Genjutsu zmiana - skoro są silniejsze wersje, czemu nie ma słabszych?

Masz w głowie pomysł, który zrewolucjonizuje rozgrywkę? Nie wiesz komu o nim opowiedzieć? Śmiało więc wykorzystaj ten dział do opublikowania go i umożliwienia innym ocenienia go. Upewnij się tylko wcześniej, czy podobny pomysł nie znajduje się w dziale "Odrzucone"!
Awatar użytkownika
Mukutaro
Posty: 234
Rejestracja: 15 wrz 2023, o 10:51
Wiek postaci: 30
Ranga: Tsume/Pazur
Widoczny ekwipunek: Katana przy pasie, sztylet za pasem, plecak
GG/Discord: wolfig

Genjutsu zmiana - skoro są silniejsze wersje, czemu nie ma słabszych?

Post autor: Mukutaro »

PROBLEM

Genjutsu jest 0-1. Albo działa, albo nie działa. Chociaż lepiej określić to 0-1-1.2 - albo nie działa, albo działa normalnie albo działa lepiej jeśli mamy znacznie więcej Psychiki od Konsekwencji. Proponuję 0-0.8-1-1.2. Czyli nie działa/działa słabiej/działa normalnie/działa lepiej. Samym problemem jest to, że nawet 1 Konsekwencja więcej od Psychiki gwarantuje absolutną odporność na Genjutsu, zamiast oferować słabszy efekt. Więc Genuser nie zyskuje niczego, jeśli nie trafi w ten przedział.

ROZWIĄZANIE

Genjutsu poza wersją działania lepszego będzie musiało mieć wersję działa gorszego. Czyli:
Psychika > Konsekwencja +40 - SILNIEJSZA WERSJA
Psychika < Konsekwencja ALE Psychika < Konsekwencja + 40 - NORMALNA WERSJA
Psychika < Konsekwencja ALE Psychika > Konsekwencja - 40 - SŁABSZA WERSJA
Psychika < Konsekwencja +40 - BRAK EFEKTU

Na podanym przykładzie, dla uproszczenia:
Psychika 100. Konsekwencja: 30/70/110/150
Psychika 100 vs Konsekwencja 30: Silniejsza wersja, bo 100 > 30+40 = 70
Psychika 100 vs Konsekwencja 70; Zwykły efekt, bo 100 > 70 ALE 100 < 70+40 = 110
Psychika 100 vs Konsekwencja 110; Słabszy efekt, bo 100 < 110 ALE 100 > 110-40 = 70
Psychika 100 vs Konsekwencja 150: Brak efektu, bo 100 < 150-40=110

W ten sposób nawet, jeśli Genuser nie osiągnie zamierzonego efektu, to pojawi się JAKAKOLWIEK korzyść z samego użycia techniki. Minimalna, ale będzie.
Plus odporność na Gen nadal jest, tylko przesuniemy próg do różnicy Konserwa-Psycha wynoszącej 40 na korzyść Konserwy.
Niestety do każdej techniki w ogólnym spisie trzeba będzie podejść indywidualnie, bo każda oferuje coś innego i rozmaite efekty. Poniżej kilka przykładów, a w dodatkowych jeszcze kilka z nich.

Przykład:
Nazwa
Kyakubu Satsu
Ranga
C
Pieczęci
Tygrys → Baran
Zasięg
20 metrów
Cel
Technika rzucana na pojedynczy cel
Koszt
E: 24% | D: 18% | C: 15% | B: 12% | A: 9% | S: 6% | S+: 3%
Czas trwania
2 tury (+1 tura za każde 40 Psychiki przewagi)
Dodatkowe
Podczas wykonywania techniki: +10 Psychiki.
Opis Jutsu mające za cel ograniczenie ruchów przeciwnika. Po wykonaniu techniki i złapania w nią ofiarę, ta w trakcie trwania iluzji odnosi wrażenie utknięcia po kostki w grząskim gruncie. Technika wizualnie przystosowuje się do otaczającego krajobrazu i w zależności od terenu może przybrać postać na przykład ruchomych piasków lub grząskiego błota (jest to efekt niezależny, użytkownik nie wybiera sobie rodzaju efektu). Dzięki temu mobilność złapanej postaci spada do minimum - możliwe jest co najwyżej bardzo powolne brodzenie, postawienie kilku pojedynczych kroków. Siła fizyczna ofiary nie jest w stanie w żaden sposób wspomóc wyrwania się z iluzji. Spętane są jedynie nogi. Ofiara pochwycona w genjutsu w biegu niemal natychmiast wytraca swój pęd i zostaje zatrzymana w miejscu.
  • Jeżeli Psychika większa o 40 od Konsekwencji: efekt ugrzęźnięcia jest silniejszy - ofiara w iluzji zapada się po kolana i nie jest w stanie jakkolwiek poruszyć nogami, a zatrzymanie w biegu jest natychmiastowe.
  • Jeżeli Psychika mniejsza od Konsekwencji: Efekt zmieniany jest na karę -20 Szybkości - ofiara może sprawnie poruszać się w grząskim terenie, jednak robi to nieco wolniej
Nazwa
Raigen Raikochu
Ranga
B
Pieczęci
Baran → Koń → Wąż → Tygrys
Zasięg
25 metrów
Cel
Technika rzucana na jeden lub kilka celów
Koszt
E: 36% | D: 28% | C: 20% | B: 16% | A: 12% | S: 8% | S+: 4% (za 1 cel)
Czas trwania
3 tury (+1 tura za każde 40 Psychiki przewagi)
Dodatkowe
Podczas wykonywania techniki: +20 Psychiki.
Opis Silna technika genjutsu, wpływająca bezpośrednio na zmysł wzroku oponenta. Po złapaniu przeciwnika w jutsu, widzi on przepływający przez użytkownika potężne wyładowanie elektryczne, które w jednej chwili wytwarza oślepiające światło. Cel zostaje niemal całkowicie pozbawiony zmysłu wzroku, bo na tle jarzącej beli jest w stanie dostrzec jedynie niewyraźne kontury większych obiektów lub smugi przemieszczających się osób, których nie da się zidentyfikować. W takim stanie możliwości ofiary - zarówno ofensywne jak i defensywne - zostają ograniczone, o ile nie potrafi się walczyć na ślepo.
  • Jeżeli Psychika większa o 40 od Konsekwencji: oślepienie jest silniejsze i całkowicie pozbawia ofiary zmysłu wzroku.
  • Jeżeli Psychika mniejsza od Konsekwencji: oślepienie jest znacznie słabsze i jedynie nieznacznie wpływa na zmysł wzroku. Kara -30 do Percepcji
W tych przykładach jutsu zamienia stałą potężną negatywną karę na karę uwzględnioną w temacie z WT Genjutsu, czyli -10/20/30/40/50 do danej statystyki. Technika zatem nadal działa, tylko robi to gorzej od swojej "domyślnej" wersji.
Nazwa
Konoha-Ryū Yanagi
Ranga
D
Pieczęci
Brak
Zasięg
5 metrów
Cel
Technika rzucana na pojedynczy cel (musi on widzieć ruch broni wykonawcy)
Koszt
E: 14% | D: 12% | C: 10% | B: 8% | A: 6% | S: 4% | S+: 2%
Czas trwania
1 tura (+1 tura za każde 40 Psychiki przewagi)
Dodatkowe
Należy mieć dowolny styl Bukijutsu dla broni białej na randze C.
Opis Specyficzne genjutsu służące do walki w zwarciu, które jest rzucane poprzez wprowadzenie dzierżonej broni w falisty ruch. Złapany w iluzję cel nie jest w stanie poprawnie określić ruchu tej broni, która dosłownie mnoży się w jego oczach. Wszystkie manewry przy pomocy użytego oręża w wydaniu użytkownika tej techniki zostają wizualnie zmultiplikowane i nakładają się na siebie z minimalnymi odstępami czasu, w związku z czym ofiara nie jest w stanie określić, który z wyprowadzonych ataków jest tym realnym, co wyraźnie utrudnia poprawne uniknięcie lub zablokowanie ciosu.
Mechaniczne efekt ten jest rozpatrywany jako kara do Percepcji dla obserwowania broni, na której została użyta iluzja. Kara zależna od posiadanej dziedziny Genjutsu:
  • Ranga D: -20 Percepcji
  • Ranga C: -30 Percepcji
  • Ranga B: -40 Percepcji
  • Ranga A: -50 Percepcji
  • Ranga S: -60 Percepcji

  • Jeżeli Psychika większa o 40 od Konsekwencji: kara do Percepcji zwiększa się o 20.
  • Jeżeli Psychika mniejsza od Konsekwencji: kara do Percepcji zmniejsza się o 20.
Tutaj mamy karę w postaci ujemnej Percepcji. Zgodnie z regulaminem WT dodajemy/odejmujemy 20 do wartości debuffa.
Nazwa
Kokuangyo no Jutsu
Ranga
A
Pieczęci
Tygrys
Zasięg
35 metrów
Cel
Technika rzucana na grupę wybranych osób
Koszt
D: 45% | C: 35% | B: 25% | A: 15% | S: 10% | S+: 5% (za grupę do 5 osób)
Czas trwania
3 tury (+1 tura za każde 40 Psychiki przewagi)
Dodatkowe
Podczas wykonywania techniki: +30 Psychiki.
Opis Jedna z potężniejszych technik genjutsu, podczas której w oczach przeciwnika (lub grupy przeciwników) całe otoczenia zostaje pokryte absolutnią, pochłaniającą jakiekolwiek światło czernią. Nie ma nic oprócz głębokiej ciemności, w związku z czym pozbawiona wzroku ofiara zostaje zmuszona do polegania na pozostałych zmysłach, co znacząco ogranicza możliwości bojowe, zarówno w ataku jak i w obronie.
  • Jeżeli Psychika mniejsza od Konsekwencji: Efekt zmieniany jest na karę -40 Percepcji - czerń nie jest całkowicie nieprzenikniona i ofiara nadal może korzystać ze zmysłu wzroku, ciężej jest jej jednak dostrzec szczegóły otoczenia
W tym przykładzie technika nie ma żadnej silniejszej wersji. Nie możesz odebrać komuś zmysłu bardziej, ale pojawiła się wersja słabsza - kara do statystyk.
Nazwa
Kasumi Jusha no Jutsu
Ranga
D
Pieczęci
Pies → Tygrys
Zasięg
Klony nie mogą oddalić się o więcej niż 15m od użytkownika
Cel
Genjutsu obszarowe - zostaje rzucone na widziane cele w zasięgu 15m
Koszt
E: 14% | D: 12% | C: 10% | B: 8% | A: 6% | S: 4% | S+: 2% (za dwa klony)
Czas trwania
2 tury (+1 tura za każde 40 Psychiki przewagi)
Dodatkowe
Brak dodatkowych wymagań.
Opis Jedna z prostszych technik genjutsu, która polega na wytworzeniu iluzji będących idealnym odzwierciedleniem naszego wyglądu. Iluzje te pojawiają się w okolicy - wychodzą zza drzew, skał lub innych elementów otoczenia, a następnie przepuszczają atak na przeciwnika. Technika oddziałuje jedynie na zmysł wzroku, a replikacje nie są w stanie wyrządzić żadnej krzywdy. Do zniszczenia fałszywego klona wystarczy lekki cios.
  • Jeżeli Psychika większa o 40 od Konsekwencji: klon po zniszczeniu rozpada się na dwie replikacje.
  • Jeżeli Psychika mniejsza od Konsekwencji: tworzy dwukrotnie mniej klonów
Tutaj jest niestety technika, która nie ma kar, a efekt nie jest potężny. Jeden efekt trzeba zastąpić jego osłabioną wersją. Ponownie - do każdego Gen trzeba podejść indywidualnie.
Nazwa
Jigyaku no Jutsu
Ranga
B
Pieczęci
Brak
Zasięg
Bezpośredni
Cel
Technika rzucana na pojedynczy cel
Koszt
E: 36% | D: 28% | C: 20% | B: 16% | A: 12% | S: 8% | S+: 4% (1/2 na turę)
Czas trwania
Do momentu przerwania techniki przez wykonawcę lub rozproszenia iluzji
Dodatkowe Użytkownik musi trzymać głowę rozproszonego celu. Podczas wykonywania techniki: +20 Psychiki.
Opis Jutsu używane głównie przez śledczych i szpiegów, aktywowana poprzez dotknięcie głowy. Użytkownik przesyła wtedy prosto do mózgu celu własną chakrę, zaczynając manipulować umysłem oponenta. Jeżeli jest to wykonywane odpowiednio zręcznie i subtelnie, użytkownik jest w stanie zmusić cel techniki do udzielenia mu szczerej odpowiedzi na każde pytanie, jakiekolwiek tylko zada manipulujący. Odpowiedzi są udzielane w formie potwierdzenia lub zaprzeczenia na otrzymane pytanie: tak lub nie.
  • Jeżeli Psychika większa o 40 od Konsekwencji: ofiara udziela odpowiedzi pełnym zdaniem, więc autor techniki może próbować pytać o różne informacje.
Nazwa
Kokoni Arazu no Jutsu
Ranga
C
Pieczęci
Brak
Zasięg
40 metrów
Cel
Technika rzucana na obszar
Koszt
E: 24% | D: 18% | C: 15% | B: 12% | A: 9% | S: 6% | S+: 3%
Czas trwania Genjutsu w danym miejscu jest zastawione przez godzinę. Czas trwania po aktywacji: 2 godziny (+1 godzina za każde 40 Psychiki przewagi)
Dodatkowe
Podczas wykonywania techniki: +10 Psychiki.
Opis Technika polegająca na zmianie wyglądu przedmiotu na który narzuciliśmy iluzję. Dzięki temu możemy zmienić przykładowo cyfrę bądź treść na tabliczce. Iluzję można narzucić również na większe przedmioty co jednak może zaowocować mało realistyczną iluzją. Iluzja na wybranym miejscu jest zastawiona przez godzinę, a ofiarą jej jest każdy, kto znajduje się lub wejdzie w jej pobliże (na jedną osobę zadziała tylko jeden raz).
Nazwa
Magen: Nijū Kokoni Arazu no Jutsu
Ranga
A
Pieczęci
Jak bazowa technika
Zasięg
Jak bazowa technika
Cel
Jak bazowa technika
Koszt
Podwójny koszt bazowej techniki
Czas trwania
Jak bazowa technika
Dodatkowe Wymagania jak bazowa technika. Technikę rzuca się jeden raz - dokładnie tak samo jak bazową. Podczas wykonywania techniki: +30 Psychiki (zastępuje bonus bazowej techniki).
Opis Technika dzięki której użytkownik Genjutsu może czuć się pewniej w swoich sztuczkach. Dzięki temu Jutsu jesteśmy w stanie nałożyć dwie te same iluzje. Z tą różnicą, że druga aktywuje się dopiero po wyjściu z pierwszej. Przykład: użytkownik Genjutsu rzuca technikę iluzji rangi B, wykorzystując Magen: Nijū Kokoni Arazu no Jutsu. Zasady rzucania i działania zduplikowanej techniki są identyczne, przy czym cały ten manewr płaci dwa razy więcej chakry. Następnie ofiara techniki dezaktywuje iluzję za pomocą Kai i może wydawać się jej, że już nie jest pod wpływem żadnej techniki tego typu, jednak wtedy aktywuje się Magen: Nijū Kokoni Arazu no Jutsu, nakładając znów użyte wcześniej jutsu. Aby wyjść z Magen: Nijū Kokoni Arazu no Jutsu trzeba po prostu znów postarać się dezaktywować technikę.
Są też techniki takie jak ta, z którymi ciężko cokolwiek zrobić bo ich działanie jest bardzo 0-1. Albo ktoś coś widzi, albo nie, albo odpowiada szczerze, albo nie. Nie jestem pewien czy da się im zrobić sensowne słabsze wersje.

Poszczególne wartości i efekty do ustalania rzecz jasna, ale sama idea słabszej wersji Genjutsu do pary z mocniejszą - o to chodzi w tej zmianie.

DODATKOWE UWAGI

Rozwiązanie nie uwzględnia także żadnych zmian w działaniu poszczególnych Genjutsu, a uważam że powinno być chociaż jedno, które powinno mieć wpisane w opis jedną rzecz:
Nazwa
Magen: Narakumi no Jutsu
Ranga
D
Pieczęci
Wąż → Szczur
Zasięg
15 metrów
Cel
Technika rzucana na pojedynczy cel
Koszt
E: 14% | D: 12% | C: 10% | B: 8% | A: 6% | S: 4% | S+: 2%
Czas trwania
2 tury (+1 tura za każde 40 Psychiki przewagi)
Dodatkowe
Brak dodatkowych wymagań.
Opis Jedna z podstawowych technik genjutsu. Technika wpływa na zmysł wzroku celu, zmieniając widziane przez niego obrazy, co w ostateczności skutkuje pokazaniem mu jego własnych, najbardziej skrytych lęków. Wizja jest bardzo realistyczna i łatwo się pomylić, jednak zależy ona od użytkownika, więc trzeba dobrze znać cel ataku - im lepiej znamy oponenta, tym skuteczniejsze jest jutsu, a jeśli go nie znamy, wtedy niestety technika po prostu może nie przynieść żadnego skutku, bo wymyślona iluzja nie poruszy ofiary. W najgorszym wypadku strach może całkowicie sparaliżować ofiarę i pozbawić jej możliwości ruchu, w innych - karę do statystyk określa prowadzący, z przedziału od -10 do -30 do Percepcji na podstawie charakteru postaci i tworzonej wizji.
  • Jeżeli Psychika większa o 40 od Konsekwencji: kara do Percepcji zwiększa się o 20.
  • Jeżeli Psychika mniejsza od Konsekwencji: kara do Percepcji zmniejsza się o 20. Dodatkowo niemożliwe jest całkowite sparaliżowanie ofiary.
To jest dość szczególne Genjutsu działające tym lepiej, im lepiej znamy ofiarę, więc i bonus powinien być różny w zależności od dopasowania iluzji do postaci. Więc w najgorszej wersji (trauma z dzieciństwa czy coś w ten deseń) delikwent nie ruszy się wcale, albo będzie rozkojarzony - kara do Percepcji.

Dodatkowo trzeba będzie uzupełnić regulamin WT o wymóg słabszej wersji jutsu, a nie tylko silniejszej. Zatem nie tylko bonus +20 do odejmowanych stat, ale też przypadek z -20 do odejmowanych stat.

W tym podałem jeszcze kilka technik + zmiany w opisie dziedziny, żeby było jasne jakby to mogło wyglądać

2 x
Awatar użytkownika
Shigemi
Posty: 192
Rejestracja: 22 sie 2022, o 01:48
Wiek postaci: 19
Ranga: Doko
Krótki wygląd: Zeref
Widoczny ekwipunek: Torba medyczna i plecak,

Re: Genjutsu zmiana - skoro są silniejsze wersje, czemu nie ma słabszych?

Post autor: Shigemi »

Polać mu, z tego powodu zrezygnowałem z Genjutsu.
0 x
Obrazek
Awatar użytkownika
Ryukoi
Posty: 87
Rejestracja: 10 lut 2024, o 17:52
Multikonta: Mijikuma | Meguru

Re: Genjutsu zmiana - skoro są silniejsze wersje, czemu nie ma słabszych?

Post autor: Ryukoi »

Podoba mi się sam zamysł, na pewno chętnie się tym zajmę, ale to dopiero po zamknięciu eventu i zajęciu się najważniejszymi rzeczami <catmariner>
0 x
Awatar użytkownika
Kisuke
Martwa postać
Posty: 2188
Rejestracja: 26 wrz 2020, o 15:40
Wiek postaci: 22
Ranga: Sentoki
Widoczny ekwipunek: ~ Zbroja
~ Gurda przy lewym boku
~ Kabura na prawej i lewej nodze
~ Torba z tyłu na pasie
~ Duży zwój na plecach
Multikonta: Daisuke

Re: Genjutsu zmiana - skoro są silniejsze wersje, czemu nie ma słabszych?

Post autor: Kisuke »

Efekt silniejszy jest od +40, problem w tym, że taka różnica nie wystarcza, aby kogoś utrzymać w genjutsu, bo kai daje od +60 do +90 konsy.
0 x
Awatar użytkownika
Mukutaro
Posty: 234
Rejestracja: 15 wrz 2023, o 10:51
Wiek postaci: 30
Ranga: Tsume/Pazur
Widoczny ekwipunek: Katana przy pasie, sztylet za pasem, plecak
GG/Discord: wolfig

Re: Genjutsu zmiana - skoro są silniejsze wersje, czemu nie ma słabszych?

Post autor: Mukutaro »

A powinna wystarczać, żeby utrzymać? Silniejszy efekt i próg wyjścia z Genjutsu nie są w jakikolwiek sposób powiązane aktualnie i po zmianach, pod tym względem nic się nie zmienia.
0 x
Awatar użytkownika
Kisuke
Martwa postać
Posty: 2188
Rejestracja: 26 wrz 2020, o 15:40
Wiek postaci: 22
Ranga: Sentoki
Widoczny ekwipunek: ~ Zbroja
~ Gurda przy lewym boku
~ Kabura na prawej i lewej nodze
~ Torba z tyłu na pasie
~ Duży zwój na plecach
Multikonta: Daisuke

Re: Genjutsu zmiana - skoro są silniejsze wersje, czemu nie ma słabszych?

Post autor: Kisuke »

Ok, myślałem że próbujecie naprawić genjutsu <winakisuke>
0 x
Awatar użytkownika
Mukutaro
Posty: 234
Rejestracja: 15 wrz 2023, o 10:51
Wiek postaci: 30
Ranga: Tsume/Pazur
Widoczny ekwipunek: Katana przy pasie, sztylet za pasem, plecak
GG/Discord: wolfig

Re: Genjutsu zmiana - skoro są silniejsze wersje, czemu nie ma słabszych?

Post autor: Mukutaro »

Okej, czyli silniejszy efekt według ciebie powinien zachodzić tylko, kiedy ofiara nie może się wydostać z Genjutsu przez Kai? Trochę rozwiń wątek xD
0 x
Awatar użytkownika
Suguru
Posty: 20
Rejestracja: 21 mar 2024, o 20:37
Wiek postaci: 16
Ranga: Dōkō
Krótki wygląd: Jak na avku
Widoczny ekwipunek: Kama, Duża torba
Multikonta: Amida
Aktualna postać: Ryuujin

Re: Genjutsu zmiana - skoro są silniejsze wersje, czemu nie ma słabszych?

Post autor: Suguru »

Ja się nie znam ale wypowiem się.
Mi się zdaje, że pracę nad genjutsu należałoby zacząć od tego jak złapany szybko rozpoznaje że jest w genjutsu. Tak żeby zminimalizować składanie Kai 3 razy na post. Jakieś w stylu psychika + Percepcja złapanego /2
Kai mogłoby też działać w zależności od poziomu rozwinięcia Konsekwencji zamiast dawać do niej bonus. Przykładowo:

1-40 Uwalnia tylko z D
41-80 C
81-120 B
121-160 A
161-200+ S

Minimalny efekt przy rozpoznaniu iluzji przykładowo określić jako co najmniej 1 akcje

Poza tym jest dopisek o dmg z genjutsu który znika jak się znika iluzje. Ja bym wywalił i zostawił po prostu jako ranę. Sumowało by się to z fizycznymi ranami i już jest pewien buff.
1 x
Awatar użytkownika
Azuma
Posty: 1022
Rejestracja: 6 lis 2019, o 18:50
Wiek postaci: 17
Ranga: Sentoki
Krótki wygląd: - czarne włosy, ciemne oczy
- delikatnie zarysowane kości, mały nos
- szczupła budowa, przeciętny wzrost
Widoczny ekwipunek: - ochraniacz na czoło z emblematem klanu
- skórzana kamizelka shinobi
- kabury na broń na lewym i prawym biodrze
- torba z ekwipunkiem na lewym pośladku
- szary płaszcz (bez zdobień)

Re: Genjutsu zmiana - skoro są silniejsze wersje, czemu nie ma słabszych?

Post autor: Azuma »

Ja bym przed (r)ewolucją zaczął od kosmetycznych zmian, które będą wzmocnieniem bo utrudnią wychwycenie bycia w genjutsu, bez jakichkolwiek zmian w mechanice.

Poniżej dwa przykłady:
Nazwa
Kyakubu Satsu
Ranga
C
Pieczęci
Tygrys → Baran
Zasięg
20 metrów
Cel
Technika rzucana na pojedynczy cel
Koszt
E: 24% | D: 18% | C: 15% | B: 12% | A: 9% | S: 6% | S+: 3%
Czas trwania
2 tury (+1 tura za każde 40 Psychiki przewagi)
Dodatkowe
Podczas wykonywania techniki: +10 Psychiki.
Opis Jutsu mające za cel ograniczenie ruchów przeciwnika. Po wykonaniu techniki i złapania w nią ofiarę, ta w trakcie trwania iluzji odnosi wrażenie utknięcia po kostki w grząskim lub płynnym podłożu gruncie. Technika wizualnie przystosowuje się do otaczającego krajobrazu i w zależności od terenu może przybrać postać na przykład ruchomych piasków, grząskiego błota, zbiornika wodnego (jest to efekt niezależny, użytkownik nie wybiera sobie rodzaju efektu). Dzięki temu mobilność złapanej postaci spada do minimum - możliwe jest co najwyżej bardzo powolne brodzenie, postawienie kilku pojedynczych kroków. Siła fizyczna ofiary nie jest w stanie w żaden sposób wspomóc wyrwania się z iluzji. Spętane są jedynie nogi. Ofiara pochwycona w genjutsu w biegu niemal natychmiast wytraca swój pęd i zostaje zatrzymana w miejscu.
  • Jeżeli Psychika większa o 40 od Konsekwencji: efekt ugrzęźnięcia jest silniejszy - ofiara w iluzji zapada się po kolana i nie jest w stanie jakkolwiek poruszyć nogami, a zatrzymanie w biegu jest natychmiastowe.
Nazwa
Hana Kahen Tonsou
Ranga
C
Pieczęci
Wąż → Małpa
Zasięg
20 metrów
Cel
Technika rzucana na pojedynczy cel
Koszt
E: 24% | D: 18% | C: 15% | B: 12% | A: 9% | S: 6% | S+: 3%
Czas trwania
3 tury (+1 tura za każde 40 Psychiki przewagi)
Dodatkowe
Podczas wykonywania techniki: +10 Psychiki.
Opis Użytkownik tworzy iluzję, w której pojawiają się setki kwiatów, liści, ptaków, albo płatków śniegu otaczających przeciwnika. Kwiaty te Iluzja nie stanowi żadnej fizycznej przeszkody, jednak utrudnia percepcję, przysłaniając widok, a w szczególności działania wykonawcy techniki. W trakcie tej iluzji użytkownik wydaje mi się przemykać między kwiatami wytworzoną przeszkodą wzroczną, więc jego działania są trudniejsze do wychwycenia. Iluzja dotyczy przemieszczania się i ruchów wykonywanych przez autora jutsu, ale nie obejmuje ataków (techniki, broń miotana, zwarcie).
Mechaniczne efekt ten jest rozpatrywany jako kara do Percepcji dla obserwowania ruchów użytkownika techniki. Kara zależna od posiadanej dziedziny Genjutsu:
  • Ranga C: -30 Percepcji
  • Ranga B: -40 Percepcji
  • Ranga A: -50 Percepcji
  • Ranga S: -60 Percepcji
  • Jeżeli Psychika większa o 40 od Konsekwencji: kara do Percepcji zwiększa się o 20.
Czyli chodzi o dostosowanie technik do otaczających warunków na polu bitwy. Dziwne byłoby jakby kwiatki pojawiły się w mroźnej krainie cesarstwa albo na pustynnych wydmach i tak samo dziwne byłoby gdyby użytkownik na zbiorniku wodnym zaczął zapadać się w błocie lub piasku (dafuq). Czyli jak akcja dzieje się na sniegu, niech efekt będzie śnieżny, jak na piasku, to piaskowy, jak na wodzie, to umożliwiajmy na coś związanego z środowiskiem wodnym.
4 x
Awatar użytkownika
Shigemi
Posty: 192
Rejestracja: 22 sie 2022, o 01:48
Wiek postaci: 19
Ranga: Doko
Krótki wygląd: Zeref
Widoczny ekwipunek: Torba medyczna i plecak,

Re: Genjutsu zmiana - skoro są silniejsze wersje, czemu nie ma słabszych?

Post autor: Shigemi »

Generalnie Genjutsu powinno dawać większe pole manewru niż to dokładnie opisane. Powinno być tak, że dane jutsu jak np to z kwiatkami ogranicza pole widzenia, ALE to już od genusera zależy w jaki sposób, bo w sumie w iluzjach o to chodzi, aby były dopasowane do przeciwnika i sytuacji to całe clue. W połączeniu tego ze zmianami z pierwszego postu mamy bardzo fajną i grywalną mechanikę, dodałbym też bonus od psychiki zależny od rangi Genjutsu postaci, gdyż jakby nie patrzeć psychika jest tylko i wyłącznie do Genjutsu, nie sprawia, że np. nie trzęsą nam się ręce widząc czyjąś śmierć itp.
0 x
Obrazek
Awatar użytkownika
Sasame
Posty: 880
Rejestracja: 21 cze 2021, o 23:40
Wiek postaci: 23
Ranga: Sentoki
Krótki wygląd: ~
- Średniego wzrostu
- Szczupła lecz dobrze zbudowana
- Burza czerwonych włosów
- Błękitne oczy
Ubiór: ~
- Czarna sukienka-kimono w czerwone chmurki
- Wysokie czarne sandały shinobi
Widoczny ekwipunek: ~
- Kabura na lewym udzie
- Kabura na prawym udzie
- Czarna torba przy pasie z tyłu na środku
- Tanto zamocowane poniżej torby
- Czarny płaszcz w czerwony chmurki
- Duży zwój
GG/Discord: MxPl#7094
Multikonta: Ruushi Fea
Lokalizacja: Nawabari (Daishi)

Re: Genjutsu zmiana - skoro są silniejsze wersje, czemu nie ma słabszych?

Post autor: Sasame »

Już jest bonus do psychiki za rangę użytej techniki genjutsu, nie ma sensu dodawać jeszcze kolejny bonus, zwłaszcza że rzeczy proponowane w pierwszym poście są już dużym wzmocnieniem dla genjutsu, ponieważ zamiast kompletnie nic nie robić, to przy mniejszej psychice od konsekwencji przeciwnika, genuser jest w stanie cokolwiek zdziałać, w przeciwieństwie do obecnie funkcjonującej mechaniki


Ciekawi mnie jednak jak podejść do sytuacji gdzie powiedzmy że osoba złapana w genjutsu użyje Kai w w ten sposób konsekwencja przebije próg psychiki ale w dalszym ciągu pozostanie w progu na osłabioną iluzję? Czy iluzja znika całkowicie? Czy iluzja "słabnie"? Nic się nie dzieje?
0 x
Obrazek | Kuźnia | Ryo | KP | PH | WT |
Awatar użytkownika
Shigemi
Posty: 192
Rejestracja: 22 sie 2022, o 01:48
Wiek postaci: 19
Ranga: Doko
Krótki wygląd: Zeref
Widoczny ekwipunek: Torba medyczna i plecak,

Re: Genjutsu zmiana - skoro są silniejsze wersje, czemu nie ma słabszych?

Post autor: Shigemi »

[/quote]

Rzeczywiście zapomniałem o tym.
0 x
Obrazek
Awatar użytkownika
Mukutaro
Posty: 234
Rejestracja: 15 wrz 2023, o 10:51
Wiek postaci: 30
Ranga: Tsume/Pazur
Widoczny ekwipunek: Katana przy pasie, sztylet za pasem, plecak
GG/Discord: wolfig

Re: Genjutsu zmiana - skoro są silniejsze wersje, czemu nie ma słabszych?

Post autor: Mukutaro »

Aktualnie działa to w następujący sposób:

Osobiście rozumiem to w taki sposób że ogólna znajomość Genjutsu i wprawa w nim sprawiają, że łatwiej wyłapujesz użycie Genjutsu. Nie jestem przekonany do tej konkretnie zmiany już teraz, ale na przyszłość - można by zrobić zależne od Psychiki rzucającego i Percepcji złapanego. Że im wyższa Psychika, tym Genjutsu jest bardziej doszlifowane i bliskie rzeczywistości. Percepcja pozwoliłaby wyłapać drobne nieścisłości i błędy w sztuce, złe odwzorowanie świata. Jak źle zrobiony model 3d, który w jednym miejscu ma teksturę niższej rozdzielczości. Plus znajomość danego Genjutsu w oczywisty sposób daje ci wiedzę, że w nim jesteś.
Ale teraz wolałbym się skupić konkretnie na zmienieniu Genjutsu pod tym względem, żeby techniki miały też słabsze wersje. Jedna zmiana nie jest powiązana z drugą, więc można się nad tym zastanawiać później.

@Azuma

Bardzo fajna zmiana. Zwłaszcza, że aktualnie możesz mieć tylko 2 wariacje tego samego Genjutsu (oryginał + jedna wariacja w WT). Wymagałoby to zmian opisach technik i odpowiedniej notce, że przy wyborze wariantu Genjutsu trzeba wyraźnie zaznaczyć do wybieramy. Ogólnie popieram. Ponownie, ta zmiana ze zmianą Genjutsu zależnie od terenu nie jest konkretnie powiązana z dawaniem słabszych wersji, dlatego nie musi koniecznie być w tym samym momencie co ta.
A jak jest aktualnie? Przenosisz się z silniejszego na zwykły, czy nic się nie dzieje? Moim zdaniem nie - Kai służy do wydostawania się z Genjutsu, a nie osłabiania go. Albo się wydostaniesz albo nie - bonus do Konsekwencji jest jedynie chwilowy. Dopóki nie wyjdziesz z danego Gen albo się ono nie skończy, to jesteś na tym samym poziomie - silniejszym, normalnym albo słabszym.
0 x
Awatar użytkownika
Azuma
Posty: 1022
Rejestracja: 6 lis 2019, o 18:50
Wiek postaci: 17
Ranga: Sentoki
Krótki wygląd: - czarne włosy, ciemne oczy
- delikatnie zarysowane kości, mały nos
- szczupła budowa, przeciętny wzrost
Widoczny ekwipunek: - ochraniacz na czoło z emblematem klanu
- skórzana kamizelka shinobi
- kabury na broń na lewym i prawym biodrze
- torba z ekwipunkiem na lewym pośladku
- szary płaszcz (bez zdobień)

Re: Genjutsu zmiana - skoro są silniejsze wersje, czemu nie ma słabszych?

Post autor: Azuma »

Wydaje mi się, że gdyby weszły customowe genjutsu, to znaczy dostosowane do okoliczności w jakich znajduje się przeciwnik na polu bitwy, to wtedy:
Można to usunąć, no bo w jakim celu potrzebne Ci będą własne wariancje tego samego genjutsu skoro i tak ono dostosuje się do okoliczności. Dla jasnośni - obojętne czy to w lesie napiszesz że przeciwnik widzi ptaki, czy jezeli tego nie napiszesz a użyjesz techniki to już prowadzący dopowie czy to ptaszki czy kwiatki.
2 x
Awatar użytkownika
Shigemi
Posty: 192
Rejestracja: 22 sie 2022, o 01:48
Wiek postaci: 19
Ranga: Doko
Krótki wygląd: Zeref
Widoczny ekwipunek: Torba medyczna i plecak,

Re: Genjutsu zmiana - skoro są silniejsze wersje, czemu nie ma słabszych?

Post autor: Shigemi »

O to to, proszę uczynić Genjutsu grywalne <catlove> .
Iluzje powinny być plastyczne, wprowadzenie tych wszystkich 3 zmian:
Tak Genjutsu powinno działać, aby było grywalne, ale nie za mocne.
0 x
Obrazek
ODPOWIEDZ

Wróć do „Pomysły”

Użytkownicy przeglądający to forum: Obecnie na forum nie ma żadnego zarejestrowanego użytkownika i 11 gości