ranga: Kogō
Krótki wygląd: -na prawym ramieniu wytatuowana sznyta gita
-krótka bródka
Widoczny ekwipunek: * Dwie opaski z dziwnymi symbolami na nadgarstkach
*Duża Torba
*Manierka
Multikonta: Yuri

Re: Wspomagacze

Post autor: Arii »

0 x
Obrazek Chakra Ariiego - dla sensora wyczuwalna jako spokojna, ciepła i dobroduszna
Chakra w formie Rzeźnika - zimna, wyczuwalna woń krwi, morderczy zamiar wisi w powietrzu
Chakra w formie Mindy - znudzona, "rozbrykana", skryta PH
Bank
WT
Awatar użytkownika
Yami
Posty: 3051
Rejestracja: 25 paź 2017, o 20:14
Wiek postaci: 27

Re: Wspomagacze

Post autor: Yami »

Tylko czy takie podejście nie sprawi, że wszyscy będą szli po pakt bo można go używać z głównym? Nie ukrywam, że będę leciał po zbroję i wolałbym mieć możliwość korzystania go z głównym ale podobnie pewnie inni będą chcieli mieć możliwość np. z Ciężarkami a medycy z tym Sozo. Nie bez powodu pakt jest wspomagaczem bo daje wysoką różnorodność. Wydzielanie go poza ramy innych wspomagaczy jest trochę nie fair.
2 x
ODPOWIEDZ

Wróć do „Publiczna beta”

Użytkownicy przeglądający to forum: Obecnie na forum nie ma żadnego zarejestrowanego użytkownika i 4 gości